Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2006
‎Baina mundu ikuskera hori amiltzen ari da, biolentziaren kulturarekin batera, eta ez gara enteratzen ari. Edo ez dugu enteratu nahi.
2007
‎Ez da, beraz, munduaren interpretazio, ulerkuntza bat, baina bai munduaren antolaketa bat, hizkuntzaren mundu irudia, ikuskera. Mundu ikuskera hori abiapuntua da hausnarketarako: horrek, hizkuntzatik hara, hizkuntzaren bitartekotzaz, gauzei berei so egiten die.
2011
‎X. hain da begi bistakoa hori ikusi ere ez dugula egiten! Bizpahiru adibide jarriko dizkizut. esan dugu mundu ikuskera hori desagertuta dagoela, baina hor dago, hizkuntzan. Adibidez, Iruñean, inguru erdaldun batean sortzen den kezka bat bada haurrak euskarara motibatzearena. haur horiek ez dute euskararekiko motibaziorik, haientzat txinera bezain arrotza da; izatekotan, gurasoek dute motibazioa, haiek eraman baitituzte ikastoletara.
‎Lancrek, antza, bere sinesmenak, usteak, fobiak eta aurreiritziak errealitatearekin nahasten zituen, eta, horren ondorioz, fikziozko mundua sortu zuen, berarentzat erreala zena. Hainbat euskaldunek garesti ordaindu zuten Lancreren munduaren ikuskera horretatik kanpo egoteagatik eta haren baloreak, jokamoldeak eta aurreiritziak ez izateagatik.
2012
‎Menderatze prozesu horrek eragina izan dezan, eta dominazioa gauzatu dadin, jokoan dauden pertsona guztiek zentzu eta jardueren espazio bera partekatu behar dute. Mundu ikuskera horrekin batera, ohitura, aldez aurreko jarrera eta erresistentzia multzo jakin bat osatzen da, zeinekin besteekiko indarkeria eragiten den; pairatzen dutenek berberek ere sistema sinboliko bat osatzen dute taldearen barnean, zeinaren arabera indarkeria naturalizatu egiten den. Fenomeno horri izena ematen dio «indarkeria sinbolikoaren» kontzeptuak:
2014
‎7). Horrek ez du esan nahi diskurtsomota horietan eta mundu ikuskera horretan ez zenik naturarengana jotzen sexuenarteko ezberdintasunak azaltzeko. XVIII. mendearen inguruan emakumeekikoikusmolde aristotelikoa eremu askotan indargabetuta bazegoen ere (Maclean, 1980: 1) 9, gaur egun «biologizista»tzat hartuko genukeen zentzu batean jardun zuen, hots, emakumeen eta gizonen arteko ezberdintasun naturalak azpimarratzearen etasexuak definitutako bi unibertso adieraztearen alde.
2016
‎Cowboy aren ekonomia ren modeloarekin egiten da lan gaur egun, uste dugu limiterik gabeko lursail zabal baten bizi garela, behar izenez gero limite horiek zabaltzen joan gaitezkeela eta gainera hondakinak suntsituz, nahi duguna eginez. Mundu ikuskera hori amaitu da eta ontziaren ekonomia delako ikuspegiarekin egiten da lan. Ekonomia horretan, baliabide mugatuak ditugu, untzi baten aurkitzen gara eta ezin ditugu aktibo naturalak nahierara erabili, bestela, behar ditugunean ez dira egongo.
2017
‎gizakiak beti ere justiziaz jokatzeko betebeharra dauka, inoiz ez badauka ere zehatz mehatz jakiterik justiziaz nola jokatu. Ulergaiztzat, zentzugabetzat eta are zeharo arbuiagarritzat jo ahal izango da, akaso, baina mundu ikuskera hori, noski, errealagoa, egiazkoagoa delakoan plazaratu izan dute beren lanetan pentsalari postmodernistek.
2019
‎Sententziak agerian utzi zuen amildegi bat dagoela auzitegiek eta gizarteak sexu askatasunaz duten ulerkeraren artean. Epai haren atzean dagoen iruditeria patriarkala bere osotasunean ulertzeko, ordea, ezinbestekoa da atzera begiratu eta mundu ikuskera hori nondik datorren aztertzea.
2020
‎Izan ere, euskaldunen irudimenean eta ohituretan, ondasun iraunkorrak etxekoak dira, auzokoak, edo herrikoak. Bere heldutasunean, Arizmendiarrieta, euskal idatzietan bereziki ikus daitekeen moduan, euskal kulturari (Barandiaranen sokakoa zen) eta foruen tradizioari eta mundu ikuskera horri guztiz leiala izan zitzaien.2 Bergarako eta bereziki Gasteizko Elizbarrutiko seminarioan, Arizmendiarrietak, euskal jendeak inguratua eta hezia, euskaltasunean aurkitu zituen tradizioa, fede kristaua eta espiritualtasuna landu eta bizitzeko modua. Ondasunekiko harreman berezi horretan, bestearekiko erantzukizuna zetzan sakonean (horixe zen" euskaldunki jokatzea", Arizmendiarrietaren hitzetan).
2021
‎2012 hartatik dakartzate inkonformismoa eta kritika. Honetan ere islatu dute mundu ikuskera hori. Kontrolatzen abestian egungo gizarteari zuzendu dizkiote iruzkinak, eta sare sozialek, indar polizialek, nagusiek, eta GAFAk —Googlek, Amazonek, Facebookek eta Applek— ezartzen duten kontrola nabarmendu dute, besteak beste.
‎Hamar urteko terapiaren ondoren konturatu naiz liburu horretan zeuden gauza batzuk nondik zetozen. Mundu ikuskera bat dago hor, sakonean, eta mundu ikuskera hori inkontzientea zenez, ez nekien ezta transmititzen ari nintzenik ere. Mirari horrekin ez dakizue zenbatetan harritu naizen.
2022
‎Antzematen hasten dira bi kategoria «oso bereizi» daudela, gizonen kategorian sartzen direla eurak, eta hala sailkatutakoek ez dutela dantza egiten. Eta kontsumitzen duten iruditeria guztiak moldatzen die mundu ikuskera hori. «Iruditeria horrek transmititzen duen genero errealitatea oso oso markatua da:
2023
‎Mundu ikuskera bat daukagu, eta hori transmititu behar genieke». Transmititu, ondoren ikasleek mundu ikuskera hori «auzitan jarri eta berrasmatu» dezaten, Retolazak ñabartu duenez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia