Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8.843

2000
‎Ondare arkitektonikoan inbertitzeko aldia da, hogei bat urtetan, gastua unean uneko ekitaldien antolaketan eta kaxet handiko artisten kontratazioan egin ondoren. Beste gisa batez ere esan daiteke: une jakin bateko distira iragankorra baino nahiago dute orain denboran iraunaraziko dituen egitura.
‎Lastre handia da hori guretzat Nafarroako paraje hauetan. Euskarari ordainarazi nahi diote eta horretan ari dira. Disimulurik gabe.
‎Eta lehenengo eta behin, gure ostarien ustekabe polita aipatu behar dugu, benetako herri euskaldunetan zeudela konturatu baitziren. Idazle katalan batek esan zidanez, larunbatean goizeko hamarrak inguru Lekeitioko kaleetatik ibilia zen, eta ez ei zuen behin ere erdararik entzun. Eta halako iruzkin bat pozgarria den bezala, adierazgarria da oso Euskal Herriko bisitariek berton gure herriotan jasotzen duten zentzazioaz, sarritan herririk euskaldunenetan ere erdara gehiago entzuten baitute euskara baino.
‎2, 4..) legebiltzarkide bidaltzea" euskararen azpiegiturazkoak" diren bozketetan EAJ, EA eta EB/ IUrekin boza ematera joan daitezen, halakoetan gure hizkuntzaren arerioek ezin garai dezaten. Are gehiago, era horretan are nabariago gertatuko litzateke Ibarretxeren gobernuari egin gura diozuen kritika politikoa.
‎Amaitzea besterik ez zait geratzen: halako gazi gozotasun batez, baina egia esanda , nahikoa etsita gurasoek eman zigutena salbatzen jakinen ote dugun.j
‎Aspalditiksentzuten ziren Espainiako epaileak horrelakorik egiteko gai zirela zioten zurrumurruak eta bete egin dira. AEKri egin erasoa, beraz, iragarritakoa dela esan dezakegu. Ez Garzonek bide horretatik jotzeko arrazoirik edo deliturik aurkitu Uj duelako ordea!
‎Euskal alderdi politikoek, gizarte eragileek eta norbanakoek euskalduntzea helburua duen erakundeari erakutsitako sostengua berebizikoa izan da. Horrelako batasunaren beharra sumatzen zen aspaldian eta, EAJko ordezkariek esan zuten bezala, euskal gizartean denon ahaleginez lorturiko adostasun politikoa eta gizartekoa haustea ezkutatzen da Garzonen eta Espainiako botere faktikoen jardunbidearen atzean, betiere euskalgintza eta politika nahastuz, eta euskal gizartearen edozein herrigintza edo kultur mugimendu susmopean jarriz, eta ez bakarrik Espainia mailan, bertako askoren ustean ere bai. Gaur egun dena justifikaturik egotea lortzen ari dira bide horretatik.
‎Antzerkigintzaren bidea ez da orain urte batzuetakoa bezain txarra, esan beharrik ez dago. Aurreko urteko joerari jarraiki, badirudi sendotze prozesua aurrera doala, ez arinegi, baina bai etengabe.
‎Gabeziei begira, antzezlanak prestatuko dituzten idazleentzako eskolarik ez izatea kezkagarria da gaur egun. Batetik idazten trebatu eta bestetik hizkuntzaren alde dramatikoa landuko duen eskola hori abiatzea oso garrantzitsua da gaur egun, oraindik ere beste generoetan aritzen diren idazle apurrak baitira dramatikoari heltzeko tentazioa izaten dutenak. Eta sarietan irabazle gertatu arren, oso urrun egoten baitira aktoreek eta zuzendariek eskatzen dituzten baldintzetatik (edo erretorikoegiak, edo erritmorik gabeak, edo hitzaren garrantzian oinarrituta interpretazioari tarterik uzten ez diotenak ...).
‎N murritza izaki, gazteen probaleku eta zailtzeko aukera izateari ere uzten ari zaio antzerki amateurra gaur egun. sIpar Euskal Herriko antzerkigintzan ez da sumatu aurrerapausorik azken urte honetan eta desintegrazioaren bide beretik doala esan daiteke; nahiz eta taldeek kalitatea<3 ren errekonozimendua lortu izan duten beti, nahiz eta bertako idazleek behin eta berriro sariak jaso, oso esparru txikian eskaintzen dira euren muntaiak eta kasu honetan muga ez da banaketa administratibo hutsa. Ipar Euskal Herrian emanaldiak eskaintzeaz gain, Hego Euskal Herrira ere iritsi lukete, baina urrats hori egitea ezinezkoa dirudi gaur egun. Ea eurak ere azken mohikanoez mintzatzen hasi diren une honetan bertako antzerkigintzari ateak zabaltzen zaizkion.
‎Hala ere, eta honekin batera esan behar da," betiko izenek" ere erronkari eutsi diotela (Izagirre, Urretabizkaia, Lertxundi, Irigoien, Txiliku, Igerabide). Pozgarria da ikustea orain 20, 25 eta 30 urte hasi ziren haiek zer nolako lan interesgarriak ari diren argitaratzen.
‎Harrigarria bada ere, euskal literaturgintzan aurten gauza positibo gehiago ikusi dut aurreko urteetan baino. Orain arte esandakoari , emakumeen literatura gehitu behar diogu. Euskal literaturaren historian inoiz ez da hainbeste emakume izan, ezta emakumeek idatzitako hainbeste lan argitaratu ere.
‎Harrigarria bada ere, euskal literaturgintzan aurten gauza positibo gehiago ikusi dut aurreko urteetan baino. Orain arte esandakoari, emakumeen literatura gehitu behar diogu . Euskal literaturaren historian inoiz ez da hainbeste emakume izan, ezta emakumeek idatzitako hainbeste lan argitaratu ere.
‎Komertzialtasuna eta merkatua tartean dauden bitartean, literaturaren kalitatea ezin da neurtu best seller zerrendaren arabera. Baina gorago esandakoak balio du hala ere: irakurzaletasuna pizteko biderik hoberena, irakurleari kalitatezko lanak eskaintzea da, arloa edozein dela ere.j
‎Mahai gainean zegoen liburuak halakoxea zuen azaleko goiburua. Liburua —edo hobeto esanda , liburutxoa—, kanpoaldean behinik behin, horixka zen, aspalditik ihartuta dagoenaren erakusle. Bazter batean ere, ageri agerian, jarraikoa:
‎N Hara biltzen ziren kea, burdina, erreka eta itsasoa. Euskara bera ere, aspaldikoa, bertakoen aho zein idatzietan. sHasi dira hangoak, bat batean, euren buruari Mendebaldekoak esaten , mendebaldetik sarri sarri datorren erreka haize hori eragile bizia nahi dutelako. Mendebaldea bera, hortaz, mugalde luzea.
‎Bizkaia dugu orain bidegintza horretarako tresna, asteartetik igandera esku eskura, zortzi orrialdetan eguneroko albisteak eta bertako ingurumariak erakusten dituena. Hori ondo!, esango du norbaitek. Esatetik egintzara, alabaina, bada tartekorik.
‎Bizkaiak bere seme euskaltzale bati zor ziona bete du, Frai Bartolomerenak berriro gure eskuetan jarriz. Urkiza eta Baraiazarra euskaltzaleen adoreari eskertu behar diogu hori. Tartean, beste behin ere, Bizkaiko Foru Aldundiaren laguntza.
‎Asaldatu ziren orduan saiakeraren esparrukoak, hizkuntzaren ederra jendilaje horien eskuetan jausiko zelakoan. Biba klasikoak!, esango luke beste horrek —ni ere taldeko, jakina— Kezkaburu, bide beretik ere, euskal klasikotasuna aipatzerakoan maiz sarri sumatzen den irizpiderik eza.
‎Beste ikuspuntu batetik, lehen mailako, bigarren mailako eta hirugarren mailako hizkuntzak bazirela esatean , bereizkeriazko teoria hau ezin hobeki zetorkien europarren eta iparramerikarren politika kolonialei. Izan ere, hauek, Asiako, Amerikako eta Afrikako herri jatorren gaineko zapalketa eta lapurreta lotsagarria justifikatzeko, haiek behe mailako arrazatzat jotzen zituzten, psikikoki eta hizkuntzaz ere atzeratutzat, horrela haien nortasuna, kultura eta hizkuntza desegiteko eta asimilatzeko ahalegina, ezjakintasunaren eta basakeriaren aurkako gurutzada berria balitz bezala aurkeztuz.
‎Izan ere, hauek, Asiako, Amerikako eta Afrikako herri jatorren gaineko zapalketa eta lapurreta lotsagarria justifikatzeko, haiek behe mailako arrazatzat jotzen zituzten, psikikoki eta hizkuntzaz ere atzeratutzat, horrela haien nortasuna, kultura eta hizkuntza desegiteko eta asimilatzeko ahalegina, ezjakintasunaren eta basakeriaren aurkako gurutzada berria balitz bezala aurkeztuz. ...eria osoaren epaile bihurtzen zuten beren burua, beren kultura industrialetik beren hizkuntza propioak gehiegi goretsiz, munduko gainerako herrien kultur emaitza nabarmenak eta hizkuntz aberastasunak itsuki gutxiesten zituzten bitartean, zaku ilun horretan txinera, japoniera, arabiera, persiera, hindia, swahilia, kitxua, nawatla, tagaloga, suomiera, bretoiera, galesera, katalana, galegoa8, eta zer esanik ez, gure euskara ere sarturik.
‎Baina oraingoan zenbaitzuek abusu horiek xuritzeko," kultur mestizajea" moduko eufemismoak erabiltzen dituzte, dirudienetik noranzko bakarreko prozesu xelebrea berau, hor, besteek gurea hartzea aberastetzat jotzen den arren, guk, aurriritzi europozentrista zaharkituen eraginez, kanpokoengandik ezer hartu nahi ez dugun bitartean. Aski da gogoratzea, diogunaren adibide, Espainiako unibertsitateetan ez dagoela bat ere katedrarik Afrikako edo Amerikako kolonia izandako herri indigenen hizkuntzak ikasteko.
‎Honi buruz, utziko didazue kontatzen, diodanaren argiarri, pasadizo bat, duela hogei bat urte, Kaukasoan lehen aldiz izan nintzenean, Tbilisiko Unibertsitateko katedradun batek, Leo Gabunia paleontologoak, azaldu zidana. Urte batzuk lehenago, bere arloko kongresu baterako, aipatu irakasle hori Madrileko unibertsitate batera etorri zen.
‎Baina taldetxo hori urriegia zen hizkuntzaren batasunaren arazoa helburu egiaz sentitu eta orokorra izan zedin. Gizarteak, egia esan , ez zuen halakorik eskatzen. Ordea, hori ez zen gertatzen euskaldunen erru soilagatik.
‎Estatuaren gainegitura politikoak, euskara zapaltzen eta baztertzen jardun beharrean, hura bere administrazioan onartu eta irakaskuntzan bultzatu balu, berehalaxe agertuko zatekeen hizkuntza estandarizatzeko premia. Baina euskaraz diogunez , joanak joan eta balizko oleak burdinarik egin ez daroa, gauzak ez ziren horrela izan, eta, beraz, alferrik da orain izan balizko horiekin burua nekatzea.
‎/ zenburuak berak dioenez , Migel Unamunok bere bizitzan zehar euskararekiko izan zuen, edo, hobeki esan, izan zituen jarrerak jorratzeko asmotan natorkizue. Zer esanik ez, honi buruz lehen ere asko esan eta idatzi da, baina oraindik bazterretan entzun eta irakurri behar izaten ditugunak gogoan izanik, ez dut uste gaizki etorriko zaigunik Bilboko idazle eta filosofo handiak gure hizkuntzaz adierazi zituenak berriz maiseatzea, haiek testuinguru egokian hobeki ulertzeko.
‎/ zenburuak berak dioenez, Migel Unamunok bere bizitzan zehar euskararekiko izan zuen, edo, hobeki esan , izan zituen jarrerak jorratzeko asmotan natorkizue. Zer esanik ez, honi buruz lehen ere asko esan eta idatzi da, baina oraindik bazterretan entzun eta irakurri behar izaten ditugunak gogoan izanik, ez dut uste gaizki etorriko zaigunik Bilboko idazle eta filosofo handiak gure hizkuntzaz adierazi zituenak berriz maiseatzea, haiek testuinguru egokian hobeki ulertzeko.
‎/ zenburuak berak dioenez, Migel Unamunok bere bizitzan zehar euskararekiko izan zuen, edo, hobeki esan, izan zituen jarrerak jorratzeko asmotan natorkizue. Zer esanik ez, honi buruz lehen ere asko esan eta idatzi da, baina oraindik bazterretan entzun eta irakurri behar izaten ditugunak gogoan izanik, ez dut uste gaizki etorriko zaigunik Bilboko idazle eta filosofo handiak gure hizkuntzaz adierazi zituenak berriz maiseatzea, haiek testuinguru egokian hobeki ulertzeko.
‎/ zenburuak berak dioenez, Migel Unamunok bere bizitzan zehar euskararekiko izan zuen, edo, hobeki esan, izan zituen jarrerak jorratzeko asmotan natorkizue. Zer esanik ez, honi buruz lehen ere asko esan eta idatzi da, baina oraindik bazterretan entzun eta irakurri behar izaten ditugunak gogoan izanik, ez dut uste gaizki etorriko zaigunik Bilboko idazle eta filosofo handiak gure hizkuntzaz adierazi zituenak berriz maiseatzea, haiek testuinguru egokian hobeki ulertzeko.
‎Arazo honen hasiera, publikoki bederen, 1901.eko Agorrilaren 29an izan zela esan genezake, Bilboko Lore Jokoetan, hain zuzen, han, ordurako Salamankako Unibertsitateko errektore zena, Bilbok bere seme ospetsuaren merezimenduei ezagutza egin nahirik, mantentzaile izendatua baitzuen. Migel jaunaren izaera pitxia eta tenperamentu zuzengaitza harrezkero aski ezagunak ziren, baina zentzu oneko inori ezin burura zekizkiokeen izendapen hark ekarriko zituen ondorenak.
‎Migel jaunaren izaera pitxia eta tenperamentu zuzengaitza harrezkero aski ezagunak ziren, baina zentzu oneko inori ezin burura zekizkiokeen izendapen hark ekarriko zituen ondorenak. Filme ezagunaren izenburua eskuratuz," harekin eskandalua heldu zela" esan genezake guk ere, nolabait.
‎Unamunok eginiko hitzaldian bere herkideei, bere anfitrioiei, belarriondoko ederra eman zien; eta beren etxean bertan. Sabino Aranak esango zuen bezala: " bere jendeari giharrik sentiberenean min emanez", haien norW Xabier Kintana euskaltzaina eta EHUko Euskararako Kabinete Teknikoko zuzendaria da. tasuna bera mespreziatuz:
‎Bistan da Unamunok aldez aurretik pentsatuak zituela bere hitzaldi mergatzaren ondorioak, baina horretarako izan zitzakeen arrazoien azterketa geroagoko utzirik, gatozen euskararen aurkako esaldien mamira. Hitz gutxitan, Salamankako errektoreak euskarak kultura adierazteko ez zuela balio esan zuen, eta gainera, ezgaitasun hori hizkuntzarena berarena zela, hau da, ez zetorkiola kanpoko laguntzarik edo ofizialtasunik ez izatetik, artzain, baserritar, olagizon, marinel eta apaiz ilustraturen batzuen ahoetan oraindik kontserbatzen zen mintzaira zahar horri bere baitako egiturazko akatsek premia historiko berrietara egokitzen uzten ez ziotelako baizik, eta biziaren aldeko borrokak dinosaur...
‎Bistan da Unamunok aldez aurretik pentsatuak zituela bere hitzaldi mergatzaren ondorioak, baina horretarako izan zitzakeen arrazoien azterketa geroagoko utzirik, gatozen euskararen aurkako esaldien mamira. ...ktoreak euskarak kultura adierazteko ez zuela balio esan zuen, eta gainera, ezgaitasun hori hizkuntzarena berarena zela, hau da, ez zetorkiola kanpoko laguntzarik edo ofizialtasunik ez izatetik, artzain, baserritar, olagizon, marinel eta apaiz ilustraturen batzuen ahoetan oraindik kontserbatzen zen mintzaira zahar horri bere baitako egiturazko akatsek premia historiko berrietara egokitzen uzten ez ziotelako baizik, eta biziaren aldeko borrokak dinosauroak lurraren gainetik ezabatu zituen bezala, euskarak ere modu berean iraungi zuela.
‎Geroago Koldo Mitxelenak umorez esango zuen bezala, bazirudien munduko hizkuntza guztiek beren lexikoa aberasteko dituzten bide biak Unamuno euskarari galarazten tematurik zebilela, ez baitzion utzi nahi inoren hitzak mailegatzen ez eta haien ordezkoak ere sortzen. Funanbulu bati, desarrazoi lasterketa batean, gero eta baldintza gogorragoak jartzeko jokoa bezalako zerbait:
‎Edonola ere, arrazoiz edo arrazoirik gabe, eta haren ikuspegitik euskarak hiltzeko zauria zuelakoan, euskaldunei honela ziotsen :
‎Aski da, ordea, horiek gaingiroki irakurtzea, hor morfologia eta sintaxi arloko akats ugari somatzeko, gaurko ere egingo ez lituzketenak. Bestela esan , Unamunok ez zekien euskara behar bezain ongi. Baina haren akatsak eta hutsuneak ez ziren larriagoak, adibidez, Sabino Aranarenak baino, beronek euskaraz idatzi zituen lantxo urriak irakurri dituenak aitor dezakeenez.
‎Izan ere, orain dakigunez, txinera, gaur hizkuntza silababakarren eredua, aurreko garaietan malgukaria izan zen, eta beraz, ustezko igobide itzulezin hura oinarririk gabeko aurriritzi hutsa besterik ez zen. Beste muturrera joanik, autore batzuek diotenez , gaurko ingelesak, jatorriz malgukaria izanda, gero eta joera handiagoa dauka silababakartasunera.
‎Era berean, hirugarren munduko herri indigenen hizkuntzek, hango bizimodua apala eta gutxi garatua izaten delako, gramatika eta lexiko aldetik oso sinple izan behar zutelako uste okerra ere guztiz bazterturik dago gaur egun, Afrikako, Asiako, Amerikako, eta Ozeaniako herri jatorren mintzaira gehienek daukaten aberastasun eta garapen maila harrigarrien argitan. Hortaz, ezerk ez digu esaten mota honetako edo hartako hizkuntza bat gainerakoak baino hobea denik; aitzitik, guztiak tresna ezin egokiagoak izan daitezke giza komunikaziorako.
‎Bihotzak begiaren ordezkoa egiten du askotan, baina begiek bideratzen dute sentimendua, ikusiz edo ikusia izanez, horregatik titulatzen da poesia liburu eder batBi otzb egi etan. " Ene bihotza!" esaten diogu maite dugunari, baina" inoren begikoa" izatea ez da maitatua izatea. Lope de Vegak bildu zuen kopla hartan," zure begi ederrok/ ene laztana/ katiburik naukate/ librea nintzana" irakurtzen ahal dugu.
‎Ilargiaren eskolan liburuan lehenengoz aztertu zen gurean errealitatea hausnarketa estetiko gisa. Hartan kontenplazioak ez zeraman hasperenera, zehaztasunera baizik, Lekuonaren esateko dotoreziak areagotu baino egiten ez duen sentsualismoan hala ere:
‎Gizarte materialista honetan ez etsitzeko ahalegin poetikoa da bere azken obra ere, salmodia kutsuko hegalditan antolatua. Poetak ez du galdu, haatik, hitzaren alderdi guztiak ustiatzeko talentua, baina orain joko haiek zama semantiko handiagoa dute, eta esan liteke adieraren arabera antolatzen direla. Lehen zeukan espazioaren eta soinuaren ardura berberaz, orain Artze abiatua da formaren liberaziotik barnearen liberaziora.
‎" Zure begiak eneetan" edo" zure begietan eneak" dioenean transzendentzia bati ari zaio Artze, Espriuk —erreprotxe izpi batean, ene ustez—" betazalik gabeko begia" esaten zion berari... Artzek poema hau argitaratu zuen urte berean eman zuen ezagutzera Patziku Perurenak bere Emily liburua, eta hartan irudi berdina erabili zuen, bitxia da," zureetan eneak", hitanoz baina:
‎" Zure begiak eneetan" edo" zure begietan eneak" dioenean transzendentzia bati ari zaio Artze, Espriuk —erreprotxe izpi batean, ene ustez—" betazalik gabeko begia" esaten zion berari... Artzek poema hau argitaratu zuen urte berean eman zuen ezagutzera Patziku Perurenak bere Emily liburua, eta hartan irudi berdina erabili zuen, bitxia da," zureetan eneak", hitanoz baina:
‎Koloreak, hotsak, dastak, usainak, ukituak... hau da, naturaren ñabardura guztiak izendatzeko ahalmena daukan poeta dugu Perurena. Halako jakinduriaz non esan bailiteke gure ruralismo guztiak deskubritu ezin izan zuen Naturaren kantore handi bat dugula bere obra. Ez ordea jarrera ideologiko edo aldeaurreko hautu baten ondorioz; ez dugu haren lanetan deus aurkituko elaborazio hutsez egina, dena ematen zaigu lehenagoko hausnartze zuhur baten ostean —hitzaren adiera jatorrean," auzmartze" baten ostean, berak esanen lukeen gisan—, Perurena zentzumenen poeta delako lehenik:
‎Halako jakinduriaz non esan bailiteke gure ruralismo guztiak deskubritu ezin izan zuen Naturaren kantore handi bat dugula bere obra. Ez ordea jarrera ideologiko edo aldeaurreko hautu baten ondorioz; ez dugu haren lanetan deus aurkituko elaborazio hutsez egina, dena ematen zaigu lehenagoko hausnartze zuhur baten ostean —hitzaren adiera jatorrean," auzmartze" baten ostean, berak esanen lukeen gisan—, Perurena zentzumenen poeta delako lehenik: berezko dohain garesti horixe dauka.
‎Puntua estrofa klasikoetara ekarrita herri poesiaren baliabideak eta haren zama ironikoa erabiltzeko duen trebetasuna nabarmendu zen; bestetik, bertso librea puntuaz osoro biluzita bere poemak kontzeptualki guztiz zehatzak bilakatu ziren, eta hau salbuespena da lirikan. Uler bedi, ez naiz esaten ari Lekuonaren poemak maila denotatibo hutsekoak direnik, baizik eta konnotazio errazetatik eta esangura libreegietako formulez goiti, poesiaren esentzialismo batean mugitzen dela sortzailea. Edergailua ez baita bakarrik forma mailan atzematen, apaingarri esaten dugun hori izan liteke mezuari desmezu egiten dion joko kontzeptuala ere.
‎Uler bedi, ez naiz esaten ari Lekuonaren poemak maila denotatibo hutsekoak direnik, baizik eta konnotazio errazetatik eta esangura libreegietako formulez goiti, poesiaren esentzialismo batean mugitzen dela sortzailea. Edergailua ez baita bakarrik forma mailan atzematen, apaingarri esaten dugun hori izan liteke mezuari desmezu egiten dion joko kontzeptuala ere. Eta soberakinak sobera dira beti. gogoratuko duzu heriotzak zuen masaila horia gelako itzal ketsuan agurea eta amona aulki marroietan betebeharrekin jarrita korridorean zoru freskoa pauso ahul batzuen azpitik eta negar pixka bat isilik haurraren bideak leuntzen bi koadrotan arbasoak denbora hatzetan balego bezala eta behakoak horman erailak edo ezpain gorrien puzturan jendetza triste marmarka besarkadak eta intsentsua pertsonen joateaz solasa eta bihotzean gorde ezin lurpera zeramaten kaxa eskaileretan beherantz baldar karreran kalean airean geldiro kanpaiak haurtzaroa iheska arropa beltz haiek eta atea itxi zuteneko danbada
‎Nardagarria baina kongruentea esan dugu dela poetaren malkoa. Kongruente izan beharrak ordea nekatu egiten baitu batzuetan, honez gero gaixorik egonen zarete hainbeste bihotz minez eta espiritu malkoz.
‎Arregi oso kontzientea da malkoa, alegia, lirika, oso landua dagoela, gai eternalek —heriotzak, maitasunak, maitasun ezak... — eragindako komunleku handi bat besterik ez dela. " Ezer berririk ez dago" esaten digu poema batean, eta hala ere ez da isiltzen, jarraitu egiten du" baina kristalaren bestaldean ikusiriko itsaso eta zerua/ ez dira engoitik berdinak" esateko. Oreka ezin zailago horretan moldatzen du Arregik bere poesigintza:
‎Arregi oso kontzientea da malkoa, alegia, lirika, oso landua dagoela, gai eternalek —heriotzak, maitasunak, maitasun ezak... — eragindako komunleku handi bat besterik ez dela. " Ezer berririk ez dago" esaten digu poema batean, eta hala ere ez da isiltzen, jarraitu egiten du" baina kristalaren bestaldean ikusiriko itsaso eta zerua/ ez dira engoitik berdinak" esateko . Oreka ezin zailago horretan moldatzen du Arregik bere poesigintza:
‎Otañok, izan ere, egiten ahal zuen amets Euskal Herri jator batekin, presabiniano, euskaldun, baserritar, eternoarekin. Egia da" Zazpiak Bat" izeneko poema egin zuela, egia da semeari aizkora eskuan hartu eta indarka hasteko esaten diola galdutako foruei eginikoan, baina funtsean ez du beste Euskal Herria bat amesten, eta ez da zapaldu bat, subjektiboki. Orixe zapaldu handi bat da, ezin du malenkonian aterbetu, atzean uzten duena herri baten suntsimendua izan da, eta urteetako alferrikako lan bat, maila pertsonalean.
‎" Olerkari arnasa izanik iruditzen zait lanari ez diozula ekiten behar adina astiz, bihotzean dezuna lasterregi jalgitzen dezula, hots, neurtitza aski landu gabe, bixitu gabe". Lizardiren diagnostikoa zuzena zen hagitz; esan liteke gerora ere Zaitegik ez zuela bere poesigintza behar adina landuko, gogoz ekin zion arren. Ia beti isurtzen zaio prosaismoren bat, eta gaia lantzeko erak askotan dauka artifizialtasunetik.
‎Ia beti isurtzen zaio prosaismoren bat, eta gaia lantzeko erak askotan dauka artifizialtasunetik. Zaila da sorterriaren nostalgiaz topikoetan ez erortzea, eta esanen genuke horretan oinarritzen dela, hain zuzen, erbesteratuaren gaitza: iragana du etorkizun.
‎Poema horretan neke handirik gabe atzematen ditugu Lizardiren eraginak poesiaren pertsonifikazioan eta aditz trinkoen erabileran, berbarako, baina batez ere poetak begiak lauso, malkotan edukitzeak, dakarkigu Lizardi akordura. Bai, sentimentalkeria hori ere Lizardiri zor dio gure poesiak, eta poeta berez malkontzi hutsa delako usteak baluke arrazoirik Salbatore Mitxelenaren formula eder hura irakurrita," zeinen ederra den olerkaritza/ biotzak min duenean!". Aipatu behar ote dugu hasperen honen iturburu testuala?
‎Badaramate zuhaitza noski, eta adarrak kenduta enborra emanen diote zerrari, ez zaigu besterik esaten . Lizardiren poema Arestik jarraitu zuen, dokumental beraren hurrengo sekuentzia balitz bezalaxe.
‎(Amak gauean pentsatu zuen errekara erori nintzela). Eta esan nuen:
‎Neurtzerakoan antiojuak bustitzen zitzaizkiola esaten digu poetak. Negar egiten duela ulertzen dut nik, gizonaren ahuleziaren eta lanaren handiaren arteko desorekak amorratuta, inpotentziak gainez eginda.
‎Arestik modernotasun bat ekarri zuen Harri eta Herri obrarekin, bistan da: negarra desagertu egiten da, malkoa txukatzen du, esan liteke poetak debekatu egin nahi duela lantua, kontestaziorako, salaketarako duela poesia.
Esanen dute hau poesia eztela baina nik mailu bat dela
‎Rikardo Arregi Diaz de Herediak diosku mendia higatzen duen uraren antzera higatzen digula gorputza malko bakar batek. Desmasia bat irudituko zaizue, baina arrazoi du, bera poeta delako, eta poeten gorputzak bestelakoak direlako, minberak, izukor, edo nahiago baduzue, poeten malkoak bestelakoak direlako, urratzaile, erregarri, garratz.
‎KOLDO IZAGIRRE entimentalkeria oso gaitz zabaldua da, eta ez nuke esanen —literaturzaleok haserretuko bazarete ere— osasungarria ez denik1 Negar egitea edo negarraren lekuko izatea nardagarria da maiz, egia da, baina uste dut artistaren kongruentzia nardagarri bat ere badela. Edo nahiago baduzue, patu barregarria.
‎Edo nahiago baduzue, patu barregarria. " E pois que cada tempo ten seu tempo/ isteeo tempo de chorar", esan zuen Celso Emilio Ferreirok. Beti da negar aroa ordea, poetarentzat.
‎Lizardik malko poetiko asko isuri zituen, eta onartu dugu noski denak ez zirela" ari dut negarra" esan beharrerainoko faltsuak izan. Maitearen heriotza, esaterako, gai" poetikoa" izanagatik, semearenean ez bezala esperientzia errealean oinarririk ez zeukana, oso trataera desberdinez aurkezten digu" Mattasunaren illetea" n edo" Etxeko kea" n; amonarena lantzen duenean berriz, alde handia dago" Amona" izeneko hartatik" Biotzean min dut" ezagunera:
‎" Agur! (oiuka dio ) gorputz ximur maite!
‎Chillida lekuren inaugurazioak beste hainbat ekitaldiri nolabaiteko itzala egin die aurtengo udazkenean, baina ez du horrek esan nahi gertatu den gauza bakarra izan denik. Gogoan izateko moduko hainbat erakusketak zipriztindu ditu aurtengo udazkenean gure hiriburuak, bai Euskal Herriko artisten eskutik —Donostian batez ere— bai kanpokoen eskutik —Roberto Mattaren erakusketa Bilbon horren tokiko—.
‎Baina lehenago ere behin baino gehiagotan esan dudan bezala, niri, askotan eta askotan, gustatu edo ez gustatu parametroa erabiltzea gustatzen zait artelan baten aurrean nagoenean, eta esan behar dut, ia baldintzarik gabe, niri Zurbaranen pintura gustatu egiten zaidala, eta edonori gomendatzen diodala bere koadroak ikustea, baita erakusketa berezia bukatu eta Bilboko Museoaren bilduma propiokoak besterik ez badaude ere ikusgai. Baina San Hu go jangelan (edo errefektorioan) koadroaren aurrean jartzeko paradarik izanez gero, begiratu une batez bazkaltzen ari diren fraideen atzealdean dagoen paretean zintzilik dagoen bigarren koadroari.
‎Baina lehenago ere behin baino gehiagotan esan dudan bezala, niri, askotan eta askotan, gustatu edo ez gustatu parametroa erabiltzea gustatzen zait artelan baten aurrean nagoenean, eta esan behar dut, ia baldintzarik gabe, niri Zurbaranen pintura gustatu egiten zaidala, eta edonori gomendatzen diodala bere koadroak ikustea, baita erakusketa berezia bukatu eta Bilboko Museoaren bilduma propiokoak besterik ez badaude ere ikusgai. Baina San Hu go jangelan (edo errefektorioan) koadroaren aurrean jartzeko paradarik izanez gero, begiratu une batez bazkaltzen ari diren fraideen atzealdean dagoen paretean zintzilik dagoen bigarren koadroari.
‎Artearen balioaz behin baino gehiagotan aritu gara orrialde hauetan, artearen balioaz baino gehiago artearen definizioaz ere bai, beti ere hitz handi hauek jakitunen esku uzteko, eta artea bera definitzea lan nekeza dela esateko .
‎Esate baterako, guk aurrehistoriako artelantzat dauzkagun leize zuloetako marrazkien kasuan, biharamuneko ehizan zortea edo abilezia lagun izan zitezen balio zuen animalien figurak paretean marrazteak. Baina artearen balio instrumental hori atzean gelditu eta artelana berezko balioa hartuz joan bada ere —gaur egungo ia balio absolutua iritsi arte—, artearen instrumentalizazioak gero eta indar gehiago hartu du, indar ideologiko handiagoa, zehazki esateko . Gaur, artea ez da artea bakarrik, ideologiak taxutu eta molda ditzakeen instrumentua ere bada.
‎Gizakion historian ez da aurrerapauso eskasa, ideologiak finkatu eta garatzeko erabilitako tresna guztien aldamenean, gerraren edo zigorraren aldamenean esate baterako, arteak ere paper bat izatea; ez baitzait iruditzen arteak ere paper hori jokatzea maltzurra eta berez txarra irudituko zaion inozorik izango denik, edo bestela esanda , artearen balio absolutua ideologiaren nahitaezko bilakaeratik kanpo edo gainetik egon behar duela esaten duenik gelditzen denik gaur egun.
‎...uso eskasa, ideologiak finkatu eta garatzeko erabilitako tresna guztien aldamenean, gerraren edo zigorraren aldamenean esate baterako, arteak ere paper bat izatea; ez baitzait iruditzen arteak ere paper hori jokatzea maltzurra eta berez txarra irudituko zaion inozorik izango denik, edo bestela esanda, artearen balio absolutua ideologiaren nahitaezko bilakaeratik kanpo edo gainetik egon behar duela esaten duenik gelditzen denik gaur egun.
‎Ez dut uste inor haserretzeko arrisku gehiegirik dagoenik Susa argitaletxea poesiarekin konprometituen dagoen euskal argitaletxea dela diodanean . XX. Mendeko Poesia Kaierak izeneko bilduma da haien azken apustua:
‎Axularren euskara gozoaren estiloa oinarri hartuta, gaur egun edonork inolako zailtasunik gabe ulertuko duen euskara sortzea. Otto Pette eleberrian Anjel Lertxundik denok harritu (lehertxunditu, Joxerra Garziaren eran esateko ) gintuen euskara berri bat sortu zuen eran sortu ei du Irigoienek berea nobela honetan. Idazleari askotan gertatzen zaio irudi bat hartu eta haren obsesioak bizi izatea:
‎Gara egunkariarekin antzeko egin dezakete: Gara eta Egin gauza bera omen dira orain, Garzonek dioenez , eta duela bi urte Egin eta ETA gauza bera zirenez, ba atera kontuak.
‎PP da nagusi orain Arabako Foru Aldundian, eta badago susmo eta beldurrentzako lekurik. Esaten dutenez, aldizkariak preso ohi bati egin zion elkarrizketa omen da aitzakia laguntzen irizpideak aldatzeko.
‎Euskaldunon Egunkaria. Sydneyko Olinpiar Jokoen (lehen Joko Olinpikoak esaten genien...) jarraipena eredugarria izan da.
‎Nahi dutena esango dute abertzaletasuna deabrutzeko, baina Egunkaria ren kirol jarraipena nazionalista dela egia izanik, askoz nazionalistagoa da gainerako telebista eta medio ia guztiek ematen dutena. Frantziak zenbat domina eta Espainiak zenbat domina, beste konturik ez zekarten Sydneytik.
‎Gorka Zabaleta eta Imanol Murua kazetariek antipodetatik bidalitakoa, adibidez. Bai, ikurrinarekin posatzeko esan eta argazkiak egin izan dizkiete Espainiako uniformez jantzitako euskal kirolariei, baina eskertzen ditugun ukitu nazionalista horietatik aparte, kiroltasunez eta jator jokatu dute. Eta ondo idatzi eta kontatu gauzak, gainera.
‎Nolanahi ere, beste batzuen izenak espekulatzeko, fede txarragatik edo graziosoarenak egiteko okupatzen dituztenen ondoan, badago beste domeinu lapurreta kezkagarri bat Interneten. Nolabait esateko , biktimak baimendutako lapurreta esan geniezaioke honi. Nola gertatzen da?
‎Nolanahi ere, beste batzuen izenak espekulatzeko, fede txarragatik edo graziosoarenak egiteko okupatzen dituztenen ondoan, badago beste domeinu lapurreta kezkagarri bat Interneten. Nolabait esateko, biktimak baimendutako lapurreta esan geniezaioke honi. Nola gertatzen da?
‎Hau gertatu zaio, adibidez, Donostiako Udalari Donostiakultura.com eta Partaidetza.org webgune ustez publikoekin. Ustez, diot , zeren domeinuak ez dira erakundeenak, enpresa pribatuenak baizik. Irungo Udalaren webgune ustez ofiziala (Irun.org), berdin.
‎Irun.org enpresa pribatu batena bada, zer gertatzen da Irungo Udalak webgunea beste norbaitekin egitea merkeagoa edo komenigarriagoa dela iruditzen bazaio? Ba, bueno, akaso bukatuko du informatika enpresa horrekin duen kontratua beste norbaitekin kontratu hobea sinatzeko, baina domeinuari agur esan dio: Irun.org ez da Irungo Udalarena (edo herriarena).
‎Webgune honen zerbitzurik entzutetsuena" Clasificados" izenburupean azaltzen dena dela esan behar dugu; iragarki sailkatuak, alegia. Datu base baten bitartez etxebizitza bat aurki daiteke, aurretik definiturik dauden bilaketa eremuak erabiliz.
‎Marilo Ruiz de Elvira webgunearen arduradunak, 1998ko otsailean ReD aldizkariari egindako adirazpenetan zera esaten zuen: egunkari digitalaren atzean proiektu osoaren audientzia eta gizartean duen eragina hedatzeko asmoa agertzen da, eta helburu hori lortzeko Internet bezalako komunikazio tresna bat erabiltzea oso egokia da.
‎Egunkariaren iturrietatik azpimarratzen da kopuru honen% 50 atzerritik egindako deiek osatzen dutela. Esan genezake bada, datu hauen arabera, erreferentzia puntu garrantzitsu batez ari garela gaztelaniaz idatzitako prentsari dagokionean.
‎Urtarrilean, egunero, batez beste, 29.286 lagunek bisitatzen zuten on line gune hau. Horrek esan nahi du Estatu espainiarrean gehien bisitatua izan den hirugarrena izan dela, El Pais Digital eta El Mundo ren atzetik. Egunkari digital honek paperezko euskarrian erabiliko den informazioa ere sortzen du.
‎Tresna berriak eskaintzen dituen baliabideak garatu behar ditu. Bitxia gertatu arren, esan dezakegu mende hasieran gertatzen zen bezala, gaur egun ere publizitateak zabaltzen duela orrialdea, mantxetaren gainean azaltzen delarik. Publizitateak erabili behar duen eremua ez dago oso definiturik, eta batzuetan informazioarekin nahastuta agertzen zaigu bakoitzaren mugak argi ikusten ez direlako.
‎On line egiten den kazetaritzaren ezaugarririk preziatuena elkarrekintza dela esan dezakegu. Bi norabideko komunikazio prozesuan ematen denfeedback ak sekulako baliabideak ematen dizkio igorleari bere mezua azkar eta etengabe zuzentzeko bere helburuen bila, hau da, egunkaria eta zibernatuaren artean sortzen den harremana zerbitzu gisa planteatzeko.
‎Kontuan eduki behar da 1996 urteko lehen hiruhilekoan Estatuko populazioaren% 1,4 soilik zegoela konektatuta. Honek esan nahi du tarte honetan sarearen erabiltzaileen kopurua 5 aldiz biderkatu dela.
‎gizonezkoa(% 70,8), gaztea(% 65,3 14 urtekoen bitartean kokatzen da) eta diruduna(% 64,2 goi ertainean edo goi klasean egongo lirateke). Hau dela eta, ezbairik gabe esan daiteke, publizitate eta marketinaren ikuspegitik, Internet erabiltzen duena, bere kontsumo ahalmenagatik, oso interesgarria dela.
‎Orduan urriak ziren komunikabide honen harpidedunak, telebista aparailuetan deskodetzaile bat jarri behar izaten zuten seinalea jaso ahal izateko. Esan dezakegu, bada, duela 20 urte jaiotako kazetaritza elektronikoa telebista kateetan finkatu zela teletestuari esker.
‎Hauetatik, 100 Mexikokoak ziren; 81, Estatu espainiarrekoak, arestian aipatu bezala; 64, Argentinakoak; 23, Venezuelakoak; 20, Perukoak; 19, Kolonbiakoak; 14, Txilekoak; 12, Estatu Batuetakoak; 10, Ekuadorrekoak; 10, Uruguaykoak; 7, Boliviakoak; eta beste 43 herrialde desberdinetan sakabanatutakoak. Hala eta guztiz ere, esan behar da kopuru hauek etengabe ari direla aldatzen.
‎Egunkari gehienak 50 milioi hasi gara jasotzen Interneteko publizitateari esker. Hala ere, horrek ez du esan nahi edizio elektronikoekin dirua irabazten ari denik, sortutako gastuak diru sarrerak baino handiagoak direlako (Noticias de la Comunicacion, 178 zb., 30 or.).
‎Estatu Batuetan Los Angeles Times, Chicago Tribune, Washington Post edo Knight Ridder taldeko egunkariak hasi dira esparru berri hau jorratzen. Egia esan , iragarki sailkatuen arloan Internetek izan dezakeen eragin handiak ondoeza zabaldu du egunkari" klasikoen" arduradun ekonomikoen artean. Bernardo Daz Nostyk adierazten duenez, Badago faktore ekonomiko garrantzitsu bat komunikabide inprimatuak Interneterantz bultzatzeko.
‎Berri hauek ez zuten lo harrapatu Vicent Partal katalana, urteak baitzeramatzan begirik kendu gabe Estatu Batuetan gertatzen ari zen iraultza digitalari. Estatuko" ziberpentsalaririk" ospetsuena bera dela diote , aurrenetarikoa Internet erabiltzen eta baita amaraunaren hedapena iberiar penintsulan ikertzen ere.
‎Itxura aldetik begiratuta esan genezake sarean dauden beste egunkarien tankerakoa dela. Hizkuntza zuzena eta ulerterraza erabiltzen saiatzen da, kontuan izanik internautei bideratuta dagoela eta suposatzen dela hauek ez direla irakurle amorratuak.
‎Bigarren eskakizun multzoaren arabera, beste aldetik, gutxiengo kulturalek, kanpotik datozen eraginetatik babestu ahal izateko zenbait neurri hartu behar dituzte (esate baterako, gutxiengo kulturalak hezkuntza sistema bere hizkuntzan ezin duenean garatu). Babes mota biek helburu bera daukatela dio Kymlickak, komunitate nazionalen egonkortasuna eta izaera defendatzea, hain zuzen ere. Baina, liberalismoaren ikuspuntutik, lehenengo eskakizunak, barne murrizketak ezartzera bideratutakoak, alegia, onartezinak dira, dagoeneko ezaguna egiten zaigun argudio liberalean oinarrituta:
‎Arauak berdinak dira bi lehiakideentzat. Esan daiteke lasterketa berdintasunez burutu dela. Nekez.
‎Oro har, ekintza hauek, historia, etorkin etniko zein sozial, genero, erlijio edota talde kultural batekoa izateagatik beraien buruak antzinatik bazterturik ikusi dituzten gizabanakoak gizartearen patu kolektiboan benetan parte har dezaten dute helburutzat. Beste hitzetan esanda , gizartekideak hiritartasunaren idealera hurbildu daitezen kontsideratu behar zaie, ez indibiduo abstraktuak, isolatuak bezala, baizik eta giza talde ezberdinekin lotura estuak dituzten indibiduoak bezala. Estatuak esku hartu behar du aipaturiko talde horiek orohartzaileak direnean, defentsa premia larrian daudenean eta, aldi berean, bere kideen askatasuna eta errespetua babesten dutenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
esan 8.843 (58,21)
Lehen forma
esan 3.201 (21,07)
esaten 1.128 (7,43)
dio 640 (4,21)
esango 533 (3,51)
esanda 388 (2,55)
esateko 313 (2,06)
Esan 201 (1,32)
diote 195 (1,28)
esatea 186 (1,22)
zioen 177 (1,17)
diot 143 (0,94)
esanik 129 (0,85)
diogu 122 (0,80)
dioenez 113 (0,74)
dioen 96 (0,63)
esanez 96 (0,63)
esandakoa 54 (0,36)
Esaten 53 (0,35)
esatera 51 (0,34)
zioten 49 (0,32)
dioen bezala 44 (0,29)
esandako 44 (0,29)
esatearren 40 (0,26)
Esango 39 (0,26)
dioten 37 (0,24)
diotenez 37 (0,24)
dion 33 (0,22)
diozu 30 (0,20)
esandakoak 29 (0,19)
dioena 28 (0,18)
diogun 24 (0,16)
esatean 24 (0,16)
diosku 23 (0,15)
zioenez 19 (0,13)
esaterako 18 (0,12)
zioen bezala 17 (0,11)
diogunean 16 (0,11)
dioenean 14 (0,09)
diogula 13 (0,09)
esanen 13 (0,09)
badio 12 (0,08)
diodanean 12 (0,08)
esateagatik 12 (0,08)
badiogu 10 (0,07)
diotenak 10 (0,07)
esandakoaren 10 (0,07)
nioen 10 (0,07)
Diotenez 9 (0,06)
diotela 9 (0,06)
diotena 9 (0,06)
Esandakoa 7 (0,05)
esan ondoren 7 (0,05)
Esandako 6 (0,04)
esaterakoan 6 (0,04)
zioena 6 (0,04)
diost 5 (0,03)
dioten bezala 5 (0,03)
esandakoari 5 (0,03)
ziotela 5 (0,03)
Dio 4 (0,03)
badiote 4 (0,03)
badiozu 4 (0,03)
dioenak 4 (0,03)
diogulako 4 (0,03)
dioguna 4 (0,03)
dioskuna 4 (0,03)
diotenei 4 (0,03)
diozun 4 (0,03)
esaidazu 4 (0,03)
esan arren 4 (0,03)
esandakoek 4 (0,03)
Esaiozu 3 (0,02)
Esandakoak 3 (0,02)
Esanen 3 (0,02)
Esateko 3 (0,02)
baitio 3 (0,02)
baitiogu 3 (0,02)
diodala 3 (0,02)
diodan 3 (0,02)
dioenaren arabera 3 (0,02)
diogunak 3 (0,02)
diogunez 3 (0,02)
dioskunez 3 (0,02)
diotenean 3 (0,02)
diotenek 3 (0,02)
diotsuet 3 (0,02)
esateak 3 (0,02)
esatearekin 3 (0,02)
esateari 3 (0,02)
ziotenez 3 (0,02)
Diodan 2 (0,01)
Diogun 2 (0,01)
Diot 2 (0,01)
Esadazu 2 (0,01)
Esandakoaren 2 (0,01)
Esaterako 2 (0,01)
Zioen 2 (0,01)
Zioenez 2 (0,01)
bazioen 2 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
esan nahi 526 (3,46)
esan ezan 344 (2,26)
esan behar 200 (1,32)
esan ez 191 (1,26)
esan bezala 147 (0,97)
esan ohi 62 (0,41)
esan moduan 48 (0,32)
esan bera 39 (0,26)
esan omen 32 (0,21)
esan ari 31 (0,20)
esan ere 30 (0,20)
esan ukan 30 (0,20)
esan gabe 28 (0,18)
esan euskara 25 (0,16)
esan gu 23 (0,15)
esan hori 22 (0,14)
esan modu 19 (0,13)
esan guzti 18 (0,12)
esan hitz 16 (0,11)
esan euskal 15 (0,10)
esan ni 15 (0,10)
esan ahal 13 (0,09)
esan gura 13 (0,09)
esan Azurmendi 12 (0,08)
esan beste 12 (0,08)
esan den 12 (0,08)
esan esan 12 (0,08)
esan ausartu 11 (0,07)
esan egin 11 (0,07)
esan hasi 11 (0,07)
esan hau 11 (0,07)
esan hizkuntza 11 (0,07)
esan Txillardegi 10 (0,07)
esan eduki 10 (0,07)
esan ezin 10 (0,07)
esan aurre 9 (0,06)
esan bat 9 (0,06)
esan lege 9 (0,06)
esan zer 9 (0,06)
esan al 8 (0,05)
esan beldur 8 (0,05)
esan berri 8 (0,05)
esan egon 7 (0,05)
esan esaera 7 (0,05)
esan etorri 7 (0,05)
esan ezer 7 (0,05)
esan ezetz 7 (0,05)
esan gauza 7 (0,05)
esan herri 7 (0,05)
esan inor 7 (0,05)
esan joan 7 (0,05)
esan liburu 7 (0,05)
esan Jakin 6 (0,04)
esan batzuk 6 (0,04)
esan bide 6 (0,04)
esan estatu 6 (0,04)
esan jakin 6 (0,04)
esan legez 6 (0,04)
esan zein 6 (0,04)
esan Marx 5 (0,03)
esan arte 5 (0,03)
esan baino 5 (0,03)
esan baldin 5 (0,03)
esan bi 5 (0,03)
esan emakume 5 (0,03)
esan eman 5 (0,03)
esan garai 5 (0,03)
esan gaur 5 (0,03)
esan haiek 5 (0,03)
esan horiek 5 (0,03)
esan iskin 5 (0,03)
esan maitasun 5 (0,03)
esan ote 5 (0,03)
esan Joseba 4 (0,03)
esan aditu 4 (0,03)
esan argi 4 (0,03)
esan barik 4 (0,03)
esan beti 4 (0,03)
esan erantzun 4 (0,03)
esan ezagutu 4 (0,03)
esan ezinezko 4 (0,03)
esan gai 4 (0,03)
esan geu 4 (0,03)
esan gisan 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
esan nahi ukan 286 (1,88)
esan behar ukan 52 (0,34)
esan nahi baita 30 (0,20)
esan ohi ukan 25 (0,16)
esan behar egon 20 (0,13)
esan ez ukan 13 (0,09)
esan behar ez 12 (0,08)
esan ezan euskal 10 (0,07)
esan gura ukan 9 (0,06)
esan ez egon 8 (0,05)
esan gabe joan 8 (0,05)
esan behar bada 5 (0,03)
esan ezin ukan 5 (0,03)
esan iskin egin 5 (0,03)
esan nahi ez 5 (0,03)
esan ahal ukan 4 (0,03)
esan ere ez 4 (0,03)
esan esaera zahar 4 (0,03)
esan euskal Herria 4 (0,03)
esan ez jakin 4 (0,03)
esan ezan bidenabar 4 (0,03)
esan ezan Gernika 4 (0,03)
esan nahi duda 4 (0,03)
esan ukan hori 4 (0,03)
esan behar eduki 3 (0,02)
esan bera buru 3 (0,02)
esan egin behar 3 (0,02)
esan ezan argi 3 (0,02)
esan ezan gu 3 (0,02)
esan gauza bera 3 (0,02)
esan nahi al 3 (0,02)
esan nahi den 3 (0,02)
esan nahi gizarte 3 (0,02)
esan nahi gu 3 (0,02)
esan nahi ote 3 (0,02)
esan al ezan 2 (0,01)
esan barik joan 2 (0,01)
esan behar ere 2 (0,01)
esan behar nu 2 (0,01)
esan bera ez 2 (0,01)
esan bera filosofia 2 (0,01)
esan bera liburu 2 (0,01)
esan beste bat 2 (0,01)
esan beste modu 2 (0,01)
esan ere egin 2 (0,01)
esan estatu lortu 2 (0,01)
esan euskara irakurri 2 (0,01)
esan euskara normalizazio 2 (0,01)
esan ez arren 2 (0,01)
esan ez erdal 2 (0,01)
esan ez telebista 2 (0,01)
esan ezan azken 2 (0,01)
esan ezan bakarrik 2 (0,01)
esan ezan bi 2 (0,01)
esan ezan euskaldun 2 (0,01)
esan ezan euskara 2 (0,01)
esan ezan gauza 2 (0,01)
esan ezan gehien 2 (0,01)
esan ezan hiri 2 (0,01)
esan ezan ia 2 (0,01)
esan ezan lege 2 (0,01)
esan ezan maitasun 2 (0,01)
esan ezan ni 2 (0,01)
esan ezan Sokrates 2 (0,01)
esan gabe alde 2 (0,01)
esan gai ez 2 (0,01)
esan gaur egun 2 (0,01)
esan gaur Euskaltzaindia 2 (0,01)
esan geu buru 2 (0,01)
esan gu ez 2 (0,01)
esan gu herri 2 (0,01)
esan Joseba Intxausti 2 (0,01)
esan liburu bat 2 (0,01)
esan modu egon 2 (0,01)
esan modu ezberdin 2 (0,01)
esan nahi berak 2 (0,01)
esan nahi erantzun 2 (0,01)
esan nahi euskal 2 (0,01)
esan nahi guzti 2 (0,01)
esan nahi hizkuntza 2 (0,01)
esan nahi unibertsitate 2 (0,01)
esan ohi den 2 (0,01)
esan ukan baino 2 (0,01)
esan ukan guzti 2 (0,01)
esan ukan Katalunia 2 (0,01)
esan ukan orain 2 (0,01)
esan zer ari 2 (0,01)
esan aditu bada 1 (0,01)
esan aditu bat 1 (0,01)
esan al ami 1 (0,01)
esan argi egon 1 (0,01)
esan argi non 1 (0,01)
esan argi ondorioztatu 1 (0,01)
esan argi ote 1 (0,01)
esan ari Lekuona 1 (0,01)
esan arte dedikatu 1 (0,01)
esan arte eder 1 (0,01)
esan arte ez 1 (0,01)
esan arte funtzio 1 (0,01)
esan arte zeregin 1 (0,01)
esan aurre aurre 1 (0,01)
esan aurre egin 1 (0,01)
esan aurre eman 1 (0,01)
esan aurre halako 1 (0,01)
esan aurre irakurle 1 (0,01)
esan ausartu behar 1 (0,01)
esan ausartu ez 1 (0,01)
esan Azurmendi eskuzko 1 (0,01)
esan Azurmendi lagun 1 (0,01)
esan baino lehen 1 (0,01)
esan baino proposamen 1 (0,01)
esan baino sakontasun 1 (0,01)
esan bat axola 1 (0,01)
esan bat bat 1 (0,01)
esan bat etorri 1 (0,01)
esan bat nola 1 (0,01)
esan bat zuzen 1 (0,01)
esan behar aberrazio 1 (0,01)
esan behar aurkitu 1 (0,01)
esan behar baita 1 (0,01)
esan behar baldin 1 (0,01)
esan behar erakutsi 1 (0,01)
esan behar faltsu 1 (0,01)
esan behar gorde 1 (0,01)
esan behar norbanako 1 (0,01)
esan behar onuragarri 1 (0,01)
esan behar ote 1 (0,01)
esan beldur egoera 1 (0,01)
esan beldur euskaldun 1 (0,01)
esan beldur forma 1 (0,01)
esan beldur handi 1 (0,01)
esan beldur ohartarazi 1 (0,01)
esan bera abiaburu 1 (0,01)
esan bera alaba 1 (0,01)
esan bera barru 1 (0,01)
esan bera beste 1 (0,01)
esan bera definitu 1 (0,01)
esan bera egin 1 (0,01)
esan bera egoera 1 (0,01)
esan bera euskara 1 (0,01)
esan bera gutxi 1 (0,01)
esan bera harreman 1 (0,01)
esan bera hartu 1 (0,01)
esan bera hitzaurre 1 (0,01)
esan bera lehen 1 (0,01)
esan bera leporatu 1 (0,01)
esan berri be 1 (0,01)
esan beste batzuk 1 (0,01)
esan beste datu 1 (0,01)
esan beste eskola 1 (0,01)
esan beste gai 1 (0,01)
esan beste hitz 1 (0,01)
esan beste kate 1 (0,01)
esan beste zeratu 1 (0,01)
esan beti beti 1 (0,01)
esan beti urrun 1 (0,01)
esan bezala berriro 1 (0,01)
esan bezala egoera 1 (0,01)
esan bezala emisio 1 (0,01)
esan bezala erakunde 1 (0,01)
esan bezala etxekoandre 1 (0,01)
esan bi argitaratzaile 1 (0,01)
esan bi auzi 1 (0,01)
esan bi gatazka 1 (0,01)
esan bi harrapatu 1 (0,01)
esan bi ikuspuntu 1 (0,01)
esan bide izendapen 1 (0,01)
esan bide jo 1 (0,01)
esan den alor 1 (0,01)
esan den baino 1 (0,01)
esan den bat 1 (0,01)
esan den bataiatu 1 (0,01)
esan den ez 1 (0,01)
esan den on 1 (0,01)
esan eduki aukera 1 (0,01)
esan eduki Baudelaire 1 (0,01)
esan eduki kutxa 1 (0,01)
esan eduki neurri 1 (0,01)
esan eduki soilik 1 (0,01)
esan eduki utzi 1 (0,01)
esan egin nahi 1 (0,01)
esan egon ez 1 (0,01)
esan egon ezagun 1 (0,01)
esan egon gogaitu 1 (0,01)
esan emakume absentzia 1 (0,01)
esan emakume idazle 1 (0,01)
esan emakume izen 1 (0,01)
esan emakume lan 1 (0,01)
esan emakume Platon 1 (0,01)
esan eman haur 1 (0,01)
esan eman ikerlari 1 (0,01)
esan erantzun lehenago 1 (0,01)
esan erantzun osatugabe 1 (0,01)
esan ere ausartu 1 (0,01)
esan ere esan 1 (0,01)
esan ere funts 1 (0,01)
esan ere ibili 1 (0,01)
esan ere jakin 1 (0,01)
esan ere pellokeria 1 (0,01)
esan esaera azken 1 (0,01)
esan esaera zaharberritu 1 (0,01)
esan esan beharreko 1 (0,01)
esan estatu batu 1 (0,01)
esan estatu ezarri 1 (0,01)
esan estatu gu 1 (0,01)
esan etorri mailegutza 1 (0,01)
esan etorri teoria 1 (0,01)
esan euskal dantza 1 (0,01)
esan euskal feminismo 1 (0,01)
esan euskal gizarte 1 (0,01)
esan euskal harri 1 (0,01)
esan euskal herri 1 (0,01)
esan euskal idazle 1 (0,01)
esan euskal izen 1 (0,01)
esan euskal kultura 1 (0,01)
esan euskal literatura 1 (0,01)
esan euskal literaturgintza 1 (0,01)
esan euskal unibertsitate 1 (0,01)
esan euskara bat 1 (0,01)
esan euskara berezko 1 (0,01)
esan euskara bihotz 1 (0,01)
esan euskara egoera 1 (0,01)
esan euskara erantzun 1 (0,01)
esan euskara eutsi 1 (0,01)
esan euskara herritar 1 (0,01)
esan euskara hori 1 (0,01)
esan euskara ikasi 1 (0,01)
esan euskara jakin 1 (0,01)
esan euskara kultura 1 (0,01)
esan euskara lege 1 (0,01)
esan euskara lehentasunezko 1 (0,01)
esan euskara presentzia 1 (0,01)
esan euskara rap 1 (0,01)
esan euskara sen 1 (0,01)
esan euskara sortu 1 (0,01)
esan euskara uste 1 (0,01)
esan ez aberri 1 (0,01)
esan ez al 1 (0,01)
esan ez Aurelio 1 (0,01)
esan ez aurreikuspen 1 (0,01)
esan ez bada 1 (0,01)
esan ez bertsolaritza 1 (0,01)
esan ez borroka 1 (0,01)
esan ez den 1 (0,01)
esan ez editore 1 (0,01)
esan ez emakume 1 (0,01)
esan ez esplikazio 1 (0,01)
esan ez ez 1 (0,01)
esan ez hemendik 1 (0,01)
esan ez hezkuntza 1 (0,01)
esan ez Internet 1 (0,01)
esan ez iparralde 1 (0,01)
esan ez iparraldeko 1 (0,01)
esan ez kapitalismo 1 (0,01)
esan ez kultu 1 (0,01)
esan ez lan 1 (0,01)
esan ez Nafarroa 1 (0,01)
esan ez nazio 1 (0,01)
esan ez politika 1 (0,01)
esan ez praktika 1 (0,01)
esan ez soilik 1 (0,01)
esan ez unitate 1 (0,01)
esan ez zabaldu 1 (0,01)
esan ezan abertzaletasun 1 (0,01)
esan ezan abiapuntu 1 (0,01)
esan ezan aitortza 1 (0,01)
esan ezan arestian 1 (0,01)
esan ezan argitaletxe 1 (0,01)
esan ezan argitalpen 1 (0,01)
esan ezan Arregi 1 (0,01)
esan ezan aurre 1 (0,01)
esan ezan aurtengo 1 (0,01)
esan ezan azpititulu 1 (0,01)
esan ezan Azurmendi 1 (0,01)
esan ezan bai 1 (0,01)
esan ezan baino 1 (0,01)
esan ezan baita 1 (0,01)
esan ezan baliabide 1 (0,01)
esan ezan banaketa 1 (0,01)
esan ezan bat 1 (0,01)
esan ezan bera 1 (0,01)
esan ezan bertsolaritza 1 (0,01)
esan ezan bide 1 (0,01)
esan ezan derrigorrezko 1 (0,01)
esan ezan digitalizazio 1 (0,01)
esan ezan eguzki 1 (0,01)
esan ezan EH 1 (0,01)
esan ezan elikadura 1 (0,01)
esan ezan erabaki 1 (0,01)
esan ezan eredu 1 (0,01)
esan ezan eroso 1 (0,01)
esan ezan eskatu 1 (0,01)
esan ezan etxe 1 (0,01)
esan ezan etxeratu 1 (0,01)
esan ezan Europa 1 (0,01)
esan ezan euskalgintza 1 (0,01)
esan ezan feminismo 1 (0,01)
esan ezan frankismo 1 (0,01)
esan ezan garbi 1 (0,01)
esan ezan gaur 1 (0,01)
esan ezan gerra 1 (0,01)
esan ezan gertaera 1 (0,01)
esan ezan geu 1 (0,01)
esan ezan goi 1 (0,01)
esan ezan gutxi 1 (0,01)
esan ezan hain 1 (0,01)
esan ezan hainbat 1 (0,01)
esan ezan hamabi 1 (0,01)
esan ezan handik 1 (0,01)
esan ezan harako 1 (0,01)
esan ezan hau 1 (0,01)
esan ezan Hercules 1 (0,01)
esan ezan herri 1 (0,01)
esan ezan hitz 1 (0,01)
esan ezan hizkuntza 1 (0,01)
esan ezan honako 1 (0,01)
esan ezan honelako 1 (0,01)
esan ezan hura 1 (0,01)
esan ezan ideia 1 (0,01)
esan ezan ikasle 1 (0,01)
esan ezan ikastetxe 1 (0,01)
esan ezan ilustrazio 1 (0,01)
esan ezan immigrazio 1 (0,01)
esan ezan informazio 1 (0,01)
esan ezan ingurumen 1 (0,01)
esan ezan inoiz 1 (0,01)
esan ezan inor 1 (0,01)
esan ezan iragarle 1 (0,01)
esan ezan irakurle 1 (0,01)
esan ezan Jakin 1 (0,01)
esan ezan kasu 1 (0,01)
esan ezan Kissinger 1 (0,01)
esan ezan XVI. 1 (0,01)
esan ezan Zubiri 1 (0,01)
esan ezer asko 1 (0,01)
esan ezer bermatu 1 (0,01)
esan ezer eduki 1 (0,01)
esan ezer galdetu 1 (0,01)
esan ezer kendu 1 (0,01)
esan ezin asmatu 1 (0,01)
esan ezinezko zerbait 1 (0,01)
esan gabe den 1 (0,01)
esan gabe Egunkaria 1 (0,01)
esan gabe ere 1 (0,01)
esan gabe esan 1 (0,01)
esan gabe euskal 1 (0,01)
esan gabe ezin 1 (0,01)
esan gabe gainera 1 (0,01)
esan gabe onartu 1 (0,01)
esan gabe zenbat 1 (0,01)
esan gai hori 1 (0,01)
esan garai garai 1 (0,01)
esan garai hura 1 (0,01)
esan gaur egungo 1 (0,01)
esan gauza asko 1 (0,01)
esan gauza bat 1 (0,01)
esan gauza zein 1 (0,01)
esan geu bizitza 1 (0,01)
esan geu boto 1 (0,01)
esan gu adimen 1 (0,01)
esan gu administrazio 1 (0,01)
esan gu beste 1 (0,01)
esan gu buru 1 (0,01)
esan gu diglosia 1 (0,01)
esan gu egin 1 (0,01)
esan gu ekarri 1 (0,01)
esan gu erabaki 1 (0,01)
esan gu eredu 1 (0,01)
esan gu garai 1 (0,01)
esan gu gaur 1 (0,01)
esan gu geu 1 (0,01)
esan gu gizarte 1 (0,01)
esan gu izen 1 (0,01)
esan gu poesia 1 (0,01)
esan gu ume 1 (0,01)
esan gu zibilizazio 1 (0,01)
esan gura al 1 (0,01)
esan gura estatu 1 (0,01)
esan gura ez 1 (0,01)
esan gura lege 1 (0,01)
esan guzti aintzat 1 (0,01)
esan guzti aldatu 1 (0,01)
esan guzti asko 1 (0,01)
esan guzti ez 1 (0,01)
esan guzti ezinbesteko 1 (0,01)
esan guzti gorde 1 (0,01)
esan guzti hasiera 1 (0,01)
esan guzti koherentzia 1 (0,01)
esan guzti konpartitu 1 (0,01)
esan guzti laburpen 1 (0,01)
esan guzti leku 1 (0,01)
esan guzti libre 1 (0,01)
esan guzti oinarri 1 (0,01)
esan haiek estatus 1 (0,01)
esan haiek taldetxo 1 (0,01)
esan hasi ere 1 (0,01)
esan hasi ez 1 (0,01)
esan hasi hasi 1 (0,01)
esan hau euskalgintza 1 (0,01)
esan hau hasi 1 (0,01)
esan hau zirrara 1 (0,01)
esan herri biarnes 1 (0,01)
esan herri ekimen 1 (0,01)
esan hitz agertu 1 (0,01)
esan hitz ba 1 (0,01)
esan hitz bat 1 (0,01)
esan hitz benetan 1 (0,01)
esan hitz esan 1 (0,01)
esan hitz hitz 1 (0,01)
esan hitz hots 1 (0,01)
esan hitz sentitu 1 (0,01)
esan hizkuntza antropologo 1 (0,01)
esan hizkuntza askatasun 1 (0,01)
esan hizkuntza eskubide 1 (0,01)
esan hizkuntza formal 1 (0,01)
esan hizkuntza funtsezko 1 (0,01)
esan hizkuntza komunikazio 1 (0,01)
esan hizkuntza kontu 1 (0,01)
esan hizkuntza ohiko 1 (0,01)
esan hizkuntza politika 1 (0,01)
esan hizkuntza sozializazio 1 (0,01)
esan hori argumentatu 1 (0,01)
esan hori atze 1 (0,01)
esan hori balio 1 (0,01)
esan hori behin 1 (0,01)
esan hori bitxitasun 1 (0,01)
esan hori ere 1 (0,01)
esan hori hezkuntza 1 (0,01)
esan hori inor 1 (0,01)
esan hori kausa 1 (0,01)
esan horiek bat 1 (0,01)
esan horiek hala 1 (0,01)
esan inor autentiko 1 (0,01)
esan inor beldur 1 (0,01)
esan inor esplikatu 1 (0,01)
esan inor ezer 1 (0,01)
esan inor herri 1 (0,01)
esan inor segida 1 (0,01)
esan jakin behar 1 (0,01)
esan Jakin en 1 (0,01)
esan jakin en 1 (0,01)
esan Jakin ez 1 (0,01)
esan jakin gu 1 (0,01)
esan jakin hori 1 (0,01)
esan jakin interesante 1 (0,01)
esan Jakin webgune 1 (0,01)
esan joan bildu 1 (0,01)
esan Joseba Gabilondo 1 (0,01)
esan Joseba hurrengo 1 (0,01)
esan lege ezinbesteko 1 (0,01)
esan lege on 1 (0,01)
esan lege orokor 1 (0,01)
esan liburu elektroniko 1 (0,01)
esan liburu lehen 1 (0,01)
esan liburu ondorio 1 (0,01)
esan liburu oso 1 (0,01)
esan maitasun nabari 1 (0,01)
esan Marx benetan 1 (0,01)
esan Marx etxe 1 (0,01)
esan modu bat 1 (0,01)
esan modu berri 1 (0,01)
esan modu deskribatu 1 (0,01)
esan modu ezinbesteko 1 (0,01)
esan modu hautespen 1 (0,01)
esan modu hori 1 (0,01)
esan modu sistematizatu 1 (0,01)
esan nahi ahalegin 1 (0,01)
esan nahi akaso 1 (0,01)
esan nahi animalia 1 (0,01)
esan nahi arazo 1 (0,01)
esan nahi ardatz 1 (0,01)
esan nahi ardura 1 (0,01)
esan nahi aurkari 1 (0,01)
esan nahi bada 1 (0,01)
esan nahi balio 1 (0,01)
esan nahi bat 1 (0,01)
esan nahi bera 1 (0,01)
esan nahi beste 1 (0,01)
esan nahi bitarte 1 (0,01)
esan nahi bokazio 1 (0,01)
esan nahi EAE 1 (0,01)
esan nahi edizio 1 (0,01)
esan nahi eduki 1 (0,01)
esan nahi eginkizun 1 (0,01)
esan nahi egoera 1 (0,01)
esan nahi egungo 1 (0,01)
esan nahi ekonomikoki 1 (0,01)
esan nahi elkarreragin 1 (0,01)
esan nahi erabaki 1 (0,01)
esan nahi erlijio 1 (0,01)
esan nahi erromantikotasun 1 (0,01)
esan nahi ezagutza 1 (0,01)
esan nahi ezan 1 (0,01)
esan nahi ezaugarri 1 (0,01)
esan nahi ezer 1 (0,01)
esan nahi ezinezko 1 (0,01)
esan nahi faktore 1 (0,01)
esan nahi fisika 1 (0,01)
esan nahi gainerako 1 (0,01)
esan nahi Gandhi 1 (0,01)
esan nahi gauza 1 (0,01)
esan nahi gazte 1 (0,01)
esan nahi gero 1 (0,01)
esan nahi gertatu 1 (0,01)
esan nahi gestio 1 (0,01)
esan nahi geu 1 (0,01)
esan nahi gizon 1 (0,01)
esan nahi gorago 1 (0,01)
esan nahi gurutzaketa 1 (0,01)
esan nahi gutxi 1 (0,01)
esan nahi hartu 1 (0,01)
esan nahi herri 1 (0,01)
esan nahi hori 1 (0,01)
esan nahi idazle 1 (0,01)
esan nahi ikasturte 1 (0,01)
esan nahi ingeles 1 (0,01)
esan nahi intelektual 1 (0,01)
esan nahi interes 1 (0,01)
esan nahi irakasle 1 (0,01)
esan nahi irakurketa 1 (0,01)
esan nahi irakurri 1 (0,01)
esan nahi itsu 1 (0,01)
esan nahi jatorrizko 1 (0,01)
esan nahi jende 1 (0,01)
esan nahi kamioi 1 (0,01)
esan nahi kapitalismo 1 (0,01)
esan nahi konpartitu 1 (0,01)
esan nahi konpromiso 1 (0,01)
esan nahi kontestu 1 (0,01)
esan nahi krisi 1 (0,01)
esan nahi kultura 1 (0,01)
esan nahi lege 1 (0,01)
esan nahi legitimo 1 (0,01)
esan nahi liburu 1 (0,01)
esan nahi Lur 1 (0,01)
esan nahi lurrikara 1 (0,01)
esan nahi Mari 1 (0,01)
esan nahi mundu 1 (0,01)
esan nahi nahitaez 1 (0,01)
esan nahi nazio 1 (0,01)
esan nahi nor 1 (0,01)
esan ni bakarrik 1 (0,01)
esan ni burutazio 1 (0,01)
esan ni denbora 1 (0,01)
esan ni eredu 1 (0,01)
esan ni hau 1 (0,01)
esan ni idatzi 1 (0,01)
esan ni inguru 1 (0,01)
esan ni kolko 1 (0,01)
esan ni lagun 1 (0,01)
esan ni literatura 1 (0,01)
esan ni pozik 1 (0,01)
esan Txillardegi baztertu 1 (0,01)
esan Txillardegi ekarpen 1 (0,01)
esan Txillardegi fan 1 (0,01)
esan Txillardegi hori 1 (0,01)
esan Txillardegi nobela 1 (0,01)
esan ukan adina 1 (0,01)
esan ukan arrazoi 1 (0,01)
esan ukan bezain 1 (0,01)
esan ukan bi 1 (0,01)
esan ukan bost 1 (0,01)
esan ukan buru 1 (0,01)
esan ukan Euskaltzaindia 1 (0,01)
esan ukan gu 1 (0,01)
esan ukan hamar 1 (0,01)
esan ukan Nafarroa 1 (0,01)
esan ukan pornografia 1 (0,01)
esan ukan potxu 1 (0,01)
esan ukan zenbaki 1 (0,01)
esan zein alderdi 1 (0,01)
esan zein bera 1 (0,01)
esan zein eskala 1 (0,01)
esan zein maila 1 (0,01)
esan zein ukan 1 (0,01)
esan zer atxiki 1 (0,01)
esan zer egin 1 (0,01)
esan zer egon 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia