2006
|
|
Esplizituki diseinuaren osotasuna jasoko lukeen dokumenturik oraindik elaboratu ez badugu ere, lan ildo bakoitzaren inguruan esperientzia jakin batzuk egon dira mintegiko ikastoletan; eta bakoitzean sortutako ereduek, baliatutako materialek edota indarrean jarritako ideiek ekarritakoaren argira, beldurrik gabe
|
esan
dezakegu ikaslearen curriculumean eta hizkuntza trataeran lau aspektu horiek oinarritzat hartzeak ondorio baikorrak dituela eguneroko praktika pedagogikoan.
|
2009
|
|
Hizkuntzaren integrazioa eskolaeta gizarte testuinguruetan faktore erabakigarria da euskara bigarren hizkuntza gisa ikasten dutenak motibatzeko. Alde horretatik, elkarrekintzarako aukera gehiago dituzten gizarte testuinguruetan, ikasleek abantaila gehiago dituzte hizkuntzagaitasuna lortzeko; hala,
|
esan
genezake ikasleek hizkuntza eskola testuinguruetan eta bertatik kanpo erabiltzeko aukera dutenean indartu egiten dela haien hizkuntza trebetasuna Hamers, J. (1992); Siguan eta Mackey (1986); Arzamendi & Genesee (1997); Lasagabaster, D.& Cenoz, J. (1998); Etxeberria F. (2002); Etxeberria, Fx. (2006); Pikabea, I. (2007). Motibazioa aztertzeko orduan, bi mota bereizten dira:
|
2011
|
|
Azpimarratzekoa da hiztegira jo zuela talde batek baino gehiagok bere nahiekin bat zetorren izena asmatzeko. Ez dut uste talde haiekin zebiltzan irakasle askok
|
esan
zezaketenik ikasle haiek hiztegietara eraman zituztela, are gutxiago ikasleak eurak joan zirela euren kabuz. Pollitak gara, Popatik, Krisos txapeldun dira orain gogoratzen ditudan deiturak.
|
2013
|
|
Ikasle nahiz irakasleekin egindako elkarrizketetan jasotako informazioaren arabera eta ikasleen esparru akademikoko nahiz esparru informaleko idatzizko ekoizpena aztertu ondoren,
|
esan
dezakegu ikasleek ez daukatela inolako zailtasunik eremu akademikoa eta informala bereizteko eta erraz egokitzen dutela beren idatzizko hizkuntza testuinguru batera nahiz bestera.
|
2014
|
|
Izen bereziek (eta adierazpen definituek; ikus e.g. Russell 1905, et seq.) beraien erreferenteaidentifikatuz zehazten duten bitartean, zenbatzaileek erreferentzia egiten diotengizabanakoen kopuru eta zenbatekoaren arabera zehazten dute. Modu teknikoagobatean, (eztabaida honetan sartuko ez bagara ere)
|
esan
genezake ikasle guztiekkuantifikatzaile unibertsalak propietateen multzo bat denotatzen duela (ikuskuantifikatzaile orokortuen teoria; Montague, 1974; Barwise eta Cooper, 1981; ikusbaita ere Etxeberria, 2005, et seq.).
|
2015
|
|
Jarraian, ikasleei aurkeztuko die eredu dinamiko bat non koloretako forma geometrikoak aukeratu dituzten eta ordenagailuko pantailan irudikatu. Animatzeko asmoz, irakasleak
|
esan
diezaieke ikasleei irudi geometrikoak koloreen kode baten arabera sailkatzen ari direla. Aldiz, gerta daiteke haurrak soilik marrazten egotea.
|
2022
|
|
Ez gara txiki txikiak, baina oso handiak ere ez. Tamaina ertain horretan,
|
esan
dezakegu ikasleak hemen goxo goxo ditugula, familia bat garela, handi samarra, baina familia bat, eta oraindik badaukagu ahalmena gertutasun hori mantentzeko.
|