Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.971

2003
‎Erregimen itxiko barneratzea. Neurri honen menpe dauden gizabanakoak zentroan biziko dira, eta bertan egingo dituzte formazio, heziketa, lan eta aisiaren inguruko jarduerak.
‎Erregimen erdi irekiko barneratzea. Neurri honen menpe dauden gizabanakoak zentroan biziko dira, baina zentrotik kanpo egingo dituzte formazio, heziketa, lan eta aisiaren inguruko jarduerak.
‎Eguneko zentrora joatea. Neurri horren menpe dauden gizabanakoak euren ohiko egoitzan biziko dira, eta gizartean bete betean integraturik dagoen zentrora joango dira, laguntza, hezkuntza, heziketa, lan edota aisialdiko jarduerak burutzeko.
‎Heziketa, kultura, hezkuntza, lanbide, lan , sexu hezkuntza edo bide hezkuntzako programak nahiz horien antzekoak ezartzen direnean, horietan parte hartu beharra.
‎Talde teknikoak bitartekaritza lana egingo du adingabearen eta biktima edo kaltedunaren artean, aurreko paragrafoan aipaturiko ondorioetarako. Talde horrek Fiskaltzari adieraziko dizkio adostutako konpromisoak eta horien betetze maila.
‎Orain aurkezten den lan hau lanabes erabakigarria izango da, auzitegietan euskara normalizatzeko bidean. Hauxe izango da, gainera, formato horretan erabili ahal izango diren kodeetatik lehendabizikoa.
‎j) Adingabeek lan heziketa egokia eta ordaindutako lan bat jaso behar dute, betiere erakunde publikoaren baliabideen arabera; orobat, eurei legozkiekeen gizarte prestazioak eskuratuko zaizkie, lege aginduz ezarritako adina lortutakoan.
‎j) Adingabeek lan heziketa egokia eta ordaindutako lan bat jaso behar dute, betiere erakunde publikoaren baliabideen arabera; orobat, eurei legozkiekeen gizarte prestazioak eskuratuko zaizkie, lege aginduz ezarritako adina lortutakoan.
‎h) Adingabeen egoera pertsonala kontuan hartuta, eta haien askatasuneko bizimodua prestatzeko, heziketa, hezkuntza eta lanaren arloan jarduerak ezartzen badira, adingabeok jarduera horietan parte hartu behar dute.
‎Horrekin batera ere, badira beste inguruabar batzuk, lan honi oraindik garrantzi handiagoa ematen diotenak. Alde batetik, terminologia bateratzeko ahaleginak egin dira, adostasuna, sendotasuna eta iraunkortasuna lortu nahian; horrek nabariro gehitzen du lan honek izan dezakeen eragina, eta aktibo baliotsu bihurtzen du.
‎Horrekin batera ere, badira beste inguruabar batzuk, lan honi oraindik garrantzi handiagoa ematen diotenak. Alde batetik, terminologia bateratzeko ahaleginak egin dira, adostasuna, sendotasuna eta iraunkortasuna lortu nahian; horrek nabariro gehitzen du lan honek izan dezakeen eragina, eta aktibo baliotsu bihurtzen du. Beste alde batetik, kontuan hartu behar da jurisdikzio horretan euskaldun asko eta asko dabiltzala jardunean, eta Justizia Sailak zuzeneko eskumenak dituela, arauak hautsi dituzten adingabeei begira neurriak betearazteko.
‎Justizia Sailak bere ahaleginak bildu ditu zenbait ardatzetara, eta ardatz horietako bat da, hain zuzen ere, terminologiaren normalizaziorako eremua. Horixe erakusten dute Agiri Judizialen Itzulpenerako Batzordearen lanek ; lan horiek Justizia Administrazioarekiko Harremanetarako Zuzendaritzak koordinatu ditu, eta, euren bitartez, agiriak euskaratu eta normalizatu dira. Batzorde horretan parte hartzen dute Deustuko Unibertsitateak berak, Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundeak, Euskal Herriko Unibertsitateak, UZEIk, magistratu euskaldunek, Justizia Sailburuordetzako itzultzaile eta teknikariek, abokatuek?
‎Justizia Sailak bere ahaleginak bildu ditu zenbait ardatzetara, eta ardatz horietako bat da, hain zuzen ere, terminologiaren normalizaziorako eremua. Horixe erakusten dute Agiri Judizialen Itzulpenerako Batzordearen lanek; lan horiek Justizia Administrazioarekiko Harremanetarako Zuzendaritzak koordinatu ditu, eta, euren bitartez, agiriak euskaratu eta normalizatu dira. Batzorde horretan parte hartzen dute Deustuko Unibertsitateak berak, Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundeak, Euskal Herriko Unibertsitateak, UZEIk, magistratu euskaldunek, Justizia Sailburuordetzako itzultzaile eta teknikariek, abokatuek?
‎Joseba Azkarraga Rodero Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua
‎Geroago, Euskal Herriko Unibertsitateko zigor zuzenbideko irakasleek, Jon Mirena Landak eta Rafael Sainz de Rozasek hain zuzen, testua berrikusi dute, eta Deustuko Unibertsitateko euskara tekniko juridikoko irakasleak, Gotzon Loberak, ohar bikainak egin ditu. Horrek guztiak ahalbidetu du orain eskaintzen den testua prestatzea, betiere Eusko Jaurlaritzaren Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren laguntzarekin.
‎Gure ametsa da testu honek mundu juridikoaren euskalduntze prozesua aberastea. Gurari horrekin lan egin dugu, eta prest gaude beronen inguruan egin daitezkeen iradokizun guztiak gureganatzeko.
‎Kaltea konpontzean, aldiz, adostasuna ez da lortzen betetasun psikologikoaren bitartez bakarrik; horrez gain, zerbait gehiago behar da: adingabeak konpromisoa hartzen du biktimarekin edo kaltedunarekin eragindako kaltea konpontzeko, eta konpromiso hori betetzen du, dela gizartearentzako lanak eginez, dela zenbait ekintza burutuz, ekintza horiek subjektuaren beharrizanetara egokiturik eta onuraduna biktima edo kalteduna bera izanik.
‎Neurri horren bereizgarria da adingabeak neurria betearazten duen bitartean ulertzea gizarteak edo gizarteko gizabanako zehatz batzuek bidegabe ondorio kaltegarriak jasan dituztela, adingabe horren jokabidearen ondorioz. Subjektuak ulertu behar du okerretara jardun zuela, gizartearen gaitzespen formala merezi duela, eta berari eskatutako lanak kaltea konpontzeko egintza zuzenak direla.
2004
‎Auzitegiak idazkiak eta agiriak helarazitzat joko ditu, horrek jakin dakienetik kopiak eman zaizkiola prokuradoreen elkargoak antolatutako jakinarazpen zerbitzuari. Horrela, zentzuz arindu da jurisdikzio organoen lana , eta, batez ere, jurisdikzio izaerarik gabeko langileen lana; egia esan, lan hori alferrekoa da, ez dator bat jurisdikzio organoen eta jurisdikzio izaerarik gabeko langileen eginkizunekin, eta oztopo galanta da horiek beste lan batzuk egiteko. Gainera, gorago esan bezala, sistema berriak «hutsarteak» ezabatzea ahalbidetuko du, behin idazkiak eta agiriak aurkeztu eta horiek helarazi direla egiaztatuta, zenbatzen hasiko baitira gerogarrenean prozesuko edozein jardun gauzatzeko epeak.
‎Auzitegiak idazkiak eta agiriak helarazitzat joko ditu, horrek jakin dakienetik kopiak eman zaizkiola prokuradoreen elkargoak antolatutako jakinarazpen zerbitzuari. Horrela, zentzuz arindu da jurisdikzio organoen lana, eta, batez ere, jurisdikzio izaerarik gabeko langileen lana ; egia esan, lan hori alferrekoa da, ez dator bat jurisdikzio organoen eta jurisdikzio izaerarik gabeko langileen eginkizunekin, eta oztopo galanta da horiek beste lan batzuk egiteko. Gainera, gorago esan bezala, sistema berriak «hutsarteak» ezabatzea ahalbidetuko du, behin idazkiak eta agiriak aurkeztu eta horiek helarazi direla egiaztatuta, zenbatzen hasiko baitira gerogarrenean prozesuko edozein jardun gauzatzeko epeak.
‎Auzitegiak idazkiak eta agiriak helarazitzat joko ditu, horrek jakin dakienetik kopiak eman zaizkiola prokuradoreen elkargoak antolatutako jakinarazpen zerbitzuari. Horrela, zentzuz arindu da jurisdikzio organoen lana, eta, batez ere, jurisdikzio izaerarik gabeko langileen lana; egia esan, lan hori alferrekoa da, ez dator bat jurisdikzio organoen eta jurisdikzio izaerarik gabeko langileen eginkizunekin, eta oztopo galanta da horiek beste lan batzuk egiteko. Gainera, gorago esan bezala, sistema berriak «hutsarteak» ezabatzea ahalbidetuko du, behin idazkiak eta agiriak aurkeztu eta horiek helarazi direla egiaztatuta, zenbatzen hasiko baitira gerogarrenean prozesuko edozein jardun gauzatzeko epeak.
‎Auzitegiak idazkiak eta agiriak helarazitzat joko ditu, horrek jakin dakienetik kopiak eman zaizkiola prokuradoreen elkargoak antolatutako jakinarazpen zerbitzuari. Horrela, zentzuz arindu da jurisdikzio organoen lana, eta, batez ere, jurisdikzio izaerarik gabeko langileen lana; egia esan, lan hori alferrekoa da, ez dator bat jurisdikzio organoen eta jurisdikzio izaerarik gabeko langileen eginkizunekin, eta oztopo galanta da horiek beste lan batzuk egiteko. Gainera, gorago esan bezala, sistema berriak «hutsarteak» ezabatzea ahalbidetuko du, behin idazkiak eta agiriak aurkeztu eta horiek helarazi direla egiaztatuta, zenbatzen hasiko baitira gerogarrenean prozesuko edozein jardun gauzatzeko epeak.
‎Ez dirudi egokia denik irmotasuna ezagutzeko unea edo auzibitarteari eusten zaiola jakiteko unea geroratzea, horrek dituen ondoreekin. Ez dirudi egokia denik, berebat, errekurtsoa oinarritzeko lanak gehiegi bizkortzea. Hala ere, auzien gaineko izapidetza hobetzeko, hurrengo prozedura berriztapena egin da:
‎Eraldaketa egokia da, izatez, subjektu juridikoen eskubide eta interes legitimoak babesteko, kasu zehatzetako prozedura osoaren mailak edo auzialdiak gutxitu eta hobetzen dituena. Aitzitik, goragoko auzitegien ahalegina eta zeregina mugatu behar da, beharrizan juridiko berezien arabera, beharrizan horietan lan juridikoak kalitate eta aginte berezia izan behar baitu.
‎Horren aldeko arrazoiak anitz eta desberdinak dira. Batetik, aipatu auziek ez dute jurisdikzio lana astuntzen. Bestalde, une konstituziogiletik, egokitzat jo zen gai horretan kasazio errekurtsoa ezartzea, asmo horri buruzko desadostasunik edo susmo txarrik agertu gabe.
‎1 Epaitu aurreko ondoreetarako soilsoilik, auzitegi zibilek erabaki ditzakete administrazioarekiko auzibide arloko uziak eta lan arloko auziak.
‎Halaber, erregistro ofizialean edo elkargo profesionalen argitalpenetan zein egoitza agertu eta hori ere zehatz daiteke, baldin eta, hurrenez huten pertsonak badira. Noizean behinkarren, enpresak eta bestelako erakundeak badira, edo lanbidean aritzeko nahitaez elkargoko kide izan behar dukoa ez den lanbide edo lan jarduera non gauzatu eta hori ere zehatz daiteke egoitza gisa.
‎Jasotzailea dagoeneko egoitza horretan bizi ez bada edo bertan lan egiten ez badu, eta galdetutako pertsonetatik inorkken egoitza hori jasoko da komunikazio ez badaki zein den oraingo egoitza, az eginbide negatiboan.
‎Urteko egun guztiak dira baliodunak, igandeak, nazio jaiegunak eta autonomia erkidegoan nahiz herrian lan ondoreetarako jaiegunak direnak izan ezik. Baliogabeak dira, halaber, abuztuko egunak.
‎Horien bitartez lortu nahi da lege honen arauketa bateratzea Hipoteka Legearen osotasun eta argitasun handienarekin. Halaber, beharrezkoak dira lan eta zigor arloetako prozesu legeen zenbait aldaketa. Horrela, bete betean arautu dira prozesu horietako abstentzioa eta ezespena, bai eta beste zenbait gai ere.
‎Lege honen manuak aplikatuko dira zigor, administrazioarekiko auzibide, lan eta armada prozesuetan, prozesu horiek arautu dituzten legeetan xedapenik izan ezean.
‎2 Irizpenak idatziz aurkeztuko dira, eta, hala denean, horiei batuko zaizkie adituak aditu lanaren objektuari buruz bere iritzia azaltzeko egoki diren gainerako agiri, tresna edo materialak. Material edo tresnok ekartzea ezinezkoa bada edo egoki ez bada, irizpen idazkiak behar den besteko azalpena jasoko du horiei buruz.
‎345 artikulua. Aditu lanaren eragiketak eta alderdiek horietan parte hartu ahal izatea
‎Irizpena egiteko, toki, objektu edo pertsonen azterketa egin behar bada, edo antzeko eragiketak egin behar badira, alderdiak eta euren defendatzaileak azterketa horietan eta eragiketotan egon daitezke, baldin eta horrek adituaren lana eragotzi edo oztopatzen ez badu, eta irizpenaren zuzentasuna eta alderdikeriarik eza berma badaiteke.
‎3 Epaiketa arruntean, entzunaldian baimendutako alegazio edo uzi osagarrien ondorioz, alderdiek eskatzen badute auzitegiak irizpena egingo duen aditua izendatzea, 427 artikuluko laugarren paragrafoan xedatutakoaren arabera, auzitegiak hala aginduko du, betiere auzitegiak irizpena egoki eta erabilgarritzat jotzen duenean, eta alderdi biak ados daudenean aditu lanaren objektuarekin eta auzitegiak izendatu adituaren irizpena onartzearekin.
‎Auzitegiak ofizioz izenda dezake aditua, baldin eta aditu lana egoki bada, prozesua seme alabatasun, aitatasun etatasunari buruzkoa izanik, edo ezkontza amatasunaren adierazpen edo aurkarapenari buruzkoa izanik, pertsonen gairen ingurukoa izanik.
‎Auzitegiak aditu lanaren arazo bakoitzeko edo arazo multzo bakoitzeko, aditu titular bat baino ez du izendatuko, baldin eta arazootan aditu ezberdinen iritzia behar ez bada, gaiaren aniztasuna dela eta.
‎2 Halaber, aditu lana zein gairi buruzkoa izan eta horren ikerketan aritzen diren akademiei eta kultura nahiz zientzia erakundeei irizpena eska dakieke. Arazo zehatzen inguruan legez gaitutako pertsona juridikoek ere irizpena egin dezakete.
‎Adingabeen Erantzukizun Penala arautu duen Legea, eta Erregistro Zibilaren legeria argitaratu eta gero, Prozedura Zibileko Legearen argitalpen elebidun hau oso garrantzitsua izan da Justizia eta Zuzenbidearen alorreko euskararen normalizazio prozesuan euskara lan hizkuntza izan dadin egindako ahaleginetan; hau guztia Justizia Lan eta Gizarte Segurantza Sailak eta Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuak urteetan zehar izandako lankidetzari esker gauzatu ahal izan da.
‎Adingabeen Erantzukizun Penala arautu duen Legea, eta Erregistro Zibilaren legeria argitaratu eta gero, Prozedura Zibileko Legearen argitalpen elebidun hau oso garrantzitsua izan da Justizia eta Zuzenbidearen alorreko euskararen normalizazio prozesuan euskara lan hizkuntza izan dadin egindako ahaleginetan; hau guztia Justizia Lan eta Gizarte Segurantza Sailak eta Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuak urteetan zehar izandako lankidetzari esker gauzatu ahal izan da.
‎Euskal Gaien Institutuko legelari hizkuntzalariek eta Zuzenbide Fakultateko Euskara Juridikoaren Mintegiko kideek egindako lan laudagarria aitortu nahi diet, azken urte hauetan, besteak beste, Prozedura Zibilaren Legeak izan dituen aldaketak txertatu baitituzte. Lan honek, gainera, aurrerantzean jarraipena izango du dagoeneko hasita dauden proiektuen bidez, bai Prozedura Kriminalaren Legeari, bai merkataritza legeriari dagozkionak.
‎Euskal Gaien Institutuko legelari hizkuntzalariek eta Zuzenbide Fakultateko Euskara Juridikoaren Mintegiko kideek egindako lan laudagarria aitortu nahi diet, azken urte hauetan, besteak beste, Prozedura Zibilaren Legeak izan dituen aldaketak txertatu baitituzte. Lan honek, gainera, aurrerantzean jarraipena izango du dagoeneko hasita dauden proiektuen bidez, bai Prozedura Kriminalaren Legeari, bai merkataritza legeriari dagozkionak.
‎Ukaezina da, aipatu lan hauek, eta, horiekin batera, Epaitegietako Agiriak Euskaraz Normalizatzeko Batzordeak egiten duena, euskal abokatuek beren lana jorratu ahal izateko sortutako eredu elebidunak, euskalduntze prozesuak, eta zenbait epaitegitan egiten diren Euskararen Erabilerarako Sustatzeko Planen zabalkuntza,. Sailaren barneko Justizia Administrazioarekiko Harremanetarako Zuzendaritzak kudeatzen dituen proiektuak... Oraindik ere bide luzea egiteko duen erakundea izaki, zalantzarik gabe, gure ahaleginari eutsi diogu.
‎Ukaezina da, aipatu lan hauek, eta, horiekin batera, Epaitegietako Agiriak Euskaraz Normalizatzeko Batzordeak egiten duena, euskal abokatuek beren lana jorratu ahal izateko sortutako eredu elebidunak, euskalduntze prozesuak, eta zenbait epaitegitan egiten diren Euskararen Erabilerarako Sustatzeko Planen zabalkuntza,. Sailaren barneko Justizia Administrazioarekiko Harremanetarako Zuzendaritzak kudeatzen dituen proiektuak dira guztiak?, poliki poliki, euskara sustatzen eta zabaltzen ari direla Justizia Administrazioan. Oraindik ere bide luzea egiteko duen erakundea izaki, zalantzarik gabe, gure ahaleginari eutsi diogu.
‎Joseba Azkarraga Rodero Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua
‎Egia da herrialde euskaldunetako lurralde foru desberdinetan, zenbait xedapen izan zirela, euskaldunek prozesuan euskara erabil zezaten bermatzeko; ildo horretatik, adibidez, jasotzaile edo interpreteek herritarron adierazpenak itzultzen zituzten gaztelaniara. Egia da, halaber, euskara ez zela lan hizkuntza idatzia izan auzitegietan, edo, behintzat, hori ezin izan dela historian zehar egiaztatu.
‎Modu berean, azpimarratzekoa da Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailak egindako lana. Izan ere, hainbat neurri sustatu ditu, euskara benetan eta eragingarritasunez erabil dadin Justizia Administrazioan:
‎Modu berean, azpimarratzekoa da Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailak egindako lana . Izan ere, hainbat neurri sustatu ditu, euskara benetan eta eragingarritasunez erabil dadin Justizia Administrazioan:
‎Izan ere, hainbat neurri sustatu ditu, euskara benetan eta eragingarritasunez erabil dadin Justizia Administrazioan: bateko, langileak trebatuz, eta, besteko, euskaraz jardun nahi duten legelarientzat euskarazko lan tresnak prestatuz.
‎Bilduma honetan ohikoa den bezala, lan honek molde elebiduna du, bi zutabekoa, gaztelania euskara, eta aurkibide analitiko egokiak barneratzen ditu, gaztelania euskara eta euskara gaztelania. Aurkibide horiek bi hizkuntzen arteko berbategiak dira, eta, horrez gain, hizkuntza batetik bestera terminoen baliokideak bilatzeko gidak, lege testuaren barruan termino horien non dauden kokatuta argitzearekin batera.
‎j) Deustuko Unibertsitateak dagoeneko argitaratuak ditu hainbat testu zibil, eta aurrekari horiek aintzakotzat hartu dira, egun Espainiako estatuan indarrean dagoen zuzenbide zibilaren sistema osoarekin koherentzia bermatzeko. Bestalde, Deustuko Unibertsitateak berak hornitutako datu base terminologikoa erabili da, eta, horrekin batera, EUSKALTERM datu basea, Prozedura Zibilaren Legeari buruzko euskaraz argitaratuta dauden doktrina lanak , bereziki Eleria aldizkariak argitaratu dituenak, eta UZEI erakunde espezializatuak bere garaian prozesuko zuzenbideari buruz prestatutako berbategia. Halaber, Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren barruan, Agiri Judizialak Itzultzeko Batzordeak aspalditik lanean dihardu, prozesu zibilaren formularioak euskaratzeko, eta, horregatik, batzorde horretan finkatutako testuak eta hemen erabilitakoak alderatu egin dira.
‎4) Administrazioaren gainerako sarrerei dagokienez, aurreko lerrokadetan ezarri ez diren kontzeptuak direla eta, auzitegiak 100eko 4tik 100eko 10era zehaztutakoa, ondasunen ekoizkinak eta administrazioaren lana aintzat hartuz.
‎Bestalde, Deustuko Unibertsitateak berak hornitutako datu base terminologikoa erabili da, eta, horrekin batera, EUSKALTERM datu basea, Prozedura Zibilaren Legeari buruzko euskaraz argitaratuta dauden doktrina lanak, bereziki Eleria aldizkariak argitaratu dituenak, eta UZEI erakunde espezializatuak bere garaian prozesuko zuzenbideari buruz prestatutako berbategia. Halaber, Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren barruan, Agiri Judizialak Itzultzeko Batzordeak aspalditik lanean dihardu, prozesu zibilaren formularioak euskaratzeko, eta, horregatik, batzorde horretan finkatutako testuak eta hemen erabilitakoak alderatu egin dira.
‎Bestalde, Deustuko Unibertsitateak berak hornitutako datu base terminologikoa erabili da, eta, horrekin batera, EUSKALTERM datu basea, Prozedura Zibilaren Legeari buruzko euskaraz argitaratuta dauden doktrina lanak, bereziki Eleria aldizkariak argitaratu dituenak, eta UZEI erakunde espezializatuak bere garaian prozesuko zuzenbideari buruz prestatutako berbategia. Halaber, Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren barruan, Agiri Judizialak Itzultzeko Batzordeak aspalditik lanean dihardu, prozesu zibilaren formularioak euskaratzeko, eta, horregatik, batzorde horretan finkatutako testuak eta hemen erabilitakoak alderatu egin dira.
‎Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailak, eta Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuak egindako hitzarmenari esker, Prozedura Zibilaren Legearen testua euskaratu eta argitaraldi elebidun hau prestatu da. Institutu horretan, eta unibertsitate bereko Zuzenbide Fakultateko Euskara Juridikoaren Mintegiaren laguntzaz baliatuta, euskarazko testuaren lehen bertsioa atondu zuen Arantza Líbano andreak, Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultateko irakasleak.
‎Babes judizial zibilaren eragingarritasunak ekarri behar du justiziapekoak justizia hurbilago izatea. Eragingarritasun hori, ordea, ez da justiziaren irudia hobetzea, horrek eskuragarri itxura izan dezan, baizik eta jurisdikzioaren lana prozesuaren ikuspuntutik egituratzea. Bada, auzitegiak hobeto jarraitu behar du auzi bakoitza, eta gehiago arduratu behar da, hala auzi horren hasierako planteamenduaz, kasuan kasuko eragozpenak eta prozesuko baldintzarik eza gainditzeko, ez baitago gauza eragingabeagorik prozesua auzialdiko absoluzio epaiarekin bukatzea baino?, nola benetan eztabaidagarria dena zehazteaz.
‎Aipatu aldaketa eta sinplifikazioek egoera katramilatsuari aurre egiteko bideak sortu behar dituzte. Azken hamarkadetan prozedura zibilari buruzko lege berriaren inguruan egindako lan ofizialek eta gizabanakoen lan ugariek agerian jarri dute berrikuntza beharrezkoa dela.
‎Aipatu aldaketa eta sinplifikazioek egoera katramilatsuari aurre egiteko bideak sortu behar dituzte. Azken hamarkadetan prozedura zibilari buruzko lege berriaren inguruan egindako lan ofizialek eta gizabanakoen lan ugariek agerian jarri dute berrikuntza beharrezkoa dela.
‎Estatuaren onura gizarteari zor zaion zerbitzu eskuzabalaren adierazle garbia izanik, lege honek ez ditu bazter utzi lan horiek. Haatik, Prozedura Zibilaren Legea egiteko balio eta interes handikoxehe aintzat hartu dira 1881eko Legea osagaiak dira, eta, horregatik, xehe ren hainbat manu, egoki oso direlako, lege horrek eratorritako jurisprudentzia nahiz doktrina oparoa, eta organo eta erakunde desberdinek nahiz profesional eta aditu ospetsuek egindako txosten eta iradokizunak.
‎Printzipio horretatik zentzuzko ondorio guztiak atera daitezke: prozesu zibilen xedea, askotan, subjektu juridiko batzuen eskubide eta interes legitimoak babestea da, subjektuoi prozesuko ekimena eta prozesuko objektua prestatzea dagokielarik; eta, gainera, subjektu horiei eratxikitako prozesu zamek eta subjektuok eskatutako babes judiziala lortzeko duten arreta logikoak zentzuz prestatu ahal eta behar dute jurisdikzio organoaren lana , guztion onurarako.
‎Prozesu zibilaren objektua alde desberdinak dituen gaia da, alde horiek guztiak garrantzi handikoak direla. Ezagunak dira doktrinaren eztabaidak eta jurisprudentziaren nahiz lan zientifikoen teoriak eta joerak. Legeak gai hori zenbait tokitan arautu du, baina erregela berrien helburu bakarra da 1881eko Legeak konpondu ez eta konpontzeko aukerarik gabe utzi zituen egiazko arazoei aurre egitea.
‎Horrela lortu nahi da auzilariek eta beraien ordezkariek, euren guztien onerako, eginkizun aktiboago eta eragingarriagoa izatea. Gainera, modu horretan, auzitegien lana arinduko da, auzitegiok ez baitute bidegabeko kudeaketa lanik egin behar, eta, batez ere, izapidetza bera atzeratzen duten «hutsarteak» ezabatu baitira.
‎Horrela lortu nahi da auzilariek eta beraien ordezkariek, euren guztien onerako, eginkizun aktiboago eta eragingarriagoa izatea. Gainera, modu horretan, auzitegien lana arinduko da, auzitegiok ez baitute bidegabeko kudeaketa lanik egin behar, eta, batez ere, izapidetza bera atzeratzen duten «hutsarteak» ezabatu baitira.
‎Kezka horren eretzean, legeak garrantzia eman die erroldan edo erakunde nahiz erregistro publikoetan agertutako egoitzei; egin eginean ere, legeak ulertu du pertsonek egoitzarekin izan dezaketen axolagabetasuna edo arduragabekeria ez datorrela bat gizartean herritar zintzoek izan behar duten jokabidearekin. Komunikazio egintzen ondoreetarako, egoitza gisa hartu da lan egiten den tokia, betiere hori noizbehinkakoa ez denean.
‎Hamaikagarrena. Lan Prozeduraren Legea eraldatzea
‎Apirilaren 7ko 2/ 1995 Legegintzazko Errege dekretuaren, Lan Prozeduraren Legearen testu bategina onetsi duen horren, 2, 15, 47, 50, 183, 186, 234, 235 eta 261 artikuluak aldarazi dira, eta euren idazkera hauxe da:
‎«d) Elkartuen eta mutualitateen artean, lanbide elkargoek dituztenak izan ezik, Aseguru Pribatuak Antolatzeari eta Ikuskatzeari buruzko azaroaren 8ko 30/ 1995 Legearen 64 artikuluan eta ondorengoetan, eta hamabosgarren xedapen gehigarrian ezarritakoaren arabera, bai eta lan fundazioen artean edo lan fundazioen eta horien onuradunen artean ere, erakunde horien berezko helburu eta betebeharrei lotutako betebehar zehatzak eta ondare izaerako eskubideak betetzeari, izateari edo aitortzeari dagokionez.»
‎«d) Elkartuen eta mutualitateen artean, lanbide elkargoek dituztenak izan ezik, Aseguru Pribatuak Antolatzeari eta Ikuskatzeari buruzko azaroaren 8ko 30/ 1995 Legearen 64 artikuluan eta ondorengoetan, eta hamabosgarren xedapen gehigarrian ezarritakoaren arabera, bai eta lan fundazioen artean edo lan fundazioen eta horien onuradunen artean ere, erakunde horien berezko helburu eta betebeharrei lotutako betebehar zehatzak eta ondare izaerako eskubideak betetzeari, izateari edo aitortzeari dagokionez.»
‎a) Auzitegi Gorenaren, auzitegi nagusien edo Audientzia Nazionalaren lan arloko salen burua edo magistratu bat edo gehiago ezesten badira, ezetsia zein salatakoa izan eta horretako magistratu batek, antzinatasunaren araberako txandaren bidez izendatuko denak.
‎b) Justizia sala bateko magistratu guztiak ezesten badira, kasuan kasuko auzitegiko magistratuak, horietatik antzinatasunean oinarritutako txandaren arabera izendatutakoak, betiere ezespenak magistratu hori ukitu ez duenean. Kasuan kasuko auzitegiaren lan arloko salan magistratu guztiak ezesten badira, administrazioarekiko prozesuetarako sala zein magistratuk osatu eta horietatik zozketa bitartez izendatutako magistratuak.
‎c) Lan arloko epailea ezesten bada, Auzitegi Nagusiaren lan arloko salako magistratu batek, antzinatasunean oinarritutako txandaren arabera izendatuko denak.
‎c) Lan arloko epailea ezesten bada, Auzitegi Nagusiaren lan arloko salako magistratu batek, antzinatasunean oinarritutako txandaren arabera izendatuko denak.
‎Botere Judizialaren Lege Organikoaren 61 artikuluan ezarri salak, lan arloko salaren burua edo sala horretako bi magistratu edo gehiago ezesten badira.
‎Auzitegi Gorenaren lan arloko salak, sala horretako magistraturen bat ezesten bada.
‎Botere Judizialaren Lege Organikoaren 77 artikuluan aipatu salak, Auzitegi Nagusiaren lan arloko salaren burua ezesten bada.
‎Botere Judizialari buruzko Legearen 69 artikuluan aipatu salak, Audientzia Nazionalaren lan arloko salaren burua edo sala horretako atal bateko bi magistratu baino gehiago ezesten badira.
‎Audientzia Nazionalaren lan arloko salaren magistratu bat edo bi ezesten badira, ezetsitako magistratua zein ataletakoa izan eta beste atalak, edo ezetsitako magistratua zein ataletakoa izan eta zenbakizko hurrenkeran horren atzetik dagoen atalak.
‎Auzitegi nagusien lan arloko salaren magistratu bat edo bi ezesten badira, sala osoak, hori ataletan banatuta ez badago, edo, ataletan banatuta egonez gero, ezetsitako magistratua zein ataletakoa izan eta besteak, edo zenbakizko hurrenkeran atzetik dagoen atalak.
‎g) Lan arloko epailea ezetsi bada, kasuan kasuko Auzitegi Nagusiaren lan arloko sala osoak, hori ataletan banatuta ez badago, edo, ataletan banatuta egonez gero, lehenengo atalak.»
‎g) Lan arloko epailea ezetsi bada, kasuan kasuko Auzitegi Nagusiaren lan arloko sala osoak, hori ataletan banatuta ez badago, edo, ataletan banatuta egonez gero, lehenengo atalak.»
‎«Gizarte jurisdikzio ordenako organoek emandako edozein epairen aurka, bidezkoa da Prozedura Zibilaren Legean ezarri berrikuspen errekurtsoa. Errekurtso hori Auzitegi Gorenaren lan arloko salan jarriko da. Sala horrek errekurtsoaren inguruan ebazpena emango du, Prozedura Zibilaren Legean xedatutakoaren arabera.
‎9) Jabetza intelektualaren eta industria jabetzaren arauak hautsiz zein lan edo objektu ekoitzi eta horien aleak aldi baterako gordailutzea, eta horiek ekoizteko erabilitako materiala gordailutzea.
‎«familiatik kanpo ezin izango da espainiarren artean bereizketarik egin, seme alabatasun motarengatik». Era berean, Familia Liburua Seme alabatasunari buruzko Liburuarekin osatzen da; azken hori, gaur egun, Familia Liburuak duen helburu berarekin sortu da, lan eremuaren barruan zein horretatik kanpo, modu legitimoan eratutako familian jaio ez diren seme alabei dagokienez.
‎Erregistro Zibilaren Lege eta Erregelamenduaren egungo testuak, hainbat ekimen, eginahal eta lanen fruituak dira, hain juxtu ere, gaztelaniaz besteko hizkuntzen onomastika, euskararena barne, bertan isla dadin.
‎Arian arian, alabaina, erakunde batzuen lana gailendu egin da, euskal onomastika berreskuratzeko bidean, horien artean, Euskaltzaindia bera, eta, zer esanik ez, Jose Maria Satrustegi euskaltzain nafar adoretsua. Urteak urteak etorri, hortik bideratu zen, neke eta amore emate askoren gainetik, berebiziko lege aitortza euskal onomastikarentzat.
‎Urteak urteak etorri, hortik bideratu zen, neke eta amore emate askoren gainetik, berebiziko lege aitortza euskal onomastikarentzat. Ahalegin horien segidakoa da egun Euskaltzaindiaren Onomastika Batzordeak bururatzen diharduen lana eta eskuartekoa.
‎Bi biok arrakastatsu gertatu dira, eta berehala eskuratu dute Erregistro Zibileko agintarien onespena, nahitaezko tresna izan daitezen euren eskuarteko gorabeheretan. Horien etengabeko eguneratze lanean dihardu, hain zuzen ere, Euskaltzaindiaren Onomastika Batzordeak.
‎Joseba Azkarraga Rodero Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua
2005
‎Horrela, bada, 1975ean, INC. Instituto Nacional de Consumo, sortu zen. Francoren garaian kontsumoa arautzeko eta kontsumitzailea babesteko ezer gutxi egin zela kontuan izanda, ahantzi gabe 1965ean Gabinete de Orientación al Consumo sortu zela?, INC ren lana erabakigarria izan zen 80 eta 90 hamarkadetan kontsumitzaileen eskubideen aldeko legeria bultzatzeko.
‎Kontsumitzaileen aldeko elkarteak ugaritzen, eraginkorrago bihurtzen eta euren lana ezagutarazten joan diren hein berean, erakundeekren funtzioa da herritarrei, kontsumitzaileei eta erabiltzaileei jakinaraz kontsumo bulegoak edo KIUB ak ere ireki dituzte hiri eta auzoetan, kontsumitzaileen eskubideak hobeto defendatzeko helburuarekin. KIUB ak Kontsumitzailearen Informaziorako Udal Bulegoak dira, eta eutea zer egin behar duten dauzkaten eskubideak defendatzeko; baita, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen kexak, salaketak eta erreklamazioak jasotzea eta erakunde edo organo eskudunei bidaltzea.
‎KIUB ak Kontsumitzailearen Informaziorako Udal Bulegoak dira, eta eutea zer egin behar duten dauzkaten eskubideak defendatzeko; baita, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen kexak, salaketak eta erreklamazioak jasotzea eta erakunde edo organo eskudunei bidaltzea. Azkenik, KIUBen lana da kontsumoaren arloko heziketa eta prestakuntza jarduerak antolatzea.
‎Bazkari gopozaren oinarri bakarrak. Lanean agertzen direnean ere, usadioz emakumeei loturik egon diren lanbideetan agertzen dira, azafata, idazkari, erizain..., eta, gehienetan, gizonezkoen mendeko lanetan.
‎Bazkari gopozaren oinarri bakarrak. Lanean agertzen direnean ere, usadioz emakumeei loturik egon diren lanbideetan agertzen dira, azafata, idazkari, erizain..., eta, gehienetan, gizonezkoen mendeko lanetan .
‎Erdi Aroko artisauek markatu egiten zituzten euren produktuak, ekoiztutakoaren garantiaren seinale gisa. Bere lanaren kalitatea ziurtatzeko, gizakiak antzinatik izan du ekoiztutakoa markatzeko beharra. Dena dela, markak inoiz ez bezalako garrantzia hartzen joan dira, batez ere XX. mendeko bigarren erditik aurrera.
‎Gauzak horrela, ezinbestekoa da arlo honetan lanean ari diren erakunde, mugimendu eta elkarte guztien sare eraginkorra sortzea, kontsumitzaileak arduratzen dituzten gaiei era egokian erantzuteko. Beharrezkoa da, berbarako, Nafarroako Iratxe kontsumitzaileen elkartea, Euskal Herriko Kontsumitzaileen Antolaketa, Euskal Herriko Kontsumitzaileen Batasuna, Euskal Kontsumitzaileen Elkargoa, Kontsumoko Udal Bulegoak. KIUBak, eta kontsumitzaileen inguruan lanean ari diren elkarteak harremanetan jarri eta sare eraginkorra osatzea.
‎Gauzak horrela, ezinbestekoa da arlo honetan lanean ari diren erakunde, mugimendu eta elkarte guztien sare eraginkorra sortzea, kontsumitzaileak arduratzen dituzten gaiei era egokian erantzuteko. Beharrezkoa da, berbarako, Nafarroako Iratxe kontsumitzaileen elkartea, Euskal Herriko Kontsumitzaileen Antolaketa, Euskal Herriko Kontsumitzaileen Batasuna, Euskal Kontsumitzaileen Elkargoa, Kontsumoko Udal Bulegoak. KIUBak, eta kontsumitzaileen inguruan lanean ari diren elkarteak harremanetan jarri eta sare eraginkorra osatzea.
‎Honela, bada, lan honen helburua da ikuspuntu desberdinetatik kontsumitzaileen eskubideekin gertatzen dena aztertzea, gai hauen inguruan eztabaida bultzatzeko xedearekin. Izan ere, demokrazia hobeagoak lortu, herritarron bizi kalitatea hobetu eta gizarte justuagoak lortu nahi badira, kontsumitzaileek dauzkaten eskubideen kontzientzia izan behar dute, eta, beraz, baita hauek nola urratzen diren ezagutu ere.
Lan honen amaieran azken berba batzuk aurkituko ditu irakurleak; egindako gogoeta garrantzitsuenen bilduma, laburpen edo compendiuma da azken idatzi hori.
‎Gaiarekin interesa duten guztiek erraz ulertzeko modukoa. Hain zuzen ere, lan honen helburu garrantzitsuena irakurleen artean kontsumitzaileen eskubideei buruzko gogoeta hedatzea delako, baita gizartean gai hauei buruzko eztabaida piztea ere. Horrela, bada, legeen aipamenak eta, oro har, egiten ditudan azterketak modu didaktikoenean aurkezten ditut, baita datu, adibide eta estatistikak ere.
‎Aitzin solas hau bukatzeko, lan hau bultzatu duten guztiekin zorretan nagoela aitortu gura nuke. Eta nire zorra aitortzearekin batera, esker oneko nautela ere esan nahi diet. Bihotz bihotzez esan ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan 1.971 (12,98)
Lehen forma
lan 1.057 (6,96)
Lan 301 (1,98)
lana 117 (0,77)
Laneko 100 (0,66)
lanak 78 (0,51)
laneko 75 (0,49)
lanean 67 (0,44)
lanaren 34 (0,22)
lanen 30 (0,20)
lanerako 14 (0,09)
lanetan 12 (0,08)
lanera 9 (0,06)
lanari 7 (0,05)
lanetarako 7 (0,05)
lanik 7 (0,05)
Lanerako 6 (0,04)
Lanean 5 (0,03)
lanarekin 5 (0,03)
Lanera 4 (0,03)
lanaren bidez 3 (0,02)
lanarengatik 3 (0,02)
lanei 3 (0,02)
lanetako 3 (0,02)
lanetik 3 (0,02)
lanok 3 (0,02)
lanagatik 2 (0,01)
lanaren gaineko 2 (0,01)
lanon 2 (0,01)
Lanen 1 (0,01)
Lanetik 1 (0,01)
lanaren arabera 1 (0,01)
lanaren aurka 1 (0,01)
lanari buruz 1 (0,01)
lanari esker 1 (0,01)
lanek 1 (0,01)
lanekoak 1 (0,01)
lanen gainean 1 (0,01)
lanen inguruan 1 (0,01)
lanetatik 1 (0,01)
lanetik kanpoko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lan egin 235 (1,55)
lan arlo 92 (0,61)
lan kontratu 87 (0,57)
lan agintaritza 86 (0,57)
lan harreman 83 (0,55)
lan baldintza 74 (0,49)
lan arrisku 67 (0,44)
lan istripu 64 (0,42)
lan segurtasun 51 (0,34)
lan hau 32 (0,21)
lan baimen 28 (0,18)
lan legeria 27 (0,18)
lan hori 23 (0,15)
lan jarduera 20 (0,13)
lan prozedura 20 (0,13)
lan gatazka 18 (0,12)
lan hasi 18 (0,12)
lan zuzenbide 18 (0,12)
lan eskubide 17 (0,11)
lan izaera 17 (0,11)
lan zerbitzu 15 (0,10)
lan enpresa 14 (0,09)
lan horiek 14 (0,09)
lan esparru 13 (0,09)
lan ez 13 (0,09)
lan konpainia 13 (0,09)
lan denbora 12 (0,08)
lan prestazio 11 (0,07)
lan gauzatu 10 (0,07)
lan elkartu 9 (0,06)
lan eratorri 7 (0,05)
lan finko 7 (0,05)
lan bat 6 (0,04)
lan ekipamendu 6 (0,04)
lan errolda 6 (0,04)
lan jardun 6 (0,04)
lan ordenantza 6 (0,04)
lan Forua 5 (0,03)
lan agintari 5 (0,03)
lan arau 5 (0,03)
lan araubide 5 (0,03)
lan araudi 5 (0,03)
lan gainerako 5 (0,03)
lan guzti 5 (0,03)
lan jurisdikzio 5 (0,03)
lan lotura 5 (0,03)
lan ministerio 5 (0,03)
lan mundu 5 (0,03)
lan ondorio 5 (0,03)
lan osasun 5 (0,03)
lan pertsonal 5 (0,03)
lan sozietate 5 (0,03)
lan zein 5 (0,03)
lan ere 4 (0,03)
lan ikuskatzailetza 4 (0,03)
lan ingurune 4 (0,03)
lan neurri 4 (0,03)
lan akzio 3 (0,02)
lan antolatu 3 (0,02)
lan arautegi 3 (0,02)
lan ari 3 (0,02)
lan arindu 3 (0,02)
lan batzuk 3 (0,02)
lan bortxatu 3 (0,02)
lan burutu 3 (0,02)
lan emaitza 3 (0,02)
lan eman 3 (0,02)
lan eskaintza 3 (0,02)
lan esperientzia 3 (0,02)
lan etorri 3 (0,02)
lan ezarri 3 (0,02)
lan goresgarri 3 (0,02)
lan gutxieneko 3 (0,02)
lan kreditu 3 (0,02)
lan merkatu 3 (0,02)
lan ondore 3 (0,02)
lan prozesu 3 (0,02)
lan saio 3 (0,02)
lan toki 3 (0,02)
lan zentro 3 (0,02)
lan zerikusi 3 (0,02)
lan absente 2 (0,01)
lan administrazio 2 (0,01)
lan agente 2 (0,01)
lan amaitu 2 (0,01)
lan antolaketa 2 (0,01)
lan arazo 2 (0,01)
lan aritu 2 (0,01)
lan askatasun 2 (0,01)
lan atxiki 2 (0,01)
lan aurre 2 (0,01)
lan babes 2 (0,01)
lan babestu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
lan arrisku prebenitu 42 (0,28)
lan agintaritza mendeko 20 (0,13)
lan arlo arau 17 (0,11)
lan kontratu azkendu 17 (0,11)
lan egin baimen 14 (0,09)
lan egin ezarri 14 (0,09)
lan zerbitzu eman 14 (0,09)
lan gatazka kolektibo 13 (0,09)
lan prozedura buruzko 13 (0,09)
lan arlo sala 12 (0,08)
lan baldintza funtsezko 11 (0,07)
lan arrisku prebentzio 10 (0,07)
lan kontratu eten 10 (0,07)
lan elkartu kooperatiba 9 (0,06)
lan arlo epaitegi 8 (0,05)
lan ez joan 8 (0,05)
lan harreman berezi 8 (0,05)
lan prozedura lege 7 (0,05)
lan agintaritza eskudun 6 (0,04)
lan arlo jurisdikzio 6 (0,04)
lan baimen eman 6 (0,04)
lan egin denbora 6 (0,04)
lan egin urte 6 (0,04)
lan eratorri arrisku 6 (0,04)
lan harreman buruzko 6 (0,04)
lan baldintza zehaztapen 5 (0,03)
lan egin askatasun 5 (0,03)
lan egin aurretiazko 5 (0,03)
lan egin ezan 5 (0,03)
lan arlo epaile 4 (0,03)
lan arlo gai 4 (0,03)
lan arlo neurri 4 (0,03)
lan baimen berriztatu 4 (0,03)
lan baldintza funts 4 (0,03)
lan baldintza zehaztu 4 (0,03)
lan egin behar 4 (0,03)
lan egin eginbehar 4 (0,03)
lan egin langile 4 (0,03)
lan harreman ukan 4 (0,03)
lan kontratu eratorri 4 (0,03)
lan mundu sartu 4 (0,03)
lan pertsonal egin 4 (0,03)
lan prestazio eman 4 (0,03)
lan agintaritza bidali 3 (0,02)
lan agintaritza ebazpen 3 (0,02)
lan arlo auzitegi 3 (0,02)
lan arlo eskuma 3 (0,02)
lan arrisku babestu 3 (0,02)
lan baldintza aldarazi 3 (0,02)
lan baldintza aldatu 3 (0,02)
lan baldintza hobetu 3 (0,02)
lan egin ez 3 (0,02)
lan egin gero 3 (0,02)
lan egin hasi 3 (0,02)
lan egin lanaldi 3 (0,02)
lan esparru lotu 3 (0,02)
lan esperientzia ez 3 (0,02)
lan finko zerbitzu 3 (0,02)
lan harreman amaitu 3 (0,02)
lan harreman esparru 3 (0,02)
lan harreman eten 3 (0,02)
lan harreman kolektibo 3 (0,02)
lan harreman langile 3 (0,02)
lan hau batera 3 (0,02)
lan hau erabili 3 (0,02)
lan hau helburu 3 (0,02)
lan horiek egin 3 (0,02)
lan kontratu egin 3 (0,02)
lan agintaritza egiaztatu 2 (0,01)
lan agintaritza kontsultaldi 2 (0,01)
lan arlo eman 2 (0,01)
lan arlo gatazka 2 (0,01)
lan arlo legegile 2 (0,01)
lan atxiki arrisku 2 (0,01)
lan aurre egin 2 (0,01)
lan baimen lortu 2 (0,01)
lan baldintza eragin 2 (0,01)
lan baldintza eratorri 2 (0,01)
lan baldintza inguruko 2 (0,01)
lan baldintza kolektibo 2 (0,01)
lan bat egin 2 (0,01)
lan denbora antolatu 2 (0,01)
lan denbora gisa 2 (0,01)
lan egin adina 2 (0,01)
lan egin administrazio 2 (0,01)
lan egin ahalbidetu 2 (0,01)
lan egin berrehun 2 (0,01)
lan egin bete 2 (0,01)
lan egin eskubide 2 (0,01)
lan egin ezgaitasun 2 (0,01)
lan egin lan 2 (0,01)
lan egin nahi 2 (0,01)
lan egin utzi 2 (0,01)
lan ekipamendu erabili 2 (0,01)
lan emaitza likido 2 (0,01)
lan enpresa lan 2 (0,01)
lan eskaintza publiko 2 (0,01)
lan eskubide ukan 2 (0,01)
lan esparru eskubide 2 (0,01)
lan etorri arrisku 2 (0,01)
lan gainerako baldintza 2 (0,01)
lan gatazka konpondu 2 (0,01)
lan goresgarri hau 2 (0,01)
lan gutxieneko baldintza 2 (0,01)
lan harreman araubide 2 (0,01)
lan harreman egon 2 (0,01)
lan harreman horiek 2 (0,01)
lan harreman juridiko 2 (0,01)
lan harreman suntsiarazi 2 (0,01)
lan harreman zein 2 (0,01)
lan hau aurkeztu 2 (0,01)
lan hau egile 2 (0,01)
lan hori aurrekontu 2 (0,01)
lan horiek herri 2 (0,01)
lan jarduera bete 2 (0,01)
lan jarduera hori 2 (0,01)
lan jarduera kalte 2 (0,01)
lan konpainia askatasun 2 (0,01)
lan konpainia bidezko 2 (0,01)
lan konpainia jaulki 2 (0,01)
lan konpainia kasu 2 (0,01)
lan kontratu finko 2 (0,01)
lan kontratu indibidual 2 (0,01)
lan kontratu lege 2 (0,01)
lan legeria aplikatu 2 (0,01)
lan legeria betearazi 2 (0,01)
lan legeria euskara 2 (0,01)
lan merkatu hobetu 2 (0,01)
lan osasun arlo 2 (0,01)
lan prozesu oinarri 2 (0,01)
lan zuzenbide legeria 2 (0,01)
lan administrazio egiaztatu 1 (0,01)
lan administrazio emakida 1 (0,01)
lan agintari adiskidetu 1 (0,01)
lan agintari enplegu 1 (0,01)
lan agintari eskatu 1 (0,01)
lan agintari eskudun 1 (0,01)
lan agintari hamabost 1 (0,01)
lan agintaritza agerraldi 1 (0,01)
lan agintaritza agindu 1 (0,01)
lan agintaritza ahalegin 1 (0,01)
lan agintaritza alta 1 (0,01)
lan agintaritza bat 1 (0,01)
lan agintaritza ebatzi 1 (0,01)
lan agintaritza egintza 1 (0,01)
lan agintaritza egutegi 1 (0,01)
lan agintaritza enpresaburu 1 (0,01)
lan agintaritza erabaki 1 (0,01)
lan agintaritza erraztu 1 (0,01)
lan agintaritza esku 1 (0,01)
lan agintaritza ez 1 (0,01)
lan agintaritza greba 1 (0,01)
lan agintaritza guzti 1 (0,01)
lan agintaritza hitzarmen 1 (0,01)
lan agintaritza horixe 1 (0,01)
lan agintaritza idazki 1 (0,01)
lan agintaritza igorri 1 (0,01)
lan agintaritza informatu 1 (0,01)
lan agintaritza jakin 1 (0,01)
lan agintaritza jakinarazi 1 (0,01)
lan agintaritza komunikatu 1 (0,01)
lan agintaritza langabezia 1 (0,01)
lan agintaritza modu 1 (0,01)
lan agintaritza nahitaez 1 (0,01)
lan agintaritza ofizio 1 (0,01)
lan agintaritza ondoriozko 1 (0,01)
lan agintaritza salbuespen 1 (0,01)
lan agintaritza uste 1 (0,01)
lan antolatu neurri 1 (0,01)
lan arau jaso 1 (0,01)
lan arau ordainsari 1 (0,01)
lan arau osatu 1 (0,01)
lan arau zehaztu 1 (0,01)
lan araubide arrunt 1 (0,01)
lan araubide beste 1 (0,01)
lan araubide bestelako 1 (0,01)
lan araubide greba 1 (0,01)
lan araudi jarduera 1 (0,01)
lan arautegi izaera 1 (0,01)
lan arautegi sistematizatu 1 (0,01)
lan arazo bakoitz 1 (0,01)
lan arlo administrazio 1 (0,01)
lan arlo agintari 1 (0,01)
lan arlo araubide 1 (0,01)
lan arlo arazo 1 (0,01)
lan arlo auzi 1 (0,01)
lan arlo egungo 1 (0,01)
lan arlo eskubide 1 (0,01)
lan arlo eskudun 1 (0,01)
lan arlo esparru 1 (0,01)
lan arlo idatzi 1 (0,01)
lan arlo jarduera 1 (0,01)
lan arlo legeria 1 (0,01)
lan arlo organo 1 (0,01)
lan arlo politika 1 (0,01)
lan arlo sailburu 1 (0,01)
lan arlo xedapen 1 (0,01)
lan arlo zerbitzu 1 (0,01)
lan arrisku aurre 1 (0,01)
lan arrisku babes 1 (0,01)
lan arrisku ebaluatu 1 (0,01)
lan arrisku hala 1 (0,01)
lan arrisku murriztu 1 (0,01)
lan arrisku zehaztu 1 (0,01)
lan askatasun egon 1 (0,01)
lan babes arlo 1 (0,01)
lan babes liburu 1 (0,01)
lan babestu lehenengo 1 (0,01)
lan baimen arlo 1 (0,01)
lan baimen bost 1 (0,01)
lan baimen ez 1 (0,01)
lan baimen gaineko 1 (0,01)
lan baimen salbuespen 1 (0,01)
lan baimen titular 1 (0,01)
lan baldintza apurka 1 (0,01)
lan baldintza begira 1 (0,01)
lan baldintza berdintasun 1 (0,01)
lan baldintza berriro 1 (0,01)
lan baldintza bete 1 (0,01)
lan baldintza edozein 1 (0,01)
lan baldintza egoera 1 (0,01)
lan baldintza egon 1 (0,01)
lan baldintza enpresa 1 (0,01)
lan baldintza eskaini 1 (0,01)
lan baldintza etengabe 1 (0,01)
lan baldintza gain 1 (0,01)
lan baldintza gobernu 1 (0,01)
lan baldintza hobe 1 (0,01)
lan baldintza kasu 1 (0,01)
lan baldintza langile 1 (0,01)
lan baldintza lotu 1 (0,01)
lan baldintza ondoan 1 (0,01)
lan baldintza seguru 1 (0,01)
lan baldintza tratu 1 (0,01)
lan baldintza ukitu 1 (0,01)
lan bat jaso 1 (0,01)
lan bat kopiatu 1 (0,01)
lan batzuk burutu 1 (0,01)
lan batzuk egin 1 (0,01)
lan bortxatu espetxeratu 1 (0,01)
lan denbora arautu 1 (0,01)
lan denbora beste 1 (0,01)
lan denbora ehuneko 1 (0,01)
lan denbora gehitu 1 (0,01)
lan denbora jo 1 (0,01)
lan denbora murriztu 1 (0,01)
lan denbora zenbatu 1 (0,01)
lan egin aldi 1 (0,01)
lan egin baina 1 (0,01)
lan egin behartu 1 (0,01)
lan egin berrogei 1 (0,01)
lan egin betebehar 1 (0,01)
lan egin bisa 1 (0,01)
lan egin borondatezko 1 (0,01)
lan egin buruzko 1 (0,01)
lan egin debeku 1 (0,01)
lan egin egun 1 (0,01)
lan egin ekintza 1 (0,01)
lan egin eragotzi 1 (0,01)
lan egin ezintasun 1 (0,01)
lan egin hasiera 1 (0,01)
lan egin inguruabar 1 (0,01)
lan egin kasu 1 (0,01)
lan egin komisio 1 (0,01)
lan egin konfiantza 1 (0,01)
lan egin kontratatu 1 (0,01)
lan egin kontratu 1 (0,01)
lan egin lanegun 1 (0,01)
lan egin leku 1 (0,01)
lan egin ondoriozko 1 (0,01)
lan egin ordaindu 1 (0,01)
lan egin ordu 1 (0,01)
lan egin osterantzeko 1 (0,01)
lan egin saihestu 1 (0,01)
lan egin ukan 1 (0,01)
lan egin zuzeneko 1 (0,01)
lan ekipamendu bat 1 (0,01)
lan ekipamendu egin 1 (0,01)
lan eman atzeratu 1 (0,01)
lan enpresa bakarrik 1 (0,01)
lan enpresa bat 1 (0,01)
lan enpresa beste 1 (0,01)
lan enpresa bidezko 1 (0,01)
lan enpresa egin 1 (0,01)
lan enpresa egon 1 (0,01)
lan enpresa enpresa 1 (0,01)
lan enpresa erantzukizun 1 (0,01)
lan enpresa informatu 1 (0,01)
lan enpresa kontratatu 1 (0,01)
lan eratorri kalte 1 (0,01)
lan ere azpimarratu 1 (0,01)
lan errolda argitaratu 1 (0,01)
lan errolda bidali 1 (0,01)
lan errolda eguneratu 1 (0,01)
lan errolda eratu 1 (0,01)
lan errolda eskatu 1 (0,01)
lan errolda normalizatu 1 (0,01)
lan eskaintza zuzendu 1 (0,01)
lan eskubide arautu 1 (0,01)
lan eskubide eragingarri 1 (0,01)
lan eskubide gain 1 (0,01)
lan eskubide gertatu 1 (0,01)
lan eskubide izaera 1 (0,01)
lan eskubide konstituzio 1 (0,01)
lan esparru aitortu 1 (0,01)
lan esparru egon 1 (0,01)
lan esparru garatu 1 (0,01)
lan esparru prebentzio 1 (0,01)
lan etorri ez 1 (0,01)
lan ez bete 1 (0,01)
lan ez egin 1 (0,01)
lan ezarri beharrezko 1 (0,01)
lan finko gauzatu 1 (0,01)
lan finko ukan 1 (0,01)
lan gainerako emakidadun 1 (0,01)
lan gainerako ezaugarri 1 (0,01)
lan gainerako konpainia 1 (0,01)
lan gatazka epaiketa 1 (0,01)
lan gatazka hasi 1 (0,01)
lan gatazka ukatu 1 (0,01)
lan gauzatu baino 1 (0,01)
lan gauzatu egon 1 (0,01)
lan gauzatu epe 1 (0,01)
lan gauzatu gune 1 (0,01)
lan gauzatu norbanako 1 (0,01)
lan goresgarri ere 1 (0,01)
lan guzti amaitu 1 (0,01)
lan guzti bat 1 (0,01)
lan guzti begira 1 (0,01)
lan guzti bera 1 (0,01)
lan harreman aldaketa 1 (0,01)
lan harreman apiril 1 (0,01)
lan harreman aplikatu 1 (0,01)
lan harreman arauketa 1 (0,01)
lan harreman arautu 1 (0,01)
lan harreman arrunt 1 (0,01)
lan harreman askatasun 1 (0,01)
lan harreman azkendu 1 (0,01)
lan harreman behin 1 (0,01)
lan harreman enpresaburu 1 (0,01)
lan harreman era 1 (0,01)
lan harreman gizarte 1 (0,01)
lan harreman gradudun 1 (0,01)
lan harreman guzti 1 (0,01)
lan harreman hainbeste 1 (0,01)
lan harreman hein 1 (0,01)
lan harreman idazkari 1 (0,01)
lan harreman indar 1 (0,01)
lan harreman inola 1 (0,01)
lan harreman iraupen 1 (0,01)
lan harreman iturri 1 (0,01)
lan harreman kanpo 1 (0,01)
lan harreman lege 1 (0,01)
lan harreman modu 1 (0,01)
lan harreman ondorioz 1 (0,01)
lan harreman ondoriozko 1 (0,01)
lan harreman tratamendu 1 (0,01)
lan harreman zerikusi 1 (0,01)
lan hasi aipatu 1 (0,01)
lan hasi arriskutsu 1 (0,01)
lan hasi arte 1 (0,01)
lan hasi egiaztatu 1 (0,01)
lan hasi eskubide 1 (0,01)
lan hasi ezarri 1 (0,01)
lan hasi ezintasun 1 (0,01)
lan hau amaiera 1 (0,01)
lan hau argitaratu 1 (0,01)
lan hau aurkezpen 1 (0,01)
lan hau bultzatu 1 (0,01)
lan hau egundoko 1 (0,01)
lan hau eranskin 1 (0,01)
lan hau eskaini 1 (0,01)
lan hau Espainia 1 (0,01)
lan hau garrantzi 1 (0,01)
lan hau IVAP 1 (0,01)
lan hau konkurtso 1 (0,01)
lan hau konpromiso 1 (0,01)
lan hau lanabes 1 (0,01)
lan hau molde 1 (0,01)
lan hau oraindik 1 (0,01)
lan hori alda 1 (0,01)
lan hori alferreko 1 (0,01)
lan hori arautu 1 (0,01)
lan hori auzitegi 1 (0,01)
lan hori bera 1 (0,01)
lan hori berri 1 (0,01)
lan hori desitxuratu 1 (0,01)
lan hori eskubide 1 (0,01)
lan hori ezkontza 1 (0,01)
lan hori ondorio 1 (0,01)
lan hori ordaindu 1 (0,01)
lan hori osotasun 1 (0,01)
lan hori transformazio 1 (0,01)
lan hori ustez 1 (0,01)
lan hori ustiatu 1 (0,01)
lan hori xehetasun 1 (0,01)
lan hori zailtasun 1 (0,01)
lan horiek bakoitz 1 (0,01)
lan horiek beste 1 (0,01)
lan horiek eman 1 (0,01)
lan horiek eskubide 1 (0,01)
lan horiek horrelako 1 (0,01)
lan horiek justizia 1 (0,01)
lan horiek mediku 1 (0,01)
lan horiek zigortu 1 (0,01)
lan ikuskatzailetza antolaketa 1 (0,01)
lan ikuskatzailetza bitartekari 1 (0,01)
lan ikuskatzailetza gauzatu 1 (0,01)
lan ikuskatzailetza txosten 1 (0,01)
lan ingurune agente 1 (0,01)
lan ingurune eragin 1 (0,01)
lan ingurune prebentzio 1 (0,01)
lan istripu aurkako 1 (0,01)
lan istripu ezaugarri 1 (0,01)
lan istripu jakinarazi 1 (0,01)
lan istripu lege 1 (0,01)
lan istripu nahi 1 (0,01)
lan istripu nahiz 1 (0,01)
lan istripu ondoriozko 1 (0,01)
lan istripu oso 1 (0,01)
lan izaera arazo 1 (0,01)
lan izaera bat 1 (0,01)
lan izaera erreibindikazio 1 (0,01)
lan izaera falta 1 (0,01)
lan izaera gaixotasun 1 (0,01)
lan izaera greba 1 (0,01)
lan izaera harreman 1 (0,01)
lan izaera istripu 1 (0,01)
lan izaera juridiko 1 (0,01)
lan izaera kontu 1 (0,01)
lan izaera langile 1 (0,01)
lan izaera neurri 1 (0,01)
lan izaera xedapen 1 (0,01)
lan jarduera aldi 1 (0,01)
lan jarduera batzuk 1 (0,01)
lan jarduera epe 1 (0,01)
lan jarduera Espainia 1 (0,01)
lan jarduera eutsi 1 (0,01)
lan jarduera gaineko 1 (0,01)
lan jarduera gastu 1 (0,01)
lan jarduera itsasontzi 1 (0,01)
lan jarduera non 1 (0,01)
lan jarduera ukan 1 (0,01)
lan jarduera utzi 1 (0,01)
lan jarduera zerikusi 1 (0,01)
lan jarduera zuzendu 1 (0,01)
lan jardun funtzionario 1 (0,01)
lan jardun pertsona 1 (0,01)
lan jurisdikzio demanda 1 (0,01)
lan jurisdikzio eratxiki 1 (0,01)
lan jurisdikzio eskuma 1 (0,01)
lan konpainia porrot 1 (0,01)
lan kontratu adierazi 1 (0,01)
lan kontratu aldarazi 1 (0,01)
lan kontratu aldarazpen 1 (0,01)
lan kontratu alderdi 1 (0,01)
lan kontratu amaitu 1 (0,01)
lan kontratu baliozko 1 (0,01)
lan kontratu bat 1 (0,01)
lan kontratu bide 1 (0,01)
lan kontratu desegin 1 (0,01)
lan kontratu deuseztatu 1 (0,01)
lan kontratu eduki 1 (0,01)
lan kontratu enplegatzaile 1 (0,01)
lan kontratu enpresaburu 1 (0,01)
lan kontratu eraldatu 1 (0,01)
lan kontratu eredu 1 (0,01)
lan kontratu esanbide 1 (0,01)
lan kontratu eutsi 1 (0,01)
lan kontratu ezinbesteko 1 (0,01)
lan kontratu gai 1 (0,01)
lan kontratu gaineko 1 (0,01)
lan kontratu hartu 1 (0,01)
lan kontratu idatzi 1 (0,01)
lan kontratu iraupen 1 (0,01)
lan kontratu itun 1 (0,01)
lan kontratu itundu 1 (0,01)
lan kontratu lanaldi 1 (0,01)
lan kontratu lortu 1 (0,01)
lan kontratu modalitate 1 (0,01)
lan kontratu mota 1 (0,01)
lan kontratu objektu 1 (0,01)
lan kontratu ondorioz 1 (0,01)
lan kontratu osagai 1 (0,01)
lan kontratu une 1 (0,01)
lan kontratu urtebete 1 (0,01)
lan kontratu zati 1 (0,01)
lan kontratu zehaztu 1 (0,01)
lan kontratu zein 1 (0,01)
lan kreditu barne 1 (0,01)
lan kreditu ordaindu 1 (0,01)
lan legeria aintzat 1 (0,01)
lan legeria aplikazio 1 (0,01)
lan legeria babes 1 (0,01)
lan legeria bilakaera 1 (0,01)
lan legeria bildu 1 (0,01)
lan legeria ere 1 (0,01)
lan legeria izaera 1 (0,01)
lan legeria kaleratu 1 (0,01)
lan legeria kasu 1 (0,01)
lan legeria lexiko 1 (0,01)
lan legeria oinarrizko 1 (0,01)
lan legeria orokor 1 (0,01)
lan legeria osatu 1 (0,01)
lan legeria XIX. 1 (0,01)
lan lotura egon 1 (0,01)
lan lotura esparru 1 (0,01)
lan lotura sortu 1 (0,01)
lan lotura zein 1 (0,01)
lan merkatu tradizio 1 (0,01)
lan ministerio bat 1 (0,01)
lan ministerio bulego 1 (0,01)
lan ministerio hala 1 (0,01)
lan ministerio sorrera 1 (0,01)
lan mundu baztertu 1 (0,01)
lan neurri abendu 1 (0,01)
lan neurri enpresa 1 (0,01)
lan ondore jaiegun 1 (0,01)
lan ondore negatibo 1 (0,01)
lan ondore ulertu 1 (0,01)
lan ondorio arrisku 1 (0,01)
lan ondorio edozein 1 (0,01)
lan ondorio eskuratu 1 (0,01)
lan ondorio langile 1 (0,01)
lan ordenantza horiek 1 (0,01)
lan ordenantza indar 1 (0,01)
lan ordenantza oso 1 (0,01)
lan ordenantza xedatu 1 (0,01)
lan ordenantza zuzenbide 1 (0,01)
lan osasun buruzko 1 (0,01)
lan osasun jardun 1 (0,01)
lan osasun prebenitu 1 (0,01)
lan pertsonal ondoriozko 1 (0,01)
lan prestazio aldi 1 (0,01)
lan prestazio behin 1 (0,01)
lan prestazio berehala 1 (0,01)
lan prestazio eduki 1 (0,01)
lan prestazio gauzatu 1 (0,01)
lan prestazio jarraitu 1 (0,01)
lan prozesu ikuspuntu 1 (0,01)
lan saio bat 1 (0,01)
lan saio guzti 1 (0,01)
lan saio zehar 1 (0,01)
lan segurtasun institutu 1 (0,01)
lan sozietate anonimo 1 (0,01)
lan sozietate arautu 1 (0,01)
lan sozietate inguruko 1 (0,01)
lan toki baldintza 1 (0,01)
lan zein gai 1 (0,01)
lan zein gizarte 1 (0,01)
lan zein jarduera 1 (0,01)
lan zein toki 1 (0,01)
lan zentro arduradun 1 (0,01)
lan zentro berri 1 (0,01)
lan zentro zein 1 (0,01)
lan zuzenbide alderdi 1 (0,01)
lan zuzenbide at 1 (0,01)
lan zuzenbide babes 1 (0,01)
lan zuzenbide bera 1 (0,01)
lan zuzenbide berezko 1 (0,01)
lan zuzenbide egoera 1 (0,01)
lan zuzenbide eremu 1 (0,01)
lan zuzenbide ikuspuntu 1 (0,01)
lan zuzenbide irakasle 1 (0,01)
lan zuzenbide iturri 1 (0,01)
lan zuzenbide lege 1 (0,01)
lan zuzenbide ukitu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia