2007
|
|
25.000 biztanlekiko udalerrietan eta 25.000 biztanlekiko udalerrietan erabilera igotzen da, alde batetik% 4,2tik% 5,1era eta bestetik% 1,5etik 3,4ra helduz. Fenomeno horren adierazpenak hiri handietara biztanle euskaldun batzuen migrazioa eta bai
|
ere
euskararen irakaskuntzaren eragina daitezkeErrorea! Hiperesteka erreferentzia ez da baliozkoa..
|
|
...e handitasuna gutxitu, 3 berreskuratze horren urritasuna, besteak beste, sistema elebidunaren nagusitasunari lotua dago, beti ere murgiltze sistemarekin alderatuta, 4 eraldaketa sozioekonomikoek (mugikortasun profesionalak eta etxebizitzen garestitzeak) eta demografikoek (belaunaldi berrien txikitasunak) eragin zuzena daukate, 5 euskararen ofizialtasun ezak eta hizkuntza politikaren edukiak, batez
|
ere
euskarazko irakaskuntzaren eskaintzaren garapena mugatzen dute.❚
|
2009
|
|
euskararen erabilera normalizatuko zela hezkuntza sistema ez unibertsitario osoan kolpe batean euskara sartu eta euskarazko irakaskuntza pixkanaka hedatuz joatearekin, batetik, eta euskarazko telebista eta irrati publiko bat martxan jartzearekin, bestetik. Hori egitearekin batera, gainera, administrazioan eta hainbat hedabidetan ere euskarari sarbidea emanez gero, eta unibertsitatean
|
ere
euskarazko irakaskuntzari ateak zabalduz gero, atzera bueltarik gabeko" salbazio" bidean barrena abiaturik izango zen euskara! Badakigu karikaturatik apur bat baduela esandakoak, baina ezin esan urte askoko ahalegina argitu eta hauspotu duen espirituaren isla nahiko fidela ez denik.
|
2012
|
|
aztertutako aroaren hasierako euskarazko matematika testu aitzindariak eta aldi horretan euskaraz zeuden bakarrak Elhuyarrekoak ziren. Hedapenaren aldetik
|
ere
euskarazko irakaskuntza guzti guztian zabaldurik zeuden.
|
2015
|
|
Ikuspegi dialogikoak (Freire, 1997; Habermas, 1987), hizkuntzaren erabilera bultzatzeko bideak eskaintzen ditu, ikaslearen parte hartze aktiboa bultzatzen baitu eta era berean elkarrizketa ikaste prozesuaren erdigunean kokatzen du. Zentzu horretan ere gela barruan ikuspegi kooperatiboak, elkarlana sustatzen du, harremanak sustatzen ditu eta eraginkorra izan daiteke
|
ere
euskararen irakaskuntzarako (Johnson Johnson, 1994). Bestalde, eta aurreko bi metodologiaren filosofiarekin bat egiten duen ikuspegi komunitarioa (Ander egg, 1987) indartzea garrantzitsua izango da.
|
|
Gela barruan ikuspegi kooperatiboak, elkarlana sustatzen du, harremanak sustatzen ditu eta eraginkorra izan daiteke
|
ere
euskararen irakaskuntzarako.
|
|
Sare pribatuan, berriz, ikastetxe erlijiosoak ziren nagusi, eta euretan
|
ere
euskararen irakaskuntza hazten ari zen, ezarian ezarian. Herriaren 2.490 zenbaki horretan bertan ziotenez, Euskal Haziak elkartea zebilen alor horretan lanean,, eskola girixtinoetan?
|
2017
|
|
ordezkapen prozesuan ematen diren sintoma gehienak ditu, hizkuntza lurralde konpakturik gabe geratzen ari da, erabilpen soziala nabarmenki murriztuz doa, familia bideko transmisioak huts egiten du(...) Bestalde, esan behar da, baita ere, ez dela inoiz gaur adina indar erabili edo mobilizatu euskararen alde: batez
|
ere
euskararen irakaskuntzan (haur eta helduen, liburugintzan, hiztegigintzan... giza kapital handia dago lanean. (...) aurrera ala atzera?
|
2018
|
|
Herri euskaldunen eskoletan
|
ere
euskara irakaskuntza prozesuan erabat baztertuta geratu zen, eta bere erabilera zigortua izan zen gupidarik gabe:
|
2021
|
|
Hura izan zen Euskararen Erakunde Publikoaren sorrera sustatu zuena, 1990 hamarkadan abiaturiko politika publikoen kontraktualizazioari jarraiki (Ahedo, Urteaga, 2004 eta 2005). Hura izan zen
|
ere
euskarazko irakaskuntza azkartua esperimentatzeko protokoloa adostu zuena, Euskararen Erakunde Publikoarekin batera3.
|
2023
|
|
Gerra aurretik ez ezik, gerra ondoren
|
ere
euskarazko irakaskuntzan mugarri izan zen Lopez Mendizabalen Xabiertxo. 1960 urtearen bueltan, ikastolen mugimenduen sorreran ere erabili zuten.
|
|
euskarazko kultura sorkuntza hartu zen ardatz, eta, besteak beste, bi adar indartu ziren pizkunde erromantiko hartan, batetik, literatura idatzia (eta bereziki olerkia), eta, bestetik, ahozko literatura (eta bereziki bertsolaritza). Giro hartan
|
ere
euskarazko irakaskuntzaren inguruko lehen saioak jarri ziren abian, eta, hezkuntza testuinguru berri horiek ekarri zuten Euskal Curriculumaren inguruko kezka eta gogoeta. Esate baterako, Eusko Ikaskuntzaren Lehen Kongresuan bertan, 1918ko irailaren 1etik 8ra bitartean eginikoan, atal bat eskaini zitzaion irakaskuntzari, eta 50 bat irakaslek hartu zuten parte (Bilbao eta Perez 2008:
|