2001
|
|
munduko merkatuaren era politikoa da, hots, hertsatzeko baliabide eta arma guztiak, erregulatzeko tresna monetario, finantzario eta komertzialak, baita, gizarte biopolitikobe rrian, hizkuntzen, komunikazioaren eta zirkulazioarent resna guztiak ere. Inperioa
|
mundu
mailako gizarte kapitalista poliedrikoan mugitzen den gobernatzeko estrategia da. Inperio hau Nazio Estatutik haratago doa, eta horrexegatik, atzoko Estatu kolonizatzailearen bestelakoa da.
|
2005
|
|
Ikusiko dugu, halaber, kontzeptuak bi murrizketa daramatzala bere baitan, etikoa bata eta ingurumen mailakoa bestea. Era berean, ezin bestela izan gainera, garapen iraunkorrerantz jotzeak hainbat inplikazio ditu gaur egungo
|
mundu
mailako gizarte eta ekonomi sisteman, eta horren egituretan hainbat aldaketa sartzea eskatzen du.
|
2007
|
|
Gizarte borrokak ere.
|
Mundu
mailako gizarte agenda ageriko errealitate bilakatu da. Ingurune horretan aritu behar dute gizarte mugimenduek egunero.
|
2010
|
|
Globalizazioaz hitz egiteak berak nolabait ere mundua, astiro eta desberdintasun ugarirekin bada ere, gizarte izaera bat hartzen ari dela onartzea dakar (Sachseta Sartorius, 2007). Gailentzen doan
|
mundu
mailako gizartea gure aroarenezaugarri bereizgarria da. Gizarte honek zein itxura hartuko duen jakin ezin denarren, haren egungo egoera duela zenbait mende izan ziren gizarte nazionaleneraketa prozesuekin aldera daiteke (salbuespen askorekin bada ere).
|
2012
|
|
eskuratzeko eskubidea nork duen, zer baldintzatan, nola eta nor profitatuko den erabakitzeko orduan, gehienbat (Simpson, 1997). Weiskel ek (1989) dioen bezalaxe, ez dago nekazaritza osteko
|
mundu
mailako gizartea egiterik, eta nekazari herrien aurkako mundu mailako erasoa izan da hazkuntza politikak egin duen akats handienetariko bat.
|
2017
|
|
Zuzena al da egungo statu quo akastuna erabat arbuiagarritzat jota sistema autarkiko bat irtenbide bakartzat aurkeztea sistema orok alde onak zein txarrak izan badituela dakigunean? Bidegabekeriez inguraturik bizi gara, urruti gaude
|
mundu
mailako gizarte justizia erdiestetik, eta arrazoimena baliatu dugu ezbairik gabe injustizia horiek konpondu nahi izatekotan. Arrazoimena, ordea, ezin da dogma bihurtu:
|
2019
|
|
saio amaierako zenbait ohar zentralak eta lagungarrizko xedeak bereizten ikasi beharra daukagu. euskalgintza osoaren xede helburu nagusiak berriro ere mahai gainean jartzera ekar gaitzake ikusmolde global horrek," first things first" bidetik. ...zkagu. hartarako ere lagungarri ederra izan liteke arnasguneen azterketa. arazoaren hemengo eta oraingo lekuaz eta neurriaz jabetzea funtsezkoa da, arazo guztien urrutiko eta betiereko kausa fundamentaletan katigatu gabe behin eta berriro. kausa fundamentalak hor daude, egiazkoak dira eta ez genituzke inoiz ahaztu behar. alferrik dugu, ordea, urrundik ere gure esku ez dauden estatu, kontinente eta
|
mundu
mailako gizarte aldakuntzaren (tartean transetnizazio gupidagabearen eta luzezabaleko mintzaldatze azeleratuaren) iturburu, bidelagun eta ondoriojasaile diren transformazio demografiko, ekonotekniko, politiko operatibo eta soziokultural guztiak" behingoz konpondu" artean zer eginik ez dagoela argudiatzearekin. hurbilagotik heldu behar diogu lanari. hemen eta orain egin litekeenetik abia... teoria soziolinguistikoaren aldetik, eguneroko jardun arruntaren
|
2020
|
|
Normalean, 25 urtemuga betetzen denean ospakizunak ohikoak dira, baina Madrilen ez da sumatu ospakizunetarako inongo gogorik.
|
Mundu
mailan gizarte mobilizazio handiak izaten ari diren bitartean, berriz ere egiaztatu ahal izan dugu zein zaila den hainbeste herrialderen arteko gutxienezko akordio baliagarriak lortzea. Aurtengo Goi Bilera trantsiziozkoa izango zela bagenekien, 2015ean adostu zen Parisko Akordioa hurrengo urtean jarriko baita martxan (Eskoziako Glasgow hirian ospatuko den hurrengo goi bileran).
|
|
Aspalditik bizi gara
|
mundu
mailako gizarte batean, eta horrek oinarrizko bi gauza dakartza berarekin: alde batetik, politikoki antolatutako botere eta gizarte harremanen multzo bat, naziokoa eta estatukoa ez den moduan antolatua; eta, bestetik, mugen gainetik eta horietatik harago bizitzeko eta jarduteko esperientzia.
|
|
Baina
|
mundu
mailako gizarteak ez ditu ordezten nazio estatuen, eskualdeen edo tokiko esparruan garatzen diren gizarteak; eta, hain zuzen ere, Beckek azpimarratzen duen bezala, harreman hori gatazkatsua izan daiteke:
|
|
|
Mundu
mailako gizartearen esperientzia mundu mailako gizartearen funtsezko ezaugarria denean, orduan, gizarte kultur aniztuna ez da entelekia bat, errealitate globala baizik. Hori ezin da ez hautatu, ez baztertu; ez du automatikoki tolerantziara eramaten, eta diskriminaziora eta xenofobiara eraman dezake.
|
|
Mundu mailako gizartearen esperientzia
|
mundu
mailako gizartearen funtsezko ezaugarria denean, orduan, gizarte kultur aniztuna ez da entelekia bat, errealitate globala baizik. Hori ezin da ez hautatu, ez baztertu; ez du automatikoki tolerantziara eramaten, eta diskriminaziora eta xenofobiara eraman dezake.
|
|
Hori ezin da ez hautatu, ez baztertu; ez du automatikoki tolerantziara eramaten, eta diskriminaziora eta xenofobiara eraman dezake.
|
Mundu
mailako gizartearen anbibalentziak leku batean modu gatazkatsuan sartzen direnean, horrek ez du esan nahi gizarte esperimentu kultur aniztunek porrot egin dutenik, baizik eta, ziurrenik, bizimodu transnazionalak eta transkulturalak eguneroko ogi bihurtzen diren garai sozial baten hasiera dela. Errealitate horiek aurrez aurre ikusi nahi ez dituen eta bere burua eta gainerakoak kultura (herrikoi) monolitikoei dagokienez pentsatzen jarraitzen duen biztanleriak zailtasun berezia izango du mundu mailako gizartearen nahas mahas guztiz normalari aurre egiteko.
|
|
Mundu mailako gizartearen anbibalentziak leku batean modu gatazkatsuan sartzen direnean, horrek ez du esan nahi gizarte esperimentu kultur aniztunek porrot egin dutenik, baizik eta, ziurrenik, bizimodu transnazionalak eta transkulturalak eguneroko ogi bihurtzen diren garai sozial baten hasiera dela. Errealitate horiek aurrez aurre ikusi nahi ez dituen eta bere burua eta gainerakoak kultura (herrikoi) monolitikoei dagokienez pentsatzen jarraitzen duen biztanleriak zailtasun berezia izango du
|
mundu
mailako gizartearen nahas mahas guztiz normalari aurre egiteko. (Beck 2018:
|