Emaitzak: 5
2001 | ||
Orain arteko pentsakizunak denbora izan badu pentsagai, eta ondorioz, existenzialismoak heriotzari buruzko pentsakizuna sortu bazuen, gaur eguneko filosofiako zenbait adarrek nahiago dute espazioaz pentsatzea. Hain zuzen ere, espazioan definitzen baikara, eta denborari buruzko filosofiari aurre eginez, espazioari buruzko filosofiak | munduan dugun tokiaz galdetzen du. Bizitzari buruzko galdera da, eta, zuzenean, munduan gurekin batera bizi direnekin zer nolako loturak eta harremanak eduki ditzakegun adierazi nahi luke, elkarkidetzaren filosofia sortuz. | |
2002 | ||
Euskal ekonomiak nazioartean duen kokaera eta sarbidea ulertzeko, bertako eragileekonomikoek kanpokoekin dituzten harremanen eremu zabala aztertu behar da. Laburbilduz, kanpoarekiko ekonomia harremanak arlo jakin hauetan gauzatzen dira: ondasun eta zerbitzuen salerosketen arloan, kapitalen fluxuen arloan, lan eskuarenjoan etorrien arloan eta ekonomia produkzioaren eta erregulazioaren eremuan.Arlo horiek guztiak definitzen dute herri bateko ekonomiak | munduan duen tokia, eta, halaber, toki edo kokaera horren ispilu dira arlo horietako bakoitzean herribatek dituen emaitzak. Dena den, harreman multzo horien artean merkataritza harremanak dira herri baten kanpo sarbidearen egitura eta maila erakustekoaldagairik egokienak. | |
2011 | ||
Helburu horrekin, bada, lana hiru atal nagusitan banatu dut: 1) Nerabezaroa zer den eta gaur egungo gazteak nolakoak diren deskribatzen saiatu naiz, ume izatetik gazte izatera igarotzerakoan askok ordura arte erabiltzen zuten hizkuntza alde batera zergatik uzten duten ulertzen zertxobait gehiago lagunduko digulakoan; 2) Nerabeek dituzten erreferenteetan musikaren | munduak duen tokia azpimarratu nahi izan dut. Alde batetik, honek betetzen duelako gazteen aisialdiko denbora gehiena. | |
2018 | ||
Gaur gaurkoz baditu, ordea, hainbat egitasmo martxan, tartean JarriON aplikazioa eta Go! azen Transmedia proiektua, 2deo ekimenaren «lehen fruituetako» bi. «Eraginez, eta elkarlanean, ziur nago euskarak ikus entzunezko produktu berrien | munduan duen tokia hobetzea lortuko dugula», esan du Olanok. | |
Ikasle horietako asko shock edo trauma egoeran egon daitezke, harrapatuta gelditu zirelako biolentziazko erauntsi baten barnean; beste batzuek gertaerekiko sinpatia ere garatu dezakete, eta hurrengoan parte hartzeko erabakia hartu lezakete, halakorik balego. Bigarren hezkuntzan daudenean, ikasle nerabeei funtsezkoa zaie | munduan duten tokia aurkitzea, eta manifestari horiek bortizkeria nabarmenez azaleratu zuten gizarte eredu honek ez dituela euren beharrak asetzen. Ikastetxeek, aldiz, ez zuten abilidaderik izan ikasleen ikasketa, edukazioa eta hezkuntza kanpotik baldintzatzen duen fenomeno latz horri erantzuna emateko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
mundu | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 1 (0,01) |
Maxixatzen | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
mundu ukan | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
mundu ukan toki | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |