2004
|
|
hau da, berdinzki denok, berdin berdin hizkuntza guzietan eta herri guzietan. Gizonaren" Logika" beti bat baita, eta hizkuntzak ez baitu
|
mundua
ikusteko eran ikuskizunik batere. Izenak aldatu, beraz, hiztegia xuxen erabilli, izakiak berriz bataiatu, potoei etiketak trukatu, eta... egiña!
|
2006
|
|
Bai. Jakintza bat komunikatzen digu,
|
mundua
ikusteko era bat,
|
2007
|
|
Halanda be, norberari gogor egiten jako. Umetan eta gazterik behar egiteak
|
mundua
ikusteko erea aldatzen deutsu. Eguna ez da bakarrik olgetako edo eskolan egoteko.
|
|
Ezaugarriok, dena den, aldeko zein kontrako diskurtsoetan erabili ohidira: euskara ttipitasunetik
|
mundua
ikusteko era da hainbaten ustez, bestebatzuen begietan, etxe barruko jantzia, pijama antzeko zerbait. Askokeuskal kultura konplexuz beterik ikusi arren, jendeak, oro har, ederkigozatzen ditu bere kultur jarduerak, goitik jarduera horien gutxiespenaheldu arte.
|
|
Mundua, izakiak, errealidade guzia, «Logika»ren arabera aztertzen dugu(...), hau da, berdinzki denok, berdin berdin hizkuntza guzietan eta herri guzietan. Gizonaren «Logika» beti bera baita, eta hizkuntzak ez baitu
|
mundua
ikusteko eran ikuskizunik batere(...). Egiazkoaren konpartimenduak edo atalak mundu guzian zehar berberak diralakoan (Logikaren araberakoak) 1162.
|
2015
|
|
Giza logikaz, eta ez logika kultural partikular batez. Alegia, hizkuntza guztiak errealitate ‘berdin’ batez ari ziren, eta aldatzen zen bakarra hitzak, soinuak ziren, ez
|
mundua
ikusteko era. Beraz, hizkuntzak ez zuen beste munduko garrantzirik, hitz lerrokada bat baino ez zen.
|
2016
|
|
Presentziak berak aldaketa asko ekar ditzake, jarreretan, balioetan, diskurtsoen estiloetan, politiketan... Pertsona bat eremu batean dagoenean bere
|
mundua
ikusteko era eramaten du bertara; hortik hel daitezke ordezkapen deskribatzailetik substantibora jauzi egiteko aukerak.Jauzi hori egiteko, instituzioetan dauden emakumeek feministak izan behar dute. Ordezkapen substantiboa baldin bada emakumeen interesak alor publikoan eztabaidatzea, feminismoarekiko sentsibilitate bat izan behar da. Baina emakumeen interesak zein diren ezartzeko ariketan ere ideologia politikoak gurutzatzen dira.
|
|
|
Mundua
ikusteko erak
|
2017
|
|
Herri hezitzaileen ideia ere Hik Hasiren proposamenaren oinarri oinarrian dago. Salbotxen hitzetan," ikastetxearen inguruan badago jendarte bat, badago
|
mundua
ikusteko era bat, hizkuntza praktika batzuk… Jakintza handia dago, baina jakintza horretatik guztitik zati bat irakasten da eskolan, nork dio zer den irakatsi beharrekoa. Goazen eskoletako paretak botatzera eta haizea sartzen uztera".
|
|
Hortaz, erreprodukzio soziala gertatzeko, alde subjektibatua eta objektibatua eman behar dira batera. Kanpoko botere erlazioak geure
|
mundua
ikusteko eran azaltzen ez direnean, erreprodukzio soziala eten egiten da. Gehiengoak ez balitu polizia, irakaslea, medikua, ugazaba edo aita identifikatuko, alegia, gehiengoak ez balie duten autoritatea eta legitimitatea aintzatetsiko, erreprodukzio soziala eten egingo litzateke.
|
|
|
Mundua
ikusteko erak
|
2021
|
|
Baina ez soilik nire buruak, imajinatzen dut edozeinen buruak eman dituela bira asko, biztanleriaren %99arenak. Honek guztiz irauli baitu gure egunerokotasuna, eta gure
|
mundua
ikusteko era.
|