Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.007

2000
‎Irakurketaren aldetik, hauxe dio: nahiz eta bera ez izan nor inori esateko zer egin, gogoan izateko egunean atal bakarra irakurtzen duenak 101 egun edo gauerako duela irakurgaia liburuan. Hortik gora, bakoitzak ikusi behar.
‎Balite ETA egoera honetaz jabetzea eta berau aintzakotzat hartzea. Ez naiz menturatzen esatera zer egiteko baina.
‎Geroxeago, eta Frantziako estatuaz ari dela, honela diosku: . Iruditzen zait ezeuskaldunek, ez bretoiek eta ez besteek ere ez dutela argi esaten zer nahi duten eginberen hizkuntzarekin. Jakina, eskolan irakatsi behar dela, horretan denak daude ados; baina bizitza ekonomikoaren hizkuntza ere bihurtu behar al da?
‎Kaiolan sartu genuelarik, orduak ematen nituen bere portaera aztertzen, esaterako zerk pozten zuen jakin nahian, edo bere umore aldaketak zenbatekoak ziren irratia ondoan jartzen banion, edo alpistea hiru egunez kentzen banion.
‎" Ea bada, Rakel, amaitu benetan eta esan zer sentitzen ari haizen", entzuten ari naiz Teresaren ahotsa. Eta eduki ere, arrazoia dauka:
‎Piñuena, ordea, esan zertarako?
‎Ez da erraza esatea zergatik irakurri behar dugun Wittgenstein. Are gutxiago euskaraz.
2001
‎Noski. Herri hura den bezalakoa da, nahi baduzu hartu edo bestela utzi dagoen bezala, baina nor da nor haiei esateko zer den egin behar dutena. Baziren gauza batzuk nik ulertzen ez nituenak, edo niretzat zentzurik ez zutenak, baina ez nintzen horretan sartzen eta kito.
‎Desobedientzia zibila arau batzuen barruan kokatzen da eta hor giza eskubideekiko begirune osoz aritu behar da. Guk ezin genion inori esan zer zen solidarioen izenean egin zitekeena eta zer ez, horregatik, besteak beste, Zuzen ekintza taldea sortu zen. Guk giza eskubide batzuk aldarrikatzen ditugu, baina giza eskubideak errespetatuz.
‎Lehenengo eta behin, bilatu delako estilo gazte hori zeure barruko albainuetan. Hortxetik abiatu, lepo motx edo luzea, sorbalda estua edo gerri zabala, sabel irtena, mokor altua edo ipurdi zapala, berdin dio zer nolakoa izan.
‎Ez nago ados: besteak beste, sail horretan parteha rtzen genuen hiru rok ez genuelako esaten zer irakurribehar zen edo zer ez: liburu baten gainean eztabaidatzen genuen, besterik ez.
2002
‎Orain dela urte pare bat Morgan Freeman aktore estatubatuarra Donostiako zinemaldira etorri zenean, kazetari batek" Seven" eko gidoia pasa ziotenean zer sentitu zuen galdetu zion. Gidoia irakurri bezain pronto bere aukerarik handiena esku artean zuela argi ikusi zuela erantzun zion Freemanek kazetariari.
‎Baina handik aurrerapena lortuko genuela ziur naiz. Ezin dugu esan zer gertatuko zen denborarekin, baina garbi esan dezaket batasun handiago bat baimendu zuela euskaltasunaren inguruan, eta horrek beste lekuetan garrantzia izan bazuen, hemen sekulakoa.
‎Lurraldetasuna aipatzean, Nafarroa eta Iparraldekoak ere aipatu ditu, eta horrek jarri ditu batzuk erotzeko zorian. Ez dio inori esaten zer egin behar duen, zein aukera duen baizik, libreki erabakitzeko eskubidez. Eta horregatik ematen dugu, besteren artean, ontzat plan hau.
‎Lasswell ek propagandari buruzko ikerketa entzutetsuak argitaratu zituen bere garaian, baita komunikazio publikoaren lehen paradigma funtzionalista ere, hurrengo galdera anizkun hau aireratuz: nork dio zer, zein bidez, nori eta zein emaitzaz. Galdera anizkun horren erantzunak bilatzeko urratsek bete dute komunikazio ikerketaren mundua mende honetan.
‎Zelula amak Zelula amen ikerketari dagokionez, Mirandak esan zuen beharrezkoa dela bizitzak salbatu eta babesteko moduko edozein ikerketa erabiltzea, oinarrizko segurtasuna eta segurtasun klinikoa eta moralaren bideak kontuan hartuta. Hala ere, esan zuen gaixo batzuentzat errealitate terapeutiko erabatekoa eta eraginkorra izango dela esan aurretik zer emaitza dituen ikusi arte itxaron behar dela, eta, beraz, seguru egon behar dela ehun osasuntsuak funtzionatzen eta birsortzen dituztela, beren funtzioak behar bezala egiten dituztela eta arazorik ez dagoela. Enbrioi zelula amak “oso onak” dira ikertzeko, “oso erresistenteak” direlako eta laborategirako “bikainak” direlako; helduen zelula amak, berriz, abantaila bat dute:
‎–Arren, begira iezadazu begietara, eta esadazu zer gertatu den...
‎Programa akademikotik aske ibili zale, ikasleokin kolega gisa jokatzea gustatzen zitzaion. Haren gauza batzuek Perti gogorarazten zuten, mingainaren zorroztasunak batez ere, baina ezin zuten elkar ikusi, ez nuke jakingo esaten zergatik. Perti ez zen, Txikierdi bezala, egoera zailetan desagertzen, eta hark esaten zuena bat etortzen zen egiten zuenarekin.
‎kontuz gure euskara honekin, kontuz. Kasu egin behar diogu zer egiten ari garen, eta komeni da lekuko aberastasunak ereduaren barnean sartzea lehenbailehen. Agian, sartzeko modu hori da hain argi ikusten ez dudana.
‎Ez naiz ekonomia publikoaz bakarrik ari, pribatuaz ere bai (esaterako, hor ditugu aurrezki kutxak, hainbat kooperatiba eta enpresa berezi...). Badakit hau diodanean zertaz ari naizen, oinarri ekonomiko sendoak behar baititu unibertsitateak, ez martxan jartzeko bakarrik, aurrera begira garatzeko batez ere.
‎Joseluk ezjakintasunezko imintzioaz kizkurtu zuen gorputza, eskuak paraleloan goratuta eta sudur ezpainak kopeta aldera erpinduta. Mentxuk esandakoa zertara zetorren ezjakinarena egiten ari zen. Leihora iritsita, andreak gortinen arteko zirrikitutik begiratu zuen kalera.
Esadazu zer izen duen exilioak
2003
‎Oraingoan 2003 urteko Kilometroak direla-eta zabaldu da bere izena Euskal Herriko txoko guztietara. Hala ere, herriak badio zer erakutsia bisitariari urteko edozein egunetan; besteak beste, Lazkao Txikiren jaioterria denak San Migel parroki eliza, Lazkano tarren jauregia eta Bernardatarren monasterioa ditu ikusgai.
‎Honekin guztionekin, hipotesiak bideratzea da sarritan bide bakarra, ez denez deskribapen zehatzik benetako egoera eta aktibitateez (ez dituzte azaltzen iturri gehienek). Terminologia ezezaguna ere bada, sarri dauden aipamen eskasetan tresna baten izena agertzen baita, baina ez da esaten zertarako zen.
‎Eta lujoa da berdin berdin leku itsusi bati begira dagoen leihatea, edo patio antiestetiko bati begira dagoena, edo Kafkaren etxera begira dagoena. Berdin dio zer ikusten den leihatetik, gauza da leihateek begiratzeko aukera ematen dutela. Eta lujoa da hori.
‎" Herri honek nazio bilakatu nahi baldin badu, hizkuntza nazionalean oinarritutako kultura bat garatu behar du, eta kultura horretan bere izate nazionala egituratu91". Letra gutxitan asko esatea zer den. Euskaldun abertzalearen proiektu nazionala hortik hasi behar da eraikitzen, bestela haizezko hormak jarriko zaizkio balizko dorreari.
‎Jaioneren amak ezer ez dakiela bere alabari buruz; haren gauza apurren artean ere arakatu duela, baina ez duela deus arrarorik aurkitu. Haserretu zirenetik –ez dio esan zer dela eta– ez dutela harremanik izan. Kosta egin zaiola Izpizuari zer gertatzen den amari ez esaten.
2004
‎Egigurenek erreforma hitza aipatu du. Tira, bazuen esatea zer nolako Gizarte Segurantza nahi duen. Gernikako Estatutua ez badute bete, zein erreformaz ari da?
‎Zapatero izeneko dinamita kartutxoak guztiok pentsatzen genuena baino bolbora gehiago zuen, eta ez beharbada bere dohainengatik, baina nik ez nuen pentsatzen Zapateroren hautagaitzak horrenbeste ekar zezakeenik. Zaila da esatea zer berri ekarriko duen, baina dagoeneko esan dezakegu zer oztopatu duen: Aznarren nazioarteko politikaren birbideratzea ekarriko du, Aznarrek Espainiarekiko egin duen apustu politikoaren birbideratzea, planteamendu antiterroristaren berraztertzea eta, PPn, halabeharrez, Aznarren irudia amortizatu dute, sinesgarri izan nahi badute.
‎Hizkuntza honen bizirauteko gaitasun horregatik edo, asko dira euskaragatik kezkatu direnak, hizkuntzalariak izan ala ez. Aditu ortodoxoak batzuek, heterodoxoagoak besteak eta bere zoroan dabiltzanak hurrengoak, guztiek diote zer edo zer duela gutxi aleman batek Europa osoko hizkuntza zaharra izendatu zuen euskarari buruz. Teorien zurrunbilo horretan, ordea, zaila egiten zaigu jakitea zer izan daitekeen egia eta zer asmakeria hutsa aditu ez garenoi.
‎Aspaldi honetan ingurugiroa hobetu dela dioenari zer arrapostu behar zaio?
‎Egiatan, aurrekoa aintzakotzat hartuta, gure buruari galdetu ahal diogu zer nolako eginkizuna betetzen duen euskarak prozesu zibilean eta zein diren Prozedura Zibilaren Legearen bertsio elebidun honen ezaugarri teknikoak.
‎Suneotxo, esaidazu zertan ari zineten.
‎Ea, Himawari, esan zer jartzen duen hemen.
‎Iruñeak! Dieta mediterraneoko apostoluek jan beharrekoa besterik ez digute esaten, eta inork ez du argi esaten zer ez den jan edo jan behar. Zerealekin gertatzen ari gara, eta esnekiekin astakeria bat da.
‎Esan bezala, gure helburua da gaztetxoek eurek egitea proposamenak, eta ez guk esatea zer egin behar duten. Gauzak horrela, datorren hilabeterako plangintza bat egiten dugu gaztetxoekin batera.
‎Ez da inoiz joan, eta gogorik ere ez. Bera gustura dago Ponte a Eman, eta Lucak edo beste edozeinek esaten badio berak eramango duela kapitalera paseatzera, Liviak erantzuten du ezetz, eta ez du esango zergatik, edo esaten badu ez du egia esango, ezin duelako. Ze, egia esango balu, aitortu luke Florentzian jende asko dagoela, eta igual bere neba txikiak ere bai, eta kasualitatez topatuz gero ondo, gauza ederra izango zen; baina argi duena da joanez gero bila ibiliko zela begiradarekin, hori baino ez zuela egingo, bila eta bila ibili baino ez, zer eta azkenean nebarik ez topatzeko eta, gainera, kapitalarekin ez disfrutatzeko.
‎Gizakia izaki etiko bat delako, zoon ethikon delako, esango zukeen Aristotelesek, nahiz formulazio hori ez zuen inoiz izkiriatu. Gizakia izaki etikoa dela diogunean zer esan nahi ote dugu. Dakusagun geldiro.
‎" Orain ez dugu hori pentsatu behar," esan zuen Felik, eta Saioari: " Deitu Lorentxiri, maitea; esan zer pasatu den."
Esadan zer naizen hi gabe
2005
‎Konfrontazio politikoa beharrezkoa da, Madrilek konponbiderako beharra izan dezan, baina horretara bakarrik mugatuta, PP eta PSOE kanpo dira eta horiek gabe ez dago irtenbiderik. Nik ELAri esango nioke arazoak jartzen dituela mahai gainean, ongi da, baina ez digula esaten zer egiteko prest dagoen egoera Elorrietak aipatzen dituen parametroetan kokatzeko. Gainera mingarri samarra gertatzen da kritika hori ELArengandik etorrita:
‎Inoiz ez genuen inor dotrinatzeko ahaleginik egin. Ezin genuen egin eskuinari kritikatzen genion gauza bera, ezin genuen esan zer zegoen ondo eta zer gaizki. Genekiena egiten genuen, gure bizitzeko eta pentsatzeko moduarekin.
‎Ordenantzari ahaztu bide zaio esatea 1804an bat egin zutela (eta hori ere eztabaidagarria da) 1807 arte, eta harrezkero, alardea desagertu zelako, ez direla sekulabatu. Ahaztu zaio esatea zer dela-eta egin zuten bi kabildoek zin hura, eta zergatikhain zuzen urteroko ekainaren 30ean. 1997an BAEk jarritako auzian, udalak etahari lotutako Irungo Betiko Alardearen Alde elkarteak argudio historikoetan oinarritu zuten defentsa, eta horretan nahasketa eskandalosoa da.
‎–Utzi hankak eta esan zer daukazun, izututa naukazu eta.
‎Hori ekartzeko? Palestinak gero guri esateko zer egin nahi duen eta zer ez? –bota du purrustadaka bosten artean nagusienak, esku biak sabel zabalaren gainetik gorbata puntarekin jostari dabiltzala.
‎–Oraindik ez didazu esan zergatik hil gura ninduzuen...
‎–Begira, Miren, ezin naiz horretan sartu. Bere arazoak dira, nik ezin diot esan zer eta nori kontatu, horretaz berarekin hitz egin duzu.
‎Eta galdetzen diote zelakoa zen Samuel eta zer esaten zion Samuelek, baina benetan jakin nahi dutena da zergatik ez ziren ezkondu Samuel eta Piedad. Eta Piedadek ez dio horri erantzuten, ez die esaten zergatik ez ziren ezkondu, baina gauza asko kontatzen ditu Samuel Mudi buruz. Eta oso pertsona kuriosoa zen Samuel Mud, eta gauza batzuk egiten zituen ez sinistekoak, eta misterio handia zeukan.
‎Ez zuen esaten nork irabazi zuen eta nork galdu. Ez zuen esaten zer egin zuen aitite Julianek. Esan zezala lehenengo irabazlea eta kontatuko zituen gero pasadizoak.
‎–Utzi hori, eta ez eraman gauzak alde horretatik; esadazu zer arraio ikusten diozun betiko kale berari.
‎–Ea, esaguk zer egiten dian maistrak, zertara igotzen haizen hainbeste aldiz haren etxera.
‎–Ez didazu esan zer dagoen hemen, xuxurlatu zidan, hunkiturik, paketetxoa hartzean.
‎[...] Hortik dator beste legea, fede izaerakoa: Norbaitek dioenean zer den nahi duena, horixe da harentzako zuzenbidea.
‎Senarraz eta aitaz kokoteraino daudela egiaztatzeak? Esazu zerk zaituen hainbeste izutzen, Damian.
‎Eta ez dakit zehatz esaten zergatik, Balezteneko atetik barrura aireak ekarritako hozte azkar batengatik edo, une hartantxe nabaritu nuen egun haietan bizi ninduen bakeak ez zuela betikoa izateko trazarik. Pitzatu egin daitezkeela Otsoeneko horma sendoek oparitua zidaten zorion moduko hura ere".
Esazu zergatik hunkitu zaituen hainbeste Anton Apezetxearen etorrerak. Idatz ezazu lasai zure koadernotxo horretan, zenbat dituzun desiratzen iraganeko denboren oihartzunak.
‎" Ez zizun esan zer egiteko asmoa zeukan?".
2006
‎Ni bilatzeko eta atxilotzeko agindua zutela. Ez zidaten esan zer leporatzen zidaten. Hartu eta Tafallara.
‎Eta biblioteka ipini genuen, beste aretotxo bat joko isilak egiteko, ambigu bat taberna moduko bat, baina ia eskomikatzeko moduko zer edo zer, otxotea, dantza taldeak... horrela, orduko Elorrion!, gosea eta miseria urteetan! Inork ez zigun esaten zer egin eta zer ez. Geuk erabakitzen genituen gauzak!
‎PSEk, hain zuzen, mailegua proposatu du doakotasuna lortzeko bitartekotzat, eta Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak hortixe abiatu du azterketa, Juanjo Agirrezabala Jaurlaritzako Ikastetxeetako Zuzendariak onartu duenez. Hala ere, Agirrezabalak argitu du oraingoz ez dagoela esaterik zer nolako formula proposatuko duten, gaiaz zer esanik daukaten guztiekin hitz egin behar dutelako besteak beste. Oro har, zuhurtzia da nagusi Jaurlaritzaren adierazpenetan.
‎Beste gauza bat da proiektu bateratu baten inguruan moldatzea gobernu bat osatu ahal izateko. Zaila da orain esatea zertan eta zeinekin egin dezakegun bat. Nik ezkerreko gobernu aurrerazalea osatu nahi nuke, udalgintzan euskararen presentzia handiagoa bermatuko lukeena.
‎ETAn sartu ez zirenei buruz ere badiozu zer edo zer.
‎Artean, PSOEk sakabanaketa ez dela bukatuko esateak zer iradokitzen dizu?
‎Hipertentsioa diogunean zer esan nahi dugu. Arterietan barrena doan odolak, osasunarentzat komeni den baino abiadura handiagoa daramala.
‎LEk ez du esaten zer gertatzen den semea edo alaba hiltzen bada, jaiotakoanedo jaio aurretik. Gizarte Segurantzako arauak ikusirik, badirudi egoera horiekama langileari lan kontratua eteteko eskubidea ematen diotela, baina iraupenaerditu osteko nahitaezko sei asteetara mugatzen da.
‎Langileari dagokio zehaztea baimena noiz gozatuko duen. Langileak enpresariari hamabost eguneko aurrerapenarekin esan behar dio zer egunetatik aurrerahasiko den berriro bere lanaldi arrunta betetzen. (LE 37.6 art.)
‎Baina jarrera errebindikatiboren bat hartzen baduzu, politiko edo kulturala, are problema gehiago izanen duzu. Eta espainola izan nahi ez duenak, ez dizut esango zer nolako eguna pasa beharra izaten dizun jaiotzatik ehorzketara, kirol ikuskizunetatik justiziako epaitegira, NAN, autoaren matrikula, eskola, eliza, irrati telebistako albistegi, jaiegunen kalendario, etab., etab., biziera guzti guztia, aipatu beharrik ez dagoen beste prezio altuagoko estualdiak aparte. Euskal Herrian, euskaldunarentzat, eta are gehiago espainola izan gura ez duenarentzat, biolentziaz betea dago eguna goizetik gaueraino, Jainkoaren grazia handia baita biolentziak ez gehiago hartzea beste forma batzuk.
‎Ilunpetan, mundutik aparte, itsasoaren erdian galdutako ontzi batean bageunde bezala, baina hala ere babesean. Ez nuke jakingo esaten zertaz aritu ginen. Denetaz eta edozertaz.
‎Gustura ibili nintzen, eta zu ere halaxe ibili zinelakoan nago, baina bazen, hala ere, itzal moduko bat, eguzkiaren gainean ipintzen tematzen diren hodei horien antzera; ez nuke jakingo esaten zer zen juxtu, baina tarteka isiluneak sortzen ziren gure solasean, nola bete ez genekienak, eta bat batean biok ekingo genion aldi berean hizketari. Horrelako isilaldiak eta tupustekoak normalak dira edozein solasalditan, ez dago hor ezer apartekorik, baina aldi hartan bazen zure jarreran zer edo zer arrunta ez zena, gorputzaren moldagaiztasun bat, burua beste nonbait zeneukala pentsarazten zuena.
‎Ez dakit erabaki zuzena izan ote zen. Ez dakit hitzez esaten zer demontre izan zen. Handik hamar minutura ezkaratzera sartu zinen.
‎Eskertu egin nahi zioten zer edo zer.
‎Alkandora loredun horiek Midnight Cowboy gogorarazten didate. Aizu, oraindik ez didazu esan zer gustatu zaizun gehien Renotik.
‎–Mugikorraren erlojuari begirada bizkor bat eman diot?. Baina esadazu zer nahi duzun ekartzea handik.
‎Bi gizonak eskaileretan gora hasi ziren une berean ni etxeko atea zabaltzen ari ninduan. Etxera sartu gintuan hirurok eta ostikoka hasi ez zituan ba kakalerdo haiek, esanez zer egiten nuen han, nondik atera nuen giltza, bete betean harrapatu nindutela. Batek kankailutik zuena, besteak kirtenetik zian.
‎Zuhurtasuna zaildu behar nuen, gorputza bezalaxe. Ez nuen aita aldatuko, bai?, eta ez nuen esango zertan nenbilen, ez zuten jakingo non eta norekin ibiltzen nintzen: hobe nuen ahoa ferratuta, asmoak gordean, kulpa edo errukia baztertuta.
‎Dena den, oraindik ere ez dugu esan zergatik eman behar dugun ikuspuntu tinko eta orokorrerako jauzia. Zergatik ez dugu moralki ebaluatzen norberaren ikuspuntu partikularrean oinarrituz?
‎Horrenbestez, esan liteke izena izaki magiko nahiz sakratua dela, gauza aldiz izaki zientifikoa den bitartean, naturala, profanoa. Are gehiago, esan liteke izaki bakar eta bera (oraindik ezin dugu esan zer den) existi daitekeela esentzia legez, gauza natural bati lotua dagoen heinean, eta, aldi berean, adiera legez, gauza magiko bati, morfema bati, lotzen zaion neurrian.
‎Esadazue non, noiz eta nola, eta hantxe izango nauzue. Esadazue zer jantzi eta zer eraman, eta zer egin bertara heldutakoan. Esadazue eta obedituko dut.
‎Ourenseko oruxoa, portuko whiskeya... besterik ez bada gintonika izotz mordoaz. Berdin dio zer. Betaurreko ilunak kendu eta berriro zapiaz sikatu du bekokia.
‎Ordukoak ditut nik akordurik onenak, aitarenak; uste dut orduan ezagutu nuela gehien, uste dut orduan ikasi nuela zer pertsona klase zen, beste inoiz baino hobeki. Ez dut esango zer nolako pertsona ederra, seme baten lekukotasun afektuzkoa baizik ez zelako izango, eta hortaz, zinez balio gutxikoa. Esan dezadan, besterik gabe, ez dudala orduan beste hitz egin aita zenarekin.
2007
‎" Gehiengo handi batek independentzia nahi dugu, estatu berri bat sortzeko Europan. Esaguzue zer urrats egin behar dugun. Kontuan izan, aspaldian bagenuela estatua, Nafarroa".
‎Gogo biziz nago bideari ekiteko, lekuak ikusi eta ikasteko neure baitan ezin egon. Jenteari berba egiten entzuteko, esateko zer daukien entzuteko. Herrialdeetan barrena ibilteko.
‎Zoritxarrez, gustuaren inguruko trakeskeri hori opari ederra izan da etxegileentzat, ez gara ausartzen da haiek egiten dutena kritikatzen. Ez badago ziur esaterik zer den ederra, orduan beharbada edozerk balio du. Chris Crook Countryside Properties enpresako zuzendari nagusia da.
‎(...), EBk dio ZER
‎(...), EBk dio ZER
‎2007ko maiatzaren 16an, Interes Publikoko Zientziarako Zentroak (CSPI, ingelesezko sigletan) demanda zibila aurkeztu zuen Columbia Barrutiko Goiko Gortean, Washingtonen, Burguer King Corporation en aurka, partzialki hidrogenatutako koipeak dituzten olioak erabiltzeagatik. Demandatzailearen asmoen arabera, Burguer Kingek ez du horrelako substantziarik erabili behar bere produktuetan, edo, bestela, kontsumitzaileari jakinarazi behar dio zer arrisku dituen substantzia horiek kontsumitzailearen osasunerako.
‎" Karakterearen formazioa —hezkuntza teorian esatea ohikoa den bezala— heziketa eta diziplina eskolarraren helburu orokor bat da" 89 Aurrerapauso bat emanez, baina etenik gabe, arazo hori egun nola planteatzen den ikusiko dugu, hain zuzen etika komunikatiboa erreferentziatzat hartzen duen Lowischen" ekintza pedagogikorako erantzukizunaren etika diskurtsiboaren" 90 eskutik. Teoria etikoak, egiaz, ezin dizkio pedagogiari berme moralerako behin betiko irizpideak eskaini —Nietzscheren" Jainkoaren heriotzaren" ondoren ez dago esaterik zer dagoen berez ondo edo gaizki—, baina bai iratzar dezakeela erantzukizunezko jarrera bat hezitzaile eta heziengan. Horregatik dio Lowischek:
‎Ez dago jakiterik. Akaso Josetxo ez nuen ezagutu ahal izango hori hala izanda, eta ez nizuke asmatuko esaten zer den hobea, asko maite baitut nik alkizar mozolo hori ere. Ez dakit, ez dakit.
‎Beraz, jandako hura izan zitekeen elefantea, bufaloa edo krokodiloaren haragia, ez zegoen esaterik zerena. Bost axola, zer arraio.
2008
‎Norbaitek esan zuen bezala: berdin dio zer gertatzen den, beti irabazten du Real Madrilek.
‎zenbait kasutan badakit kantua hor dagoela, neure alorrera ekarri dudanean, nire kontsideratzen dudanean. Segurantza badut baina ezin nezake esan zergatik. Bitxia da baina gure eginkizunetan dago.
‎Haurrak ezin izaten du esan zer amestu duen, ez baita oroitzen.
‎Familia horiek ez dute jaso informazio osorik, eta finantza erakundeek ere ez diete argi esan zertan sartzen ari ziren haiek ere ez zekitelako edo esateko interesik eduki ez dutelako.
‎Izan ere, hain dira trumoitsuak egiten ditudan zurrungak, amak ezin du lo egin, eta amak hori baino gehiago merezi du. Nataliak eta zuk ere ez al didazue askotan esaten zer zaratatsua naizen, neure besaulki honetan jarrita siesta egiten dudanean??
‎nuke esan zergatik egin nuen hura. Hasieran sena besterik ez zen izan; baina behin esku artean eduki nuenean, eta ikusi tenkatuta zegoela, jakin mina gaina hartzen hasi zitzaion beste guztiari, eta kabinako leihotik begirada bat ematea erabaki nuen.
‎Zikindua eduki behar duk kontzientzia, niri beldurra izateko. Baina, Jainkoaren izenean, esadak zer izan den beste hori.
‎–Ondo da. Eta orain, hitz gutxitan, esaguzu zer nahi duzun, eskatu zion sendagileak.
‎–erantzun zuen?. Tira, esan zergatik.
‎–Niri ez esan zer den zurea. Bakar bakarrik nor, non, noiz eta zelan gura duzun.
‎eta ondoren, ondoren gero!, kolperen bat eman, bortizkeria zantzuren bat utzi? lapurreta itxura eman behar diozu zerari, dirua eta bitxiak ostu, dena hankaz gora jarri?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
esan 272 (1,79)
esaten 118 (0,78)
dio 100 (0,66)
Esadazu 61 (0,40)
esatea 59 (0,39)
esadazu 47 (0,31)
esango 44 (0,29)
esateko 42 (0,28)
diogu 19 (0,13)
esaidazu 18 (0,12)
esatera 13 (0,09)
diot 12 (0,08)
diogunean 9 (0,06)
diozu 9 (0,06)
esatean 9 (0,06)
Esadak 8 (0,05)
diote 7 (0,05)
esanda 7 (0,05)
esateak 7 (0,05)
esaterik 7 (0,05)
Esazu 6 (0,04)
esanez 6 (0,04)
Esaiezu 5 (0,03)
Esaiozu 5 (0,03)
esandakoak 5 (0,03)
Esadazue 4 (0,03)
Esateko 4 (0,03)
esadazue 4 (0,03)
esaguzu 4 (0,03)
esaiozu 4 (0,03)
Esadan 3 (0,02)
Esaguzu 3 (0,02)
dioenean 3 (0,02)
esaiguzu 3 (0,02)
badio 2 (0,01)
badiot 2 (0,01)
badiozu 2 (0,01)
diodanean 2 (0,01)
diodanik 2 (0,01)
dioenak 2 (0,01)
diozunean 2 (0,01)
esadak 2 (0,01)
esaidak 2 (0,01)
esaiok 2 (0,01)
esan aurretik 2 (0,01)
esanak 2 (0,01)
esandakoa 2 (0,01)
esaterako 2 (0,01)
esatetik 2 (0,01)
zioen 2 (0,01)
ziok 2 (0,01)
zioten 2 (0,01)
Diot 1 (0,01)
Esaguzue 1 (0,01)
Esaion 1 (0,01)
Esan arte 1 (0,01)
Esango 1 (0,01)
diodana 1 (0,01)
dioenari 1 (0,01)
diogula 1 (0,01)
diogunik 1 (0,01)
dion 1 (0,01)
dioskunean 1 (0,01)
dioskute 1 (0,01)
diost 1 (0,01)
diotelako 1 (0,01)
diotena 1 (0,01)
diotenak 1 (0,01)
diotenean 1 (0,01)
diotsu 1 (0,01)
diozue 1 (0,01)
diozuen bezala 1 (0,01)
diozula 1 (0,01)
esadan 1 (0,01)
esaguk 1 (0,01)
esaiek 1 (0,01)
esaiezu 1 (0,01)
esaiezue 1 (0,01)
esan ondoren 1 (0,01)
esana 1 (0,01)
esanarekin 1 (0,01)
esanari 1 (0,01)
esandako 1 (0,01)
esandakoari 1 (0,01)
esandakotik 1 (0,01)
esanek 1 (0,01)
esanen 1 (0,01)
esanez gero 1 (0,01)
esanik 1 (0,01)
esateaz gain 1 (0,01)
esatekoa 1 (0,01)
esazu 1 (0,01)
genioen 1 (0,01)
zioenean 1 (0,01)
ziotelarik 1 (0,01)
ziotenean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
esan zer egin 161 (1,06)
esan zer gertatu 84 (0,55)
esan zer esan 45 (0,30)
esan zer ari 21 (0,14)
esan zer nahi 20 (0,13)
esan zer ez 19 (0,13)
esan zer nolako 18 (0,12)
esan zer pentsatu 16 (0,11)
esan zer ukan 16 (0,11)
esan zer egon 14 (0,09)
esan zer adierazi 12 (0,08)
esan zer ikusi 12 (0,08)
esan zer behar 10 (0,07)
esan zer eman 10 (0,07)
esan zer sentitu 10 (0,07)
esan zer eduki 9 (0,06)
esan zer etorri 9 (0,06)
esan zer bota 7 (0,05)
esan zer jakin 6 (0,04)
esan zer modu 6 (0,04)
esan zer ordu 6 (0,04)
esan zer eragin 5 (0,03)
esan zer ibili 5 (0,03)
esan zer idatzi 5 (0,03)
esan zer iruditu 5 (0,03)
esan zer izen 5 (0,03)
esan zer alde 4 (0,03)
esan zer eraman 4 (0,03)
esan zer eskatu 4 (0,03)
esan zer etzan 4 (0,03)
esan zer gustatu 4 (0,03)
esan zer hitz 4 (0,03)
esan zer pasatu 4 (0,03)
esan zer talde 4 (0,03)
esan zer ekarri 3 (0,02)
esan zer erantzun 3 (0,02)
esan zer jan 3 (0,02)
esan zer jarri 3 (0,02)
esan zer jazo 3 (0,02)
esan zer kontatu 3 (0,02)
esan zer maite 3 (0,02)
esan zer marka 3 (0,02)
esan zer salbabide 3 (0,02)
esan zer sartu 3 (0,02)
esan zer sortu 3 (0,02)
esan zer adierazpen 2 (0,01)
esan zer aldatu 2 (0,01)
esan zer alderdi 2 (0,01)
esan zer aritu 2 (0,01)
esan zer atera 2 (0,01)
esan zer bihurtu 2 (0,01)
esan zer bultzatu 2 (0,01)
esan zer demontre 2 (0,01)
esan zer erabili 2 (0,01)
esan zer erakarri 2 (0,01)
esan zer ezkutatu 2 (0,01)
esan zer geratu 2 (0,01)
esan zer gertaera 2 (0,01)
esan zer joan 2 (0,01)
esan zer kezkatu 2 (0,01)
esan zer kristo 2 (0,01)
esan zer leporatu 2 (0,01)
esan zer mota 2 (0,01)
esan zer neurri 2 (0,01)
esan zer oinarritu 2 (0,01)
esan zer prezio 2 (0,01)
esan zer simetria 2 (0,01)
esan zer sinetsi 2 (0,01)
esan zer uste 2 (0,01)
esan zer zaratatsu 2 (0,01)
esan zer zentzu 2 (0,01)
esan zer zor 2 (0,01)
esan zer adin 1 (0,01)
esan zer agertu 1 (0,01)
esan zer ahozko 1 (0,01)
esan zer alda 1 (0,01)
esan zer amestu 1 (0,01)
esan zer antzekotasun 1 (0,01)
esan zer apartatu 1 (0,01)
esan zer arraio 1 (0,01)
esan zer arrapostu 1 (0,01)
esan zer arrisku 1 (0,01)
esan zer aseguru 1 (0,01)
esan zer atxiki 1 (0,01)
esan zer aukeratu 1 (0,01)
esan zer aurkitu 1 (0,01)
esan zer baina 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia