2007
|
|
a) Enpresan lana planifikatzea eta antolatzea, eta teknologia berriak sartzea, halakoek langileen segurtasunean eta osasunean izan ditzaketen ondorioen inguruan, ekipamenduak aukeratzeagatik,
|
lan
baldintzak zehaztu zein egokitzeagatik eta inguruneak lanean duen eraginagatik.
|
|
c) Funtzionario publikoen
|
lan
baldintzak zehaztean, kasuan kasuko kontsulta nahiz negoziazio prozeduren bidez, solaskide gisa parte hartzea.
|
|
Ordezkaritzarik handieneko sindikatua izateak (estatuan edo autonomia erkidego batean) hurrengo hauek eskatzen ditu: administrazio publikoetan ordezkaritza instituzionala izatea, negoziazio kolektiboa garatzea (horren monopolioa ez duten arren, ordezkaritza handieneko sindikatuak lanbidearteko akordioetan parte har dezaketen bakarrak dira, eta akordio horiek finkatzen dute negoziazio kolektiboaren egitura estatuan edo autonomia erkidegoan), administrazio publikoetako
|
lan
baldintzak zehazteko solaskidea izatea, lan gatazkak konpontzeko sistema ez jurisdikzionaletan parte hartzea, sindikatu hauteskundeak sustatzea, ondare higiezin publikoak erabiltzeko aldi baterako lagapenak lortzea, etab. Hau da, egiatan, lanbide kolektibo osoa ordezkatzen dutela ulertzen da, eta ez afiliatuak bakarrik. Horrek garrantzi handia du lan arautegia eta erakunde hauen eta Gobernuaren artean «gizarte itun» izenekoa egiten parte hartzerakoan.
|
|
Funtzionarioen artean langile eskuordeak (50 funtzionario baino gutxiago dituzten administrazioetan) eta langileen batzordeak (50 funtzionariotik gora) bereizi dira, baina kontuan izan behar da negoziazioa egiteko betebeharretik salbuetsita daudela administrazio publikoen erabakiak, hurrengo hauek ukitzen badituzte: antolatzeko ahalak, zerbitzu publikoetako herritarren eta erabiltzaileen eskubidea egikaritzea, administrazio egintzak eta, xedapenak egiteko prozedura, zuzendaritzako langileen
|
lan
baldintzak zehaztea, arauketa hierarkikoari dagozkion zuzendaritza, eta kontrol botereak eta lan publikoan sartzeko eta lanbide sustapenerako sistemen arauketa eta zehaztapena, irizpideak, etab. (37 art.).
|
2012
|
|
Langileen babes kolektiboa ahuldu egin nahi dute, lan harremanak are gehiago desorekatzeko. Aintzat hartu behar da negoziazio kolektiboa ez dela bakarrik
|
lan
baldintzak zehazteko esparrua, baita aberastasuna banatzeko eta ekonomia erreala dinamizatzeko tresna ere. Espainiako Gobernuaren arabera, lan harremanak modernizatu dituzte, Europakoetara gerturatu.
|
2013
|
|
Partzuergoko hitzarmen kolektiboak 1.500 langileren
|
lan
baldintzak zehazten ditu. Dena den, hitzarmen horrek 2009 urtera arteko balioa zuen, eta, ordutik, luzatuz joan da.
|
2018
|
|
Eraikinetako eta lokaletako garbitzaileen
|
lan
baldintzak zehazten dituen ituna sinatzea ere ez da izan nolanahiko lorpena. Ia 6.000 langileri eragiten die Aspel patronalak eta ELA, CCOO, UGT eta ESK sindikatuek babestutako akordioak, eta emakumezkoak dira horietatik %95 Emakumeen portzentajea are handiagoa den beste esparru bateko lan hitzarmena ere sinatu dute aurten:
|
|
Udal gobernua prest agertu izan da orain arte EUDELetik etor daitezkeen proposamenak betetzeko, baina oraingoan ez daukagu honen inguruko berririk. Egoera honen aurrean, Enpresa Komitetik salatu nahi dugu udal gobernuak ez daukala borondaterik langileon
|
lan
baldintzak zehaztuko dituen negoziazioari berrekiteko, eta beste behin eskatzen diogu negoziazio mahaia deitu dezala".
|
2021
|
|
Ostiralean gauzatuko den eskumen aldaketaren atarian, Eusko Jaurlaritzak Araba, Bizkai eta Gipuzkoako espetxeetako langileen
|
lan
baldintzak zehazteko akordio bat sinatu du ACAIP UGT sindikatuarekin: funtsean, langileen orain arteko baldintzei eutsiko die datozen bi urteetan.
|
|
Eskumen transferentzia horrek kezkatuta dauzka Araba, Bizkai eta Gipuzkoako hiru espetxeetako langileak. Izan ere, hemendik aurrera izango dituzten
|
lan
baldintzak zehazteko negoziazioek oraingoz ez dute fruiturik eman, eta beste lanpostu edo erkidego batzuetara lekualdatuak izatea eskatu duten langileen kopurua ohi baino handiagoa da.
|
2022
|
|
Espetxe eskumena eskuz aldatzear zela adostu zuten Jaurlaritzak eta ACAIP UGTk kartzeletako langileen
|
lan
baldintzak zehazteko akordioa. Jaurlaritzaren arabera, akordio hark «esparru juridiko egonkor eta argi bat» eskaini zion espetxe eskumenen transferentziari, 2023a amaitu bitarteko lan baldintzak ezartzeko; hau da, ordura arte zituztenak mantentzeko eta administrazio berrikoekin parekatzeko.
|
2023
|
|
(c) Funtzionario publikoen
|
lan
baldintzak zehaztean, kasuan kasuko kontsultanahiz negoziazio prozeduren bidez, solaskide gisa parte hartzea.
|