Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 699

2000
‎Erretratu ezaguna orain artekoa, aurreikusitakoa, eta prestatutakoa gainera. Lehen ere horrela zen baina oraingoan ia hamazazpi hilabete pasatu dira ETAk Manuel Zamarreño Errenteriako PPko zinegotzia hil zuenetik. Denbora tarte horrek ekarritakoan dago atentatuaren ondorengo argazkiaren desberdintasuna:
‎Zukuaren jarioa gelditzen denean eta ahal den guztia estutu denean, patsa atera, aireztatu eta berriro dolarean sartu behar da. Patsak duen zukua ateratzeko 3 edo 4 kolpe behar izaten dira eta kasu honetan ere horrela izan zen, lau kolpe eman zitzaion. Prozesu hau burutzeko 4 bat ordu behar izan ziren.
‎Ez da inoiz erraza izan euskararen alde lan egitea Nafarroan, oztopoz beteriko bidea ibili behar izan dugu euskaldunok eta zantzu guztien arabera, aurrerantzean ere horrela izango da. Ederki aski gogoratzen ditut Felix Martiren hitzak AEK ko irakasleon lan baldintzak ezagutu eta gero:
‎Juaristiren ustez Miranderen izena aipatu behar da," hark ere horrela idazteko joera baitzuen, izu guztiak leuntzeko ariketan beharbada." (El Diario Vasco VI)
‎beti; nasaitasun hitza ere horrela darabil);. Alaco erromedijeetaco dantceetara ta piestara genteric nasaijeena ta galdubeena juan oi dalaco. Euscal errijetaco... (
‎Euskaldun izateko eta bizitzeko beste modurik ezdagoela erakutsiz. Orain duen adinean ere horrela biziz eta ekinez, intsumisioa etadesobedientzia zibila ez baita gaztaroko sukar beroaren ondorio, barne muinetansentituriko premia kontzientearen ondorio baizik, parametro justuagotan oinarriturikomundu berriaren aldarrikapena baizik.
‎Hauek balore berrien transmisioarekinlotuta zeuden bitartean, euskarak islatzen zuen errealitatea mundu tradizionaleanitsatsirik geratzen zen. Eta bizi ere horrela bizitzen hasiko zen hizkuntzarekiko jarrera: hitz egiteko moduak, tankerak, etab., Aramaion tradizioaren oihartzuna erakusten ezzuen hizkuntzaren arabera burutzen hasiko ziren14.
‎Garratz mintzo zen, bisai ozpin, nagusi batek menpekoari errieta eman behar dioneko baldintza gutienekoak betez. Nik ere horrela egin izan dut noizbait, badakit zertaz ari naizen. Telefonoz baino doinu apalagoa zuen, hala ere, eta horrek haren segurtasun eza salatzen.
‎—Gehienendako ere horrela zen: Urtxipia jauna —edaria barra gainean utzi zuen berriz, nire sudurren afanez ohartu gabe— Egia erran, inoren ezpainetan izengoiti hori aditu nuen lehenbizikoan lotsagabekeria galanta iduritu zitzaidan.
‎Eta gaur Loti Ederra izan banintz bezala sentitu naiz Luisek ere horrela deitu zidan Chicagoko hotelean. Irudipena izan dut loal  di luze batetik esnatzen ari naizela, nahiz eta oraindik printzearen musua jaso ez.
‎Zuek dendak garbi topatu zenituzten eta bidezkoa da hurrengo taldeak ere horrela topatzea, ala?
2001
‎Coleridge ere XIX. mendearen hasieran errekurrentzia den gai honen partaide da, berak ere horrela pentsatzen du. Gizakia eta Izadia banaturik daude eta pentsakizunaren lana bien arteko adiskidantza lortzea litzateke:
‎Eskualde erdaldunen kasuan ikasleen lana ez da izaten euskara erabiltzea, euskara zabaltzea baizik, ikastera jende gehiago hurbil dadin, edo zertxobaitikasteko?. Herriko dendaria, mendigoizale taldeko lagunak, lagun taldea, familia, ikaskideak... den denek osatzen dute gure ingurunea; horiekin burutzen dugukomunikazioa, eta aurrerantzean ere horrela izango da. Beraz, lehen momentutikzubiak luzatu behar ditugu, inguruneko euskaldunak ikaslearen prozesuan inplikatzeko, eta ikasitakoa erabiltzen hasteko.
‎Kasu horretan pertsona bat edo beste egon daiteke, noski, baina salbuespenak direla uste dugu. Are gehiago, beste hizkuntzetan egindako esperientziek ere horrela adierazten dute.
‎Bistan da, erran berri dudana hiperbole bat da, eta zuek ere horrela hartzeagustatuko litzaidake. Berria sortuko da noizbait ere, Jainkoa, zortea, adurra etabatez ere lana lagun.
‎Gutxiagotan eta indar gutxiagorekin funtzionatzen duena, bizitasun etnolinguistiko subjektibo izeneko teoria da, ezhautemate moduan eta ezta uste sistema moduan ulertuta erabili deneanere. Euskarari buruz ere horrela gertatzen delako, esan daiteke motibazioeta identitate etnolinguistikoan oinarrituriko teoriak direla garrantzitsuenakhelduen euskararen ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera aztergaiak azaltzeko, honako ikusmira honi jarraituz behintzat.
‎2) Gizabanakoen ezaugarri soziolinguistikoen araberaere antzean gertatzen delako; horregatik, zenbait aldagai soziodemografikolinguistiko aztertu beharra, berriz ere. ...enegoerak hobetzen eta normalizatzen jarraituko duen heinean, ikusmira soziologikoaren eragina gutxituz joango dela, eta, alderantziz, ikuspegipsikosozialaren edo psikosoziolinguistikoaren eragina handituz joangodela, geroz eta gehiago gizabanakoaren aukeraren baitan egongo direlako, bai euskararen ezagutza maila, eta bai, gehienbat, erabilera ere; Garciak (2000) lortutako ereduaren bi azpiereduak ere horrela interpreta daitezke.
‎Aintzinako kulturetan eta gaurko erlijioetan aztarna modura mantenduriko ohitura batzuk, Jainkoei egindako eskaintzak, eskaerak eta errituak kearen bidez, per fumum, alegia? egin ohi zituzten; eta gaur egun ere horrela egiten dituzte.
‎Aitzol eta biok ere horrela ibiltzen ginen, oroitu naiz ezinbestean. Edo okerrago.
‎ez dira indiarrak bakarrik horrela egoteko gauza direnak. Hego Ameriketako indioak ere horrela egoten dira.
‎‘Ordenadore suntsitua, gerokotik aurrerakora dena ahaztu eta lehenengoko oroigarrietara itzuliko da. Gure agurea ere horrela dago, ordenadore aberiatua bezala, azkenean sehaska kantak abesten... ’
‎Hitzik ere ez dik egiten... ’ ‘Zer din ba? ’ ‘Ez zakiat. Amnesia edo, izoztuta bezala egoten duk... ’ ‘Eta zer egin dun? ’ ‘Han utzi diat, auzokoek zaintzen ditek, baina medikuren bat bilatu behar diat albait arinen eta ospitale batean ingresatu diagu... ’ ‘Eta handik aterako dun? ’ ‘Ez diat uste Mosquitia leku egokia denik, batez ere horrela egonez gero. Hura palenke bat duk... ’ ‘Guretzat edozein leku dun palenkea! ’ dio Armandok.
‎‘Elefanteak ere horrela bizi dira Tanzanian.’
‎‘Elefanteak ere horrela bizi dira Tanzanian.’
‎Ez da frogaketan ari beharrik, eskola ofizialaz jabetuko bagara (eta eskola ofizialaren bitartez adierazi nahi nuke kontrol ofizialaren azpian dagokeen edozein irakastegi), irakasle euskaldun eta euskaltzaleen beharrean gaudela erakusteko. Eta badirudi, eta izan ere horrela da, aski urri gabiltzala sail horretan: duela zenbait urte bezain urri, ez; baina aski eta gehiegi oraindik.
‎Nik, dakidalarik behintzat, ez dut inoiz inork inoren mirabeari ordaintzen dion soldatarik aipatu. Eta beldur naiz, ni ere horrela abiatzen baldin banaiz, ez ote dudan fin gaizto egingo.
‎Liburuxka honetan agertzen dira, adiskideren eskuz bilduak, urteen buruan argitara ditudan zenbait izkribu. Ez nolanahi ere, baizik eta, bat edo beste bederen, ohar ikasiz apainduak, Sibiliako Isidororenak, Idelpontxo Toledokoarenak edo De rerum naturako testuak argitara ohi diren bezala1 Aretino gaizki esaleaz oroitu naiz, idazlanak ez ezen, ia ia neure burua bera ere horrela gantzuturik eta urrindurik ikusi dudanean. Oraindik, dakidanez, hil hurran ez nagoelarik, gainera.
‎Hots, legeetan eta nola edo halako babesa eman diotenean, ez da borondate propioz ez gogo onez izan, egoerak eta joko politikoen unean uneko interesek hartaratuta baizik. Azken aldiko erasoak ere horrela ulertzen ditut nik. Ez dut uste erasotzaileen euskararekiko herra bat batean areagotu delako sortu denik eraso bolada hau.
‎Horren guztiaren aurrean non koka dezakegu Platonen pentsamenduan ezagunenetakoa den teoria politikoa? Betidanik, pertsonaren inguruko teoriak filosofia guztiei arazoak sortu izan dizkie, eta aurrerantzean ere horrela izaten jarraituko du. Filosofia batzuek pertsona zeharo naturaz haraindiko izaki bihurtuz arazoa sinplifikatu dute, baina orduan giza izaeraren dimentsio zeharo berehalako eta agerikoak bazterrean uzten dituzte, hala nola, bere izaera biologikoa.
‎Berlusgoñi eta biok adar batetik kulunkaturik," hou Pitxu hou" ka zebilen gizontto aguretuari begira geunden. Malama sufismoaren manamenduetako bat da; malamaren funtsa da norberak, bakarka eta bere eguneroko bizitzan, santu izan behar duela; baina besteen aurrean santu ez balitz bezala portatu behar dela, hau da, norberaren maila morala apaldu behar dela besteen aurrean, hurkoari laidorik ez egiteko, hain zuzen ere horrela jokatzea bertute gorenaren erakusgarri delakoan, inoren santutasunak gainerako bekatari gizajoak itsutu, bekaiztu, lotsagarri utzi ez ditzan; kanpoan uso, etxean otso horren ifrentzua bezalakoa edo litzateke: kanpoan otso, etxean uso.
2002
‎Larrañagaren esanetan, zaila da dantzak garai bateko osasuna mantentzea, beharrak ere horrela eskatzen ez duelako: " Garai batean ez zegoen ia ezer gehiago egiteko, emakumeak adibidez tabernara sartu ere ez ziren egiten, eta gaur egun gazte denak tabernatan egoten dira bestelako musika entzuten".
‎Batzutan, harrigarria egiten zait liburu batek sekulako arrakasta izatea eta beste batek, batere ez. Ahoz ahoko kritika bat dago, horrek funtzionatzen du gure artean, baina politikan ere horrela funtzionatzen du herri honek, pasilloetan funtzionatzen du politikak, horren eragina agertzen da parlamentuan. Literaturan ere, batek esaten dio beste bati:
‎Errepublika Txekiarrean ere horrela ordaintzen da autopista: urteko txartela, aukeratuko diren errepideen arabera eskuratuko da, bere balioa ere biziki desberdinak izaki:
‎Hanibal garailea inguratu eta zorionak ematen aritu ziren gainerakoak; hain gerra gogorrean jardun ondoren egunari geratzen zitzaiona eta hurrengo gaua berak bere atsedenerako hartu eta nekatuak ziren soldaduei ere horrela emateko aholkatzen zioten bitartean, zaldizkoen gudalburu zen Maharbalek ordea, ez zela gelditu behar pentsaturik, honako hau esan zuen: «Ezta...!
‎izan ere, Sarrionandiak berak kontatzen  duenez, barrez lehertzen bide zen lagunei Metamorfosia edo Gaztelua bezalako lanak ozen irakurtzen zizkienean. Eta, beste adibide bat ematearren, nago Karlos Linazasoro idazle tolosarrak ere horrela pentsatzen duela, esan bezala, Kafkaren miresle handia baita; haren edozein ipuin liburutan aurki daiteke umore beltzaz ondo hornitutako narrazio bat baino gehiago. Eta, bide batez, orain arte esandakoa biribiltzeko izugarri ondo egokitzen diren Linazasororen beraren hitzak dira ondoko hauek:
‎Beldur nintzen, beraz, agian oraingoan ere horrela ko zerbait ez ote zen gertatu, eta noski, Unairen idazle merezimendu objektiboez fidatzen ez nintzelako, epaimahai horien funtzionamendua eta jokabide maltzurrak ondotxo ezagutzen ditudalako baizik. Eta zertarako uka, botazioen nondik norakoak jakin nahirik, galdezka ibili naiz.
‎Demografia bera ere gure alde dator. Egia da epe labur batean, ikasle kopurua, zenbaki absolutuak kontuan hart uta, behera etorri dela —eta halaxe jarraituko duela hamarkada ren batean edo—; baina hori bezain egia da euskaldunek gero eta presentzia portzentual eta absulutu handiagoa garatu dutela unibertsitatean —eta horrek ere horrela segituko du baldin eta lehen eta bigarren hezkuntza sistemek orain arte bezala funtzionatzen baldin badute—.
2003
‎Hemengo eliteei itunaren ideia sustraitzea interesatzen zitzaien, baina foruak ez ziren itunaren ondorio, eta ituna inposaketaren mozorroa izan da. Dena den, batzuetan itunaren fikzioa zapalkuntzari aurre egiteko ere erabili da; hau da, itunaren ideia defendatu duten guztiek ez dute historia manipulatu nahi, eta itunaren tresna egoerara egokitzeko bide gisa erabili dute, hori ere horrela da. Hauen pentsamendua agian honakoa zen:
‎Natura eta zibilizazioaren meditazio edo gogoeta egitea xede zuen. Krisi pertsonal batean iritsi omen zen, Euskal Herria eta Europa ere horrela ziren. Mende bat eta erdi luze joan da, eta egoerak pareka daitezkeela dirudi.
‎Bere izena adieraztera ausartzen ez den maitasuna omen da sexu bereko pertsonekin harremanak izatea gustuko dutenena. Aldiz, makina bat hitz asmatu izan dituzte menderik mende lesbianak eta gayak izendatzeko beren sexu aukera dela-eta haien aurka zeudenak (eta zoritxarrez oraindik ere horrela daudenak). Gaiak argitaletxeak plazaratu duen" Beste sexualitateak (Sexu aniztasunerantz)" izenburuko liburuan jokabide sexualek garai eta kultura ezberdinetan izan duten trataera aztertzen da, desira homosexualak ere baudakalako bere historia, sexu bereko pertsonen artean erakarpena sentitzea gizakia bezain zaharra delako, nahiz horrela sentitzen dutenak gehienetan baztertuak eta zigortuak izan diren.
‎egin kirola osasuntsua da-eta. Eta jendeak ere horrela ulertu du, mezua hori delako. Kirolak osasungarri izan behar du, baina Arratibelek aipatu duen moduan, adina kontuan izan behar da eta kirolaren nondik norakoetan orientatuko zaituen norbait behar duzu.
‎Uruguaiko Txanda espero baino hiru urte geroago bukatu zen eta nekazaritza oztopo nagusietako bat izan zen. Oraingoan ere horrela izango dela dirudi, Cairnseko taldea eta Europar Batasunaren arteko desadostasunak medio. Hegoaldeko ikuspuntua jasoko denentz ikusteko dago, bainasusmo onik ez orain artean.
‎Jarrera horretan gogoratu ohi nituen nire etxetik pasatzen ziren emakume apurrak ere, ispiluaren aurrean pitin bat makurturik, hanka puntetan jarriak, ipurmasailak tente eta biluzik gehienetan. Leihotik begira ere horrela egon daitezke luzaz, begirada urrunean galduta, amesti. Ispilua amildegi bat da beharbada gizonontzat eta ukitu txiki batzuen premian dagoen koadro bat emakumearentzat.
‎Gazte horiek, ordea, argazkian ageri diren bezalaxe ibiliko dira, orain kalean gora, orain kalean behera, ezer gertatu ez balitz bezala. Beraiek ere horrela ibili ziren gazte garaian.
‎Ez egoteko modu bat. Bilera askotan hi ere horrela egoten haiz, batik bat esateko gutxi izaten duanean. Gehiegitan, egia esateko, partidukideek bizitza publikotik baztertu hindutenetik.
‎Iradokitzailea duk, bai. Batez ere horrela, zehaztu gabe uzten denean. Horregatik hark zerbait barruntatzea espero huen.
‎Zergatik behar luke? Dogmatikoak ere horrela mintzo dira: behar dela handik, behar dela hemendik, behar duzu hortik, irudiz eta hitz ezberdinik ez den gure hizkuntzan!
2004
‎Alternatiba askoz okerragoa baita». Martxelo Otamendik ere horrela dio: «Zorigaiztoko erabakien artean, alegia, egunkari bat ixtea, agian izan daiteke erabaki on bat».
‎Kataluniako Gobernu berriak esan duen bezala, Kataluniako gizarteak izango du azken hitza katalanen proiektua onartu dadin. PSE EEk hemen ere horrela jokatzea nahi nuke. Baina azken urteetan PPri jarraitzeko politika bakarrik egiten du.
‎Izan ere, zortzi hamar urteko haurrek badakite nola jaiotzen den ume bat, baina ez dute informazio gehiegirik. Denek dakite ume hori amatxoren tripa barruan dagoela jaio aurretik, eta beraiek ere horrela egondakoak direla, baina batzuetan hor bukatzen da beren informazio guztia. Eta liburu honek horri buruz hitz egiteko aukera ematen die bai gurasoei, bai irakasleei.
‎Hortaz, zure planetan ere horrela prestatzen da afaria?
‎Liberengana astiro hurbildu zen, hamasei hamazazpi urteko mutiko bat Gernikako merkatuko saltzailerik guapenari hurbilduko litzaiokeen moduan, lotsatuta eta astelehen goizez. Eta luma eman zion, isilik, Gernikako merkatuan ere horrela izan zelako, su festa barik eta begietara ere apenas begiratuta. Afiladoreak falta ziren baina beste dena berdin, Libe ere berdin berdin, begietako dirdira eta dena.
‎Eta zazpi pauso eman ditu lehenengo, eta beste hamazazpi gero, eta herrira bidean jarri da, dardarka hasieran eta pauso sendoagoz hurrena. Eta abiatu da Pabloren etxerantz, orain plazan eta gero kale zabalean sartuz, kasu egin barik agur esaten diotenei, eta berriz sargoria etorri zaio, eguraldia ere horrela dago baina ez da eguraldiagatik, sargoria etorri zaio Pabloren etxe parean Atorra Beltzak ikusi dituenean, oraindik han, lasai, berbetan eta zigarroa erretzen. Ciccillok leihoetara begiratu du, baina itxita zeuden.
‎–Ez. Aurreko batean ere horrela uste izan zuen. Baina orain sinetsita dago.
‎" Bai, ez esan txorakeriarik. Zuen aitona ere horrela eraman nahi izandu zuten".
2005
‎J. ERKOREKA. Espainiako Kongresuan ere horrela da.
‎Gehienak barnealdetik kostaldera buruz joaten dira. Azkarate ere horrela jausi da hirurehun biztanletik behera. Hirurehun biztanle eta %33 erretretatuak, marka txarra herri batentzat.
‎Batez ere ilea motots batean biltzen badu. Hori ere horrela da. Bere buruari eman dion baimen bakarra, zurruma apur bat duten zapatak janztea izan da.
‎Ez zitzaigun axola berak lanik ez eginagatik, enparauek eginen genuen haren ordezkoa zinezko musika entzute alde, makinaren monotoniak erotu egiten zuen jendea. Kapitainek berriz zer nahiago, musikarekin eskifaia lasai, frontera ere horrela eroaten gintuen Andonik, pozarren eta kantari. Hitlerrek erraztu egin zigun kontratazioa.
2006
‎honras: Hildakoen omenez hileta eta geroko egunetan ospatzen zen elizkizuna, urteurrenari ere horrela deitzen zitzaion, ezkontzekin gertatzen zen bezala, solidaritate modu bat zenez, horrekin bukatzea bilatzen da.
‎Bizkaiko hiribilduetan XV. mendean zabaltzen ari zen oraindik. Bizkaian XVI.ean ere horrela deituko zaio Lur Arrunt edo Irekiko eta hiribilduetako batzarrei edo juntei, diputazioaren bidean aurrekaria delarik.
‎276 Bizkaian ere horrela izan zen, ikus Markinako hiribilduaren fundazioa. Gai horretaz I. García Camino-k ere hitz egin du aurreko garaietarako, ikus Argiñetako testu iruzkinean datozen erreferentzia bibliografikoak informazio gehiagorako.
‎Puritanoak gizaki profesionala izan nahi izan zuen: geuk ere horrela izan behar dugu. Aszetismoa monasterioko gelatik irten eta, munduko moraltasuna mendean hartzeko xedez, bizitza profesionalean instalatu zenetik, ahal izan zuen neurrian lagundu zuen kosmos ekonomiko modernoa eraikitzen; kosmos horrek, ekoizpen mekanikomakinistaren baldintza tekniko eta ekonomikoetara estekaturik, gaur egun berebiziko indarrez determinatzen du bertan jaio diren gizaki guzti guztien bizi estiloa (ez bakarrik bertan aktiboki esku hartzen dutenena), eta, seguru asko, luzaro determinatuko du etorkizunean ere (Weber, 2001:
‎Ezin gorde dun gorputza indartsu eta garbi edukitzearen falta. Alkoholaz nahiz tabakoaren ke beltzez blaitzen hasi hintzenean hire kirolari gorputz hura, ez zitzainan burutik igaro ere horrela amaituko huenik. Atleta galanta egina hengoen garai hartan, bai:
‎Urtero egiten dute gora udal zergek eta aurten ere horrela egitea da proposamena. Tasak eta Zergak gaurkotzean 2005eko irailetik aurtengo irailera bitartean KPIk izan duen igoera hartuko dute kontuan.
‎Martxa honen xedea gaztetxeen jendarteratzea, eta gaztetxearen beharraren errealitatea zabaltzea zen, okupazio eta autogestioari ateak zabalduz. Harrera goxoa izan zuen martxa Euskal Herriko herri anitzetan, Uribe Kostan ere horrela izan zen, eta Urduliz, Sopela, Berango, Algorta, Itzubaltzeta/ Erromo eta Leioako gazte ugarik bat egin zuten okupazio eta autogestioaren aldeko ibilbide honekin. Algortatik pasatzean jarraipen handia izan zuen martxak, ibilbide jendetsu eta polita egin genuen.
‎Ur gabe dagoenean erdi lo geratzen da baina, ureztatuz gero, berriz hartzen du indarra eta udaberria heltzen denerako prest egongo da loreak emateko. Ama ere horrela dagoela pentsatu nahi du. Amak ere geranioek bezalako indarra duela.
‎Lau urtez mutil laguna izandakoa nondik ote zebilen galdera itsatsita zeukan une oro kopetan, eta askotan galdetu dio bere buruari Oxfordera ikastera joateko aukera aprobetxatu ez balu oraindik ere horrela jarraituko ote zuen, Karlosen zain, hiriko alargunen klubean. Oxfordera alde egin bazuen ere, amesgaiztoek berarekin egin zuten bidaia.
‎Apurka apurka burua galtzera. Ez dut nahi Malenferrek ere horrela bukatzea. Urte hauek guztiak zulo honetan eman dituela pentsatzea ere...
‎Zuri berez ateratzen zitzaizkizun Afrikari buruzko erreferentzia haiek guztiak. Eta gaur egun ere horrela ateratzen zaizkizu. Zu maasaia, mursia, karoa... zara:
‎Horretaz ere oroimen politiko bizia zeukan: Uranori ere horrela gertatu zitzaion bere aurretik, bere eskutik. Beraz, jaio orduko irentsi egiten zituen bere haurrak Kronosek.
2007
‎Tamaina horretako iruzur eta engainu intelektuala burutzen duen politikariak, iraindu ere egiten ditu, hauteskunde kanpainaren erdian, bere boto emaile potentzialak, tontotzat hartzen baititu; baina irain horren larritasunean graduak ere bereiz daitezke: arinagoa izango da PP edo PSOE alderdietako buruzagien ardura, bi hauek azken batean estatu osoaren egiturari eutsi nahi diotelako kosta ala kosta, eta edozein bitarteko erabilita ere horrela egin dute historian zehar gaur arte. Baina zer esan, aldiz, PNVko buruzagi berriek hartu duten jarreraz:
‎Gizarteak ere ez dio ematen behar duen garrantzia. Uste izan da haurrei euskaraz irakatsita etorkizuna ziurtatua genuela eta hori ez da inola ere horrela. Haurrek euskaraz ikastea oso inportantea da, baina horrekin batera beste zenbait mugimendu ere beharrezkoak dira.
‎Hori bederen aldatu da, ETAk jarduera armatuari ekin dio eta alderdi abertzaleek behintzat elkarrizketaren bidearekin jarraitu behar dela diote publikoki, armak isilik egon ala ez. Errealitatean ere horrela izan baita beti, ezkutuko elkarrizketek behin eta berriz erakutsi duten moduan.
‎Bestalde, gertuko harremanak izaten diren eremuetan –aisian, zerbitzuetan, merkataritzan eta lanean, bereziki– euskara erabiltzeko aukerak areagotu beharra dago. rren hizkuntza zen, haurrek eurek edo haurrekin erabiltzekoa, alegia. Orain ere horrela da, baina orduan gehiago. Geroztik asko hazi da euskara lehen hizkuntza duten haurren ehunekoa (aldian %40tik %49ra pasatu zen) eta are gehiago euskara bigarren hizkuntza duten haurrena (aldian %48tik %76ra pasatu zen), bai eta haurren kale erabilera ere (2001ean %44 zen).
‎Dagoeneko euskal elebidun gehienek etxean transmititzen diete euskara seme alabei. Aurrerantzean ere horrela izaten jarraituko duela ematen du. Gainera, gero eta gehiago dira euskara seme alabei familian transmititzen dieten euskaldun berriak.
‎Etorkizuneko gizarteari begira itxaropentsua da, euskararen irabaziak, haur eta gazteengandik etorri izatea; ezagutza mailako azterketetan ikusten zen bezala, kale erabileran ere horrela gertatzen da, adina zenbat eta gazteago, euskara gehiago ezagutzen eta erabiltzen da. Gainera lurralde guztietan gertatzen da progresio hau, bai Autonomi Elkartean, baita Nafarroan ere.
‎Hori ere horrela da.
‎Kontsumo gizartea bera ere horrela ikusten dut nik baina geroz eta gehiago balantza enpresaren alderago egiten ari da, enpresak eskura lanabes gehiago eta hobeak dauzkalako.
‎Horrela definitzen du bere burua Pilar Varelak, eta baieztatu ere horrela baieztatzen du profesional moduan egin duen ibilbideak; izan ere, hainbat liburu idatziak ditu, ehunka artikulu argitaratuak eta milaka kolaborazio eginak hainbat komunikabidetan.
‎Astronomoek uste dute lehenengo izarrak ere horrela hil zirela, eta, halaxe askatu zituztela, hain juxtu, gero Eguzkiaren eta beste izarren osagai izan ziren elementu astunak.
‎Garraioak erabiltzen du nagusiki erregai fosila, eta etorkizunean ere horrela izango dela uste dute. Horrek adierazten du garraiorako energia iturri berriak garatzea beharrezkoa dela.
‎Gainera, niri egindakoa kontuan hartuta, bengantza ezdeusa zen iraina. Fraide eskolako mutilekin futbol zelaiko aldageletan egiten zuena kontatzen zidanean ere horrela deitzen nion: emagaldu halakoa.
‎Batetik, nire esperientziarekin eta aleman txukunarekin, Gasteizko auto enpresa batean, zeinen izena ez dudan aipatuko, publizitatea ekiditeko, berriro ere? lana aise topatuko nuela pentsatu banuen ere (eta aitak ere horrela ziurtatzen zidan, a ze harro egongo litzatekeen bera, alaba ingeniaria, enpresa horretan kolokatuta ikusiko balu), bertan ez zegoen lekurik niretzat.
‎Aipatu balioak, kultura guztiek bizi ahal dituzte, bakoitzari dagozkion neurrien arabera. Bistan da europarroi, bederen?, herri eta gizakigisa garatzeko, baliagarri izan zaizkigula eta egun ere horrela zaizkigula.Giltzarria, berriz diot, giza dimentsioa begirunez hartzea litzateke, ingurune hurbileko kolektibitateaz jabetzea.
‎Horixe da itxuraz eusteko ardatz nagusia. Zuk galtzailetzat ematen baduzu zeure burua, besteek ere horrela jokatuko dute; eta galdu egin duzu, benetan. Eutsi zure jarrera fisikoari.
‎Formalki horrela, historikoki ere horrela da: etnia bakoitza bere hizkuntzan, hizkuntzarekin, hizkuntza sortzen, aldatzen, bizi izan da.
‎Ordurako, berbenetan ibiltzen ziren hainbat euskal taldek (Egan, Akelarre…) adostua zuten, euskal kantak edo beste hizkuntzetako kanten euskal bertsioak bakarrik interpretatzea. Eta egun hartan ere horrela hasi ziren, euskal kantak abestuz. Berehala igo zen ordea, herritar talde bat oholtzara, gaztelerazko kantak ere eskaini behar zirela eskatuz.
‎Urtero moduan, eta jada XIV. aldiz, Txapel Eguna ospatuko da Zizurkilen. Martxoko bigarren larunbatean egiten da beti egun berezi hori, eta aurten ere horrela izango da. Zizurkil Goiko talde baten ideia izan zen Txapel Eguna antolatzea, garai batean hain ohikoa zen euskal ikurra baliatuz, herri giroan parte hartzen zutenak omendu eta giro hori bera bultzatu nahian.
‎Zarraoaren arabera, abenduaren 30a “egun tristea” izan zen eta gaur ere horrela izan da, Carlos Alonso Palate Barajasen desagertuta zegoen bi ekuadortarretako bat hilik agertu ostean. Alkateak nabarmendu du hilabeteak izan direla hildakorik gabe eta euskal gizarteak ez duela ETAkoa bezalako “babesik” behar:
‎Gigiren betaurrekoak antzeman zituen ateaz bestaldean, kristalari pega pega eginda, geldirik. Umetan ere horrela geratzen zitzaion, begira begira, parkeko aulkitik atariraino laguntzen zuenean. Atzera egin zuen, eta atea ireki zion.
‎167 Homeroren testu berantiarretan (Homero, Iliada, XVI, 211) eta Tirteoren elegietan (Tirteo, Elegiak, Fr. 7, 32) ere horrela deskribatzen dira.
‎Etxe barneko gela, ganbera... adierazteko erabiltzen zuten hitza omen zen, baina, era berean, tarteari ere horrela deitzen zioten.
2008
‎Dinamismoa lantzen dute, aldi baterako erakusketak antolatu, bertako jendea eta han hemenka dabiltzan artista eta mugimenduak konektatu. Tabakaleraren proiektua ere horrela definitu zen hasieratik, ni sartu baino askoz lehenagotik, eta nik uste dut hori dela guk jaso dugun altxorrik handiena: ez da museo bat eta ez da arte garaikideko zentro bat.
‎Baina historialari tituluak ez dit dohainik ematen igarle izateko: ez dit dohainik ematen ondorioztatzeko etorkizunean ere horrela izanen denik beti, halako legea izanen bailitzan. Horrexegatik miresten ditut pazifistak, sinetsita daudelako ez dagoela Historia legerik, sinetsita daudelako Historia bera ere, Historiaren ibilbidea, alda dezakegula, etorkizun izan dezakegun garai batean gatazkak eta istiluak, guztiak, konponbiderik izanen dutela gerra bideetatik kanpo.
‎Umeek batzuetan marrazkiak ekartzen dizkidate eta nik, ene artean, Hara, zerrikumeak nik baino hobeto egiten du! Nik ere horrela egiten baneki...!
‎1953.ean sortu zenetik Zinemaldia hiria ekonomikoki suspertzeko asmatu zen eta oraindik ere horrela da. 2007.ean zine jaialdiak 60 milioi euro inguruko negozio bolumena sortu zuen.
‎Hortik atera kontuak! Zer pen tsatuko ote zenuke neu ere horrela hasiko banintz! –eta mahai ertzean utzitako puruari kolpetxo batez errautsa kendu zion, ipuina jantziko zuen ideia berria idatzi eta gero.
‎Hori pentsatu omen zuen. Geroago, hiria erakutsi, alde zaharreko terraza batean solasean jardun eta hotel bat bilatzeko asmotan altxatu ginenean, gerritik heldu omen nion, hain irmo eta aldi berean hain txeratsu, non biolin bat ere horrela sentituko zela pentsatu baitzuen, berak hainbeste miresten zituen jotzaileen eskuetan. Burutazio horrekin, jotzaile baten eskuetan biolina sentitzen zela pentsatuz alegia, egin omen zuen tarte bat, zeharkatu omen genuen kale bat, noiz askatuko nuen beldurrez, eta han bertan erabaki omen zuen nirekin geratuko zela.
‎(18:14:00) Talde batean bikainak batu zarete, beste batean onak, beste batean hala holakoak, eta beste batean kaxkarrak. Zuen jolasetarako ere horrela batzen zarete?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ere horrela egin 52 (0,34)
ere horrela ibili 30 (0,20)
ere horrela gertatu 29 (0,19)
ere horrela egon 25 (0,16)
ere horrela jokatu 23 (0,15)
ere horrela deitu 21 (0,14)
ere horrela hasi 19 (0,13)
ere horrela jarraitu 19 (0,13)
ere horrela ikusi 15 (0,10)
ere horrela ulertu 15 (0,10)
ere horrela esan 14 (0,09)
ere horrela pentsatu 11 (0,07)
ere horrela uste 10 (0,07)
ere horrela adierazi 8 (0,05)
ere horrela bizi 8 (0,05)
ere horrela hartu 7 (0,05)
ere horrela joan 7 (0,05)
ere horrela jaso 6 (0,04)
ere horrela agertu 5 (0,03)
ere horrela funtzionatu 5 (0,03)
ere horrela erabili 4 (0,03)
ere horrela hil 4 (0,03)
ere horrela hitz 4 (0,03)
ere horrela idatzi 4 (0,03)
ere horrela irudikatu 4 (0,03)
ere horrela sortu 4 (0,03)
ere horrela ageri 3 (0,02)
ere horrela aitortu 3 (0,02)
ere horrela aritu 3 (0,02)
ere horrela atera 3 (0,02)
ere horrela aurkeztu 3 (0,02)
ere horrela bukatu 3 (0,02)
ere horrela ikasi 3 (0,02)
ere horrela izendatu 3 (0,02)
ere horrela jardun 3 (0,02)
ere horrela nahi 3 (0,02)
ere horrela aipatu 2 (0,01)
ere horrela amaitu 2 (0,01)
ere horrela antolatu 2 (0,01)
ere horrela ari 2 (0,01)
ere horrela azaldu 2 (0,01)
ere horrela baieztatu 2 (0,01)
ere horrela bildu 2 (0,01)
ere horrela deskribatu 2 (0,01)
ere horrela ekarri 2 (0,01)
ere horrela erakutsi 2 (0,01)
ere horrela eraman 2 (0,01)
ere horrela erantzun 2 (0,01)
ere horrela eskatu 2 (0,01)
ere horrela ezagutu 2 (0,01)
ere horrela geratu 2 (0,01)
ere horrela gogoratu 2 (0,01)
ere horrela gomendatu 2 (0,01)
ere horrela hezi 2 (0,01)
ere horrela igaro 2 (0,01)
ere horrela interpretatu 2 (0,01)
ere horrela irabazi 2 (0,01)
ere horrela iruditu 2 (0,01)
ere horrela jarri 2 (0,01)
ere horrela ordaindu 2 (0,01)
ere horrela sartu 2 (0,01)
ere horrela segitu 2 (0,01)
ere horrela tratatu 2 (0,01)
ere horrela zeharkatu 2 (0,01)
ere horrela abiatu 1 (0,01)
ere horrela agurtu 1 (0,01)
ere horrela ahalegindu 1 (0,01)
ere horrela aholkatu 1 (0,01)
ere horrela al 1 (0,01)
ere horrela asmatu 1 (0,01)
ere horrela atzeman 1 (0,01)
ere horrela aurkitu 1 (0,01)
ere horrela azpimarratu 1 (0,01)
ere horrela baita 1 (0,01)
ere horrela balioetsi 1 (0,01)
ere horrela batu 1 (0,01)
ere horrela begiratu 1 (0,01)
ere horrela behar 1 (0,01)
ere horrela berretsi 1 (0,01)
ere horrela bilatu 1 (0,01)
ere horrela bota 1 (0,01)
ere horrela definitu 1 (0,01)
ere horrela dei 1 (0,01)
ere horrela delako 1 (0,01)
ere horrela domatu 1 (0,01)
ere horrela eboluzionatu 1 (0,01)
ere horrela eduki 1 (0,01)
ere horrela ehizatu 1 (0,01)
ere horrela elkar 1 (0,01)
ere horrela eman 1 (0,01)
ere horrela engainatu 1 (0,01)
ere horrela erabaki 1 (0,01)
ere horrela eraiki 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia