2006
|
|
«1
|
Lan
arloko jurisdikzio organoen eskumena hedatzen da arlo horri ez dagozkion aurretiazko arazoak eta epaitu aurreko arazoak aztertu eta erabakitzera, arazook zuzeneko lotura dutenean arlo horri eratxikitakoekin, artikulu honen 3 paragrafoan eta Konkurtso Legean ezarritakoa salbu.»
|
|
8 Aurreko paragrafoan aipatu autoaren aurka suplikazio errekurtsoa jarri ahal izango da, bai eta Lan Prozeduraren Legean ezarri gainerako errekurtsoak ere; errekurtsoon izapidetza eta ebazpenak
|
lan
arloko jurisdikzio orgakurtso horiek ez dituzte etengo konkurnoen aurrean gauzatuko dira, eta erretsoaren edo konkurtso intzidenteen izapideak.
|
2007
|
|
Aktak erregistratzeari uko egiten dion ebazpena
|
lan
arloko jurisdikzioan aurkara daiteke.
|
|
Tartekaritza laudoa
|
lan
arloko jurisdikzioan aurkara daiteke kasuan kasuko modalitate prozesalaren bidez.
|
|
|
Lan
arloko jurisdikzioak, xedapen honetan zein Lan prozedurari buruzko Legean ezarritakoaren arabera.
|
|
|
Lan
arloko jurisdikzio ordenan, LPLren 175 artikuluetan, sindikatu askatasuna babesteko prozedura zehatza ezarri da. Edozein langilek edo sindikatuk prozedura honen bidez babesa eska dezake.
|
2008
|
|
Lan arriskutsu, toxiko edo nekagarriengatiko plusak aplikatzeko hitzarmen kolektiboan edo banakako kontratuan berariaz aurreikusi dira. Enpresaburuaren eta langilearen artean akordiorik ez badago,
|
lan
arloko jurisdikzioak erabakiko du lanpostuak ezaugarri horiek dituela. Hau da, oro har, negoziazio kolektiboa plusaren zenbateko ekonomikoa zehaztera mugatzen da, eta lan arloko jurisdikziora jotzen da, horrek erabaki ditzan nekagarritasuna, toxikotasuna edo arriskua.
|
|
Enpresaburuaren eta langilearen artean akordiorik ez badago, lan arloko jurisdikzioak erabakiko du lanpostuak ezaugarri horiek dituela. Hau da, oro har, negoziazio kolektiboa plusaren zenbateko ekonomikoa zehaztera mugatzen da, eta
|
lan
arloko jurisdikziora jotzen da, horrek erabaki ditzan nekagarritasuna, toxikotasuna edo arriskua. Jurisprudentziaren arabera, egindako lanen salbuespena plusa jasotzeko ezinbesteko baldintza da.
|
2010
|
|
312 LPLren 149 artikuluak berariaz jasotzen du «lan agintaritzak epaitegira bidalitako komunikazio baten eraginez ere has daitekeela prozesu aldaera hau, Lan eta Gizarte Segurantzako Ikuskaritzak eginiko arau haustearen aktaren bat aurkaratu badu subjektu erantzuleak, ikuskatutako harreman juridikoa lan arlokoa ez dela erakuts dezaketen alegazio eta frogak harturik aurkaratzeko oinarri». Aipatutako artikuluak bere bigarren paragrafroan dioenaren arabera, «orobat has daiteke prozesua, ofizioz, arau hauste aktak LEren 95.5, 6 eta 10 eta 96.2, 11 eta 12 zenbakietako gaiei buruzkoak badira eta subjektu erantzuleak haiek aurkaratzeko oinarri hartu dituen alegazio eta frogetatik ondorioztatzen bada
|
lan
arloko jurisdikzioari esleitua zaiola auziaren edukiaz arduratzea, Botere Judizialaren Lege Organikoaren 9.5 artikuluaren arabera».
|
2023
|
|
Bada, kasu horretan arazoa izango da argiro zehaztea zer ulertu behar den" beharrezko denbora" eta" kudeaketa" moduan; izan ere, hurrengo inguruabarrek zeharo baldintzatuko dute hori: bezeroei eman beharreko zerbitzu egokia, epeen izaera luzaezina eta
|
lan
arloko jurisdikzioaren dinamika. Hori berori ondorioztatzen da 1331/ 2006 Errege Dekretutik ere, lanaldiaren banaketa (14.2 artikulua) edo atsedenaldiak, oporrak, jaiegunak eta baimenak (15 artikulua) arautu dituenean.
|
|
Egin eginean ere, zalantza hori argitzeko kasu zehatza hartu da kontuan [ikusi 1998ko otsailaren 19ko (4529/ 1997 errek. zk.) Madrileko ANE, 4 Salakoa; 2005eko maiatzaren 12ko (9246/ 2005 errek. zk.) Kataluniako ANE, 4 Salakoa]. Aitzitik, arbitroak ez dira kirolari profesional gisa hartuko [2000ko martxoaren 9ko (106/ 2000 errek. zk.) Valentziako ANE, 4 Salakoa], ezta masajistak ere [2004ko apirilaren 7ko (2004/ 191519 PROV) Nafarroako
|
Lan
arloko jurisdikzioko epaia, 7 Salakoa].
|
|
...ako administrazio ahalak erabiltzea badakarte, bai eta emakidadunen beren egintzak ere, jurisdikzio ordena honetan zuzenean errekurritu badaitezke, dagokion legeria sektorialaren arabera. Administrazio publikoen ondare erantzukizuna, jardueraren izaera edo harreman mota edozein izanik ere, eta arrazoi horrengatik administrazio horiek ezin izango dira auzitara eraman jurisdikzio ordena zibilean edo
|
lan
arloko jurisdikzioan, nahiz eta kaltea gertatzean partikularrekin batera egon edo erantzukizun asegurua izan. Legeak berariaz esleitzen dizkion gainerako gaiak.
|