Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.067

2000
‎eskolan bizitakoak, ezkontza, euskararekiko sentimenduak, irakurtzeko zaletasuna, minak... Bertan jaso dira baita ere berak egin eta abestutako hainbat bertso, bere idazkeraren lekuko den eskutitza eta baita bizitzako gertakizunak ilustratzeko baliagarri diren marrazkiak ere
‎Aurrealde biluziaren oinarrian Jorge Oteizaren apostoluak ditugu, arroketan sortzen den izotzarekin jokatuz planteatu zituen hustutako eskultura harrigarriak. Goiko Pietatea ere berak eginikoa da.
‎" Helburua Euskal Herrian burutuko diren zinema estreinaldi guztien berri zabala ematea da, filmaketei buruzko erreportajeak, izarrekin elkarrizketak...". Horiez gain, mundu osoko errodajea eta filmen gaineko albisteek zein izarren bizitzazko zurrumurru eta istorioek ere beraien lekua izango dute programa berrian.
‎Egunetik egunera ugariagoak dira bere eguneroko lana oso osorik ordenagailu aurrean egiten duten pertsonak, eta egunetik egunera gehiago baita ere beren etxeetan ordenagailua erabiltzen dutenak lan pertsonal, kultural, sozial, politiko, sindikal eta abarrerako edo Interneten sartzeko. Horregatik, Laneko Segurtasun eta Higienerako Institutu Nazionalaren (INSHT) gida teknikora jo dugu, eta ordenagailuan lana egiterakoan kontuan hartu beharreko honako aholkuak jaso ditugu:
‎Monasterioa lautada azpian hartzen duen mendiska batean kokatuta dago eta bere inguruan aisialdirako prestaturiko gune polita egin da. Tenpluari dagokionez, 962 urtean jada idatziz aipatua, esandako moduan erromanikoa da, baina elementu bizantiarrek ere beren lekua dute. Elementu azpimarragarrienen artean sarrera nagusia eta Andra Mariren taila (XII. mendea) aipatuko ditugu.
‎Batetik planteamendu bera ezbaita gertatzen herrialde penintsularrekin: Hegoaldeko herrialdeek ere beren albistegiadute, baina horrek ez du ekiditen, aztertzen ari garen albistegietan herrialde horietangertatzen direnek agerpen garrantzitsua izatea (Nafarroaren agerpen txikiari, geroxeagoerreparatuko diogu). Bestetik, argudio horrek baliorik izatekotan, euskarazko kanalerako balioko luke, ez gaztelaniazko kanalerako, azken honetan Iparralderako albistegirikeskaintzen ez dela kontuan izanda.
‎Bistan da ondoko hilabeteetako konponbidea ez zegoela Egia Atotxako eta besteeliza komentuetako apaiz eta fraideen esku, eta guztiak ere goiko eliz agintarien aginduen zain zeudela. Gotzainaren arauak indarrean jarri ziren igande beretik euskarazkosermoiek ere beren betiko lekua izan zuten (martxoaren 13an) (Cronica: I, 358):
‎irratietan, telebistan ez bezala, hizkuntz komunitate txikiak aintzakotzat hartzeko joera dago. Hala ere, oraindik asko falta da gutxiengoek ere beren ahots propioa entzunarazteko, gehien entzuten diren irrati emandegietan batez ere. Horra hor Ipar Euskadiko irratiak:
‎Lokalismoak geure ingurumenera garamatza, eta ezaguna denetik hurbil egoteak gure arreta pizten du maiz. Informazio lokala soilik emateak, ostera, desabantailak ekarri ahal dizkigu, erreferente nazional, estatal edo kontinentalek ere beren aztarna uzten baitute jendearengan. Kontua ez da horrelako informazioa, lokala ez dena?
‎entzulea irratiaren laguntzailea eta partaidea da. Herriko Etxeek ere beren laguntza ttipia ekartzen daukute: Baxenabarreko 78 herrietarik 40 batek du Irratia laguntzen?.
‎izatearena...; hirugarren irakaskuntzari zegokionez, besteak beste, azpimarratu behar da lehen aldiz. Universidad Central? izenekoa sortzeko erabakia hartu zela (hemen bigarren irakaskuntzako ikasketa guztiek ere beren lekua izango zuten), baita katedrak lortzeko oposizio sistema ezartzekoarena ere. Edozein eratan, nahiz eta 1823ko erreakzio absolutistak araudi hori benetan indarrean jartzea eta garatzea eragotzi, egituratutako hezkuntza sistema izateak berez izan zuen izugarrizko garrantzia, eta gero Moyano legeak bere egingo zituen oinarri nagusiak jarri zituela esan daiteke138.
‎Egun hartako irakurraldietarik batean, Aaronen eta Faraoiren sazerdoteen arteko auzia kontagai duen Bibliako pasartea oroitarazi ziguten: pasarte hura, zeinean aditzerat emaiten baitzaigu nola Aaronek erdietsi zuen, Jehovaren garaziaz, eskuan zeramàn makila suge bihurtzea, baina baita nola egiptoarren Jainkoa ez zen gutiago izan, halako suertez, non bertze hainbertze erdietsi baitzuten haren sazerdoteek ere beren eskumakilekin, harik eta sugeak borrokan hasi eta Aaronenak egiptoarrenak irentsi zituen arte, frogatzen zelarik, gisa hartan, ezen israeldarren Jainkoa zela egiazko eta zin zinezko, eta ez egiptoarrena.
‎—Zer erran nahi didazu horrekin, gizonek egiten dituzten tenpluak ez direla beharrezko? Baina gu protestantak gara eta protestantek ere beren elizak eta beren tenpluak dituzte... —erran nion.
‎Zeren haien paradisua, nola baitzen lurrekoa eta lurrean eraikia, eta nola lurrean deus ez baita deusen beldur ez denik, hala, ez zen osoa ez guztizkoa, eta zeren haiek ere beren beldurrak baitzituzten... Eta gizon zuriaren beldur ziren batik bat... gizon zuri gehienak deabrutzat zituztenez gero, hauek haien lurrak inbaditu, eta sarraski bat baino gehiago egin zutenetik; baina, beldur hartaz gain, bazituzten bertze beldur suerte batzuk ere, hala nola arestian aipatu piztiei zietena, edo eritasunari eta heriotzari...
‎Eta, nola gaztetasuna baita, bertzalde, diruz ezin eros daitekeen aberastasun bakarretarikoa, abarizios izanen haiz, baldin gaztetasunaren donuak eta ondasunak, hala nola haragiari eta amorioari lotuak egon daitezkeenak, heuretzat bakarrik gordetzen badituk —eta, esku bat besagainean ipintzen zidala, eta bertzearekin urrezko hamar dukat eta berrogeita hamar errealeko poltsa emaiten zidala, bertze marinelei baino hagitzez gehiago, behatza galdu nuelako, erran zidan—: Aditu dudanez, Indietako itsasoetan barrena dabiltzan filibusteroek ere beren prezioa ditek, galtzen duten menbro bakoitzeko hainbateko saria jasotzen dutela, eta gu ez gaituk haiek baino gutiago izanen —eta, besagainetik atxikitzen ninduela, erantsi zuen—: Bretai niako kostan behatza galdu huen, baina ez gizontasuna, zeren gizontasuna ez baitu oineko behatzak egiten, baina bertze behatz batek... eta, beraz, ez erran niri ezen Amsterdametik itzultzen haizela gizon egin gabe...
‎—Popi eta Lolarenak ere berak marrazten ditu? —lehen aldiz juntatu ginenetik interes miko bat sumatu nuen haren begitartean.
‎Bokarta olioaren arrasto mehe bat distiratzen zen haren ezpainpean eta, aho itxitik, asots apal batzuek haren mihiaren borrokaren berri ematen zuten haginen arteko zirrituetan pausaturiko urdaiazpiko hondarren baten aurka. Piper beteek ere beren lorratza utzirik zuten: tanta borobil nabarmen bat, gorri beltza, blusa baporetsuko hirugarren botoiaren ondoan.
‎hitzaurreak egiteko izenordea erabili besterik ez zuela eta hartara bere burua ere bilduman sartzeko lizentzia hartu... Badira izenorde beharrik gabe ere beren burua antologatzen duten bildumagile eskrupulorik gabekoak ere, bestalde.
‎Liberalek, batez ere beraien burua antiperfekzionistatzat jotzen dutenak, merkatu soziokulturalean esku hartzen duen estatu batek bizimodu jakin bat bultzatzen (edota oztopatzen) duela pentsatzen dute, modu horretan gizabanakoen autodeterminazioari mugak ezarriz. Rawlsek dioenez, adibidez, askeak diren gizabanakoek beraiek eutsiko diote baliotsutzat jotzen duten bizimodu on jakin bati, botere politikoaren inolako laguntzarik gabe.
‎Euskal Herria nazio bat baldin bada, bere kultura babestu eta suspertzeko komenigarria litzateke zalantzarik gabe. Katalanek ere beren Bi blioteca de Catalunya badute eta. Halere, erantzun azkar hau eman ondoren, zalantzak datozkit.
‎Bele eta Lupo ere altxatu ziren: agian konbertsazio hartatik baztertuta sentitu, eta hala ere beren autonomia erakutsiz, ate aldera zihoazela, Belek Xani begi ñika bat egin ote zion; agian Henriren izena aditu, berek ere ezagutu zuten; agian baina, bi neskekin gelditzen zelako zen: zuntzunkeria bat.
2001
‎Pertsona bat ezin da egon politikatik bizitzen bere bizitza osoa, hori burokrata bat bihurtuko da, hori moztu egin behar da. GKEetan dabiltzan askok alderdietan eta bere sinesmena galdu du, baina hala ere beren ekarpena egin nahi du eta horregatik egiten da solidaritatea. Ez dut esango mundu horretan denak gari garbia direnik, baina asko bai.
‎Gure Baigorri Bastidarra, pilotari duzu, eta pilotazale, bertsolari duzu, eta bertsozale; abeslari eta abestigile. Eta txapela ere berekin du beti, buru argi horretan.
‎Eroski Taldea Fundazioaren bazkide eta lagunek ere beren web gunea izango dute: www.amigos.fundaciongrupoeroski.es Irabazi asmorik gabeko entitate honek heziketa lana ere egiten du, Kontsumo Eskola, Kontsumo Gela, hitzaldiak, era askotako biltzar eta jardunaldiak, jostailuen inguruko aholkularitza, Interneteko erosketetarako on line Eskola eta abarren bidez.
‎Barrene Barreneten modu sistematikoan eta era guztietan landu dira ikas estrategiak, aurretik premisa bat genuelako. Gure iritziz, ikas estrategietan instruitzeakareagotu egin luke ikas prozesuarekiko ikasleen atxikimendua, eta bultzatu egin lituzke ikasleak ikasgelatik kanpo ere beren hizkuntz trebetasunakerabiltzera. Oraindik goiz da, gure lan hipotesia baieztatu den ala ez esateko, etagure atazek espero genituen fruituak eman dituzten ala ez jakiteko.
‎Bestalde, sakrifizio erritualak ere aurkitu izan dira, erritual merobingiarrenarteko elementu karakteristikoak direlarik, batez ere beraien ikusgarritasunagatik.Galian gutxitan aurkitu dira sakrifikatutako animaliak lurperaturik, Alemanianaurkitutakoekin konparatuz behintzat. Zaldi ehorzketak dira aipatuenak.
‎Alde horretatik, iraultza herderiarraren jarraipena eta hedapena baino ez da: nazioburujabe berriek ere beren aldarrikapen liguistiko zein kultural nahiz literarioakburutuko dituzte[.] ipuin eta kondaira herrikoien bilketak ahozkoa den literaturaidatzizkoa bihurtuko du. Herrien arima eta jeinuarekiko sinesmenean oinarritutadauden folkloristen lanen ondotik, etnologoenak etorriko dira, zeintzuk baserritargoanoinarritutako herritartasunaren ideiari segida emanez ahozkotasunaren ondareariberezitasunaren eta nazionaltasunaren zigilu zientifikoa emanen baitiote.
‎Aingeru Epaltza, Rock & Roll; Juan Luis Zabala, Agur, Euzkadi; Luis Mari Mujika, Memoria galduak; Aitor Arana, Onan eta Ipuin entzulea, kasu. Hauekin batera, hainbat idazle berrik ere beren lehen eleberria eskaini ziguten epe jakin honetan. Honako hauek dira plazara lehen aldiz jauzia egin duten ahots berriak:
‎Orduz geroztik, Napster guztia egiten saiatu da, hasi egile eskubideen ordainketa eskaintzeko industriarekin hitzarmena egiten, eta harpidetza bidez atari baterako eraldaketa iragartzen, autozenketatik pasatuz. Asteburu honetan egindako esperimentuak argi utzi du erabiltzaileek ere beren irudimena areagotuko dutela, abestiak doan trukatzen jarraitzeko. Howard King-ek, Metallicaren abokatuak, atzo azaldu zuen bi egun eskasean taldearen zaleek “Fade to Black” kanta kopiatzen jarraitzeko formula aurkitu zutela.
‎Ez da lan erraza, ordea. Alde batetik harijan batzuek oraindik ere beren zortea burumakur onartzen dute. Oraingo egoera latzaz lehengo bizitza batean egindako bekatuak ordaintzen ari direla begitantzen zaie.
‎Euskararen auzia ez da euskara duindu nahian ari garenon kontua bakarrik. Hiritar guztien erantzukizuna da gure hizkuntzen arteko elkarbizitza, eta hor, mapa linguistiko horren aurrean, politikariek eta artistek, profesionalek eta unibertsitarioek, edozein delarik ere beren ama hizkuntza eta hizkuntza hautamena, ezin diote bizkarra erakutsi erantzukizun horri –hizkuntzen  arteko elkarbizitzari, alegia–, arazoaz ezer jakin nahi ez izatea bera ere arazoaren aurrean jarrera oso markatua hartzea baita: irauteko neke gehien dituen hizkuntzaren aurkakoa, zalantza izpirik gabe.
2002
‎Giza kolektibo hau oso txertatua dago gure gizartean, Euskal Herrira ekartzea eskatzen dugu eta beren kolektibotasun horretatik beren ekarpenak egin ditzaten. Irlandan horrela hasi zen prozesua urratzen, eta horrek ekarri zuen presoek ere beren irtenbidean parte hartzea. Hemen ere gauza bera behar da.
‎Aurten epaimahaikideen artean Win Wenders, Mariano Barroso, Mirtha Ibarra edota Ariane Ascaride daude. Denak ere beren arloetan ezagunak eta izen handikoak. Banan banan hartuta kontrastatua dago horrelako epaimahai batean egoteko euren ahalmena.
‎Egin dezagun adibidez, erran zuen Parmenidek, gizon bat iopu dela ala iaun dela. Iopu balinba da, iaun iopu gerenez izango ezta; eta ezta oro bat, iaun balinba da, iopu iaun ere berenez. Gizon bezala, gizon baten iaun ala iopu izanen da.
‎Par. Bertze hainbertze gerthatuko zaio batari bere buruaz ere; nolanahi ere berez handitasunik ez tipitasunik ezpaitu, eztezake beregan gainditu ez bertzek gainditua izan; bainan hedago berdineko denez, berberaren berdina da.
‎Hala ere, lehenbiziko saioetan aurkako jarrera sistematikoa izan bazen ere, aduanak lekuzaldatzearen aldeko sektore batzuk nabarmentzen hasi ziren. Kontrabandoarenaurkako zaintza areagotzeak eta aduanetako zergak handitzeak lekualdatzearenaldeko defentsa egitera bultzatu zituzten zerealen arloko interesdunak, noblezialurjabea eta Ebroko erriberako herriak, hain zuzen ere beren merkatua Gaztelaaldera zabaltzeko; status quoaren defentsa, berriz, Nafarroako mendialdeko herriek, artilea Frantziara esportatzen zutenak?, herrialdeko kontsumitzaileek. Frantziako produktu ugari erabiltzen zituztenak, eta, noski, kontrabandoarenonurak hartzen zituzten merkatariek egiten zuten.
‎Merkataritza harremanen gora egite horrek integrazio ekonomiko askoz erehandiagoa ekarri zien Arabari eta Nafarroari Bizkaiko eta Gipuzkoako industrializazioaren inguruko esparru ekonomikoan; esparru horretakoak ziren, halaber, Errioxako eta Gaztelako iparraldea, kostaldeko eremu industrializatuetan baitzutenhoriek ere beren produktuetarako merkaturik handiena.
‎Lurraldearen Antolaketarako Artezpideak maila gorenekoak dira goian aipatutako hiru tresnetan, beraiek eratzen eta arautzen baitute EAE osoan lurraldearenantolaketarako gainerako tresnek errespetatu behar duten erreferentziazko markoorokorra; hirigintza plan oro eta erakunde publikoek (erkidegoak, probintzieknahiz udalek) egiten dituzten lurralde ekimen guztiak ere beren menpean daude.Urteetako lanaren ondoren, 1997an LAAen behin betiko onespena egin zen, dekretu bidez. LAAen funtzio behinenak honako hauek dira:
‎*. Aldundiek ere beren aldetik industria politikako ekimenak dauzkate. Adibidez, Bizkaiarenkasuan BESERO.
‎Corcuera k erakutsi duen bezala, Sabino Aranaren lehenjarraitzaileak Bilboko burgesia txikiaren eremuetatik etorri ziren, baina laster. Sabino oraindik bizirik zegoela? industria burgesiaren partaide batzuk ere beren atxikimendua adierazi zioten Euzko Alderdi Jeltzaleari. Ondoren, arrazoidesberdinak zirela medio?
‎Halaber, herriko biztanleengandik hurbil dagoen komunikabidea izateko asmoa duenez, askotan irrati askeak irratigintzan aritzeko aukera ematen die zaleei edo ikasleei, horiek ere beren irratsaioak egin ditzaten:
‎gazteek, emakumeek, auzokoek, nazioalistek, etorkinek, homosexualek, intsumisoek...; beste komunikabide ofizialetan baztertuak dauden minoriek alegia. Boris Vian ek dioen moduan, herri mugimendu horiek ere beren mintzaira propioa garatzeko aukera dute komunikabide askeetan, diskurtso ofizialetik urrun14 Horretarako, behar beharrezkotzat jotzen zuen Vian ek talde horien diskurtsoen azalpen zuzena, bitartekaririk gabea.
‎Burgosko kartzelan ziren preso politikoek, gehienak PCEko militanteak ziren? ere beren kronikak bidaltzen zituzten irratian irakurtzeko, eta Burgosko Epaike taren berri ere eman zuen emisorak, epai gelan bertan egindako grabazio batzuk barne.
‎Alde batetik, oi bezela, sarats loretsuz hiblar erleak alatzen ditun auzo mugako esiak, mur mur goxo ta biguñez lotarako ots egingo dizu; bestetik, ordea, arkaitz garaipean kimatzailleak bere abestiak aizetara iaurtiko ditu. Auek gorabera, begiko dituzun usoek ez ditute beren urrumak etengo, ezta zumar ondoko uxapalek ere beren minkuriña eguratsa zear.
‎Víctor Domínguez, Internauten Elkarteko lehendakaria, lege berriak «sarean diharduten enpresa handien aurrean eta segurtasun juridikorik ezaren aurrean internautak defendatzea» espero du. Zientzia eta Teknologia ministroari dagokionez, ‘Birules Legeak’ sortu duen eztabaida juridikoarekin batera, Interneten erabiltzaileek ere beren iritzia ematen dute araua onartzean. Ministroen Kontseiluak argi berdea eman zion Informazioaren Gizartearen eta Merkataritza Elektronikoaren Zerbitzuen lege proiektuari (LSSI), hau da, jarduera ekonomikoak bide elektronikoz arautzen dituen lehen arauari.
‎Ez du arrotzik onartzen. Herriak ere beren barrutian jabe izan lirateke.
‎Baina gauza bat da teoria eta bestea praktika. Nik ere neure gorabeherak izaten bainituen –ez harenak bezainbatekoak, bistan da–, eta haiek ere beren eragina izango baitzuten, hainbat zirkunstantziatan.
‎Sergio itota bizi zen gurasoen munduan, baita Sara ere bereenean, eta biek ala biek behar zuten aire berri bat. Ez komuna batean bizitzeko, argi eta garbi baitzuten bai Sergiok bai Sarak elkarrekin bizi nahi zutela, beren etxetxoan, hain baitzeuden maitemindurik, baina bai beren bizimodu propioari ekiteko, apaltasun handiz eta luxurik gabe.
‎Abertzalearen ikuspuntutik diot hau, nahiz abertzale anitz, batez ere abertzale ofizial anitz, ez datozen bat honekin, praktikan ikusten da hori, ez baitute inoiz ere ahalegin txikienik egin ez haiek ez haien seme alabek hizkuntza hau ikasteko. Nekez esan dezakete, hortaz, euskara dutela haiek ere beren ideologiaren euskarri. Nekez mintza daitezke haiek" gure" hizkuntzaz, hizkuntza hori besterena baita, ez haiena.
‎1973an Arabiar Lurralde PetrolioEsportatzaileen Erakundeak erabakitako boikotak arabiar israeldar gatazkarekiko jarrera aldatzera derrigortu zituen Mendebaldeko herrialdeak. Jende musulmanak orduantxe ikusi zuen bazuela protagonismoa eta galdutako duintasuna itzuliko zien tresna boteretsu bat, baina beren buruzagiek batez ere beren probetxurako bakarrik baliatzen zutela.
2003
‎Oro har, erabileraren eskasia ikusten dut arazo. Izan ere, jakingo bagenu 30 urte inguru duen jende horrek, bere heziketa euskaraz izan dutenak edozein izanda ere beren ama hizkuntza, beren seme alabei ama hizkuntza gisa euskara irakatsiko dietela, urrats izugarria izango genuke ziurtaturik. Baina nola jakin hori horrela izango dela?
‎Hau da, Udalak dagokiena ematea. Baina Udalbatzak ez du desfilatu behin ere beraiekin, bandera ez zaie behin ere eraman. Ordutegia eta guzti aldatu dute».
‎Jendea gure dinamikan inplikatzea nahi dugu aurkarien aurrean indar harreman sendoa gauzatu ahal izateko». Xedea hori izan arren Demoek ez dute gizartea ordezkatu nahi, ez dute inolaz ere beren burua euskal ordezkarien gisara ikusten.
‎Adibidez, heriotza zigorra desagertzeko puntuan dago, eta oso herrialde gutxi dira oraindik ere beren zigor legeetan mantentzen dutenak, eta are gutxiago praktikatzen dutenak.
‎Ez dakit zenbateraino izan daitezkeen landa eraikuntzak arkitektura, izan ere beren existentzia ingurunearen eskaerei egindako berehalako erantzuna dira, eta ez arrazoiaren ondorioa.
‎Alexandrako ghettotikSandtoneko egoitza ofizialerako iragarritako ibilaldia egin baino egun bat lehenago, gutxienez hiru deialdi izan ziren, horietariko bat legez kanpokoa, prentsaren iritziz.Hurrengo egunean, bi ibilaldi egon zirela irakurri eta entzun zitekeen (El Pais, 2002ko irailaren 1a), bat baino egon ez zenean, Lurrik Gabeko Mugimenduak etaHegoafrikako mugimendu sozial ugarik deitua, INDABA buru. Beste ibilaldi bat, sasiofiziala, ANC eta COSATUk deitua, ez zen Alexandrako estadiotik irten ereegin, 3000 lagun bildu ez zituelako, nahiz eta Hegoafrikako hainbat ministro eta nazioarteko buruzagik ere beren presentzia iragarri. Jendeak nahiago izan zuen hurbileko liderren berotasuna.
‎Erreferentzia urteak aldatu14 ziren eta1986 edo 1991 urteetako mailarik garaiena hartu zen erreferentziatzat. Aldaketarekin esportazioak laguntzen zituzten herrialde garatuek ondorengo seiurteetan ere beren ordainketekin jarraitzea lortu zuten.
‎Aspaldiko kontua da. Betidanik zientziatzat hartu diren jakintza arloetan (matematikan, l' isikan^, alegia) lan egiten dugunok mesfidati jokatzen dugu letra gaietan ari direnekin eta, halaber, modu eszeptikoan hartzen ditugu giza etagizarte arloko gaietan lanean dihardutenak, nahiz eta hauek ere beren buruak zientzialaritzat aurkezten dituzten; izan ere, lan, zientifikoak, egiten saiatzen dira.
‎Aburu horiek plazaratu ziren une berean, UEUren buruek ere beraien ikuspuntua eman zuten. Deia k iritzi bilketa kaleratu zuen egun berean, Egin ek Martin Orberi egindako elkarrizketa kaleratu zuen.
‎Arratsaldean bertan hasi ziren klaseak, eta normaltasun osoz gauzatu ziren Larraonako geletan. Zenbaki hotzek ezin dute ondo azaldu bertan bizitako giro alai eta baikorra, nahiz eta gero ikusiko dugunez, kritika gogorrek ere beren tokia izan. 522 lagunek eman zuten izena UEUn, gehienak ikasle aritu ziren, baina irakasle asko ere bertan geratu zen ikastaroek iraun zuten bitartean.
‎Eta presoen alde egiten diren aldarrikapen guztiak guztiz legitimoak direla. Presoek ere beren eskubideak dituztela, eta hauek ezin direla negoziatu, eta are gutxiago ukatu. Hori ez dela gure herriak duen arazo bakarra?
‎Uste baino gertuago daude. Bekoz beko begira geratu zaizkie, barrez ari diren bitartean, baina ez batak ez besteak egin du keinurik ñimiñoena ere beraien aldera. Aurrera egin du traktore txikiak, tarra tarra lur harrotuaren gainean.
‎Ene alde Aresti Bilboko poeta zenaren hitzak kanta ditzaket: " Etarren amek negar egiten dute beren semeak hiltzen dituztenean, baina batez ere beren semeek hiltzen dutenean". Ez ahal da argi?
‎Emacumiac daucai Guizacumien embidia bagueco uso errazuazcua; Guizacumiac baño devotaago dira, eta beste partida edo prenda onic asco ditube; ala ere beren condicino, complexino edo Naturaleza gueien bat argalagua da Guizacumiena baño. (...) Diabruac sortu izan ditu defecto eta vicio mueta batzubec gueiago Emacumeen biotzetan Guizacumeneetan baño.
‎Ikusi dugun bezala, mugimendu karlistaren oinarri soziala nekazariek osatu zuten batez ere. Karlistek egiten zituzten aldarrikapenak sarritan propio beraiei zuzentzen zitzaizkien, eta altxamendu batzuk ere beren izenean egin ziren. Honela altxatu zen, esaterako, Oiartzungo herria 1833ko urriaren 15ean:
‎Oro har predikari gehienak ez dira gai izaten gaizkiaren sorburuari buruz teoria zeharo koherente bat eskaintzeko, zalantzarik gabe aurreko mendeetako teologo nagusiak ere beraien artean kontraesanak ehuntzen joan zirelako. Ikus dezagun Añibarroren adibide bat.
‎Gainerako guztiek ere beren adostasuna adierazi zuten eta Sokratesek egindako gonbidapen ber178 bera egin zuten ere. Aristodemo ez zen haietako bakoitzak esandakoaz zehatz gogoratzen, ezta ni hark esandako guztiaz; baina gogoangarrien iruditu zitzaidana eta hizlari horietako gogoangarrienen hitzaldia esango dizuet.
2004
‎Beste sektoreek ere elkartasuna adierazten zieten langileei. Eta herritarrak ere beraiekin zeudela adierazten zuten, manifestazio jendetsuetara joanez. Zenbaitetan »baita Eguberrietan ere» gose grebak egin zituzten ontziolaren barruan.
‎15.000 akre (6.000 hektarea) baino gehiago lur ditu Holker Estate etxaldeak, Cumbriako hegoaldean. Baserriak, landa turismo etxeak... eta Morecombe Bay ko hondartzetarako pasabidea ere berena denez, itsasertz horretako arrantza eta itsaski bilketa ere Cavendishtarrek kontrolatzen dute.
‎Gainera, horiei beste hiru faktore gehitu behar zaizkie: ...etxebizitza erosteagatik errentan hartzeagatik baino, Europan gertatzen denaren kontrako); bi, gaur egungo testuinguru ekonomikoan eskaintzen ari diren interesak oso baxuak dira (hipoteka maileguen kuotak hileko errentak baino pixka bat altuagoak baino ez dira); hiru, gizarte laguntzako etxebizitzak edo akurako etxebizitza babestuak oso urriak dira (hori dela eta, errekurtso gutxien duten taldeak ere beren baliabideen gainetik zorpetzera behartuta daude).
‎Egia da, baina ez, haren ustez, Altubek dioen bezala eus­ kal idazle garbizaleen erruz, beste arrazoi batzuk ere tartekatu izan direlako baizik, batik bat hauek: bat, Errioxa, Araba eta Nafarroan, adibidez, euskal idazlerik ez zen garaian gertatu zen euskararen hondamendia; bi, hizkuntza, familian ez ezik, kalean eta eskolan ere erabiltzen baita, Nafarroan azken ho­ riek izan dira euskara baztertzeko bide nagusi; hiru, komunikabide idatziek ere beren eragina dute, eta hor Euzkadi eta El Día egunkariak, adibidez, gehien­ bat gaztelaniaz ari baitira, horiek ere «euzkera baztertu eta atzerazoteko bide­ rik zabalenak» gertatu dira; lau, herriari artez eragiteko, ahalik eta euskara gar
‎Zu pozik zeunden, lagunekin afaria zenuela eta. Asko maite zenituen zure lagunak, eta badakit zu ere beraien bihotzen zati zinela. Joan zinen bada; zeharkatu zenuen azkenengo aldiz etxeko atea, inork hura imajinatu izan gabe.
‎Behin eta berriz esan dut gorago, eta ideiaren alde zenbait iritzi aipatu ere, hizkuntzen estruktura ez dala Logikaren kapitulu bat; ez dala ere berez sortzen, ez dala inbariante bat; hizkuntza batetik bestera bestelakatu egiten dala errotik, aukera kontu hutsa dala. Eta behin eta berriz ere agertu dut hizkuntzaren sustraia bera, eta ezagugarri nagusia, estruktura hori dala; edo, estruktura mordo horren plegu berezia.
‎Hain zuen ere sakonak diralako oharkabean gertatzen diran gertaerak, halarik ere beren eragiñak eta ondorioak gauza ageria dira. Erdi izkutaturik datzaten fenomenuen artean ezar ditezke, nik uste, mintzairari dagozkionak.
‎Eta kontua da Ponte a Ematik goiko auzora doan kaminoa harbidea dela, eta, noski, bizikletak dardara egiten du, eta txirrina ere berez hasten da jotzen, auzoko denak irten daitezen leihoetara, egun on Luca, egun on Signora Maria, egun on Gino.
‎Ciccillok ez dio begiratu. Galdera batzuek erantzuna ere beraiekin izaten dute, eta, normalean, poliziek egindako galdera guztiek izaten dute erantzuna beraiekin. Poliziek ez dute sekula alferrik galdetzen:
‎Eta zer dira Eneko eta Eneka horiek guztiak, gure Carlos, Fernando eta Felipe, edo Carlota, Isabel eta María Cristina jator askoen aurrean, zokora eta bazterrera kondenatu nahi dituzten izen arrotz ezdeusak baino? (...) Santiagori dei egin behar ote diogu, bada, berriro, euskaldunen eta mairuen kontrako gurutzada berri honetan, hauek ere beren paterekin mehatxatzen baikaituzte hegoaldetik, Santiago y cierra España...?"
2005
‎«Boluntarioek zer egin behar den esateko joera izan ohi dute, baina hori ez da gure egiteko nagusia: hango jendea prestatzeaz gain, batez ere beraien aldarrikapenak eta iritziak entzutera joan behar du boluntarioak». Gainera, Hirugarren Mundura doazen boluntarioak prestatuta egon behar dutela azpimarratu du.
‎Udazkenean kolorez lehertuko den hostoak badatoz. Pottokak ere berenaz bizi dira inguruotan oraindik, orein, orkatz eta basurdeekin batera. Artzaintza leku entzutetsua da Irati.
‎Gobernuaren esku sartzea hedabideetan »eta bereziki telebistan» lotsagarritzat jo dute informazioaren deontologoek. Telebista publikoetako kazetariek ere beren askatasuna urratua sentitu bide dute boterearen esku sartzea dela medio.
‎(Jn 20,24) Jainkorik ez dela diotenak bezala. Hauek ere beren fedea baitute haatik" uste gabetarik"," halabeharrez" edo" zerbait" deitzen duten beren jainko guziz boteretsuan. Fedea erran dut, ez baitute beren erranaren frogarik ematen ahal haiek ere.
‎Minbiziak ez ote ditu lanpostuak sortzen, dirua irabaz arazten, ekonomia garatzen? Alde batetik onkailuak eta belar pozoinak egiten dituzten fabrikak beren ikertzaleekin, bestetik mediku eta erizain, hauek ere beren ikertzaleekin. Zer erranen dute lurra kutsaturik utziko diegun haurrek?
‎Kalkulatuta dago 4.000 mediku inguruk errezetatzen dutela Espainian eta aseguru pribatu batzuk ere beren prestazioen artean homeopatia sartzea pentsatzen ari dira beren aseguratuen artean eskaria gero eta handiagoa baita.
‎Bai badira erdaraz eskolatu ikasle euskaldunetan ikasle harrigarriak, baina horiek ere beren odol mintzairean hobeki ikasiko zuten, jakitate mamitsuagoa bilduko eta, gainera, sekula ez dute hatxemanen frantsesarekin galdu denbora.
‎Lehenik, legitimotasun osoz emakumezkoak gizonezkoekin batera berdintasunean Alardeanparte hartzeko eskubide osoa dutela aldarrikatuz lehen urratsa eman zuten emakume eta gizonei, beren ekimenari esker gure gizarteko beste injustizia bat agerianutzi dutelako eta gizon emakumeen arteko bizikidetza justua helburu, inoiz elkarezagutuko ez lukeen jendea elkar ezagutzea eta biltzea posible egin dutelako (emakume, tradizionalistek? ere beren esker ona adierazi lukete; izan ere, inoizez bezala, Alardearen aitzakian biltzeko eta antolatzeko aukera izan baitute, etahori bai dela aurrerapauso historikoa!). Bigarrenik etxekoei, bere unean emandakobabesa eta erakutsitako ausardiagatik.
‎Sistematika: Bizidunen dibertsitatearen ikasketa zientifikoa da, eta bai ere beraien arteko harremanena. Sistematika Zoologikoa, Simpson-ek, analisi faunistiko?
‎...ila sozioekonomikoarekin baino, Nuria Almirall eta Roser Torné psikologoek, Kataluniako Haurren eta Nerabeen Arretarako Zuzendaritza Nagusiko profesionalek, “Haurren tratu txar fisiko larriak eta lau urtetik beherakoak” txostena egin baitute, eta Tornék dioenez, “haurren tratu txarretan ez dago alderik klase sozialen artean, eta, imajinatzea zaila izan arren, klase altuko gurasoek ere beren seme alabak jotzen dituzte”. Ildo horretatik, adituak adierazi du “errealitatearen pertzepzio okerra” dagoela, eta horrek haurren tratu txarren kasuak baliabide gutxi eta egiturazko arazoak dituzten familiekin lotzen dituela.
‎Gainera, ikasleak Bigarren Hezkuntzaren amaieran lan monografiko bat egitera behartzearen alde daude, beren ezagutzak lotu eta liburutegiak erabil ditzaten. Azkenik, espazio horien funtzionamendu ordutegia zabaltzea eskatzen dute, familiek ere beren seme alaben hezkuntzan parte har dezaten.
‎etxera bere buruaren jabe itzultzeko bilatzen zuena topatu barik, gogoz kontra utzi behar izan duena topatu du, eta itzuleran seguruenik orain topatu nahi ez duena topatuko du. Agian Ametsek ere berak bezain ahaztuta izan du Ainara. Baina orain gogoratu bide du, maitale berriarengandik aldendu orduko.
‎Eta ez da nahiko genukeen bezalakoa... Naturako izakiek oro bezala, hizkuntzek eta herriek ere beren" sell by date" dute (hau ingelesez esan dit birritan, ez oso ahoskera onaz, eta gaztelaniazko itzulpena erantsi du: " tienen su fecha de caducidad").
‎Israelen alde eta arabiarren aurka zegoen, funtsean, arrazoi historiko preskribaezinen ondorioz, eta Israelek egin zuenaz mira eginik. Bere garaian jeltzale eta euskaltzale asko ere Israelen alde egon ziren eta daude oraino ere beren erara. Hala ere, ez dut uste arabiarren aurkakohe rrahorretan asko bat etorriko zitzaiokeenik.
‎Eta latzena: " artista" ugarik inork ulertzen ez dituen produktuak sortu bezala —" absurdo" edo" lan ireki" etiketen pean ezkutatzen direnak—, zientzialari eta teknologoen artean ere beren zereginari buruzko nahastea suma daiteke. Eta argitasunik gabe ez goaz urrutira.
‎Arazoa horien jarraitzaileekin sortzen zaigu; hau da, dibulgatzaile batzuekin, zientziaren sozio analistekin, modako joeretara hurbiltzen diren akademiko arribistekin. Baina baita ere beren karrerak ‘bide arin’ batetik zuzendu nahi dituzten zientzialari batzuekin. Estetika ziberpunk pixka bat eta espekulazio gogor sorta batzuk nahastatzen dituzte, ondoren kultur guneetan hitzaldiak eman eta edonola argitara ditzaten.
‎Beren ikonoa: hegazkinlari baten irudia, heroe modernoa ren paradigma; hiru rogeita hamar urte lehenago futurismo italiarrak besarkatu ez ezik, Junger, LeCorbusier (Aircraft), Miyazaki (Po rco Rosso) eta 2004ko Scorsesek (The Aviato r) ere beren produktuen artean goi goian zuten. Espiritu hori hobekien islatzen duen El Aviador Droren abestia Selector de frecuencias 1980ko hamarkadako arrakasta izan zen:
‎Baina ez kopuru oroko rrak eta ezta ere propo rtzioakdira beti berdin. Ustekabeko harrigarririk ez badago ere bada nabarmentzekoa aurten irakaskuntzako liburuek izan duten gorakada, zenbaki absolututan bezala propo rtzi onalki ere beraiena baita igoera handiena. Beti bezala aurreneko lekuan agertzeaz gainera, orain produkzio osoarengain duten pisuak sekulako tamaina hartu du:
‎Futbol talde bateko kamisetak bailiran. Hilobi batzuk aise aurkitzen dira, beste batzuk berriz, gugandik ihesi dabiltzala ematen du, hil ondoren ere beren miresleei itzuri egin nahiko baliete bezala. Cioranen hilobia da nik topatu nahi dudana.
2006
‎Nostalgiarik gabe. Oraina, batez ere beraiena, aspaldian bekaitz higatua, bermatzeko, batzuk abandonatu dituzten umeak Jarmusch eta Wenders edo besteak Almodovar hila uste eta jukutriaz salbatu den amak, familia bilatzen dute, bizirauten laguntzeko. Baina ez familia hertsia.
‎Eskolako lagunak beste hainbat tokitan (jolas parkean, etxean, etab.) ikusteak eskolan ere beraiekin izateko nahikundea areagotuko dio.
‎Ladakhek eta Zanskarrek ere beren kultura berezia dute.
‎Gizonezkoak beltzez jantzita ibiltzen dira guztiak, gehez jantzita ibiltzen dira guztiak, gehienek sagos delako daramatelarik. Honetaz estaltzen dira lo egiteko ere beren lastozko etzantzetan. Keltatarren antzera, argizarizko ontzietaz baliatzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ere 1.066 (7,02)
ERE 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 171 (1,13)
Herria - Euskal astekaria 127 (0,84)
Consumer 91 (0,60)
Berria 89 (0,59)
Alberdania 63 (0,41)
UEU 59 (0,39)
Pamiela 56 (0,37)
Argia 49 (0,32)
Euskaltzaindia - Liburuak 45 (0,30)
Booktegi 39 (0,26)
Jakin 27 (0,18)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 26 (0,17)
Maiatz liburuak 23 (0,15)
Susa 20 (0,13)
Uztaro 15 (0,10)
erran.eus 14 (0,09)
Urola kostako GUKA 14 (0,09)
Labayru 9 (0,06)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 7 (0,05)
Karkara 7 (0,05)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 6 (0,04)
aiurri.eus 6 (0,04)
Karmel Argitaletxea 5 (0,03)
LANEKI 5 (0,03)
Osagaiz 5 (0,03)
Karmel aldizkaria 5 (0,03)
hiruka 5 (0,03)
Open Data Euskadi 5 (0,03)
Hitza 5 (0,03)
EITB - Sarea 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
Goenkale 4 (0,03)
Ikaselkar 4 (0,03)
Guaixe 4 (0,03)
Jakin liburuak 4 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 3 (0,02)
goiena.eus 3 (0,02)
Uztarria 3 (0,02)
ETB dokumentalak 3 (0,02)
Kondaira 3 (0,02)
aiaraldea.eus 3 (0,02)
alea.eus 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
barren.eus 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 2 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ere berak buru 39 (0,26)
ere berak lan 21 (0,14)
ere berak egin 17 (0,11)
ere berak etxe 17 (0,11)
ere berak leku 17 (0,11)
ere berak hartu 16 (0,11)
ere berak ukan 16 (0,11)
ere berak bizi 13 (0,09)
ere berak ekarri 12 (0,08)
ere berak eraman 11 (0,07)
ere berak bizitza 10 (0,07)
ere berak joan 10 (0,07)
ere berak artean 8 (0,05)
ere berak herri 8 (0,05)
ere berak toki 8 (0,05)
ere berak herrialde 7 (0,05)
ere berak hizkuntza 7 (0,05)
ere berak iritzi 7 (0,05)
ere berak kabu 7 (0,05)
ere berak bide 6 (0,04)
ere berak ekarpen 6 (0,04)
ere berak produktu 6 (0,04)
ere berak antolatu 5 (0,03)
ere berak bat 5 (0,03)
ere berak egon 5 (0,03)
ere berak eragin 5 (0,03)
ere berak eskubide 5 (0,03)
ere berak familia 5 (0,03)
ere berak kultura 5 (0,03)
ere berak presentzia 5 (0,03)
ere berak seme 5 (0,03)
ere berak zerbitzu 5 (0,03)
ere berak ama 4 (0,03)
ere berak atera 4 (0,03)
ere berak balio 4 (0,03)
ere berak diru 4 (0,03)
ere berak haur 4 (0,03)
ere berak izaera 4 (0,03)
ere berak jarduera 4 (0,03)
ere berak laguntza 4 (0,03)
ere berak parte 4 (0,03)
ere berak ahots 3 (0,02)
ere berak arteko 3 (0,02)
ere berak atxikimendu 3 (0,02)
ere berak aukeratu 3 (0,02)
ere berak batera 3 (0,02)
ere berak behar 3 (0,02)
ere berak berezko 3 (0,02)
ere berak bezala 3 (0,02)
ere berak denbora 3 (0,02)
ere berak eduki 3 (0,02)
ere berak ekintza 3 (0,02)
ere berak eman 3 (0,02)
ere berak eskola 3 (0,02)
ere berak ez 3 (0,02)
ere berak gauza 3 (0,02)
ere berak geratu 3 (0,02)
ere berak gorputz 3 (0,02)
ere berak historia 3 (0,02)
ere berak ikusmolde 3 (0,02)
ere berak joko 3 (0,02)
ere berak lur 3 (0,02)
ere berak on 3 (0,02)
ere berak premia 3 (0,02)
ere berak senar 3 (0,02)
ere berak sortu 3 (0,02)
ere berak txo 3 (0,02)
ere berak utzi 3 (0,02)
ere berak adar 2 (0,01)
ere berak ahal 2 (0,01)
ere berak aldarrikapen 2 (0,01)
ere berak ale 2 (0,01)
ere berak ardura 2 (0,01)
ere berak asmatu 2 (0,01)
ere berak aukera 2 (0,01)
ere berak aztarna 2 (0,01)
ere berak babes 2 (0,01)
ere berak baliabide 2 (0,01)
ere berak bera 2 (0,01)
ere berak betiko 2 (0,01)
ere berak bezain 2 (0,01)
ere berak bi 2 (0,01)
ere berak bihotz 2 (0,01)
ere berak egia 2 (0,01)
ere berak eginkizun 2 (0,01)
ere berak ekoizpen 2 (0,01)
ere berak elkartasun 2 (0,01)
ere berak elkartu 2 (0,01)
ere berak emaitza 2 (0,01)
ere berak era 2 (0,01)
ere berak erakasle 2 (0,01)
ere berak erantzun 2 (0,01)
ere berak esperientzia 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia