Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.100

2000
‎Jose Luis Mendozak (Pamiela," En el principio fue el mito", 9.or.) narrazio arturiko hauen erabileraz idatzi zuen moduan: " la literatura novelesca ha creado un espejismo fascinante y su nostálgica atracción viene doblada por su irrealidad." Sarrionandiarentzat aldiz, mundu heroiko eta legendario hori nostalgia, desesperantza ororen marko egoki bihurtzen da, iraganaren edo erreferentzia heroikoen ezinezkotasuna azpimarratzeko erabil baitezake eta amaieren fataltasun ezaguna eta aldatu ezina nabarmenago egiten dutenez.
‎Beraz, estilo pertsonal horrek ematen dio bere obrari balore berezia. Izan ere, mundu guztiko literaturaren erreferentziek eta euskal herriko tradizio ezberdinek elkarturik aditzera ematen dute badela gure artean erdi ezkutaturik eta erdi galdurik dagoen errealitate bat bere liburuetan islatzen saiatzen dena mundu mailako beste errealitate askorekin harremanetan jarriz, era bateko eta besteko ispiluez baliatuz, errealismotik fantasiaraino, eta alderantziz ere bai.
‎Beraz, estilo pertsonal horrek ematen dio bere obrari balore berezia. Izan ere, mundu guztiko literaturaren erreferentziek eta euskal herriko tradizio ezberdinek elkarturik aditzera ematen dute badela gure artean erdi ezkutaturik eta erdi galdurik dagoen errealitate bat bere liburuetan islatzen saiatzen dena mundu mailako beste errealitate askorekin harremanetan jarriz, era bateko eta besteko ispiluez baliatuz, errealismotik fantasiaraino, eta alderantziz ere bai.
‎Kausalitate magikoa errealitate harrigarriaren muinean kokatzen da Borgesen ustetan, eta kausalitate lojikoa ukatuz edo, hobe, gaindituz, harrigarritasuna lojikaren derrigortasunaren amets bilakatuko da. Kausalitate honen bitartez, fatalismoaren kutsua berpiztu da gure literaturan, eta ipuinaren sinbolizazio munduak zabaltzen irakatsi digu Borgesek. Borgesen jarraitzaile literario bezala, Atxaga, Jimu (Jose Mari Iturralde) eta Sarrionandia aipatu behar".
‎Zalantzarik gabe marinela aipatu ditugun idazle eta kritikoekin bat etorri beharra dago nabigatzailea edo itsasoratzen den, nahiz abiatzen den bidaiaren sinboloa da Sarrionandiaren poemagintzan nahiz narraziotan iraupen luzeenekoa eta nabardura gehien eskaintzen dituena, haren mundu ikuskerari buruz. Alde horretatik narrazio hauek bere aurreko eta ondoko idazlan poetikoekin dute zerikusi nabarmena:
‎Bestalde, mundu ikuskera filosofiko interesgarria ematen omen du aditzera liburu honek, hain zuzen ere laberintoarena. " Lehen errakuntza" ren ondoriozko kaosak munduari zentzurik hartzea galarazten digu; egia deitzen dugun hori, berriz, hipotesirik egokiena besterik ez da. Horregatik, kaosa nagusi den errealitatearen aurrean, poesiak bat bateko ezagutza intuitiboa besterik ez lezake jaso; halere," poesiak psikiatriak baino errealitatearen ezagumen handiagoa ematen du, nahiz eta informazio gutxiago, esperientzia zientzia baino egiatiagoa delako, imajinazioa zientzia baino ahaltsuagoa delako." (141 or.)
‎Lopez Gasenik ere liburu honetako gaiak eta aurreko beste" saio" liburuetakoak jartzen ditu harremanetan; Sarrionandiaren beste konstante batzuk ageri dira han hemenka: literatura unibertsaleko mitoak iraultzeko desioa(" Ekibokazioa", literaturaren iturri garbienetara ere ironiaren herdoila eramateko gogoa(" Hamelingo xirularia"," Belle au bois dormant"); idazteko ekintza borondatezkoak munduan den askatasunik handiena ematen diola probatzeko nahia(" Maitasunari buruz"). Bigarren atal nagusia euskal kausarekiko konpromezuarekin zerikusia duten gaiak leudeke:
‎Atal honetan aipatzen ari diren genero aldetik sailkagaitz gertatzen direnen artean berriena dugun hau hiztegi baten modura eratua dago eta tankera ezberdineko osagaiez taiutua. Hiztegi baten tankera du, baina ez da" hiztegia bakarrik, ipuin laburrak, saio tipi ugariz osatzen da" egileak berak dioenez," eta aforismoz, eta munduaren lau partetako ene auzokoen aipuek hornitzen dutela". Osagai ezberdin horien elkartzetik sortzen dena sorpresa da ordea:
‎" Beraz eman dezagun, nobela luzea dela". Autoreak generoaren gaiari buruzkoan duen ironia jarrera da ziurrenik, edo kritikoek nahiz mundu editorialak nobela luzeekiko duten erabateko estimazio eta errespetuari eginiko irrijorra sarkastikoa.
‎Liburua egiterakoan egileak hitzak aintzat hartzeko premia sentitzen duela dio, oraindik munduko gauzak izenda daitezkeela sinesteko. Izan ere Sarrionandiak liburu honen xede eta ilusio handia zera omen du egileak berak dioenez:
‎Izan ere Sarrionandiak liburu honen xede eta ilusio handia zera omen du egileak berak dioenez: " mintzairak oraindik balio duela eta munduko gauzak hobetu daitezkeela" sinetsi nahi du.
‎Kritiko batek baino gehiagok esan izan du zerikusirik baduela autore honek duen arrakastan bere nortasun ez literarioak ere. Nolanahi ere, irakurle arruntarentzat Sarrionandiaren narrazio hauek beste gabeko erakargarritasuna dute, mundu fantastikoak sortzen ditu ipuinetako batzuetan, leiendazkoak sarritan, sirenak eta marinel zahar madarikatuak daude, eta desertuak, printzesak, gazteluak eta geltokiak neskatxa eder bakartiek habitatzen dituzte. Guztia ere, gainera, estilo narratibo poetikoaz eta dotoreaz emanik.
‎Susako kritikoak(" Narrazioak", Susa, 1989, 23 alea, 8 or.) zera dio liburu honetako gaiei buruz: " Mundu ederrak eraikitzen laguntzekoa da hizkera hori (sirenak, marinel zaharra, geltoki desertuak, printzesak, e.a.) bai, egunekotik nahikoa urrun dagoen heinean." (9 or.) Iñigo Kaminok ere(" Joseba Sarrionandia. Narrazioak", Argia, I, 4 or) bide beretik jotzen du:
‎Itsaso gartzeleratua", Hegats, 1989, I. alea, 5 or.) liburu honetan sumatzen den bilakaera aipatzen du, haren ahotsa orain" ahots nekatu eta etsitua" dela, kartzelaren zama bere gain daramanarena. Bereziki azpimarratzen du bere lehen liburutik hautatzen dituen poemen artean egin duen selekzioa eta berridazketa," Ez du idazten itsaso zabaletan zehar nabigatzaile inkonszienteak egingo zukeen eran, sufrimenduak ernarazten duen kontzientzia argitik baizik, alegia, poetak bere gorputzean" munduaren epilogoa" deitzen duen torturaren urraduren kontzientziatik." (8 or.)
‎J. Sarrionandiak metaliteratura aukeratu zuen bide bezala. Bere lan horrek munduari buruzko ikuspegi kezkatua agertzen zuen poeta erakutsi zigun. Borroka armatuari buruzko poemak irakurrita ere, beti nabaritu zitzaion urrunketa nabaria, berehalakotasunetik urrunketa, bihozpena edo ironiaren bidez lortzen zuena.
‎Borroka armatuari buruzko poemak irakurrita ere, beti nabaritu zitzaion urrunketa nabaria, berehalakotasunetik urrunketa, bihozpena edo ironiaren bidez lortzen zuena. (...) Bere estilo eta irakurketa mundua Erromantizismo, Sinbolismo, Espresionismo, Surrealismo, Futurismotik Errealismo sozialistatik baino hurbilago dago. Dylan Thomas, Pessoa, Eliot, Kavafisek eragin handia izan dute beragan.
‎Hitzaurrea egiten dion Txema Larreak berak Ni ez naiz hemengoari buruzko aipamena argitaratu zuen Pamiela aldizkarian (1985, 9.zb. 10 or.) Eta bertan aurki genezake" jalgibiderik ez duen munduko laberintoa" ri buruzko ohar interesgarria: " Laberintoa aspaldixe dugu Joseba baitan.
‎Laberinto honetan irteerarik ez, bizimodu merkatarira itzultzea salbu, eta irteera hau are eta urriagoa. Hau da, bada, Malcolm Lowryren mundua , edo Laberintoa eta eta poema batean dioenez gartzela, zeinetan gauza ederrenei ere funtsezko gabezia eta suntsidura bait darie".
‎Literatur piezei dagokienez, berriz, hiru aipatzen ditu Joxerra Gartziak beste guztien gainetik" Euria esan eta euria erortzea" (191 or.)," Ziutateko enparantzak" (201 or.) eta" Laberintoa habitatu" (206 or). Hirurak surrealismo girokoak direla diosku, Kafkaren mundu absurduetatik hurbil daudenak, eta amesgaiztoen logikan oinarrituak.
‎Bestalde, mundu ikuskera filosofiko interesgarria ematen omen du aditzera liburu honek, hain zuzen ere laberintoarena. " Lehen errakuntza" ren ondoriozko kaosak munduari zentzurik hartzea galarazten digu; egia deitzen dugun hori, berriz, hipotesirik egokiena besterik ez da.
‎Narrazioak", Argia, I, 4 or) bide beretik jotzen du: " Josebak bere ipuinetan aldi iraganetara labaintzeko joera dauka,() Baditu lehen aldian kokatutako ipuin horietan giro zahar preziosistak, mundu geldo fantastikoa (aspaldiko ipuinetako marfilezko objektuak, neska ederrak, petrikilo misteriotsuak, agure jakintsuak...)". Beraz, hona hemen zalantzarik gabe Sarrionandiaren ipuinen artean erakargarriena gertatu den ipuin mota.
‎Aipamen berezia merezi du poesia itzulpenen artean, Izkiriaturik aurkitu ditudan ene poemak liburuak (Pamiela, Iruñea, 1985). Izan ere, liburu honetan munduan barrena eta mendeetan gaindi sorturiko olerkigintzan, Sarrionandiak bere denboran irakurritakoen artean hurbilekoenak egin zaizkionen bertsioa egiten baitu liburu honetan. Horrela irekitzen da irakurlearen begien aurrean mundu zabaleko literatura askotariko horren mostra zabala, Sarrionandiaren" alter ego" diren idazle mota guztietako horien emaitza aurkezten digularik.
‎Izan ere, liburu honetan munduan barrena eta mendeetan gaindi sorturiko olerkigintzan, Sarrionandiak bere denboran irakurritakoen artean hurbilekoenak egin zaizkionen bertsioa egiten baitu liburu honetan. Horrela irekitzen da irakurlearen begien aurrean mundu zabaleko literatura askotariko horren mostra zabala, Sarrionandiaren" alter ego" diren idazle mota guztietako horien emaitza aurkezten digularik. Bere obraren zale diren irakurle euskaldunei aukera eskaintzen die haiek ezagutzeko, eta bestetik, literatur iturrien inguruko gogoetarako bide ematen die liburu honek literaturzaleei, geroago aipatuko ditugun saiakera liburuetako iradokizunek bezalaxe.
‎Lauaxetaren aipamena ez da alferrikoa, izan ere, nahiz asmoen eta munduko literaturaren ezagutza zabalaren aldetik, nahiz kosmopolitismo zaletasunaren aldetik, nahiz poesia landua eta" dekadentea" egite horretan, ahaidegoa aurkitzen baita bi idazle hauen artean, eta Sarrionandiak gerora ere Lauaxeta aipatu izan baitu euskal literaturan bere erreferentetzat Arestirekin batean. (Marinel zaharrak, 1987)
‎Aipagarri da bestalde, nortasun literario horrek alde askotatik bere horretan aldagaitz dirauela oraindainoko liburugintza osoan, gero eta bereagoa delarik bere literatur lanen izaera delikatua, haien fintasun estetiko hain sentsoriala. Munduak sortu eta egoerak azaltzeko gaitasun berezia du, sakontasunez nahiz erliebez aurkeztuz aldi berean, tentsio narratiborik edo extasi poetikorik eragin gabe, intrigaren edo sentimenduen exaltazio pizgarriaren premiarik gabe, patxadaz eta neurriz aurrera eginez zabalera nahiz sakonera, leguntasunez eta dotoreziaz.
‎Poeta talde honetakoek oinarri filosofikoei dagokienez Nietszche, Heidegger eta Witgensteinen irakurle dira, eta beren obrak desenkantuaren filosofiaren adierazbide bilakatzen dira. Zientziak eta positibismoak eskaintzen duen mundu ikuskera segurua baztertzen dute eta historiaren nahiz progresoaren kontzeptuak zentzu gabe bilakatzen zaizkie. Horretaraz gero, izakia hutsaren hurrengo da, eta olerkiak egin lezakeen bakarra bizi den unearen adierazpen agonikoa jasotzea da (288 or.).
‎Izan ere, eleberri hau modu bitxian egituratua dagoenez, istorio hauek guztiak lotzea askotan zaila izaten da, irakurketa pausatua eskatuz. Aitzitik, arretaz eginiko irakurketa baten bidez Arrietak eskaintzen digun mundu iradokitzailea barneratzeko zailtasunik ez dugu izango. Gainera, patroi berri honen erabileraren atzean, ezarririko canon edo ereduak desjosi eta berriro josteko beharraren aldarrikapena ere ikus genezake.
‎Fokoaren mugimenduaren bidez, narratzaileak bereziki bi pertsonaiengana gerturatuko gaitu, bi maitaleengana. Haatik, pertsonaia hauen hausnarketa, zalantza... batzuk deskribatzen bazaizkigu ere, ez dugu bi pertsonaia hauen barne munduan sakontzeko ahalegin berezirik antzematen. Hau da, batik bat istorioaren gorabeherak hobeki ulertzeko beharrezkoa dugun informazioa azaltzen zaigu.
‎Hartara, kultura eta naturaren arteko lehia ikus daiteke. Iñaki eskolak irudikatzen duen kultur mundura egokitzen ez denez, baserrian lanean jarraitu du. Baina, kultur munduan murgildu eta egokiturikoek ez dute bere jarrera onartuko, baztertu egiten dute.
‎Belaundek egoki azaldu du pertsonaia honen barne munduaren desorekaren zergatia: " Tradiziozko baloreak, batzuetan zentzurik gabekoak, goraipatzen dituen errealitateak norberaren sentimenduak zapuztuz eta pertsonaren barru mundua deuseztatuz, frustrazio pertsonala baino ez dakar." (Egunkaria) Azkenean, Mario Afrika bere lagun trabestiaren laguntzaz Marilin bihurtzeko beharrezko indarra eskuratuko du. Bestalde, bere nortasun berria zeharo bermatzeko beharrezkoa zuen lehen harreman sexuala Kepa deituriko ETAkide batekin izango du.
‎Manhattan ikus 4.2, eta Speed gauak ikus 2.2, esaterako). Gainera, oso gertutik deskribatzen digu mundu hori bertan aurki daitekeen samurtasun eta adiskidetasunaren berri emanez. Honela, irakurle batzuentzat urruna eta ezezaguna den mundu horrekiko hurbiltasuna sentiaraztea lortzen du.
‎Gainera, oso gertutik deskribatzen digu mundu hori bertan aurki daitekeen samurtasun eta adiskidetasunaren berri emanez. Honela, irakurle batzuentzat urruna eta ezezaguna den mundu horrekiko hurbiltasuna sentiaraztea lortzen du.
‎Baina, nahiz eta idazlea amaren barne munduan sakontzen saiatu den, ez du gauza bera egingo gainerako pertsonaiekin. Ez dira hauen gogoeta eta pentsamenduak azaltzen, ez dakigu egin dutena egitera zein arrazoik bultzatu dituzten.
‎Eleberri psikologikoetan pertsonaia baten barne munduan , bere garapen psikologikoan, sakontzeko ahalegina nabarmentzen da.8 Ondorioz, eleberri hauetako pertsonaia nagusi guztiak pertsonaia biribilak izango dira.
‎Hau guztia ikusirik, bakarrizketa luze baten aurrean gaudela esan genezake. Gainera, narratzaileak eleberri psikologikoetan ohikoa den bezala, barne fokalizazioa darabil pertsonaiaren barne munduaren berri emateko. Kasu honetan, barne fokalizazio hori iraunkorra da, Alvaro izango baita fokoa eleberri osoan zehar.
‎izan ere, testuaren leku ezberdinetan egoteak sentsazio ezberdinak dakartza, batetik bestera dugun informazioa aldatuz baitoa: narrazioaren munduari buruzko gure ezagutza ezberdina baita.
‎Kasu gehienetan, kanpo analepsiak erabiltzen ditu, erabakia hartu aurreko gertaeren berri emanez. Epe labur horretan ez da gauza gehiegirik gertatzen, ekintzak baino, pertsonaiaren barne mundua baita garrantzitsuena: bere psikologian sakontzea du helburu idazleak.
‎Besteak beste, Pirinioetako munduaren berri ematen digu gogoeta hauekin. " Aspe bezalako ibar batekoa, hiritik urrun, baina ikuspegi hiritarretik ere begiratuta". (Fernandez, Jose Jabier:
‎Lourdes Oñederrak Donostiatik Europa erdialdeko hiri batera ihesi doan emakume baten barne mundua aurkezten digu. Izan ere, nolabaiteko ilusioaren bila bere ohiko bizimodutik alde egiten du Teresak, baina, ezin izango du ilusio eza gainditu, bizitzaren aurrean duen nekea gainditu.
‎Garbi dago bidaia guztiak, munduan zeharkakoak izanik ere, munduaren larruan batera edo bestera jotzen dutenak, barnekoak ere badirela neurri haundian, denboran aurrera eta atzera egiten baitute. Geure baitatik ihes egiteko, edo bestela geure burua aurkitu ahal izateko, egiten dugu bidaia.
‎Garbi dago bidaia guztiak, munduan zeharkakoak izanik ere, munduaren larruan batera edo bestera jotzen dutenak, barnekoak ere badirela neurri haundian, denboran aurrera eta atzera egiten baitute. Geure baitatik ihes egiteko, edo bestela geure burua aurkitu ahal izateko, egiten dugu bidaia.
‎Izan ere, Mari Jose Olaziregik aipatzen duen bezala," protagonistaren erabaki ausarta amaieran, guztiarekin eten eta berriro hastera bultzatzen duena" (Egunkaria III) nabarmentzekoa da, erabaki hau hartu izanak luzatuko baitu bidaia fisikoa. Erzillaren eleberrian legez, barne munduak gidatzen ditu bai ekintzak, bai sentimenduak, bai gogoetak. Eta gogoeten bidez, zalantzak, izuak, desioak, galderak,... azalerazten ditu.
‎Arestian aipatu bezala, fikziozko istorioak kontatzea da eleberrigintzaren oinarria; hots, fikziozko munduak sortzea. Baina, fikziozko istorio hori geureganatu ahal izateko, eleberritik at ezaguna dugun errealitateaz baliatu behar dugu, eleberrian eskaintzen zaigun mundu hori irudikatu ahal izateko:
‎Arestian aipatu bezala, fikziozko istorioak kontatzea da eleberrigintzaren oinarria; hots, fikziozko munduak sortzea. Baina, fikziozko istorio hori geureganatu ahal izateko, eleberritik at ezaguna dugun errealitateaz baliatu behar dugu, eleberrian eskaintzen zaigun mundu hori irudikatu ahal izateko: idazleak utziriko hutsuneak betetzeko, aipaturiko erreferentzia ezagunak irudikatzeko,...
‎idazleak utziriko hutsuneak betetzeko, aipaturiko erreferentzia ezagunak irudikatzeko,... Are gehiago, zenbaitetan errealitate horri erreferentzia zuzena egiten dioten elementuak ageri dira (datu historikoak, pertsonaia ezagunak, esaterako), eta hau ezagutu ezean, zailagoa egingo zaigu fikziozko mundua ulertzea edo irudikatzea (batzuetan hutsune batzuk betetzea oso zaila edo ezinezkoa izango baitugu).
‎Itxura denez, irakurleok ez dugu fikziozko errealismoaren inguruan eraikitako mundua zientzia fikziozko mundua baino errazago irudikatzeko ahalmenik. Izan ere, biak sortzeko eleberritik kanpoko gure ezagutzatik hartzen ditugu erreferentziak.
‎Itxura denez, irakurleok ez dugu fikziozko errealismoaren inguruan eraikitako mundua zientzia fikziozko mundua baino errazago irudikatzeko ahalmenik. Izan ere, biak sortzeko eleberritik kanpoko gure ezagutzatik hartzen ditugu erreferentziak.
‎Izan ere, biak sortzeko eleberritik kanpoko gure ezagutzatik hartzen ditugu erreferentziak. Baina, batzuetan fikzio horri egiantzekotasuna erantsi nahiz errealitateko munduko elementuei erreferentzia zuzena egiten zaie. Hartara, sinesgarritasuna eta egiantzekotasuna helburu duten eleberriak izango ditugu hizpide errealismoaz9 hitz egitean.
‎Gainera, mundu gogor hori tonu samur batez estaltzea lortu du: " ez pentsa, ordea, ipuin garratzak, minberak, ilunak, direnik.
‎Egileak liburua hiruki modura egituratu zuela azaldu zuen: batetik, basapiztia horien bizimoduaren inguruko gorabeherak agertzen dira; bigarrenik, basapiztia horien eta gizakien arteko harreman gatazkatsuen berri ematen da; eta azkenik, basapiztia horien inguruko mundu mitologikoa islatzen da; hau da, aimalia horien inguruan sorturiko sinesmen ezberdinak. (Zabala, Juan Luis:
‎etsipena, maitasuna, desioen ezintasuna, itxaropena,... Izan ere, gaueko giroaren bidez," iluntasunaren baitan gordetzen den pasioa ageri da liburuko orrialde guztietan." (Egunkaria) Gaueko amets honetan, alkoholaren zorabioaren eraginez, hilak eta biziak batera agertuko dira. Izan ere, bizitzaren mozkorralditzat har genitzake ipuin hauek, gaueko ametsen mundua irudikatzeko erabilia. Xede honekin, askotan gaueko harremanen berri ematen zaigu.
‎Bestalde, gaueko giro honetan garrantzia berezia izango dute, bai itsasoak, bai marinel zaharrek. Gainera, honelako pertsonaiak taberna giroan tartekatuz, ametsen munduranzko ateak irekitzen ditu. Bertako marinel zaharrek Joseba Sarrionandiaren" marinel zaharrak" ekarri dizkigute gogora.
‎Ipuin bakoitza pertsonaiaren izena du izenburutzat. Pertsonaia hauen barne mundura gerturatuz, hauen ezinegona, bakardadea,... suma dezakegu. Javier Rojok egoki azaltzen duen bezala" guztiek antzeko egitura daukate:
‎El Correo XII). Bestalde, pertsonaien barne mundu honetan denek badute sentimendu komun bat: nolabaiteko bakardade sentimendua.
‎Senarra, Markos, bakarrik geratzean, rock musika talde bat duen bere anaiarekin Vigora kontzertu bat entzutera joatea erabakitzen du. Lauraren irteerak eta giro aldaketak kolokan jarriko dute pertsonaiaren mundu osoa.
‎pairaezina zaie erabakiak hartzeko ahalmena. Halatan, ezustean, nolabaiteko babesa damaien emaztearengandik urruti direlarik emaztearen erabaki baten ondorioz noski, ez baita harritzekoa halako ganorabakoengandik aldentzen ahalegintzea, munduarenganako eta beren buruarenganako haserre hitsa nagusitzen zaie, miseriazko ziminokeriak eginaraziz.(...)
‎Gainera, antza denez, ekintzek baino" garrantzia handiagoa dute barne gogoeta eta sentimenduak." (Aizu! 228) Garako iruzkingilea ere pertsonaien barne munduari Muguruzak eskaintzen dion arretari buruz mintzo da: " Mugalari lana egiten du Muguruzak bere azken liburuskarekin.
‎Bietan ere pertsonaren barru borrokak azaltzen dizkigu." (Carrere, Joxemari: Gara VII) Zalantzaz beteriko mundu txikiak sortuko ditu.
‎Izan ere, ipuin asko oso laburrak dira eta horietan ez dago horrelako zehaztasunetan ibiltzeko lekurik. Haatik, espazioa zehazten duenean ere, leku urrunetara joko du (Tanger, Istanbul,...), honela amets eta irudimenezko munduak geografia egokietan girotuz, mundu iradokitzaileak sortuz.
‎Izan ere, ipuin asko oso laburrak dira eta horietan ez dago horrelako zehaztasunetan ibiltzeko lekurik. Haatik, espazioa zehazten duenean ere, leku urrunetara joko du (Tanger, Istanbul,...), honela amets eta irudimenezko munduak geografia egokietan girotuz, mundu iradokitzaileak sortuz.
‎" Oso gai ezberdinak jorratu ditut eta denetatik dago: errealismo majikoa, fantasia, etsipena eta baita euskal nekazaritza munduan girotutakoak ere." (Egunkaria XII) Ipuin batzuk trenarekin estuki lotuak daude, beste batzuk tradizioari lotuak, beste batzuk inozotasunarekin eta ekologiarekin,..." Ipuin pirandeliano samarrak ere badaude." (Egunkaria XII) Beraz, oso bilduma irregularra da. Batzuetan oso ipuin motzak eskaini dizkigu, eta beste batzuetan bere eleberrigintzaren ildoko ipuinak osatu ditu.
‎Antzerki munduan ezaguna den Antton Lukuk bere lehen ipuinbilduma argitaratu zuen 1998 urtean. Hamaika ipuin eskaini dizkigu Antton Lukuk liburu honetan.
‎Narrazio labur hauetan zehar pertsonaia ugari deskribatzen zaizkigu, askotan aipamenetara soilik mugatzen delarik haien parte hartzea. Honela, hain narrazio laburren aurrean gaudela kontuan hartuta pertsonaien barne munduan askorik ez sakontzea itxarotekoa da. Honela mintzatu zen Joxi Ubeda pertsonaien inguruan:
‎desioaren inguruan. Honela Felipe Juaristik aipatu zuen bezala, pertsonaiak errealitate eta desioaren arteko mugako mundu batean bizi direla ematen du, desioa errealitatearekin nahasiz. (El Diario Vasco IX) Gainera, amodioaren inguruko kontuetan bikoteen arteko gaizki ulertzeak, korapiloak eta ezin ulertuak kontatzen dira.
‎Sakontasun psikologikoa bere obran gero eta handiagoa den bezala, bere lanean badago gero eta lortuago dagoen beste sakontasun mota bat ere, estilistikoa edo dei dezakeguna. Ipuin hauek mundu literario koherentea eskaintzen digute, eta estilo finkaketa batez horniturik. (Egunkaria I)
‎Bestalde, garai ezberdinak irudikatzen ditu: baserriaren mundua , nobela beltzaren hiria, gaur eguneko hiri zoroa. Hortaz, denbora zein espazioan aniztasuna da nagusi.
‎Kontateknikei dagokienez ere, aberatsa da oso liburua: aitorpen itxurako lehen pertsonekoak, narratzaile orojakilea dutenak, bi orrialdetan mundu bat eraiki eta birrintzen dutenak, giro kafkiano xamarrekoak, bai eta ikutu sinbolista dutenak ere. (Egunkaria XI)
‎Biziki desiratzeak errealitatea eta desioa nahastera eramango ditu, Jasone Osororen pertsonaien antzera. Honela, fantasiazko mundu batean bizi dira pertsonaia hauek, desioak ez lortzearen beldurrak sorturikoa.
‎Literaturaren beraren hastapenetatik dobleen lekuko ugari aurki badezakegu ere, gizakion barne mundua bere ardatz egin zuen Erromantizismoa izan zen desdoblamendu edo bikoizketaren gaiari etekin handiena atera ziona, Jean Paul alemaniarraren ostean Hoffmann eta hainbaten lanetan eraginez. Margarete Heinrich ipuinean, esaterako, idazleon testuetan sarritan ematen den biki berdin berdinen kasuaren adibide bat edukiko genuke, eta literatura modernoan dobleek gehienetan duten funtzioari jarraiki, oraingoan ere heriotzaren gertutasuna iragartzen digutela esango dugu. (Olaziregi 199814:
‎Non personaiek sentitzen duten ihes egin beharra, funtsezko osagaia den. Izan ere, pertsonaia nagusiak, hoegeita hamar urtetatik berrogeitara bitarte horretan daudelarik, beren ohiko mundutik itzurtzeko grinak harrapatuta daude. Helduarora iritsi dira ia ia konturatu gabe, eta egoera horretan badirudi errealitatetik ateratzeko nolabaiteko bidea asmatu nahi dutela:
‎Haatik, era ezberdinetako arrantzaleak aurkeztuko zaizkigu, eta gainera, batzuetan arrantzaleen berri eman ordez, haien zain daudenen gorabeherak testuratzen ditu. Hortaz, itsasoaren munduarekin nolabaiteko lotura duten pertsonaiak aurkezten zaizkigu, lotura hori zuzena nahiz zeharkakoa izanik (senideren bat itsasoan izanagatik edo). Gai hauetaz gain, droga eta sexuari ere askotan erreferentzia egiten zaie.
‎Gainera, aurreko narrazioetan ere Las Cortesera hurbiltzeko saioa egin zuen. " Edorta Jimenezek deskribatzen duen munduan , sexuaren ezagutza, sexu mertzenaria, emakumeek diruaren truk eman ohi dutena da, batez ere, aukeratutako bidea. Ondo girotuta daude ipuinak, sexoarekin batera droga eta musika, rock and rolla." (El Diario Vasco IV) Ipuin hauetan guztietan gaua, droga, sexua, rock and rolla,... agertzen diren arren, funtsean gizakien betiereko irrika, desira eta grinak azaltzeko asmoa dutela esan daiteke.
‎Hiri honen bidez mundu ezezagun, ilun eta ezkutu bat islatzea du helburu. Juan Luis Zabalaren ustez," Elementurik ilun, ezkutu eta zakarrenak sublimatu eta eder bihurtzen dituen literatura dugu, oro har, liburu honetakoa." (Egunkaria I)
‎Merkataritzako nabegazioan mundu zabaleko portuetan dabiltzan marinelak edo itsabazter urrunetan galdutako petroliountzien inguruko istorioak kontatuko zaizkigu; besteetan, gizon emakumeek gorpuzturiko istorio samin eta indartsuak: andrazko bat gizonezkoen untzi batera igo zenekoa, aspaldi ikusi gabeko marinelaren aurrean familiak sentitzen dituen gazi gozoak, aspaldiko piraten gorabeherak. (Rojo, Jabier:
‎Nahiz eta liburuen izenburuan asteko egun jakin bat agertu, ez dira ipuinak asteko egun horretan bakarrik kokatzen. Ostegunak deituriko bilduman, unibertsitateko ikasleen xelebrekeriak kontatzen dizkiguten bost ipuin eskaintzen dizkigu, eta Ostiralak liburuan, ordea, karrera amaitu ondoren lan munduan sartzear dauden ikasle ohiak aurkezten dizkigu sei ipuinetan: hots, ikasle eta langile artean dagoen bidegurutzearen berri ematen da:
‎Edozein herrialdetako liburu salduenen zerrenda begiratzea aski da konturatzeko horien artean literatura ona salbuespena dela. Gil Berak esan duen bezala (Ostiela 9, 23 orr.)" edozein literaturan gehiena zaborra da", baina gure literatur mundu nimiñoan ez dugu literatura ona, ez hain ona eta kaskarra desberdintzeko ohiturarik, ez horretarako tresna ikonografikorik (bilduma ezberdinak, adibidez). Lagun batek esan zidan, behin, euskal literaturak abenturazko eleberrien eta best-sellerren beharrean zegoela, hots," bigarren mailako" literatura baten beharrean.
‎Montoiak eleberri honetan garai historiko jakin batera garamatza. Izan ere, I. Mundu Gerrako lubakietako egoera irudikatzen zaigu. Honela, Frantziaren armadara gerratean parte hartzera joan behar izan zuten euskaldunetariko bat dugu eleberri honen protagonista:
‎Kokapenari dagokionez, lehen eleberrian mundu irrealak sortu ditu: espazioa, nekazari mundu asmatua.
‎Kokapenari dagokionez, lehen eleberrian mundu irrealak sortu ditu: espazioa, nekazari mundu asmatua. Bigarrenean, ordea, leku errealak deskribatzen ditu, sinesgarritasuna eta irudimena nahasteko asmoari jarraituz:
‎Laburbilduz, niretzako hauek dira eleberrigintza honen ezaugarri nabarmenak: alegiazko mundu batez aritu arren, mundu horren oinarrietan bada beti zientziarekin zerikusia duen zerbait. (Olasagasti:
‎Laburbilduz, niretzako hauek dira eleberrigintza honen ezaugarri nabarmenak: alegiazko mundu batez aritu arren, mundu horren oinarrietan bada beti zientziarekin zerikusia duen zerbait. (Olasagasti:
‎Gabiñak okerrera doan gizarte baten irudia eskaintzen digu: gero eta marjinatu gehiago dituen gizartea, hirugarren munduaren egoeraren okertzea ekarri duena, eta lehen munduaren barruan ere desorekak areagotu egingo dira. Honela, Ipar Amerikako eskuindarrek zerbait egiteko beharra ikusiko dute:
‎Gabiñak okerrera doan gizarte baten irudia eskaintzen digu: gero eta marjinatu gehiago dituen gizartea, hirugarren munduaren egoeraren okertzea ekarri duena, eta lehen munduaren barruan ere desorekak areagotu egingo dira. Honela, Ipar Amerikako eskuindarrek zerbait egiteko beharra ikusiko dute:
‎Kontrola lortzeko asmoz, burtsa dagoen hiri nagusietan lehergailu atomiko bat jarri nahiko dute. Bonbak jartzeko munduko leku ezberdinetako erakunde armatuak (IRA, ETA, Brigada gorriak, IK,...) engainatuko dituzte, Azken Epaia deituriko taldea eratuz. Giro honetan, etengabeko pizten duen istorio batean murgilduko gara.
‎Parkerren eleberrian emakumeak galtzaile irteten baziren ere," Arantxa Iturberenean, berriz, emakume guztiak ez dira galtzaile irteten. Hemen badago irabazle irteten denik, nahiz eta munduaren aurrean bakarrik izan irabazle eta ez bere barnean." (Egunkaria VII)
‎Grafikoki puntu gutxi eta koma asko ditu, pertsonaiaren oroimen erritmoaren arabera doa ipuina aurrera, atsedenik gabe, pertsonaiak oroimena arnasarekin batera bota nahiko balu bezala. Besteetan bezala, doinu hitsa da oraingoan ere, munduan esperantzarik ez dagoela adierazten digu pertsonaiak hasieratik bertatik. (Juaristi, Felipe:
‎Aitzitik, gure ustetan, ez da batere argia bigarren plano horrek eleberrian betetzen duen lekua. Antza denez, Dionisosen jokaera ulertzeko giltza azaldu nahian dabil, baina, horretarako beharrezkoa izango litzatekeen pertsonaiaren barne munduan sakontzeko ahaleginik ez du egiten. Bestalde, gainerako pertsonaien hainbat gogoetaren berri ematen badigu ere, ez da beraien barne munduan sakontzeko ahaleginik sumatzen, pertsonaia lauak aurkeztu nahi dizkigu eta.
‎Antza denez, Dionisosen jokaera ulertzeko giltza azaldu nahian dabil, baina, horretarako beharrezkoa izango litzatekeen pertsonaiaren barne munduan sakontzeko ahaleginik ez du egiten. Bestalde, gainerako pertsonaien hainbat gogoetaren berri ematen badigu ere, ez da beraien barne munduan sakontzeko ahaleginik sumatzen, pertsonaia lauak aurkeztu nahi dizkigu eta. Ez da garapen psikologikorik islatzen, barne hausnarketa ugariren berri eman arren.
‎Hortaz, narratzaileak pertsonaia gatazkatsuak, hau da, biribilak irudikatuko ditu. Pertsonaia nagusia aintzat hartuz, esaterako," Zalantza, ezinegona, beldurra eta barruko nahasdura dira Edorta Jimenezen pertsonaia arketipikotzat ere jo dezakegun Onofreren ezaugarri nagusietako batzuk." (Egunkaria I) Hartara, pertsonaien mundu aberatsa azaltzen da, sentimendu, kezkak, gatazkak, bakardadea,...
‎Bere berezkoak ditu askatasun eta justizia egarria ezagumen gutxikoa bada ere, XVI. mendeak ekarri zuen mundu eraberrituan jakintzak eta sineskeriak, handikien asmoak eta herri xehearen eguneroko epopeiak tupust egiten dute Bizkaiko kostaldean. (Hitzak eta ideiak 3)
‎Trilogia osatzen duten eleberrietan antzekotasun ugari aurki daitezke. Tramari dagokionez, hiruretan gertaerak une historiko jakin batean harilkatuz garai jakin batzuk islatu nahi izan ditu; hezkuntza erlijiosoak eta mundu erruralak garrantzia handia dute bere eleberrietan; plano ezberdinak erabiltzeko joera erakusten du; eta munduak bitan banatu ohi ditu, mundu manikeoak eraikiz.
‎Trilogia osatzen duten eleberrietan antzekotasun ugari aurki daitezke. Tramari dagokionez, hiruretan gertaerak une historiko jakin batean harilkatuz garai jakin batzuk islatu nahi izan ditu; hezkuntza erlijiosoak eta mundu erruralak garrantzia handia dute bere eleberrietan; plano ezberdinak erabiltzeko joera erakusten du; eta munduak bitan banatu ohi ditu, mundu manikeoak eraikiz.
‎Trilogia osatzen duten eleberrietan antzekotasun ugari aurki daitezke. Tramari dagokionez, hiruretan gertaerak une historiko jakin batean harilkatuz garai jakin batzuk islatu nahi izan ditu; hezkuntza erlijiosoak eta mundu erruralak garrantzia handia dute bere eleberrietan; plano ezberdinak erabiltzeko joera erakusten du; eta munduak bitan banatu ohi ditu, mundu manikeoak eraikiz.
‎Goraxeago aipatu bezala, Axun izango da bere parte hartze eta oroitzapenen bidez, bi planoak uztartuko dituen pertsonaia. Gainera, bi plano hauetariko bakoitzean mundu manikeoak aurkezten dizkigu, nahiz eta bi munduen arteko zubia egiten duten pertsonaia eta gertaera ugari ere badiren. Mundu ezberdin hauetara gerturatzeko fokalizazioa darabil, batik bat kanpo fokalizazioa.
‎Goraxeago aipatu bezala, Axun izango da bere parte hartze eta oroitzapenen bidez, bi planoak uztartuko dituen pertsonaia. Gainera, bi plano hauetariko bakoitzean mundu manikeoak aurkezten dizkigu, nahiz eta bi munduen arteko zubia egiten duten pertsonaia eta gertaera ugari ere badiren. Mundu ezberdin hauetara gerturatzeko fokalizazioa darabil, batik bat kanpo fokalizazioa.
‎Gainera, bi plano hauetariko bakoitzean mundu manikeoak aurkezten dizkigu, nahiz eta bi munduen arteko zubia egiten duten pertsonaia eta gertaera ugari ere badiren. Mundu ezberdin hauetara gerturatzeko fokalizazioa darabil, batik bat kanpo fokalizazioa. Are gehiago, ondoren zehaztuko dugun bezala, mundu bakoitzari bere kokaleku jakina ezarriko dio:
‎Mundu ezberdin hauetara gerturatzeko fokalizazioa darabil, batik bat kanpo fokalizazioa. Are gehiago, ondoren zehaztuko dugun bezala, mundu bakoitzari bere kokaleku jakina ezarriko dio:
‎Bigarren eleberrian, Udarbe eta Urtuella lekuko liburuan, denboran atzera egin du, baina berriro ere mundu kontrajarri bat aurkezten digu:
‎" Udarbe dugu tradizioa eta euskaltasuna adierazten dituen nekazal herria. Urtuellaren ardatza, berriz, meatzean dago, industrializazioan eta baita ideia berrietan ere." (Egan 48) Antza denez, gertu dauden bi herri hauen arteko urruntasuna deskribatzeko asmoz, bi mundu erabat ezberdin deskribatu dizkigu.
‎Laburbiltzeko, trilogia honetako eleberrietan aurkitu ditugun antzekotasunak bilduko ditugu: plano ezberdinen erabilera, eta hauek pertsonaia nagusi baten agerpenaren bidez lotzeko joera; nekazal mundua ; pertsonaia lauak; denboraren jarraikortasuna plano ezberdinetan bada ere; paisaiaren deskribapenen nagusitasuna; eta polifonia: hainbat pasartetan gaztelera tartekatzen baitu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
mundu 747 (4,92)
mundua 250 (1,65)
munduan 246 (1,62)
munduko 214 (1,41)
Mundu 117 (0,77)
munduaren 81 (0,53)
mundura 68 (0,45)
Munduko 46 (0,30)
munduari 34 (0,22)
mundutik 31 (0,20)
munduak 26 (0,17)
Mundua 23 (0,15)
munduarekin 22 (0,14)
Munduan 21 (0,14)
munduan zehar 19 (0,13)
munduaz 12 (0,08)
Munduaren 10 (0,07)
munduari buruzko 10 (0,07)
munduen 9 (0,06)
munduarekiko 8 (0,05)
munduan barna 7 (0,05)
munduari buruz 6 (0,04)
Munduak 5 (0,03)
munduaren gaineko 5 (0,03)
mundukoa 5 (0,03)
mundurako 5 (0,03)
MUNDURA 4 (0,03)
munduan barrena 4 (0,03)
mundurik 4 (0,03)
MUNDUKO 3 (0,02)
Munduan zehar 3 (0,02)
Munduari 3 (0,02)
munduaren aurrean 3 (0,02)
munduraino 3 (0,02)
MUNDU 2 (0,01)
MUNDUAN 2 (0,01)
munduan zeharreko 2 (0,01)
munduetan 2 (0,01)
mundukoak 2 (0,01)
mundutan 2 (0,01)
mundutik kanpora 2 (0,01)
munduz 2 (0,01)
MUNDUA 1 (0,01)
MUNDUAREN 1 (0,01)
Munduek 1 (0,01)
Munduon 1 (0,01)
Mundura 1 (0,01)
Mundutik 1 (0,01)
munduan barnako 1 (0,01)
munduaren aldean 1 (0,01)
munduaren aurreko 1 (0,01)
munduaren aurrera 1 (0,01)
munduaren gainean 1 (0,01)
munduaren inguruko 1 (0,01)
munduaren kontra 1 (0,01)
munduarenganako 1 (0,01)
munduarentzako 1 (0,01)
munduek 1 (0,01)
munduen artean 1 (0,01)
munduen arteko 1 (0,01)
munduetako 1 (0,01)
munduetara 1 (0,01)
munduetatik 1 (0,01)
mundukoek 1 (0,01)
mundukorik 1 (0,01)
munduok 1 (0,01)
munduranzko 1 (0,01)
munduren 1 (0,01)
munduren arteko 1 (0,01)
munduri 1 (0,01)
mundutik zehar 1 (0,01)
mundutiko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
mundu hau 119 (0,78)
mundu ikuskera 103 (0,68)
mundu bat 75 (0,49)
mundu guzti 52 (0,34)
mundu hori 46 (0,30)
mundu oso 41 (0,27)
mundu beste 29 (0,19)
mundu gerra 23 (0,15)
mundu zabal 22 (0,14)
mundu berri 21 (0,14)
mundu ez 21 (0,14)
mundu literatura 17 (0,11)
mundu on 16 (0,11)
mundu ulertu 16 (0,11)
mundu egon 15 (0,10)
mundu bi 13 (0,09)
mundu sartu 13 (0,09)
mundu gizon 12 (0,08)
mundu posible 11 (0,07)
mundu bizi 10 (0,07)
mundu gauza 10 (0,07)
mundu guzi 10 (0,07)
mundu maila 10 (0,07)
mundu bar 9 (0,06)
mundu bera 9 (0,06)
mundu ibili 9 (0,06)
mundu moderno 9 (0,06)
mundu txiki 9 (0,06)
mundu ezagutu 8 (0,05)
mundu gerrate 8 (0,05)
mundu literario 8 (0,05)
mundu tradizional 8 (0,05)
mundu aberats 7 (0,05)
mundu ere 7 (0,05)
mundu erreal 7 (0,05)
mundu etorri 7 (0,05)
mundu guztira 7 (0,05)
mundu joan 7 (0,05)
mundu leku 7 (0,05)
mundu lotu 7 (0,05)
mundu mundu 7 (0,05)
mundu administratu 6 (0,04)
mundu erabat 6 (0,04)
mundu globalizatu 6 (0,04)
mundu ikuspegi 6 (0,04)
mundu murgildu 6 (0,04)
mundu osoko 6 (0,04)
mundu sortu 6 (0,04)
mundu ukan 6 (0,04)
mundu zabaldu 6 (0,04)
mundu aldakor 5 (0,03)
mundu bide 5 (0,03)
mundu egin 5 (0,03)
mundu egoera 5 (0,03)
mundu ekarri 5 (0,03)
mundu ikusi 5 (0,03)
mundu sakondu 5 (0,03)
mundu zentzu 5 (0,03)
mundu baino 4 (0,03)
mundu bazter 4 (0,03)
mundu bigarren 4 (0,03)
mundu biltzar 4 (0,03)
mundu denbora 4 (0,03)
mundu eder 4 (0,03)
mundu hautsi 4 (0,03)
mundu heldu 4 (0,03)
mundu herri 4 (0,03)
mundu hizkuntza 4 (0,03)
mundu iradokitzaile 4 (0,03)
mundu irudikatu 4 (0,03)
mundu izaki 4 (0,03)
mundu izen 4 (0,03)
mundu konpondu 4 (0,03)
mundu pertsona 4 (0,03)
mundu agertu 3 (0,02)
mundu aldendu 3 (0,02)
mundu alderdi 3 (0,02)
mundu amaiera 3 (0,02)
mundu amaitu 3 (0,02)
mundu amestu 3 (0,02)
mundu arazo 3 (0,02)
mundu asko 3 (0,02)
mundu aurre 3 (0,02)
mundu azken 3 (0,02)
mundu barne 3 (0,02)
mundu bekatu 3 (0,02)
mundu berez 3 (0,02)
mundu buelta 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
mundu ikuskera moderno 11 (0,07)
mundu beste mundu 10 (0,07)
mundu bat bizi 9 (0,06)
mundu ikuskera postmodernista 7 (0,05)
mundu bat egon 6 (0,04)
mundu bat sortu 5 (0,03)
mundu guzti jakin 5 (0,03)
mundu hau ez 5 (0,03)
mundu oso ezagun 5 (0,03)
mundu berri eman 4 (0,03)
mundu ikuskera antiesentzialista 4 (0,03)
mundu aldakor hau 3 (0,02)
mundu bat eraman 3 (0,02)
mundu bat jarri 3 (0,02)
mundu berez egon 3 (0,02)
mundu beste herri 3 (0,02)
mundu beste punta 3 (0,02)
mundu bigarren gudu 3 (0,02)
mundu globalizatu hau 3 (0,02)
mundu hau bizi 3 (0,02)
mundu hau gu 3 (0,02)
mundu hautsi egon 3 (0,02)
mundu posible teoria 3 (0,02)
mundu sakondu ahalegin 3 (0,02)
mundu ulertu modu 3 (0,02)
mundu aberats erakutsi 2 (0,01)
mundu aldakor kontatu 2 (0,01)
mundu aurre egin 2 (0,01)
mundu baino erraz 2 (0,01)
mundu bar hau 2 (0,01)
mundu barne logika 2 (0,01)
mundu bat etorri 2 (0,01)
mundu bat islatu 2 (0,01)
mundu bekatu kendu 2 (0,01)
mundu berri asmatu 2 (0,01)
mundu berri bat 2 (0,01)
mundu beste bat 2 (0,01)
mundu beste edozein 2 (0,01)
mundu beste ezer 2 (0,01)
mundu bi lotu 2 (0,01)
mundu bi pertsona 2 (0,01)
mundu egin bidaia 2 (0,01)
mundu erabat aldatu 2 (0,01)
mundu etorri bezalaxe 2 (0,01)
mundu ez egon 2 (0,01)
mundu ez ez 2 (0,01)
mundu ez ukan 2 (0,01)
mundu gauza bat 2 (0,01)
mundu gauza guzti 2 (0,01)
mundu gerra ondoren 2 (0,01)
mundu gizon zoriontsu 2 (0,01)
mundu guzti egon 2 (0,01)
mundu guztira zabaldu 2 (0,01)
mundu guztira zabalik 2 (0,01)
mundu hau bera 2 (0,01)
mundu hau beste 2 (0,01)
mundu hau ere 2 (0,01)
mundu hau gauza 2 (0,01)
mundu hau miseria 2 (0,01)
mundu hau nahiko 2 (0,01)
mundu hori irudikatu 2 (0,01)
mundu hori sartu 2 (0,01)
mundu ikuskera apokaliptiko 2 (0,01)
mundu ikuskera arte 2 (0,01)
mundu ikuskera berregituratu 2 (0,01)
mundu ikuskera berri 2 (0,01)
mundu ikuskera guzti 2 (0,01)
mundu ikuskera jakin 2 (0,01)
mundu ikuskera tipologia 2 (0,01)
mundu ikuspegi matxista 2 (0,01)
mundu iradokitzaile sortu 2 (0,01)
mundu irudikatu erabili 2 (0,01)
mundu irudikatu jarraitu 2 (0,01)
mundu joan etorri 2 (0,01)
mundu mundu dan 2 (0,01)
mundu murgildu ibili 2 (0,01)
mundu on ez 2 (0,01)
mundu oso bat 2 (0,01)
mundu oso hondatu 2 (0,01)
mundu oso sasi 2 (0,01)
mundu pertsona zoriontsu 2 (0,01)
mundu sartu egon 2 (0,01)
mundu txiki baina 2 (0,01)
mundu aberats aurkitu 1 (0,01)
mundu aberats azaldu 1 (0,01)
mundu aberats hau 1 (0,01)
mundu administratu aurkaratu 1 (0,01)
mundu administratu desitsatsi 1 (0,01)
mundu administratu kontrajarri 1 (0,01)
mundu administratu uko 1 (0,01)
mundu agertu irudi 1 (0,01)
mundu agertu ospakizun 1 (0,01)
mundu aldendu bat 1 (0,01)
mundu alderdi eder 1 (0,01)
mundu alderdi gehien 1 (0,01)
mundu alderdi hau 1 (0,01)
mundu amaiera ei 1 (0,01)
mundu amaiera izartu 1 (0,01)
mundu amaitu arte 1 (0,01)
mundu amestu heldu 1 (0,01)
mundu arazo aldendu 1 (0,01)
mundu arazo astun 1 (0,01)
mundu arazo guzti 1 (0,01)
mundu asko egin 1 (0,01)
mundu asko ez 1 (0,01)
mundu asko zabal 1 (0,01)
mundu azken ailegatu 1 (0,01)
mundu azken egun 1 (0,01)
mundu azken ote 1 (0,01)
mundu baino libre 1 (0,01)
mundu baino ohiko 1 (0,01)
mundu bar bat 1 (0,01)
mundu bar baterako 1 (0,01)
mundu bar gehiago 1 (0,01)
mundu bar gozo 1 (0,01)
mundu bar maitagarri 1 (0,01)
mundu bar on 1 (0,01)
mundu barne mundu 1 (0,01)
mundu bat abiapuntu 1 (0,01)
mundu bat agertu 1 (0,01)
mundu bat aritu 1 (0,01)
mundu bat aurkitu 1 (0,01)
mundu bat aurre 1 (0,01)
mundu bat azalpen 1 (0,01)
mundu bat baino 1 (0,01)
mundu bat bera 1 (0,01)
mundu bat bide 1 (0,01)
mundu bat egin 1 (0,01)
mundu bat engaiamendu 1 (0,01)
mundu bat eraiki 1 (0,01)
mundu bat erakutsi 1 (0,01)
mundu bat ere 1 (0,01)
mundu bat ero 1 (0,01)
mundu bat erori 1 (0,01)
mundu bat eskaini 1 (0,01)
mundu bat garraiatu 1 (0,01)
mundu bat gertaera 1 (0,01)
mundu bat historia 1 (0,01)
mundu bat irudikatu 1 (0,01)
mundu bat konpondu 1 (0,01)
mundu bat marraztu 1 (0,01)
mundu bat nahi 1 (0,01)
mundu bat topatu 1 (0,01)
mundu bazter asko 1 (0,01)
mundu bazter aztertu 1 (0,01)
mundu bazter gehiago 1 (0,01)
mundu bazter guzti 1 (0,01)
mundu bera albo 1 (0,01)
mundu bera ardatz 1 (0,01)
mundu bera goi 1 (0,01)
mundu bera hori 1 (0,01)
mundu bera jabetu 1 (0,01)
mundu bera La 1 (0,01)
mundu bera toki 1 (0,01)
mundu bera zati 1 (0,01)
mundu berri ediren 1 (0,01)
mundu berri erdi 1 (0,01)
mundu berri ezagutu 1 (0,01)
mundu berri gehiago 1 (0,01)
mundu berri hau 1 (0,01)
mundu berri jakin 1 (0,01)
mundu berri kontrara 1 (0,01)
mundu berri sartu 1 (0,01)
mundu beste alde 1 (0,01)
mundu beste alderdi 1 (0,01)
mundu beste kultura 1 (0,01)
mundu beste literatura 1 (0,01)
mundu beste zenbait 1 (0,01)
mundu beste zoko 1 (0,01)
mundu bi agerpen 1 (0,01)
mundu bi banatu 1 (0,01)
mundu bi elkar 1 (0,01)
mundu bi guran 1 (0,01)
mundu bi heren 1 (0,01)
mundu bi ibili 1 (0,01)
mundu bi jarri 1 (0,01)
mundu bi jira 1 (0,01)
mundu bide ate 1 (0,01)
mundu bide handi 1 (0,01)
mundu bide ugari 1 (0,01)
mundu bide utzi 1 (0,01)
mundu bigarren herri 1 (0,01)
mundu biltzar orokor 1 (0,01)
mundu bizi ahalbidetu 1 (0,01)
mundu bizi gauza 1 (0,01)
mundu bizi hasi 1 (0,01)
mundu bizi lagundu 1 (0,01)
mundu bizi ukan 1 (0,01)
mundu buelta egin 1 (0,01)
mundu buelta eman 1 (0,01)
mundu buelta oso 1 (0,01)
mundu denbora arin 1 (0,01)
mundu denbora ere 1 (0,01)
mundu denbora hori 1 (0,01)
mundu eder egin 1 (0,01)
mundu eder eraiki 1 (0,01)
mundu egoera definitu 1 (0,01)
mundu egoera gaitzesgarri 1 (0,01)
mundu egoera jakin 1 (0,01)
mundu egoera okertu 1 (0,01)
mundu egon adibide 1 (0,01)
mundu egon forma 1 (0,01)
mundu egon gazte 1 (0,01)
mundu egon modu 1 (0,01)
mundu egon oraino 1 (0,01)
mundu egon sufritu 1 (0,01)
mundu ekarri baino 1 (0,01)
mundu erabat banandu 1 (0,01)
mundu erabat ezberdin 1 (0,01)
mundu erabat gerturatu 1 (0,01)
mundu erabat isolatu 1 (0,01)
mundu ere aire 1 (0,01)
mundu ere asko 1 (0,01)
mundu ere bai 1 (0,01)
mundu ere ez 1 (0,01)
mundu ere geu 1 (0,01)
mundu ere hauteman 1 (0,01)
mundu erreal arlo 1 (0,01)
mundu erreal bat 1 (0,01)
mundu erreal ezinezko 1 (0,01)
mundu erreal fideltasun 1 (0,01)
mundu erreal jaitsi 1 (0,01)
mundu erreal zein 1 (0,01)
mundu etorri era 1 (0,01)
mundu ez arrazional 1 (0,01)
mundu ez baita 1 (0,01)
mundu ez ego 1 (0,01)
mundu ez gag 1 (0,01)
mundu ezagutu aukera 1 (0,01)
mundu ezagutu eman 1 (0,01)
mundu ezagutu neba 1 (0,01)
mundu gauza hobetu 1 (0,01)
mundu gauza izendatu 1 (0,01)
mundu gauza on 1 (0,01)
mundu gerra aleman 1 (0,01)
mundu gerra amaitu 1 (0,01)
mundu gerra anker 1 (0,01)
mundu gerra be 1 (0,01)
mundu gerra Biriatu 1 (0,01)
mundu gerra doan 1 (0,01)
mundu gerra ekarri 1 (0,01)
mundu gerra estuasun 1 (0,01)
mundu gerra geroztik 1 (0,01)
mundu gerra hil 1 (0,01)
mundu gerra izugarri 1 (0,01)
mundu gerra jasan 1 (0,01)
mundu gerra judegu 1 (0,01)
mundu gerra lehendabiziko 1 (0,01)
mundu gerra lubaki 1 (0,01)
mundu gerra ondorengo 1 (0,01)
mundu gerra ostean 1 (0,01)
mundu gerra osteko 1 (0,01)
mundu gerrate amaitu 1 (0,01)
mundu gerrate asko 1 (0,01)
mundu gerrate britainiar 1 (0,01)
mundu gerrate ere 1 (0,01)
mundu gerrate hasiera 1 (0,01)
mundu gerrate kronika 1 (0,01)
mundu gerrate parte 1 (0,01)
mundu gizon alde 1 (0,01)
mundu gizon bat 1 (0,01)
mundu gizon bate 1 (0,01)
mundu gizon famatu 1 (0,01)
mundu gizon ospetsu 1 (0,01)
mundu gizon pobre 1 (0,01)
mundu globalizatu bat 1 (0,01)
mundu globalizatu botere 1 (0,01)
mundu globalizatu honetan 1 (0,01)
mundu guzi aitzindari 1 (0,01)
mundu guzi ezagun 1 (0,01)
mundu guzi famatu 1 (0,01)
mundu guzi hemen 1 (0,01)
mundu guzi kazetari 1 (0,01)
mundu guzi lau 1 (0,01)
mundu guzti adiskidetzaile 1 (0,01)
mundu guzti andre 1 (0,01)
mundu guzti baita 1 (0,01)
mundu guzti bat 1 (0,01)
mundu guzti batasun 1 (0,01)
mundu guzti be 1 (0,01)
mundu guzti bizimodu 1 (0,01)
mundu guzti dan 1 (0,01)
mundu guzti entzute 1 (0,01)
mundu guzti erreboluzio 1 (0,01)
mundu guzti espainol 1 (0,01)
mundu guzti gudari 1 (0,01)
mundu guzti hala 1 (0,01)
mundu guzti igaro 1 (0,01)
mundu guzti irakurri 1 (0,01)
mundu guzti iritzi 1 (0,01)
mundu guzti jende 1 (0,01)
mundu guzti jesuita 1 (0,01)
mundu guzti joan 1 (0,01)
mundu guzti juntatu 1 (0,01)
mundu guzti karmeldar 1 (0,01)
mundu guzti kultura 1 (0,01)
mundu guzti lan 1 (0,01)
mundu guzti leku 1 (0,01)
mundu guzti literatura 1 (0,01)
mundu guzti menderagarri 1 (0,01)
mundu guzti omen 1 (0,01)
mundu guzti ordezkari 1 (0,01)
mundu guzti txakur 1 (0,01)
mundu guzti uxatu 1 (0,01)
mundu guzti zabaldu 1 (0,01)
mundu hau agertu 1 (0,01)
mundu hau ahal 1 (0,01)
mundu hau ahalmen 1 (0,01)
mundu hau aldatu 1 (0,01)
mundu hau bakar 1 (0,01)
mundu hau bar 1 (0,01)
mundu hau Barri 1 (0,01)
mundu hau bat 1 (0,01)
mundu hau begiratu 1 (0,01)
mundu hau beheraldi 1 (0,01)
mundu hau bezala 1 (0,01)
mundu hau bi 1 (0,01)
mundu hau bizirik 1 (0,01)
mundu hau bizitza 1 (0,01)
mundu hau bizitzaldi 1 (0,01)
mundu hau den 1 (0,01)
mundu hau dena 1 (0,01)
mundu hau egin 1 (0,01)
mundu hau eginkizun 1 (0,01)
mundu hau egoera 1 (0,01)
mundu hau emakume 1 (0,01)
mundu hau eman 1 (0,01)
mundu hau eroapen 1 (0,01)
mundu hau estali 1 (0,01)
mundu hau gorabehera 1 (0,01)
mundu hau gorapen 1 (0,01)
mundu hau gutxi 1 (0,01)
mundu hau ha 1 (0,01)
mundu hau hartu 1 (0,01)
mundu hau heriotza 1 (0,01)
mundu hau holaxe 1 (0,01)
mundu hau horrela 1 (0,01)
mundu hau ikasi 1 (0,01)
mundu hau jainko 1 (0,01)
mundu hau jarraitu 1 (0,01)
mundu hau jende 1 (0,01)
mundu hau joan 1 (0,01)
mundu hau kontu 1 (0,01)
mundu hau maitatu 1 (0,01)
mundu hau muga 1 (0,01)
mundu hau na 1 (0,01)
mundu hau noiz 1 (0,01)
mundu hau nola 1 (0,01)
mundu hau non 1 (0,01)
mundu hau Sarrionandia 1 (0,01)
mundu hau sartu 1 (0,01)
mundu hau sorketa 1 (0,01)
mundu hau tarrapata 1 (0,01)
mundu hau tente 1 (0,01)
mundu hau trankil 1 (0,01)
mundu hau tripa 1 (0,01)
mundu hau utzi 1 (0,01)
mundu hau zain 1 (0,01)
mundu hau zaratots 1 (0,01)
mundu heldu bide 1 (0,01)
mundu heldu haro 1 (0,01)
mundu herri asko 1 (0,01)
mundu herri guzti 1 (0,01)
mundu hizkuntza familia 1 (0,01)
mundu hizkuntza gehien 1 (0,01)
mundu hizkuntza guzti 1 (0,01)
mundu hori abian 1 (0,01)
mundu hori aipatu 1 (0,01)
mundu hori azken 1 (0,01)
mundu hori baino 1 (0,01)
mundu hori begiratu 1 (0,01)
mundu hori berri 1 (0,01)
mundu hori bertan 1 (0,01)
mundu hori beti 1 (0,01)
mundu hori birsortu 1 (0,01)
mundu hori egon 1 (0,01)
mundu hori eremu 1 (0,01)
mundu hori erlijio 1 (0,01)
mundu hori ezer 1 (0,01)
mundu hori gainbehera 1 (0,01)
mundu hori gogaitu 1 (0,01)
mundu hori harreman 1 (0,01)
mundu hori hitz 1 (0,01)
mundu hori hurbiltasun 1 (0,01)
mundu hori ibili 1 (0,01)
mundu hori kondenatu 1 (0,01)
mundu hori kontaketa 1 (0,01)
mundu hori nahi 1 (0,01)
mundu hori Obaba 1 (0,01)
mundu hori oinarri 1 (0,01)
mundu hori ongi 1 (0,01)
mundu hori oroimen 1 (0,01)
mundu hori osagai 1 (0,01)
mundu hori parte 1 (0,01)
mundu hori sentimendu 1 (0,01)
mundu hori zalantza 1 (0,01)
mundu ibili egin 1 (0,01)
mundu ibili entzun 1 (0,01)
mundu ibili euskal 1 (0,01)
mundu ibili gizon 1 (0,01)
mundu ikusi ate 1 (0,01)
mundu ikusi era 1 (0,01)
mundu ikusi forma 1 (0,01)
mundu ikuskera aldatu 1 (0,01)
mundu ikuskera aldendu 1 (0,01)
mundu ikuskera antiesentzialismo 1 (0,01)
mundu ikuskera antzeko 1 (0,01)
mundu ikuskera ardatz 1 (0,01)
mundu ikuskera azalera 1 (0,01)
mundu ikuskera azterketa 1 (0,01)
mundu ikuskera bainoago 1 (0,01)
mundu ikuskera bat 1 (0,01)
mundu ikuskera begira 1 (0,01)
mundu ikuskera bereizi 1 (0,01)
mundu ikuskera berezitasun 1 (0,01)
mundu ikuskera bezala 1 (0,01)
mundu ikuskera buruz 1 (0,01)
mundu ikuskera desinhibizio 1 (0,01)
mundu ikuskera eduki 1 (0,01)
mundu ikuskera egon 1 (0,01)
mundu ikuskera eman 1 (0,01)
mundu ikuskera eraldatu 1 (0,01)
mundu ikuskera erreakzionario 1 (0,01)
mundu ikuskera erreferentzia 1 (0,01)
mundu ikuskera errepertorio 1 (0,01)
mundu ikuskera esentzialista 1 (0,01)
mundu ikuskera euskal 1 (0,01)
mundu ikuskera ez 1 (0,01)
mundu ikuskera ezberdin 1 (0,01)
mundu ikuskera filosofiko 1 (0,01)
mundu ikuskera gainditu 1 (0,01)
mundu ikuskera giza 1 (0,01)
mundu ikuskera hartu 1 (0,01)
mundu ikuskera hori 1 (0,01)
mundu ikuskera horixe 1 (0,01)
mundu ikuskera identifikatu 1 (0,01)
mundu ikuskera ikaragarritasun 1 (0,01)
mundu ikuskera kontrajarri 1 (0,01)
mundu ikuskera kristau 1 (0,01)
mundu ikuskera mesfidati 1 (0,01)
mundu ikuskera mitiko 1 (0,01)
mundu ikuskera nihilista 1 (0,01)
mundu ikuskera oker 1 (0,01)
mundu ikuskera oro 1 (0,01)
mundu ikuskera poetiko 1 (0,01)
mundu ikuskera sailkapen 1 (0,01)
mundu ikuskera seguru 1 (0,01)
mundu ikuskera testigantza 1 (0,01)
mundu ikuskera ustez 1 (0,01)
mundu ikuskera utopiko 1 (0,01)
mundu ikuskera zabal 1 (0,01)
mundu ikuspegi integratzaile 1 (0,01)
mundu ikuspegi kezkatu 1 (0,01)
mundu ikuspegi mamitu 1 (0,01)
mundu iradokitzaile barneratu 1 (0,01)
mundu iradokitzaile jantzi 1 (0,01)
mundu izen argitaratu 1 (0,01)
mundu izen bat 1 (0,01)
mundu izen batzuk 1 (0,01)
mundu izen dan 1 (0,01)
mundu joan ahalegin 1 (0,01)
mundu joan zira 1 (0,01)
mundu konpondu joan 1 (0,01)
mundu konpondu ohitura 1 (0,01)
mundu leku ezberdin 1 (0,01)
mundu leku gehien 1 (0,01)
mundu leku hau 1 (0,01)
mundu leku hotz 1 (0,01)
mundu literario bat 1 (0,01)
mundu literario berri 1 (0,01)
mundu literario ekarri 1 (0,01)
mundu literario erakutsi 1 (0,01)
mundu literario koherente 1 (0,01)
mundu literario liluragarri 1 (0,01)
mundu literario oso 1 (0,01)
mundu literario sortu 1 (0,01)
mundu literatura aberats 1 (0,01)
mundu literatura bat 1 (0,01)
mundu literatura berri 1 (0,01)
mundu literatura dialektika 1 (0,01)
mundu literatura eduki 1 (0,01)
mundu literatura Europa 1 (0,01)
mundu literatura euskara 1 (0,01)
mundu literatura ezagutza 1 (0,01)
mundu literatura guztietan 1 (0,01)
mundu literatura jardun 1 (0,01)
mundu literatura kokatu 1 (0,01)
mundu literatura testu 1 (0,01)
mundu literatura zein 1 (0,01)
mundu lotu ageri 1 (0,01)
mundu lotu ber 1 (0,01)
mundu lotu den 1 (0,01)
mundu lotu olgeta 1 (0,01)
mundu maila automobil 1 (0,01)
mundu maila batere 1 (0,01)
mundu maila beste 1 (0,01)
mundu maila gizarte 1 (0,01)
mundu maila harrera 1 (0,01)
mundu maila hori 1 (0,01)
mundu maila literatura 1 (0,01)
mundu maila merkatu 1 (0,01)
mundu maila nahaspila 1 (0,01)
mundu moderno balio 1 (0,01)
mundu moderno bizimodu 1 (0,01)
mundu moderno erakutsi 1 (0,01)
mundu moderno ezin 1 (0,01)
mundu moderno gainditu 1 (0,01)
mundu moderno ikuspegi 1 (0,01)
mundu moderno nahi 1 (0,01)
mundu mundu eleberri 1 (0,01)
mundu mundu ibili 1 (0,01)
mundu mundu nobela 1 (0,01)
mundu murgildu aukera 1 (0,01)
mundu murgildu egon 1 (0,01)
mundu on alkar 1 (0,01)
mundu on be 1 (0,01)
mundu on bihar 1 (0,01)
mundu on lagun 1 (0,01)
mundu on ni 1 (0,01)
mundu on pikaro 1 (0,01)
mundu on txar 1 (0,01)
mundu oso aldatu 1 (0,01)
mundu oso baliatu 1 (0,01)
mundu oso be 1 (0,01)
mundu oso benetako 1 (0,01)
mundu oso bera 1 (0,01)
mundu oso besarkatu 1 (0,01)
mundu oso ere 1 (0,01)
mundu oso ezberdin 1 (0,01)
mundu oso hurbil 1 (0,01)
mundu oso irringarri 1 (0,01)
mundu oso jabe 1 (0,01)
mundu oso jarri 1 (0,01)
mundu oso lortu 1 (0,01)
mundu oso maite 1 (0,01)
mundu oso nagusi 1 (0,01)
mundu oso ongi 1 (0,01)
mundu oso osorik 1 (0,01)
mundu oso salbatu 1 (0,01)
mundu oso urte 1 (0,01)
mundu oso zabaldu 1 (0,01)
mundu osoko abesti 1 (0,01)
mundu osoko aditu 1 (0,01)
mundu osoko etorkin 1 (0,01)
mundu osoko literatura 1 (0,01)
mundu pertsona aberats 1 (0,01)
mundu pertsona miresgarri 1 (0,01)
mundu posible bat 1 (0,01)
mundu posible eratu 1 (0,01)
mundu posible gizaki 1 (0,01)
mundu posible hori 1 (0,01)
mundu posible joko 1 (0,01)
mundu posible moldaketa 1 (0,01)
mundu posible sortu 1 (0,01)
mundu sakondu aukera 1 (0,01)
mundu sakondu saiatu 1 (0,01)
mundu sartu era 1 (0,01)
mundu tradizional bera 1 (0,01)
mundu tradizional ezaugarritu 1 (0,01)
mundu tradizional garrantzi 1 (0,01)
mundu tradizional hori 1 (0,01)
mundu tradizional zer 1 (0,01)
mundu txiki bat 1 (0,01)
mundu txiki egin 1 (0,01)
mundu txiki hori 1 (0,01)
mundu txiki hura 1 (0,01)
mundu txiki sortu 1 (0,01)
mundu ukan aurre 1 (0,01)
mundu ukan esanahi 1 (0,01)
mundu ukan harreman 1 (0,01)
mundu ukan interpretazio 1 (0,01)
mundu ukan leku 1 (0,01)
mundu ukan toki 1 (0,01)
mundu ulertu era 1 (0,01)
mundu ulertu erabili 1 (0,01)
mundu ulertu erreferentzia 1 (0,01)
mundu ulertu funtsezko 1 (0,01)
mundu ulertu tresna 1 (0,01)
mundu zabal eredu 1 (0,01)
mundu zabal hedatu 1 (0,01)
mundu zabal hori 1 (0,01)
mundu zabal ibili 1 (0,01)
mundu zabal latin 1 (0,01)
mundu zabal literatura 1 (0,01)
mundu zabal nagusi 1 (0,01)
mundu zabal portu 1 (0,01)
mundu zabal tradizio 1 (0,01)
mundu zabal zabaldu 1 (0,01)
mundu zabal zehar 1 (0,01)
mundu zabaldu irakatsi 1 (0,01)
mundu zabaldu joan 1 (0,01)
mundu zabaldu neurri 1 (0,01)
mundu zentzu antzaldatu 1 (0,01)
mundu zentzu ez 1 (0,01)
mundu zentzu hartu 1 (0,01)
mundu zentzu lortu 1 (0,01)
mundu zentzu zerbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia