Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2002
‎Programas Renovados de EGB() etaOinarrizko Kurrikulu Diseinua (1989). Ezin uka euskararen didaktikan ahaleginhandia egin dela, bai hizkuntzaren kurrikulua zehazten eta bai didaktika arloan ere.Baina berrikuntzaren hastapenetan gaude oraindik. Gainera, hezkuntzaren azkenerreformak (1989), ikuspuntu epistemologikotik begiratuta, ekarpen handiak eginbaditu ere, psikologiaren ezaugarri oso markatuak izatea leporatu izan zaio, osozentratuak ikaskuntza prozesu orokorretan?, diziplinaren didaktikaren kaltetan.Horrekin esan nahi dugu irakaste/ ikaste prozesuan irakasgai den objektuan (euskararen deskribapenean) ez dela arreta handirik jarri, nahiz eta jakin horren gaineanegiten direla ikaskuntzak, matematika irakatsi/ ikasten da, teknologia irakatsi/ ikasten da, hizkuntza irakatsi/ ikasten da...?.
‎Autore horren aldedaude Zayas eta Camps (1993). Autore hauek hizkuntzaren kurrikuluari zehazkizuzendutako zenbait arrisku ikusten diote, transposizio didaktikoarekin zerikusiadutenak guztiak. Hona hemen esaten dutena:
2005
‎Elebitasunean bezala, eleaniztasunean ere gauzak zehaztu egin behar dira, ez da oreka, inolaz ere, hitzarekin batera datorren gauza bat. Oreka hori edo zer nolako tratamendua izan behar duten hizkuntzek curriculumean, argi dago definitu behar dela gure hezkuntza sisteman, alegia, nolako hezkuntza sistema nahi dugun, zertarako eta zeri erantzuteko. Euskal Herriaren ikuspegitik argi dago hemen ardatza euskara dela eta horri erantzun behar zaio.
2010
‎Orain arte, irakasle euskalduna izatea identitate zeinu bat izan den bezala, hemendik aurrera irakasleen erronka berria eleaniztunak izatea da. Baina, irakasleak hiru hizkuntzatan moldatzeko gai izateko, hizkuntza curriculuma ongi antolatu eta integratu behar da gradu berrietan.
‎4 NOLA GAUZATZEN ARI DA PRAKTIKAN HIZKUNTZA CURRICULUMA
‎3 NOLA ERATZEN ARI DA HIZKUNTZA CURRICULUMA
‎EAEn lortzen diren emaitza akademikoak Espainian lortzen direnaren antzekoak edo hobeak dira. Beraz, esan daiteke, gutxiengoaren hizkuntza curriculumean erabiltzeak gehiengoaren hizkuntza baino gehiago izan arren, ez duela garapen akademikorik oztopatzen. Horrela konfirmatzen da hezkuntza elebidunaren emaitza positiboak munduko beste testuingurutan ere erakuts daitezke elebidun hezkuntza gara dadin bultzatzeko.
2011
‎Murgilketako irakasleak elebidunak dira eta, ondorioz, murgilketako ikaslea ez da giro arrotz batean sartzen. Curriculumari dagokionez, lehen hizkuntzaren curriculuma berbera izaten du murgilketak (Johnson eta Swain, 1997). Gurasoen nahia eta erabakia ezinbesteko baldintza dira haurrak etxekoa ez duten hizkuntzan eskolatzeko eta murgilketa bidez haurrek bigarren hizkuntzan egindako lorpenak modu oso positiboan baloratzen dira, ez bakarrik haurraren etxean (gurasoek pozik hartzen dute eurek ez dakiten hizkuntza bat seme alabek eskolaren bidez ikastea), baizik eta, oro har, gizarte osoan (Idiazabal, 2003).
‎Rubén García/ Eroski Consumer Zergatik irakurri behar den Haur eta gazteei irakurzaletasuna transmititzea eta literatura lanak estimatzen irakastea, azken batean, irakurtzera animatzea lehentasunezko helburua izan behar da gaur egungo familientzat eta hezkuntza erakundeentzat. Irakurtzeko gaitasuna ez da soilik hizkuntza curriculumaren arloan aurrera egiteko behar den gaitasuna, baizik eta funtsezko tresna da ikaskuntzaren esparru guztietan arrakastaz aurrera egiteko. Ikasle baten irakurketa errendimenduak eragin ukaezina du etorkizuneko bizitzan PISA Nazioarteko Ebaluazio Programaren edizioetako datuek erakusten dutenez, ikasle baten irakurketa errendimendua hobetzeak eragin handia du etorkizuneko bizitzan, “bai aukera akademikoetan, bai lan aukeretan.
2012
‎EAEko aditu euskaldunak eta erdaldunak elkarrizketatzea erabaki genuen, eta hala egin dugu, baina espero ez genuen eta aipatzea merezi duen errealitate batekin egin dugu topo elkarrizketatuen hizkuntza curriculumari eta erabilera ohiturei dagokionez. Errealitate konplexu bat agertu da nabarmen elkarrizketak egiterakoan, EAEko egoera soziolinguistikoaren eta haren azken hamarkadetako bilakaera konplexuaren isla esanguratsutzat har daitekeena.
‎hizkuntzak irakasteari eta erabiltzeari loturiko alderdi guztien plangintza, ikastetxe bakoitzak bere esparruan gauzatzeko egiten duena. Hizkuntza proiektuak hezkuntza proiektuan jasotako ikaskuntza prozesuan hizkuntzak nola irakatsiko eta erabiliko diren finkatuko du, eta zehaztu egingo du zer nolako trataera izango duten hizkuntzek curriculum proiektuan. Hizkuntza proiektuan jasotako erabakiek eragin zuzena izango dute ikastetxearen beste agiri batzuetan ere:
‎Gainera, “Galdeiguzu” izeneko atal bat ere badu, zeinu hizkuntza espainiarraren didaktikari buruz profesionalek eta gurasoek planteatzen dituzten galderei erantzuteko. Gaztelaniazko zeinu hizkuntzaren Curriculum Proposamen Orientagarriez gain (Haur eta Lehen Hezkuntzako etapei dagozkienak) eta eduki horiek ikasgelan lantzeko jarraibide metodologiko eta baliabideez gain, webguneak kontakizunak, olerkiak eta elkarrizketa esanguratsuak ditu. Horiei esker, etxean eskolan ikasten dutena praktikatu ahal izango dute seme alaba elebidunak dituzten familiek.
2013
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek: Curriculumaren diseinua eta koordinazioaMikele Aldasoro Xabier GaragorriSorkuntza Harri Beobide Jaione Isazelaia Joxin AzkueEkarpenakJosune Gereka eta Oihan Odriozola (IKT) Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua) Xabier Garagorri eta Jesus Maria Ansuategi (Prozedura metadiziplinarrak) EdizioaManuel ArregiDiseinuaJuanma AramendiMaketazioaAinhoa LukasMarrazkiak: Aritz Trueba; Argazkiak:
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
2014
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
2015
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
2016
‎• Hizkuntza curriculum ezkutua unibertsitatean aritzen diren guztien habitus linguistikoek osatzen dute: elkarri eraginez, konfigurazio eta dispositibo berriak eratuz... eta habitusen egokitzapen (berri) ak sortuz; hala bada, nola bideratu curriculum ezkutua asmoz eta helburu jakinak lortze aldera?
‎2.2 hizkuntza curriculum ezkutua
‎Hala gauzak, hizkuntza curriculum ezkutua berariaz formalizatu diren helburuen kontra doazen hizkuntza praktiken, hizkuntza dispositiboen, hizkuntza disposizioen bilduma izango da. Horregatik, curriculum hori zehazteko, tentuz aztertu behar da zein diren helburu publikoak eta nolako estatusa duen curriculum formal eta publikoak.
‎alderdi formal eta ez formalak ditu. Non kokatu behar dugu hizkuntza curriculuma. Hizkuntzak berariaz landu nahi dituen unibertsitateak, halabeharrez, curriculum formalizatuan zehaztu du lantze hori, baina oso argi eduki du unibertsitateko elkarrekintza guztiak direla" curriculumaren parte osagarriak".
‎Halako ikuspegi batetik, alderdi informala eta curriculum ezkutua bigarren mailako eragin galgarria edo ezabatu beharreko erresistentzia izango da. Hizkuntza curriculuma alderdi formalean aurkituko dugu: alderdi informaletik eragin galgarriak jaso ditzake, edo kontrara, lagungarriak, baina kasu guztietan kontrolatzen eta ebaluatzen ez diren eraginak dira.
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Ekarpen pertsonal horietatik sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek: Curriculumaren diseinua eta koordinazioa Mikele Aldasoro Xabier Garagorri Sorkuntza Amaia Artolazabal Marijo Lekue Ekarpenak Josune Gereka eta Oihan Odriozola (IKT) Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua) Xabier Garagorri eta Jesus Maria Ansuategi (Prozedura metadiziplinarrak) Edizioa Agurtzane Ortiz Lopetegi Diseinua Juanma Aramendi Maketazioa Unai Arana Fátima Garín Argazkiak: Kontraluz Studio Marrazkiak:
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
2017
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
‎Mikele Aldasoro( Hizkuntzen curriculum integratua)
2023
‎Gaztelania eta frantsesa bigarren hizkuntza izango dira, eta erabilera formala lantzeko baliatuko dira; ingelesak, aldiz, lingua franca izaera izango du, eta ez da kultura anglofonoaren osagairik aintzat hartuko. Horrela jokatzeak hizkuntzetako curriculumak, eta, ondorioz, gainerako jakintza arloetakoak, era bateratuan landu beharra dakar. Hizkuntzen elkarmenpekotasun printzipioan oinarrituz, hizkuntzak era integratuan landu dira, ez bakoitza bere aldetik, eta horrek hizkuntzen irakaskuntza ulertzeko modua adostu beharra dakar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia