Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2007
‎a) Enpresan lana planifikatzea eta antolatzea, eta teknologia berriak sartzea, halakoek langileen segurtasunean eta osasunean izan ditzaketen ondorioen inguruan, ekipamenduak aukeratzeagatik, lan baldintzak zehaztu zein egokitzeagatik eta inguruneak lanean duen eraginagatik.
‎c) Funtzionario publikoen lan baldintzak zehaztean, kasuan kasuko kontsulta nahiz negoziazio prozeduren bidez, solaskide gisa parte hartzea.
‎Ordezkaritzarik handieneko sindikatua izateak (estatuan edo autonomia erkidego batean) hurrengo hauek eskatzen ditu: administrazio publikoetan ordezkaritza instituzionala izatea, negoziazio kolektiboa garatzea (horren monopolioa ez duten arren, ordezkaritza handieneko sindikatuak lanbidearteko akordioetan parte har dezaketen bakarrak dira, eta akordio horiek finkatzen dute negoziazio kolektiboaren egitura estatuan edo autonomia erkidegoan), administrazio publikoetako lan baldintzak zehazteko solaskidea izatea, lan gatazkak konpontzeko sistema ez jurisdikzionaletan parte hartzea, sindikatu hauteskundeak sustatzea, ondare higiezin publikoak erabiltzeko aldi baterako lagapenak lortzea, etab. Hau da, egiatan, lanbide kolektibo osoa ordezkatzen dutela ulertzen da, eta ez afiliatuak bakarrik. Horrek garrantzi handia du lan arautegia eta erakunde hauen eta Gobernuaren artean «gizarte itun» izenekoa egiten parte hartzerakoan.
‎Funtzionarioen artean langile eskuordeak (50 funtzionario baino gutxiago dituzten administrazioetan) eta langileen batzordeak (50 funtzionariotik gora) bereizi dira, baina kontuan izan behar da negoziazioa egiteko betebeharretik salbuetsita daudela administrazio publikoen erabakiak, hurrengo hauek ukitzen badituzte: antolatzeko ahalak, zerbitzu publikoetako herritarren eta erabiltzaileen eskubidea egikaritzea, administrazio egintzak eta, xedapenak egiteko prozedura, zuzendaritzako langileen lan baldintzak zehaztea, arauketa hierarkikoari dagozkion zuzendaritza, eta kontrol botereak eta lan publikoan sartzeko eta lanbide sustapenerako sistemen arauketa eta zehaztapena, irizpideak, etab. (37 art.).
2012
‎Langileen babes kolektiboa ahuldu egin nahi dute, lan harremanak are gehiago desorekatzeko. Aintzat hartu behar da negoziazio kolektiboa ez dela bakarrik lan baldintzak zehazteko esparrua, baita aberastasuna banatzeko eta ekonomia erreala dinamizatzeko tresna ere. Espainiako Gobernuaren arabera, lan harremanak modernizatu dituzte, Europakoetara gerturatu.
2013
‎Partzuergoko hitzarmen kolektiboak 1.500 langileren lan baldintzak zehazten ditu. Dena den, hitzarmen horrek 2009 urtera arteko balioa zuen, eta, ordutik, luzatuz joan da.
2018
‎Eraikinetako eta lokaletako garbitzaileen lan baldintzak zehazten dituen ituna sinatzea ere ez da izan nolanahiko lorpena. Ia 6.000 langileri eragiten die Aspel patronalak eta ELA, CCOO, UGT eta ESK sindikatuek babestutako akordioak, eta emakumezkoak dira horietatik %95 Emakumeen portzentajea are handiagoa den beste esparru bateko lan hitzarmena ere sinatu dute aurten:
‎Udal gobernua prest agertu izan da orain arte EUDELetik etor daitezkeen proposamenak betetzeko, baina oraingoan ez daukagu honen inguruko berririk. Egoera honen aurrean, Enpresa Komitetik salatu nahi dugu udal gobernuak ez daukala borondaterik langileon lan baldintzak zehaztuko dituen negoziazioari berrekiteko, eta beste behin eskatzen diogu negoziazio mahaia deitu dezala".
2021
‎Ostiralean gauzatuko den eskumen aldaketaren atarian, Eusko Jaurlaritzak Araba, Bizkai eta Gipuzkoako espetxeetako langileen lan baldintzak zehazteko akordio bat sinatu du ACAIP UGT sindikatuarekin: funtsean, langileen orain arteko baldintzei eutsiko die datozen bi urteetan.
‎Eskumen transferentzia horrek kezkatuta dauzka Araba, Bizkai eta Gipuzkoako hiru espetxeetako langileak. Izan ere, hemendik aurrera izango dituzten lan baldintzak zehazteko negoziazioek oraingoz ez dute fruiturik eman, eta beste lanpostu edo erkidego batzuetara lekualdatuak izatea eskatu duten langileen kopurua ohi baino handiagoa da.
2022
‎Espetxe eskumena eskuz aldatzear zela adostu zuten Jaurlaritzak eta ACAIP UGTk kartzeletako langileen lan baldintzak zehazteko akordioa. Jaurlaritzaren arabera, akordio hark «esparru juridiko egonkor eta argi bat» eskaini zion espetxe eskumenen transferentziari, 2023a amaitu bitarteko lan baldintzak ezartzeko; hau da, ordura arte zituztenak mantentzeko eta administrazio berrikoekin parekatzeko.
2023
‎(c) Funtzionario publikoen lan baldintzak zehaztean, kasuan kasuko kontsultanahiz negoziazio prozeduren bidez, solaskide gisa parte hartzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia