2000
|
|
Lehenengo eta behin,
|
esan
dezagun bi bide segitu ohi direla informazioa erdiesteko: alde batetik, hedabideak berak bilatutakoan aurkitzen den informazioa dago; eta bestetik, gizarteko erakunde, pertsona zein elkarteek komunikabideetara bidaltzen dutena, interesak eraginda.
|
2005
|
|
J. ERKOREKA.
|
Esan
dezagun bi aitorpen maila daudela, bata ofizialtasunari dagokiona eta bestea existentziari dagokiona.
|
|
Eskualduna aipatu dugunez gero,
|
esan
dezagun bi hitzez zer zen eta norentzat egina, aski ezaguna bada ere: Louis Etxeberrik Berdolyren Le Réveil Basque kazeta gorriari buru egiteko 1887an sortutako astekari elebidu na, Baionan aterea, bere burua euskalduntzat eta euskaldunentzat egina zeu kana, familia, erlijio katoliko eta jabego pribatuaren aldekoa, aita familiakoa ren, apaizaren eta gobernuaren larderia nahi zuena, kazeta borrokari eta ihar dukitzailea.
|
|
Gizabanakoen hizketaren esku dago hizkuntzaren errealizazioa, baina, aldi berean eta ikusi bezala, hizketa hori pertsonala izateaz gain soziala ere bada eta, honengatik, ezinbestekoa da ere horizonte linguistiko komun batez hitz egitea. Giza komunikaziorako beharrezkoa den marko hau da, hain zuzen, nazio baten hizkuntzak —historia eta kultura jakin bat duen giza-talde baten mintzairak— ahalbidetzen eta eskaintzen duena, eta honengatik
|
esan
dezakegu bi horien artean elkarreragin sakon eta zabala ematen dela105. " Hizkuntza" eta" nazioa" hain daude beraien artean" lotuta", ezinbestean behar dutela izan elkarrekin pentsatuak eta kontsideratuak:
|
2008
|
|
Ariketa:
|
esan
itzazu bi izen elkartuz osatutako hitzak.
|
|
Ariketa:
|
esan
itzazu bi aditz elkartuz osatutako hitzak.
|
|
Ariketa:
|
esan
itzazu bi adjektibo elkartuz osatutako hitzak.
|
2009
|
|
Hor dago gakoa. Gobernua osatzea helburu badute,
|
esan
dezatela biek, PSEk eta PPk.
|
2011
|
|
Gauzak zehazten hasita, nire irudiko posiblea da Sarrionandiaren bi etapari buruz hitz egitea. Alegia,
|
esan
dezagun bi alorretan aritu izan dela, bata literatura zentzu estriktoan (poesia, narrazioa) eta bestea entsegua, saiakera. Lehen etapa batean testu laburren bidez aritu da beti:
|
2013
|
|
–Dagoeneko ez da benetako gizonik geratzen! ?
|
esan
dezake bietako batek, edalontzia eskuetan duela dantzan jarraitzen duen bitartean.
|
|
Ikasmaterialei haur eta gazteentzako argitalpenen berrargitalpenak eransten badizkiegu, %31 horren %84, 7raino goaz bien artean. Laburbilduz,
|
esan
genezake bi liburu mota horien berrargitalpena tamaina onean dagoela, baina ez bat ere gainerakoena.
|
|
Erro semitak eta erlijio kristauak bizitzaren Iturria ulertzeko duen moduaren ondorio eta bilakaera ere bada, nolabait, askatasunaren eta berdintasunaren sinesmen hori. Printzipio politiko gorenen panteoian gutxienez bi mendeko ibilbidea egin ondoren,
|
esan
dezakegu bi totem horien inguruan sortu dela egun bizi dugun errealitate bizkor eta irekia. Eta totemok bidean munstroak ere sortu dituztela.
|
2015
|
|
Argitalpen horien egilea Charles Henri Hennebutte izan zen, Blancheren senarra, editore baionarra. Izan ere, topiko petral hori alderantziz jarrita,
|
esan
dezakegu bi emakume handi hauek, bi gizonezko handi izan zituztela atzean: Hennebutte batetik, eta aita bestetik, Pierre Jacques Feillet, litografoa bera.Paisaiari dagokionez, Feillet ahizpak, korronte erromantikoaren barruan kokatu arren, ez ziren mugatu itsasbazter eta mendi bukolikoetara; hor daukate, adibidez, Tolosako La Esperanza paper fabrika, Gipuzkoako industrializazioaren hasierako mugarritzat jotzen dena.
|
2016
|
|
Jasan, eraman, bildur ta kokiltasuna azpiratzen dituanez, sendotasunari dagozkion egizkizunak dira; eraso, ekin berriz, azarkeria neurritzen duanez dagozkionak. Au onela izanik, oraiñ
|
esan
genezake bi eginkizun oietatik lenbizikuan, jasatzean, emakumea kementsuagua dala. Erasotzeko, ekiteko, gizonezkua adoretsuago agertu oi da geienetan, egia da; baña eginkizun onetan ere, bere aultasunetik indarra atereaz bezala, bere lagunik bizkorrena askotan izanaz gañera, erasotzeko bear duan indarra emakumearen ikasbideak gizonari askotan eman dio".
|
2017
|
|
–Ba uste dut horretan oker zabiltzatela zure ahizpa eta zu, esaten dit gogor, zuzen, sendo?. Ze, zure gurasoak ezagutzen ez ditudan arren, badakit, seguru nago, eta ziurtasunez
|
esan
diezazuket biontzat dutela maitasuna, bai zuretzat, bai zure ahizparentzat.
|
2019
|
|
|
Esan
genezake bi diskurtso horien oinarrian, herri bat, hizkuntza bat, estatu bat, ideia dagoela.
|
|
Nekane Balluerka (UPV/EHUko errektorea): Euskaltzaindia eta Unibertsitatea bi erakunde desberdin dira, baina
|
esan
dezakegu bi biak eskutik helduta ibili direla azken mende erdian.
|
|
Gaurko ekitaldian Nekane Balluerkak adierazi duenez, Euskaltzaindia eta Unibertsitatea bi erakunde desberdin dira, baina
|
esan
dezakegu bi biak eskutik helduta ibili direla azken mende erdian. Euskaltzaindiak merezimendu osoz jaso du Euskal Herriko Unibertsitatearen urrezko domina.
|
2020
|
|
Tokiei buruzko azken xehetasun gisa,
|
esan
dezagun biak daudela Brocas eta Labrit lotzen dituen errepidearen eskuin aldetik, Labriteko noranzkoan; eta errepide horren beraren beste aldean, A ren eta B ren arteko tarte horretan, tailer mekaniko bat dagoela.
|
|
|
Esan
zezakeen bi uharte direla, Vigoko Itsasadarrean kokatuak, Rande senaian, eta behiala itsas bataila askoren lekuko izan zirela, eta horregatik dozenaka galeoi, altxorrez gainezka, ezkutatzen direla hango itsas hondoan.
|
2021
|
|
Perpaus hauek definitzeko,
|
esan
dezakegu bi erlazio mota daudela haietan: batetik, inferentzia erlazio bat dugu, aurresuposizio bat:
|
|
Partizipioetatik sortu ziren izen zenbait lexikalizaturik geratu dira hizkuntzan (esan zaharrak, hilak, irabaziak...), eta beste batzuk partizipio erabilera galdu eta oso osoan dira izenak (erauntsi, bizi...). Gauza bera
|
esan
genezake bi aditz elkarturik moldatzen diren izenez: joan etorriak, har (tu) emanak, sal (du) erosiak...
|
|
41.4.4b Galdegaiaz puntu honetan esandakoak laburbilduz,
|
esan
dezakegu bi ezaugarri hartu ditugula kontuan euskaraz galdegaia definitzeko orduan: intonazioa, batetik, eta zati galderaren erantzuna izatea, bestetik.
|
2022
|
|
Eta iruditzen zait horietako askotan topa ditzakegula neurrira egindako egiaren eraikuntzaren adibideak.Egitate eta baieztapen guztiak zuzenean ezagutzen ez ditudala aitortuz, baina bai horietako asko eta, batez ere, funtsezkoak, esan dezaket identifikatu ahal izan dudala egindako baieztapen asko honako kasu hauetakoren baten barruan kokatzen direla: • Funtsezko alderdiak ez aipatzea, edo garrantzia kentzea.• Alderdi hutsalei garrantzia ematea.• Egia komuna esatea; adibidez: arau batean islatua, baina horren zentzua aldatuta.• Loturarik ez duten kausak edo ondorioak erlazionatzea.• Beste batzuei eskatzen zaizkien jarreren eta norberaren portaeren arteko kontraesana.Edozeinek
|
esan
lezake bi alderdien informazioetan izan direla mota horretako kontuak. Onartzen dut.
|
2023
|
|
Abestiak izan ziren lehenengo.
|
Esan
dezakegu bi fasetan egin dugula albuma, pandemia sartu zelako tartean. Kantuak egin, lan batean bildu eta grabatu aurrena, eta egoerak ahalbidetu digunean zuzenean aurkeztu gero.
|
|
Aurki herri guztietan ez duk igandero meza egongo. Nik pozik
|
esan
zezakeat bi herrietan oso talde prestatua uzten dudala, igande batean apaizik ez bada eliza zabaldu eta ospakizunak egiteko.
|
|
Mundua beraiek bezala ikusten dutenekin konektatzeko beharra sentituko dute naturalki. Gure mundua, helduona, eta gaztearena ez dira berdinak zentzu horretan;
|
esan
genezake bi mundu ezberdinetan jaio eta bizi garela, nolabait. Egoera horretan, ordea, garrantzizkoa da, batetik, nerabeen mundura gerturatzea, ulertzea eta legitimizatzea, osasuntsua den neurrian.
|