Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 205

2000
‎ura, adibidez. Gizakiarenak, aitzitik, munduan ez dagoen zerbait nahi du: gurari horrexek abiarazten du hainzuzen etorkizuna sorburu duen mugimendua.
‎Lehena, zure moduko lagunik ez dudala behar. Bigarrena, munduan ez dagoela toki bat oroitzapenik ekarriko ez didanik. Eta gutxiago hor.
‎Honek ez du batere zentzurik, baina munduan ez nago ni bakarrik. Esan nahi dut nire askatasuna ez dela independientea, beste jende askoren askatasunarekin lotuta dago.
‎Eta egun hartan ere, horixe gertatu zitzaidan, zeren, erran nahi nuena erranik, noiz eta baitzirudien ezen ausartziaren zaldiak beldurrarena garaitu zuela, aldiz, nola ez bainuen nik erabakitzen noiz akabatzen zen lasterraldia baina bertze bazkaldar guztien usteak eta aburuak, eta nola susmatzen bainuen ezen aburu hura ez zela ene aldeko izanen, aitzinatu zitzaidan beldurraren zaldia, eta jaundu zen hura nitaz, finean. Eta, eskuak bururat eramanik, bekoz beko nuèn don Frantziskoren begi kanporatuei beha geratu nintzen, ekaitza eta tormenta noiz lehertuko, zeren bainekien ezen munduan ez zegoela ekaitz hura geldiaraziko zuen santabarbararik... Baina ez, ekaitza ez zetorkidan aitzinaldetik, baina albotik eta saihetsetik, noiz eta aitak sekulako zaflakoa eman baitzidan.
‎Edo hik ere heure anaiaren inkisidorea izan behar ote duk? Munduan ez zagok, ordea, anaiak anaia salatzea baino bekatu larriagorik, eta ez itzul honat Mattini barkamendua galdetu arte!
‎—Bada, damu ez bahaiz, oihal pedazatu bat bezala utziko diat azala, zaurien zauriez! Eta zin degiat ezen munduan ez dagoela Fierabrasen baltsamorik, zauri horiek sendatuko dituenik...! —ihardetsi zion ezin seriosago zaldun harroak, zeinak halaxe eman baitzion segida bere hitz jarioari, irri bat ezpainetan, begi bat Joxe Aberasturiri beha eta bertzea bere lagunei, eskua ezpataren heldu lekurat zeramala—:
‎AITONA Nikolasek buruan sarturik zeukan, bere aita jaun Albert Etxegoienek hala irakatsirik, ezen negozioen munduan ez zegoela geldi egoiterik eta harremanetan jarri beharra zegoela hango eta hemengo jendearekin: pentsamolde haren ondorez erosi zuen, hain zuzen ere, Olabeko ola, Irungo lurretan; eta hargatik ere eraman izan zituen umetan bere bi semeak —bata, gure aita, jaun Martin Etxegoien, eta bertzea, osaba Joanikot— batetik bertzerat, hainbat bidaiatan —Gipuzkoarat hiruzpalau aldiz eta Iruñarat bitan—, bere aitak berarekin egin zuen eredurat, biek Nafarroako erregeordeari eginikako bisitan; eta gu ere —Mattin eta biok, haren bilobok— berdintsu eta orobatsu ibili nahi izan gintuen, halako moldez, non ongi baino hobeki oroit baitezaket Mattinekin eta aitona Nikolasekin Gipuzkoarat egin bidaia, Irun Hondarrabirat, nik sei urte bertzerik ez nituela.
‎" Luthero akabatu nahi duzue eta Lutherok akaba zaitzatela!", txakurrak segidan aita jesuita lurrerat egozten zuela, eta nola, beldurraren lehen indarrean eta apoderan, don Laureano gibelat bihurtu zen... baita herritar bat ere, eta bertze guztiak ere, lehenaren gibeletik. Eta ikusi nuen ezen munduan ez dagoela beldurra eta izuikara baino gaitz kutsakorragorik, ezta hain denbora laburrean hainbertze handitu eta gizen daitekeenik ere. Bada, honen alderakotzat, erran komun bat, zeinak baitio:
‎...ik zegoela; lainoan barrena, berriz, mahai batzuk ikusten ahal nituen, eta mahaien inguruan marinelak, guztiak lurrezko pitxer tipi batzuetarik biera edaten —edo garagarnoa deitu ote genioke, jaun André, zeren garagarraren arnoa den? —, eta guztiak ere eskua dantzan, batzuk pipa erretzen ari zirelako, eta bertzeak emaztekien popako zein brankako altxor ezkutuen xerka zebiltzalako, zeren munduan ez baitago marinelik bere bizitzan altxorren batekin amets egin ez duenik.
‎" Amorioaren artean, zeren amorioa artea ere baita, berritasuna da inportantena, eta zu ezin uka bide onetik zoazela, mon petit, berritik berrirat zure lehen bi aldietan... Baina munduan ez dago bigarrenik hirugarrenik gabe... eta zer idurituko litzaizuke, baldin hurrengoan goiti beheiti biluztuko banintzaizu, eta bertze egiteko batzuk eginen banizkizu, guztiz ez-ohikoak.... Zeren eta zuk oraino ez baitakizu zer den atseginezko atsegina..." Eta, noraezean uzten ninduela, hitzik eta elerik gabe, halaxe jarraitu zitzaidan:
2001
‎Orduan, ez zen hizkuntzarik, eta mugarik urik eta mendirik ere ez, ezarritakoez gain. Munduan ez zegoen gizakirik, horiek geroago biziko ziren eta egun hori heldu bitartean, naturarena zen hitza.
‎" Argizaleagoa" dirudielako, pentsa dezake agian norbaitek. Baina atsegin zait Prai Bartolome ere, eta honen mundua ez zegoen inongo munduko argik argitua, ezeren eiterik izatekotan harako Joseph de Maistre ren harena baitu: badakizue, Aita Santua mutur batean eta borreroa bestean zuenarena.
‎Antitesiaren arabera munduan ez dago askatasunik, eta gertatzen den guztia izadiaren legeen arabera gertatzen da. Batetik, lehen izadiaren hasiera matematikoa denboran eta espazioan ezinezkoa bazen, orain hasiera dinamikoa ere ez da izango.
2002
‎Berak ama izatea deliberatuko du, ondorioetan asko pentsatu gabe. Berarentzat munduan ez dagoelako ezer umearekin daukan ilusioa emango dionik. Beraz, handik aurrera, bere erraietako haur horrekin, ama gazte bat izango da, neska gazte bat izan beharrean.
‎Gura dozuna esango dozu, baina lurreko ixiltasun hori papaokeria besterik ez dozu. Munduan ez dago inor muturik.
‎Sabelean hustasun izugarria banu bezala... Eta munduan ez dago pasmo belarrik ez berbena belarrik hau sendatuko didanik –eta, irri etsi bat luzatzen zidala, bukatzen zuen–: ez muxarrik ezta lupiarik ere...
2003
‎Espainian iaz guztira 3.605 transplante egin ziren, eta munduan ez dago milioi bat biztanleko organo emaile kopuru handiagorik duen herrialderik (33,7).
‎Espainian iaz guztira 3.605 transplante egin ziren, eta munduan ez dago milioi bat biztanleko organo emaile kopuru handiagorik duen herrialderik (33,7).
‎Bidaia handien gorakadak, lanekoak, arrazoi humanitarioengatik edo, besterik gabe, plazer hutsagatik, gaixotasun tropikalen kasuak areagotu egin ditu Espainian 90eko hamarkadaz geroztik. Munduan ez dago 36 ordu baino gehiagoko bidaia behar duen punturik. “Gero eta gehiago ateratzen da atzerrira, hainbat arrazoirengatik.
‎Azaldu zion gizonak munduan ez zegoela mota horretako beste langarik, eta lehenengo solairutik beheko solairura baino ez zuela jarri arkitektoak. Kapritxo moduko bat izan zela.
‎Ordubete lehenago lasterka jaitsiak nituen eskailerak lehenbailehen igo, gelako mahaiaren gainean ipuin bilduma utzi eta idatzitako maitasun aitorpena apurtu nahi nuen. Azken egiteko horrek kezkatzen ninduen gehienbat eta jartzen ninduen urduri, iruditzen zitzaidan munduan ez zegoela maite nuela esanez Monikari uzitako gutunarena baino arazo larriagorik. Oharrik utzi izan ez banio gutxienez, ertzainak gela miatzera joan eta liburua aurkitu zutela esan niezaiokeen, baina momentuko urduritasunean Monikari argibide bat, desenkusa bat zor niola pentsatu nuen.
‎baina munduan ez egotea ere
2004
‎Madrilen egin berri den Europako II. Birologia Kongresuan gripearen birusak, aldaera eta mutazio ugarien eraginez ekar ditzakeen arriskuez ohartarazi gintuen. " Kontua da, munduan ez dagoela herrialde bat bakarra ere, gripearen hurrengo eraso masiboari aurre egiteko prest", dio Osterhausek. Birus erasotzailearen andui zehatzaren kontra eraginkorra izango den txertoa edukitzeko, eta behar adina dosi merkaturatzeko urtebete litzateke, gutxienez.
‎Geroago etorriko ziren liburuetan, Oscarrek abilidade ikaragarria garatu zuen pentsamendu filosofiko merkeak –baina filosofikoak edozelan ere– idazteko, esaldiak hainbeste zatitu barik eta letrak elkarren artean hain urrun utzi barik, hartara testua irakurterrazagoa izan zedin. Hori boladatxo batean, ze gero hasi zen idazten (eta halaxe segitzen du)" Han goitik itsasoa ikusten da", eta akabo, ematen duelako munduan ez dagoela esaldi hori baino.
‎Hara, bada, zergatik biltzen zituen Montsek mutil eta gizon ospetsu haien ileak: haiek hilda gero prezio onean saltzeko eta zahartzaroan estutasun ekonomikorik ez izateko, gerora begira aitaren negozioari edozer gerta baitzekiokeen, munduan ez baitago, azken buruan, krisirik ez duen ekonomiarik, eta segurtasun sozialari begira jartzea mila zulo dituen bide-lapurraren poltsa galduari begira jartzea bezalakoa baita, itxura guztien arabera.
‎Baina subjektu metafisikoa ez da mundutik ateratzen —ezin da! —, munduaren parte baita halabeharrez. Mundua ez dago subjektu metafisikoarengandik kanpo. Subjektuak mundua (gauzak, bere burua, beste gizakideak) begien aurrean jar dezake, nolabait esatearren, hura hobeki edo modu berezi batez objektibatzeko, baina munduaren parte izateari utzi gabe, bere mundua baita.
‎Ez neukan kemenik. Munduan ez zegoen behia baino gauza makalagorik, eta ni behi nintzen, goitik behera behi. Ez zen basurde izan nahi nuela, ez nintzen-eta La Vacheren iritzikoa, baina zaldi?
2005
‎literatur kritikari batzuk gaur egun, XXI. mendean, oraindik ere parametro horietan mugitzea; hau da, mundua (literatura, beraz) on eta gaiztoetan banatzea, manikeismo xalo horretatik ez irtetea. Munduan ez dago pertsona on edo txarrik. Jendeak bizi nahi du, eta bizitzeko ahalegin horretan pertsona batzuk, une jakin batzuetan, egoistagoak dira, eta beste batzuk inuzenteagoak, beste momentu batzuetan.
2006
‎dioen axiomarekin. Erabat arrazionalizatutako munduan ez dago ez Destinorik ez Probidentziarik ez Naturarik. Indibiduo bakoitza bakarrik egin beharreko ariketaren aurrean agertzen da:
‎ez dago ez lege historiko onik (hoberako biderik) ezta txarrik ere (txarrerako biderik). Lilura galdu duen munduan ez dago historiaren hariak mugitzen dituen indar txar zein onerako lekurik.
‎Enpresei egindako diru laguntzen eskariaren gainean, zera adierazi digu Nerea Irizar Pausokako kideak: " Enpresa munduan ez dago aukera handirik ordutegi malguak eta murrizketak lortzeko; hortaz, uste dugu, horren aurrean, euren ardura zatia badutela enpresek zaintza zerbitzuari dagokionez. Horregatik eskatu diegu diruz laguntzeko; hala ere, gure helburua da autofinantzatu ahal izatea".
‎–Gizonezkook emakumeei itxaroten eman dugun denbora guztia probetxuzko zereginetan eman bagenu, honezkero munduan ez zegokeen ez goserik ez gaixotasunik.
‎Aspertuta. Senarra utzi eta ihesi doa bere buruaren bila, munduan ez dagoen norbaiten, zerbaiten bila. Engainatua, beti bila ibiltzera kondenatua, ez dagoena ez baita inoiz aurkitzen.
‎Humek dioenez, sentimenduak ekoizteko gaitasuna dauka, eta berria den zerbait sortzeko gauza da. Sentimendurik gabeko munduan ez legoke, besteak beste, baliorik.
‎ura, adibidez. Ostera, gizakiarenak, munduan ez dagoen zerbait nahi du: nahi horrexek abiarazten du hain zuzen etorkizuna sorburu duen mugimendua.
‎– Eta hau guztia –zioen Corrientesko gure militanteak– 32 urte geroago, munduan ez dagoenean Macondon benetan zer gertatu zen zalantzan jartzen duenik, pinturak, pelikulak, sinfoniak eta monumentuak egin direnean Macondo birrinduaren alde. Lotsagabeagorik!
2007
‎Orain dala gitxi aurkitu dabe marsupial bat, hamar bat zentimetrokoa. Hego Ameriketan ez dabe jakin izan marsupialik dagoanik, munduan ez dago besterik.
‎Baina, ekologisten arabera, garraioak egungo joerarekin jarraituz gero, munduan ez dago litzatekeen adina bioerregai sortzeko lain lur. AEBko ikerketa baten arabera, han ekoizten den soja guztia biodiesela egiteko erabiliko balitz, behar den gasolioaren% 6 bakarrik lortuko litzateke.
‎Shakespeare-k ilelazgarriki pintatu digu errege gabeko gizartearen egoera ilun terrorezkoa: hura gabe munduan ez dago kaos eta krimena baizik. Eboluzio ideologikoan, lehenbizi nazioa ezer ez da burua (erregea) gabe; bigarren momentuan, modernian, erregea bera da nazioa, nazioaren bizia eta izpiritua.
‎Kanpaina publiko garrantzitsua egingo da jaialdiaren aurretik eta ondoren” esan du Francis Lorenzok, NBEko enbaxadore dominikarrak. Gaur egun, mundua ez dago adierazitako datan MGHak lortzeko moduan. “Orain jokatzen badugu, eta elkarrekin, joera kezkagarri horri buelta eman diezaiokegu”, esan du NBEko Batzar Nagusiko lehendakari Haya Rashed Al Califak.
‎Horietako bat, azken hilabeteotan bioerregaiak kritikatzeko arrazoia, “elikadura laboreetan” oinarritzen dira, hala nola artoan edo zerealetan. Aurkakoek diote “erregaiaren araberako elikagaia” formula ez dela ez egingarria ez etikoa; izan ere, erregai fosilak ordezkatzeko, munduan ez dago behar adinako azalerarik, milioika pertsonaren mantenua arriskuan jartzeaz gain. Alde horretatik, BP Oileko kontseilari Luis Javier Navarrok berriki esan du akatsa izango litzatekeela energia industria elikagaien industriarekin lehiatzea, eta hondakinak erregai berriak egiteko erabiltzearen alde agertu da.
‎liburuaren ipuinetako protagonista gehienek berriz —frankismo garaiko pertsonaiak izaki—" ihes betea zilegi izatea" bilatzen dutelakoan nago. " Nunbait balego bakera" ihes egingo lukete gustura, baina munduan ez dago bakerik edota Sua nahi..., delakoan apenas dago bakerik behinik behin.
‎Baina unerik gorena nire kutxen saioarekin batera etortzen zen beti. Diccinok eten egiten zuen orduan ikuskizuna, bozgorailuetatik hitz egiteko, esanez, munduan ez zegoela beste inor antzeko ekitaldirik eskaintzen zuenik. Iturrino Handiak bakarrik zeukala kutxa magiko hura.
2008
‎Udaberria iritsi zenean, berriz, etxeko loreak zaintzeari ekin zion? munduan ez balego bezala loreak eta liburuak baizik, liburuak eta loreak.
‎ezabatu zitzaion begietako alaitasuna, ezabatu zitzaion ezpainetatik irria? ...k, baina, inkontzientearen lurretan errotua behar zuen, halaber, inkontziente kolektiboak ere bere eragina du kolektiboaren partaideengan?, ar konkistatzailearen eredua. Indibil eta Mandonio, El Cid eta Juan de Austria, Cortés eta Pizarro, Valdibia eta Orellana, Daoiz eta Velarde, Espartero eta Esparteroren zaldia??, Espainiako Historia ofizialak Espainiako Handi bihurtu zituèn ustezko heroiena? munduan ez dago Herririk, ez menderatzailerik ez menderaturik (bakoitza bere mailan, bistan da), heroien idealizazio zein manipulazio interesatuaz baliatzen ez denik?, ume umetatik mila bider edoskia eta bere baitaren baitatik erreparazio berehalako bat eskatzen ziona. Esparteroren zaldiaren potroak ez ziren euliarenak, azken batean?, nahitaez; Alvarok, gainera, gogoan behar zuen, gogo gogoan, alegia?... Reginak eman ziòn masailekoa, oroimenaren gordelekuren batetik oihuka ari zitzaiona:
‎Nolanahi ere, nahiz eta datu ez biribilen alkimia batengatik zehaztasun faltaren bat izan, zerrenda horiek balio dute blog berriak aurkitzeko eta arrakasta handiena dutenen zirriborroa lortzeko. " Munduan ez dagoen jendeak berehala jakin dezake zer den garrantzitsuena. Nik Alemaniako blogei buruz zerbait jakin nahiko banu, segur aski blog zerrenda batera joango nintzateke, eta lehenengoei begiratuko nieke", dio Ibañezek.
‎Gurea zen gehiago aldarrikapenak gauzatzen hastea; ez geneukan hedabiderik euskaraz, ez geneukan haurrentzako jolasik eta eskolaz kanpoko jarduerarik euskaraz, lan munduan ez zegoen mugimendurik... Eta hutsune horiek bete nahi genituen.
‎liburuak eta liburuak irakurtzen zituen, mota guztietakoak –geografi liburuak, filosofiakoak, nobelak eta abar–, haiek beste errealitate bat eskainiko baliote bezala, eguneroko errealitatea baino askoz ere jasangarriagoa. Udaberria iritsi zenean, berriz, etxeko loreak zaintzeari ekin zion... munduan ez balego bezala loreak eta liburuak baizik, liburuak eta loreak.
‎[Silogismo errex bat medikuen, terapeuta alternatiboen eta sendatzaile holistikoen desengainagarri.] Mundua ez dago ulertzerik (bere osotasunean). Gorputza mundu bat da (bere txikian).
2009
‎Ez dut uste zero kostua duen ezer existitzen denik. Munduan ez dago horrelakorik. Edozein aldaketak ekarriko du kosturen bat.
‎Erreala eta birtuala hizkuntzan herronka bereko faktoreak dira. H. d., hizkuntzazko mundua badenaz eta posible denaz dago osatua, behaketaz eta irudimenaz, baiaz eta ezaz (gauzen munduan ez dago ezik), presentez (iragana presentean da) eta etorkizunez, bata bestearen alboan.
‎(II). Ez dago beste Jainkorik; munduan ez dago hura bidatzen duen beste intentziorik, munduan interbenitzen duen beste borondaterik: –Il n, y a, dans le monde, pas d, autre volonté que cette force qui pousse tout à la la vie, à une vie de plus en plus développée et supérieure?
‎Baina, Domingoren deklarazioaren ondotik, zeinak Teofilo Mariaren eta Damasoren gainetik jartzen baitzuen Ada, munduan ez zegoen ez eragozpenik ez oztoporik Adaren istanteko zoriona hautsiko zuenik, erantzun ere, honela erantzun baitzion Domingori:
‎etxeko zutabea eta zutabeordea oker oker zeuden? bi aldiz oker, beraz!; zutabe zutabeordeak oker baldin bazeuden, baina, orbetarren etxea eta orbetarren inperioa goitik behera erortzeko arriskuan egon zitezkeen, munduan ez baitzegoen Pisako dorrerik. Nazario Orbek, simetri arau gutxienekoak betetzen ez zituela-eta, ez zuen Pisako dorrea atsegin?, Pisako hiriari eusteko gai izan zitekeenik; gero, gainera, Damasoren esateko era hura zegoen, balizko hutsegileen izenak birritan aipatzen zituela, errudunei marra eta azpimarra jarri nahi balizkie bezala: ez al zegokion, bada, berari, etxeko autoritateari?
‎esan zion Nazariok erdi serio erdi txantxetan eztei egunean? eta Ismaelek, Nazarioren aholkua aintzakotzat hartuz, azkar bai azkar ekin zion lanari, seguru baietz, sinesteko moduko hipotesia da bederen, munduan ez baitago arrik, gose ez denean ere gose da gizona, emakume askoren esanetan?, ez gazterik eta ez zaharrik, haragi xamur freskoa gutiziazko janaritzat ez duenik.
‎Baina ezin dut. Askotan pentsatu dut mundua ez dagoela Sabin bezalako pertsonentzat eginda. Bere osaba Santiren antzekoa da.
‎Kopuru handia da, biztanleria osoaren %5 baino gehiago. Hala ere, zenbait kudeaketa egiteko orduan, oztopoek agerian uzten dute mundua ez dagoela pentsatuta gutxiengoentzat. Zein da gaur egungo egoera autoak alokatzen dituzten enpresetan eta autoeskoletan, bezero izan daitezkeenen aurrean?
‎Haren lorpen zerrenda bukaezina da, eta haren gaitasun fisikoa edo teknikoa, mugagabea. Parekorik ez daukan jokalaria da, munduan ez baitago tankera horretako beste inor. Dozenaka dira 2,15 metroko langa iristen duten jokalariak, baina inor ez da Gasolen dohainen jabe.
‎Telebistaren munduan ez dago ezer segururik. Egia da gu pozez zoratzen gaudela Arturo Valls gurekin izateagatik eta segurtasuna ematen digula.
‎Izugarrizko lanak hartzen dituzte hiztegigileek. Munduan hedatua den hitz bat hartu eta euskaraz nola esan litekeen asmatzen dute, euskara munduan ez dagoenez. Pirata, adibidez, itsas-lapurra dela irakasten digute hiztegiek.
‎" Azkenean ezkondu haiz, Ismael, aitondu baino lehen ezkondu ere, eta zorionak! Hori bai, lanak azkar egin dituzue orain..." esan zion Nazariok erdi serio erdi txantxetan eztei egunean... eta Ismaelek, Nazarioren aholkua aintzakotzat hartuz, azkar bai azkar ekin zion lanari, seguru baietz, sinesteko moduko hipotesia da bederen, munduan ez baitago arrik –gose ez denean ere gose da gizona, emakume askoren esanetan–, ez gazterik eta ez zaharrik, haragi xamur freskoa gutiziazko janaritzat ez duenik.
‎" Zu eta Teofilo Maria, Teofilo Maria eta zu": etxeko zutabea eta zutabeordea oker oker zeuden... bi aldiz oker, beraz!; zutabe zutabeordeak oker baldin bazeuden, baina, orbetarren etxea eta orbetarren inperioa goitik behera erortzeko arriskuan egon zitezkeen, munduan ez baitzegoen Pisako dorrerik –Nazario Orbek, simetri arau gutxienekoak betetzen ez zituela-eta, ez zuen Pisako dorrea atsegin–, Pisako hiriari eusteko gai izan zitekeenik; gero, gainera, Damasoren esateko era hura zegoen, balizko hutsegileen izenak birritan aipatzen zituela, errudunei marra eta azpimarra jarri nahi balizkie bezala: ez al zegokion, bada, berari –etxeko autoritateari– egiteko hura, bai errudunak izendatzekoa eta bai marrak eta azpimarrak jartzekoa edo kentzekoa?
‎Baina, Domingoren deklarazioaren ondotik, zeinak Teofilo Mariaren eta Damasoren gainetik jartzen baitzuen Ada, munduan ez zegoen ez eragozpenik ez oztoporik Adaren istanteko zoriona hautsiko zuenik... erantzun ere, honela erantzun baitzion Domingori:
‎Egia esanda, munduan ez dago nazio estaturik bestelako lurralde eskabideei mugak zabaldu dizkienik; aitzitik, estaturen baten lurralde subiranotasuna zelanbait gainditzeko ahalegin orok aurrez aurre egiten du talka estatuak edozein eskabideri ematen dion ezezkoarekin, eta hori dela-eta sekulako desilusioa hartu dute behin baino gehiagotan estaturik gabeko eskualdeek.
‎Zain gauden bitartean, aspaldi ikasi genuen, mundua ez dago geldirik, eta nik hurbilen dudan liburugintzaren sektorea ere ez. Urte literarioaren errepaso azkar bat eginda, krisiak krisi, gure egile inportanteenek lanean segitzen dute, eta horren erakusgarri ditugu Lertxundiren Eskarmentuaren paperak edo Jimenezen Stock 13 (memorialismoaren aroa iritsi ote da gure letretara?
2010
‎–Hiruretan bat aukeratzekotan, ordea, Dostoievski. Egia da, bai, garai batean tsarraren aurkako azaldu zena, desterratu ere desterratu baitzuten horregatik, tsarraren aldeko sutsu egin zela azkenean, baina munduan ez dago gizonik, Dostoievskik baino hobeto erakutsi duenik gizakion barrua, hain modu erreal eta sinesgarrian: gizakion miseria moralak batez ere, gizartearenak ere badirenak eta irakurle zintzoa gizartea aldatzera bultzatu behar dutenak?
‎Mota guztietako argudioak nituen, hortaz, neure beldur koldarkeriak ezkutatzeko. ...durra eta bai koldarkeria ere argudioen eragile izan nituela, sorburuan eta modu inkontziente batean bai bederen, nahiz eta efektuak istantean estali zuen kausa, beldur koldarkerien errealitateak bere gordean jarrai zezan, inkontzientetik kontzienterako jauzia egin gabe, errealitateari bere errealtasuna ukatzeko trikimailurik sofistikatuenean, errealitatea, kontzientea den heinean da errealitate?, munduan ez baitago oilarrik bere oilartasuna beldurraren eta koldarkeriaren lumen gainean eraiki dezakeenik, eta nik neure oilartasuna erakutsi behar bainion bidean atera zitzaidàn oilandari. Hara nola galtzen dugun mundu kontziente inkontzienteen arteko ispilu jokoetan geure barne mugimenduen perspektiba, geure ekintzen balorazio zehatz eta objektibo bat eragozten diguna, bizi sena eta harrotasuna tartean dabiltzanean, harrotasuna bizi senaren eta bizinahiaren aldaera bat besterik ez da, besteak baino gehiago izatera eta besteen gainetik bizitzera bultzatzen gaituena?
‎Bonbaketarien burrunba ondo baino hobeto entzutea upeltegiko plazer eta gozamenak direla medio. Intsektuen munduan ez dago estetika ederrenik, gerrak mozkorturik, sufrimendu eta biktimarik gabe. Edari hordigarria da gerra ohean irakurtzen duen esteta batentzat.
‎Zaude lasai. Munduan ez dago gizonik ni joko nauenik. Horretan ez dago arrisku handirik.
Munduan ez dago hau garaituko duenik! Non dago dirua?
‎a) 1975 tartean EAEko eskola mundua ez zegoen prest, marko politikoa aldatu hutsaz euskal eskola zutitu eta ezker eskuin zabaltzeko. Eragozpen politiko nabarmenak zeuden horretarako.
‎Zure ustez, zer dieta beretu lirateke Mediterraneoko dietak merezi izan duen tituluarekin? Segur aski, munduan ez dago dieta mediterraneoa bezalako beste dietarik, atzean hainbeste zientzia eta ezagutza dituena, nahiz eta eskima dieta, arrainez oso aberatsa, oso egokia izan daitekeen, batez ere, babesa behar duelako. Neurri handi batean, itsas ingurunearen kutsadurak eta haren ohituren mendebaldekotasunak eragindako higaduraren ondorio da.
‎‘Hiruretan bat aukeratzekotan, ordea, Dostoievski. Egia da, bai, garai batean tsarraren aurkako azaldu zena, desterratu ere desterratu baitzuten horregatik, tsarraren aldeko sutsu egin zela azkenean, baina munduan ez dago gizonik, Dostoievskik baino hobeto erakutsi duenik gizakion barrua, hain modu erreal eta sinesgarrian: gizakion miseria moralak batez ere, gizartearenak ere badirenak eta irakurle zintzoa gizartea aldatzera bultzatu behar dutenak... medikuak ere gaitzaren berri jakin behar baitu, gorputz gaixotik gaitza erauziko badu’ Eta, kasu partikular batera jotzen zuela, gehitu zuen:
‎Mota guztietako argudioak nituen, hortaz, neure beldur koldarkeriak ezkutatzeko. ...bai koldarkeria ere argudioen eragile izan nituela, sorburuan eta modu inkontziente batean bai bederen, nahiz eta efektuak istantean estali zuen kausa, beldur koldarkerien errealitateak bere gordean jarrai zezan, inkontzientetik kontzienterako jauzia egin gabe, errealitateari bere errealtasuna ukatzeko trikimailurik sofistikatuenean —errealitatea, kontzientea den heinean da errealitate—, munduan ez baitago oilarrik bere oilartasuna beldurraren eta koldarkeriaren lumen gainean eraiki dezakeenik, eta nik neure oilartasuna erakutsi behar bainion bidean atera zitzaidàn oilandari. Hara nola galtzen dugun mundu kontziente inkontzienteen arteko ispilu jokoetan geure barne mugimenduen perspektiba, geure ekintzen balorazio zehatz eta objektibo bat eragozten diguna, bizi sena eta harrotasuna tartean dabiltzanean —harrotasuna bizi senaren eta bizinahiaren aldaera bat besterik ez da, besteak baino gehiago izatera eta besteen gainetik bizitzera bultzatzen gaituena— zernahi gerta baitaiteke, baita errealitatearen manipulaziorik oiesena ere, bizi senak bizitzaren interesen arabera moldatua betiere... nahiz eta autodefentsa mekanismoen erantzun bat ere izan daitekeen, gure sentimendu onen ustezko lorategi perfumatuari bat batean simaurraren kiratsa dariola egiaztatzea jasanezin egingo bailitzaiguke... bizitza hain da ederra, eta nola ibiliko gara, bada, gau eta egun, hatzak sudurrean jarrita!
Munduan ez zaudela
‎Oraindik munduan ez zaudela,
‎Francoren garaian, politika munduan ez zegoen inolako beste aukerarik orduko" Falange"," Carlismo" edota" Movimiento" kenduz gero. Eguneroko bizitzan ez zegoen beste inolako pentsaera edo iritziak zabaltzerik.
‎hunkituz, errukituz, zauriak gozatuz, zoriona eskainiz, ontasunean zoriontsu izanez. Gure lurrezko eta arnasazko mundua ez dago bere kasa utzia, ez dago galdua, ez dabil noragabe herraturik, ez dator ezerez ilunetik, ez doa ezerez hotzera. Ez gaude bakarrik, ez zaude bakarrik.
‎Itzela da irakurle bat leitzen ari den horren barru barruan dagoenean ikustea. Badirudi mundurik ez dagoela, ez hondarrik, ez umeen joan etorririk, eta alboan paratu zaigun oihularia ere ez du entzuten. Zorionekoa bera.
‎" Sua gauza handia da berez, jaun andreak. Surik ez balitz, mundurik ez legoke".
‎Horra beraz Omar eta Omarren ama Habiba, Otto eta Monika, nor bere arrazoiagatik baina denak veneziarrari begira eta handik kanpoko munduaz ahaztuta. Mundua ez zegoen beraiekin ahaztuta ordea. Bizargorrik diru sari potoloa eskaini zuen, jauregiko iheslariak harrapatzen laguntzen zuenarentzat, eta sari horren berri herriz herri zabaldu zen, diruzale eta behartsu guztien zilar gosea piztuz.
2011
Munduan ez dago paradisurik. Hemen egin dugu guda soziala.
‎Euskararen inguruko eragile, elkarte eta erakundeek aniztasuna erakutsi beharra al dute euskararen munduan ez dagoena erakartzeko?
‎Ni ez nago aberastasunaren aurka, aberastasunaren erabilera ankerraren kontra baizik. Munduan ez dago nahiko diru denak duin bizi ahal izateko. Gauzak garbi:
‎2009ko ekoizpenarekin alderatuz, hazkundea% 120 izan da. Azken urteetako bilakaera ikusita, munduan ez dago horrenbesteko abiadurarekin hazten ari den beste sektorerik. Eta hazkuntza erritmo hori teknologia informatikoak lehendabiziko urteetan izan zuen goraldiarekin konparatu izan da.
‎Behin mozkortuz gero, buruko min galanta! Eta munduan ez zagok minak inguratua dagoen burua baino gauza astunagorik, sinets iezadak, Satur?
‎Baten arrazoi sentitua errukia edo maitasuna da, eta Ruandara doa gaixoak zaintzera; bestearen arrazoi sentitua justizia edo askatasuna da, eta borroka armatuari lotzen zaio. Azken munduari buruz ez dagoen konfliktoa, arrazoi sentituetan sortzen da. Batetik, balioen artean bertan oposizioak daudelako (erruki eta justiziaren, edo askatasun eta diziplinaren artean, adibidez), eta gizon emakumeok batzuek balio batzuen eta besteek besteen alderago jotzen dugulako.
‎Basatia da aldaketa, gizartean (komunikazioan, harremanetan, teknologian) eman den eraldaketaren parekoa. Gaur egun munduan ez dago txokorik parabolikoa ez duenik, eta irudiak emateko eta zabaltzeko modua ere egokitu egin behar da, lortu nahi duzunaren baitan, bai, baina errealitatera moldatuz, bestela zirkuitutik at geratzen zara zeharo?.
‎Lehen hitzordu erretrospektiboa. Eta lekuarekin gertatu zaidanaren kontrakoa jazo zait; bistak arrozten zidana, usainak etxekotu dit, miazkatu nahi nuen izerdi harena, munduan ez dago izerdi hori jariatzen duen inor, bera bakarrik.
‎Ez dago gizarte aurremodernoko konpartimentatze aukerarik, funtzio banaketaren zurruntasunik, non hizkuntz komunitate askok eta askok mendez mende beren izaera etnolinguistikoari eutsi ahal izan dioten egitura diglosiko atxikigarriari esker. Gaurko munduan ez dago horretarako aukerarik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Munduan ez dago antzekorik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia