2000
|
|
Datu hauek ezagutu ondoren galdera bat egin behar
|
diogu
gure buruari. Errealitatea izanik Nafarroako populazioaren bi herenek elebitasunaren aldeko apustua egiten duela, zergatik aurkitzen dugu euskararen kontrako jarrera bortitza?
|
2002
|
|
Erronka horietako asko hor dauzkagu oraindik eta hemendik hilabete batzuetara egiten ari garen guztiari nota jartzeko gisan egongo gara. Guk ere baditugu gure kontraesanak, besterik
|
esatea
gure buruari iruzur egitea litzateke.
|
|
Diglosiak eragiten duen literatura benazkoa ez ote den galdetu behar
|
diogu
gure buruari, beste batzuek jorraturiko lana gider dugula. Galiziakoa ez ezik, Probentzakoa eta Euskal Herrikoa ditu aztergai Kortazarrek, Kataluniakoari aitortuz diglosiaren bide malkarretik irten izana.
|
2004
|
|
Hobe dugu horrelakorik ez egitea, ez badugu eromenean erori nahi edo, beharbada okerrago dena, ez badugu erotzat jo gaitzaten gura. Goizean gosaltzen dugu eta ez gara zalantzan hasiko oraindik lo ote gauden —beharbada erdi lo eta erdi iratzarrita gauden arren—; esertzen gara telebista ikusteko eta ez
|
diogu
gure buruari galdegiten ea pantailan agertzen den kontu hori benetan gertatu den ala ez —sarritan, larregitan, ziri ederrak sartzen dizkiguten arren—; lagunekin elkartzen gara eta ez gara ingurukoei galdegiten hasten ondoko lagun hau atzoko edo herenegungo lagun berbera ote den, umorez, orrazkeraz, janzkeraz, e.a. oso aldatuta dakusagun arren edo gauza ezberdinak kontatu eta beste tonu ... Etxeko bebarrutik irten eta beti eskuinean ikusi dugun Aloña mendia han izango dugu lainoek ezkutatuta egonda ere, bera ikusten ez dugun arren; beti bat guretzat, beti Aloña, bere koloreak aldatzen diren arren urtaroaren edo eguraldiaren arabera.
|
|
Defendituko genuke badela kanpoan mundu bat sentimenen bidez gureganatzen duguna bera den moduan. Bide honetatik errealitatearen ezagutza zehatza eta fidagarria izango genuke, parekotasun bat legokeelako munduaz guk buruan dugun irudiaren eta errealitatearen artean, nolabait
|
esateagatik
gure buruak benetako errealitatearen argazki fidagarria eskainiko ligukeelako. Zeregin horretan osagai garrantzitsu bat kontzeptuak izango lirateke, baina hauek gure adimenean orokorketa baten bidez sortuko lirateke.
|
2005
|
|
Demokraziaz mintzatzen denean, sistema politikoaz besteko gairik ez da aipatzen. Ez dira eztabaidatzen egunero inork aipatu gabe gure bizitzak mugatzen dituzten kontuak, ez ditugu kolokan paratzen afektibitatea edo maitasuna kudeatzeko porrot egin duten manerak, ez zaigu bururatzen jendearen arteko harremanek egokiagoak eta erosoagoak izan luketela, demokrazia autentikoago batean, ez
|
diogu
gure buruari galdetzen nori egiten dion mesede gure ekonomia partikularren berri jendaurrean emateko debeku adierazi gabeko horrek, eta isilik segitzen dugu, otzan, gure sekretutxoak gordeta... Dinouart apaizak herritarrok horrela, isilik, egoteko esaten zuen.
|
2008
|
|
Horretan, akademiak edo asmatzen du edo etorkizun beltza dauka. Ezin
|
diogu
gure buruari arau-emaile izena jarri, baldin eta teknologia berrietan gu ere sartuta ez baldin bagaude.
|
2009
|
|
Are hurbilagora etorriz denboran eta espazioan, Karlistadak eta 36ko Gerra dauzkagu guk, bi eremu ia birjin birjinak euskal literaturarentzat. Beharbada interes literario gastatua dutela iruditzen zaigu; agian beldur
|
diogu
gure buruak nabarmen uzteari; edo urrutiegi ikusten ditugu; edo ez dakigu zein trepeta literarioekin hurbildu garai haietara...
|
2011
|
|
Espero dezagun ETAk ukatu ez duen hornidura alorrera mugatu izatea. Noski, erakunde armatu bat hornitzen denean zertarako den galdetu behar
|
diogu
gure buruari. Atentatuak egiteko bada, gaizki.
|
|
–Kulturaren museo ondare ikuspegi batetik, gaelikoa, gaur egun dagoen egoeran, beste ehun urtez ere iraunarazi dezakete Irlandan. Hori opa
|
diogu
gure buruari??. Julen Arexolaleiba,. Hizkuntza politika ez da hautu pertsonal bat?, Larrun, 141 alea, 2010, 4 or.
|
2012
|
|
Hartzailea nor den jakinda, honako galdera hau egin behar
|
diogu
gure buruari: Berez, zer jakin behar du. Mezuaren edukiak ez dio denbora galarazi behar irakurtzen duenari.
|
2013
|
|
Aurkezpena prestatzerakoan zer esango dut nire azalpenean? galdera egin behar
|
diogu
gure buruari. Gauzak oso ondo planifikatu behar dira, esan behar diren gauzak zein diren hasi aurretik ezagutzeko.
|
|
asertibitate falta, besteenera makurtzeko joera, desoreka demolinguistikoen eragina areagotzea. Kontuz, ea orain etika zerutiar hori eskatu behar
|
diogun
gure buruari, eta etika horren izenean berriro motz behar dugun gelditu euskarak behar dituen ahalmen eta botereen formulazioan. Etika ekologikoak zorrotza behar du izan, jai du bestela.
|
2014
|
|
Zertarako balio dute gustu desberdinek, gogo desberdinek, ez bada
|
esateko
gure buruek modu desberdinetan funtzionatzen dutela, modu desberdinean pentsatzen dugula?
|
2015
|
|
" Ederki ari haiz, duintasuna lehenesten baituk hire zuzentasunen eta leialtasunen aitzinean. Hire ikuspegia ez zitekek objektiboago izan, gauza jakina baita zuzentasunen eta leialtasunen koadroa, denok behar
|
diogula
gure buruari oroitarazi, Kreadoreari zuzentzen diogun eguneroko otoitzean.
|
2016
|
|
Komunitate indigenetan neska pila bat bortxatzen zituzten eta beldur ginen. 2005ean, indarkeria sexuala salatzen hasi ginen,
|
esaten
gure buruak defenditu behar genituela, gure lurraldea bezala. Guretzat gorputza bizitzaren espazio esanahidun bat da.
|
|
Eta are urrutiago ere joan nahi dugu (barre). Konstituzio honek ez du Islandia herrialde perfektu bihurtuko, baina hasiera bat jarri nahi
|
diogu
gure buruen bertsio berritu bati. Konstituzio berriak ez du herrialdea salbatuko, badakigu.
|
2017
|
|
A. Martinez: Normalean, balorazioa beti zentratzen da ikaslearen ahulguneetan, eta gainera kontuan hartu gabe ikaslearen testuingurua edo zer ari den bizitzen etxean, lagunekin… Eskatzen diogu ikasleari gutxieneko batzuk gainditzeko, baina ez
|
diogu
gure buruari galdetzen ea aurrerapen horiek egin ditzan zein ezaugarri dituen guk eskaintzen diogun testuinguruak eta ea berari egokitzen zaion testuingurua den. Karga guztia umearengan jartzea ez da batere justua.
|
|
Badaezpada ez dugula gustukoa duzun soineko eder hori jantziko, hankak eta bularraldea ageri samar eramatea arriskutsua delako. Ohitura bilakatu da guretzat, eta honezkero ez
|
diogu
gure buruari galdetzen zertarako diren beldur horiek, barneratu egin ditugu-eta. Guztia, gainera, geure onerako denez gero, nola uko egin hori guztia normaltzat hartzeari?
|
2019
|
|
Ikuspegi berri horretatik, lehenik, euskal nazioa ordezkatzen duten euskal alderdien esparruadefinitu behar da. Hala, ikusten da euskal alderdiak Euskal Herriko 7 lurraldetara hedatzen direla.Irizpideak zedarritzeko unitatea nazioa den neurrian, galdera bat egin behar
|
diogu
gure buruari: euskal lurralde horretan hauteskundeetan parte hartzen duten alderdiek zein nazio ordezkatzendituzte. Euskal alderdi sistemaren kasuan, ikusten da hiru naziotako alderdiak daudela:
|
|
Eta orain galdera hau egin behar
|
diogu
gure buruari.
|
|
Guk denok esan behar
|
diogu
gure buruari ea pixka bat txiroago izan gaitezkeen.
|
2020
|
|
Norbaitek baldin badauka Airbnb edo Uber bezalako plataformen alternatiba kooperatiboa eraikitzeko gaitasuna hori Mondragon da. Baina horretarako hanka bat airean jarri eta amets egiteko baimena eman behar
|
diogu
gure buruari. Eta, beste alde batetik, iruditzen zait gizartean inpaktu handiagoa izateko gainontzeko eragileekin eta bereziki instituzio publikoekin lankidetza estuagoan jardun genukeela.
|
2021
|
|
Denek lasai asko erabiltzen duten hitza da, baina emakumeok zentzu zehatz bat ematen diogunean, eskandalizatu egiten dira. Eskandalu hori bukatu nahi dugu, baina argi eta garbi
|
esan
gure buruaren gainean guk agintzen dugula, ez beste inork".
|
|
Basarrik bere burua jantzi izan ez balu ez baitzuen bertsolaritza janztea lortuko (Lertxundi);[...] geure burua jantzi ahala deboziogai horien ezerezaz jabetzen garenean (Elexpuru). Baina Goizetan, ohetik jaikitzen garelarik janzten gara esaten dugu, eta ez dugu
|
esaten
gure burua janzten dugula. Zernahi gisaz, batzuetan anbiguo samarrak dira itzuli hauek:
|
2023
|
|
Adibidez, eta badirudi halako titularrak satisfakzio puntu bat ere ematen digula, horrekin eskandalizatu ahal izateak, baina ez
|
diogu
gure buruari galdetzen gazteek benetan zein baliabide izan dituzten gaiarekin harremantzeko eta ezagutza banku hori eraikitzeko, edo horri buruzko narratibak eraikitzeko. Errealitatea da oso baliabide eskasak izan dituztela, eskoletan gaia apenas ez delako lantzen, alderdiak oraindik ez dira gai izan unitate didaktiko bat adosteko, gaiak izugarrizko desadostasunak sortzen ditu esparru politikoan, eta sozialki ere ez da tematizatzen den gai bat, ez baldin bada oso eremu intimoan edo ideologikoki oso hurbilekoa den jendearekin.
|
|
Eta emozio horiek konkretuak izateko, gure pentsamendua ere lanean jarri behar dugu. Lagundu egin behar
|
diogu
gure buruari eta ekintza argudioekin sostengatu. Adibide bat, pertsonaia batek besteari esaten dio:
|
|
Bikoiztasun hura modu jarraituan egoten da, beti, denetan, eta ez eskolan bakarrik; izan ere normalean kasik egunero gertatzen zaio frantses orori Frantziarentzat eta Frantziaren ikuspuntutik pentsatzea egunkaria irakurtzean edo politikaz solastatzen denean familian edo tabernan; momentu horretatik beretik eta harik eta bere pertsona pribatura itzultzen den artio, ez da gehiago oroitzen bertute pribatuez zeinen beharrezkotasuna berarentzat sentitzen duen modu guti edo aski lausoan. Guhaurez edo gure familiez ari garela, guti edo aski onartua da ez dela sobera espanturik egin behar eta gure iritziez mesfidatu behar garela juje eta jujatu orobat garenean; galdatu behar
|
diogula
gure buruari ea besteek ez duten gure kontra hein batean arrazoi; ez garela sobera aintzinean jarri behar eta ez dugula gure alde bakarrik pentsatu behar; hots gure egoismoa eta urguilua mugatu behar ditugula. Alabaina egoismo nazionala, urguilu nazionala praktikatzen ditugunean, ez dugu bakarrik mugarik gabeko zilegitasuna, baina obligazioa antzeko zerbaitek hori maila gorenean ere praktikatzea inposatzen digu; egoera horretan, besteen alderako begirunea, erru pertsonalen aitortza, umiltasuna, desioak nahita mugatzea krimen eta sakrilejio bilakatzen dira.
|