Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2002
‎Uste dut asko aurreratu den, zuk ez baituzu inola ere guk sentitu genuen behar hura sentitzen egun, hain da egoera desberdina eta hain zarete zuek ere desberdinak. Hau argi ikusten ez duena, lehenago esan dudan gisa, ez da mundu honetan bizi. Euskaldunon hizkuntza eskubideek inoiz baino errespetu handiagoa dute; orduan eskubiderik ez zen, eta sekula ere argia ikusi ez duten euskal esparru batzuk, esparru berriak, ditugu orain eskura.
2004
‎Haatik, arazoa azken tesi horretan sortzen da; gu mundu honetan bizi gara, harpean, erdi itsu. Nola cgin, beraz, gaineko Eguzki horrekiko lotura?
2005
‎Heldu zein ume, denok behar dugu magia, hori esan digu behintzat Txispi magoak: " Mundu honetan bizitzeko, magia ez dut esango, baina ilusioa behar duzu aurrera egiteko eta magia eta ilusioa oso hurbil daude".
2006
‎Nik matrimonioa ez dut itsu itsuan ororen gainetik laudatzen. Baina uste dut ez dela mundu honetan bizitzeko modurik aldrebesena. Solidaritatea, samurtasuna, eramankortasuna, iraun duten bikoteen ondarea dela uste dut...
2007
‎Al degun alaienak mundu ontan bizi, iltzen geranian danak biar ditugu utzi.
2009
Mundu honetan bizi gara ba
2010
‎«Zaila da, baina autoen mundu honetatik bizi nahiko nuke»
‎Ame­tsa, berriz, hauxe: «zaila da, baina autoen mundu honetatik bizi nahiko nuke».
‎Erotuta al dago tipo hau? Horixe pentsatuko duzu, aita bezalaxe, ama ere ez delako aspaldian mundu honetan bizi. Nondik idazten dizut, orduan?
‎– Neska argia gainera. Lastima gizonentzat egindako mundu honetan bizi beharra.
2011
‎Nik matrimonioa ez dut itsu itsuan ororen gainetik laudatzen. Baina uste dut ez dela mundu honetan bizitzeko modurik aldrebesena. Solidaritatea, samurtasuna, eramankortasuna, iraun duten bikoteen ondarea dela uste dut...
2012
‎Beltza. Militantismorik egin nahi ez duten gehienek, gaur egun, ez dute egin nahi ez alderdiari egiten dioten kritika iraultzaile antiautoritarioarengatik, autonomia eta batzarren garaian bezala, baizik eta ideologia oportunista baten izenean," mundu honetan bizi egin behar da, nik niretzat aurkituko dut eta kito".
‎Nik zera esan nahi dut, mundu honetan bizirik irauteko kontuz ibili behar dela, kontu handiz.
2013
‎" Batzuen ustez ezinezkoa izango da pertsona baten sexua zein den ez jakitea. Gerta liteke norbaiten itxura, izena edo mundu honetan bizitzeko modua bat ez etortzea Mendebaldeko kulturetan dauzkagun bi aukerekin, gizona edo emakumea izatearekin. Alabaina, pentsaezina iruditzen zaigun horrek, aurrean dugun pertsonarekin baino lotura gehiago du gure segurtasunarekin (segurtasun gabeziarekin) eta gure antolaketa sozial, ekonomiko eta politikoarekin.
‎Ainbeste giñan! orain ain bakar mundu ontan bizitzeko, gure mai xarran orduan zazpi aulki utsik ikusteko, eta jakinki batzuk geiago eztiradela beteko.
2014
‎Amaren aspaldiko esan batekin gogoratu da Iñaki. Amak nola esaten zuen, garai batean, seme alaba guztiak artean etxean bizi zirenean, pertsonak konformidadea behar duela mundu honetan bizitzeko.
‎Arazoa ohitura bihurtzea da. Gizarte harremanak, hezkuntza eta informazioa, hein handi batean, Internetera eraman diren mundu honetan bizi gara Gizarte harremanak, hezkuntza edo informazioa Interneten hein handi batean lekualdatu diren mundu batean bizi gara, baina horrek ez du esan nahi ez dagoenik jada handik kanpo. Gure «gehiegizko pisu digitala» ebaluatzeko, aditu bakoitzak gai horretan sortzen dituen indizeak aplika ditzakegu, baina galdera erraz eta zentzuz egin daiteke arazoa.
‎Lehenik eta behin, bere lekua izan behar du, beharrezkoa delako. Jakina, mundu honetan bizi gara ikuskizunak sortzen ditugunok, eta mundu honetara moldatu behar dugu. Nire ustez, jendeak eskertzen du zuzenean bizi eta ikusteko eskaintza.
‎Partida berek irabaztea ez da batere harritzekoa. ‘Elkartean’n, eta zernahitan, talde langile bat behar da, ideiei buruz ongi alkartua, eta mundu huntan bizi gerala ongi jabetua[...] Ez badugu abertzale talde sendo bat sortzen, Elkartea beren eskuetara pasako da; berak talde bat baitira ageri danez[...]
‎10. Utzi behartzen zautalarikan mundu huntako bizia, San Joseperi galdatzen diot hiltze hun baten grazia, Othoi dagola erne ene zain aingeru begiralia;
‎Gure herrietan batzuk gaitzeko soldatak hunkitzen zituztela eta beste batzuek beren lan orduen gainera beste batzu egiten, 10 langiletarik bat baino gehiago langabezian zelarik, familia hazteko dirurik gabe. Gu mundu honetan bizi gara, ordukoak esklaboen erdian bezain goxoan. Gure kontzientzia haiena bezain kilika.
2015
‎Ez du maite gizarte gaietaz aritzea, ez bere lanean, ez gogoetan. . Ez nukeelako nahi mundu honetan bizi. Lurrera ez banintz etorri hobe.
‎2 Baina, ene Aita zerukoa, ez ote litzateke hobe desira hauek arima zure gozotasun gutxiagorekin dagoenerako uztea eta orain oso osoan Zutaz gozatzea? Oi ene Jesus!, hain da handia gizakien seme alabei diezun maitasuna, non guk Zuri egin diezazukegun zerbitzurik handiena haien maitasun eta irabaziagatik Zu uztea bailitzateke, eta orduan geure bihotzekoago zintuzkegu; izan ere, borondatea hainbeste asetzen ez bada ere, arima gozatzen dago Zuri poz ematen dizula ikustean, eta ikusten du lurreko pozak ez direla ziurrak, mundu honetan bizi garen bitartean, Zuk emanak badirudite ere, lagun hurkoaganako maitasunarekin batera ez badoaz. Lagun hurkoa maite ez duenak ez zaitu Zu maitatzen, ene Jauna; izan ere, hainbeste odolez frogatua ikusten dugu Adamen seme alabei diezun maitasuna.
2016
‎Telebistako pelikula amerikano guztiak ikusten ditut, mundu honetan bizi naiz.
‎Ez dakit mundu honetan bizirik iraungo ote nukeen zure eskatu gabeko jakituriarik gabe.
2017
‎hobe nuen urrundik miresten segitu, Orkestrak Iruñean hilean behin edo eskaintzen zituen kontzertuekin etsi, eta uda partean Musika Hamabostaldian jotzen bazuen Donostiara egindako joan etorriren batekin. Gure aita zenak ere beti esan izan zuen, mundu honetan bizitzeko konformidadea behar duela gizonak. Garai batean ez nengoen batere konforme baieztapen horrekin, haserretu ere egiten ninduen, baina urteen poderioan ni ere haren arrastoan sartu naizela esan liteke, min ematen badit ere.
2018
‎Ulertzen? Etsai dudan mundu honetan bizirik irauteko ahaleginak egiten. Horixe da guztia.
‎«Zerbait gertatuko zitzaion?», pentsatu zuen. Orain, jadanik mundu honetan bizi ez zenean, gaixotu zitekeen. Eta You Sipok, oinez jarraitu bitartean, garrasi egin zuen:
2019
‎Fase horretan, lurraren fruituak lantzea ez da gizonaren jardun bakarra, baina oraindik ez daki nolako ahalmena duen; dudan dabil, teknikak ala magia; pasibo sentitzen da, Naturaren mende, hark ematen baitu, zoriz eman ere, existentzia edo heriotza. Jakina, gutxi asko ohartzen da baliagarri zaizkiola koitoa eta lurra bezatzeko teknikak, baina haurrak eta uztak naturaz gaindiko emaiak dira hala ere; eta emakume gorputzari darizkion emanazio horiek erakartzen dituzte mundu honetara biziaren iturri misteriotsuen uretan gorderiko aberastasunak. Halako sinesmenak bizirik daude oraindik tribu indiar, australiar, polinesiar askotan; bat datoz gizartearen interes praktikoekin, eta horregatik hartu dute halako garrantzia.
2020
‎Eta mundu honetan bizi diren errugabeak oro
2021
‎Boikota jaso nuen; publizitate lan bat erori zitzaidan... Mundu honetan bizi gara, kapitalismo betean. Gauzak horrela dira.
‎Kasu hauetan guztietan, esaterako, ez da ailegatu diskurtso markatzaile beregaina izatera eta mendeko perpausaren aditz arrunta dugu: Mundu honetako bizitzea hainbat miseriatara sujet badere, fidelarentzat Jainkoaren benedikzione bat da (Leizarraga); Nauka ni, hotz badere, errerik bihotzean (Oihenart); Guziok nolerebait, eta nola ez dakizuela badere, Meditazio, Kontsiderazio eta Orazio mentala egin ohi duzue askotan (Kardaberaz).
‎Adibide kopuruetara begiratzen badugu ere, konturatzen gara askoz ugariagoak direla ere dutenak gabeak baino; aitortu beharra dago, nolanahi ere, ela ere eta elarik ere egitura duten adibideak ere ez direla oso ugariak13 Ekar ditzagun literatura tradiziotik horietako batzuk: ...ixe); Begira ea egin izan dozunez guzurraren ganeko yuramenturik; bada guzur txikia ta txantxazkoa dala bere, beti da bekatu mortala (Añibarro);[...] da harako don Pablo baten gizara, zahar zaharra zala bere, herririk herri ebillen Iesukristoren legea zabaltzen, bere gaztetako gaiztokeri guztiak autortuaz (Agirre); Gazte samar geralarik ere,[...] ari gatzaizu[...] munduko berri ikasten (Lizardi); Mundu huntan bizi zareiño nahi eztuzularik ere ganbiakor izanen zare (Xurio); Gainerako lagunek, bizi eta egiazko direlarik ere, itzaliak dirudite haren aldean (Mitxelena 1988a).
‎Agirre: Eta gehituko nuke gure gizartea krisian dagoela, Freudek aipatzen zuen Gizartearen ondoeza ere bizi dugula, eta gizarte moduan egin behar dugula gogoeta, gure gazteek nahiago badute hil, mundu honetan bizi baino. Azken finean, mundu hau asko da helduona, helduok agintzen eta arautzen dugu, eta gure antolaketarekin zapalduta senti daitezke gazteak.
‎Arrate Hidalgok azpimarratu du apokalipsia etorkizunean edo beste errealitateetan kokatzen duen fikzioak alde batera uzten duela maiz apokalipsia gure mundu honetan bizi dutenen —edo bizitzen ari direnen— esperientzia, aipatuz herri indigenak, esklabo bihurtutako afrikarrak edo berotze globalaren ondorioz haien bizimodu osoa galdu dutenak. Lerrokatuko nituzke zaintza lanetan esklabotza baldintzetan lan egiten duten bizilagunak ditugun emakumeak edota landa eremu biziak suntsitzen dituzten politikak ere.
‎Ez da zure errua izan, nire bihotza, ez nago zurekin haserre, laztana, baizik eta bizitzarekin. Ez da zure kulpa, gaixo bazaude, ezin bazara mundu honetan bizi. Lasai egon:
‎Gizatiarra ere erraten dioten animalia naiz ni. Ez naiz irandarra, ez naiz frantsesa, ez naiz italiarra..., baina iruditzen zait badudala mundu honetan bizitzeko eskubidea". Iaz bere postal bat heldu zitzaidan Mexikotik.
‎Jupiter ikusi teleskopiotik. Bere xalotasunean, horixe izan daiteke mundu honetan bizi ahal dugun unerik berezienetariko bat. Baina baita ere cava tapoia botilatik askatu eta airetik bidaiatzen libre uztea, edota... puzkerra igogailuan botatzea.
‎Barkadazue mundu honetan bizitzera behartu zaituztedalako.
2022
‎Nire aitak behin eta berriz eta askotan esaten du, nola den posible oraingo bizimodu hau baino okerragorik, mundu honetako bizia baino makurragorik, mundu zikin honetako eguneroko bizia baino, halaxe esaten du, eta begiratuan zikin hitzari sexu esanahia ematen dion zerbait ageri du aitak, zikin, inori zakila gogortzea bezain, zikin, barrua hustu nahi duten hesteen hondakina bezain, zikin, belaunikatu eta biziak eskatzen duenari aurre egitea bezain, eta aitak bere metalezko eta suzko infernu horretaz hitz egi...
‎Euskal Herria erdigunean duten aipamen horiek guztiak, ordea, aldaketa bizian doan mundu honen baitan bizi ditugun beste hamaika gertaerari lotu behar dizkiegu, hala nola aldaketa klimatikoa eta horrek eragiten dituen krisi mota guztiak (migrazioak, muturreko klimatologia, elikagai krisia), krisi energetikoa eta baliabide natural askoren agortzea eta abar.
‎Hizketan hasten denean esaten du Eugeniak edo Pakok hobeto egingo luketela, berak dakien guztia haiengandik duela ikasia. Kaskagorriak esan nahi dio Eugeniak ezetz esan ziola eta Pako ez dela mundu honetan bizi, baina isiltasuna aukeratzen du. Bai ala ez, galdetu nahi lioke edo, hobe, noizko.
2023
‎–Baina mundu honetan bizi dira. Ez balego erdian maitasunaren iruzurra, ez lukete halakorik egingo, ez lukete euren burua behartuta ikusiko egin nahi ez dutena egitera.
‎Bergson kristautzat hartzeko, gauza horiek erabat ahantzi behar izan genituen; izan ere, idolotzat hartu zuen bizi oldarraren forma burutua uste zuen mistikoen energian ikustea; alta, mistikoen eta sainduen kasuan miresgarria dena ez da bizi gehiago edo besteek baino bizi biziagoa daukatela baizik eta haien baitan egia bizia bilakatu dela; zeren mundu honetan bizia eta Bergsonen gustuko bizi oldarra ez dira gezurrak baizik, eta heriotza da bakarrik egia; zeren bizitzak bizitzeko sinetsi behar duguna sinestera behartzen baikaitu; behartze hori doktrina gisa eraiki zen pragmatismoaren izenpean; eta Bergsonen filosofia ez da pragmatismoaren forma bat baizik. Baina, haragi eta odolagatik ere, barruko mugarri bat heriotzaren baliokidea pasatu duten izakiek mugarriaren beste aldean jasotzen dute beste bizi bat, zeina ez den lehenik bizia, baizik eta lehenik egia.
‎Aberria hitzari bere zentzu ahalik eta altuena, zentzu osoa ematen badiogu, orduan gaurko kristauak deseroso sentituko dira zeren eta kristau batek mundutik at dagoen aberri bakar bat baitu; izan ere kristau batek ez du Aita bakar bat baizik, mundu honetatik at bizi dena;" Altxorrak osa itzazue zeruan[] zeren, gizaki baten bihotza izango da non dagoen bere altxorra". Beraz, debekatua zaigu bihotza lurrari atxikia edukitzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia