Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 146

2000
‎Ehun gertaera(...), ehun tolesdura historiaren ibilian non geure burua identifikatu, non arrotz ez sentitu behingoz» diozu liburuaren sarreran. Duela gutxi irakurri dugu halaber «Bazka» aldizkarian euskal kulturaz egiten zenuen hausnarketa; euskal kultura ez dela existitzen erdal medioetan, eta Israelgo herriarekin parekatzen zenuen, beti egon behar baitugu gure izaera bilatzen:
2001
‎Mokorrak zabalak ikusten bazaizkizu, hots, gerria baino hogeita hamar zentimetro zabalagoak (hala diote liburuek), enborra edo goialdea nabarmendu, zerbait berezia jarriz. Ez inoiz gona esturik jantzi.
‎Atzera puntadaka hasi behar, beraz. " Puntada berria emateko iragan puntadaren zuloan sartu jostorratza", dio liburuak.
‎Orduan, zer egin? Demagun happy end a eman nahi diogula liburuari, eta Ministroaren bizia salbatu nahi dugula, salbatuko dela erabaki dugula. Orduan, nire aburuz, abisua eman nahi izatea eta ezin ematea baldin bada heroiaren heriotzaren baldintza –Zesarren kasuan bezala, esaterako–, abisua eman nahi ez izatea, itxuraz, baina ematea, benetan, izan behar da heroiaren salbazioarena.
‎Ez dezala kritikak esan liburu honetan eguneroko bizitza dagoela islaturik, mesedez. Hori da, hain zuzen, egunerokotasunarena diot, kritika batek aurkitu berri duen azken lelokeria.
2002
‎Euskal Herria departamendu bat galderari erantzuten dioen liburua egindakoan, eta gaia hurbilagotik ezagutu ondoren, egingarria ikusten al duzu departamendua epe laburrean?
‎“Ikastetxe guztietan desegokia den eskolako altzariak jarrera desegokiak ezartzen ditu, bizkarreko mina eragiten dutenak eta eskoliosia (bizkarrezurra desbideratzea) eta zifosia (txepa) izateko arriskua areagotzen dutenak”, ohartarazi zuen Francisco Kovacs fundazio horretako lehendakariak. Eskola altzariez gain (“ikasle bakoitzaren ezaugarri fisikoetara egokitzeko erregulagarria izan luke”), txostenak dio liburuz eta eskola materialez betetako bizkar zorroak direla ikasleen “arrisku faktore nagusietako” bat. “Nazioarteko komunitate zientifikoak gomendatzen du haurrek ez dutela beren gorputzaren pisuaren %10 baino gehiago eraman behar bizkarrean”, esan zuen Kovacs ek.
‎Zer esan liburu honetaz. Alde batera utzita beste gauza asko, eta garrantzi handikoak, liburu gomendagarri honetan aipatzen direnak, bat nator oro har egungo euskara dela-eta, egiten den kritikarekin.
2003
‎Bere Eguneroko Meza 1963 urtean argitaratu aurretik, domeka eta jaiegunetako mezen itzulpenak orri solteetan argitaratzen zituezan Aita Onaindiak eta Jaime Kerexetak. Hau dala eta, Eguneroko Meza k argi dinosku liburu barri hau" Kerexeta" tar Jaime" k eta Aita Onaindia" k eginda, ta Kerexeta" ren ardurapean atonduta" dagoala. Baina egiari berea zor jako eta, esan daigun meza liburu honen egile nagusia Jaime izan zala.
‎" Guk ez daukagu hemen betiko uririk", dinosku Liburu Santuak. Itxaropena egonezinaren edota nahikorik ezaren iturri bihurtzen da gure barruan, ez deusku ixten une ta aldi baten lotzen edo geratuten, ezetariko gauzarik eta baliorik" absolutotzat" hartuten (bete ta osokotzat):
‎–Ez zen gizona larunbatarentzat egina izan, larunbata gizonarentzat baizik, dio liburu santuak, eta, ongi iruditzen bazaizue, igande goiza aprobetxatuko dugu, bidea egiteko!
‎Bisitaria ostera ez zegoen harekin interesaturik. Beraz, ez nion esan liburua sinatu zukeen hirugarrena Chim ezizeneko bat zela. Hura 1936ko abenduan eta 1937ko apirilean ezagutu nuen.
2005
‎Bereak dira euskaraz irakur daitezkeen Koaderno handia (1986) eta Atzo (1995) eleberriak ere. Eskarne Mujika Gallastegik itzuli duen Berdin dio liburuan, berriz, hogeita bost kontakizun labur eskaintzen dizkigu, bere ohizko estilo xume eta eraginkorrean. Lo gozotik esnatu eta senarra odolez blai aurkitu zuen emakumearen eta sendagilearen arteko elkarrizketaren istorioa, geltoki abandonatu baten ondoan beti dagoen agurearena, bere etxera joateko irrikaz dagoen gizonarena, bizitza ihesi nola doakion ikusten ari den morroiarena, langile baten heriotza eta beste.
‎Egileak berak horrela zioen liburuko hitzaurrean:
‎H. Euskal literaturara Europako tendentzia horiek beranduago iritsi direla diozu liburuan. XX. mendera etorrita, irakurtzen dugu Txillardegiren Leturiaren egunkari ezkutua rekin euskal literaturak XX. mendean lehen aldiz egiten duela Europako korronte horiekin bat.
‎–Estatua da arrazoia diozu liburuan eta, giza eskubideak. Estatuaren inbentuak direla, moral absoluturik ez dagoela.
2006
‎«Lurraren antolaketa ezin zaiela lurraren antolatzaile zientifikoei soilik utzi» diozu liburuan, besteak beste.
‎Badakit irakurlegoari ahalegin bateskatzen diodala, idaztea nekeza egin zaidan bezala irakurleari nekeza egingo zaiolairakurtzea. (...) Badakit ez diodala liburua eskaini eta atsedena proposatzen, etaestimatzen dut jende hori, pentsamendua deskantsuan eta alferkerian utzi beharrean, erraza egingo ez zaion liburu bat zabaldu duelako.
‎Aldizkari zenbakiaren aurkezpenaren estiloari eutsiz edo, honela zioen liburuaren lehen lerroetan Joan Mari Torrealdaik: " Salbatore Mitxelena goi mailako idazlea dakarkigu, gaur, Jakinen horrietara".
‎– Kristo jaio baino seiehun urte lehenago izan zela dio liburuak –Sarah k ekin zion– Eta gero dio, ba, hona iritsi ostean zati bitan banandu zirela; lamanitak eta nefitak. Hauek, nefitak, kristoren ondorengo laurehungarren urtean erabat desagertu ei ziren, eta lamanitak ostera endekatuz joan arren bizirik segitu.
‎Ba al dakizu zergatik dugun larrua ilun? Jainkoaren haserreak zigorturik, halaxe dio liburuak! Egun, hogeita lau milioi pertsonak sinesten dute liburu hori jainkoak diktatua dela eta, beraz, hemengo lehen biztanleak zuriak izan zirela, eta gu arraza endekatua garela.
‎Alegia, Golkoko Gerran parte hartu zuen A hegazkin orduantxe jaio berriaren historia. Arma erabakigarria izan zela dio liburuak sarreran.
‎Horixe berori pentsatu dut segundo bat lehenago, Napoleon Bonaparteri liburuan Errege irizten zaiola irakurtzean. Hutsaren hurrengoa hori, segundo erdi geroago irakurri dudanaren aldean; Ameriketako Estatu Batuek ozeano bien arteko lurraldeak bere mendeko egiteko" kanpoko beste country batzuekin gerran sartu behar izan zutela" dio liburuak. Lurraldeotan antzinatik bizi zirenak, ezta aipatu ere.
2007
‎Baina ez gara behartuak mutilari erraitera. Ez badiogu liburu hori ematen, ez du sekula deus jakinen. Betidanik haur bat ukan nahi izan dugu, egia entzuten badu betirako galduko dugu.
‎– Zuk diozu liburua erakutsi!, ulertu zuen aita gaixoak. Nora eraman duzu?
2008
‎Laminen istorioak direla dio liburu honen izenburuak. Lamina baten istoriotik abiatuta laminen inguruko istorioak, hain zuzen.
‎(Jon Kortazar, Berria,, 34 or.). Jakina, Kortazarrek hor dioena nire Historia de la literatura vasca n (2004) nioenaren haritik esaten du. Baina kontua da nik ez nuela halakorik esaten liburuan; nioena hori baino askoz konplexuagoa zen. Kortazarrena sinplifikazio bat zen, nahiz hark adierazitakotik ere zerbait egon.
‎Beraz Azkueri buruz egundaino argitaratutako ikerketetan gorabeherak daude, auzi batzuk ondo aztertuta egonik, beste batzuetan hutsuneak ageriz, eta, larriena dena, interpretazio orokor baten gabezia nabarmenduz. Testuinguru horretan, zer ekarpen egin nahi dio liburu honek gaiari. Azkueren obra sistematikoki arakatu eta interpretazio global bat eskaintzea da asmoa.
‎Erreinu txikia izan arren Europan handienen pare egon zela diozu liburuan.
‎Gure bihotzaren seme alabak direla arrapostu egiten diegu genetikari garrantzi handiegia ematen dietenei. Erantzun ederra da, inondik ere, eta nik segida eman nahi diot liburu honetan. Beraz, irakurle estimatu hori, bihotzarekin idatziko dudala agintzen dizut, nahiz eta, arestian esan bezala, zer idatzi oso argi ez dudan.
2009
‎bi azal ditu, eta binilozko disko bat bezala, A eta B aldeak. Alde bateko ipuinak bukatu eta bestekoak irakurri nahi izanez gero buelta eman behar diozu liburuari. Kanpoko itxuran behintzat geroz eta liburu estandarragoak publikatzen diren honetan, uste dut argitaletxeek sailen batasunari lehentasuna eman diotela, obra indibidualaren kaltetan artisau lanaren tankera hartzen du Antzaren honek.
‎Arzobispo de Madrid Alcalá, con fecha 30 de Septiembre de 1.893? zioen liburuak sarreran.
‎Giza gorputza oinarri naturaletik gero eta urrutiago dabil, gero eta libreago. Karlos Linazasoro tolosarrak Diotenez liburuan iradoki duenez, gure zahartzaroan honelaxe oheratuko gara: entzungailua kenduko dugu, betaurrekoak, ordezko hortzak.
‎Azken hamar urteetan Euskal Herriko arma sektorean aritzen direnek bere lan esparrua aldatu dutela diote liburuaren egileek. Hala, historikoki lehergailu eta su armen produkzioa nagusi izan den arren Euskal Herrian, aire eta espazioko sektore militarrak garrantzia hartu du azken urteetan.
‎Gaztelaniazko bertsioa poltsiko edizioan atera dute orain hilabete batzuk (hori diot liburua autobusera igotzeko interesa dutenentzat), eta nolabaiteko oihartzuna izan du mugaz bestalde honetan ere. Iruñeko Laetoli argitaletxeak eta Serafin Senosiain horko editoreak Ateologia tratatua n aipatzen diren Ilustrazio garaiko hainbat egile ateistaren lan hemen ezezagunak argitaratzeko nekea hartu du, Holbach baroiaren Naturaren sistema eta Kristautasuna ezer ezkutatu gabe lanekin hasita.
‎–Ezustea harekin dakar ezkerrak. Eta zenbaitetan gaizki ulertua ere bai?, dio liburuko lehen kapituluan honen harira.
‎Egiazki, ezin esan liburuaren ernamuina bere horretan oso originala edo berritzailea denik, George Perec en La vie mode d' emploi maisulanetik hasi eta Francisco Iba, ezen 13, Rue del Percebe bikaineraino, etxe bat eta bertako biztanleak protagonista diren hamaika kontakizun izan direlako. Off-On liburuan, berezitasuna testua osatzen duten narrazio labur, olerki, gogoeta, aforismo eta mikroipuinetan egon daiteke:
2010
‎Donostiako EUTGn euskal filologiako ikasketak egiten eman zenituen urteak, 1977tik 1982ra artekoak, bereziak izan zirela diozu liburuan. Haiek markatu zuten, neurri handi batean, zure geroko ibilbidea.
‎" Udako egun haiek" gogoratuz hasten dira betiereko gudariaren ibilerak: " 1936ko uztailaren 19a zen(...) pistola bat eskuan jarri eta lantegi aurrera joateko eskatu zidaten" dio liburuaren egileak.
‎Tabucchiren Pereirak dioenez liburuarekin, aldiz, oso bestelakoa izan zen esperientzia. Lan esan dezagun erraza, goxoa, eta jende frankok irakurri duena.
‎Haren gaiak edo arloak lau direla dio liburuaren prestatzaileak: Kronikak, artikuluak, olerkiak eta antzerkiak.
‎Irakurri bako liburuak aipagai izan ditzakegula adierazteko, besteak beste, Balzac eta Oscar Wilderen anekdotak libururatzen ditu. Azken horrek omen zioen liburu baten iruzkina egiteko orduan garrantzitsuena zera zela: testua aitzakia modura erabili eta norbere sormenari bide egitea eragin dizkizun iradokizunak agertzeko.
‎T T i/ X n T j • • i j i Maçok dio liburua oso baliaUtergako (N) Juan de Benain abade eta hernta: .. , rrakbielizaliburuidatzizituen, erdaraz eta Euskaraz, ° „ , T i c > ... j i i, i lurraldeaizateagatik."
‎40 ibilbide magiko oinez) liburua kaleratu du Travel Bug etxeak. Euskal Herriko edozein txokotan aurki daiteke mitologia, eta mitologia gaietan oinarrituta parajerik magikoenak aurkitzea da liburuaren helburua; txokoen edertasunaz gozatzeko aukera emateaz gain, kutsu mitologikoarengatik ezagutzea merezi duten tokien berri ematea, dio liburuaren egile Ibon Martin kazetariak.
‎Bidadorri bai, baina oro har irakurleei eta haren komikiekin gozatzen duen jendeari eskaini nahi dio liburua Huartek, komikietan bere burua marrazten duenean bere buruari barre egiteko irudikatzen duela dioen marrazkilari nafarrak.
2011
‎Isastik, XVII. mendearen lehen erdian liburuaren ezagutza badu. Oihenartek, 1665ean, dio liburuaren bi edizio ezagutzen dituela. Gaur arte ez da aurkitzen ahal izan Rouen-eko bigarren edizioa.
‎Ibarretxeren hasieran Ajuria Eneako Ituna zegoen indarrean: " Ituna gaur subertsiboa litzateke" dio liburuan.
‎–Bihar ez? gaur bertan ekin behar diok liburuari!
‎–Hauxe erosiko dut? dio liburua salmahaira eramanez.
‎hori, heda ote liteke idazkerara, sintaxian txertatu? Proustek zioen liburu ederrak hizkuntza arrotz suerte batean daudela idatzita. Arroztasun hori, besteak beste, ohiko hizkuntzari zenbait osagai kenduz lortzen omen da; eranstea, idazle txarraren azpijoko.
‎Ados egon naiteke esatean liburuak baduela aldez aurretiko gogoeta sakona tradizioaz, zahartzaroaz (edo zahartzaro «berriaz») eta heriotzaz, eta ideia horiek ale­tzea dela liburuaren propositurik behinena. Begi bis­takoa da ore hori nahi izan duela egileak oratu.
‎Irakurle gisa ordena pixka bat behar dut, jakin behar dut, edo susmatu behintzat? testuak nondik nora naraman, eta Mea culpa, ostera, protagonistak grabagailuari bote-prontoz botatakoen metaketa da, «bururatzen/ gertatzen zaizkidanak ez ahazteko», Lur-en ahotsak dioskunez liburuaren lehen lerroan bertan. Hau da, ez dut esango txikitan eskolan ikasitako presentación nudo desenlace formula sinplistari jarraitu behar zaionik itsumustuan, edota nahiago baduzu planteamendu/ korapilo/ askaera, Literatura Hiztegian aurkitu bezala?, baina nire ustez ezin da irakurlea abandonatu errukirik gabe, horrelako protoplasma gordin egituratu gabeko batean, bes­teak beste ilunpean geldituko zaizkiolako ia ikusezin liburuak badauzkan pentsamendu bizkor eta ausartak.
‎Zein hizkuntzatan egingo dugun galdetu diogu lehenbizi, euskara ez baita berarentzat jaiotetxekoa, nahiz eta batzuetan, Bidanian pasatako boladetan hartutako azentuari esker, halaxe ematen duen. Berak dio liburuak ere idatzi izan diren hizkuntzan irakurtzea gustatzen zaiola, eta euskaldunekin, eta ERLEA bezalako aldizkari ba­tentzat, nahiago duela euskaraz egin, gehiago kosta arren. Ondoren, elkarrizketa bere estudioan egitea erabaki dugu, marrazki eta pintura artean.
‎MALEN. Hala dio liburu honek.
‎Perladun ostrak bezalakoa da: izenik gogoratzen ez diodan libururen batean irakurritakoa egia bada, ostra bati hondar aleren bat sartzen zaionean oskola barruan, moluskuak mukia bezalako biska jariatzen du, eta, biskarekin, puska arrotza inguratzen du eta estaltzen. Hondar alea neutralizatuta geratzen da, ostrari kalterik ez egiteko moduan.
‎Liburu sektorean —salmenten krisi ekonomikoa dela eta— azken urte hauetan hasi zen beherako joera areagotu egin da. Egoera horren aurrean, Xabier Mendiguren Elizegik dio liburu elektronikoak egun ez duela irtenbiderik, teknologian eta marketinean egin beharreko inbertsioak salmentatik ateratako etekina baino askoz handiagoak direlako.
‎Tiziano Scarpa (Venezia, 1963) lagun batek gomendatu zidan. Egia esan liburu bat gomendatu zidan, Venezia e un pesce (Venezia arrain bat da). Nire lagun horrek izugarri maite du Venezia, eta liburu hori maitasun ariketa bat zela esan zidan.
2012
‎Visions liburuan urrats bat harago egin zuen; hurrengo hamarkadetako fisikari buruzkoa da, hipotesietan oinarritua. Kakuk dio liburu horretan plazaratu zituen ideia batzuk betetzen ari direla. Baina Physics of the Future liburuak askoz ikuspegi zabalagoa du; batez ere, denborari dagokionez.
‎aktiboa? Honela dio liburu misteriotsu horretako poema labur batek:
‎Bestek ezagututa, dena, errealago? egin zaio berari, hala dio liburu hasieran. –Bestek jakiten badu, «egiagoa» da?, azken aldera berriro.
‎Testuliburuetan egitura aljebraikoak lantzen dira, baina, haiei garrantzia ematen bazaie ere, ezin esan liburuok ikuskera estrukturalista dutenik. Gaien trataera ez da orokortzailea.
‎Hori da Jeff Bezos jaunak, Interneten saltoki handiena jarri zuenak, dioena. Amazon, Interneteko megadendaren jabeak dio liburua ez dela inoiz hilko; hori bai, aldatu egingo dela, jada ez dela paperez osaturiko objektu bat izango, digitalizatu egingo delako. Eta berak atera du dagoeneko liburuaren munduan iraultza izugarria izango omen den objektu berri hori.
‎Albert Robida idazle eta igarleak aldarrikatu omen zuen, 1833an, Frantzian ez zirela trenak existituko 1915a iristerako. Beraz, ezin esan liburua betiko desagertuko denik. Aldaketa latzak datozela, hori bai.
‎" Kritiko eta idazleez irakurri behar dena": horrelaxe dio liburuaren azpitituluak eta bertan, gaztelaniaz idazten duten idazle eta kritiko literario ugari aztertzen dira. Victor Morenoren betiko estilo zorrotz eta ironikoan, ez da isiltzen eta asko eta askori gustatuko ez zaizkion kontuak idazten ditu bertan.
2013
‎Bide batez esanda liburuarekin iluntsuna atzean utzi al duzu. Itxaropentsuagoak al dira poema berriak?
‎Peru Magdalena idazlearekin bilduko dira ortzegun arratsaldeko 7etanMalerrekako literatur solasaldien baitan, Peru Magdalena idazlearekin solasean bilduko dira azaroaren 21ean, ortzegun arratsaldeko 7etatik aitzinera Narbarteko Herriko Etxean. Egia esan liburua izanen dute hizpide.
‎Malerrekako literatur solasaldien baitan, Peru Magdalena idazlearekin solasean bilduko dira azaroaren 21ean, ortzegun arratsaldeko 7etatik aitzinera Narbarteko Herriko Etxean. Egia esan liburua izanen dute hizpide.
‎Peru Magdalena 1980an sortu zen Abadiñon eta Egia esan liburuaren aitzinetik (Elkar, 2013), Lille (Elkar, 2006) eta Hutsik (Elkar, 2008) idatzi zituen.
‎Ikastola sasoitik salbatu den naufragoa hori ere. 1986an 3B klasean nengoela dio liburuak. Halako batean argia egin zait!
‎Lizentzia hartu dut ideiak zetozen moduan idazteko, arlo desberdinetan sartzeko, niri pasatako kasuekin argudioak ilustratzeko, solasetan arin antxean esanak tartekatzeko. Apunteak direla dio liburuaren azpi-tituluak, eta hitz horrek kokatzen dit idazkiaren doinua. Eztabaidarako material arriskatua izan nahi luke.
‎Sintomei luzaroan ez ikusia egin zeniela diozu liburuan.
2014
‎Belaunaldien artean hizkeraren etena gertatu dela diozu liburuan.
‎Juan Carlos bera ere kontuak eman gabe badoa orain. Quod natura non dat, Salmantica non praestat, diozu liburuan Juan Carlosez. Bai, falangistek ikusi ere ez zuten egin nahi fakultatean zegoenean.
‎1 Erreparatu oharrei, eta esan liburuaren zein hiru alderdi hautatu dituen Paulak balorazioa egiteko:
‎Richard Aldington poetak —" an angry man", Timesek argitaratu zuen obituarioaren arabera— Lawrenceren biografia argitaratu zuen 1954an, aurrena Frantzian, frantses itzulpenean, eta jarraian, jatorrizko bertsioan, Londresen. Ingelesezko tituluak ez zuen sobera esaten liburuaren muinaz: Lawrence of Arabia:
2015
‎Munduaren Biltzarra aurrera doa. Jakizue hemen esandakoekin liburu bat? (grabagailua hartzen du eskuetan, artaz begiratzen dio) Ez dabil!
‎Hiztegi kanonikoaren argibideetan esaten den legez, hamaika (11) kategoria nagusi bereiz daitezke bertan, eta, beraz, ezin esan liburua konpleto ez dagoenik. Gurean, izenburuan adierazten den gisa, laburra baita, hiru baino ez.
‎Nire proposamenak ez dira erraz irakurtzeko eta ikaragarrizko salmentak izateko idatziak, badakit irakurlegoari ahalegin bat eskatzen diodala, idaztea nekeza egin zaidan bezala irakurleari nekeza egingo zaiola irakurtzea. Orduan, nik ez dut irakurle jakin batentzat idazten, liburua auskalo non eta auskalo noiz zabaltzen duen ezezaguna da irakurlea, baina badakit ez diodala liburua eskaini eta atsedena proposatzen, eta estimatzen dut jende hori, pentsamendua deskantsuan eta alferkerian utzi beharrean, erraza egingo ez zaion liburu bat zabaldu duelako. Eta Thomas Mannen lehen aipatu dugun esaldi hura gogoratuz, irakurleaz ere esango nuke, irakurlea ez dela irakurle erraz irakurtzen duelako, baizik eta zailtasunez ere irakurtzeko gauza delako.
‎Jexuxek behin eta berriz kontatzen diguna, luzeago kontatua. Ahoz aho esana liburu batean idatzia, besterik gabe. Azken batean kontakizunaren indarra bukaeran dago:
‎Proustek zioen liburu ederrak hizkuntza arrotz suerte batean daudela idatzita. Arroztasun hori, besteak beste, ohiko hizkuntzari zenbait osagai kenduz lortzen omen da; eranstea, idazle txarren kontua da.
‎Seneka ageri zen erdian; inguruan, haren esanak liburuetara aldatzen, dizipuluak.
‎Eta halakoren akordurik ez nuela, hau aditu nuen: ez zela hildura ona, ea zein zen hobea pobretasuna ala karitatea; gauzarik hoberena maitasuna denez gero, hartarako iratzartzen nauen oro, ez uzteko alde batera, ezta neure mojei kendu ere; irudietako apaindura ugariak eta bitxiak zioen liburuak, baina ez irudia bera; deabruak luterotarrei egiten ziena zen bihotza gehiago iratzartzeko bitarteko guztiak kendu, eta horrela galduak zeuden. –Nire kristauek, ene alaba, orain inoiz baino gehiago, haiek egiten dutenaren alderantzizkoa egin behar dute?.
‎9 Uste dut aita Medinak kopiarazi zuela dioen liburu hori, nire handia dela. Jakinaraz biezat berorren aitatasunak horretaz dakiena, ez dakiola ahantz, biziki poztuko bainintzateke?, gal ez dadin, aingeruek dutena baino besterik ez baita.
‎8 Nik diodana liburuan dago,. Paternosterreko, liburuan.
‎Etorri zara eta hortxe aurkitu duzu, apalategian, zeuk laga zenuen lekuan. Beti ari gara esaten liburuak hemen entregatu behar direla, ez dituela nork berak sartu behar apaletan. Guk egin behar dugu lan hori, kodea irakurgailuan pasatu ondoren.
2016
‎" Ahantzitako komunitateak eta kontatu gabeko berriak" jorratzen dituzuela diozue liburuan. Zergatik ez dira interesgarriak komunikabide handientzat?
‎Lur kanpotar baten bitxikeriak zerakutsan, aro hartan erabiltzen ez ziren tresna galdegarriak, bai boligrafoa, baita betaurrekoak ere. Eta zer esan liburu inprimatu horretaz, hantxe aurkezten zuten itzulpena pergaminoetan idatzia zegoelako.
‎Izenburu potoloa jarri diogu atal honi, eta, egia esateko liburu oso bat idazteko beste ematen du gaiak.11 Ondoko lerroetan, ordea, azterketa xumeago bat egin nahi dugu. Erabakitzeko eskubidearen kontzeptua oraindik eratze fasean dagoenanola sortuz joan den aztertuko dugu lehenik, eta kontzeptua zedarritzen duten gako nagusiak ere azpimarratzen saiatuko gara, jakinda denon artean osatuz eta elikatuz joan behar dugula.
‎Badira gauza serioak ere, artzain bat Joan gaztea bortxatzen saiatzen dela kontatzen duelarik, konparazione. " Urgullia haundia dut, izanes" Aitaren" alaba eta gain gainetic izanes Eskualduna!" erraiten du hastean, eta paregabeko akitzea emaiten dio liburuari, bere aita zenduari eskaintzen dizkion koplekin:
‎Jean Louis (John edo Johnny) eta Jean Pierre (Pete), denetara orain bortz haurride. Orduan hasi ziren ingelesa ikasten, orduraino euskara ibiltzen baitzuten harremanetan(" ez ginuen Englesik egiten etxian sekulan", dio liburuan). Ingelesa, eta bertze hizkuntza batzuk ere aditzeko aukera izan zuen Joanek:
‎Ezteinzui hori ahozko moduan idatzia da, Ezterenzubi behar dela ulertu. Huna zer dion liburu horren argitalpenaz arduratu den Marie Claire
2017
‎" Liburuaren lehen aipamena Xenpelarrek idatzi zuen' jaioko dira berriak' horretatik dator, eta nik diot liburu honekin baietz, jaio ginela berriak eta ez hori bakarrik, berri jaio ginela, aurreko tradiziorik gabe, bertso eskolatik pasatuta, bertsolaritzaren inguruko hainbat figura sortzen dituen fabrika hartatik", azaldu du Maiak.
‎Nor da idazlea? Batzuek diote liburuak plazaratu dituena dela idazlea, apurrek ihardesten dietela liburuak ez direla irizpide bakarrak eta abestiak ere melodiak eransten ez zaizkien bitartean poesiak direla, Matrix edo House Of Cards telesailaren oinarrian, paperean etzan aditz distiratsuak daudela. Idazlea baino zikoitzagorik ez dago lurraren azalean lasai, nire zehazteko ere ez dut beste kualifikatiborik.
‎Eliza eta zuzenbide zibila. «Horiek beste sistema bat dute, patronimikoa, aitaren deiturarena, baina hori haien problema da, ez gurea», dio liburuaren egileak. Elizak bataio liburuak sortu zituen 1545eko Trentoko Kontzilioari jarraiki, eta, horietan, aitaren deitura lehenesten zen seme alabentzat.
‎Eta hor ikusi dut nire lankideek hainbestetan aipatu didaten liburu hori, ondoren pelikula egina diotena, komunikabide serioek, etxekoandreak masturbatzeko? dela dioten liburu hori, nire Facebookeko lagun feministek. BDSMaren irakurketa heteropatriarkala, dela diotena.
‎Argi asko zioen Liburu bakarrak: balio handiegia ematen zitzaion familiari.
‎Zeuk gogoratu zenidan! Hala dio Liburu bakarrak!
‎–Zu ez zara zu. Alderdia da dena?, zioen Liburu bakarrak.
‎Zergatik ote zioen Liburu bakarrak balio handiegia ematen zaiola familiari?
‎Patxi Zabaleta, politikari, abokatu eta idazle leitzar ezagunak, aldiz," Nafarroako azken Mariskala" izeneko antzezlanean eman zion bizia. Hara zer dioen liburuaren hitzaurrean bertan (11 or.):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dio 52 (0,34)
esan 15 (0,10)
diozu 13 (0,09)
zioen 10 (0,07)
diote 8 (0,05)
diot 6 (0,04)
esaten 4 (0,03)
dioen 3 (0,02)
dioten 3 (0,02)
dinosku 2 (0,01)
diodala 2 (0,01)
dioskunez 2 (0,01)
diotena 2 (0,01)
esana 2 (0,01)
esateko 2 (0,01)
Diot 1 (0,01)
Diotenez 1 (0,01)
Esadak 1 (0,01)
badiogu 1 (0,01)
diodan 1 (0,01)
diodana 1 (0,01)
dioenez 1 (0,01)
diogula 1 (0,01)
diok 1 (0,01)
dion 1 (0,01)
diozue 1 (0,01)
esanak 1 (0,01)
esanda 1 (0,01)
esandakoekin 1 (0,01)
esango 1 (0,01)
esatea 1 (0,01)
esatean 1 (0,01)
esatera 1 (0,01)
zioan 1 (0,01)
zioten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
esan liburu hau 13 (0,09)
esan liburu bat 7 (0,05)
esan liburu egile 6 (0,04)
esan liburu hori 5 (0,03)
esan liburu bakar 4 (0,03)
esan liburu lehen 3 (0,02)
esan liburu sarrera 3 (0,02)
esan liburu azpititulu 2 (0,01)
esan liburu eder 2 (0,01)
esan liburu eskaini 2 (0,01)
esan liburu hitzaurre 2 (0,01)
esan liburu kontrazal 2 (0,01)
esan liburu non 2 (0,01)
esan liburu oso 2 (0,01)
esan liburu santu 2 (0,01)
esan liburu aitzin 1 (0,01)
esan liburu aldatu 1 (0,01)
esan liburu asko 1 (0,01)
esan liburu aurkezpen 1 (0,01)
esan liburu aurkitu 1 (0,01)
esan liburu autobus 1 (0,01)
esan liburu bar 1 (0,01)
esan liburu bera 1 (0,01)
esan liburu betiko 1 (0,01)
esan liburu bi 1 (0,01)
esan liburu bigarren 1 (0,01)
esan liburu buru 1 (0,01)
esan liburu egin 1 (0,01)
esan liburu egon 1 (0,01)
esan liburu elektroniko 1 (0,01)
esan liburu erakutsi 1 (0,01)
esan liburu ere 1 (0,01)
esan liburu ernamuin 1 (0,01)
esan liburu euskara 1 (0,01)
esan liburu ez 1 (0,01)
esan liburu hasiera 1 (0,01)
esan liburu hemen 1 (0,01)
esan liburu herritar 1 (0,01)
esan liburu Huarte 1 (0,01)
esan liburu idatzi 1 (0,01)
esan liburu ikuskera 1 (0,01)
esan liburu inprimatu 1 (0,01)
esan liburu iradoki 1 (0,01)
esan liburu izen 1 (0,01)
esan liburu Juan 1 (0,01)
esan liburu konpleto 1 (0,01)
esan liburu madarikatu 1 (0,01)
esan liburu misteriotsu 1 (0,01)
esan liburu muin 1 (0,01)
esan liburu ondorio 1 (0,01)
esan liburu plazaratu 1 (0,01)
esan liburu prestatzaile 1 (0,01)
esan liburu protagonista 1 (0,01)
esan liburu salmahai 1 (0,01)
esan liburu saltzaile 1 (0,01)
esan liburu sinatu 1 (0,01)
esan liburu ukan 1 (0,01)
esan liburu zein 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia