2000
|
|
Bere hitzak entzunda, beti bi mundutan zatiturik zebilela ikusten dugu: alde batetik, bere jaioterrian, Vienan, eta bestetik, bere adopzio lurraldean, Ingalaterran (gogora dezagun Wittgensteinen bizitza eta bihotza
|
ere
bi mundu gerratan mugitu zirela: lehenengoan, kasu, bere lagun mina David Pinsent ek —berari eskainita dago Tractatus Logico Philosophicus liburua— ingelesekin egin zuen gerra, eta Wittgensteinek Austria Hungariarekin:
|
2002
|
|
X. AIZPURUA. Bizkaian
|
ere
bi mundu ikusten dira: Bizkaiko ekialdekoa, nahiko euskalduna, eta mendebaldea, askoz ere erdaldunagoa.
|
2010
|
|
• gazteen erabilera urriak frustrazioa eragiten die alde batetik, heldu erdaldunek, eta batez
|
ere
bi munduko egoeran bizi direnek, eta horrexegatik hain zuzen, elebitasun egoeraren irakurketa sinplista eta naïve egiten dute sarri askotan, gazte denak euskaldunak direla, hau da, euskaraz normaltasun eta naturaltasunez berba egiteko gaitasun nahikoa dutela, onartuz. irakurketa sinplista horren ondorioz, gazteen erabilera urria dela-eta, harridura erakusten dute, ez dute ulertzen nola euskaraz ... haiek euskara ikasten saiatu dira eta ez dute arrakastaz lortu; hori dela eta, frustrazioa sentitzen dute; gazteek, berriz, aukera denak izan omen dituzte, ikasi dute baina ez dute erabiltzen. beste alde batetik, heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. inguru elebidunetan (hau da, nahikoa euskaldunak direnetan) ere gazteek euskara erabiltzeari uzten omen diote eta aro hori euskararentzat oso txarra dela baieztatu da. hauexek dira heldu euskaldunek gazteek beti euskaraz ez egiteko aipatu dituzten arrazoiak:
|
|
Heldu erdaldunek, eta batez
|
ere
bi munduko egoeran bizi direnek, eta horrexegatik hain zuzen, elebitasun egoeraren irakurketa sinplista eta naïve egiten dute sarri askotan, gazte denak euskaldunak direla, hau da, euskaraz normaltasun eta naturaltasunez berba egiteko gaitasun nahikoa dutela. Gazteen erabilera urria dela-eta, harridura erakusten dute.
|
2015
|
|
bata, tradizionala (katolikoa, handiak, boterea gutxi batzuen eskuetan...) eta bestea, irekiagoa (praktika demokratikoa, estatu laikoa...). Emakumearen esparruan
|
ere
bi mundu horiek kontrajarriak ziren: M Cruz Rubio Liniers eta M del Rosario Francok aipatzen dutenaren arabera, alde nazionaleko Sección Femeninak emakume tradizionalaren goraipamena egin zuen; alde errepublikarreko erakunde eta elkarteek, aldiz, emakumearen askapenerako borroka egin zuten (esparru honetan, lan handiena Mujeres Libres erakundeak egin zuen).
|
2016
|
|
Baina neskari leiho atzetik prismatikoekin begiratzean bien artean hesi asko zeudela sentitzen zuen; gasolindegira zegoen distantziaz gain, hor zegoen erdian ibaia, hor lantegiko fatxadak eta leihoek jartzen zuten barrera, begien aurrean zituen lenteen hesia, denak
|
ere
bi munduen arteko aldearen irudi. Prismatikoek hurbiltasun ilusio bat sortzen zuten, lenteen bestaldean zegoen guztia gerturatzen ziotelako, ez ordea bien arteko distantzia gaindiezina zela etsiarazten zioten pentsamenduak uxatzeko adinakoa.
|
|
Kanttuk agoten erregea izatearen fama zuen. Berriz
|
ere
bi mundu nahasten dira: agoten historian ez da erregerik, buhameen artean aldiz ba omen dira.
|
2017
|
|
Ildo horretan, ohar bedi Camilo Lizardik ere oroitze ekintza bat gauzatzen duela idatzitako aitortzaren bidez. Halakoetan ohikoa denez, erretoreak bere buruarekiko kontu garbitze bati heldu dio, bere arima berrerosi nahian bere nia aurkitu nahian esan gabe, Camilo Lizardik, noski, ez baitzuen Freud-en ideiak ezagutzeko betarik izango, bere bizitzari azalpen zentzuzko eta onargarria aurkitu nahian, alegia. Helburuak helburu, Atxaga eta erretorearen oroitze ekintzek hasiera batean dirudien baino lotura handiagoa dute, biak
|
ere
bi mundu edo mundu ikuskeraren artean sorturiko talka bortitzaren testuinguruan garatzen baitira.
|
2021
|
|
Are gehiago, orduan bi munduren artean nenbilela ere esan dut, mundu moderno eta postmodernoen artean; Esk (ai) olan, berriz, bigarren atsekabe bati heldu diot, beste batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak, autonomia gabeziak, sorrarazitako atsekabeari. Orduan
|
ere
bi munduen arteko mugan nenbilela esan dut, bi inperatiboren artean, irakasle gisa inposatua zitzaidanaren eta irakasle gisa modu autonomo eta askean jardun nahi izatearen artean; hirugarren kapitulu honetan ere sentimendu gazi gozoaz arituko naiz, oraingoan munduak bestelako bi diren arren —baina aurrekoekin lotura dutenak: gustuko ez dudan errealitatea eta ezinezkoa dirudien geroa.
|
|
Horrenbestez, testuingurua hori izanik, liburu honen tesiak zera dio, egungo heziketan ere, modu berean, postmodernitatearen biraketa kontserbakorra dela nagusi, postmodernitatearen jatorrizko oinarri askatzaile eta emantzipatzailea aldarrikatzen duen arren; ilusio eder bat baino ez, helburuak modernoa izaten jarraitzen baitu, logikak bezala, itxuraz beste zer edo zer dirudien arren. Heziketak
|
ere
bi munduen artean jarraitzen du egoten.
|