Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2006
‎Gure munduak zientziaren arbolatik jan du, sekularizatutako munduan bizi gara, balio erreferentziak bizi esperientziaren eremu subjektibora bidaliak izan dira. Mundu ikuskeren arteko talkek sortzen dituzten gatazken menpe bizi den mundua dugu, arrazionaltasun formalaren eta materialaren arteko talkan oinarritua... Balioetatik libre geratu den mundua da gurea, tradizioaren autoritatea deuseztatu duena, baina baita arrazoi ilustratuaren ilusio eta desioak ere.
2014
‎Jarraituz, batzuetan kontzeptu frantses eta alemanaren artean ematen du oposiziorik ez dagoela, edo ozta dagoela, Renanen aldetik bederen. . Renanen iritziz, nazioa borondate gisa eta nazioa batasun kultural gisa ez ziren aurkako ikuspuntuak, osagarriak baizik? 80 Beste batzuetan, alabaina, tesi alemana nola azaltzen den ikusita, oposizioak erabateko osoa izan beharra daukala dirudi, oinarriak berak arras kontrarioak izaki (Alemania eta Frantziaren artekoa bi filosofia eta mundu ikuskeraren arteko gerra bailitzantsu). Esaterako, herriaz denaz bezainbatean:
‎Literatur idazlana ez da banakoaren sorkuntza, idazlanak adie razitako munduaren egiturak gizatalde batzuen buru egiturekiko homologo direlako. idazle handiak beren gizataldeko mundu ikuskera arte bihurtzea lortzen duten ohiz kanpoko gizabanakoak
‎Herria jatorri duen hitza bide, poesia sortzen du herriarentzat. Horrenbestez, gizatalde batzuen buru egitura hartu eta, hauen mundu ikuskera arte bihurtzeko gaitasuna duen ohiz kanpoko banakotzat jo daiteke.
2017
‎Hemen eskainiko den irakurketak, noski, ez du aberastasun hori osorik islatzeko asmorik, alderdi jakin bati baino lotuko ez zaiolarik. Alderdi hori, hain zuzen ere, ipuinak gorpuztu mundu ikuskera da, edo hobeki esana, mundu ikuskeren arteko gatazka, funtsezkotzat jo litzatekeena ipuina bera ez ezik, Obabakoak en proiektu narratibo osoa ere taxuz ezaugarritzeko.
‎Ildo horretan, ohar bedi Camilo Lizardik ere oroitze ekintza bat gauzatzen duela idatzitako aitortzaren bidez. Halakoetan ohikoa denez, erretoreak bere buruarekiko kontu garbitze bati heldu dio, bere arima berrerosi nahian bere nia aurkitu nahian esan gabe, Camilo Lizardik, noski, ez baitzuen Freud-en ideiak ezagutzeko betarik izango, bere bizitzari azalpen zentzuzko eta onargarria aurkitu nahian, alegia. Helburuak helburu, Atxaga eta erretorearen oroitze ekintzek hasiera batean dirudien baino lotura handiagoa dute, biak ere bi mundu edo mundu ikuskeraren artean sorturiko talka bortitzaren testuinguruan garatzen baitira.
‎Bertsolariei atzerriko kanten harrabots urruna eta horrekin lotutako irudi apokaliptikoa heltzen zitzaien, baina ez ziren iritsi kantu moderno haiek gertutik enfokatzera. Mundu ikuskeren arteko txokeak ezagutza galarazi zuen, eraitsi egin zituen zaharra eta berriaren arteko zubi posibleak. Doinu eta erritmo berrien ez ezagutza erabatekoan, bertsolari haiek ezin zuten imajinatu ere egin abeslari atzerritar haiek beraien oso antzeko neurriak erabiltzen zituztenik beren kantuetarako, eta jakina, ez zuten frogarik egin doinu horietan bertsorik kanta ote zezaketen jakiteko.
2019
‎Eguberri hitzaren esanahia ulertzeko ziklo berria aldarrikatzen duen sinesmenetara joan genuke. Giristinoek data horietan, nahitaz, Natibitate eguna ezarri zutenean bi mundu ikuskeren arteko sinkretismoa bilatzen zuten, hori dela eta, Eguberri izen zaharra baliatu zuten euren sinbologia berrirako.
‎Iruñeko jaietan ere nabarmena da gutxienez bi mundu ikuskeraren arteko talka. Alde batetik, tradizioari eta erlijioari hertsiki lotutako elementuak goresten dituzte batzuek; prozesioak, adibidez.
2020
‎Polemika ez da amaitu gure artean. Noizean behin sortzen baita hizkuntzaren eta mundu ikuskeraren arteko harremana eta, ondorioz, hizkuntzak nazioa egiten duelako hipotesia lau abertzale zororen dogma ideologikoa dela baieztatzera datorren baten bat (Azurmendi 2007b: 92).
2022
‎Mundu ikuskera bakoitzak errealitatea ezagutzeko eta baliatzeko modua definitzen du. Idazkera grafikoen eta berak sortutako mundu ikuskeren arteko erlazioak ezagunak dira: idazkeraren aldaketek mundu ikuskeran ere aldaketak sortzen dituzte.
2023
‎Armeniarrek historia ikaragarri gorabeheratsua izan dute, bi kontinente eta mundu ikuskeraren arteko mugan aurkitzen direlako, eta tarteka euren ekialdeko auzoak izan diren persiarren menpe egon dira: hasteko, mediarrak (k.a.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia