Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6.292

2000
‎Euren ibilaldiko sketch onenak biltzen ditu «Tricicle 20» izeneko lanak. Lan hori, hain zuzen, otsailaren 13a arte ikusgai dago Bilboko Arriaga Antzokian, «El Mundo del Pais Vasco»ren laguntzaz. Ondoren, Donostian eskainiko dute.
‎Negu neguko egun batean ikusi ez dut bada garabi ikaragarri horietako bat palmondo ikusgarri bat ipurditik atera eta haruntzaxeago, itsasoari begira diren etxe horietako batean landatzen! Palmondo horrek jai du, lan hori orain eginarazi duen gizaki zuzenaren buruaren gisan arolduko da
‎Guztira, bakarrik Gasteizen, 200 lagunetik gora pasa da bertso eskola batetik (gaur egun 4 bertso eskola daude Gasteizen). Bestalde, begi bistakoak dira lan horren emaitzak: bertsolaritza erabat arrotza izatetik, honen inguruko giro bat sortzera pasa da; saio ugari egiten da urtean zehar, bertsolariak pixkanaka sortzen dira, bertsozaleak ugarituz doaz, Prudentzio Deunako txapelketa hor dago...
‎Hala dio Parisko Zientzia eta Industria Unibertsitateko estrategia zuzendari Joel de Rosnayk," Zibermundurako estrategiak" izenburua duen lan zabalean. Lan hori Le Monde Diplomatique taldeko" Maniere de vivre" aldizkariak bere 46 alean argitaratutako" Iraultza Komunikazioan" monografiko zabal bezain interesgarriaren atal bat da. Internet ez dela teknologia berria gaineratzen du, baliabide banaketa sistema integratua baizik, elkarrekiko menpekotasuna duten hainbat elementuk (ordenagailuak, modemak, sareak, logistikak eta sarbide nahiz eduki hornitzaileek) osatutako informazio ekosistema.
‎Ikastetxeetan heziketa afektibo sexuala lantzeko Uhin Bare programa ezagutarazi da duela gutxi. Lan horren egileetako bat, Javier Gomez EHUko Pedagogia fakultateko irakaslea," Hik Hasi" aldizkariak elkarrizketatu berri du. Guk bertako zati bat eskaintzen dizuegu.
‎Eta nola ikusten duzue lan horren emaitza?
‎Editoreak kalte egiten dizula uste duzun unea iristen baldin bada, soka eten egiten da. Lehen editore lana gutxiago egiten zen eta orain, batzuek behintzat, gehiago betetzen dute lan hori.
‎Argitaletxe batzuetan aholkularitza lan hori oso ondo betetzen dute.
‎Bertan, gizarte mugimendu europar zabal bat eratzearen aldeko aldarrikapena egiten du, gutxien burokratizaturik dauden eta militanteagoak diren Europako sindikatuek eta bestelako gizarte mugimenduek osatua langileen eta herri xehearen eskubideen alde jokatzeko. Duela gutxi" Le Monde Diplomatique" n argitaratutako lan hori kritikatua izan daiteke hainbat ikuspegitatik, baina, inolako zalantzarik gabe, gogoetarako oinarri garrantzitsuak eskaintzen ditu, gure artean oraindik egiteko dagoen eztabaida baterako.
‎...ela politika sozialik baldin eta hartara behartzen ez duen gizarte mugimendurik ez badago" eta, bere ustez," bankuen Europari, moneta bakarraren Europari, Europa polizial eta zigortzaileari oso aurreratua jadanik eta Europa militarrari benetako Europa sozial batez aurre egin nahi diotenen arazo nagusia helburu hori lortzeko behar diren indarrak nola mobilizatu behar diren eta mobilizazio lan horri ekiteko nori eskatu behar zaion jakitea da".
‎Gazteen Txapelketak eta jaialdiak ugari ezagutu ditut. Loiolako Irratia bera aitzindari izan zen gainera bertsolaritzaren sustatze eta suspertze lan horretan. Bertsolariak garai horretan gainera bazuen aukera eta onarpen bat ere halako diskurtso euskaltzale abertzale bateragarri bat egiteko, gainerako alorretan baimenik ez eta hor, bere zailtasunekin egin zitekeena edo egiten zena gutxienez, zigorrak zigor.
‎Nire ustetan bertsolaritzaren osagarri diren gai jartze eta epaitze lanetarako jendea prestatzearen zeregina da oraindik arautu gabe dagoena. Behar denean nonbaitetik sortu dira, behatzez izendatuak askotan eta izendapen horri ezetz esaten ez dakitenek egin izan dute lan hori ahal duten ondoen. Bertsolaritzaren egituran eginkizun garrantzitsu izan behar badute hori ere antolatu egin da.
‎J. Sarrionandiak metaliteratura aukeratu zuen bide bezala. Bere lan horrek munduari buruzko ikuspegi kezkatua agertzen zuen poeta erakutsi zigun. Borroka armatuari buruzko poemak irakurrita ere, beti nabaritu zitzaion urrunketa nabaria, berehalakotasunetik urrunketa, bihozpena edo ironiaren bidez lortzen zuena.
‎Arabar sentitzen zen eta berri asko eskaintzen ditu. Merezi du lan hori ezagutzea.
‎Beraz, har dezagun bere lan nagusia, Compendio Historial de las Chronicas y universal Historia de los Reynos de España (Anberes, 1571). Lan horren bigarren liburukian (T. II., Lib. XVII, cap.
‎Horretan azpimarragarria da jakitea, ezenkolektibitate sozialen gainean eraikitzen diren entitate politiko eta administratiboekezartzen dituztela normalean marka lerroaren definizioak; eta, ez entitate politiko etaadministratibo horiek zerbitzatzen omen dituzten herriek berek. Markatze etamugatze lan horretan, berebiziko rola jokatu dute mapek gizateriaren historian.
‎Bi lan horiek paraleloan joango lirateke, eta definizio lanaosatuko lukete. Definizio lan horrek, noizbait, testu jakin bat luke. Noski, horretaz denek ez lukete bide berdina jarraituko, eta alderdi politikoek, abertzaledirenek bederen, testu jakin bat egin lukete, testu artikulatua, lege proposamenen forma edo lege logika izango zuena.
‎Hori gainditzeko zer egin, Erkidegoko erakundeetatik azter daiteke. EAk, EHk eta EAJ PNVk Erkidego Autonomikoan lan komunaegiten badute, lan horrek emaitzak ematen baditu, eta jarrera demokratiko batenbidez gauzak egiten baldin badituzte, zergatik ezin dugu pentsatu nafarrek erehorretaz ohartuko direla eta, pixkanaka pixkanaka, hori Nafarroako Legebiltzarreanislatuko dela. Prozesu luzea izango da, baina UPNk gaur egun Nafarroan duen pisupolitikoa izateko, guk ere zerbait gaizki egingo genuen, ezta?
‎...amiliari buruzko epe luzeko ikerketa programa bat hasi zuen NIMHen 1954an; programa hori Eskizofrenikoen familia harremanen pseudo mutualitatea izenekolanean agertzen da (Wynne eta besteak, 1958); hain zuzen, gaixotasun psikotikozorrotzak dituzten gazteen familietan sarritan aurkitu den harreman mota bat, hainzuzen, gaixotasun horien garapenean oinarrizko zerikusia lukeen harreman motadeskribatzen da lan horretan.
‎Beren lanahonela banatzen da: ...aren erantzunaren ezagupena (Master etaJohnson, 1966), ikerkuntzaren ikuspuntutik ekarpen handiena ekarri zuena, b) gizasexualitatearen arazoen deskribapena, bai gizonengan bai emakumeengan agertzendiren arazoen taxonomia zehaztuz; haietatik abiatuz, garai horretan berriztatzaileazen terapia sexualerako metodo bat proposatu zuten (Master eta Johnson, 1970). Soilik ikuspuntu historikoak ematen digu lan hori kritikoki baloratzeko etahasieran aurkeztu zuten triunfalismoa gainditzeko bidea. Dena dela, gaur egungoterapia sexualaren egoera ulertzeko, kontuan hartu behar dira, ezinbestekoerreferentzia dira-eta.
‎Hauetakobaten berri eman nahi dugu lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia, delakoa, teknika batenzutabe teoriko nagusietakoa bilakatu da.
‎Ez dagokit niri Euskaltzaindiarekiko aferaz mintzatzea (nahiz eta horren inguruandenok daukagun geure iritzia), ezta bere aportazio politikoaz, linguistikoaz edo literarioaz. Nik baino gaitasun handiagoa dutenek egingo dute lan hori, lan eskerga, Txillarren produkzio zabala ikusita.
‎Aparatu hitzaren erabileraren azterketa luze eta kuriosoa gerta liteke hizkuntzalaritzaren esparrutik atera gabe ere... Gure fonologiazko eskoletan bertanikusi izan dugu nola erabiltzen duen Garcia Calvo-k, ahoskerari buruzkolanen hit paradeko goren postuetan behar lukeen lan horretan (Garcia Calvo, 1989). Hain zuzen ere, hor aparatua fisiko ez dena da:
‎Karrantzako baserri, eliza eta bordetako biztanle arrunta da hontz zuria; baserri inguruetan ugariak diren saguak, arratoiak, satorrak eta txolarreak ehizatzen ditu gauez, nekazarientzat lan mesedegarria eginez. Saguzarrek ere laguntzen dute lan horretan, intsektuak janez; saguzar arruntak edo pipistrelo txikiak, Europako saguzar txikienak, eltxoak jaten ditu eta edonon aurkitzen du bere gordelekua. Baratze saguzarrak, berriz, intsektu hegalari handiagoak ehizatzen ditu, eta etxe, eliza eta baseliza zaharren zirrikituetan gordetzen da.
‎Baina, Dávila k dioskunez,, hasta la ley Moyano de 1857, podemos decir que las escuelas normales no serán concebidas como centros profesionales de formación del magisterio? 227; hots, garai honetara iritsi arte, ez zegoen irakasle ikasketen inguruko planteamendu globalik, eta, Gil de Zarate-k dioen moduan, urte askotan, irakasle eskolak sortu arren,, la autoridad suprema carecía de fuerza? 228 1843ko araudian229 ikus daitekeenez, gobernua oinarrizko errealitateaz jabetu zen: irakasle eskolak sortzea ez zen nahikoa; kontrolatu egin behar ziren, lan horretaz probintzietako batzordeak arduratuko zirelarik (buru politikoaren begiradaren pean, noski) 230 1845 urterako, oso epe laburrean beraz, estatuko probintzia gehienek beren irakasle eskolak zituzten (salbuespenen artean Bizkaia eta Gipuzkoarenak nabarmenduko genituzke, Arabak eta Nafarroak berenak zituzten bitartean), prozesu horretan buru politikoak, Estatuko ordezkariak alegia, dinamizatz...
‎Aipatutako katixima politikoei buruzko Capitán en lan horrez gain, ikus MAYORDOMO, A. (1983): –Bases para el estudio de la formación moral y de la civilidad a través de los textos esco
‎Komunzuloaren gainean jarrarazirik, kotoi puska bat ur oxigenatuarekin blaitu eta bisaia igurtzi zidan, nire espantuei kasurik egin gabe. Atorra gorriztatua kentzen ere hasi zitzaidan, baina keinu batez adierazi nion lan hori neronek egin nezakeela. Bakarrik utzi ninduen.
‎Deseroso sentitzen zen, eta bat batean berealdiko izu batek jan zizkion begiak. Bizarra egiteko makina zuen eskuetan hartuta, tinko, eguneroko lan horri ekiteko asmoz; baina menderatuko ote zituen bereak ez ziren esku haiek. Ez al zen arriskutsuegia esku ezezagun haiekin bizarra kentzea?
‎Lan bati, edozein lani, artistiko adjektiboa erantsi ahal izateko emozionatu egin behar duela iruditu zait beti, nolabaiteko emozioa sortu lan hori apreziatzen duenarengan, lan hori ikusi, entzun, irakurri edo ukitzen duenarengan. Ez guztiengan, noski, nahikoa baita pertsona bakar batek, edo artistak berak bakarrik nabaritzea lanak baduela eraginik berarengan, berria den zerbait sortarazi diola.
‎Lan bati, edozein lani, artistiko adjektiboa erantsi ahal izateko emozionatu egin behar duela iruditu zait beti, nolabaiteko emozioa sortu lan hori apreziatzen duenarengan, lan hori ikusi, entzun, irakurri edo ukitzen duenarengan. Ez guztiengan, noski, nahikoa baita pertsona bakar batek, edo artistak berak bakarrik nabaritzea lanak baduela eraginik berarengan, berria den zerbait sortarazi diola.
‎Izan ere, artea arte gisa onartzeko ez dago zertan errespetatu artelana, eta are gutxiago lan horren egilea. Baina guk norbaiti artista izena ukatzeak ez du gutxituko lanaren balioa, lanak berezko baliorik baldin badu behintzat, nahiz eta alderantzizkoa gertatzea posible izan:
‎Durangoko azokara begira, Joan Mari Irigoienen eleberria izango da ziur aski aurtengo izarretako bat. Bi urte t’erdi buru belarri lan horretan aritu ondoren seiehun orrialdetik gorako eleberria taxutu du Altzako idazleak. Ez da edonolakoa izan bere erronka:
‎Aldizkariaren bigarren zenbakia 1948an agertu zen, behin 1946an Picavea hil eta gero. Lan horren ardura nagusia, hasierako lau zenbakietan, Juan Thalamas Labandibarren eskuetan gelditu zen hein handi batean; bosgarren zenbakitik aurrera, aldiz, kezka hori Isidoro de Fagoagak jaso zuen, abeslari eta idazle beratar hori Argentinatik itzuli ondoren. Zenbaki horretan, argitaratzaileek oso garbi uzten zuten, gizazaletasuna eta aniztasuna errebindikatuz, lehenengo aitzindariaren jarraitzaileak izateko borondate sutsua zutela.
‎Nik oso beharrezkoa dakusat bibliografia lan hori. Mila bider nahiago dut" nazional" eta oinarrizkoa den eginkizun hau, ezen ez" nazionalista" omen diren beste asko, aho beteka eta arrabots handiarekin aurkezten diren horiek.
‎Hemen ere informatikak eskaintzen digu laguntza handia behar beharrezkoa den espezializazioa lortzeko, Jon Bilbaok planteaBiblinleka tzen zuen osotasunari uko egin gabe. Izan ere, sailek atalkako bibliografiak osatzen badituzte, lan horren fruituak Interneten jar litezke, bisitari elektronikoari nahi dituen arloetan nahi adina kontsulta egiteko aukera emanez.
‎Hori, noski, gaur egun amets bat besterik ez da, baina historian zehar sarritan gertatu den bezalaxe, gizakiok batzutan ametsak egia bihurtzeko gaitasuna izaten dugu. Halere, lan horri ekin aurretik, bi baldintza bete lirateke: batetik, beharren azterketaren araberako plangintza zehatza eta sakona, martxan dauden eta sortu nahi genituzkeen liburutegiek zerbitzuaren bikoiztasuna eskaini ez dezaten.
‎Eusko Jaurlaritzari dagokio lege gordailuaren bidez biltzen den bibliografia katalogatzea. Aurten lan hori euskara hutsez egiten hasiko gara. Euskal Bibliografia Interneten bidez eskuragarri izango da eta horrela Euskal Auto' Biblioteka nomia Erkidegoko liburutegiek euskaraz katalogatzeko eredutzat har dezakete.
‎Miguel Condearena eta Carmen Miral teknikariak arduratu dira Liburutegi Publikoen arloa Antolatzeko Azterlana egiteaz. Lan hori, garai hartan bulegoko burua zen Asun Maestrok prestatutako Liburutegien Sarearen Memoria zabal batekin batera, funtsezkoa izan da: egia da, halere, bi azterlan horiek aurreko urteetan egindako beste hainbat azterketa eta dokumenturi gehitu zaizkiola, eta guztiek behar zutela sistematizazio eta helburu argi bat, hara hurbiltzeko, eta arlo honentzako bilakaera esparru bat.
‎Hori oso osorik baztertu gabe, bada osterantzekorik ere euskaratze lan horretan, batez ere, euskaratze hori egungo euskal irakurleari modurik hurbilenean eskaintzeko orduan. Gure kasuan, bestelako horri ekin diogu langintza honetan.
‎zuhurtzia eta moderazioa. Legelari praktikoak ditugu laurok, urte askotako jarduera neketsuaren ostean Bonapartek lan horretarako bereziki deituak. Euretariko batzuk Herri Batzarretako ordezkariak eta hautetsiak ziren.
‎Brumaireren 18ko horren ostean, herriaren ahotsak aginpide eratuko egoera desberdinetan jarri dituen norbanakoek lan horretarako batzorde bereizia osatu dute. Aspaldiko lan hori lantzean lantzean eten eta berrartua izan da.
‎Brumaireren 18ko horren ostean, herriaren ahotsak aginpide eratuko egoera desberdinetan jarri dituen norbanakoek lan horretarako batzorde bereizia osatu dute. Aspaldiko lan hori lantzean lantzean eten eta berrartua izan da. Hortaz, batzorde horren lan onuragarriek gureak zuzendu eta laburtu dituzte.
2001
‎Orain dela 2000 urte egina izateko, zein ondo lotutako narrazioa den. Badirudi aurretik eskema bat egin duela lan hori lotzeko, baina zenbait ikerketen ondorioz egun badakigu istorio zenbaiten bilduma baino ez dela. Hala ere, nobela gisa aztertzen badugu, maisulan baten aurrean gaude.
‎Lehen maketa grabatzen zenuen, maketa horrekin bira bat egin eta zuzeneko kontzertuetan errodajea lortzen zenuen. Eta behin taldeak errodajea lortuta etortzen zen norbait lan hori diruz babestera. Eta orain maketa diskoetxera bidaltzen dute eta" egidazu", zain geratzen dira.
‎Hobetuz duela lau urte jaio zen autonomien eskumenen emaitza gisa. Sindikatu abertzaleak eta gaur egun EAko Sabin Intxaurragaren esku dagoen Lan Administrazioa bera bi erakundeak kontrajartzen eta Forcemek EAEn inolako prestakuntza ikastarorik eman ez zezan saiatu ziren, lan horretan Hobetuz bakarrik aritzeko asmoz, baina ez dute lortu. Ikastaroak eman nahi dituztenek erabakitzen dute bi fundazio hauetako zeinengana jo nahi duten diru laguntza eskatzeko.
‎Eta gero badago beste sektore bat, Anttonek aipatu duena bereziki, nire ustez gogoz dagoena. Arazoa da gogoa ez dela nahikoa eta jendea lanean jartzeko eta lan hori produktiboa izateko, gauza asko aurrera eraman ahal izatea behar dela. Baina gaur egun, langabetuak ez ezik, badago sektore bat lan eginaz pobretzen ari dena, orain dela 50 urte bezala.
‎Aurreikuspen horiek direla-eta, industriaren birmoldatzeko lan astun bat hasi dute Herrien Elkargoak eta ODACE delakoak (tokiko ekonomiaren garapenaz arduratzen den erakundea). Lan horren jomuga: ondoko hamar urteetan 600 enplegu berriren sortzea.
‎Zangoza eta Iruñea artekoa, penintsulako lehen tren elektrikoa izan zen. Lehenbizi egurra garraiatzeko erabiltzen bazen (lehenago lan hori ibai gaineko almadietan egiten zen) ere, 1955ean desagertu arte bidaiariak ere eraman zituen. Amaierako tunela igarota, Deabruaren zubia ikusiko dugu, arku bakarrekoa eta frantziarrek 1812an urperatua.
‎harreman, instituzio, foro eta subjektu nazionalen eraikitzea euskal herriari berezko neurri kolektiboa eta lurralde aldetikoa eman ahal izateko. Lan hori beharrezkoa da Euskal Herriari zor zaion burujabetzaren eskenatokira eramateko eta mundu globalizatu batean bizirauteko.
‎Nola ez? Beste lanik gabe ortara jo ezkero, bai noski". Plazido Mujika, ordea," bere eguneroko lan guztiak egiñaz.
‎Gero eta eskola gehiago dago, eta gero eta gazte zein heldu gehiagok egiten du surfa. Zarautz da eskolak sortu dituen lehen herria, eta lan horrek bere ordaina eman du, egun ateratzen diren gazte denak Zarauzkoak baitira, salbuespenak salbuespen.
‎Hilabete baten buruan liburu bateko protagonista bihurtuko zaituzte Edward Rosetek eta bere taldekideek. " Normalean hilabete batean egiten dugu; hilabete idazten, baina lehenago informazioa biltzeko lauzpabost bidaia egin behar izaten dira laguntza behar badu, nahiz eta normalena lan hori protagonistak egitea den. Grabagailu bat eman eta galderen erantzunak grabatzeko eskatzen dugu, informazio horrekin istorioa osatzen da; egun batean haurtzaroa, gero gaztaroa, bitxikeriak, bidaiak, bere gustuak...", azaldu digu Rosetek.
‎Festetan zeuden herriak aukeratu, haiei buruzko informazioa eman eta, bide batez, publizitate pixka bat lortzen genuen. Korrespontsalekin egiten nuen lan hori. Primitibo primitibo.
‎Hirugarrena, aurrekontuek izaera sozial bat izan behar dute, Gipuzkoan egiten ari diren azpiegituren gauzapenean eta finantziazio moldean akordio batera iritsi behar dugu. Aurrekontu hauek udalekin elkarlanean gauza daitezen proposatzen dugu, edo behintzat, elkar lan hori den baino zabalagoa izan dadila. Adibidez, hirigintza berritzeko egitasmoetan eta lur-zoruaren erosketan udalekin akordio batera iritsi behar du Diputazioak.
‎Irudi hori Gustavo Doré k Coleridge ren lanaren erdal itzulpenerako egin zuen. Lan hori: La canción del viejo marinero deitzen da, eta Joseba Sarrionandiak ipuin bateko lan moduan ere hartu du.
‎Ikuskera mundutik irudien pilaketa dator, eta irudi pilaketak irakurtzen ikasi du poesia hartzaileak, baina lan horretan lagundu egin dio idazleak. Gorago ikusi dugu nolako laguntza eman dion" Ainhoa" ren poema irakurtzeko.
‎Horietako asko atzerritarrak izaten dira (frantziarrak, belgikarrak, holandarrak, ingelesak, brasildarrak etab.) Santiago Bidearen Adiskideen Elkarteetako eta Anaiedietako kideak eta ez dute zalantzarik izaten euren denbora librea lan horretan emateko; Rabanal del Caminoko Gaucelmo aterpetxea dugu horien ordezkari.
‎Karitate kristauagatik lan hau egiten duten ordena erlijiosoek ere merezi dute erromesen eta aitormena: Gareseko Erreparazioko Apaizak ordenakoek edo Leongo lekaime Beneditarrek ongi ordezkatzen dituzte lan horretan diharduten gainerako ordenak (luze joko bailuke guztiak aipatzeak).
‎Azkenik, soldata baten truke izan arren lan horri profesionaltasun ukitua ematen diotenak daude, hori ere ez baita txarra izaten.
‎Zientzia interesatzen bazaigu, finantzatu egin behar da eta lan hori egingo duten erakunde eta pertsonak zaindu.
‎(Lehor) Arduratu zaitez lana bilatzeaz. Baduzu nahiko lan horretan.
‎Normalizazio lan horri seriotasunez ekitea, seriotasun hori azalpeneanplanteatu dudan bezala ulertuz (programazio baten barruan, dedikaziofinko eta iraunkorra...).
‎Hona hemen arrazoibidea: . Ikasleak eskueran dituen aukerei muzinegiten badie, lan horri ekiteko gogorik ez daukalako da; ez dago beste esplikaziorik?.
‎Programa zabal honetaz gain jarritako beste helburu bat, ikas unitate batdiseinatzea izan zen. Horretarako, pausoz pauso sekuentzializatu genuen lan hori: gaia aukeratu, materiala bildu, testuak aukeratu eta sailkatu, maila erabaki, jarduerak edo atazak diseinatu, edukiak aukeratu, helburuak zehaztu... Gure asmoaikas unitatearen diseinuan emandako urratsak programako puntu teorikoekinuztartzea izan zen, hots, praktikatik abiatuta bidea egitea.
‎Ehunka teknika dago joan etorri horiburutzeko. Beti eskatzen dugu lan hori, alde batetik, ikasleak ongi ari direlaziurtatzeko, eta bestetik, klasean lantzeko aukera paregabeak sortzen direlako.
‎Ikaslearen egoera, beharrak eta gabeziak detektatubeharko ditu, aholkularitza saioetan esandakotik. Behin lan hori eginda, ikasleakbeharrezkoa izango duen informazioa eman dio. Alegia, hauxe izango dabigarren lana:
‎ikasleak ez duen eta beharrezkoa duen informazioa eskuratzea. Geroago aztertuko dugu nola egin daitekeen lan hori. Hirugarren lana psikologikokieustea izango da.
‎izenekoa dugu. Lan horren bidez, 1990.eko egitaraua berrikusi etabertan sortzen ziren arazo batzuei aurre egin nahi izan genien. Aurrekoegitarauaren ideia nagusiak beren horretan hartuta (urratsen izaera eta kopurua, helburu motak, helburuen banaketa urratsez urrats...), erabilera arazoak sortzenzituzten definizioak hobetzea izan zen, batez ere, lan berriaren asmoa.
‎Identitate sozialaren teoriak dioen bezala, identitatea continuum batean (talde identitatea identitate pertsonala) koka daiteke (Tajfel, 1978, 1982; Turner eta besteak, 1987). Azurmendi, Romay eta Valenciaren (1996) IETPE lan horren aurrekari nagusia izango da.
‎Lehen aipatutako Handbook of Language and Social Psychology (Giles etaRobinson, 1990) izeneko lanean, etnien arteko ukipenetan komunikazioaren egoera zein den azaltzen saiatzen diren hiru atal daude eta, horregatik, lan horren testuinguruan garrantzitsuak dira; atal horien izenburuak honako hauek dira: –Bilinguality and Multilinguality?
‎Horregatik, gerorako proposamena izan daiteke euskaltestuinguruan ere beharrezkoak izan daitezkeen azpilaginak bereizi etaaztertzea, helburu ezberdinen arabera behintzat, gutxienez euskararen normalizazioan plangintzek eragina izan dezaten. Jadanik esanda dago hori, aipatutako bi tesietan; ez bakarrik esan, baizik eta azpipopulazioak, azpilaginak, edo populazio tipologiak zeintzuk izan daitezkeen ere, enpirikokilortu eta proposatzen dira (Arratibel, 1999; Garcia, 2000), gerorako ikerketa lan hori erraztuz.
‎Une horretatik aurrera, bankuek, kutxek eta kreditu kooperatibek pezetak emango dizkiete segurtasun konpainiei, bezeroek trukatutako txanpon poltsak Espainiako Bankuaren gordailuetara eraman ditzaten. Lan hori errazteko, txanponak paketatzeko kartutxo garden batzuk diseinatu dira, autosellatutako plastikozko poltsetan bilduak, eta edukiontzi espezifikoetan sartuko dira. Txanponaren Etxean galdatuko da.
‎Interneten gehien erosten diren produktuak musika, liburuak eta bidaiak dira, Merkataritza Elektronikoaren Espainiako Elkarteak (AECE) egindako azterlan baten arabera. Lan horretan, halaber, zortzi milioi pertsonak baino gehiagok, gaur egun Internet usurbilatzen ez dutenek, etorkizun hurbilean Internet erabiltzeko asmoa dute. Espainiako on line erosleen batez besteko gastua 35.000 pezetakoa da, eta produktua jaso ondoren gogobetetze maila handia dute.
‎Zurarentzako desugertzaile kimikoa Ate, leiho edo altzari bat desugertzeko prozesurik errazena desugertzaile kimiko bat erabiltzea da. Lan hori egiteko, nahikoa da produktu desugertzailearen geruza lodi bat ematea, brotxa batekin, zainaren noranzkoan, bi aldiz leku beretik pasatu gabe, geruza zikin bat sortzen baita, produktua behar bezala zabaltzea eragozten duena. Aplikatu ondoren, produktu desugertzaileak hamar eta hamabost minutu artean jardun behar du.
‎Konexio horiek altzariaren azpian daude, harraskaren azpian. Lan hori egitean, komeni da ontzi bat izatea tantaka joan daitekeen ura biltzeko eta konexioak desbatzean erortzeko. Harraska zahar bat kendu behar bada, lehenik eta behin ura moztu eta iturriko eta hustubideko hodi guztiak deskonektatu behar dira.
‎). Nolanahi ere, erradiadore normal bat instalatzeko behar diren prozeduren antzekoak behar dira, eta, beraz, komeni da lan hori espezialista batek egitea.
‎Definizio ofiziala Iaz, otsailean, Osasun eta Kontsumo Ministerioak 202/ 2000 Errege Dekretua egin zuen, elikagaien manipulatzaileei buruzko arauak ezartzen dituena. Autonomia erkidegoek hartu zuten parte lan horretan, eta elikagaien industriaren alor horretan eragina izan zuten sektoreen iritziak entzun ziren. Elikagaien manipulatzaileen higieneari buruzko arau orokorrak, elikagaien sektoreko enpresen erantzukizunak eta horiek betetzen direla zaintzeko neurriak ezartzea zuen xede.
‎Eta, beraz, karbohidrato hondarrak disolbatzea, mineral asko bezala, nahiko erraza da, oso hidrofiloa baita. Baina lan hori askoz zailagoa da koipeentzat uretan disolbatzen ez direnak eta disolbatzaile anioniko edo ez ioniko alkalinoak behar dituztenak eta proteinentzat disolbatzaile alkalinoak. Proteinak desnaturalizatu egiten dira garbitzeko beroa erabiltzen bada, eta horrek birdisoluzio oso konplexua dakar.
‎Jiménez Díaz Fundazioko Loaren Unitateko zuzendariak, Diego García Borreguerok, atzo esan zuen ‘Lo… lo egin, loaren nahasteen familia gida’ lana aurkeztean. Lan hori Milagros Iglesias kazetariarekin batera idatzi du, eta Espainian pilula gehiegi kontsumitzen dituela amets egiteko. Iaz bakarrik 10 milioi hipnotiko ontzi baino gehiago kontsumitu ziren, 30 milioi konprimitu inguru, eta horrek 6.696 milioi pezetako gastua eragin zuen Osasun Publikoan.
Lan horretako lehenengo egunak izan dira
‎Oilategiaren ondoan xerria gizentzen eta bizpahiru untxi hazten zituen. Lan hori guzia egiten zuen, senarrik gabe bizi ahal izateko; baina ez zituen denak jaten, gehienak azokan saltzen zituen. Etxeko jaunak, aldiz, altzariak zizelkatzen zituen oso ederki.
‎Geetak garbi esan zien bortxatua eta prostituzio lana egitera behartua izan zela. Berak inola ere ez zuela lan horretan jardun nahi. Alferrik izan zen dena.
‎Indiara joan diren emakumeetarik batzuek berek aukeratu dute lan hori, dirua egitearren. Gehienak, ordea, behartuak izan dira, animalien modura.
‎Hogeita hamar urtean aritu zen lan horretan. Usu giltzapean sartu zuten.
‎Auzoko emakumeek ixtorio berdintsuak konta litzakete. Beraiek hil dituzte alabak edo senideren batek egin du lan hori. Txinan, Bangladesh eta Pakistanen patu bera izaten dute neskatxek.
‎Itzulpen horiek, ordea, biziro zabaldu eta ugaritu dira azken urteotan. Zorretan gaude lan horretan aritu eta ari direnekin, premiazkoak baitziren itzulpenok eta hizkuntza lantzeko bide egokia.
‎Ez naiz hemen abiatuko baratze horren luze laburra neurtzen. Lehenago ere aritua naiz lan horretan, hala beharrik, eta ez neure burua besterik baino neurtzaile hobetzat neukalako. Aski dugu orain hor ere zenbait lore eder aurki daitezkeela jakitearekin.
‎Labur meharrak direla gure Gipuzkoako lurrak eta nahitaezkoa dela bestetan aritzea defendituko baditugu: Araba Bizkaikoetan saiatu ziren lan hori egiten, eta are urrutiago. Ederra da Gipuzkoa, nolabait esan, baina ez dugu aski.
‎Damurik, gutxiagok uler dezaten edo, erdaraz eman du bere iritzi berria. Nondik daki, bada, U. jaunak –hispanica non leguntur–" zenbait euskal  tzainen burubide okerraren aurka" ari dela Altube, erdarazko lan hori irakurri ez badu. Eta nondik daki burubide hori, Aita Villasanteri dagokionez, okerra denik" erdarazkoen iritzia emateko nor ezpada"?
‎" bizkaitar idazle leun onek itz lauz be ugari be ugari idatzi euskun, eta itz lauzko osto sakabanatu orreik be jaso ta esku maitekorrez liburu mardul bat eratzea egoki litzakigukela otu yat. Beraz, osasunak laguntzen ba, daust, lar luzatu barik burutu nai neuke lan ori". Eta ez du hitza jango, oker ez banabil, izan zezakeen kritikorik gogorrenak ere ez baitio langile denik ukatu.
‎Horretarako, argitara ditzagun argitara gabeak eta ikusmira ditzagun astiroago argitaratuak. Hori nahi luke batik bat liburu honek eta laguntza ederra eskainiko dio, honenbeste Orixezale bikaini eskerrak, lan horretan hasi nahi duenari.
‎gazte gaztetandik herriaren ahotik jasotzea aski ez dela, ezagunago eta iraunkorrago bihur banitza, inprimatzea dela bide". Eta inork pentsa ez dezan ez dagokiola gizon ikasiari ezjakinen esaerak biltzea, lan horri berari lotu diren jakintsuen izenak ematen dizkigu andanan, Aristotelesez beheiti.
Lan hori, orain, euskarari berari zor dio. Bidea hain ederki dakienak ez du noski gidari beharrik.
‎Azkeneko aldiz, Alfontso Irigoyenek azaldu ditu: " Bilbo eta euskara", Euskera 22 (1977), 385 eta batez ere 419 eta hurrengoetan datorren" Gaboneco cantia vizcaitar guztientzat, euscaldun emacume batec ateria 1819garren urtian Abandoco elexatian" (beste  bertso pare bat ere jaso dut lan horretarik). Gehienak lehenago ere aurki daitezke Urkixok RIEVen eman zuen bilduman:
‎Gai dira gizartearen sektore dinamikoenakerakartzeko. Ez horrenbeste, sektore horiek antolatzeko, adostasun zabal baten bidez. Kultura horien aurrelari ekina batzuen eskuetan izan, eta aurrerakuntza lan horretan, ezin besteena onartu, osagarri eta lagungarri legez.
‎P ruden Gartziak erabiltzen dituen argudioak Lur Entziklopedia Tematikoaren Euskal Herria ren Historia lan horri nik neuk egin nion kritika zabalagoan agertzen ziren batzuen antzekoak dira, hein batean (ikus Uz ta ro 27, 107 orr.). Orrialde beteko artikulua izanik, Pruden Gartziaren arrazoiketa nirea baino erabateko eta zorrotzagoa zen, halakoetan ezin baita ñabardura gehiegi egin, noski; are gutxiago, kontuan hartzen badugu Azkue Bibliotekako buruaren helburua polemikoa zela.
‎Eta horien lana erabili beharradago, gizarteak hori egiteko ordaintzen dien heinean. Lan hori egiten ari da bai EHUn, bai Euskal Herriko beste unibertsitateetan, eta horien artean bereziki aipatu nahi dut, kide naizen aldetik, UEUk urteetan (eta zailtasun ez txikiez) burututakoa. Euskarazko (baina baita erdarazko) unibertsitate munduan zabor dezente egoteak ez du esan nahi ahalegin itzelaz metatutako esperientzia guztia zakarrontzira bota daitekeenik, besterik gabe.
‎Zer moduzko harrera egiten zien jendeak zure eskariei? Laguntzarik izaten zenuen, ala bakarbakarrik jardun behar izaten zenuen lan horretan?
‎Erdaldunek, berriz, aurreiritzi oker hori ez baitzuten, honelatsu esaten zidaten: " Egin ezazu lan hori; horrek gero eta gehiago balioko du eta".
‎Baina garaian garaiko kontuak izaten dira. Hala, ni hasi nintzenean, eta bai geroagoko urteetan, gizon bat lan horretarako jartzea, eta ondoren beste lanik gabe uztea ere, oso aurrerakoia izatea zen, eta nik aukera hori izan dut.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan 6.292 (41,42)
Lehen forma
lan 4.585 (30,18)
Lan 1.611 (10,61)
lana 42 (0,28)
lanean 23 (0,15)
lanak 16 (0,11)
lanetan 6 (0,04)
lanarekin 2 (0,01)
Lanean 1 (0,01)
Lanerako 1 (0,01)
lanarekiko 1 (0,01)
lanean zehar 1 (0,01)
lanek 1 (0,01)
lanik 1 (0,01)
lanik gabe 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 1.028 (6,77)
Consumer 861 (5,67)
ELKAR 472 (3,11)
Argia 377 (2,48)
UEU 320 (2,11)
Euskaltzaindia - Liburuak 233 (1,53)
Pamiela 231 (1,52)
Herria - Euskal astekaria 190 (1,25)
Jakin 168 (1,11)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 140 (0,92)
Hitza 140 (0,92)
Alberdania 135 (0,89)
EITB - Sarea 132 (0,87)
goiena.eus 106 (0,70)
Booktegi 105 (0,69)
Maiatz liburuak 104 (0,68)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 100 (0,66)
Urola kostako GUKA 84 (0,55)
Susa 83 (0,55)
Labayru 82 (0,54)
Uztaro 70 (0,46)
aiurri.eus 59 (0,39)
Uztarria 58 (0,38)
Guaixe 52 (0,34)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 51 (0,34)
LANEKI 48 (0,32)
Ikaselkar 48 (0,32)
alea.eus 48 (0,32)
Open Data Euskadi 42 (0,28)
AVD-ZEA liburuak 40 (0,26)
hiruka 40 (0,26)
Euskaltzaindia - EHU 39 (0,26)
erran.eus 39 (0,26)
Anboto 38 (0,25)
uriola.eus 37 (0,24)
Jakin liburuak 36 (0,24)
Euskaltzaindia - Sarea 35 (0,23)
Bertsolari aldizkaria 29 (0,19)
Karkara 26 (0,17)
aiaraldea.eus 24 (0,16)
Deustuko Unibertsitatea 23 (0,15)
Goenkale 21 (0,14)
Euskalerria irratia 21 (0,14)
Erlea 19 (0,13)
Zarauzko hitza 19 (0,13)
Txintxarri 18 (0,12)
HABE 17 (0,11)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 16 (0,11)
Osagaiz 15 (0,10)
Aldiri 15 (0,10)
IVAP 14 (0,09)
barren.eus 14 (0,09)
Karmel aldizkaria 13 (0,09)
Maxixatzen 13 (0,09)
Kondaira 12 (0,08)
Noaua 12 (0,08)
ETB serieak 8 (0,05)
plaentxia.eus 8 (0,05)
Aizu! 7 (0,05)
Sustraia 7 (0,05)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 6 (0,04)
Karmel Argitaletxea 6 (0,04)
aikor.eus 6 (0,04)
Euskaltzaindia – Sü Azia 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 5 (0,03)
EITB - Argitalpenak 4 (0,03)
ETB dokumentalak 4 (0,03)
Berriketan 3 (0,02)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
Orain 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
lan hori egin 583 (3,84)
lan hori ez 121 (0,80)
lan hori emaitza 83 (0,55)
lan hori ere 59 (0,39)
lan hori ari 47 (0,31)
lan hori jardun 45 (0,30)
lan hori aritu 44 (0,29)
lan hori bera 44 (0,29)
lan hori jarraitu 42 (0,28)
lan hori erraztu 41 (0,27)
lan hori ekin 40 (0,26)
lan hori lagundu 38 (0,25)
lan hori ondorio 31 (0,20)
lan hori eman 30 (0,20)
lan hori egile 29 (0,19)
lan hori erakutsi 28 (0,18)
lan hori amaitu 24 (0,16)
lan hori ondorioz 23 (0,15)
lan hori bi 22 (0,14)
lan hori fruitu 22 (0,14)
lan hori ibili 22 (0,14)
lan hori parte 22 (0,14)
lan hori hartu 21 (0,14)
lan hori oso 21 (0,14)
lan hori utzi 21 (0,14)
lan hori beste 20 (0,13)
lan hori egon 20 (0,13)
lan hori hasi 20 (0,13)
lan hori burutu 19 (0,13)
lan hori helburu 19 (0,13)
lan hori ukan 19 (0,13)
lan hori berri 18 (0,12)
lan hori ikusi 18 (0,12)
lan hori lotu 18 (0,12)
lan hori osatu 18 (0,12)
lan hori bete 17 (0,11)
lan hori jaso 17 (0,11)
lan hori behar 15 (0,10)
lan hori euskara 15 (0,10)
lan hori gu 15 (0,10)
lan hori asko 14 (0,09)
lan hori eraman 14 (0,09)
lan hori jarri 14 (0,09)
lan hori lehen 14 (0,09)
lan hori arduratu 13 (0,09)
lan hori balio 13 (0,09)
lan hori bukatu 12 (0,08)
lan hori esan 12 (0,08)
lan hori ni 12 (0,08)
lan hori segitu 12 (0,08)
lan hori aurre 11 (0,07)
lan hori berak 11 (0,07)
lan hori hiru 11 (0,07)
lan hori lortu 11 (0,07)
lan hori ondo 11 (0,07)
lan hori adierazi 10 (0,07)
lan hori ardura 10 (0,07)
lan hori Espainia 10 (0,07)
lan hori oinarri 10 (0,07)
lan hori oinarritu 10 (0,07)
lan hori ongi 10 (0,07)
lan hori ordaindu 10 (0,07)
lan hori abiatu 9 (0,06)
lan hori arrakasta 9 (0,06)
lan hori erabili 9 (0,06)
lan hori erraz 9 (0,06)
lan hori ezin 9 (0,06)
lan hori frogatu 9 (0,06)
lan hori funtsezko 9 (0,06)
lan hori garrantzi 9 (0,06)
lan hori guzi 9 (0,06)
lan hori irabazi 9 (0,06)
lan hori jarraipen 9 (0,06)
lan hori sari 9 (0,06)
lan hori zer 9 (0,06)
lan hori arduradun 8 (0,05)
lan hori atze 8 (0,05)
lan hori bigarren 8 (0,05)
lan hori gizarte 8 (0,05)
lan hori heldu 8 (0,05)
lan hori orain 8 (0,05)
lan hori sortu 8 (0,05)
lan hori zati 8 (0,05)
lan hori agerian 7 (0,05)
lan hori ahal 7 (0,05)
lan hori aipatu 7 (0,05)
lan hori argi 7 (0,05)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia