Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.337

2000
‎Beste gauza bat da erabaki hori formalki hartzearena eta publikoki adieraztea. Hori beste kontu bat da, zeren garai batean Txiki Benegasek esan ohi zuen bezala «si algun dia toman la decision de dejarlo, habra que ver como se viste el muñeco». Kasu honetan, badirudi erabakiaren eszenifikazioa ETAk prozesu politikoaren garapenari lotu diola, eta, beraz, eskema hori aldatzen ez den neurrian, erakunde armatuaren desagerpena inkognita baten munduan mantenduko da.
‎Baina, zer da opera bestela antzerki abestua baino? Bestalde, beti esan ohi da errazagoa dela kantari bat aktore bihurtzea, aktore bat kantari bihurtzea baino. Bada, ulertzekoa da Kike de Santiagoren apustua Ramon hautatzeko.
‎Gure botoa jaso eta segidan alde egiten dute bat, bi, lau urterako beren eserlekuetara, momentuan momentuko erabakiak hartu eta indarrean jartzera, behin baino gehiagotan partidu bati botoa eman dion pertsona hori ezin harrituago uzteko bada ere. Izan ere, hauteskunde kanpainetan politikariek esan ohi dituzten gauzak maila jakin batean kokatu beharrekoak baitira ia beti: beste partidu politikoen deskalifikazioa, lau ideia orokor bezain sinple eta, hori bai," Guk geurean jarraituko dugu bide onetik baikoaz", beti ere goi maila batean, oso altutik doan mailan, oso urrun ikusten diren helburu batzuen atzetik beti...
‎The sky is the limit" (Nahi duzuna egin dezakezu. Zerua da muga) esan ohi dugu ingelesez. Ez dago mugarik euskarak gainditu ez dezakeenik.
‎Orain ez bezala, oso zaila iruditzen zitzaidan animazioa egitea, gainera ez nuen inor ezagutzen. Baina bizitza izugarria da eta, nik esan ohi dudan bezala, unibertsoa koherentea da. Beti gustatu izan zaizkit hizkuntzak, eta ikasketak amaitzear nengoela, errusiera ikasteari ekin nion ekialdeko irakasle batekin.
‎Beti esan ohi da ume bat protagonista duten filmek ikusleen bihotza samurtzen dutela. Hunkiberak izatean arrakasta erdi lortua dutela, alegia.
‎Horrela, paraje berdeak izugarriak dira, eta betidanik hortxe egon direla dirudi, milaka urtetan ukitu gabeko lurralde garbiak bailiran, baserriek ere teilatu urdin edo grisa dute, ez dira ikustera ohituta gauden gorri kolorekoak... Zuberotarrak eurak ere nahiko bereziak dira; Iparraldean beste" arraza" batekoak direla esan ohi dute. Eta gaur egungo baterakotasunaren aurka joateak ere meritu galanta du.
Esan ohi da komunikabideetan azaltzen ez dena ez dela existitzen. Ekonomikoki munta handiena duen Espainiako literatur sariaren irabazle edo finalista azken urteotan komunikabideekin lotutako norbait izatea ez da kasualitatea:
Esan ohi da komunikabideetan azaltzen ez dena ez dela existitzen. Ekonomikoki munta handiena duen Espainiako literatur sariaren irabazle edo finalista azken urteotan komunikabideekin lotutako norbait izatea ez da kasualitatea:
‎DROGEZ ESAN OHI DIREN GEZURREN SALAKETA
‎eta nola Euskera kendu zieten, eta jarduten ez duten, beren Herri, edo Etxeetara bihurtzean, alde guztietara barregarriak ohi dira: eta egiaz esan ohi da: Gaztelania ez ikasi eta Euske ra bai ahaztu.
‎Gaur egungo telebistagintzan albistegiek lotarako eta jatorduetarako mugarriaknon dauden markatzen dituztela esan ohi da. ETBren kasuan, bazkal eta afalorduenbueltan izaten dira berri saio entzutetsuenak.
‎Fritz ek zuzenean onartu zuen, bere lehen terapeuta izan zen K. Horney reneragina: . Horney rengandik terminologiaz konplikatu gabeko giza konpromisoajaso nuen?. 6 Hala ere, nahiz eta Fritz ek inoiz ez aipatu, Horney ren bidez jasotakoeragina Alfred Adler-ena zela esan ohi da.
Esan ohi da idazle batengandik, intelektuak batengandik, obra dela garrantzizkoena, obra idatzia, gainerakoak ez duela ardura. Hori, intelektualek berek zabaldutako filosofia da, insolidaritatearen aitzakia unibertsala.
‎katubihurtzea. Katuak ihes egiteko trebe direla esan ohi da, eta hala dio Irigoien-en (1997,33) Hautsi da kristala! antzerkiko pertsonaia batek beste bati buruz:
‎Edo luzaz irauten duten tranpaz beterikoafektibitate menpekotasunak egiten ditugu edo beti menpeko diren leialtasunezkoak.Zail egiten bazait ere, ulertu nahi dut, ezin izan naitekeela neure seme alaben adiskide, neure eskarmentua ez dela haiena, neure ikaskuntzak ez diela balio, ikasi egin beharkodutela, nik egindako oker zuzenak neureak direla eta haiek ere, beren aldetik egingodituztela. Maiz askotan esan ohi dugu ez genu keela nahi geure seme alabek geuk eginditugun hutsegite berak egitea. Eta horri helduz, leherrenak egiten ditugu bizitzakoadin jakin hori erabidetzen, ohartzeke adin horretan inprobisazioa, aurkikuntza, ausardia, nor izatearen eta identifika tzearen abentura direla nagusi.
‎Besteak beste. Esan ohi da hizkuntza komunikatzeko dela eta giza jendearenadela hizkuntz gaitasuna. Dena den, ez da beti izan komunikazioa hizkuntzarenalderdirik nagusiena hizkuntzalarientzat.
‎– Esan ohi da, testuinguru eta pentsamolde honetan, haurtzaroan aukera direnak (hizkuntzaren jabekuntza osoan laguntzen duten ekonomiak), nerabezarotikaurrera murriztapen bihurtzen direla. Horregatik da askoz zailago adin batetikaurrera hizkuntza berriak ikastea; eta oso gutxi dira hori erabat lortzen dutenak, batik bat, ahoskeraren atalean.
‎hitza darabilte hori adierazteko, objektibotasunari eta zuzentasunari traba ipintzen diena. Eta hizkimizkia, hein batez, Europako juduek yiddishez esan ohi duten bezala, arrazismoaren parekoa da. Norberak ez daki hizkimizkia nora joango den, zertan amaituko den, eta ezin da jada berriz lortu.
‎(, machacar la noticia gaztelaniaz) da, hau da, entzuleen buruan datuak ongi finkatzea, hedabide honetan denbora faktoreak entzulea behin eta berriz estuasun edo aztoratasun psikologikoan jartzen baitu. Hori gerta ez dadin, irratilariek gogoan eduki behar dute Paul White-k esan ohi zuena: –Esan entzuleari esango diozuna, eta berriro esan, esan diozuna?.
‎Prentsa idatzian, ostera, idatziriko kontaketak iraganaldiko eta orainaldi jarraitu eta historikoko elementuak dauzka. Kazetaritzan esan ohi den bezala: –albisteak egun bakar batean zahartzen dira prentsan, zenbait ordutan telebistan eta minututan irratian?.
‎Isiluneak gehiegi badira, irrati lanak xarma gal dezake erraz erraz, batez ere isilaldia errakuntza, zalantza edo nahasmenduaren erruz jazotzen denean. Hortaz, informazioaren alorreko irratilari berriemaileei isiluneei itzurtzeko esan ohi zaie, adierazkorrak ez diren isiluneei hain zuzen ere.
‎–Irratikoa ematen duen hotsa? da, esan ohi den lez. Present dagoen audio errealitatetik jasotzen den soinua iragazia da, irratiko aparatuen teknikak berak aldatua edo transformatua.
‎Soinuaren intentsitatea neurtzeko, soinu horren gogortasun edo ahulezi maila neurtu behar da; intentsitatea audio energiaren jarioaldiaren araberakoa da, hots, molekulen desplazamenduaren anplitudearen araberakoa, zeina aire presioaren bariazioarekin erlazionaturik baitago. Soinu baten tonua adierazteko, grabea (baxua) edo zorrotza (altua) dela esan ohi dugu; tonua, audio oszilazioen maiztasun edo frekuentziek xedatzen dute: behe frekuentzia izanez gero, soinu baxuak ditugu; aitzitik, goi frekuentziei soinu zorrotzak dagozkie; frekuentzia entzungarrien multzoa 20 Hz eta 20 kHz artean mugatzen da.
‎Gure ahotsa uhinetatik doala jabetzean, irratia bizitzen ari zarela? esan ohi da; honek bihotzaren taupadak azkartzea dakar, burmuinera doan odola areagotu egiten da eta tentsioa sortzen da irratiko esatariarengan. Hortaz, oxigeno gehiago erretzen da irratitik mintzatzen garenean.
‎Hori dela eta, Pondrako arroila lainotzen denean, haranera eguraldi, txarra? sartzear dagoela esan ohi da. Bestalde, udan Bizkaiko Golkoko ur beroenak euskal kostan egoten dira.
‎Bata, ilustrazioarekin lotu dena dugu, iraultza frantsesaren ideologian gauzatu zena hain zuzen; bestea, Herder en8. Volkgeist? nozio hartatik sortu dena, erromantikoen artean zabaldu zena alegia (tradizio frantsesa eta tradizio alemaniarra, esan ohi den bezala). Lehenengoa harturik, nazioa era honetan ulertu litzateke:
‎Zeruaren amildegian berdeak ikusten zaizkit begiak, esan ohi zuen William Lang paraxutistak, hegazkinetik jauzi egin aurretik. Errezo moduko bat zen, amuletoa.
‎Hori esan ohi da, bai.
‎Gero, komuneko gelaxka batera sartu, komunontzian eseri, eta hainbatgarrenez berrirakurri dut Dabiden telegrama. barre egingo nuke 6.30ak eta 12ak orduen kontu hori dela eta ez dela (Dabid jostarin jarri, eta, inguruka, arraren dantza erritualak egiten hasten zitzaidanean, 12etan zegoela esan ohi zidan, erlojuaren orratzak irudikatuz, zakila tente eta alegera zuela alegia; eta noizbait 6.30etan zegoela esanez gero, nik beheraka eta mengel zegoela uler  tzen nuen), baina gaur, gaur ez dit irribarrerik ttikiena ere eragin. Geroenean, komunetik irten, eta taldekideengana hurbiltzean, Ruben harrera gelan giltza itzultzen ikusi dut, eta Dabiden telegramako poemaren giltza galdua agian Dabidek ez, baina Rubenek berak izan dezakeela bururatu zait.
‎Apezteko gogoa eta euskaltzale izateko gogoa, biak batean piztu zitzaizkion, eta bere obra ere binomio etenezin horri zor zaio, fedea eta euskaltasuna bat ditu ezin banatuzko karrean. Iratzederrek esan ohi, Etxanizen modura, berak ez duela literatura egiten, bihotzean dituenak erran besterik ez. Baina bihotzekoa usadioak landutako molde nobleetan ematen du, hizkera gozo, irudi gutxiko eta hunkitze ahalmen handiko poemetan, espiritu minbera baten dotoreziaz, kantuan edo isilean esateko.
‎Bolada berri horri, arrazoi osoaz gainera, Kode Zibilaren kulturarena esan ohi zaio, batez ere, herri latindarretan. Frantzia, Belgika, Italia, Portugal, Espainia... guztiak dira tradizio horren katebegiak.
‎Premiazkoa da, hala esan ohi da behinik behin, ondo konpontzen ez diren senar emazteei laguntza ematea. Gure ohitura eta usadioei egotzi zaie ezkontza makurrak sustatzea.
‎Bide bertsutik ere, esan ohi da izate eta aiurriaren bateraezintasunaren alegazioa dela eta, dibortzioaren abantaila guztiak ezabatu egiten direla. Aitzitik, guk diogunaren arabera, dibortzioaren abusuak biderkatu eta astundu egiten dira, izate eta aiurriaren bidezko bateraezintasuna gordetzen bada.
Esan ohi da, dibortzioaren alde, ezkontzan gozorik ezabatzen dela, horren hautsezintasuna adierazten denean; ezkon lotura gehiegi estutzen bada, argaldu egiten dela; etxeko neke eta lorrak lazgarriak direla, begi bistan osterantzekorik ez denean betierekotasuna baino; elkar ulertzen ez duten senar emazteen bizimodua, modu hautsezinean loturik badaude, galdua dela ondorengotzarako; ohitura onak kolokan...
‎Gure bileretako hasieran iritzi batek harritu gaitu, hain zuzen ere, Kode Zibil baten idazkeran arlo bakoitzeko testu oso zehatz batzuk nahikoak direla, testu osoa egiteko. Bide bertsutik ere, esan ohi da trebeziarik nabarmenena dela oro laburtzea oro aurreikusi eta gero.
‎Herriak, hala esan ohi da, ezin du korapilo horretan askatu zer saihestu behar den edo zer egin behar duen, bere eduki eta eskubideetan ziurtasunik indartsuena izateko.
‎legeek usadioak jagon behar dituzte, usadio horiek gaitzesteko modukoak ez direnean. Arrazoiz esan ohi da, maiz sarri, giza izaera unean unean agortu eta sortzen dela, belaunaldi batetik besterako loturarik gabe. Belaunaldiak bata bestearen ondoan doaz, eta elkarrekin dira nahasten, estekatzen eta bateratzen.
‎Bedeinka dezagun, beraz, izadia, berorrek eman baitizkigu lerrakera jazarrezinak eta gure bihotza jarri lerrakera horien erregela eta balazta. Esan ohi da klima jakin eta inguruabar zehatzen azpian, poligamia ere onargarriagoa izan daitekeela, beste inguruabar eta klima batzuetan baino. Edonondik begira dakiola ere, herri guztietan suertatzen da hori bateraezina konpromiso baten oinarriekin, konpromiso horretan ematen direlako zer guztiak, gorputz eta arima.
‎Aurrerantzean ere, libre neuzkan larunbat gehienetan ibiltzen nintzen Parisen batera eta bestera. Lanean gurekin jarduten zuen madrildar batek esan ohi zuen, Madril ederragoa zela Paris baino. Harekin kontrakarrean aritzea alferrikakoa zenez, adarra jo nion.
‎Lekukoek esan ohi duten oro
2001
Esan ohi da produktu biologikoak garestiagoak direla, zer deritzozu honi buruz?
‎2.000 litro sagardo inguru hartzen zituen. Aspaldiko upelak dira eta sagardoa edukitzeaz gain, abadia handietan ardo bedeinkatua gordetzeko ere erabiltzen zutela esan ohi da.
‎Merkeegia iduritzen zait. Ongi dakizu, gutxik bezala, aurpegira esan ohi ditudala nere gauzak. Hau da batzuk barkatzen ez didatena.
‎Maitasuna edonoiz eta edonon topa daitekeela esan ohi da. Askok paisaia idilikoetan kokatzen dute euren ametsetako erromantzea, baina badira egunerokotasunaz zipriztinduta dauden beste hainbat lekuetan esperantza izaten dutenak ere.
‎Broma gisa beti esan ohi dugu gure hurrengo ikuskizunaren erronka alde batetik, dirutza bat egitea dela eta bestetik, berriz, ez dadila halako dirutza egiten ari garenik nabaritu. Baina, orain serio, pittin bat nire buruaren jabe izatea litzateke erronketako bat.
‎Teknologia berrien munduan ere, dena den, ate bat ixten bada leiho bat irekitzen dela esan ohi da, eta zailtasunei aurre egiteko eta desagerpena saihesteko irrati txikiek interneten laguntza izan dezakete. Irratiok edonondik beren mezua sarearen bidez zabal dezakete, interneteko" dial birtual" baten bidez. Honek gainera, informazioa mundu osora, oso koste baxuaren truk eta modu errazean hedatzeko aukera eskaintzen du, ordenagailua, audio programa eta soinu txartela besterik ez baitira behar.
Esan ohi da egia dela gerra batean hiltzen den lehena, eta hortaz, jakinaren gainean egon ginateke, ez da deus berririk. Berria edo, edonola ere, berriagoa dena da kontatzen dizkiguten gezurrak alde bakar batekoak izatea; orain gutxi arte, beti zegoen, aldez edo moldez, beste aldeak kontatzen zituen gezurren berri izateko modu bat edo beste.
‎Horregatik diot aldeak alde eta baieztapenari beroarena kenduta, Sarriren lagun izoztua edo Izagirreren Agirre zaharra literatura unibertsalaren ondare bihurtzen ez badira, kultura europar osoa ateratzen dela hor galtzaile(...). Halakoetan maisuen aipuak lagungarriak izan ohi direnez gero, gogora ekarriko dut nola Koldo Mitxelenak halako zerbait esan ohi zuen, gutxi gorabehera: kultura egiazko bat, bere buruarentzat sortzen ari denean, mundu osoarentzat ari dela sortzen.
‎" Didius Juliusek ere ispilu batek ematen dituen etorkizunari buruzko argitasunera jo zuen, uste ohi denez begiak sorgindurik eta gogoa lausoturik dituen haur batek begiratuz gero, izango direnak ikusten ditu. Haur batek Severoren etorrera eta Julianoren partiera ikusi zituela esan ohi da."
‎Estresa ez da bat batean agertzen; hiru fase daudela esan ohi da.
‎Medikuen esperientziak dioenez, burua hutsik sentitzen duela esan ohi da, begiak lausoturik eta erortzeko edo konortea galtzeko zorian sentitzen dela, azken hori sekula gertatu ez arren.
‎Barruko hemorroide horiek kanpora ateratzen direnean errazago odoltzen dira (medikuntzan prolapsatu esan ohi zaio).
‎Guk kritikatzen dugun jokabidea da disziplina zientifikoetatik praktika pedagogikoetara doana; hau da, haiek hauetara aplikatzea, esan ohi den bezala. Azkenhamarkadetan, bi eratan mamitu da jokabide hori:
‎[...] arteari kontrajartzen diogun errealitatea (bizitza esan ohi dugu) dagoenekogauza txit estetizatua da: hastapenetik errepresentazio literarioa da16.
‎Konbentzioetatik arrakastaz irteten dena errepikatu ei da normalean, eta segituan bilakatzen da konbentzio berri baten sustrai. Esan ohi denez, tradizioekiko hausturaere tradizio bat da. Cervantes Kixotea idazten hasi zen urteetan, zalduntza literaturaidealista eta aristokratikoa oso konbentzional bilakatuta zegoen eta idazle gehienekberen komertzialtasuna ahitu arte ustiatzen ziharduten, formulak, pertsonaiak etaegoerak lotsarik gabe liburu batetik bestera errepikatuz.
‎delakoan sartuta. Esan ohi da gizonek ez dutela beren gorputza perfumatu behar; baina gure gizartean kontrakoa frogatzen da. Gero eta gehiago dira gizonezkoentzako perfumeak, eta horra hor egunkariak esaten duena.
‎Nahitaezkoa da muki kantitate egokia edukitzea, batetik hezetasun gradua lortzeko, eta bestetik partikula usaindunak difusioaren bidez neurona hartzaileetara iritsi ahal izateko. Muki kantitate desegoki batek, gehiegizkoa edo gutxiegizkoa izanik, oztopatu egiten du usaimen ahalmena; sarritan, hotzeria dugunean janariak zaporerik ez daukala esan ohi da.
‎Beste kulturen aipamenak egiteagatik, Txinan perfumeak eta gorputz olioak K. a. 300 urte inguruan ezagunak zirela esan ohi da, eta segur asko data hori baino askoz lehenago ere izan zitezkeen ezagunak. Japoniara K. ondorengo 538 urtean pasatu omen zen batez ere intsentsuaren erreketa.
‎izenburuak aholkatzen, inpresioak trukatzen... Gero, bakoitza bere etxera, bere maitetxoarekin. Eta ziur nago Miren alai eta maitekorra egongo zela berearekin, ni nirearekin egongo nintzen bezala Esan ohi da lagunak mantendu behar direla bikotekidea galtzen baduzu ez bakarrik gelditzeko. Ni haratago joango naiz:
‎Eta, onenean, errua nirea izan zen, begi bistakoa zena onartu nahi ez izateagatik. Izan ere, gure osabak esan ohi duen gisan, ikusten dutenak dira itsu okerrenak.
‎Oso zaharkitua zegoen gizajoa izan ere. Bizitzak gaizki tratatua, esan ohi den bezala. Bistaz ezagutzen nuen.
‎Billete kontrolaria edo polizia etortzen bazitzaizkion, honelaxe esan ohi zien: " Jauna, oinetakoak garbituko dizkizut".
‎Gainera, nabarmenago omen dira suge liluratzaileen azpijokoak. Kobren pozoiak ez ziela kalterik egiten esan ohi zen lehenago. Usu, ordea, sugeei ahoa josi egiten omen diete edo letaginak kendu.
‎Eta gainerakoak euskal  prentsa dira euskarari sarrera uzten dioten heinean eta ez gehiagotan. Obras son amores, y no buenas razones, esan ohi da aski ezaguna dugun beste hiz  kuntza batean, eta ez dabiltza oker, nik uste, hori diotenak.
‎Erraz ager daiteke zer jakin nahi zuten galdatzaileek, eta zergatik. Mendiz haranzkoa ote nintzen ziren beldur, Burgos Palentzia aldekoa, maqueto bat beraz, bertako mintzaerarik jatorrenean esan ohi duten moduan. Maizegi gertatzen omen dira hauek, besteren ahoz ari naiz hizketan?
‎" Pintar como querer" esan ohi dute erdaraz. Eta badirudi, oroitezaren poderioz, geure arestiko kondaira aldatu beharrean gabiltzala.
‎Hori, gainera, ez zuen, dakidanez, hark asmatu. Are gehiago, esaldi horren asmatzaileek ez zuten alde onera irauli baizik egin gure antzinako liberalek gaiztoz esan ohi zutena: " fuerista, carlista".
‎Oihenartek ez zuen, egia esan, prosazko euskal zatirik, labur baino laburrago ez bada, utzi, baina latinez eta frantsesez eman zituenek ederki darakuste benetan trebea zela hitz lauz edo lainoz, argitasunaren aldetik, batez ere. Neurtitzetan, berriz, hotz agertzen zaigu maizenik, Â antzinakoek esan ohi zutenez edo nahiago baduzue epel. Ez da beste horrenbeste gertatzen, ordea, Etxeberrirekin.
‎Ez ote dago biderik, behar gorriaren ihesi, nagi goxoari amore emateko? Alferra beti lantsu, esan ohi da, eta lantsu bezain burutsu erantsi behar.
‎Bistan dago ezin etor zitekeela deus onik holako jardunbide batetik. Ez da ispilua izaten errudun holakoetan, gaztelaniaz esan ohi dutena zertxobait aldatuaz, geure aurpegi zimurra baizik. Ez genuke ahaztu behar era lotsagarrian jokatu dugula maiz euskaldunok aldi joanean, kultura gaietan batik bat eta geure hizkuntzarekiko batez ere.
‎Txorakeria gorria litzateke noski euskal idazle guztiak orain antzinako Greziako filosofiaz mintzatzen hastea, baina are gorriagoa euskal idazle bati gai horrezaz mintzatzeko eskubidea kentzea, gogoak ematen badio. " Berez behar Billabonakoa", esan ohi den bezala, eta" nor bere zoroak darabil". Sail horretan eta bestetan, gorengo mailan ala behekoan, badugu zeregin aski euskaraz idatzi nahi dugunok.
‎Bestela adierazten saiatuko naiz, adarrak(" con perdón de clérigos", esan ohi zuen Góngorak) aipatu behar baditut ere. Zezena adarduna da, maizenik (Mazzantini elgoibartarraren denboran bederen), baina adarmotz ere izan daiteke.
‎Habent sua fata libelli, esan ohi zuten inoiz" Poeta" ren gisan, eta baita beren irakurleek ere, irakurleek, entzuleek edota buruz ikasten  dituztenek, apurka eta zatika behinik behin. Ez zen hala behar eta, ustekabeko mirakuluz XVII. mendeko Lapurdin, Donibane eta Ziburuko kostaldean, bai ere halaber hinterland modura zuen Sara aldeko lur barrenetan, euskal literaturari, kristau eta katoliko, dakigun loraldia eman zion jende ikasi samalda, latinezko bertsoak (esate baterako) hutsik gabe neurtzen zekiena, ehun urtez geroago Larramendik neurtitz zuzenik sortzen ez zuelarik.
‎borroketan, eta borroka izan da estari nahiz nabari Espainian 1936z gerozko jarduna, zubigile izan genuen beste zenbaitzuekin, ez haatik gehiegirekin. Hara arterainokoak ez baitziren beti izan esan ohi zuten bezain ustelak, ezta gerokoak ere zenbait sineskorrek eta gehiago lotsagabek aldarrikatu izan duten adina heldu zorituak. Horrek erakusten digu, premiarik bada, ez dela beti, nahi eta nahi ez, kaltegarri eta are galgarri harako zubigintza hura, aski nabarmena behin batean gure etxe inguruan.
‎Goian bego, hemen esan ohi zenez eta zenak onartuko zukeenez.
‎Money is money esan ohi da beti. Euroak badu lehiakide gaitz eta boteretsua.
‎Ustekabean harrapatu nau euskara batuari buruzkoiritzi negatiboak. Garai batean hau eta askoz gehiago esan ohi zen. Baretu, edo hobe, desagertutzat ematen nuen etsaigoa.
‎historiak justizia egin dio euskarari, eta egun dagokion lekuan dago egon. Gaztelaniaz esan ohi den bezala, hizkuntzen arteko paperak banatuta daude.
‎Bigarrenik, posibilismo osoz jokatu. Ametsak etaurra tsak esan ohi du Erramun Baxokek. Bestalde, gure nahiak, aldizkari ofizialetan agertu arte, balizko eskubideak direla ez dugu begi bistatik galdu behar.
‎Mezuen edukia horietako bat da. Esate baterako, legitimazioek ondokoak esan ohi dituzte: biztanleak bertakoak edo inmigranteak diren, jainkoekin ahaidetuta dauden, atzeratutako edo goi mailako kultura baten partaide diren, garapen edo amaiera aldian aurkitzen diren.
‎Baina gehienetan, gogoari edo gogoaren inguruan dagoen zerbaiti ‘arrazoimen’ eman izan zaio izen. Gizakia animalia arrazoimenduna dela esan ohi da. Baina arrazoimen horren esanahia gizakiaren baitan, desberdina eta iluna izan da.
‎Eta dirau gaur ere. Ez nintzateke lasai geratuko nire iritzia eskaini gabe gizakiaz zientzialari batzuek esan ohi dutenari buruz. Zientziaren eta zehatzago eboluzioaren arazoa labainkorra da, oso aztertua, landua, eztabaidatua.
‎Legeak betebeharrak agintzen dituela esan ohi den eran, guk, aldiz, zera diogu: maitari izateak maitasunezko eginkizunak hautarazten dizkigula bakoitzari.
‎Baina luze gabe, arazoak agertzen hasi ziren. Arazoak eta zoritxarrak ez direla banaka etortzen esan ohi da, eta egia handia da hori; are, etortzen, emeki emeki eta konturatu gabe etortzen direla esango nuke, punta txikiko izeberg txiki bat bailiran, ezer ez direla ematen dutela, gero konturatzen zaren arte, izebergaren kasuan bezala, agerian dagoena halako hamar, edo hogei, edo ehun dela azpian dagoena. Nire kasuan, izebergaren punta pisu berriko paperak egiten hasi nintzenean ikusi nuen.
‎Idazleak, gero, bere erantzuna ontzat ematen duten konplizeak bilatzen ditu. Agian horregatik, esan ohi da asmo onez idatziriko liburu bakoitzak bere irakurleak bilatu nahi dituela. Agian zeu zara horietako bat.
2002
‎Udalbiltza nazio mailako erakunde bakarra izaki, Aberri Eguna deitzea berari dagokiola esan ohi duzue. Zein Udalbiltza ordea?
‎Nik esan ohi dut, idazle bat bere lanetik biziko ez baldin bada ere eta euskal literaturan gehienok ez gara lan honetatik bizi lan honetatik biziko balitz bezala lan egin behar duela, seriotasun guztiz. Orduan, nire idazteko modua, nolabait, modu diziplinatu bat da, ordu dezente eskatzen duena.
‎«Ez pentsa. Nahiko ortodoxoa naizela esan ohi dut, alderdiaren aparatua esatean ez dut berean interpretazio gaiztorik ikusten. Aparatuak beharrezkoak dira, kontua da alderdien aparatuek zer nolako funtzionamendua duten, normalki ez dute jendeak uste dutena».
‎Sarritan esan ohi dugu ondoko herrian kantari hitz egiten dutela. Eta hala da, bai.
‎Eta azkenean dirua eman egingo zuen. " Euskara maite duenak beretarrak ohoratzen ditu" esan ohi zuen. Beste behin zera aitortu zidan:
‎Hala ere, S. García Trujilloren (1995: 41) eta besteren baten iritzia alde batera utzita, esan ohi da Garoa eleberriak (1912) definitu zuela autorearen heldutasun narratiboa. Eleberri honetan Uribarriko (Oñati) Joanes artzainaren eta bere familiaren historia kontatu zuen Agirrek.
‎Senitartekoak bi dodaz: bata iztar lehengusua, urrinekoa; txiroa, esan ohi dan lez. Harek ez jan, ez lan.
‎Ez, ez estutu esan ohi eban etxekoak, jabea aurrean dagoanean, ez, deutso honek inori ezer egingo. Ixi, Baltza!!
‎Kaleko mutikoak horko ta hango abilkeriak, guzur eta abar esan ohi ebezan, eskuekaz eta gorputzagaz zeinu ta paristak eginaz. Andres, halango kontu garratzak entzun arren, ez zan aho zabalik, konkortuta geratzen.
‎Aspaldi esan ohi dabe, ardaorik ez edateko. Ardaoa egiten dabenek, ostera, arbin eta urduri jarri dira, droga ta alkoholaren txutxuaz ardaoa be, askatasun bage lotuko ete dan.
‎Gure arrantzaleak esan ohi daben lez: " samea egingo neuke" esanbarri doguna egia dana.
‎Odoljarioa ugaria edo larria dela esan ohi da 4tik 10 minutura bitartean irauten duenean eta, poliki bada ere, zauriaren gainean jarritako zapi garbia, zertxobait estutuz, xurgatzen duenean.
‎Gizakiok, Aranguren irakasleek esan ohi zuen bezala, ezin gara bizi ongiaz eta gaizkiaz haratago eta gizakion ondorio da garai jakin batean gizartea gidatzen duen moralitate maila.
‎Artean ez ziren Joko Olinpikoak inoiz ere filmatu. Joseph Goebbels propaganda ministroari alderdia eta espiritu nazia munduaren aurrean goresteko gertaera handi hura aprobetxatzea otu zitzaion. Oso ongi lotu zituen Lenik kirolaren estetika eta gogoeta filosofikoa, gertaera olinpikoaren aintzarako. Behin eta berriz esan ohi da Lenik asko lagundu ziela nazien arraza garbitasunaren eta alemaniarren botere ikusgarriaren aldeko idealak finkatzen. Baina, haren mezuen anbiguotasun handia aitortuta ere, bidegabekoa da Lenik arioak ez zirenak mespretxatu egiten zituela uste izatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
esan 2.337 (15,38)
Lehen forma
esan 2.106 (13,86)
Esan 207 (1,36)
esaten 14 (0,09)
Esaten 5 (0,03)
ESAN 3 (0,02)
diot 1 (0,01)
esateko 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 500 (3,29)
Alberdania 295 (1,94)
Berria 180 (1,18)
Argia 167 (1,10)
UEU 148 (0,97)
Pamiela 135 (0,89)
Booktegi 119 (0,78)
Susa 75 (0,49)
Euskaltzaindia - Liburuak 69 (0,45)
Jakin 62 (0,41)
Consumer 53 (0,35)
Jakin liburuak 53 (0,35)
Karmel Argitaletxea 44 (0,29)
Labayru 38 (0,25)
Open Data Euskadi 32 (0,21)
Euskaltzaindia - EITB 29 (0,19)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 28 (0,18)
Hitza 23 (0,15)
LANEKI 22 (0,14)
Urola kostako GUKA 16 (0,11)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 15 (0,10)
goiena.eus 14 (0,09)
Karmel aldizkaria 14 (0,09)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 13 (0,09)
Uztaro 13 (0,09)
Deustuko Unibertsitatea 12 (0,08)
Erlea 10 (0,07)
Uztarria 10 (0,07)
aiurri.eus 10 (0,07)
EITB - Sarea 9 (0,06)
AVD-ZEA liburuak 9 (0,06)
Bertsolari aldizkaria 9 (0,06)
hiruka 8 (0,05)
alea.eus 7 (0,05)
HABE 6 (0,04)
Ikaselkar 6 (0,04)
Maxixatzen 6 (0,04)
uriola.eus 6 (0,04)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 6 (0,04)
Txintxarri 6 (0,04)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 5 (0,03)
Kondaira 5 (0,03)
Guaixe 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 4 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 4 (0,03)
Sustraia 4 (0,03)
Karkara 4 (0,03)
Zarauzko hitza 4 (0,03)
Aldiri 3 (0,02)
ETB dokumentalak 3 (0,02)
Kresala 3 (0,02)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Berriketan 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia