2002
|
|
Hori
|
esatea
gure herriaren historia politikoa ez ezagutzea edo faltsutzea da. Egun, ez Elkarri, ez Aralar ez AB ari dira EEren rolean edo zereginean.
|
2003
|
|
Guztiak ginen ezagunak, guztiok geneukan besteen bizitzaren berri. " Nolako arropak zintzilik balkoian, halakoxe bizitza etxean"
|
zioen
gure herriko esaera zahar batek. Baina nire amonak beti esaten zuen esaerak esamesak baino arriskutsuagoak direla, jendea gezurti bihurtzen dutela, aurreiritziz josia.
|
|
Administrazioei dagokienez,
|
esan
gure herriaren zatiketa administratiboak HEAren lana dezente zailtzen duela politika desberdinak aplikatzen direlako EHko lurralde etan. Hala ere, oro har, esan liteke administrazioek ez dutela inoiz sinetsi HEAren izaera estrategikoan; eta, ondorioz, oztopoak jarri dituzte eta kasurik hoberenean utzikeriaz jokatu, nahiz eta" diru asko" inbertitzen dutela argudiatuko duten.
|
2006
|
|
Weber-ek berak aitortzen zuen aipatutako gutunean apaiz katolikoek eragin handia zutela euskaldunen bizitzan: «Elizaren diziplina zurruna da»
|
zioen
gure herriaz ari zela.
|
2009
|
|
Eskualde mailan funtzionatzen duten hamaika batzarra eratu ditugu, aktibismoa sustatzeko. Galiziako gizarteari erakutsi nahi
|
diogu
gure herriak burujabetza berreskuratzeko eskubidea duela.
|
|
nazionalistak nahiz ezkertiar iraultzaileak herriari traizioa egiteko prest daude balizko Estatu miragarri hura lortzeko asmoz. Euskaldunok, ordea, ezin
|
diogu
gure herriari traizioa egin, geure burua urkatu gabe.
|
2011
|
|
Zubia metafora ederra da, baina metaforak motz geratzen dira errealitatearekin alderatzen ditugunean. Ez nuke
|
esango
gure herria zubi baten inguruan batzuetan bai besteetan ez batzen diren bi herrik osatzen dutela. Atxagak, orduko hartan, esplikatu nahi zuen euskal jendeak kontzientzia hartu beharra zeukala euskal gizartearen zati bat baino ez zela, eta jakin behar zuela beste muturrean dagoen komunitatearekin batera bizitzen.
|
2015
|
|
Saizarbitoriak
|
dio
gure herrian ohikoa dela ama eskizofrenogenoa. Ene Jesus, Hamaika pauso eta Martutene-ko amek hirutasun zanpatzaile bat osatzen dute; Saizarbitoriak biziki gordinki erakutsi digu hiru eleberriotan nola ito gaitzakeen iraganak amaren bidez. Gainera, Iñaki Aldekoak nabarmendu duenez," Saizarbitoriaren nobela gehienetan amak bakarrik bizi dituzte protagonistek.
|
2016
|
|
" Adiskide idatziko dio Agirreri,
|
esan
gure herriari Gobernuko sailburu bat adoretsu hilko dela, eta, atsegin handiz honen askatasunaren alde bizitza eskaini duela". Amari, berriz, honela zuzendu zitzaion:
|
2019
|
|
" Bergara urdin eta berdea, horrela
|
dio
gure herriaren ereserkiak. Hemen bildu garen 100 bergararrok gure herria daramagu buruan eta bihotzean.
|
|
Gustura hartzen dira, bai, eguraldi goxo atseginak! Eguraldi ona, bera da yake, bera da gona,
|
ziotsaten
gure herri zenbaitetan, Azkuek bildu zuenez. Eta ñabarduratxo honekin gainera:
|
|
Bielecka burkidea, benetan
|
diot
gure herria ez dela dioten bezain ezjakina.
|
2021
|
|
Guk, Iparretar militanteek, biziki sentitzen dugu Christophen desagertze tragikoak eragindako mina. Egun, gure militantearen oroimena agurtu nahi dugu, eta omenaldia egin nahi
|
diogu
gure herria eta gure populua bizitzeko borrokaren alde egin zuen erabateko emaitzari".
|
2023
|
|
Baina ez jaioterrira. Banekien, ongi jakin ere, zer
|
zioten
gure herriko mihi gaizto bekaiztiek: à grande e à francesa itzultzeko asmoan joan bai, baina arrakastak arrastaka itzularazten zituela jaioterrira Parisko paradisura pagotxa bila joandako gazte lepotenteak.
|