Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18.022

2006
‎unibertsitate mailako soziolinguistika irakaskuntza eta ikerkuntza nolakoak ditugun jakin beharra, nahiz eta zenbaki honetan irakaskuntza landuko den. Horretarako, Euskal Herrian ditugun unibertsitateetara eta unibertsitate mailako bestelako irakaskuntzetara ere joan gara nolako egoera dagoen jasotzeko asmoarekin; zenbaki honetan lortutakoa adierazten dugu.
‎Soziolinguistikaren Oinarri eta Hastapenak, eta Ukitutako Hizkuntzen Soziolinguistika izenekoak, denak irakasle batek emanak. (Aipa daitezke beste bi irakasgai ere , Filologia titulazioan, soziolinguistikan (modu zabalean ulertuta) sartzen direnak: Hizkuntzalaritza Aplikatua eta Psikolinguistika izenekoak; hauek ere hautazkoak dira). soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 19
‎(Aipa daitezke beste bi irakasgai ere, Filologia titulazioan, soziolinguistikan (modu zabalean ulertuta) sartzen direnak: Hizkuntzalaritza Aplikatua eta Psikolinguistika izenekoak; hauek ere hautazkoak dira). soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 19
‎3) Bizkaiko campusean ere egoera antzekoa da, irakasgai bakarra (hautazkoa) dagoelako lizentziatura mailan, Gizarte eta Komunikazio Zientzien titulazioan: Hizkuntza Komunitateak eta Gatazka Linguistikoak izenekoa.
‎• Mondragon Unibertsitatean (MU), Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean, Hizkuntzen Departamentua dago eta bertan txertatzen dira soziolinguistikarekin lotzen diren irakasgaiak, berriz ere soziolinguistika bere zabaltasunean ulertuz:
‎Euskalduntzea eta Alfabetatzea, Hizkuntzen Irakaskuntzarako Oinarri Psikopedagokoak, Eleaniztasuna: Oinarrizko Kontzeptualizazioa, Soziolinguistika Hastapenak, eta Hizkuntzaren eta Hizkuntzen Aniztasuna izeneko bost irakasgai daude, derrigorrezkoak diruditenak. b) Hizkuntzen Psikopedagogia izeneko ibilbidean ere : Diskurtso Teoriak, Diskurtso Teoriak eta Hizkuntzaren Didaktika, Hizkuntzaren Eskurapena:
‎Diskurtso Teoriak, Diskurtso Teoriak eta Hizkuntzaren Didaktika, Hizkuntzaren Eskurapena: Ahozkoa eta Idatzizkoa, Irakaskuntza Eleanitza, Euskal Herriko Egoera Soziolinguistikoa, Hizkuntzen Didaktikarako Metodologia eta Lanabesak, eta Testu Generoen Karakterizazioa izeneko beste zazpi irakasgai, hauek ere derrigorrezkoak. c) Hizkuntzen Kudeaketan Aditu titulazioan, lizentziatura mailakoa izan gabe, zenbait kreditu bete daitezke, derrigorrezkoak batzuk eta hautazkoak beste batzuk.
‎• Udako Euskal Unibertsitatean (UEU), berez unibertsitate mailako titulaziorik ez da ematen, baina bai zenbait kreditu osagarri lortzeko gorago aipatutako unibertsitateetako titulazioetako baliagarriak diren ikastaroak, unibertsitate mailakoak kontsideratzen direlako, baita soziolinguistikarekin lotzen direnak ere . Duen antolaketa malguarengatik, urtero (edo ia urtero) irakaskuntza mota ezberdinak eskain ditzakete, edo ikastaroen aztergaiak aldatu; zenbait ikastaro beste erakunde batzuekin batera elkarlanean eskaintzen dituzte, gizartean sumatzen diren premiazko beharrei erantzun nahian.
‎Duen antolaketa malguarengatik, urtero (edo ia urtero) irakaskuntza mota ezberdinak eskain ditzakete, edo ikastaroen aztergaiak aldatu; zenbait ikastaro beste erakunde batzuekin batera elkarlanean eskaintzen dituzte, gizartean sumatzen diren premiazko beharrei erantzun nahian. Horrela, gaur egun (2006an), 26 sailen artean, Soziolinguistika eta Glotodidaktika izenekoak ere badaude. Soziolinguistika sailean:
‎2) Badira bestelako ikastaroak ere : profesionalen etengabeko prestakuntza bideratzeko, Soziolinguistika Irakasteko Teknika eta Estrategia izeneko ikastaroa dago (20 ordukoa).
‎• Renoko Unibertsitateko Center for Basque Studies erakundean ere eman ohi dira euskal soziolinguistikarekin lotutako ikastaroak.
‎Hauek denak garrantzitsuak dira, baina zenbakia irakaskuntzari buruzkoa denez, artikulu guztietan ez dira jaso irakaskuntzatik kanpo egiten diren horiek, eskatu ez zitzaielako. Hala ere , merezi du jasotzen diren aipamenak kontuan hartzeak, aberatsak diren neurrian.
‎• Unibertsitate mailakoa den Masterra ere badago, Soziolinguistika arloa lantzeko, Hizkuntza Plangintza Ikastaroa (HIZNET) izenekoa: UPV/EHUko Soziologia 2 saila, Eusko Ikaskuntzako Asmoz erakundea, Soziolinguistika Klusterra, UEU eta Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza erakundeen artean antolatzen da, 26 irakasgairen eskaintza emanez (290 ordu, horien artean 200 ordu bete beharreko) 33 irakaslerekin:
‎Makroak eta mikroak; eta Euskararen komunikazioa. Moduluka ere ikas daiteke.
‎3) Pribatu bereziak, UEU eta HIZNET. Hauen artean ere ezberdintasun handiak daude: a) UPV/EHUn, unibertsitate nagusiena (handiena, titulazio gehien duena, zabalduena hiru campusetan, eta abar) eta publikoa izanik, bertan aurkitzea espero zitekeen soziolinguistika arloa� ren presentzia nagusiena, baina hain justu alderantziz gertatzen da; b) pribatu arrunten artean ere:
‎Hauen artean ere ezberdintasun handiak daude: a) UPV/EHUn, unibertsitate nagusiena (handiena, titulazio gehien duena, zabalduena hiru campusetan, eta abar) eta publikoa izanik, bertan aurkitzea espero zitekeen soziolinguistika arloa� ren presentzia nagusiena, baina hain justu alderantziz gertatzen da; b) pribatu arrunten artean ere : zaharrena den unibertsitatean (DU) dago eskaintzarik txikiena, eta berria den unibertsitatean berriz (MU) eskaintza nahiko aberatsa aurkitzen da; c) pribatu bereziak dira (UEU, HIZNET) aberatsenak, nahiz eta bereziak izan eta ez arruntak, euskalgintzako erakunde sozialen artean araututakoak, nahiko paradoxikoa dirudiena gure euskal testuingurutik kanpo.
‎bi hizkuntzen arteko ukipenaren aztergaia, hain zuzen, soziolinguistika eta antzeko arloak (psikolinguistika, hizkuntzaren gizarte psikologia, hizkuntzaren psikopedagogia, „.) landuz. Egia da irakaskuntzan bi hizkuntza eredu irekita dituela, euskarazkoa eta erdarazkoa, baita euskarazko materialak sortzen ekiten duela ere ; baina nahikoa al da hori. Soziolinguistikari ez al litzaioke eman leku egokiagorik?
‎2) MU unibertsitatea ere nahiko paradoxiko azaltzen da, baina kontrako zentzuan oraingoan: nahiz eta unibertsitate txikia eta berria izan, eta pribatua, soziolinguistikari leku aberatsa ematen dio.
‎baldintza kaskarrenetan jakin izan duelako modu nahiko aberatsean soziolinguistika arloa lantzen, zenbait unibertsitari eta aditu inplikatuz. Antzera esan daiteke HIZNET egitasmoaz ere .
‎Egoera honek erakusten du, besteak beste: a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere ), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko, baita unibertsitate munduan ere; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak. Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin.
‎Egoera honek erakusten du, besteak beste: a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko, baita unibertsitate munduan ere ; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak. Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin.
‎a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko, baita unibertsitate munduan ere; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak. Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere , gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin. Hala bada ere, gerora begira zer espero daitekeen ikustea, eta zer lortu nahi den ikustea ere, epe motzean eta luzean, da garrantzitsuena, baina hau beste baterako utziko dut.
‎Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin. Hala bada ere , gerora begira zer espero daitekeen ikustea, eta zer lortu nahi den ikustea ere, epe motzean eta luzean, da garrantzitsuena, baina hau beste baterako utziko dut.
‎Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin. Hala bada ere, gerora begira zer espero daitekeen ikustea, eta zer lortu nahi den ikustea ere , epe motzean eta luzean, da garrantzitsuena, baina hau beste baterako utziko dut.
‎1) arautu gabeko irakaskuntza: mintegiak, jardunaldiak, masterrak eta graduondokoak, eta doktoretza ikastaroak (azken hauek ere atal honetan sartzen ditu artikuluaren egileak).
‎2) Araututako irakaskuntza, unibertsitateko titulazio arruntetan sartzen dena (1 edo 2 zikloetan), bai soziolinguistika orokorra (modu zabalean ulertuz) eta baita katalanaren soziolinguistika ere , bai derrigorrezkoak direnean eta baita hautazkoak direnean ere; interesgarria da unibertsitate bakoitzean dagoenaren internet helbidea adieraztea, kasu bakoitzeko informazio osoa jasotzeko bidea errazten digulako.
‎2) Araututako irakaskuntza, unibertsitateko titulazio arruntetan sartzen dena (1 edo 2 zikloetan), bai soziolinguistika orokorra (modu zabalean ulertuz) eta baita katalanaren soziolinguistika ere, bai derrigorrezkoak direnean eta baita hautazkoak direnean ere ; interesgarria da unibertsitate bakoitzean dagoenaren internet helbidea adieraztea, kasu bakoitzeko informazio osoa jasotzeko bidea errazten digulako.
‎3) Derrigorrezko bigarren hezkuntzan ere saio batzuk egin dira, eta gehiago egiteko aukerak ere ba omen dira, oraindik gehienbat soziolinguistika eta katalanaren soziolinguistika materialak argitaratzea izan bada ere lortu dutena.
‎3) Derrigorrezko bigarren hezkuntzan ere saio batzuk egin dira, eta gehiago egiteko aukerak ere ba omen dira, oraindik gehienbat soziolinguistika eta katalanaren soziolinguistika materialak argitaratzea izan bada ere lortu dutena.
‎3) Derrigorrezko bigarren hezkuntzan ere saio batzuk egin dira, eta gehiago egiteko aukerak ere ba omen dira, oraindik gehienbat soziolinguistika eta katalanaren soziolinguistika materialak argitaratzea izan bada ere lortu dutena.
‎a) antzekotasun batzuk, adibidez, inplikatuta daudelako soziolinguistika arloarekin: unibertsitate publikoak eta pribatuak, 1 eta 2 mailako titulazioak, bai derrigorrezko eta baita hautazko irakasgaien bitartez, eta abar. b) Baita ezberdintasun batzuk ere : unibertsitateko irakaskuntza arruntaz gain, euskal testuinguruan irakaskuntza berezia ere badagoelako (agian, euskal testuinguruan egoera extraordinarioagoan edo anormalagoan gaudelako, soziolinguistikoki, kataluniar testuinguruan daudena baino).
‎unibertsitate publikoak eta pribatuak, 1 eta 2 mailako titulazioak, bai derrigorrezko eta baita hautazko irakasgaien bitartez, eta abar. b) Baita ezberdintasun batzuk ere: unibertsitateko irakaskuntza arruntaz gain, euskal testuinguruan irakaskuntza berezia ere badagoelako (agian, euskal testuinguruan egoera extraordinarioagoan edo anormalagoan gaudelako, soziolinguistikoki, kataluniar testuinguruan daudena baino). Kataluniar testuinguruan soziolinguistika gehienbat Filologia titulazioarekin lotzen da, baina euskal testuinguruan baita, eta agian gehiago, Soziologia titulazioarekin ere. c) Erdi antzekoa eta erdi ezberdina da derrigorrezko bigarren hezkuntzan soziolinguistikaren irakasgaia sartzea:
‎unibertsitateko irakaskuntza arruntaz gain, euskal testuinguruan irakaskuntza berezia ere badagoelako (agian, euskal testuinguruan egoera extraordinarioagoan edo anormalagoan gaudelako, soziolinguistikoki, kataluniar testuinguruan daudena baino). Kataluniar testuinguruan soziolinguistika gehienbat Filologia titulazioarekin lotzen da, baina euskal testuinguruan baita, eta agian gehiago, Soziologia titulazioarekin ere . c) Erdi antzekoa eta erdi ezberdina da derrigorrezko bigarren hezkuntzan soziolinguistikaren irakasgaia sartzea: kataluniar te jadanik hasita daude, eta euskal te eztabaida behintzat jadanik irekia dago, dikatzen ari den euskal kurrikulumaren barruan sartuz.
‎kataluniar te jadanik hasita daude, eta euskal te eztabaida behintzat jadanik irekia dago, dikatzen ari den euskal kurrikulumaren barruan sartuz. Gure testuinguruan beti zaigu interesgarria kataluniar testuinguruan gauzak nola ematen eta bilakatzen diren ikustea; baita zenbakiaren aztergai honekiko ere .
‎Gurean atalaren bukaeran sartzen dugu zorionak emateko azpiatala ere : JAKIN aldizkariari, Ikastolen Elkarteen Federakuntzari, eta J.A. Fishman soziolinguistari.
‎hainbat tradizio disziplinarren arteko lotura egiten dakiena, bertan sortzen diren ibilbide eta ikuspegi anitzak osagarri moduan lantzen dituena, teorikoa eta aplikatua dena, unibertsaltasuna eta lekukotasuna maneiatzen dakiena, eta abar. Hauetako azpimarratze asko jaso dira aldizkari honetan, neurri batean bada ere , bere historian zehar. Aldizkariaren bilakaeran parte hartu dutenen artean daude unibertsitate munduarekin lotzen diren ezagutzak eta adituak, bai irakaskuntzarekin eta bai ikerkuntzarekin gauzatzen direnak, baita gauzatu nahi direnak ere; horregatik, unibertsitatearen eta unibertsitarien inplikazioa lortzea beharrezkoa ikusten dugu modu egokienean aurrera egin ahal izateko.
‎Hauetako azpimarratze asko jaso dira aldizkari honetan, neurri batean bada ere, bere historian zehar. Aldizkariaren bilakaeran parte hartu dutenen artean daude unibertsitate munduarekin lotzen diren ezagutzak eta adituak, bai irakaskuntzarekin eta bai ikerkuntzarekin gauzatzen direnak, baita gauzatu nahi direnak ere ; horregatik, unibertsitatearen eta unibertsitarien inplikazioa lortzea beharrezkoa ikusten dugu modu egokienean aurrera egin ahal izateko. Horrela sortu da zenbaki honen aztergai monografikoaren beharra:
‎Gure ustez, iker adar honen agerpena oso txikia da, eta baita ezegonkorra ere , ez da-eta berez derrigorrezko irakasgaia eta esleitzen zaizkion kredituak (6 kreditu) oso gutxi dira-eta, Filologietan eta
‎Lizentziaturaren egungo ikasketetan irakasgaia hautazkoa da, Doktorego Programetan, batetik Hizkuntzalaritzakoan eta bestetik Hizkuntzalaritza Aplikatukoan, irakasten diren ikastaroak (3na kreditu Doktorego Pro� grama bietan) oinarrizkoak izan arren. Gure ustez, iker adar honen agerpena oso txikia da, eta baita ezegonkorra ere , ez da-eta berez derrigorrezko irakasgaia eta esleitzen zaizkion kredituak (6 kreditu) oso gutxi dira-eta, Filologietan eta Itzulpengintza eta Interpretaritzan Lizentziatu titulua lortzeko egin behar diren beste irakasgai batzuekin konparatzen badugu behintzat.
‎Honetan, aztertzekoa da 1981eko 40, 60 bitarteko multzoaren bilakaerak. Oso argi antzeman daiteke aurreneko urte horretan euskaldungoan multzo horrek zuen pisua, tontor itxura hartzen duen lerromakur hori; era berean oso argi beha daiteke ere nola multzo horrek bereari eutsiz, batetik, eragin erlatiboa galdu duen gazteenen mesederako eta, bestetik, desagertze zorian dagoen zaharrenen multzoa irentsia izateko. Azken honek, zaharrenen multzoak, oraindik oso proportzio esanguratsua agertzen du, baina, tamalez, adinaren poderioz ez du gizartean behar adinako eraginik.
‎V. Taulari berriro helduz lerroz lerroko irakurketa eginez badirudi euskaldunen kopurua handitu egiten dela adin talde gehienetan. Izatez horrela da batez ere adin talde gazteenetan.
‎Hala ere horrelako irakurketa egiterakoan belaunaldi edo mordo ezberdinen arteko erkaketak egiten ari gara. Adin talde edo mordo bakoitzaren azterketari lotuz gero gauzak bestelakoak izan daitezke.
‎Taulan 1981, 1986 eta 1991ko euskaldunak, hurrenez hurren, dagokien urteko euskaldungo osoaren% 65,06,% 68,81 eta% 58,71 dira. Nolanahi ere euskaldunen gehiengoa kasu guztietan. Eskuin aldeko zutabeetan, aztertzen ari garen tarteetako irabazi/ galerak agertzen dira; 81 epealdian, galdutako euskaldunak, adin tarte zaharrenetan ematen dira, 50 urteetatikaurrera, 2.587 hiztun, eta multzo horrekiko erlatiboki kopuru txikia da eta, hiztun galerak zio naturalak (heriotzak,...) eragindakoak direla pentsatzera eramanez.
‎Ondorengo bost urteetan (86) helduei dagokienez, aldaketa kualitatibo sakona soma daiteke. Aurrenik aitor dezagun bost urte hauetan euskaldungoa ere hazi dela, 28.583 hiztun gehiago hain zuzen, baina hazkunde horren banaketa bestelakoa dela da. Helduen artean, 1986an 16 eta 64 urte zituztenen artean, galerak dira nagusi.
‎Helduen artean, 1986an 16 eta 64 urte zituztenen artean, galerak dira nagusi. Irabazitakoak 1991 baino ez dira eta guztiak adin tarterik gazteenetakoak, galdutakoak, berriz, 14.685 Hau da, aurreneko epealdian helduen euskalduntzeak irabazitako euskaldunetatik% 34’15a ekarri bazuen ere , bigarren epealdian/ 91irabazitako 28.583 hiztunetatik helduen euskalduntzeak% 6’97a (1991 heldu euskaldun berri) baino ez du azaltzen. Zer gertatu da?
‎Zer gertatu da? Gu ere helduen artean izandako euskaldun galerak ikusita harritu egin gara, benetan ulergaitza baita horrenbeste galera azaltzea zio demografikoen eraginez soilik. Nola ote 1986ko 20 eta 64 urte bitarteko 288.860 euskaldunetatik% 5’08a 1991 urterako galtzea?
‎Ikergai interesgarria. Nolanahi ere helduen euskalduntzeak berreuskalduntze prozesuan indarra galdu duela oso nabarmena da.
‎Ariketa labur bat egiten badugu agian hobeto ikus genezake; demagun 81 urteak bitartean euskaldun ikasiak, 22.551, helduen euskalduntzearen ondoriozuzena direla. Demagun ere hurrengo epealdian 86 16 eta 64 urte bitarteko biztanleria ez dela aldatu, eta egia da ez dela gehiegi aldatu. Orduan
‎Hizkuntzen arteko ukipen egoera, egoera aldakor bezala hartzen da; horren bilakaerak ez du, halabeharrez, norabide bakarra. Euskararen berreskurapen prozesuan behatutako aurrerapausoak ukaezinak badira ere , galerak eta atzerako joerak datuetan bertan antzeman daitezke. Horiek bere osotasunean azterturik datozen urteotako aldaketak zein nolakoak izan daitezkeen adieraz diezagukete.
‎Euskal Herrian gaudela esatean batzuekEuskalAutonomi Elkarteaz ari garela pentsa dezakete, bainaE uskararen Herrian gaudela esatean edonork ulertzen du zertaz ari garen. Hizkuntzek mugak jartzen dituzte, zentzu hertsian esanahia (esangura) mugatu egiten baitute, edo beste ikuspegitik, zehaztu ere . Horrela egun Euskal herrietan edozein hiritar euskalduna da, Euskararen herrietan, ostera ez; euskalduna euskara duena baita.
‎Gure gaurko gizarte merkatu honetan salgai orori jatorrizko izendapena ezarri beharzaio, jakin beharbaitugu nongoazer den, kalitatea tarteko omen. Dagoeneko ez gaitu harritzen eusko labelak; izan ere izugarrizko lorpena izanik guk geuk eskuragai guztiei labela bilatzen baitiegu. Gure mendiko abelgorriak, ardoak, barazkiak eta arte-lanak merkatura orduko labela behar dute nonbait; labelik ez duenak ez du piperrik ere saltzen, edo, saltzekotan oso susmagarritzat hartu ohi da.
‎Dagoeneko ez gaitu harritzen eusko labelak; izan ere izugarrizko lorpena izanik guk geuk eskuragai guztiei labela bilatzen baitiegu. Gure mendiko abelgorriak, ardoak, barazkiak eta arte-lanak merkatura orduko labela behar dute nonbait; labelik ez duenak ez du piperrik ere saltzen, edo, saltzekotan oso susmagarritzat hartu ohi da.
‎Dena den label guztiak ez dira guztion gustokoak, esaterako euskarak eta euskal kulturak ez dute labelik, horren dira sakratuak eta handiak non adjektiborik ez duten merezi ere . Beste hizkuntza eta kulturekin nahasian bizitzeko lehia gorrian jarrita dago euskara.
‎Jakina da 1981 urtean aurrenen, 1986an gero eta 1991n atzenen Euskal Herriko zenbait lurraldetan euskarari buruzko hainbait itaun edo galdera egin izan direla. Euskal Autonomi Elkartean 1981ean euskararen ezaguerari buruzko 4 item sartu ziren, ulermena, mintzamena, irakurmena eta idazmenari buruzkoak hain zuzen ere . Hurrengo Udal Erroldan Nafarroara hedatu zen eta EAEn ama hizkuntzari (Jatorrizko hizkuntza alegia) buruzko galdera berri bat sartu zuten; eta azkeneko Zentsuan (1991) beste bat etxean erabiltzen den hizkuntza deitutakoa, gazteleraz honela galdetzen da:
‎Informazio zuzena eta zehatza izatea, denok dakigunez, erabakiak hartzeko ezinbestekoa baita. Hori egia bada ere ez dituzte hizkuntz arazoa duten herrialde guztietan hiztunen erroldak edo zentsuak burutzen; Belgika adibidez. Beste batzuetan mende bat baino gehiago Zentsu eta Udal erroldetan hizkuntzari buruz galdezka aritu dira, Gales kasurako.
‎Zentsuak eta Udal Erroldak gutxi bailiran Inkestak ere egiten dira antzerako helburuekin omen. Horrela berez anitza eta konplexua den gizarte errealitatea kategoria zehatzetara ekarrita manipulagarriagoa delako.
‎Horrela berez anitza eta konplexua den gizarte errealitatea kategoria zehatzetara ekarrita manipulagarriagoa delako. Hizkuntz politikarako hori izaten dugu abiapuntua hain zuzen ere . Agian hizkuntz politika baino, kasu honetan behintzat, politika demolinguistikoa esan genuke.
‎Aztertuz gero eman daitezkeen erantzunen konbinatoria hutsa dela antzeman daiteke, baina 81 kategoria posibleetatik (gehienak esanahigabekoak) bakarrik zazpi onetsi dira. Hori da, hain zuzen ere , bildutako informazioarekin egiten den lehenbiziko galbahea, zer gertatzen da esandako zazpi kategoria horien arabera erantzuten ez dutenekin. Pertsona asko ez badira ere, gure ustez, estatistikoki talde esanguratsua izan daiteke, adibidez ez litzateke horren arraroa hiztun batek ondo hitz egin eta nekez ulertzen duela erantzutea; tankera horretako erantzunak sailkaezinak dira emandako tipologian.
‎Hori da, hain zuzen ere, bildutako informazioarekin egiten den lehenbiziko galbahea, zer gertatzen da esandako zazpi kategoria horien arabera erantzuten ez dutenekin? Pertsona asko ez badira ere , gure ustez, estatistikoki talde esanguratsua izan daiteke, adibidez ez litzateke horren arraroa hiztun batek ondo hitz egin eta nekez ulertzen duela erantzutea; tankera horretako erantzunak sailkaezinak dira emandako tipologian. Are gehiago, populazio osoko neurketa izanik erantzun batzuk beste batzuk baino probableagoak dira eta hori probabilitate legeen arabera jakingarria da.
‎Beste jatorrizko hizkuntzetako hiztunak izanagatik baztertu dugu hori lantzea; izan ere , amaigabeko tipologian sartuko ginateke, batetik, eta bestetik, ez da estatistikoki esanguratsua.
‎Honen arabera ezer gutxi egin bada ere orain artean, itaunetatik erator daitekeen sailkapena honako hau da: Euskal hiztuna: etxean maizen euskara erabiltzen dutenak (etxeko euskaldunak) Hiztun elebiduna:
‎Kasu honetan, lehen egin bezala, beste hizkuntzarena, estatistikoki esanguratsua ez delako baztertzen dugu, inor aspertu nahi ez dugulako hain zuzen ere .
‎Sailkapen berri honi atxikiz geureari lotuko gatzaizkio berriro ere . Zazpi ezagueraren arabera aurrenen, hiru jatorrizko hizkuntzaren arabera eta beste hiru etxeko maizeneko hizkuntzaren arabera, guztiak batera ekarriz, zenbat hiztun mota desberdin atera daiteke?
‎Tipologia estatistikoari atxikiturik, behingoz badugu behintzat gutxienezko hiztunen sailkapena, 39 hain zuzen ere , baina ez da hemen amaitzen, orain hiztun mota horiek udalerri jakin batean nola banatzen diren aztertzen badugu, orduan udalerrien sailkapen bat (edo hamaika) egin dezakegu.
‎EUSTATek emandako datuak baino ez baditugu aztertzen ere , EAEko euskaldungoa Euskal Herri osoan duen pisu demografikoa jakinda bertan antzemandako joerak, oro har, baliagarriak direlakoan gaude. Gure datu iturriak, beraz, zuzenak izan dira, 1981, 1986 eta 1991ko Zentsu/ Udal Erroldetatik atereak hain zuzen ere.
‎EUSTATek emandako datuak baino ez baditugu aztertzen ere, EAEko euskaldungoa Euskal Herri osoan duen pisu demografikoa jakinda bertan antzemandako joerak, oro har, baliagarriak direlakoan gaude. Gure datu iturriak, beraz, zuzenak izan dira, 1981, 1986 eta 1991ko Zentsu/ Udal Erroldetatik atereak hain zuzen ere . Azterketa demolinguistikorako bigarren mailako hiztun tipologia erabiltzen dugu, euskaldunak, ia euskaldunak eta erdaldunak alegia.
‎Hau guztia, aldaketa demografikoak aztertzeak, euskararen berreskurapenerako funtsezkoa dela soziolinguista guztiek aitortzen dute. Era berean jakina da ere euskararen berreskurapena ezin izan daitekeela berezko prozesua. Berezko prozesu bezala planteatu ezkero euskararenak urte gutxitan egina du eta, hori da, hain zuzen ere, Euskal Herriko zenbait lurraldetan gertatzen hasia dena (Zuberoan,...).
‎Era berean jakina da ere euskararen berreskurapena ezin izan daitekeela berezko prozesua. Berezko prozesu bezala planteatu ezkero euskararenak urte gutxitan egina du eta, hori da, hain zuzen ere , Euskal Herriko zenbait lurraldetan gertatzen hasia dena (Zuberoan,...). Euskarari eustekotan iharduera gidatua edota herri mugimendu sendoa behar dugu; gure ustez biak dira ezinbestekoak.
‎Euskararen berreskurapen prozesua kualitatiboki hizkuntz funtzioen berreskurapenari lot badakioke ere , prozesuaren norabideaz askoz ere esanguratsuagoak dira alderdi demolinguistikoak. Hiztun kopuruen aldakortasuna eta hiztun
‎Euskararen berreskurapen prozesua kualitatiboki hizkuntz funtzioen berreskurapenari lot badakioke ere, prozesuaren norabideaz askoz ere esanguratsuagoak dira alderdi demolinguistikoak. Hiztun kopuruen aldakortasuna eta hiztun
‎" Euskaldunen elebiduntze goiztiarrak ezkor eragiten du euskararen erabileran" multzo horien ezaugarri soziodemografikoak dira, besteak beste, bilakaera horren deskribatzailerik adierazgarrienak. Nolanahi ere , gure hizkuntzen arteko ukipen egoera honetan zenbatzen diren hiztun bakarrak euskaldunak izanik, biztanleria binakatu egiten da, hots, bi hiztun multzotan banatu. Gure kasuan hirugarren multzoa izanagatik, ia euskaldunak, horrek hizkuntzen arteko mugimendua baino ez du adierazten.
‎Dena den gertaera hori, III. Taulan beha daitekeena, puztuta dago ia euskaldunak, beti gazteak, erdaldungotik atereak izanik, azken hiztun talde horri batezbesteko adina nabarmenki igo arazten diotelako. Aipatutako hau aztertzen dugun prozesuaren beste ezaugarri bat baino ez bada ere , gure ustez oso kontutan hartu beharrekoa da. Hala ere lan honetarako adinari lotutako beste alderdi batzuk gehiago interesatzen zaizkigu.
‎Aipatutako hau aztertzen dugun prozesuaren beste ezaugarri bat baino ez bada ere, gure ustez oso kontutan hartu beharrekoa da. Hala ere lan honetarako adinari lotutako beste alderdi batzuk gehiago interesatzen zaizkigu.
‎Aurrera begira, euskara normalizatu ahala, partzialki alfabetatu eta alfabetatu gabekoen multzoak txikiagotuko dira, gazteenetan horrela ikusten da. Izan ere erdaldunak euskalduntzearekin batera alfabetatzen baitira, baita jatorrizko euskaldunak euskal eskolaren bidetik ere.
‎Aurrera begira, euskara normalizatu ahala, partzialki alfabetatu eta alfabetatu gabekoen multzoak txikiagotuko dira, gazteenetan horrela ikusten da. Izan ere erdaldunak euskalduntzearekin batera alfabetatzen baitira, baita jatorrizko euskaldunak euskal eskolaren bidetik ere .
‎Honek ez du adierazten hiztun jakin batek zenbatetan egiten duen euskaraz, baizik eta adin taldekoen artean ehuneko zenbatek aitortzen duen euskaraz egiten duela. Dena den, lehen bezala honetan ere euskaldungoa bitan bana daiteke. Batetik 35 urtetik beherakoak, hauen artean erabilera tasa% 75ekoa baino txikiagoa izanik eta, bestetik, 35 urtetik gorakoak euskararekiko atxikimendu handienekoak hain zuzen ere.
‎Dena den, lehen bezala honetan ere euskaldungoa bitan bana daiteke. Batetik 35 urtetik beherakoak, hauen artean erabilera tasa% 75ekoa baino txikiagoa izanik eta, bestetik, 35 urtetik gorakoak euskararekiko atxikimendu handienekoak hain zuzen ere .
‎" Okerrena, ez da eredu desberdinetan lor daitezkeen emaitzak. Izan ere
‎Euskaldunenelebiduntzegoiztiarrak negatiboki eragiten du euskararen erabileran. Izan ere ez daukagu inolako arrazoirik euskararekiko atxikimendua gazteengan helduengan baino txikiagoa dela azaltzeko. Hiztun mota ezberdinak izateak azalduko luke, neurri batean behintzat, behatutako ezberdintasuna.
‎Aurreko ekuazioan, hain zuzen ere behin oinarriak ezarrita, orain hazkuntzaren osagaien azterketari lotuko gatzaizkio. Has gaitezen 1981 epealditik:
‎" Aurreneko epealdian helduen euskalduntzeak irabazitako euskaldunetatik %34’15a ekarri bazuen ere , bigarren epealdian/ 91irabazitako 28.583 hiztunetatik helduen euskalduntzeak %6’97a (1991 heldu euskaldun berri) baino ez du azaltzen"
‎Aurreko bi ekuazioen arteko urratsan Xi ren batukariak desagertzen direlarik gainontzeko batukinak adin tarteen arabera berrantolatu ditugu. Egindako deskonposaketa eginda ere are xeheago egin daitekelakoan gaude. Batetik bereiz dezagun edozein biztanleriari, euskaldungoari ere, dagokion berezko hazkuntza.
‎Egindako deskonposaketa eginda ere are xeheago egin daitekelakoan gaude. Batetik bereiz dezagun edozein biztanleriari, euskaldungoari ere , dagokion berezko hazkuntza. Bestetik X1, gure kasuan 1981eko 2 urte bitarteko euskaldunak, bi multzotan bana genitzake, 1986 urtean 7 urte bitartekoak ziratekeenak eta gainontzekoak, 1986an 16 urte bitartekoak ziratekeenak alegia.
‎euskaldungoaren berezko hazkuntza eta hezkuntza elebidunari dagozkion bi faktoreak hurrenez hurren. Hurrena adin talde zaharrenetan ematen den hazkuntza; izan ere urte jakin batean 65 urte bitartekoak (X12) direnak handik bost urtetara 70 urte baino gehiagokoak (Y13) izan behar baitute. Eta azkenik, arestian aipatu dugun helduen euskalduntzeak ekarritakoa, lehen azaldu duguna hain zuzen ere.
‎Hurrena adin talde zaharrenetan ematen den hazkuntza; izan ere urte jakin batean 65 urte bitartekoak (X12) direnak handik bost urtetara 70 urte baino gehiagokoak (Y13) izan behar baitute. Eta azkenik, arestian aipatu dugun helduen euskalduntzeak ekarritakoa, lehen azaldu duguna hain zuzen ere .
‎Dagoeneko hazkuntzaren osagai nagusiak isolatu ditugu baina oraindik ere gehiago xehe dezakegu, alderdi batetik, gazteenen hazkuntzan, berezko hazkuntza eta hezkuntzari egotz dakiokeena bereiztuz eta helduen euskalduntzeak ekarritako hazkuntzan, irabaziak eta galerak bereiztuz. Oro har, ondorengoak lirateke isolatutako euskaldungoaren hazkuntzaren osagaiak:
‎Ondorioz berreuskalduntzea bi norabidetako prozesua da. VII. Taulan agertzen den modukoa, hain zuzen ere , zenbait kasutan hiztunak irabazi (erdaldungoaren bizkar) eta bestetan galdu. Garrantzitsuena, ostera, irabaziak eta galerak non eta nola ematen diren jakitea da.
‎Hau da, zeinuen arabera berezi ditugu irabazi(+) eta galerak(); bestetik, berezko hazkuntzari dagokiona hutsik utzi dugu, laukitxo horretan hazkuntza beti positiboa baita. Hala ere 86 urteetan biztanleria hazi baino urritu egin denez ez dugu erabili kasu honetan aurreko 81 epealdirako ezarritako irizpidea. Izan ere, jakin badakigu biztanleriaren orotariko hazkuntza ez datorrela bat ezinbestean jaiotza tasarekin, migrazio mugimenduak izan ohi direla dakigun bezala.
‎Hala ere 86 urteetan biztanleria hazi baino urritu egin denez ez dugu erabili kasu honetan aurreko 81 epealdirako ezarritako irizpidea. Izan ere , jakin badakigu biztanleriaren orotariko hazkuntza ez datorrela bat ezinbestean jaiotza tasarekin, migrazio mugimenduak izan ohi direla dakigun bezala. Dena den honen xedea ez da bost urteren buruan jatorrizko euskaldunak zenbat diren jakitea.
‎Bestalde, egia da kasu askotan legeak ezartzen duena ere ez dela betetzen. Lege eta arauek, berez, ez dute ezer gauzatzen, joko arauak baino ez baitituzte definitzen.
‎Badirudi zonalde euskaldunetan eta euskararen aldekoa denean balio dezakeela, aitzitik, gainontzeko kasuetan ez. Azkenik D, benetako eredu euskalduntzailearen, eta honen baliokideak diren ereduen hazkuntza oso aberasgarria da, baina etengabekoa izanik ere oso motela dela iruditzen zaigu.
‎Okerrena, ostera, ez da eredu ezberdinetan lor daitezkeen emaitzak, orain artekoak orokorrean hartuta oso baikorrak baitira; okerrena, genion, sistema horretan ezarri den aldakortasuna da. Hau da, orain arte A B D hurrenkerako bilakaera eman bada ere nork ziurta dezake etorkizunean horrela izango denik. A ereduaren berpiztea egun hipotesi hutsa baino zeozer gehiago denean prozesuaren jarraikortasuna oso hauskorra dela antzeman daiteke.
‎Neurri batean hori bideratuta dago, gazteengan baitago euskaldun kopururik zabalena eta, aldi berean, proportziorik handiena. Hala ere ez dugu uste nahikoa denik. Helduen artean eragitea, ahalik eta gehienak euskalduntzea, alfabetatzea eta euskararen aldeko jarrerari goren mailan eustea funtsezkoa baita hizkuntzen arteko asimetriari aurre egin ahal izateko.
‎Horrela, gazteen artean alfabetatuak direnek besteek baino joera handiagoa erakusten dute euskaraz aritzeko, hiztun garatuagoak direlako. orain artekoak orokorrean hartuta oso baikorrak baitira; okerrena, sistema horretan ezarri den aldakortasuna da. Hau da orain arte A B D hurrenkerako bilakaera eman bada ere nork ziurta dezake etorkizunean horrela izango denik?"
‎Aniztasuna administrazio, lege eremu eta zonalde linguistikoei begira. Corpusaren behin betiko batasunaren oinarria, euskara batua, ezarria badago ere euskararen hizkuntza estatusa udalerriz udalerri, ia zonaldez zonalde, ezberdina baita. Euskal Herri osorako plangintza orokor batek nekez hel liezaioke hizkuntz egoeraren aniztasunari euskarak pairatzen duen hizkuntzen arteko asimetriari aurre egin gabe; batez ere, oinarrizko diseinua irekia denean.
‎Corpusaren behin betiko batasunaren oinarria, euskara batua, ezarria badago ere euskararen hizkuntza estatusa udalerriz udalerri, ia zonaldez zonalde, ezberdina baita. Euskal Herri osorako plangintza orokor batek nekez hel liezaioke hizkuntz egoeraren aniztasunari euskarak pairatzen duen hizkuntzen arteko asimetriari aurre egin gabe; batez ere , oinarrizko diseinua irekia denean. Euskal Herrietako lege eta arauek, daudenean, faktore askoren menpe uzten dute prozesuaren norabidea; askoren ahotan dabilen norbanakoaren askatasuna egoeraren aldakortasunaren islada baino ez da.
‎Gaur egun tesina lanak egitea posible bada ere , tamalez ikasleek ez dute ikerketa askorik egiten soziolinguistikaren arloan. Bestetik, unibertsitateak onartutako ikerketa lerro bakarra dago eta ez dago ikerketa talderik horretan, irakasle bakarra (ni neu) baino.
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean.
‎Titulazio berriak direla eta, gizartearen beharrei erantzuteko, soziolinguistika arloa are gehiago indartzea ere izan daiteke.
‎Gaur egun soziolinguistikaren arloan dagoen gabeziarik handiena talde lan falta da, eta batez ere ikerkuntzaren arloan. Ikerlari gutxi ari gara arlo honetan, eta gaudenak edo bakarka edo kanpoko taldeekin ari gara lanean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ere 18.022 (118,64)
Lehen forma
ere 18.012 (118,57)
ERE 7 (0,05)
ErE 2 (0,01)
eRe 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ere ez 412 (2,71)
ere bai 296 (1,95)
ere euskara 214 (1,41)
ere egin 199 (1,31)
ere ukan 157 (1,03)
ere egon 153 (1,01)
ere eragin 115 (0,76)
ere erabili 111 (0,73)
ere kontu 101 (0,66)
ere aipatu 98 (0,65)
ere bada 95 (0,63)
ere hizkuntza 89 (0,59)
ere ikusi 70 (0,46)
ere eman 67 (0,44)
ere oso 61 (0,40)
ere bera 60 (0,39)
ere esan 58 (0,38)
ere jaso 51 (0,34)
ere aztertu 47 (0,31)
ere agertu 45 (0,30)
ere sortu 40 (0,26)
ere aldatu 38 (0,25)
ere eskaini 38 (0,25)
ere ikasi 38 (0,25)
ere gazte 37 (0,24)
ere landu 37 (0,24)
ere asko 36 (0,24)
ere hori 36 (0,24)
ere iritsi 36 (0,24)
ere gu 35 (0,23)
ere hitz 35 (0,23)
ere beste 33 (0,22)
ere gertatu 31 (0,20)
ere gaztelania 30 (0,20)
ere gora 30 (0,20)
ere lan 30 (0,20)
ere hala 29 (0,19)
ere handi 28 (0,18)
ere hartu 28 (0,18)
ere azpimarratu 27 (0,18)
ere bi 27 (0,18)
ere sartu 27 (0,18)
ere beharrezko 26 (0,17)
ere berak 26 (0,17)
ere ezin 26 (0,17)
ere gero 26 (0,17)
ere parte 26 (0,17)
ere antzeko 25 (0,16)
ere argi 24 (0,16)
ere balio 24 (0,16)
ere erdara 24 (0,16)
ere eskola 23 (0,15)
ere euskal 23 (0,15)
ere jakin 23 (0,15)
ere behar 22 (0,14)
ere nabarmendu 22 (0,14)
ere gehiago 21 (0,14)
ere aintzat 20 (0,13)
ere bildu 20 (0,13)
ere garrantzi 20 (0,13)
ere hor 20 (0,13)
ere lotu 20 (0,13)
ere aldaketa 19 (0,13)
ere aritu 19 (0,13)
ere ezinbesteko 19 (0,13)
ere jarri 19 (0,13)
ere azaldu 18 (0,12)
ere ekarri 18 (0,12)
ere hainbat 18 (0,12)
ere heldu 18 (0,12)
ere azken 17 (0,11)
ere baliatu 17 (0,11)
ere erabilera 17 (0,11)
ere erakutsi 17 (0,11)
ere eskatu 17 (0,11)
ere galdetu 17 (0,11)
ere horrela 17 (0,11)
ere zabaldu 17 (0,11)
ere EAE 16 (0,11)
ere ageri 16 (0,11)
ere arnasgune 16 (0,11)
ere bat 16 (0,11)
ere garatu 16 (0,11)
ere garrantzitsu 16 (0,11)
ere halako 16 (0,11)
ere herri 16 (0,11)
ere jardun 16 (0,11)
ere lagundu 16 (0,11)
ere neurtu 16 (0,11)
Konbinazioak (3 lema)
ere kontu hartu 64 (0,42)
ere ez ukan 45 (0,30)
ere hitz egin 30 (0,20)
ere gora egin 28 (0,18)
ere ez egon 26 (0,17)
ere euskara egin 20 (0,13)
ere euskara erabilera 19 (0,13)
ere aintzat hartu 17 (0,11)
ere eragin ukan 14 (0,09)
ere ez jakin 14 (0,09)
ere parte hartu 14 (0,09)
ere euskara erabili 13 (0,09)
ere kontu hartz 13 (0,09)
ere aldatu joan 10 (0,07)
ere egin behar 10 (0,07)
ere hor egon 10 (0,07)
ere ukan eragin 10 (0,07)
ere aldatu egin 9 (0,06)
ere behar ukan 9 (0,06)
ere balio ukan 8 (0,05)
ere parte hartz 8 (0,05)
ere ukan bera 8 (0,05)
ere landu behar 7 (0,05)
ere ukan zer 7 (0,05)
ere aipatu behar 6 (0,04)
ere aipatu ezan 6 (0,04)
ere aipatu nahi 6 (0,04)
ere egin ezan 6 (0,04)
ere egon egon 6 (0,04)
ere erdara egin 6 (0,04)
ere euskal herri 6 (0,04)
ere euskara hitz 6 (0,04)
ere euskara irakaskuntza 6 (0,04)
ere ez eduki 6 (0,04)
ere garrantzi handi 6 (0,04)
ere lan handi 6 (0,04)
ere oso kontu 6 (0,04)
ere bat egin 5 (0,03)
ere beharrezko ukan 5 (0,03)
ere erabili ezan 5 (0,03)
ere eragin ezan 5 (0,03)
ere eragin handi 5 (0,03)
ere esan behar 5 (0,03)
ere euskara bizi 5 (0,03)
ere euskara etorkizun 5 (0,03)
ere garrantzi eman 5 (0,03)
ere hala egin 5 (0,03)
ere azken hamarkada 4 (0,03)
ere aztertu behar 4 (0,03)
ere bat besteko 4 (0,03)
ere bat etorri 4 (0,03)
ere bera egin 4 (0,03)
ere beste hizkuntza 4 (0,03)
ere bi hizkuntza 4 (0,03)
ere egon zer 4 (0,03)
ere erabili ez 4 (0,03)
ere eragin hori 4 (0,03)
ere euskal kultura 4 (0,03)
ere hizkuntza gutxitu 4 (0,03)
ere hizkuntza nagusi 4 (0,03)
ere hizkuntza politika 4 (0,03)
ere horrela gertatu 4 (0,03)
ere lan egin 4 (0,03)
ere nabarmendu behar 4 (0,03)
ere oso garrantzitsu 4 (0,03)
ere ukan berak 4 (0,03)
ere ukan hori 4 (0,03)
ere aldaketa egin 3 (0,02)
ere aldaketa nabarmen 3 (0,02)
ere antzeko zerbait 3 (0,02)
ere arnasgune bete 3 (0,02)
ere asko erabili 3 (0,02)
ere asko jaitsi 3 (0,02)
ere bera eragin 3 (0,02)
ere beste zenbait 3 (0,02)
ere egin ez 3 (0,02)
ere egin nahi 3 (0,02)
ere eman nahi 3 (0,02)
ere erabilera eragin 3 (0,02)
ere erabili ahal 3 (0,02)
ere erabili behar 3 (0,02)
ere eragin eduki 3 (0,02)
ere eragin zuzen 3 (0,02)
ere esan ezan 3 (0,02)
ere euskara bera 3 (0,02)
ere euskara eduki 3 (0,02)
ere euskara egoera 3 (0,02)
ere euskara egon 3 (0,02)
ere euskara gehiago 3 (0,02)
ere euskara ikasi 3 (0,02)
ere euskara itzuli 3 (0,02)
ere euskara jardun 3 (0,02)
ere euskara presentzia 3 (0,02)
ere ez al 3 (0,02)
ere ez erabili 3 (0,02)
ere ezin ukan 3 (0,02)
ere ezinbesteko baldintza 3 (0,02)
ere gaztelania egin 3 (0,02)
ere gehiago erabili 3 (0,02)
ere gertatu ari 3 (0,02)
ere hala gertatu 3 (0,02)
ere halako inguru 3 (0,02)
ere hizkuntza bat 3 (0,02)
ere hizkuntza lotu 3 (0,02)
ere hizkuntza ofizial 3 (0,02)
ere ikusi ezan 3 (0,02)
ere jakin barik 3 (0,02)
ere jakin euskara 3 (0,02)
ere kontu eduki 3 (0,02)
ere landu ari 3 (0,02)
ere oso adierazgarri 3 (0,02)
ere oso antzeko 3 (0,02)
ere oso interesgarri 3 (0,02)
ere aintzat hartz 2 (0,01)
ere aldaketa handi 2 (0,01)
ere aldaketa ikusi 2 (0,01)
ere aldatu abagune 2 (0,01)
ere aldatu ari 2 (0,01)
ere antzeko emaitza 2 (0,01)
ere antzeko kezka 2 (0,01)
ere argi azaldu 2 (0,01)
ere argi erakutsi 2 (0,01)
ere argi ikusi 2 (0,01)
ere argi utzi 2 (0,01)
ere aritu prestutasun 2 (0,01)
ere arnasgune sumatu 2 (0,01)
ere asko aipatu 2 (0,01)
ere asko aldatu 2 (0,01)
ere asko egon 2 (0,01)
ere asko ez 2 (0,01)
ere azaldu behar 2 (0,01)
ere azken hiru 2 (0,01)
ere azken hogei 2 (0,01)
ere azken urte 2 (0,01)
ere azpimarratu behar 2 (0,01)
ere bada euskara 2 (0,01)
ere bada herri 2 (0,01)
ere bada hezkuntza 2 (0,01)
ere bada zer 2 (0,01)
ere bai entzun 2 (0,01)
ere bai garai 2 (0,01)
ere beharrezko babes 2 (0,01)
ere bera babes 2 (0,01)
ere bera bizi 2 (0,01)
ere bera hizkuntza 2 (0,01)
ere bera ukan 2 (0,01)
ere berak artean 2 (0,01)
ere berak muda 2 (0,01)
ere beste herrialde 2 (0,01)
ere beste horrenbeste 2 (0,01)
ere beste merkatu 2 (0,01)
ere bi alde 2 (0,01)
ere bi hutsune 2 (0,01)
ere bi mundu 2 (0,01)
ere bi pertsona 2 (0,01)
ere egin abantaila 2 (0,01)
ere egin ahal 2 (0,01)
ere egin begira 2 (0,01)
ere egin egin 2 (0,01)
ere egin erabili 2 (0,01)
ere egin hasi 2 (0,01)
ere egin oso 2 (0,01)
ere egin pertsuasio 2 (0,01)
ere egon bi 2 (0,01)
ere egon erabiltzaile 2 (0,01)
ere egon esan 2 (0,01)
ere egon tartean 2 (0,01)
ere eman ezan 2 (0,01)
ere erabilera gora 2 (0,01)
ere erabilera maila 2 (0,01)
ere erabili mesedegarri 2 (0,01)
ere eragin al 2 (0,01)
ere eragin beharreko 2 (0,01)
ere eragin nahi 2 (0,01)
ere eragin positibo 2 (0,01)
ere erdara ari 2 (0,01)
ere erdara hedabide 2 (0,01)
ere erdara jo 2 (0,01)
ere eskola jakin 2 (0,01)
ere eskola jarduera 2 (0,01)
ere eskola utzi 2 (0,01)
ere euskal autonomia 2 (0,01)
ere euskal herritar 2 (0,01)
ere euskara ari 2 (0,01)
ere euskara aritu 2 (0,01)
ere euskara bultzatu 2 (0,01)
ere euskara elkarte 2 (0,01)
ere euskara erakunde 2 (0,01)
ere euskara erreferente 2 (0,01)
ere euskara ez 2 (0,01)
ere euskara ezagutza 2 (0,01)
ere euskara hasi 2 (0,01)
ere euskara ikasgela 2 (0,01)
ere euskara irakasle 2 (0,01)
ere euskara lan 2 (0,01)
ere ez d 2 (0,01)
ere ez diglosia 2 (0,01)
ere ez egin 2 (0,01)
ere ez ibili 2 (0,01)
ere ez iruditu 2 (0,01)
ere ezin egin 2 (0,01)
ere ezin ene 2 (0,01)
ere garatu ezan 2 (0,01)
ere garrantzi berezi 2 (0,01)
ere garrantzi hartu 2 (0,01)
ere garrantzi nabarmen 2 (0,01)
ere gazte euskara 2 (0,01)
ere gaztelania argitaratu 2 (0,01)
ere gaztelania eskaini 2 (0,01)
ere gaztelania hitz 2 (0,01)
ere gaztelania ikusi 2 (0,01)
ere gaztelania joera 2 (0,01)
ere gehiago entzun 2 (0,01)
ere gehiago gainera 2 (0,01)
ere gehiago plazaratu 2 (0,01)
ere gu bakoitz 2 (0,01)
ere gu etxe 2 (0,01)
ere gu mugarri 2 (0,01)
ere hainbat egitasmo 2 (0,01)
ere hainbat gutxiengo 2 (0,01)
ere halako kategoria 2 (0,01)
ere hartu behar 2 (0,01)
ere heldu egin 2 (0,01)
ere heldu gehiago 2 (0,01)
ere heldu harreman 2 (0,01)
ere herri txiki 2 (0,01)
ere hitz hau 2 (0,01)
ere hizkuntza babestu 2 (0,01)
ere hizkuntza bakoitz 2 (0,01)
ere hizkuntza bera 2 (0,01)
ere hizkuntza biziberritu 2 (0,01)
ere hizkuntza biziraupen 2 (0,01)
ere hizkuntza didaktika 2 (0,01)
ere hizkuntza erabilera 2 (0,01)
ere hizkuntza hori 2 (0,01)
ere hizkuntza horiek 2 (0,01)
ere hizkuntza idatzi 2 (0,01)
ere hizkuntza paisaia 2 (0,01)
ere hizkuntza ukipen 2 (0,01)
ere hizkuntza zein 2 (0,01)
ere hor atzean 2 (0,01)
ere hor ukan 2 (0,01)
ere hori dezente 2 (0,01)
ere hori saiatu 2 (0,01)
ere horrela egin 2 (0,01)
ere ikasi behar 2 (0,01)
ere ikasi egin 2 (0,01)
ere ikasi erabili 2 (0,01)
ere ikusi azken 2 (0,01)
ere ikusi ez 2 (0,01)
ere iritsi nahi 2 (0,01)
ere jakin hainbat 2 (0,01)
ere jakin medio 2 (0,01)
ere jakin nahi 2 (0,01)
ere jardun abantaila 2 (0,01)
ere jardun alor 2 (0,01)
ere jardun gaitasun 2 (0,01)
ere jardun gune 2 (0,01)
ere jarri behar 2 (0,01)
ere jarri nahi 2 (0,01)
ere jaso egon 2 (0,01)
ere kontu ibili 2 (0,01)
ere lagundu ezan 2 (0,01)
ere lan hizkuntza 2 (0,01)
ere lan ildo 2 (0,01)
ere lan mundu 2 (0,01)
ere landu gura 2 (0,01)
ere lotu nahi 2 (0,01)
ere neurtu ahal 2 (0,01)
ere oso apal 2 (0,01)
ere oso baliagarri 2 (0,01)
ere oso desberdin 2 (0,01)
ere oso ezagun 2 (0,01)
ere oso gutxi 2 (0,01)
ere oso lotu 2 (0,01)
ere oso motibazio 2 (0,01)
ere oso urri 2 (0,01)
ere parte aktibo 2 (0,01)
ere sartu ari 2 (0,01)
ere ukan ahalmen 2 (0,01)
ere ukan ardura 2 (0,01)
ere ukan bertako 2 (0,01)
ere ukan buru 2 (0,01)
ere ukan esan 2 (0,01)
ere ukan tristura 2 (0,01)
ere zabaldu behar 2 (0,01)
ere zabaldu egon 2 (0,01)
ere ageri iritzi 1 (0,01)
ere aintzat har 1 (0,01)
ere aipatu ahal 1 (0,01)
ere aipatu berri 1 (0,01)
ere aipatu bezala 1 (0,01)
ere aipatu euskara 1 (0,01)
ere aipatu ideia 1 (0,01)
ere aipatu komeni izan 1 (0,01)
ere aipatu moduko 1 (0,01)
ere aipatu ukan 1 (0,01)
ere aldaketa ekarri 1 (0,01)
ere aldaketa eskatu 1 (0,01)
ere aldaketa etorri 1 (0,01)
ere aldaketa garai 1 (0,01)
ere aldaketa linguistiko 1 (0,01)
ere aldaketa nabari 1 (0,01)
ere aldaketa positibo 1 (0,01)
ere aldaketa sozial 1 (0,01)
ere aldatu behar 1 (0,01)
ere antzeko azterketa 1 (0,01)
ere antzeko bete 1 (0,01)
ere antzeko diferentzia 1 (0,01)
ere antzeko egoera 1 (0,01)
ere antzeko eragin 1 (0,01)
ere antzeko ezintasun 1 (0,01)
ere antzeko galdera 1 (0,01)
ere antzeko gogoeta 1 (0,01)
ere antzeko ikuspuntu 1 (0,01)
ere antzeko joera 1 (0,01)
ere antzeko modu 1 (0,01)
ere antzeko motibo 1 (0,01)
ere antzeko proportzio 1 (0,01)
ere antzeko prozesu 1 (0,01)
ere antzeko zigor 1 (0,01)
ere argi adierazi 1 (0,01)
ere argi ageri 1 (0,01)
ere argi aztertu 1 (0,01)
ere argi dezente 1 (0,01)
ere argi eman 1 (0,01)
ere argi esan 1 (0,01)
ere argi geratu 1 (0,01)
ere argi islatu 1 (0,01)
ere argi jaso 1 (0,01)
ere argi mintzatu 1 (0,01)
ere argi samar 1 (0,01)
ere argi zehaztu 1 (0,01)
ere aritu elkarrizketa 1 (0,01)
ere aritu eskubide 1 (0,01)
ere arnasgune behar 1 (0,01)
ere arnasgune bizilagun 1 (0,01)
ere arnasgune bizirik 1 (0,01)
ere arnasgune deitu 1 (0,01)
ere arnasgune ez 1 (0,01)
ere arnasgune horiek 1 (0,01)
ere arnasgune indartu 1 (0,01)
ere arnasgune perspektiba 1 (0,01)
ere asko ageri 1 (0,01)
ere asko agertu 1 (0,01)
ere asko ere 1 (0,01)
ere asko erosi 1 (0,01)
ere asko eskatu 1 (0,01)
ere asko falta 1 (0,01)
ere asko gehiago 1 (0,01)
ere asko ibili 1 (0,01)
ere asko igo 1 (0,01)
ere asko kostatu 1 (0,01)
ere asko lagundu 1 (0,01)
ere asko pentsatu 1 (0,01)
ere asko tarteko 1 (0,01)
ere asko ugaldu 1 (0,01)
ere azaldu bezala 1 (0,01)
ere azaldu ezan 1 (0,01)
ere azaldu utzi 1 (0,01)
ere azken aldi 1 (0,01)
ere azken eredu 1 (0,01)
ere azken hamabost 1 (0,01)
ere azken lau 1 (0,01)
ere azken mende 1 (0,01)
ere azpimarratu egin 1 (0,01)
ere azpimarratu moduko 1 (0,01)
ere azpimarratu nahi 1 (0,01)
ere aztertu ahal 1 (0,01)
ere aztertu egon 1 (0,01)
ere aztertu ez 1 (0,01)
ere aztertu ezan 1 (0,01)
ere aztertu moduko 1 (0,01)
ere aztertu nahi 1 (0,01)
ere aztertu otu 1 (0,01)
ere aztertu puntu 1 (0,01)
ere bada agerian 1 (0,01)
ere bada antzeko 1 (0,01)
ere bada artean 1 (0,01)
ere bada aukera 1 (0,01)
ere bada balio 1 (0,01)
ere bada balorazio 1 (0,01)
ere bada bazkari 1 (0,01)
ere bada borondate 1 (0,01)
ere bada datu 1 (0,01)
ere bada debeku 1 (0,01)
ere bada egungo 1 (0,01)
ere bada ekarpen 1 (0,01)
ere bada Europa 1 (0,01)
ere bada euskaltzale 1 (0,01)
ere bada formulazio 1 (0,01)
ere bada gai 1 (0,01)
ere bada galiziera 1 (0,01)
ere bada gazteria 1 (0,01)
ere bada halako 1 (0,01)
ere bada han 1 (0,01)
ere bada harreman 1 (0,01)
ere bada hori 1 (0,01)
ere bada kode 1 (0,01)
ere bada konprobatu 1 (0,01)
ere bada mala 1 (0,01)
ere bada nahiko 1 (0,01)
ere bada neurri 1 (0,01)
ere bada nola 1 (0,01)
ere bada paradigma 1 (0,01)
ere bada udal 1 (0,01)
ere bada zeregin 1 (0,01)
ere bai aldi 1 (0,01)
ere bai asko 1 (0,01)
ere bai baina 1 (0,01)
ere bai baita 1 (0,01)
ere bai baldin 1 (0,01)
ere bai batzuetan 1 (0,01)
ere bai e. 1 (0,01)
ere bai egon 1 (0,01)
ere bai etab. 1 (0,01)
ere bai gero 1 (0,01)
ere bai gu 1 (0,01)
ere bai hazi 1 (0,01)
ere bai hura 1 (0,01)
ere bai ikasi 1 (0,01)
ere bai inoiz 1 (0,01)
ere bai komunikabide 1 (0,01)
ere bai mende 1 (0,01)
ere bai nonbait 1 (0,01)
ere bai parta 1 (0,01)
ere bai seguru 1 (0,01)
ere bai seguruenik 1 (0,01)
ere baliatu nahi 1 (0,01)
ere baliatu onuragarri 1 (0,01)
ere balio eman 1 (0,01)
ere balio erantsi 1 (0,01)
ere balio handi 1 (0,01)
ere balio jarri 1 (0,01)
ere balio kate 1 (0,01)
ere bat aldizkari 1 (0,01)
ere bat baino 1 (0,01)
ere behar adinako 1 (0,01)
ere behar ohi 1 (0,01)
ere beharrezko bilakatu 1 (0,01)
ere beharrezko igoera 1 (0,01)
ere bera aletxo 1 (0,01)
ere bera aplikazio 1 (0,01)
ere bera aportazio 1 (0,01)
ere bera arrisku 1 (0,01)
ere bera artikulu 1 (0,01)
ere bera asmo 1 (0,01)
ere bera aurkitu 1 (0,01)
ere bera buru 1 (0,01)
ere bera diferentzia 1 (0,01)
ere bera eduki 1 (0,01)
ere bera egon 1 (0,01)
ere bera ekarpen 1 (0,01)
ere bera eman 1 (0,01)
ere bera eraman 1 (0,01)
ere bera erregistro 1 (0,01)
ere bera eskuma 1 (0,01)
ere bera ezaugarri 1 (0,01)
ere bera familia 1 (0,01)
ere bera formulazio 1 (0,01)
ere bera funtzio 1 (0,01)
ere bera garai 1 (0,01)
ere bera garrantzi 1 (0,01)
ere bera guraso 1 (0,01)
ere bera hartu 1 (0,01)
ere bera helburu 1 (0,01)
ere bera hutsune 1 (0,01)
ere bera Iker 1 (0,01)
ere bera ikuspegi 1 (0,01)
ere bera iraupen 1 (0,01)
ere bera jarduera 1 (0,01)
ere bera komunikazio 1 (0,01)
ere bera laguntza 1 (0,01)
ere bera langileria 1 (0,01)
ere bera nabarmen 1 (0,01)
ere bera pisu 1 (0,01)
ere bera politika 1 (0,01)
ere bera presentzia 1 (0,01)
ere bera prezio 1 (0,01)
ere bera produkzio 1 (0,01)
ere bera protagonismo 1 (0,01)
ere bera seme 1 (0,01)
ere berak arau 1 (0,01)
ere berak arteko 1 (0,01)
ere berak eguneroko 1 (0,01)
ere berak ekarri 1 (0,01)
ere berak erabaki 1 (0,01)
ere berak euskal 1 (0,01)
ere berak familiako 1 (0,01)
ere berak haur 1 (0,01)
ere berak hausnarketa 1 (0,01)
ere berak historia 1 (0,01)
ere berak hizkera 1 (0,01)
ere berak jarduera 1 (0,01)
ere berak jokabide 1 (0,01)
ere berak kontsumo 1 (0,01)
ere berak lan 1 (0,01)
ere berak lorratz 1 (0,01)
ere berak norma 1 (0,01)
ere berak paper 1 (0,01)
ere berak zurruntasun 1 (0,01)
ere beste atxikimendu 1 (0,01)
ere beste behin 1 (0,01)
ere beste berdintasun 1 (0,01)
ere beste bezain 1 (0,01)
ere beste era 1 (0,01)
ere beste eredu 1 (0,01)
ere beste erronka 1 (0,01)
ere beste eskualde 1 (0,01)
ere beste hainbeste 1 (0,01)
ere beste horrenbesteko 1 (0,01)
ere beste hutsune 1 (0,01)
ere beste inguruko 1 (0,01)
ere beste kulturgintza 1 (0,01)
ere beste modu 1 (0,01)
ere beste mota 1 (0,01)
ere beste mundu 1 (0,01)
ere beste ohitura 1 (0,01)
ere beste talde 1 (0,01)
ere beste tresna 1 (0,01)
ere beste zeregin 1 (0,01)
ere bi belaunaldi 1 (0,01)
ere bi ele 1 (0,01)
ere bi era 1 (0,01)
ere bi gauza 1 (0,01)
ere bi gizarte 1 (0,01)
ere bi ikasturte 1 (0,01)
ere bi ikerlerro 1 (0,01)
ere bi informazio 1 (0,01)
ere bi kategoria 1 (0,01)
ere bi paper 1 (0,01)
ere bi programa 1 (0,01)
ere bi puntu 1 (0,01)
ere bildu erabaki 1 (0,01)
ere bildu hasi 1 (0,01)
ere bildu nahi 1 (0,01)
ere bildu ukan 1 (0,01)
ere EAE egin 1 (0,01)
ere EAE erabilera 1 (0,01)
ere EAE gertatu 1 (0,01)
ere EAE ikastetxe 1 (0,01)
ere EAE kokatu 1 (0,01)
ere EAE lehen 1 (0,01)
ere EAE lurralde 1 (0,01)
ere EAE Nafarroa 1 (0,01)
ere egin aritu 1 (0,01)
ere egin baino 1 (0,01)
ere egin berri 1 (0,01)
ere egin ekarpen 1 (0,01)
ere egin erdara 1 (0,01)
ere egin eskatu 1 (0,01)
ere egin funtsezko 1 (0,01)
ere egin gaitasun 1 (0,01)
ere egin garrantzi 1 (0,01)
ere egin hedabide 1 (0,01)
ere egin hiri 1 (0,01)
ere egin modu 1 (0,01)
ere egin ohitu 1 (0,01)
ere egin ukan 1 (0,01)
ere egon alde 1 (0,01)
ere egon arrisku 1 (0,01)
ere egon aurkitu 1 (0,01)
ere egon aurre 1 (0,01)
ere egon aztergai 1 (0,01)
ere egon bezero 1 (0,01)
ere egon egiteko 1 (0,01)
ere egon elebidun 1 (0,01)
ere egon eman 1 (0,01)
ere egon erabilera 1 (0,01)
ere egon euskal 1 (0,01)
ere egon euskara 1 (0,01)
ere egon gai 1 (0,01)
ere egon gaur 1 (0,01)
ere egon gu 1 (0,01)
ere egon gune 1 (0,01)
ere egon HE 1 (0,01)
ere egon hobetu 1 (0,01)
ere egon hor 1 (0,01)
ere egon ikerketa 1 (0,01)
ere egon ikusi 1 (0,01)
ere egon inertzia 1 (0,01)
ere egon irabazpide 1 (0,01)
ere egon jaitsiera 1 (0,01)
ere egon jende 1 (0,01)
ere egon joko 1 (0,01)
ere egon konturatu 1 (0,01)
ere egon lagin 1 (0,01)
ere egon maiztasun 1 (0,01)
ere egon nazioarte 1 (0,01)
ere egon noka 1 (0,01)
ere egon tarte 1 (0,01)
ere egon uste 1 (0,01)
ere egon zein 1 (0,01)
ere ekarri ahal 1 (0,01)
ere ekarri berak 1 (0,01)
ere ekarri ezan 1 (0,01)
ere ekarri lan 1 (0,01)
ere ekarri nahi 1 (0,01)
ere ekarri seigarren 1 (0,01)
ere eman den 1 (0,01)
ere eman ea 1 (0,01)
ere eman esan 1 (0,01)
ere eman euskara 1 (0,01)
ere eman ez 1 (0,01)
ere eman ohi 1 (0,01)
ere erabilera % 1 (0,01)
ere erabilera egon 1 (0,01)
ere erabilera gazte 1 (0,01)
ere erabilera handi 1 (0,01)
ere erabilera igo 1 (0,01)
ere erabilera jarri 1 (0,01)
ere erabilera kontu 1 (0,01)
ere erabilera lotu 1 (0,01)
ere erabili beharrezko 1 (0,01)
ere erabili bultzatu 1 (0,01)
ere erabili den 1 (0,01)
ere erabili gastu 1 (0,01)
ere erabili hasi 1 (0,01)
ere erabili jakin 1 (0,01)
ere erabili sailkapen 1 (0,01)
ere eragin bat 1 (0,01)
ere eragin behar 1 (0,01)
ere eragin bizi 1 (0,01)
ere eragin estrategiko 1 (0,01)
ere eragin eztabaida 1 (0,01)
ere eragin gisa 1 (0,01)
ere eragin gutxi 1 (0,01)
ere eragin iritzi 1 (0,01)
ere eragin material 1 (0,01)
ere eragin nabarmen 1 (0,01)
ere eragin nagusi 1 (0,01)
ere eragin ote 1 (0,01)
ere eragin soziokultural 1 (0,01)
ere erakutsi irakaskuntza 1 (0,01)
ere erdara bizi 1 (0,01)
ere erdara edota 1 (0,01)
ere erdara funtzionatu 1 (0,01)
ere erdara joera 1 (0,01)
ere esan ahal 1 (0,01)
ere esan bai 1 (0,01)
ere esan bezala 1 (0,01)
ere esan euskara 1 (0,01)
ere esan Ferguson 1 (0,01)
ere esan Fishman 1 (0,01)
ere esan nahi 1 (0,01)
ere esan ukan 1 (0,01)
ere eskaini hasi 1 (0,01)
ere eskola erabili 1 (0,01)
ere eskola ezin 1 (0,01)
ere eskola ikasi 1 (0,01)
ere eskola inguru 1 (0,01)
ere eskola jarrera 1 (0,01)
ere eskola jo 1 (0,01)
ere eskola pasatu 1 (0,01)
ere eskola ume 1 (0,01)
ere euskal bizi 1 (0,01)
ere euskal elkarte 1 (0,01)
ere euskal Herria 1 (0,01)
ere euskal hiztun 1 (0,01)
ere euskal intelektual 1 (0,01)
ere euskal kultu 1 (0,01)
ere euskal prentsa 1 (0,01)
ere euskal soziolinguistika 1 (0,01)
ere euskara abangoardia 1 (0,01)
ere euskara ageri 1 (0,01)
ere euskara aktibo 1 (0,01)
ere euskara ala 1 (0,01)
ere euskara anbibalentzia 1 (0,01)
ere euskara arau 1 (0,01)
ere euskara argudio 1 (0,01)
ere euskara asko 1 (0,01)
ere euskara azkartasun 1 (0,01)
ere euskara baliatu 1 (0,01)
ere euskara berreskurapen 1 (0,01)
ere euskara beste 1 (0,01)
ere euskara bete 1 (0,01)
ere euskara bideratu 1 (0,01)
ere euskara bildu 1 (0,01)
ere euskara derrigorrez 1 (0,01)
ere euskara dezente 1 (0,01)
ere euskara diskurtso 1 (0,01)
ere euskara egokitasun 1 (0,01)
ere euskara egunero 1 (0,01)
ere euskara entzun 1 (0,01)
ere euskara erantzun 1 (0,01)
ere euskara ere 1 (0,01)
ere euskara erreferentzia 1 (0,01)
ere euskara eskaini 1 (0,01)
ere euskara etorkizuneko 1 (0,01)
ere euskara ezin 1 (0,01)
ere euskara ezinbesteko 1 (0,01)
ere euskara eztabaida 1 (0,01)
ere euskara familia 1 (0,01)
ere euskara funtzionatu 1 (0,01)
ere euskara gaitasun 1 (0,01)
ere euskara garapen 1 (0,01)
ere euskara gazte 1 (0,01)
ere euskara gu 1 (0,01)
ere euskara haize 1 (0,01)
ere euskara hizkuntza 1 (0,01)
ere euskara hobeto 1 (0,01)
ere euskara huts 1 (0,01)
ere euskara ikasbide 1 (0,01)
ere euskara ikasketa 1 (0,01)
ere euskara institutu 1 (0,01)
ere euskara irrati 1 (0,01)
ere euskara jolas 1 (0,01)
ere euskara kale 1 (0,01)
ere euskara kantatu 1 (0,01)
ere euskara komunikazio 1 (0,01)
ere euskara kultu 1 (0,01)
ere euskara lotu 1 (0,01)
ere euskara merkatu 1 (0,01)
ere euskara mintzatu 1 (0,01)
ere euskara musika 1 (0,01)
ere euskara nagusitu 1 (0,01)
ere euskara nahiko 1 (0,01)
ere euskara normalizazio 1 (0,01)
ere euskara ohiko 1 (0,01)
ere euskara pixka 1 (0,01)
ere euskara plan 1 (0,01)
ere euskara produkzio 1 (0,01)
ere euskara salbatu 1 (0,01)
ere euskara txanpa 1 (0,01)
ere euskara txar 1 (0,01)
ere euskara txo 1 (0,01)
ere ez ados 1 (0,01)
ere ez baita 1 (0,01)
ere ez beharrizan 1 (0,01)
ere ez delako 1 (0,01)
ere ez ekin 1 (0,01)
ere ez espainiar 1 (0,01)
ere ez etorri 1 (0,01)
ere ez euskal 1 (0,01)
ere ez ezan 1 (0,01)
ere ez eztabaida 1 (0,01)
ere ez gaitu 1 (0,01)
ere ez gaurko 1 (0,01)
ere ez gehiegi 1 (0,01)
ere ez han 1 (0,01)
ere ez homogeneoki 1 (0,01)
ere ez jarri 1 (0,01)
ere ez kezka 1 (0,01)
ere ez omen 1 (0,01)
ere ez pilatu 1 (0,01)
ere ezin ahaztu 1 (0,01)
ere ezin aipatu 1 (0,01)
ere ezin bada 1 (0,01)
ere ezin ezan 1 (0,01)
ere ezin gain 1 (0,01)
ere ezin ni 1 (0,01)
ere ezinbesteko baliabide 1 (0,01)
ere ezinbesteko ezan 1 (0,01)
ere ezinbesteko jo 1 (0,01)
ere galdetu gazte 1 (0,01)
ere garatu behar 1 (0,01)
ere garrantzi bereganatu 1 (0,01)
ere garrantzi gehiago 1 (0,01)
ere garrantzi hartz 1 (0,01)
ere gazte baino 1 (0,01)
ere gazte batzuk 1 (0,01)
ere gazte berak 1 (0,01)
ere gazte biztanle 1 (0,01)
ere gazte den 1 (0,01)
ere gazte elkar 1 (0,01)
ere gazte erabilera 1 (0,01)
ere gazte esku 1 (0,01)
ere gazte ez 1 (0,01)
ere gazte heldu 1 (0,01)
ere gazte hitano 1 (0,01)
ere gazte hizkera 1 (0,01)
ere gazte ikuspegi 1 (0,01)
ere gazte izaera 1 (0,01)
ere gazte jatorrizko 1 (0,01)
ere gazte jokamolde 1 (0,01)
ere gazte kasu 1 (0,01)
ere gazte kultu 1 (0,01)
ere gazte lortu 1 (0,01)
ere gazte multzo 1 (0,01)
ere gaztelania ari 1 (0,01)
ere gaztelania aritu 1 (0,01)
ere gaztelania bezala 1 (0,01)
ere gaztelania elkarrizketatu 1 (0,01)
ere gaztelania eman 1 (0,01)
ere gaztelania hautu 1 (0,01)
ere gaztelania hobeki 1 (0,01)
ere gaztelania ikasi 1 (0,01)
ere gaztelania inertzia 1 (0,01)
ere gehiago aurreratu 1 (0,01)
ere gehiago bateratu 1 (0,01)
ere gehiago egin 1 (0,01)
ere gehiago gertatu 1 (0,01)
ere gehiago hurbildu 1 (0,01)
ere gehiago irakurri 1 (0,01)
ere gehiago mugitu 1 (0,01)
ere gehiago sakabanatu 1 (0,01)
ere gehiago sakondu 1 (0,01)
ere gehiago xehe 1 (0,01)
ere gora joan 1 (0,01)
ere gora segitu 1 (0,01)
ere gu amets 1 (0,01)
ere gu ari 1 (0,01)
ere gu atal 1 (0,01)
ere gu aurkeztu 1 (0,01)
ere gu barru 1 (0,01)
ere gu bezala 1 (0,01)
ere gu bezalako 1 (0,01)
ere gu bizitza 1 (0,01)
ere gu buru 1 (0,01)
ere gu corpus 1 (0,01)
ere gu egin 1 (0,01)
ere gu erakargarri 1 (0,01)
ere gu errealitate 1 (0,01)
ere gu ez 1 (0,01)
ere gu herri 1 (0,01)
ere gu hizkuntza 1 (0,01)
ere gu hori 1 (0,01)
ere gu hurbildu 1 (0,01)
ere gu indarberritu 1 (0,01)
ere gu irakasle 1 (0,01)
ere gu lan 1 (0,01)
ere gu nahi 1 (0,01)
ere gu oinarri 1 (0,01)
ere gu ondare 1 (0,01)
ere gu plangintza 1 (0,01)
ere gu plaza 1 (0,01)
ere gu prest 1 (0,01)
ere hainbat adibide 1 (0,01)
ere hainbat alderdi 1 (0,01)
ere hainbat buruhauste 1 (0,01)
ere hainbat esperientzia 1 (0,01)
ere hainbat euskara 1 (0,01)
ere hainbat faktore 1 (0,01)
ere hainbat gradu 1 (0,01)
ere hainbat herritar 1 (0,01)
ere hainbat hizkuntza 1 (0,01)
ere hainbat ikerketa 1 (0,01)
ere hainbat jende 1 (0,01)
ere hainbat kasu 1 (0,01)
ere hainbat saio 1 (0,01)
ere hainbat toki 1 (0,01)
ere hala adierazi 1 (0,01)
ere hala ageri 1 (0,01)
ere hala aldatu 1 (0,01)
ere hala azaldu 1 (0,01)
ere hala behar 1 (0,01)
ere hala berretsi 1 (0,01)
ere hala esan 1 (0,01)
ere hala iruditu 1 (0,01)
ere hala jaso 1 (0,01)
ere halako ageri 1 (0,01)
ere halako arrazoi 1 (0,01)
ere halako behar 1 (0,01)
ere halako eragin 1 (0,01)
ere halako etorri 1 (0,01)
ere halako gertatu 1 (0,01)
ere halako ohitura 1 (0,01)
ere halako pairatu 1 (0,01)
ere halako seguru 1 (0,01)
ere handi den 1 (0,01)
ere handi egon 1 (0,01)
ere handi ez 1 (0,01)
ere hartu ezan 1 (0,01)
ere hartu ukan 1 (0,01)
ere heldu behar 1 (0,01)
ere heldu euskaldundu 1 (0,01)
ere heldu joera 1 (0,01)
ere heldu nahi 1 (0,01)
ere herri biztanle 1 (0,01)
ere herri elkarte 1 (0,01)
ere herri erakunde 1 (0,01)
ere herri hainbat 1 (0,01)
ere herri historia 1 (0,01)
ere herri hizkuntza 1 (0,01)
ere herri hori 1 (0,01)
ere herri isolatu 1 (0,01)
ere herri kopuru 1 (0,01)
ere herri maila 1 (0,01)
ere hitz adierazi 1 (0,01)
ere hitz bortitz 1 (0,01)
ere hitz zentzu 1 (0,01)
ere hizkuntza ahul 1 (0,01)
ere hizkuntza aniztasun 1 (0,01)
ere hizkuntza antzekotasun 1 (0,01)
ere hizkuntza arau 1 (0,01)
ere hizkuntza arlo 1 (0,01)
ere hizkuntza arte 1 (0,01)
ere hizkuntza aukeraketa 1 (0,01)
ere hizkuntza berritu 1 (0,01)
ere hizkuntza bizitasun 1 (0,01)
ere hizkuntza dantza 1 (0,01)
ere hizkuntza definizio 1 (0,01)
ere hizkuntza distantzia 1 (0,01)
ere hizkuntza errespetatu 1 (0,01)
ere hizkuntza eskubide 1 (0,01)
ere hizkuntza ezagutu 1 (0,01)
ere hizkuntza gehiago 1 (0,01)
ere hizkuntza gu 1 (0,01)
ere hizkuntza gutxiagotu 1 (0,01)
ere hizkuntza harreman 1 (0,01)
ere hizkuntza hau 1 (0,01)
ere hizkuntza ikasi 1 (0,01)
ere hizkuntza indigena 1 (0,01)
ere hizkuntza izaera 1 (0,01)
ere hizkuntza komuna 1 (0,01)
ere hizkuntza komunitate 1 (0,01)
ere hizkuntza konpetentzia 1 (0,01)
ere hizkuntza kontu 1 (0,01)
ere hizkuntza normalizazio 1 (0,01)
ere hizkuntza oinarri 1 (0,01)
ere hizkuntza ondare 1 (0,01)
ere hizkuntza osagarri 1 (0,01)
ere hizkuntza plangintza 1 (0,01)
ere hizkuntza praktika 1 (0,01)
ere hizkuntza propio 1 (0,01)
ere hizkuntza sozializazio 1 (0,01)
ere hizkuntza soziologia 1 (0,01)
ere hizkuntza ulermen 1 (0,01)
ere hor eduki 1 (0,01)
ere hor erabaki 1 (0,01)
ere hor iraun 1 (0,01)
ere hori antzeko 1 (0,01)
ere hori apustu 1 (0,01)
ere hori ase 1 (0,01)
ere hori baieztatu 1 (0,01)
ere hori baino 1 (0,01)
ere hori balio 1 (0,01)
ere hori berak 1 (0,01)
ere hori ere 1 (0,01)
ere hori errespetatu 1 (0,01)
ere hori esan 1 (0,01)
ere hori heldu 1 (0,01)
ere hori informazio 1 (0,01)
ere hori jardun 1 (0,01)
ere hori moldatu 1 (0,01)
ere hori nola 1 (0,01)
ere hori ohartu 1 (0,01)
ere hori pasa 1 (0,01)
ere hori testigu 1 (0,01)
ere hori ukan 1 (0,01)
ere horrela aitortu 1 (0,01)
ere horrela aurkeztu 1 (0,01)
ere horrela ikasi 1 (0,01)
ere horrela jakinarazi 1 (0,01)
ere horrela jardun 1 (0,01)
ere horrela uste 1 (0,01)
ere ikasi ez 1 (0,01)
ere ikasi ezan 1 (0,01)
ere ikasi geratu 1 (0,01)
ere ikasi joan 1 (0,01)
ere ikusi behar 1 (0,01)
ere ikusi behintzat 1 (0,01)
ere ikusi euskara 1 (0,01)
ere ikusi parada 1 (0,01)
ere iritsi beti 1 (0,01)
ere iritsi lortu 1 (0,01)
ere jakin azken 1 (0,01)
ere jakin baino 1 (0,01)
ere jakin behar 1 (0,01)
ere jakin bera 1 (0,01)
ere jakin eguneroko 1 (0,01)
ere jakin garrantzi 1 (0,01)
ere jardun diglosia 1 (0,01)
ere jarri egin 1 (0,01)
ere jarri ezan 1 (0,01)
ere jarri proposatu 1 (0,01)
ere jaso behar 1 (0,01)
ere jaso ia 1 (0,01)
ere jaso nahi 1 (0,01)
ere jaso ukan 1 (0,01)
ere kontu har 1 (0,01)
ere kontu hau 1 (0,01)
ere lagundu jarraitu 1 (0,01)
ere lan adineko 1 (0,01)
ere lan aktibo 1 (0,01)
ere lan anitz 1 (0,01)
ere lan azken 1 (0,01)
ere lan esparru 1 (0,01)
ere lan hau 1 (0,01)
ere lan jardun 1 (0,01)
ere lan mardul 1 (0,01)
ere lan merkatu 1 (0,01)
ere lan proposatu 1 (0,01)
ere lan teoriko 1 (0,01)
ere lan xede 1 (0,01)
ere landu beharreko 1 (0,01)
ere landu ez 1 (0,01)
ere landu ezan 1 (0,01)
ere landu ezinbesteko 1 (0,01)
ere landu hasi 1 (0,01)
ere landu jarraitu 1 (0,01)
ere landu nahi 1 (0,01)
ere lotu behar 1 (0,01)
ere lotu bete 1 (0,01)
ere lotu egon 1 (0,01)
ere neurtu behar 1 (0,01)
ere neurtu hasi 1 (0,01)
ere neurtu proba 1 (0,01)
ere oso ahuldu 1 (0,01)
ere oso aipatu 1 (0,01)
ere oso apropos 1 (0,01)
ere oso argigarri 1 (0,01)
ere oso arrunt 1 (0,01)
ere oso bestelako 1 (0,01)
ere oso erraz 1 (0,01)
ere oso esanguratsu 1 (0,01)
ere oso esker 1 (0,01)
ere oso estimatu 1 (0,01)
ere oso euskaldun 1 (0,01)
ere oso giro 1 (0,01)
ere oso gogor 1 (0,01)
ere oso hedatu 1 (0,01)
ere oso hizkuntza 1 (0,01)
ere oso motel 1 (0,01)
ere oso nagusi 1 (0,01)
ere oso oinarrizko 1 (0,01)
ere oso on 1 (0,01)
ere oso ondo 1 (0,01)
ere oso positibo 1 (0,01)
ere oso presente 1 (0,01)
ere oso txiki 1 (0,01)
ere oso urruti 1 (0,01)
ere oso zabaldu 1 (0,01)
ere parte hartzaile 1 (0,01)
ere parte sistema 1 (0,01)
ere sartu ahal 1 (0,01)
ere sartu ahalegin 1 (0,01)
ere sartu egon 1 (0,01)
ere sartu hasi 1 (0,01)
ere sartu Tokio 1 (0,01)
ere sortu balio 1 (0,01)
ere sortu behar 1 (0,01)
ere sortu berri 1 (0,01)
ere sortu egon 1 (0,01)
ere sortu ezan 1 (0,01)
ere ukan ahuldade 1 (0,01)
ere ukan arbuio 1 (0,01)
ere ukan autoestimu 1 (0,01)
ere ukan azaldu 1 (0,01)
ere ukan babes 1 (0,01)
ere ukan batzuk 1 (0,01)
ere ukan benetako 1 (0,01)
ere ukan bildu 1 (0,01)
ere ukan debeku 1 (0,01)
ere ukan defendatu 1 (0,01)
ere ukan dinamika 1 (0,01)
ere ukan duda 1 (0,01)
ere ukan eginkizun 1 (0,01)
ere ukan ekimen 1 (0,01)
ere ukan erakutsi 1 (0,01)
ere ukan erantzun 1 (0,01)
ere ukan erdara 1 (0,01)
ere ukan estatistiko 1 (0,01)
ere ukan euskaldun 1 (0,01)
ere ukan euskara 1 (0,01)
ere ukan galdera 1 (0,01)
ere ukan galdu 1 (0,01)
ere ukan gazte 1 (0,01)
ere ukan gizarte 1 (0,01)
ere ukan haiek 1 (0,01)
ere ukan hiru 1 (0,01)
ere ukan hitano 1 (0,01)
ere ukan horiek 1 (0,01)
ere ukan horrela 1 (0,01)
ere ukan hortik 1 (0,01)
ere ukan ikasi 1 (0,01)
ere ukan ikastaro 1 (0,01)
ere ukan ikerketa 1 (0,01)
ere ukan indar 1 (0,01)
ere ukan interpelazio 1 (0,01)
ere ukan izaera 1 (0,01)
ere ukan jadanik 1 (0,01)
ere ukan jarrera 1 (0,01)
ere ukan jopuntu 1 (0,01)
ere ukan katalan 1 (0,01)
ere ukan kezka 1 (0,01)
ere ukan konpromiso 1 (0,01)
ere ukan lehengusu 1 (0,01)
ere ukan mintzaira 1 (0,01)
ere ukan Nafarroa 1 (0,01)
ere ukan olerki 1 (0,01)
ere ukan orain 1 (0,01)
ere ukan orde 1 (0,01)
ere ukan paisaia 1 (0,01)
ere ukan porlan 1 (0,01)
ere ukan presentzia 1 (0,01)
ere ukan prestigio 1 (0,01)
ere ukan programa 1 (0,01)
ere ukan protagonista 1 (0,01)
ere ukan sail 1 (0,01)
ere ukan sarean 1 (0,01)
ere ukan zabalkunde 1 (0,01)
ere ukan zati 1 (0,01)
ere ukan zerbait 1 (0,01)
ere ukan zeregin 1 (0,01)
ere zabaldu bide 1 (0,01)
ere zabaldu egin 1 (0,01)
ere zabaldu joan 1 (0,01)
ere zabaldu sare 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia