2006
|
|
Apirilaren 7ko 2/ 1995 Legegintzako Errege Dekretuak onetsi zuen
|
Lan
Prozedurari buruzko Legearen testu bategina, eta hori honetara aldatu da:
|
2007
|
|
Egin eginean ere, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea aplikatzen zaie Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren kudeaketa egintzei, enpresen inskripzioari, eta langileen afiliazioari, altei, bajei eta datu aldakeketa egintza horiek ofizioz aurkaratzea eta berrikustea. Bestalde, azaroaren 8ko 30/ 1995 Legearen hamabigarren xedatei; aitzitik,
|
Lan
prozedurari buruzko Legean xedatutakoak arautu ditu kudeapen gehigarriak idazketa berria eman dio ekainaren 20ko 1/ 1994 Legegintzazko Errege dekretuak onetsi Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bateginaren hamaikagarren xedapen gehigarriari, aldi baterako ezgaitasunarentaldura gauzatzeari dagokionez. ondoriozko prestazio ekonomikoaren es
|
|
Lan arloko jurisdikzioak, xedapen honetan zein
|
Lan
prozedurari buruzko Legean ezarritakoaren arabera.
|
|
Gatazkaren oinarri badira estatu izaerako zein modu kolektiboan hitzartutako aldez aurreko arau baten gaineko desadostasunak, gauzatutako jardunak lan magistraturari igorriko dizkio, jardunoi dagokien txostenarekin batera. Lan magistraturak jardungo du
|
Lan
prozedurari buruzko Legeak xedatutakoaren arabera.
|
|
k) Langileen Estatutuko,
|
Lan
prozedurari buruzko Legearen artikuludun testuaren eta Lan arloko Arau hauste eta Zehapenei buruzko Legearen zenbait artikulu aldarazi duen maiatzaren 19ko 11/ 1994 Legearen I. kapitulua, III. kapituluko hogeigarren eta hogeita batgarren artikuluak, lehenengo, bigarren eta hirugarren xedapen gehigarriak, lehenengo, bigarren eta hirugarren xedapen iragankorrak, eta azken xedapenetatik hirugarrena,...
|
|
6 Artikulu honen ondoreetarako, enpresaburuaren kaudimengabezia dagoela ulertuko da, betearazpena
|
Lan
prozedurari buruzko Legeak ezarritakomengabezia adierazpena jasotzen duen ebazpena emango da aurretiaz Alokai moduan eskatu ondoren, lan kredituak ordaintzea lortzen ez denean. Kaudiruak Bermatzeko Funtsak esan beharrekoa entzunda.
|
|
Artikulu honen 4 eta 5 idatz zatietantziko ditu,
|
Lan
prozedurari buruzko Legearen 138bis artikuluan ezarritako pro aipatu orduak zehaztearen edo denboraz baliatzearen inguruan, enpresaburuaren eta langilearen artean sortutako eztabaidak jurisdikzio eskudunak ebazeduraren bidez.
|
|
Ildo beretik, BLOk, besteak beste, PZLren 217.5 eta AAJLren 60.7 artikuluak eraldatu ditu, eta Espainiako antolamendu juridikoan Kontseiluaren 97/ 80 Zuzentaraua gehitu du, 1997ko abenduaren 15ekoa, sexuagatiko bereizkeria kasuetako frogaren zamari buruzkoa. Bestalde, lan arloan, legegileak enplegu emaileari ezarri dio kaleratzea bereizkeriazkoa ez dela frogatzeko froga zama, sexua, arraza edo etnia jatorria, erlijioa edo iritziak, desgaitasuna, adina edo sexu orientabidea dela bide bereizkeria zantzuren bat antzematen bada(
|
Lan
Prozedurari buruzko Legearen 96 art.); esangura berean, Ipar Amerikako Auzitegi Gorenak askotan hautatutako «azterketa bereziki zorrotza» izenekoaren doktrina ezaguna erabiliz, Konstituzio Auzitegiak ere froga zama trukatzea proposatzen du mota honetako kasuetan. Horrela, sexua aintzat hartuta tratu desberdina egin duela nori egotzi eta pertsona horrek egiaztatu behar du tratu desberdin hori ez dela bereizkeriazkoa, eta beraz, beste kasu batzuetan baino zorrotzago eta zehatzago egiaztatu behar du emandako tratu desberdina objektiboa eta arrazoizkoa dela eta ez duela inolako zerikusirik sexua aintzat hartuta egindako bereizkeriarekin (otsailaren 3ko 81/ 1982 KAE; apirilaren 22ko 82/ 1997 KAE; urtarrilaren 30eko 17/ 2003 KAE).
|
|
Zalantzarik gabe, lan esparruan garatu da modu berezian partikularren arloko bereizkeriaren aurreko babes eragingarria. Modu horretan, Konstituzio Auzitegiak berdintasun printzipioa urratzen zuten kaleratzeak erabat deusezak zirela adierazi zuen aspaldi (azaroaren 23ko 38/ 1981 KAE, azaroaren 22ko 69/ 1982 KAE, etab.). Modu berean, lan arloko legegileak ezarri du Konstituzioan eta Legean ezarritako bereizkeria arrazoietakoren bat eragile gisa duen kaleratze oro deuseza izango dela (LEren 55.5 art. eta
|
Lan
Prozedurari buruzko Legearen 108.2 art.), eta kontratua arrazoi objektiboengatik azkenduko balitz, azkentzeko erabakia deuseza izango da bereizkeriazkoa denean, hau da, Konstituzioan edo Legea debekatutako bereizkeria arrazoiren bat eragilea izan denean, eta agintari judizialak adierazpen hori ofizioz egin du (LEren 53.4 eta LPLren 122.2.c. art.). Bestalde, Langileen Estatutuaren 17.1 artikuluare... Modu berean, deusezak izango dira bereizteko aginduak eta enpresaburuaren erabakiak, langileen tratu kaltegarria eragiten badute, enpresan egindako erreklamazio baten aurreko edo tratu berdintasunaren eta bereizkeriarik ezaren printzipioa betetzea eskatzeko administrazio egintza edo egintza judizial baten aurreko erreakzio moduan.
|
|
Ildo horretatik, ez da ahaztu behar Espainiak berretsitako LANEren hitzarmenetako printzipioak eta arauak Espainiako antolamendu juridikoaren osagai direla (EKren 96 artikulua aplikatuz) eta Oinarrizko Arauaren 10.2 artikulua dela bide, sindikatu askatasunerako eskubidea Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsalarekin eta Espainiak berretsitako nazioarteko gainerako tratatu eta akordioekin bat etorriz interpretatu behar dela. Edonola ere, bereziki babesten dute EKren 28.1 artikuluak, SALOk (12 art. eta h.), Zigor Kodeak (117 bis artikulua), Langileen Estatutuak (95 eta 96 art.) edo
|
Lan
Prozedurari buruzko Legeak (175 art. eta h.).
|
|
Ikus dezagun adibide bat: lege arrunt batek, esaterako abenduaren 30eko 42/ 1994 Legeak, Zerga, Administrazio, Gizarte Segurantza eta Laneko neurriei buruzkoak (hau da, Estatuko 1995eko Aurrekontu Orokorrei buruzko Legearen Laguntza Lege izenekoak), seigarren azken xedapenean, Gobernuari baimena eman zion
|
Lan
Prozedurari buruzko Legearen testu bategina egiteko. Bada, eskuordetza horren emaitza apirilaren 7ko 2/ 1995 Legegintzako Errege Dekretua izan zen, Lan Prozedurari buruzko Legearen testu bategina onetsi zuena.
|
|
lege arrunt batek, esaterako abenduaren 30eko 42/ 1994 Legeak, Zerga, Administrazio, Gizarte Segurantza eta Laneko neurriei buruzkoak (hau da, Estatuko 1995eko Aurrekontu Orokorrei buruzko Legearen Laguntza Lege izenekoak), seigarren azken xedapenean, Gobernuari baimena eman zion Lan Prozedurari buruzko Legearen testu bategina egiteko. Bada, eskuordetza horren emaitza apirilaren 7ko 2/ 1995 Legegintzako Errege Dekretua izan zen,
|
Lan
Prozedurari buruzko Legearen testu bategina onetsi zuena.
|
|
LPL Apirilaren 7ko 2/ 1995 Legegintzako Errege Dekretua,
|
Lan
Prozedurari buruzko Legearen testu bategina onesten duena. OIBIELO Maiatzaren 5eko 1/ 1982 Lege Organikoa, Ohorerako, Norberaren eta Familiaren Intimitaterako eta Norberaren Irudirako Eskubideak Babestekoa.
|
2010
|
|
Enpresak uko egiten badio edo langileak proposatutako ordutegi berriak onartzen ez baditu, jurisdikzio eskudunak ebatzi ditu desadostasunak, demanda jarri ondoren.
|
Lan
prozedurari buruzko legearen arabera, prozesuak presakoa eta lehentasunezkoa izan behar du. Borondatezko murrizketa batek ez dakar lan kontratua aldatzea:
|
|
Adiskidetze ekitaldia Imagen: David Wall “Aurretiazko nahitaezko adiskidetzearen” egintza
|
Lan
Prozedurari buruzko Legearen Testu Bateginaren 63.etik 68.era bitarteko artikuluetan arautzen da. Prozesu horretara jo behar du, kargu uztearen gutuna jasotzen duen langileak ez ezik, ahoz kaleratu denak ere.
|
2019
|
|
|
Lan
prozedurei buruzko landa oharrak.
|
|
–
|
Lan
prozedurei buruzko landa oharrak.
|
|
–
|
Lan
prozedurei buruzko landa oharrak.. Ikasleen adierazpenak eta jarrerak.
|
|
–
|
Lan
prozedurei buruzko landa oharrak.. Ikasleen adierazpenak eta jarrerak.
|