2011
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
UNESCO (Hezkuntza, Zientzia eta Kulturarako Nazio Batuen Erakundea) 1945ean sortu zen, eta haren helburua zen, bakea eta segurtasuna kontserbatzen laguntzea, hezkuntza, zientzia eta kulturaren bidez nazioen arteko lankidetza estutuz, justiziaren, legearen, giza eskubideen eta denentzako oinarrizko askatasunen errespetu unibertsala bermatzeko, arraza, sexu,
|
hizkuntza
edo erlijio bereizketarik gabe?.
|
|
Haurrak aldarrikapen honetan adierazitako eskubide guztiak izango ditu. Eskubide horiek haur guztiei aitortuko zaizkie, salbuespenik gabe eta bereizketarik edo diskriminaziorik egin gabe haurraren edo haren familiaren arrazagatik, koloreagatik, sexuagatik,
|
hizkuntzagatik
, erlijiogatik, iritzi politiko edo bestelako iritziengatik, jatorri nazional edo sozialagatik, maila ekonomikoagatik, edo jaiotzagatik edo bestelako egoerengatik.
|
|
Diskriminaziorik eza. Ez da haurrik diskriminatu behar arrazagatik; koloreagatik; sexuagatik;
|
hizkuntzagatik
; erlijioagatik; iritzi politiko edo bestelako iritziengatik; jatorri nazional, etniko edo sozialagatik; maila ekonomikoagatik; urritasun fisikoengatik; jaiotzagatik; edo bere, bere gurasoen edo bere legezko ordezkarien beste edozein baldintzagatik.
|
|
30 artikulua. Gutxiengo etniko edo erlijiosoek haien printzipio kultural edo erlijiosoen arabera bizitzeko eta haien
|
hizkuntza
hitz egiteko duten eskubidea aitortzen du.
|
|
1978ko Espainiako Konstituzioak Espainiako arau esparrua finkatzen du. Han, justizia, askatasuna eta segurtasuna finkatzen dira elkarbizitza demokratikoa bermatzeko sustatu beharreko parametro gisa, eta zuzenbidezko estatu sozial kontzeptua sartzen da; haren helburua da norbanakoen eskubideak gauzatu daitezen bermatzea eta gizarte ongizate kolektiboa lortzea, kulturak, tradizioak,
|
hizkuntzak
eta erakundeak errespetatuz.
|
|
Atzerapena heldutasunean,
|
hizkuntzan
, praktika psikomotorrean, maitasunean?
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
LOEn agertzen diren beste etapa batzuk dira
|
hizkuntzen
irakaskuntza, arte eta kirol irakaskuntza, pertsona helduen hezkuntza eta unibertsitateko irakaskuntza.
|
|
Haur etorri berriaren egokitzapenean kontuan hartu behar den beste alderdi bat da eskola ingurukoa ez den ama
|
hizkuntza
izateak hezkuntza prozesua zaildu eta moteltzen duelako ustea. Baina guztiz kontrakoa gertatzen da:
|
|
Baina guztiz kontrakoa gertatzen da: hiru urte bete baino lehen
|
hizkuntza
bat baino gehiagorekin harreman naturala duten haurrek bi hizkuntzak hartzen dituzte lehenengo hizkuntza gisa, eta elebidun bihurtzen dira. Horrek, hezkuntza eta hizkuntza prozesua ez hondatzeaz gain, elebitasun goiztiarraren abantaila kognitibo eta linguistikoak ematen ditu.
|
|
Baina guztiz kontrakoa gertatzen da: hiru urte bete baino lehen hizkuntza bat baino gehiagorekin harreman naturala duten haurrek bi
|
hizkuntzak
hartzen dituzte lehenengo hizkuntza gisa, eta elebidun bihurtzen dira. Horrek, hezkuntza eta hizkuntza prozesua ez hondatzeaz gain, elebitasun goiztiarraren abantaila kognitibo eta linguistikoak ematen ditu.
|
|
Baina guztiz kontrakoa gertatzen da: hiru urte bete baino lehen hizkuntza bat baino gehiagorekin harreman naturala duten haurrek bi hizkuntzak hartzen dituzte lehenengo
|
hizkuntza
gisa, eta elebidun bihurtzen dira. Horrek, hezkuntza eta hizkuntza prozesua ez hondatzeaz gain, elebitasun goiztiarraren abantaila kognitibo eta linguistikoak ematen ditu.
|
|
hiru urte bete baino lehen hizkuntza bat baino gehiagorekin harreman naturala duten haurrek bi hizkuntzak hartzen dituzte lehenengo hizkuntza gisa, eta elebidun bihurtzen dira. Horrek, hezkuntza eta
|
hizkuntza
prozesua ez hondatzeaz gain, elebitasun goiztiarraren abantaila kognitibo eta linguistikoak ematen ditu.
|
|
Arazoak/ atzerapena ditu irakurketan, idazketan eta
|
hizkuntzan
17
|
|
Gogoan izan! Familiarekin komunikatzeko gehiegizko zailtasunak daudenean, dela
|
hizkuntzarengatik
dela beste alderdi kulturalengatik, bitartekari kultural batek hartu du parte elkarrizketan.
|
|
Oro har, haurren esperientziaren eta garapenaren berezko esparruei dagozkien alorretan dago egituratuta, eta hauei buruzko informazioa ematen du: garapen afektiboa, mugimendua eta gorputza kontrolatzeko ohiturak, komunikazioaren eta
|
hizkuntzaren
seinaleak, elkarbizitzarako eta gizarte harremanerako oinarrizko arauak, eta bizi diren inguruneko ezaugarri fisiko eta sozialen aurkikuntza. Erabilitako eredua edozein dela ere, hezitzaileak leku bat gorde behar du oharrentzat eta aholkuentzat.
|
|
Badira, ordea, kontrakoa frogatzen duten esperientziak: adibidez, frogatu da ikusmen minusbaliotasuna duen haur bat duen talde baten
|
hizkuntza
gaitasuna handiagoa dela hezkuntza maila bereko beste talde batzuena baino; izan ere, minusbaliotasun hori duten pertsonekin bizitzen ikasten duten haurrak gehiago ohitzen dira hitzez adieraztera, eta hori egiten ez duten haurrek baino egokiago gainera.
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
Marrazki teknikoan, berriz, arau zehaztu batzuen arabera egiten da piezen, egituren, instalazioen eta abarren irudikapena. Horiek egiazko
|
hizkuntza
bat osatzen dute, eta ezinbestekoa da hizkuntza hori ezagutzea eta ikastea. Hizkuntza horren bidez, mezua argiro, zehatz eta nazioartean ulertzeko moduan ematen da.
|
|
Marrazki teknikoan, berriz, arau zehaztu batzuen arabera egiten da piezen, egituren, instalazioen eta abarren irudikapena. Horiek egiazko hizkuntza bat osatzen dute, eta ezinbestekoa da
|
hizkuntza
hori ezagutzea eta ikastea. Hizkuntza horren bidez, mezua argiro, zehatz eta nazioartean ulertzeko moduan ematen da.
|
|
Horiek egiazko hizkuntza bat osatzen dute, eta ezinbestekoa da hizkuntza hori ezagutzea eta ikastea.
|
Hizkuntza
horren bidez, mezua argiro, zehatz eta nazioartean ulertzeko moduan ematen da.
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
2012
|
|
|
Hizkuntza
koordinazioa
|
|
Zuzenketak: Elhuyar
|
Hizkuntza
Zerbitzuak
|
|
Irudi pertsonalean xehetasun guztiek dute garrantzia. Aurreko puntuetan ikusi dugunez, gorputz
|
hizkuntza
–keinuak, begiradak, etab., irudiaren zati da.
|
|
Kritika itzazu gustuko ez dituzun beste alderdi batzuk. 18 Zer harreman egon behar du hitzezko
|
hizkuntzaren
eta hitzik gabeko hizkuntzaren artean? 19 Begira iezaiezu telebistako eztabaida programa bateko parte hartzaileen keinuei eta bil itzazu honako taula honetan:
|
|
Kritika itzazu gustuko ez dituzun beste alderdi batzuk. 18 Zer harreman egon behar du hitzezko hizkuntzaren eta hitzik gabeko
|
hizkuntzaren artean
–19 Begira iezaiezu telebistako eztabaida programa bateko parte hartzaileen keinuei eta bil itzazu honako taula honetan:
|
|
5.3.1
|
Hizkuntza
|
|
Enpresan, idatzizko komunikaziorako
|
hizkuntza
formal, soil eta zuzenekoa erabili behar da. Ez da hitz bihurri eta zailik erabili behar, ezta termino teknikoegirik ere.
|
|
Komunikatzeko gaitasuna gure hiztegian oinarritzen da. Zenbat eta hiztegi zabalagoa izan, hainbat eta zehatzagoa izango da
|
hizkuntza
.
|
|
5.4.5
|
Hizkuntza
sexistarik ez erabiltzea
|
|
Ezer baino lehen, aditzera eman behar da
|
hizkuntza
sexista gaztelaniazko testuei dagokiela euskarazkoei baino neurri handiagoan, euskaraz, oro har, izenek eta izenondoek termino bakarra baitute; alegia, ez dute termino bat maskulinorako eta beste bat femeninorako.
|
|
|
Hizkuntza
sexista erabilita, sexu bat bestea baino goragoko mailakotzat hartzen duen pentsaera erakusten da.
|
|
|
Hizkuntzaren
Espainiako Errege Akademiaren hiztegiak honela definitzen du gutun azala: –estalkia, normalean paperezkoa, alde batek besteari bidali beharreko gutuna, jakinarazpena, txartela, etab., sartzeko erabiltzen dena."
|
|
|
Hizkuntzaren
Espainiako Errege Akademiaren arabera, laburdurak hitz edo hitz multzo baten irudikapen grafiko murriztua dira, idazketa osotik letraren bat edo silabaren bat kenduta lortzen eta puntuz amaitzen dena. Gaztelaniaz, zenbait kasutan, puntuaren ordez, barra etzana(?/?) erabiltzen da laburdura ixteko; adibidez, calle(, c/?), cuenta corriente(?
|
|
4 Zer da dokumentuen egitura formala? 5 Nolakoak izan behar dute enpresan sortzen diren testuetan erabili beharreko
|
hizkuntzak
eta esaldiek? 6 Hizkuntza komertzialean oso termino teknikoak erabili behar al dira?
|
|
5 Nolakoak izan behar dute enpresan sortzen diren testuetan erabili beharreko hizkuntzak eta esaldiek? 6
|
Hizkuntza
komertzialean oso termino teknikoak erabili behar al dira? 7 Noiz gerta dakiguke lagungarria eskema bat egitea?
|
|
10 Zer esan nahi du idaztean labur jarduteak? 11 Komenigarria al da
|
hizkuntza
komertzialean iritzi pertsonalak sartzea? 12 Azal ezazu zer esan nahi duen argi idazteak.
|
|
Soluzioa?? ...a idazteko arrazoia enpresako harremanen arduradunari enpresa horrek erakustazoka baterako kontratatu duen esparru baten ezaugarrien berri ematea da. b) Hartzailea ARTEDER ARTISAUTZA SL enpresako harreman publikoen buru Miren Arruti Etxabe da. c) Era horretako komunikazioaren bidez faxa Miren Arruti Etxaberi iristea nahi dugu eta, bidali diogun dokumentazioa aztertuta, zer iruditu zaion esatea. d)
|
Hizkuntza
oso zehatz eta zuzena da. Hainbat laburdura erabili dira, hala nola Tel., kop., SL.
|
|
Gutun komertzialetako
|
hizkuntza
Ez ezazu erabil gutun komertzialetatik kanpo inoiz erabiliko ez zenukeen jargoirik, ezta hizkuntza zaharkiturik ere. Diozunak ez ezik, hori esateko moduak era badu garrantzia.
|
|
Gutun komertzialetako hizkuntza Ez ezazu erabil gutun komertzialetatik kanpo inoiz erabiliko ez zenukeen jargoirik, ezta
|
hizkuntza
zaharkiturik ere. Diozunak ez ezik, hori esateko moduak era badu garrantzia.
|
|
Goiburuko
|
hizkuntza
Posta hornitzaile asko enpresa direnez gero, goiburuko izenburuak ingelesez agertzen dira eskuarki. Hona hemen atalen euskarazko baliokideak:
|
|
Mezu elektronikoa ez da testu mota espezifiko bat, eta ez du
|
hizkuntza
propiorik behar. Esan genezake profesionala eta soila izan behar duela, egitura sintaktikoak bezalaxe.
|
|
Ez dugu testu guztia letra larriz idatzi behar, garrasika ari garela interpretatuko baita. Letra larriak beren
|
hizkuntza
funtziorako erabili behar dira soilik; alegia, izen berezien hasieran jartzeko eta esaldi eta paragrafoen hasierarako.
|
|
|
Hizkuntza
Testua idaztean, ez da hitz bihurririk erabili behar, eta ez da gerundiozko esaldirik erabiliko.
|
|
Beste batzuekin aurrez aurre hitz egiten dugunean, gure gorputz
|
hizkuntzak
, gure ahots tonuak eta gure aurpegierek esanahi handia eransten diote esaten dugunari. Posta elektronikoaren bitartez, mezuak pertsonaliza ditzakegu, emotikonoak erabiliz.
|
|
Jarduerak 1 Zer deritzozu Interneten eta SMSetan erabiltzen den
|
hizkuntza
eta idazketa akademiko eta tradizionalean erabiltzen dena elkarrengandik urruntzeari?
|
|
Kodeketa: Jonek biek ulertzen duten kodean igorri du mezua, biek hitz egiten duten
|
hizkuntzan
, mezua ulertzea lortzeko.
|
|
Nola esaten dugun hori, berriz, hitzik gabeko komunikazioaren elementua da. Paralinguistika
|
hizkuntzaren
osagarri diren eta igorritako mezua argitu, indartu edo aldatzen duten hitzik gabeko elementuak aztertzen dituen doktrina da.
|
|
– Gidariak beste
|
hizkuntza
bat zekien. Turkia magikoa, kategoria estra, maiatza, 1T 800, ko kalte ordaina.
|
|
VII. kapitulua? Kontsumitzaileen eta erabiltzaileen
|
hizkuntza
eskubideak.
|
|
–
|
Hizkuntzetan
, erdi edo goi maila. –
|
|
–
|
Hizkuntza
egokia, ulergarria eta garbia erabiltzea. –
|
|
Solaskidea aurrez aurre ez izateak komunikazio prozesuen oinarrizko alderdiak aldatzen ditu. Jakina, ezin dira erabili hitzik gabeko
|
hizkuntzaren
baliabideak, ez baikaituzte ikusten. Baina, telefono elkarrizketaren bidez, gure jarrerari eta nortasunari dagozkien alderdiak eta ñabardurak hautematen dira beti.
|
|
Txateko edo SMSetako
|
hizkuntza
Txatetan (eta telefonozko SMS mezuetan ere bai) hizkuntza berezia erabiltzen da. Txatak eskatzen duen dinamismoaren edo SMSek duten toki mugatuaren ondorioz sortu da hizkuntza hori; hitz labur eta sigla ugari ditu, eta ez ditu ortografia eta gramatika arauak errespetatzen.
|
|
Txateko edo SMSetako hizkuntza Txatetan (eta telefonozko SMS mezuetan ere bai)
|
hizkuntza
berezia erabiltzen da. Txatak eskatzen duen dinamismoaren edo SMSek duten toki mugatuaren ondorioz sortu da hizkuntza hori; hitz labur eta sigla ugari ditu, eta ez ditu ortografia eta gramatika arauak errespetatzen.
|
|
Txateko edo SMSetako hizkuntza Txatetan (eta telefonozko SMS mezuetan ere bai) hizkuntza berezia erabiltzen da. Txatak eskatzen duen dinamismoaren edo SMSek duten toki mugatuaren ondorioz sortu da
|
hizkuntza
hori; hitz labur eta sigla ugari ditu, eta ez ditu ortografia eta gramatika arauak errespetatzen. Gai honi buruz informazio gehiagorako, irakur ezazu 8 unitate didaktikoko Aldizkaria atala.
|
|
Norbaitekin hitz egiten dugunean, haren hitzetatik ez ezik, hitzik gabeko
|
hizkuntzaren bitartez
ere lortzen dugu informazioa; hain zuzen ere, informazioaren zati handi bat hitzik gabeko hizkuntzaren bitartez lortzen dugu.
|
|
Norbaitekin hitz egiten dugunean, haren hitzetatik ez ezik, hitzik gabeko hizkuntzaren bitartez ere lortzen dugu informazioa; hain zuzen ere, informazioaren zati handi bat hitzik gabeko
|
hizkuntzaren bitartez
lortzen dugu.
|
|
Bestalde, hitzik gabeko
|
hizkuntzak
gizarte bakoitzean nagusi diren azturekiko lotura estua du; hortaz, esanahi desberdina du herrialdeen eta kulturen arabera.
|
|
Hitzak indartzeko keinu kontzienteak: berez ez dute esanahirik, baina hitzei enfasia ematen diete, eta erritmoa, hitzezko
|
hizkuntzari
.
|
|
Kinesika Gorputz mugimenduaren eta keinuen esanahia aztertzen du, komunikazioari dagokionez. . Gorputz
|
hizkuntza
–ere esaten zaio.
|
|
Ahozko komunikazioa hitz eginez mezuak transmititzea eta trukatzea da. Bi edo pertsona gehiagoren artean ezartzen da, igorleak eta hartzaileak ondo ulertu behar duten
|
hizkuntza
bat (kodea) erabiliz.
|
|
Idatzizko komunikazioa soilik erabilita, ezinezkoa litzateke ezer azkar erabakitzea, prozesua gehiegi luzatuko bailitzateke. Gainera, igorlea eta hartzailea elkarrekin ez daudenez, atzeraelikadura zailagoa litzateke, iritziak trukatzeko eta hitzik gabeko
|
hizkuntza
erabiltzeko aukera galduta.
|
|
Transmisioa Ahozko mezuetan, hitzik gabeko komunikazioko baliabideak erabiltzen dira beti, hala nola keinuak, buru mugimenduak, esku mugimenduak, etab. Baliabide horietako batzuk nahita erabiltzen dira, eta beste batzuk bat batean ateratzen dira. Ahozko mezua aurrez aurre transmititzen da, eta erabiltzen den keinu
|
hizkuntzak
sendotzen du. Hala ere, kontuz ibili behar da; hobe da keinu hizkuntza ez areagotzea eta hitzik gabeko adierazpenari probetxua ateratzea.
|
|
Ahozko mezua aurrez aurre transmititzen da, eta erabiltzen den keinu hizkuntzak sendotzen du. Hala ere, kontuz ibili behar da; hobe da keinu
|
hizkuntza
ez areagotzea eta hitzik gabeko adierazpenari probetxua ateratzea. Hitzik gabeko adierazpenaren baliabide batzuk telefonoz ere, nabaritzen dira?; esate baterako, telefonoz irribarrea, entzun egin daiteke?.
|
|
Deskodeketa Seinaleak mezu bihurtzea da. Aldeek
|
hizkuntza
bera erabiltzeak erraztu egiten du fase hau. Bestela esanda, kodeak ezaguna izan behar du bi aldeentzat.
|
|
Honako egoera hauek oztopoak izaten dira: hartzaileak ez dakien
|
hizkuntza
bat erabiltzea; hitz sarkastikoak edo zentzu bikoitza dutenak erabiltzea, alde batek ulertzen ez dituenean; eta giro zaratak.
|
|
Ñabartzeko eta hitzezko
|
hizkuntza
interpretatzeko erabil daitezkeen hitzik gabeko baliabideak aztertzea.
|
|
|
Hizkuntzaren
Espainiako Errege Akademiaren hiztegiak ikuspegi orokorra ematen du, komunikazioaren kontzeptuaren lau alderdi bilduta. Horren definizioaren arabera, hauxe da komunikatzea:
|
|
Bestalde, kontuan hartu behar da, lan eremuan, komunikazio askotarako, lanbide jakin batzuetako
|
hizkuntza
teknikoa erabiltzen dela; eta, ondo moldatzeko, beharrezkoa da hizkuntza hori jakitea. Langileen prestakuntzaren zati handi bat lanbidearen hiztegi espezifikoa barneratzea da.
|
|
Bestalde, kontuan hartu behar da, lan eremuan, komunikazio askotarako, lanbide jakin batzuetako hizkuntza teknikoa erabiltzen dela; eta, ondo moldatzeko, beharrezkoa da
|
hizkuntza
hori jakitea. Langileen prestakuntzaren zati handi bat lanbidearen hiztegi espezifikoa barneratzea da.
|
|
|
HIZKUNTZA
Bi motatako hizkuntzak bereizi behar dira: Hizkuntza teknikoa edo teknizismoak:
|
|
HIZKUNTZA Bi motatako
|
hizkuntzak
bereizi behar dira: Hizkuntza teknikoa edo teknizismoak:
|
|
HIZKUNTZA Bi motatako hizkuntzak bereizi behar dira:
|
Hizkuntza
teknikoa edo teknizismoak: zientzia, jakintza arlo, arte edo lanbide jakin bateko hizkuntza espezifikoa.
|
|
Hizkuntza teknikoa edo teknizismoak: zientzia, jakintza arlo, arte edo lanbide jakin bateko
|
hizkuntza
espezifikoa. Jargoia:
|
|
Jargoia: lanbide edo gizarte talde bereko kideek beren artean erabiltzen duten
|
hizkuntzaren
aldaera.
|
|
Adieraz ezazu honako baieztapen hauek egia edo gezurra diren: a) Komunikazioak ez du erantzunik behar. b) Informazioak erantzuna behar du, eutsiko bazaio. c) Komunikazioak portaerak aldatzeko helburua du. d) Komunikazioak jarreran eragina izateko helburua du. e) Gauza bera dira
|
hizkuntza
teknikoa eta jargoia. f) Gauza bera dira ingurumen informazioa eta informazio korporatiboa.
|
|
Mezua Komunikatzean transmititzen diren ideia, informazio, sentsazio edo sentimenduen multzoa. Kodea Mezua transmititzeko balio duten
|
hizkuntza
, arauak, ikurrak, gakoak, etab., dira. Igorleak eta hartzaileak kode bera erabili behar dute komunikazioa eraginkorra izan dadin.
|
|
Kodea:
|
hizkuntza
, hitza. –
|
|
Zortzi urrats behar dira komunikazio prozesua eraginkor egiteko, edozein komunikabide edo
|
hizkuntza
mota erabiltzen dela ere.
|
|
Kodeketa Bigarren urratsa mezua kodetzea da, hau da, igorlearentzat eta hartzailearentzat kode berean jartzea: hitzetan (biek dakiten
|
hizkuntza
batean), grafikoetan, edo bi solaskideek ezagutzen dituzten beste sinbolo batzuetan. Une horretan, erabiliko den hizkuntza mota ere aukeratzen da:
|
|
hitzetan (biek dakiten hizkuntza batean), grafikoetan, edo bi solaskideek ezagutzen dituzten beste sinbolo batzuetan. Une horretan, erabiliko den
|
hizkuntza
mota ere aukeratzen da: ahozkoa, idatzia, hitzik gabea, etab.; baita formatu espezifikoa ere:
|
|
ahozkoa, idatzia, hitzik gabea, etab.; baita formatu espezifikoa ere: merkataritza gutuna, telefono deia, marrazkia, bideoa, etab. Transmisioa Mezua garatu eta prestatutakoan, aukeratutako
|
hizkuntza
, formatua eta kodea baliatuz transmititzen da. Kanal edo transmititzeko bide baten bitartez igortzen da, betiere egokiena aukeratuta; ez du oztoporik izan behar.
|
|
Halaber, erabilitako
|
hizkuntzaren
edo zeinuen mugek eragindako oztopo semantikoak hartu behar dira kontuan. Horrelakorik gerta ez dadin, mezuek soilak izan behar dute, ulerterrazak, eta ez dute hainbat interpretazio egiteko aukerarik eman behar.
|