Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Datu hauek ezagutu ondoren galdera bat egin behar diogu gure buruari. Errealitatea izanik Nafarroako populazioaren bi herenek elebitasunaren aldeko apustua egiten duela, zergatik aurkitzen dugu euskararen kontrako jarrera bortitza?
2002
‎Erronka horietako asko hor dauzkagu oraindik eta hemendik hilabete batzuetara egiten ari garen guztiari nota jartzeko gisan egongo gara. Guk ere baditugu gure kontraesanak, besterik esatea gure buruari iruzur egitea litzateke.
‎Diglosiak eragiten duen literatura benazkoa ez ote den galdetu behar diogu gure buruari, beste batzuek jorraturiko lana gider dugula. Galiziakoa ez ezik, Probentzakoa eta Euskal Herrikoa ditu aztergai Kortazarrek, Kataluniakoari aitortuz diglosiaren bide malkarretik irten izana.
2004
‎Hobe dugu horrelakorik ez egitea, ez badugu eromenean erori nahi edo, beharbada okerrago dena, ez badugu erotzat jo gaitzaten gura. Goizean gosaltzen dugu eta ez gara zalantzan hasiko oraindik lo ote gauden —beharbada erdi lo eta erdi iratzarrita gauden arren—; esertzen gara telebista ikusteko eta ez diogu gure buruari galdegiten ea pantailan agertzen den kontu hori benetan gertatu den ala ez —sarritan, larregitan, ziri ederrak sartzen dizkiguten arren—; lagunekin elkartzen gara eta ez gara ingurukoei galdegiten hasten ondoko lagun hau atzoko edo herenegungo lagun berbera ote den, umorez, orrazkeraz, janzkeraz, e.a. oso aldatuta dakusagun arren edo gauza ezberdinak kontatu eta beste tonu ... Etxeko bebarrutik irten eta beti eskuinean ikusi dugun Aloña mendia han izango dugu lainoek ezkutatuta egonda ere, bera ikusten ez dugun arren; beti bat guretzat, beti Aloña, bere koloreak aldatzen diren arren urtaroaren edo eguraldiaren arabera.
‎Defendituko genuke badela kanpoan mundu bat sentimenen bidez gureganatzen duguna bera den moduan. Bide honetatik errealitatearen ezagutza zehatza eta fidagarria izango genuke, parekotasun bat legokeelako munduaz guk buruan dugun irudiaren eta errealitatearen artean, nolabait esateagatik gure buruak benetako errealitatearen argazki fidagarria eskainiko ligukeelako. Zeregin horretan osagai garrantzitsu bat kontzeptuak izango lirateke, baina hauek gure adimenean orokorketa baten bidez sortuko lirateke.
2005
‎Demokraziaz mintzatzen denean, sistema politikoaz besteko gairik ez da aipatzen. Ez dira eztabaidatzen egunero inork aipatu gabe gure bizitzak mugatzen dituzten kontuak, ez ditugu kolokan paratzen afektibitatea edo maitasuna kudeatzeko porrot egin duten manerak, ez zaigu bururatzen jendearen arteko harremanek egokiagoak eta erosoagoak izan luketela, demokrazia autentikoago batean, ez diogu gure buruari galdetzen nori egiten dion mesede gure ekonomia partikularren berri jendaurrean emateko debeku adierazi gabeko horrek, eta isilik segitzen dugu, otzan, gure sekretutxoak gordeta... Dinouart apaizak herritarrok horrela, isilik, egoteko esaten zuen.
2008
‎Horretan, akademiak edo asmatzen du edo etorkizun beltza dauka. Ezin diogu gure buruari arau-emaile izena jarri, baldin eta teknologia berrietan gu ere sartuta ez baldin bagaude.
2009
‎Are hurbilagora etorriz denboran eta espazioan, Karlistadak eta 36ko Gerra dauzkagu guk, bi eremu ia birjin birjinak euskal literaturarentzat. Beharbada interes literario gastatua dutela iruditzen zaigu; agian beldur diogu gure buruak nabarmen uzteari; edo urrutiegi ikusten ditugu; edo ez dakigu zein trepeta literarioekin hurbildu garai haietara...
2011
‎Espero dezagun ETAk ukatu ez duen hornidura alorrera mugatu izatea. Noski, erakunde armatu bat hornitzen denean zertarako den galdetu behar diogu gure buruari. Atentatuak egiteko bada, gaizki.
‎–Kulturaren museo ondare ikuspegi batetik, gaelikoa, gaur egun dagoen egoeran, beste ehun urtez ere iraunarazi dezakete Irlandan. Hori opa diogu gure buruari??. Julen Arexolaleiba,. Hizkuntza politika ez da hautu pertsonal bat?, Larrun, 141 alea, 2010, 4 or.
2012
‎Hartzailea nor den jakinda, honako galdera hau egin behar diogu gure buruari: Berez, zer jakin behar du. Mezuaren edukiak ez dio denbora galarazi behar irakurtzen duenari.
2013
‎Aurkezpena prestatzerakoan zer esango dut nire azalpenean? galdera egin behar diogu gure buruari. Gauzak oso ondo planifikatu behar dira, esan behar diren gauzak zein diren hasi aurretik ezagutzeko.
‎asertibitate falta, besteenera makurtzeko joera, desoreka demolinguistikoen eragina areagotzea. Kontuz, ea orain etika zerutiar hori eskatu behar diogun gure buruari, eta etika horren izenean berriro motz behar dugun gelditu euskarak behar dituen ahalmen eta botereen formulazioan. Etika ekologikoak zorrotza behar du izan, jai du bestela.
2014
‎Zertarako balio dute gustu desberdinek, gogo desberdinek, ez bada esateko gure buruek modu desberdinetan funtzionatzen dutela, modu desberdinean pentsatzen dugula?
2015
‎" Ederki ari haiz, duintasuna lehenesten baituk hire zuzentasunen eta leialtasunen aitzinean. Hire ikuspegia ez zitekek objektiboago izan, gauza jakina baita zuzentasunen eta leialtasunen koadroa, denok behar diogula gure buruari oroitarazi, Kreadoreari zuzentzen diogun eguneroko otoitzean.
2016
‎Komunitate indigenetan neska pila bat bortxatzen zituzten eta beldur ginen. 2005ean, indarkeria sexuala salatzen hasi ginen, esaten gure buruak defenditu behar genituela, gure lurraldea bezala. Guretzat gorputza bizitzaren espazio esanahidun bat da.
‎Eta are urrutiago ere joan nahi dugu (barre). Konstituzio honek ez du Islandia herrialde perfektu bihurtuko, baina hasiera bat jarri nahi diogu gure buruen bertsio berritu bati. Konstituzio berriak ez du herrialdea salbatuko, badakigu.
2017
‎A. Martinez: Normalean, balorazioa beti zentratzen da ikaslearen ahulguneetan, eta gainera kontuan hartu gabe ikaslearen testuingurua edo zer ari den bizitzen etxean, lagunekin… Eskatzen diogu ikasleari gutxieneko batzuk gainditzeko, baina ez diogu gure buruari galdetzen ea aurrerapen horiek egin ditzan zein ezaugarri dituen guk eskaintzen diogun testuinguruak eta ea berari egokitzen zaion testuingurua den. Karga guztia umearengan jartzea ez da batere justua.
‎Badaezpada ez dugula gustukoa duzun soineko eder hori jantziko, hankak eta bularraldea ageri samar eramatea arriskutsua delako. Ohitura bilakatu da guretzat, eta honezkero ez diogu gure buruari galdetzen zertarako diren beldur horiek, barneratu egin ditugu-eta. Guztia, gainera, geure onerako denez gero, nola uko egin hori guztia normaltzat hartzeari?
2019
‎Ikuspegi berri horretatik, lehenik, euskal nazioa ordezkatzen duten euskal alderdien esparruadefinitu behar da. Hala, ikusten da euskal alderdiak Euskal Herriko 7 lurraldetara hedatzen direla.Irizpideak zedarritzeko unitatea nazioa den neurrian, galdera bat egin behar diogu gure buruari: euskal lurralde horretan hauteskundeetan parte hartzen duten alderdiek zein nazio ordezkatzendituzte. Euskal alderdi sistemaren kasuan, ikusten da hiru naziotako alderdiak daudela:
‎Eta orain galdera hau egin behar diogu gure buruari.
‎Guk denok esan behar diogu gure buruari ea pixka bat txiroago izan gaitezkeen.
2020
‎Norbaitek baldin badauka Airbnb edo Uber bezalako plataformen alternatiba kooperatiboa eraikitzeko gaitasuna hori Mondragon da. Baina horretarako hanka bat airean jarri eta amets egiteko baimena eman behar diogu gure buruari. Eta, beste alde batetik, iruditzen zait gizartean inpaktu handiagoa izateko gainontzeko eragileekin eta bereziki instituzio publikoekin lankidetza estuagoan jardun genukeela.
2021
‎Denek lasai asko erabiltzen duten hitza da, baina emakumeok zentzu zehatz bat ematen diogunean, eskandalizatu egiten dira. Eskandalu hori bukatu nahi dugu, baina argi eta garbi esan gure buruaren gainean guk agintzen dugula, ez beste inork".
‎Basarrik bere burua jantzi izan ez balu ez baitzuen bertsolaritza janztea lortuko (Lertxundi);[...] geure burua jantzi ahala deboziogai horien ezerezaz jabetzen garenean (Elexpuru). Baina Goizetan, ohetik jaikitzen garelarik janzten gara esaten dugu, eta ez dugu esaten gure burua janzten dugula. Zernahi gisaz, batzuetan anbiguo samarrak dira itzuli hauek:
2023
‎Adibidez, eta badirudi halako titularrak satisfakzio puntu bat ere ematen digula, horrekin eskandalizatu ahal izateak, baina ez diogu gure buruari galdetzen gazteek benetan zein baliabide izan dituzten gaiarekin harremantzeko eta ezagutza banku hori eraikitzeko, edo horri buruzko narratibak eraikitzeko. Errealitatea da oso baliabide eskasak izan dituztela, eskoletan gaia apenas ez delako lantzen, alderdiak oraindik ez dira gai izan unitate didaktiko bat adosteko, gaiak izugarrizko desadostasunak sortzen ditu esparru politikoan, eta sozialki ere ez da tematizatzen den gai bat, ez baldin bada oso eremu intimoan edo ideologikoki oso hurbilekoa den jendearekin.
‎Eta emozio horiek konkretuak izateko, gure pentsamendua ere lanean jarri behar dugu. Lagundu egin behar diogu gure buruari eta ekintza argudioekin sostengatu. Adibide bat, pertsonaia batek besteari esaten dio:
‎Bikoiztasun hura modu jarraituan egoten da, beti, denetan, eta ez eskolan bakarrik; izan ere normalean kasik egunero gertatzen zaio frantses orori Frantziarentzat eta Frantziaren ikuspuntutik pentsatzea egunkaria irakurtzean edo politikaz solastatzen denean familian edo tabernan; momentu horretatik beretik eta harik eta bere pertsona pribatura itzultzen den artio, ez da gehiago oroitzen bertute pribatuez zeinen beharrezkotasuna berarentzat sentitzen duen modu guti edo aski lausoan. Guhaurez edo gure familiez ari garela, guti edo aski onartua da ez dela sobera espanturik egin behar eta gure iritziez mesfidatu behar garela juje eta jujatu orobat garenean; galdatu behar diogula gure buruari ea besteek ez duten gure kontra hein batean arrazoi; ez garela sobera aintzinean jarri behar eta ez dugula gure alde bakarrik pentsatu behar; hots gure egoismoa eta urguilua mugatu behar ditugula. Alabaina egoismo nazionala, urguilu nazionala praktikatzen ditugunean, ez dugu bakarrik mugarik gabeko zilegitasuna, baina obligazioa antzeko zerbaitek hori maila gorenean ere praktikatzea inposatzen digu; egoera horretan, besteen alderako begirunea, erru pertsonalen aitortza, umiltasuna, desioak nahita mugatzea krimen eta sakrilejio bilakatzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia