Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 188

2007
‎18:00 Santa Zezilia kontzertua, kalejira eta diploma banaketa Inazio Bereziartua Musika Eskolako auditorioan. Musika hizkuntzaren hasierako ikasleen kontzertuak
2008
‎Egun berezi hauek kontzientzia zuritzeko baino ez dira, nire ustez. Gauza bat da Baldorban edo Erronkarin euskararen eguna antolatzea; leku hauetan aspaldi galdu zuten hizkuntza , eta badu justifikaziorik bertako jendeari sustraiak non dauden gogorarazteak. Baina euskararen eguna, adibidez, Orion antolatzen bada, kezkatzeko modukoa da.
‎Orain arte herri honek oso argi izan du Euskararen Herria dela, eta euskaldunok Euskararen Jendea, halaxe definitzen da gure kulturan gure identitatea. Hau horrela izanda, hemendik edozein herri pasa arren (zeltak, erromatarrak, barbaroak,...), edozein arotan, zernahi egoeretan historian barna, gehiengoak beti eutsi dio bere hizkuntzari , bere identitateari.
‎Eta desagertu ziren herriek ez al zuten hizkuntza eta herri izaera elkarri lotuta ikusi?
‎Hau tradizioan oso argi izan da beti. Baina, noski, menperatuta eta zapalduta dagoen herri batean, identitatea hizkuntzak ez duela definitzen esaten hasten dira batzuk. Euskarak funtzio guztiak galtzen ditu, eta, azkenean, hizkuntzari gelditzen zaion lehen funtzioa ere (identitate funtzioa) kolokan jartzen da.
‎Baina, noski, menperatuta eta zapalduta dagoen herri batean, identitatea hizkuntzak ez duela definitzen esaten hasten dira batzuk. Euskarak funtzio guztiak galtzen ditu, eta, azkenean, hizkuntzari gelditzen zaion lehen funtzioa ere (identitate funtzioa) kolokan jartzen da. Hori da guri gertatu zaiguna.
‎Hori da guri gertatu zaiguna. Hau ez zaie herri espainiarrari edo frantsesari gertatzen; hauek oso argi dute identitatea hizkuntzak markatzen duela. Bada, Itoiz inguruko adinekoek ere oso argi dute hau dena.
‎“nuestros aitas sí eran vascos (euskaraz zekitelako), pero nosotros ya no somos vascos (ez dakitelakoz euskaraz) ”. Politizatu gabeko adinekoek argi dute hizkuntza dela pertsona eta herri baten identitatea markatzen duena.
‎Eta hau Iparraldean ikusi dugu oso argi: belaunaldi batean frantses hizkuntzak berea ez duen lurraldea irabazi du; euskarak galdu duen bera, hain zuzen ere.
‎Eta ez gara ohartzen euskara ez dela gugandik aparte dagoen zerbait. Euskara salbatuta dago; gramatika eta hizkuntzari lotutako bestelako sistemak liburuetan jasota daude. Hemendik 1.000 urtera inor bizi bada planeta honetan (duda handiak ditut), euskara aztertu du.
‎Hemendik 1.000 urtera inor bizi bada planeta honetan (duda handiak ditut), euskara aztertu du. Beraz, euskaldunok gara gure eskubideak galdu ditugunak; hizkuntzaren bizia hiztunak dira. Horretan bat nator Migel Sanzekin:
‎Hemen huts egiten hasi garela uste dut. Kontzientzia badago, baina ez dakit zenbateraino dagoen hizkuntzarekin lotuta. Behar bada, badaukagu egoera larriei aurre egiteko kontzientzia, baina egunerokotasunean galdu egiten da.
‎Pertsonak bai izan gaitezke elebidunak, baina herri elebidunik ez dago. Itxura hori izan dezake momentu batean, baina argi izan behar dugu bietako hizkuntza bat galtzen ari dela. Eta, kontuz, dagoeneko ingeles batzuk ere hasi dira kezkatzen ingelesaren etorkizunarekin.
‎Eta, kontuz, dagoeneko ingeles batzuk ere hasi dira kezkatzen ingelesaren etorkizunarekin. Horrela esanda arraroa dirudi, baina gehiegi zabaldu diren hizkuntzak desagertu egin dira historian zehar. Hor dauzkagu, adibidez, sanskritoa eta latina.
‎Hor dauzkagu, adibidez, sanskritoa eta latina. Latina bere garaian gehiegi zabaldu zen eta bertako hizkuntzekin nahasterakoan, hirugarren barianteak sortu ziren: portugesa, katalana eta italiarra, adibidez.
‎portugesa, katalana eta italiarra, adibidez. Hizkuntza hauek latinetik datoz, baina ezin dute elkar ulertu, eta latina desagertu egin zen. Hego Afrikan egiten den ingelesak, edo Txinoek egiten duten ingelesak ez dauka zer ikusirik, eta gerta daiteke elkar ez ulertzea denborarekin.
‎Ikusi baino ez dago ereduen eredua den eredutik nola ateratzen diren ikasleak leku batzuetan. Herri honetan ez dago hizkuntza politikarik, eta hau oso larria da.
‎denak daude euskararen alde, baina euskara ez da lehentasuna. Bilboko udalean, adibidez, atezainak ez dakit zer hizkuntza perfil bete behar duen lanpostua lortzeko, baina ez da ezer ere pasatzen alkateak euskaraz ez dakielako. Eskizofrenia baizik ez da transmititzen gizartera.
‎Beste zerbait izango gara, baina ez euskaldunak. Entziklopedietan hizkuntzak komunikatzeko tresnak direla jartzen du, baina hori baino lehen bada beste zerbait. Izan ere, isilik gaudenean ere hizkuntza erabiltzen dugu; entziklopedietako definizioak ez du balio uharte batean bakarrik zaudenerako.
‎Entziklopedietan hizkuntzak komunikatzeko tresnak direla jartzen du, baina hori baino lehen bada beste zerbait. Izan ere, isilik gaudenean ere hizkuntza erabiltzen dugu; entziklopedietako definizioak ez du balio uharte batean bakarrik zaudenerako. Uharte horretan ez daukazu norekin komunikaturik, baina bakarrik zaudenean ere hizkuntza erabiltzen duzu, pentsamenduaren euskarria delako.
‎Izan ere, isilik gaudenean ere hizkuntza erabiltzen dugu; entziklopedietako definizioak ez du balio uharte batean bakarrik zaudenerako. Uharte horretan ez daukazu norekin komunikaturik, baina bakarrik zaudenean ere hizkuntza erabiltzen duzu, pentsamenduaren euskarria delako. Beraz, hizkuntza bada komunikatzeko tresna bat, baina, horren aurretik, hizkuntza zure identitatea da.
‎Uharte horretan ez daukazu norekin komunikaturik, baina bakarrik zaudenean ere hizkuntza erabiltzen duzu, pentsamenduaren euskarria delako. Beraz, hizkuntza bada komunikatzeko tresna bat, baina, horren aurretik, hizkuntza zure identitatea da.
‎Uharte horretan ez daukazu norekin komunikaturik, baina bakarrik zaudenean ere hizkuntza erabiltzen duzu, pentsamenduaren euskarria delako. Beraz, hizkuntza bada komunikatzeko tresna bat, baina, horren aurretik, hizkuntza zure identitatea da.
‎gizarteko esparru ezberdinetan. 2006an, Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza
‎Totem, maskara eta abar, kolonizatzaile berriak heldu ziren sasoikoak dira gehienak. Indigenen hizkuntza eta kulturarekiko errespetua erakutsi nahi dutela islatzen da adierazpen eta ohar gehienetan. Izan ere, atzoko kontua da hemen kultura.
‎irudia, eta berau salbatzeko lelo ezberdinak (hiru hizkuntzatan )
‎Esan eta egin. 800 pegatina egin zituzten, guztiak Madalako petrilaren irudiarekin eta hiru hizkuntzatan : euskaraz, gazteleraz eta ingelesez.
‎Eskerrak kantuarekin dena nahi gabe konpontzen zuen... the song, not the singer. Gainera, ingelesez ez baina lau hizkuntzatan abestu zuen, gaztelaniaz, euskaraz, galegoz eta okzitanoz, denak ere galzorian baleude bezala. Euskara gorde izanagatik harro, hurbileko eta sentibera, behinola modan edo egondako mezuak errepasatu genituen inoiz baino beharrezkoak direnaren irudipenarekin.
2009
‎edo ia barik agian, beste hizkuntza bat ikastea bezala da, eta beste
‎Lan bikoitza izaten dute. Alde batetik ia ia (edo ia barik agian) beste hizkuntza bat ikastea bezala da, eta beste aldetik, uko egin behar izaten diote afektibotasun linguistiko handi bati.
‎Euskara batua sortzea, noski, behar beharrezkoa izan zen guztion artean elkar ulertu ahal izateko. Gogoratzen dudanez, duela 30 bat urte, oraino gure hizkuntza batuak 11 urte baino ez zituenean, oso ohikoa zen bizkaieradunen eta gipuzkeradunen artean gaztelaniara jotzea, nekez ulertzen baikenuen elkar, nahiz eta zenbait bizkaiera ulergarriagoak iruditzen zitzaizkigun beste batzuk baino. Nik Bergaran lan egin nuenean bergararrei oso ongi ulertzen nien bitartean, nekez konprenitzen nuen osintxutarren eta antzuolatarren euskara eder hura.
‎batxilerraren antzekoa. Gai batzuk gehiago azpimarratzen dira apaiztegian, adibidez hizkuntzak ; eta beste batzuk gutxiago, matematika eta fisika, adibidez. Baina hizkuntzak asko lantzen dira:
‎Gai batzuk gehiago azpimarratzen dira apaiztegian, adibidez hizkuntzak; eta beste batzuk gutxiago, matematika eta fisika, adibidez. Baina hizkuntzak asko lantzen dira: latina, greziera, frantsesa eta ingelesa ikasi nituen.
‎Gaurkotzera behartzen zaituzte: bai hizkuntzan , eta baita irakurketan ere. Gazteen ikuspegira gerturatzeko irakurketak egiten direlako.
‎Gurasoek arropa denda bat zeukaten San Frantzisko kalean eta Elgoibar Ikastolako ikaslea izan zen euskaraz ederto egiten duen Yihao Li. Euskaraz gain beste hiru hizkuntzatan berba egiteko gai ere bada. Yihaok aspaldi, oraindik Elgoibarren bizi zenean, grabatu zituen telebista saio honetarako irudiak.
2010
‎Karenatuak funtzio garrantzitsua betetzen duela gaur egun uste du Josu Unzaga, TresD enpresako ordezkariak: “Enpresak zer egiten duen eta zer egin nahi duen jakinarazten digu karenatuak, diseinatzaileen artean ulergarria den nazioarteko hizkuntzan . Karenatua ondo egina badago enpresa serioa garela, konpetitiboak, eta onenen pare egon nahi dugula esan dezake gugatik.
2011
‎Gure bizimodua dela eta, baloratzen ez dugun inguruko aberastasunaz jabetzeko balio dezake. Hau dela eta, guk sortutako notizia edo textuak euskaraz aurkituko dituzu baina testu hauetaz gain, loturak, bideo eta abarrak estekatu edo kopixatuko ditugu blogean, eta hauek euskaraz nahiz jatorriko hizkuntzan aurkituko dituzue. Beraz, nahi duzuenori gonbita pasatzea besterik ez jaku falta, zuen iritzixak beti ongietorrixak izango dira eta, zer esanik ez, zuen ideia edo ekarpenak.
‎Errepertorioan dituzten dantzetako asko gaur egun ez dira egiten, edo, egiten badira, dantzen jatorrizko tokietan egiten dira, ez beste inon; beraz, jende askok ez ditu sekula ikusi. AUC Folklore Dance & Music Group ek aukera ederra eskaintzen digu Egiptoko kulturaren ondare hau entzun eta ikusteko, kontuan izanda, musika eta dantza bi hizkuntza unibertsalik indartsuenetakoak direla.
2012
‎Inprimaki horretan, udal informazioa testu mezu bidez (SMS) jaso nahi duten herritarrek hainbat datu pertsonal jarri dituzte, hala nola, izen abizenak, jaiotze data, telefono mugikorraren zenbakia, posta elektronikoko helbidea edo udaleko sailek igortzen duten informazioa zein hizkuntzatan jaso nahi duten (euskara edo gaztelania).
‎Hala ere, aurrerantzean, “Punpalaplan Euskal Jolasen Bilduma (3) ”. Argitalpen honetan, 30 jolas biltzen dituen DVDa, 30 abesti dituen CDa eta liburuxka bat (Jolasa, hizkuntza jarreretan eta jokabideetan eragiteko bide eraginkorra artikulua eta jolas eta abestien inguruko informazioa) aurkituko dituzte gurasoek.
‎duten gurasoei zuzenduriko kanpaina antolatzen du urtero, hizkuntzaren
‎Triptikoa (ikusi PDFan): gurasoen hizkuntza gaitasuna kontuan harturik, hiru mezu ezberdin prestatu ditu Udaleko Euskara Batzordeak: lehenengoa, guraso euskaldunei zuzendutakoa; bigarrena, guraso erdaldunei zuzendutakoa; eta hirugarrena, guraso mistoei zuzendutakoa.
‎Adierazpenaren ondotik, Alfonso Sastre idazleak Arnaldo Otegiri idatzitako gutuna irakurri zuten bost hizkuntzatan . arnaldootegi.com webgunean irakur dezakezue gutuna oso osorik. Ondorengo bideok gutuna irakurri zuten unea jasotzen du:
2013
‎“" ETAko presoen senideen bidaiak diruz laguntzea". ETAko presoen aipamen zehatzik egiten ez badu ere, ordenantzaren benetako xedea horixe dela dio Urkijok, eta helburu hori hizkuntza manipulatuz “mozorrotzea” egotzi dio Urkijok Elgoibarko Udal Gobernuari.
‎Eman euskara elkarri da aurtengo edizioaren leloa. Hitzon bidez, euskara “kohesiorako tresna” eta “elkarbizitzarako gakoa” dela aldarrikatu nahi dute, eta hizkuntzaren erabileraren garrantzia nabarmendu. Hori dela eta, euskalduntzen eta alfabetatzen ari diren ikasleei egin diete omenaldia.
2014
‎Saria 1.000 euro: " Ingurune euskalduneko gazteak eta hizkuntza idatzia, eskolan eta eskolatik kanpo". Garbiñe Bereziartuak eginikoa.
2015
‎Akuilari aplikazioa sortu du Hizkuntz Eskubideen Behatokiak
‎Euskaraz bizitzeko ahalegina egiten dutenei eta egin nahi duten herritar guztiei, euren inguru hurbilean aldaketak sustatzeko tresna da Akuilari izeneko telefono mugikorretarako aplikazioa. Hizkuntz Eskubideen Behatokiak sortu du.
Hizkuntz Eskubideen Behatokiak kudeatzen duen Euskararen Telefonoa zerbitzuak jauzi berria eman eta eskuko telefonoetarako aplikazioa jarriko die esku artean erabiltzaileei. Android eta ios sistema eragileak dituzten gailuetarako prestatuta dago eta hauen aplikazioetarako dendetatik doan jaitsi daiteke.
‎Android eta ios sistema eragileak dituzten gailuetarako prestatuta dago eta hauen aplikazioetarako dendetatik doan jaitsi daiteke. Gaur egun teknologiek eskaintzen dituzten aukerak probestu eta hizkuntza eskubideen gaineko gertaerak modu eroso eta azkarrean helarazi eta zerbitzura jotzeko aukera eskaini nahi da Akuilari aplikazioaren bitartez. www.akuilari.eus webgunean ikus daiteke informazioa.
‎Hemendik aurrera hortaz, herritarrek azkarrago eta erosoago helarazi ahal izango dizkiete Behatokiari hizkuntza eskubideei lotutako gertaerak (kexak eta zorionak). Erabiltzaileak, bertan ikusi ahal izango ditu halaber Behatokiari helarazitako kexa eta zoriontze guztiak.
‎Horrela, ‘Gogoan izan’ dokumentalean jasotako Maixux Rekalderen kasua ekarri du gogora. “Herritarren duintasunak eta jarrerak hizkuntza eskubideak bermatuko dituen neurriak hartzea, urratsak ematea eta hizkuntza portaeretan aldaketak sustatzen dituzte. Errealitatea aldatzea lortzen dute.
‎Horrela, ‘Gogoan izan’ dokumentalean jasotako Maixux Rekalderen kasua ekarri du gogora. “Herritarren duintasunak eta jarrerak hizkuntza eskubideak bermatuko dituen neurriak hartzea, urratsak ematea eta hizkuntza portaeretan aldaketak sustatzen dituzte. Errealitatea aldatzea lortzen dute.
‎Udala eta IMHren arteko lankidetza hitzarmena sinatzearekin batera, IMHren Goazen planaren 2014 urteko balantzea eta 2015eko helburuak aurkeztu dituzte, gaur goizean, Elgoibarko Udal Pleno Aretoan. Ekitaldian parte hartu dute Alfredo Etxeberria Elgoibarko Alkateak, Ane Beitia, Udaleko Euskara batzorde buruak, Joxean Egaña, Makina Erremintaren Institutuko zuzendariak eta Edurne Bilbao, IMHko hizkuntza koordinatzaileak.
‎Lan hizkuntzari dagokionez, orokorrean ehuneko" altuak" direla eman dute aditzera (ahoz %62 eta idatziz %46), baita euskaldunen arteko erabileran% (73 ahoz eta idatziz %63) ere. 2003ko erabileraren %32 urrun gelditu dela ohartarazi dute, eta aldiz, 2015erako aurreikusitako %65 gertu.
2016
‎Gezurrak detektatzeko saiakera horretan, Nafarroako Erresumaren garaitik gaur arte euskarak jasan duen gainbehera deskribatu du Pako Aristik (Urrestilla, 1965) “Euskararen Isobarak” liburuan. Erakunde politikoen eta hizkuntzen iraupenaren arteko harremana ere sakon aztertu du liburuan. Estilo bizian idatzia, istorio, pasadizo, aipu, datu eta gogoeta zorrotzak erabiliz idatzia dago liburua, baina, ez da ondorio bat, gogoeta askoren abiapuntua baizik, eta hain zuzen ere, hori da idazlearen asmoa:
‎Estilo bizian idatzia, istorio, pasadizo, aipu, datu eta gogoeta zorrotzak erabiliz idatzia dago liburua, baina, ez da ondorio bat, gogoeta askoren abiapuntua baizik, eta hain zuzen ere, hori da idazlearen asmoa: gure herriaren eta gure hizkuntzaren aurkako ideiak barneratuta dauzkagunez horiek detektatzea eta desaktibatzea. Eguazteneko hitzaldian, beraz, liburua aurkeztu ez ezik, euskaldunoi geure hizkuntza errealitatearen kontzientzia pizteko ahalegina egingo du idazleak.
‎gure herriaren eta gure hizkuntzaren aurkako ideiak barneratuta dauzkagunez horiek detektatzea eta desaktibatzea. Eguazteneko hitzaldian, beraz, liburua aurkeztu ez ezik, euskaldunoi geure hizkuntza errealitatearen kontzientzia pizteko ahalegina egingo du idazleak.
‎“Modu basatian inposatu dira bi hizkuntza Euskal Herrian: espainola eta frantsesa.
‎Propaganda erabili dute hori modu naturalean gertatu dela sinestarazteko munduari, baina ez da hala izan, koertzioaren bidez gertatu baita, gure erakunde propioak suntsitu ondoren. Hizkuntza ez baita galtzen dakitenek hitz egiten ez dutelako, dakitenei hitz egitea debekatu zaielako baizik. Halere, diskurtso legitimistak busti du, erabat, gure ideologia linguistikoa.
‎Mintegiko antolatzaileen esanetan, dakiguna gure ondorengoei ematen diegunean hizkuntza horrekiko begirunea erakusten diegu, balio duela esaten ari gara eta eurona ere badela adierazten diegu. " Transmisioa hain garrantzitsua izanik, ezinbestekoa da alor hau aintzat hartzea, modu estrategikoan lantzea, eta plangitzak definitzea".
2017
‎" Sekula egin ez duzun zerbait egin nahi baduzu, zeure buruari edo senitartekoei opari berezia egin nahi badiezu, atzerrian galduta duzun senitartekoren bat aurkitu nahi baduzu, familiarteko loturak sendotu nahi badituzu, edo gure historian sakondu eta aurkikuntza bitxiak egin, ez zalantzarik izan eta azaldu proiektuaren aurkezpenera", adierazi du Ibon Serranok. Euskara izango da erreferentziazko hizkuntza eta doan izango da. Izena aurretik eman behar da.
2018
‎Egun hauetako esperientzia" oso positiboa" izan dela jakinarazi dute kooperatibako arduradunek, elkarren arteko hizkuntza ohiturak aldatzea posible dela ikusi dutelako. " Euskarazko elkarrizketa gehiago entzuteaz gain, elkarrizketa elebidunak ere (mintzakide batek euskaraz eta besteak gaztelaniaz) uste baino naturalago eta maizago gertatu dira", azaldu dute.Urteak pasa dira kooperatibak euskalduntzeko lanari ekin zionetik.
‎" Euskarazko elkarrizketa gehiago entzuteaz gain, elkarrizketa elebidunak ere (mintzakide batek euskaraz eta besteak gaztelaniaz) uste baino naturalago eta maizago gertatu dira", azaldu dute.Urteak pasa dira kooperatibak euskalduntzeko lanari ekin zionetik. " Gaur egun euskararen presentzia asko handitu da lantokietan eta bulegoetan, euskaraz lana egiteko aukera bermatzen da —hein handi batean—, onartuta daude hizkuntza politika, irizpideak eta hizkuntza eskakizunak, eta bitartekoak eskaintzen dira enpresan bertan euskara ikasteko".
‎" Euskarazko elkarrizketa gehiago entzuteaz gain, elkarrizketa elebidunak ere (mintzakide batek euskaraz eta besteak gaztelaniaz) uste baino naturalago eta maizago gertatu dira", azaldu dute.Urteak pasa dira kooperatibak euskalduntzeko lanari ekin zionetik. " Gaur egun euskararen presentzia asko handitu da lantokietan eta bulegoetan, euskaraz lana egiteko aukera bermatzen da —hein handi batean—, onartuta daude hizkuntza politika, irizpideak eta hizkuntza eskakizunak, eta bitartekoak eskaintzen dira enpresan bertan euskara ikasteko".
‎Udalak finantzatuta, Dijitalidadea enpresak egin du lana Elgoibarko Izarrarekin eta Udalaren Euskara Sailarekin elkarlanean. " Gonbidatu behar dugu jende guztia atari horretan sartzen gure hizkuntza , kultura eta ekintzak plazaratu eta zabaltze aldera komeni zaigu eta", esan du Ane Beitia alkateak.
‎Egiten dugun hori ezin da galtzen utzi eta sozializatzeko sarean izatea ezinbestekoa da gaur egun", gaineratu du. Esan du, gaur egun oso udal gutxi ari dela Euskal Herrian bere ondare inmateriala (kultura, hizkuntza , jendeak esaten duena...) gordetzen eta zaintzen eta hori Elgoibarren bilduta dagoela eta honek ematen duela sekulako aukera transmisiorako erabiltzeko, ikastetxeetan, euskaltegietan, aisialdi taldeetan, herritarrek nahi dutenean eskura dutelako.
‎Jon Basurtok eman dio amaiera agerraldiari honako berbekin: " C.D. Elgoibar etengabe ari da lanean euskara gure eguneroko jardunean egon dadin, eta Idiazabalen gertatutakoak indartu baino ez du egiten gure hizkuntzarekin daukagun lotura eta konpromisoa".
‎Gertakariak gaitzetsi ditu Lasak. Euskara “ez da Gipuzkoako eta Euskadiko hizkuntza ofizial bat bakarrik, euskal herritar guztien hizkuntza baizik”, gogorarazi du bozeramaileak.
‎Gertakariak gaitzetsi ditu Lasak. Euskara “ez da Gipuzkoako eta Euskadiko hizkuntza ofizial bat bakarrik, euskal herritar guztien hizkuntza baizik”, gogorarazi du bozeramaileak.
2019
‎Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea (hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...). " Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte:
‎Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea (hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...). " Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte:
‎Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea( hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...). " Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte:
‎Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea (hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...). " Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte:
‎Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea (hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...). " Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte:
‎" Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte: enpatia, atsegina izatea, besteekiko begirunea, baikorra izatea eta koherentzia.Haien artean badaude euskaraz egiten duten lider naturalak, horien jarrera, hizkuntza lidergoa indartu egiten dute, ondo ari direla erakutsiz, besteengan hizkuntza ohituretan eragina izan dezaten. Besteekin ere, klabe positiboan aritzen gara beti, inoiz ez diegu esango ez direnik ondo ari.
‎" Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte: enpatia, atsegina izatea, besteekiko begirunea, baikorra izatea eta koherentzia.Haien artean badaude euskaraz egiten duten lider naturalak, horien jarrera, hizkuntza lidergoa indartu egiten dute, ondo ari direla erakutsiz, besteengan hizkuntza ohituretan eragina izan dezaten. Besteekin ere, klabe positiboan aritzen gara beti, inoiz ez diegu esango ez direnik ondo ari.
‎Ikasturte hasieratik martxan dago euslider egitasmoa Elgoibarren, eta DBH 3 mailako 120 bat ikaslek parte hartu dute tailerretan. Besteak beste, gazteen artean hizkuntza ohiturak aldatzea, eta euskararen erabilera informala sustatzea dira tailer horien helburuak.
‎Tailer honen metodologia lantzeko, Ahize AEK k EHUko gizarte psikologia sailaren laguntza izan du. Metodologia horren baitan, hizkuntza ohitura berriak sortzeko lanketa egiten dute gazteekin, hizkuntzekiko jarrerak lantzen dituzte, euskara eta beste hizkuntzekiko jarrerak, eraldaketa sustatzeko erremintak ematen dizkiete, eta haien hizkuntza lidergoa indartzen laguntzen diete.
‎Tailer honen metodologia lantzeko, Ahize AEK k EHUko gizarte psikologia sailaren laguntza izan du. Metodologia horren baitan, hizkuntza ohitura berriak sortzeko lanketa egiten dute gazteekin, hizkuntzekiko jarrerak lantzen dituzte, euskara eta beste hizkuntzekiko jarrerak, eraldaketa sustatzeko erremintak ematen dizkiete, eta haien hizkuntza lidergoa indartzen laguntzen diete.
‎Tailer honen metodologia lantzeko, Ahize AEK k EHUko gizarte psikologia sailaren laguntza izan du. Metodologia horren baitan, hizkuntza ohitura berriak sortzeko lanketa egiten dute gazteekin, hizkuntzekiko jarrerak lantzen dituzte, euskara eta beste hizkuntzekiko jarrerak, eraldaketa sustatzeko erremintak ematen dizkiete, eta haien hizkuntza lidergoa indartzen laguntzen diete.
‎Tailer honen metodologia lantzeko, Ahize AEK k EHUko gizarte psikologia sailaren laguntza izan du. Metodologia horren baitan, hizkuntza ohitura berriak sortzeko lanketa egiten dute gazteekin, hizkuntzekiko jarrerak lantzen dituzte, euskara eta beste hizkuntzekiko jarrerak, eraldaketa sustatzeko erremintak ematen dizkiete, eta haien hizkuntza lidergoa indartzen laguntzen diete.
‎Tailerraren lehenengo zikloan hiru saio teoriko eman dituzte, eta urtarriletik aurrera, aurrera jarraituko duten ikasleekin ekintza sozial bat antolatzeko helburuarekin beste hiru saio praktiko egingo dituztela aurreratu dute sustatzaileek. " Euren borondatez aurrera jarraitzea erabaki duten ikasle horiek izango dira hizkuntza liderrak eta horiekin landuko dugun fase berri horrek Ekintza soziala izena du. Ikastetxean bertan edo kalean ekitaldiren bat antolatuz erakutsiko dute eusliderrak direla", azaldu dute. • 30 ikaslek eman dute izena ElgoibarrenAmaitu berri diren motibazio saioen ostean 30 ikaslek (%25) eman dute izena aurrera egiteko eta Elgoibarren ekintza soziala antolatzeko ardura hartu dute.
‎Eta hau da hain zuzen ere, eragin positiboa duen proiektu honen berezitasunetako bat, aldaketa gertatuko bada, berdinen artean gertatuko delako. Era beran, urtebete nagusiagoak ere izango dira eta besteen eredu bihur daitezke; liderrak, hizkuntza liderrak kasu honetan.
‎• Zergatik da garrantzitsua hizkuntza ohituretan eragitea. Ohiturak normalean ez dira modu kontziente batean sortzen, eta hori da hizkuntza batean edo bestean berba egiterakoan ere gertatzen zaiguna. Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar.
‎• Zergatik da garrantzitsua hizkuntza ohituretan eragitea. Ohiturak normalean ez dira modu kontziente batean sortzen, eta hori da hizkuntza batean edo bestean berba egiterakoan ere gertatzen zaiguna. Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar.
‎Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar. Ahize AEK k DBHko gaztetxoekin lanketa egiteko eusLiderrak tailerra sortu zuenean, argi izan zuen hizkuntza ohituretan eragitean dagoela gakoa, eta hizkuntza portaerak aldatzea baino, eraginkorragoa dela hizkuntza ohitura berriak eraikitzea. " Ez diegu gaztetxoei galdetzen' zergatik egiten duzu gaztelaniaz?', horren ordez, aurrerantzean euskaraz egiteko aukerei erreparatuko diegu".
‎Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar. Ahize AEK k DBHko gaztetxoekin lanketa egiteko eusLiderrak tailerra sortu zuenean, argi izan zuen hizkuntza ohituretan eragitean dagoela gakoa, eta hizkuntza portaerak aldatzea baino, eraginkorragoa dela hizkuntza ohitura berriak eraikitzea. " Ez diegu gaztetxoei galdetzen' zergatik egiten duzu gaztelaniaz?', horren ordez, aurrerantzean euskaraz egiteko aukerei erreparatuko diegu".
‎Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar. Ahize AEK k DBHko gaztetxoekin lanketa egiteko eusLiderrak tailerra sortu zuenean, argi izan zuen hizkuntza ohituretan eragitean dagoela gakoa, eta hizkuntza portaerak aldatzea baino, eraginkorragoa dela hizkuntza ohitura berriak eraikitzea. " Ez diegu gaztetxoei galdetzen' zergatik egiten duzu gaztelaniaz?', horren ordez, aurrerantzean euskaraz egiteko aukerei erreparatuko diegu".
Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea (hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...).
‎Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea (hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...).
‎Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea (hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...).
‎Hizkuntzekiko jarrerak lantzeko, hizkuntzen inguruko informazio" esanguratsua" ematen diete gazteei, soziolinguistika arloko zertzeladak... azken finean, hizkuntzekiko aurreiritzien aurrean, argudio sendoak izan ditzaten eskaintzen diete honako informazioa: zenbat hizkuntza dauden munduan, hizkuntzak eta kultura giza aniztasunaren isla direla, zein garrantzitsua den hizkuntzak erabiltzea (hizkuntza ekologiaren ikuspegitik), 7000 hizkuntzen artean zenbatgarrena den euskara, euskara modan dagoen hizkuntza dela (sare sozialak...). " Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte:
‎Euskalari gehienek aspalditxo alboratu zuten arren, euskalduntze berantiarraren teoria bolo bolo ibili da hainbat euskaltzaleren artean, telebistan hauspotu zutenetik. Hizkuntzan eta Hizkuntzalaritzan doktorea den Luis Mari Zalduak teoria horren inguruko azalpenak emango ditu Erroma Euskal Herrian hitzaldi zikloaren hirugarren eta azken hitzaldian.
‎Luis Mari Zaldua (Urnieta, 1965) Euskal Filologian lizentziaduna eta Hizkuntzan eta Hizkuntzalaritzan doktorea da. Euskaltzain urgazlea eta Euskaltzaindiko onomastika batzordeko kidea ere bada.
‎Hasieratik bera izan da dantzari nagusia, zuzendariordea, koreografoa eta kudeatzailea. Sama hitzak bakea esan nahi du zingalieraz eta tamileraz; Sri Lankako bi hizkuntza ofizialetan. Sama Balleten helburu nagusia dantzaren bidez munduan bakea zabaltzea da.
‎agurtu du kazetaria ikasleetako batek. Gazteleraz ere moldatzen dira, ingelesa eta frantsesarekin batera ikasten duten hizkuntzetako bat baita.
‎Apirilaren 12an ailegatuko da Korrika gurera. Gaur, hilak 4, abiatu da euskararen aldeko AEKren bi urtean behingo egitasmoa, Garesen, eta apirilaren 14an bukatuko da Gasteizen, Euskal Herri osoko bideak eta errepideak zeharkatu ostean. Tarte horretan, milaka lagun irtengo dira bidera, euskara hizkuntza , kultura eta mundu bat dela aldarrikatzera; konpromisoaren alde klika egitera. Goizean goiz iritsiko da gurera oraingoan, kostaldetik, Kalbarioko gainetik pasata.
‎Ordutik, 20 Korrika eta 38 urte igaro dira, baina orduko helburu berari eusten dio Korrikak: batetik, gure hizkuntzaren aldeko kontzientzia suspertzea, eta bestetik, gau eskola zein euskaltegien eguneroko lana indartzeko dirua biltzea. Garesen egin dute hasierako ekitaldia, eta hantxe sartu dute mezua lekukoan, eskuz esku, Gasteizeraino eramateko.
‎Klika egitea da euskaraz ahalduntzea, euskaltegietan matrikulatzea. Klika da herritar guztien hizkuntza eskubideak bermatzeko neurriak hartzea”, jaso du AEK k, Korrikaren antolatzaileak. Konpromisoa hartzea da azken batean Klika egitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza ohitura 17 (0,11)
hizkuntza eskubide 9 (0,06)
hizkuntza portaera 9 (0,06)
hizkuntza bat 6 (0,04)
hizkuntza politika 6 (0,04)
hizkuntza erabili 5 (0,03)
hizkuntza egon 4 (0,03)
hizkuntza jarrera 4 (0,03)
hizkuntza praktika 4 (0,03)
hizkuntza ez 3 (0,02)
hizkuntza gaitasun 3 (0,02)
hizkuntza lider 3 (0,02)
hizkuntza alde 2 (0,01)
hizkuntza asko 2 (0,01)
hizkuntza bizirik 2 (0,01)
hizkuntza hierarkia 2 (0,01)
hizkuntza idatzi 2 (0,01)
hizkuntza ikasi 2 (0,01)
hizkuntza iraupen 2 (0,01)
hizkuntza komunitate 2 (0,01)
hizkuntza lidergo 2 (0,01)
hizkuntza lotu 2 (0,01)
hizkuntza ofizial 2 (0,01)
hizkuntza abestu 1 (0,01)
hizkuntza aldatu 1 (0,01)
hizkuntza ari 1 (0,01)
hizkuntza aurkitu 1 (0,01)
hizkuntza aurreiritzi 1 (0,01)
hizkuntza babestu 1 (0,01)
hizkuntza bada 1 (0,01)
hizkuntza baino 1 (0,01)
hizkuntza batu 1 (0,01)
hizkuntza beharrezko 1 (0,01)
hizkuntza bera 1 (0,01)
hizkuntza berba 1 (0,01)
hizkuntza berdintasun 1 (0,01)
hizkuntza bizi 1 (0,01)
hizkuntza bizikidetza 1 (0,01)
hizkuntza desagertu 1 (0,01)
hizkuntza eduki 1 (0,01)
hizkuntza egitura 1 (0,01)
hizkuntza ekologia 1 (0,01)
hizkuntza erabilera 1 (0,01)
hizkuntza ere 1 (0,01)
hizkuntza errealitate 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun 1 (0,01)
hizkuntza euskal 1 (0,01)
hizkuntza ezagutu 1 (0,01)
hizkuntza gelditu 1 (0,01)
hizkuntza gustatu 1 (0,01)
hizkuntza gutxiagotu 1 (0,01)
hizkuntza gutxitu 1 (0,01)
hizkuntza harreman 1 (0,01)
hizkuntza hasiera 1 (0,01)
hizkuntza hauek 1 (0,01)
hizkuntza hori 1 (0,01)
hizkuntza ideia 1 (0,01)
hizkuntza informal 1 (0,01)
hizkuntza informazio 1 (0,01)
hizkuntza jakin 1 (0,01)
hizkuntza jakintza 1 (0,01)
hizkuntza jaso 1 (0,01)
hizkuntza kezka 1 (0,01)
hizkuntza komunikatu 1 (0,01)
hizkuntza kontzientzia 1 (0,01)
hizkuntza koordinatzaile 1 (0,01)
hizkuntza lankidetza 1 (0,01)
hizkuntza literario 1 (0,01)
hizkuntza manipulatu 1 (0,01)
hizkuntza markatu 1 (0,01)
hizkuntza nahasi 1 (0,01)
hizkuntza normaltasun 1 (0,01)
hizkuntza ohitu 1 (0,01)
hizkuntza ondo 1 (0,01)
hizkuntza oro 1 (0,01)
hizkuntza profil 1 (0,01)
hizkuntza sozializazio 1 (0,01)
hizkuntza transmisio 1 (0,01)
hizkuntza ukan 1 (0,01)
hizkuntza unibertsal 1 (0,01)
hizkuntza zenbatgarren 1 (0,01)
hizkuntza zu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza ohitura aldatu 6 (0,04)
hizkuntza ohitura eragin 4 (0,03)
hizkuntza eskubide Hizkuntza Eskubideen Behatokia 3 (0,02)
hizkuntza bat ikasi 2 (0,01)
hizkuntza bizirik egon 2 (0,01)
hizkuntza erabili gizarte 2 (0,01)
hizkuntza eskubide bermatu 2 (0,01)
hizkuntza gaitasun kontu 2 (0,01)
hizkuntza hierarkia ere 2 (0,01)
hizkuntza jarrera landu 2 (0,01)
hizkuntza lidergo indartu 2 (0,01)
hizkuntza ohitura berri 2 (0,01)
hizkuntza politika sailburu 2 (0,01)
hizkuntza portaera eragin 2 (0,01)
hizkuntza portaera garrantzi 2 (0,01)
hizkuntza praktika aldatu 2 (0,01)
hizkuntza praktika hausnartu 2 (0,01)
hizkuntza alde bakarrik 1 (0,01)
hizkuntza alde ere 1 (0,01)
hizkuntza asko erabili 1 (0,01)
hizkuntza asko landu 1 (0,01)
hizkuntza bada komunikatu 1 (0,01)
hizkuntza baino gehiago 1 (0,01)
hizkuntza bat galdu 1 (0,01)
hizkuntza bat narratzaile 1 (0,01)
hizkuntza beharrezko ukan 1 (0,01)
hizkuntza bera ez 1 (0,01)
hizkuntza berba egin 1 (0,01)
hizkuntza berdintasun zuzendari 1 (0,01)
hizkuntza bizi hiztun 1 (0,01)
hizkuntza bizikidetza ere 1 (0,01)
hizkuntza desagertu egin 1 (0,01)
hizkuntza eduki lotura 1 (0,01)
hizkuntza egitura batzuk 1 (0,01)
hizkuntza egon mundu 1 (0,01)
hizkuntza ekologia ikuspegi 1 (0,01)
hizkuntza erabilera garrantzi 1 (0,01)
hizkuntza ere eraiki 1 (0,01)
hizkuntza errealitate kontzientzia 1 (0,01)
hizkuntza eskubide aldarrikatu 1 (0,01)
hizkuntza eskubide gaineko 1 (0,01)
hizkuntza eskubide lotu 1 (0,01)
hizkuntza eskubide murriztu 1 (0,01)
hizkuntza euskal Herria 1 (0,01)
hizkuntza ez ez 1 (0,01)
hizkuntza ez ukan 1 (0,01)
hizkuntza ezagutu oso 1 (0,01)
hizkuntza gutxiagotu bat 1 (0,01)
hizkuntza gutxitu gazte 1 (0,01)
hizkuntza harreman ere 1 (0,01)
hizkuntza hasiera ikasle 1 (0,01)
hizkuntza hauek latin 1 (0,01)
hizkuntza hori begirune 1 (0,01)
hizkuntza ideia barneratu 1 (0,01)
hizkuntza ikasi bai 1 (0,01)
hizkuntza informal bildu 1 (0,01)
hizkuntza iraupen arteko 1 (0,01)
hizkuntza iraupen bermatu 1 (0,01)
hizkuntza jakin oso 1 (0,01)
hizkuntza jakintza soziokultural 1 (0,01)
hizkuntza jaso nahi 1 (0,01)
hizkuntza kezka euskal 1 (0,01)
hizkuntza komunikatu tresna 1 (0,01)
hizkuntza komunitate leiho 1 (0,01)
hizkuntza komunitate sendotu 1 (0,01)
hizkuntza kontzientzia suspertu 1 (0,01)
hizkuntza lankidetza ari 1 (0,01)
hizkuntza lider bihurtu 1 (0,01)
hizkuntza lider kasu 1 (0,01)
hizkuntza lotu bestelako 1 (0,01)
hizkuntza ofizial bat 1 (0,01)
hizkuntza ohitu hausnartu 1 (0,01)
hizkuntza ohitura etxe 1 (0,01)
hizkuntza ohitura euskaldundu 1 (0,01)
hizkuntza ohitura hori 1 (0,01)
hizkuntza ohitura pentsarazi 1 (0,01)
hizkuntza ondo pasatu 1 (0,01)
hizkuntza oro berreskurapen 1 (0,01)
hizkuntza politika arlo 1 (0,01)
hizkuntza politika gainditu 1 (0,01)
hizkuntza portaera aldaketa 1 (0,01)
hizkuntza portaera aldatu 1 (0,01)
hizkuntza portaera aztertu 1 (0,01)
hizkuntza portaera normal 1 (0,01)
hizkuntza profil bete 1 (0,01)
hizkuntza transmisio ukan 1 (0,01)
hizkuntza ukan harreman 1 (0,01)
hizkuntza unibertsal indartsu 1 (0,01)
hizkuntza zu identitate 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia