Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎a) konbergenteak, bai sozialki eta bai linguistikoki; solaskideentzako kasurik egokiena, b) konbergenteak linguistikoki, baina sozialki dibergenteak, d) dibergenteak linguistikoki, baina sozialkikonbergenteak, e) dibergenteak bai sozialki eta bai linguistikoki; solaskideentzako kasurik negoatiboena. Portaera aukera hauek gizabanakoek neurri batean hautatzen dituzte, baina bestetik, partzialki bada ere, araututadaude; medikua/ gaixoa, saltzailea/ bezeroa, epailea/ epaitua bezalako harremanetan, horrela gertatzen da, hots, etekinen eta eragingarritasunaren arabera hizkuntz portaerak aldatuko dira. Kode aldaketa identitate etnolinguistikotik azaltzen denean ere gauza bera gertatzen da, kasu horretan taldearteko desberdintzeak, talde leialtasunak, talde autoestimuak, eta abarrek, arautuko dute hizkuntz portaera.
2013
‎Esku hartzeak hiru maila horietan gertatu behar du hizkuntz portaera aldatzeko.
2014
‎gure inguruan denek gaztelaniaz egiten badute, guk ere hala egingo dugu; denek euskaraz egiten badute, guk ere berdin.Nola erabili guztiok daukagun egokitzeko joera hori euskararen alde? Nola erabili hizkuntza portaerak aldatzeko. Galdera horri erantzuteko, hainbat esperientzia bideratu ditu Pello Jauregik, euskalgintzako beste eragile batzuekin elkarlanean eta emaitzak oso interesgarriak dira.
2017
‎Egitasmo horren oinarria da hizkuntza portaerak aldatzea eta herritarrak aktibatzea, euskararen erabilpenean. Batzuk, ahobizi kontzeptuaren pean, ahalik eta euskara gehien erabiliz, beti lehen hitza euskaraz eginez eta euskara erabil daitekeen kasu guztietan erabiliz.
2018
‎Hauexek dira eman beharreko pausuak: proposamena aztertu prestatu zure hizkuntza portaerak aldatzeko: ikastaro edo tailer batera joan erabakia hartu eman izena ahobizi edo belarriprest bezala proposatu zure ingurukoei egun horietan txapa erabiliz hizkuntz portaera berriak erabili
2019
‎Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar. Ahize AEK k DBHko gaztetxoekin lanketa egiteko eusLiderrak tailerra sortu zuenean, argi izan zuen hizkuntza ohituretan eragitean dagoela gakoa, eta hizkuntza portaerak aldatzea baino, eraginkorragoa dela hizkuntza ohitura berriak eraikitzea. " Ez diegu gaztetxoei galdetzen' zergatik egiten duzu gaztelaniaz?', horren ordez, aurrerantzean euskaraz egiteko aukerei erreparatuko diegu".
2022
‎101 Legearen helburu interesgarrietako bat da probintziako enpresen hizkuntza portaera aldatzea, gobernuak esku hartuz hainbat sektoretako enpresek frantsesaren alde egiten dituzten politika linguistikoetan.
‎101 Legearen helburu interesgarrietako bat da probintziako enpresen hizkuntza portaera aldatzea, gobernuak esku hartuz hainbat sektoretako enpresek frantsesaren alde egiten dituzten politika linguistikoetan. Heller et al. (1982:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia