Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 124

2006
‎Asmoa edo helburua honakoa omen zen...: guraso gazteen" bikoteko hizkuntz ohituretan eragitea". Hitzaldiaren amaieran, gure alboan entzuten ari zen katalanak argi zeukan:
‎Nola egin dute? Hizkuntza ohituretan eragiteko esperientzien bilduma. TRENOR ZULAIKA, Idoia.
2007
‎Beraz, apustua erabileran dago, iniziatiba euskaraz hartzean. " Finean, langile mordoaren hizkuntza ohituretan eragitea da eta horrek bi gauza eskatzen ditu: lana tajuz egitea eta denbora".
‎Aipatutako esparru horiek pertsonen bizitza pribatuarekin lotuak daude eta horietan legeek eta arauek eragin gutxiago dute. Esparru hauetan, beraz, hizkuntza ohituretan eragiteko bestelako bideak jorratu behar dira: eskaintza oparoa, erakargarritasuna, gozamena, praktikotasuna, erosotasuna, sentiberatzea,...
‎Hasieran aipatu dugun modura, neurketek eragiten diguten irakurketa gazi gozoa da, baina batez ere, lanean jarraitzeko bide erakusle direla esan genezake. Kale hizkera (hizkera informala) sortu eta aisialdiko hizkuntza ohituretan eragiteko guneak sortzen eta ereduak lantzen jarraitu behar dela erakusten dute datuek. Horretarako tresnak sortzea dagokigu euskararen normalkuntzan ari garenoi.❚
2009
‎Aurtengo ekitaldiak  badu berezitasun bat. Gurasoei zuzendutako sentiberatze hitzaldiak eta tailerrak garatuko dira euskaraz eta gazteleraz, seme alaben hizkuntz ohituretan eragitera eta umeei eskolako lanetan gurasoek zelan lagundu aztertzera bideratuta. Parte hartzea errazteko hitzaldiak haurrentzako ikuskizunak gauzatuko diren udaltegi eta ordutegi berean egingo dira.
2010
‎Askotan begiratu baino ez diete egiten" azken finean gure garaian plazan egiten genuena, handienekin jolastu edo euren jolasak errepikatu" diote arduradunek.Garai batean, umeak parkean lagunartean" jorratzen genituen ekintzak Amaraun ludotekan egiten ditugu". Euskara oinarriLudotekaren helburua aisia euskalduna bultzatzea da" euskara helburu eta bitartekari izanik eta aisiako metodologia erabiliz" azaltzen digute. ...onetan, haurrak, gazteak eta gurasoak hartzen dira kontuan," baina adin talde bakoitza modu autonomoan aztertu beharrean, guztiak batera landuz" gaineratu digute.Urte ugari dira ludoteka martxan jarri zenetik" eta konturatu gara umeengan eragina dugula". Gurasoen garrantziaAmaraun ludotekan umeez gain, gurasoek ere garrantzia handia dute" gauza asko beraiekin lantzen dira, hizkuntz ohituretan eragiteko euren papera ezinbestekoa da". Horretarako, hainbat ekitaldi; txotxongilo saioak, antzerkiak... antolatzen ditugu.
‎Ikerketen alorrean Soziolinguistika Klusterrak iaz bikoteen hizkuntza ohituretan eragiten duten aldagaiak aztertu zituen eta 2010 urte honen hasieran gazteen hizkuntza ohituretan eragiten duten faktoreak aurkeztu dituzte. Ikerketa oso interesgarria eta sakona da, beraien webgunean aurkitu daitekeena (www.soziolinguistika.org/gazteak).
‎Ikerketen alorrean Soziolinguistika Klusterrak iaz bikoteen hizkuntza ohituretan eragiten duten aldagaiak aztertu zituen eta 2010 urte honen hasieran gazteen hizkuntza ohituretan eragiten duten faktoreak aurkeztu dituzte. Ikerketa oso interesgarria eta sakona da, beraien webgunean aurkitu daitekeena (www.soziolinguistika.org/gazteak).
2013
‎Kalera atera ginen, ziren, baina orain administraziora, dendetara, bulegoetara zein merkatura atera behar dugu. Astero ordubetez egiten duten ahalegina egunerokora zabaldu behar dugu, hizkuntza ohituretan eragin, eta euskararentzako eta euskaldunontzako gune berriak irabazi behar ditugu. Algortako tabernan zein Bergarako parkean biltzen diren boskote horien lana islatu dezagun.Ezin dugu ardura guztia euskaltegien esku utzi, hauek lana ederto eginda ere.
‎Haren barruan daude Larunblai (LH ko 3 mailakoendako) eta Iseka (bigarren hezkuntzako ikasleendako). Jarduera horien helburu nagusia da aisialdiaren bidez haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitea (eta ez euskararen ezagutzan). Helburu hori bete ahal izateko, ezinbestekoa da egitasmoan parte hartzen duten ikasleek euskara maila ona izatea.
‎Ikasturtea lastailaren 19an hasiko daAurreko ikasturtean bezala, Burundako herriek 3blai aisialdi programa hartuko dute. Haur eta gaztetxoen hizkuntza ohituretan eragin nahi da. Horretarako izena ematen dutenen intereseko jarduerak eginez, euskara eta ongi pasatzea lotu nahi da, harreman sareak sortuz eta indartuz.
2014
‎Orion, bestalde, udalak Aita, ama... kontu bat dut zuei esateko egitasmoa abiatu du gurasoen hizkuntza ohituretan eragin eta euskararen erabildera sustatzeko asmoz. Ekimenaren barruan gaur 17:00etan argazki jendetsua atera nahi dute arranpla ondoko plazan Euskaraz gara leloa mosaiko jendetsua osatuz.
Hizkuntza ohituretan eragiteko tailerretan ezinak, beldurrak, portaera estankatuak, portaera lotsatiak eta hainbat aurreiritzi ikusten dira, gehienetan antzekoak aurreiritziak eta antzekoak aldatzeko ezinen arrazoiak. Hizkuntza identitate zeinu esanguratsua izanik, euskaldunek alde batera utzi ohi dute erdararen mesedetan.
‎Lan talde honen bitartez, Atxutxiamakak bi helburu erdietsi nahi ditu. Lehenengoa, gazteen harreman sarea euskaldundu eta hizkuntza ohituretan eragitea. Bigarrena, ekimenetan kolaboratzaile, laguntzaile edo antolatzaile izatea sustatzea, besteak beste, hezitzaile lanak burutuz, jarduerak landuz edota ekintza ezberdinen antolatzaile izanik eta udalekuetan koordinatzaile lanetan jardunaz.
‎Herri euskalduna da Busturia eta orduanere hala zen baina Espainiako etorkin haien etorrerak eta batez ere auzo bakarrera etortzeak, San Kristobalera, auzo horretan, geto? moduko bat sortzea ekarri zuen, honekin esan nahi dut erdaldun horiek guztiak bertanauzoan pilatu zirela eta bertako euskaldunen hizkuntz ohituretan eragin negatiboa izan zutela. Beste 4 auzoakaskoz ere euskaldunagoak izan ziren eta orain ere horrela dira, nahiz eta gaur egungo errealitatea aldatuz doan, hau da, auzo erdaldunena izan arren, bertako herritar asko euskaldundu egin direlako.
‎Kasu guztietan ekintzek zein jarduerek edukietan eta prozeduretan nabari nabaria izan behar dute sentsibilizazioan edo hizkuntza ohituretan eragiteko helburua: justifikatu ere proiektuan bertan justifikatu behar da ekintzak helburuari nolako ekarpena egiten dion.
2015
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena iñaki Eizmendi
‎Haur eta gazteen hizkuntza ohiturei begira hizkuntza sozializazioaren ikuspegiak laguntzen digu testuingurua ulertzen eta norabidea ikusten. Norabide horretan herri mailan zuzeneko eragile izan daitezkeenik lan egin behar da eta hizkuntza ohituretan eragitea helburu duten erakundeek elkarlanean aritu lukete benetan eraginkorrak izatera begira. Eragileen sarea osatzen horri begirako adibide bat da, hainbat udalerritan modu batera edo bestera garatu izan dena eta adibide zehatz batekin aurkeztu nahi izan dudana.
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena
‎Euskararen transmisioaren inguruan lanean ari garen erakunde eta bestelako eragileon lehentasunetako bat haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitea da. Artikulu honetan, eta hizkuntza sozializazioaren ideiatik abiatuz, bide horretan kokatutako hainbat oinarri eta eredu bat aurkezten dira.
‎Ikerketa horretan gazteen hizkuntza ohituretan eragiten duten faktoreak aztertzen dira. Hauek dira, labur labur, faktore horiek:
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎1 taula. Gazteen hizkuntza ohituretan eragiten duten faktoreak
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena erabiltzea ez bada batere ohikoa, seguruenik gaztelaniarako joera hartuko dut.
‎Zer lortu genuke? Hizkuntza ohituretan eragin nahi dugun erakundeak koordinatzea eta zuzeneko eragile direnak aktibatzea eta antolatzea.
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena bere lana egingo du, baina mugak ditu eta gurasoek euskararekiko jarrera aktiboa izatea beharrezkoa da.
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎— Testuinguru erdaldunetan edo mistoetan bizi diren guraso askok ezintasunetik bizi dute euskararen erabileraren gaia: seme alaben hizkuntza ohituretan eragiten ahalegintzen dira baina mugak aurkitzen dituzte eta baliabideak falta zaizkie eragiteko.
‎Seme alaben hizkuntza ohituretan eragin nahi duten gurasoen kasuan, abiapuntu egokia izan daiteke honakoa:
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena gurasoon esku dago. Hiru esparru hauek zaintzea izan daiteke oinarri on hori eskaintzeko modua:
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena
‎Eskola orduz kanpoko jarduerek dituzten ezaugarriek, hizkuntza ohituretan eragiteko tresna eraginkor izatea ekartzen du:
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena
‎Eragile horiek aktibatzeko eta antolatzeko hainbat ahalegin egin dira eta hainbat esperientzia daude. Horri begira, egokiena eta eraginkorrena hizkuntza ohituretan eragitea helburu duten erakundeak elkarlanean eta koordinatuta aritzea da: Udalak, ikastetxeak, Euskara Elkarteak...
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎Iñaki Eizmendi – Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena
‎— Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragin nahi duten erakundeak elkarlanean eta koordinatuta: Udala, ikastetxeak eta Euskara Elkartea.
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎Haur eta gazteen hizkuntza ohiturei begira hizkuntza sozializazioaren ikuspegiak laguntzen digu testuingurua ulertzen eta norabidea ikusten. Norabide horretan herri mailan zuzeneko eragile izan daitezkeenekin lan egin behar da eta hizkuntza ohituretan eragitea helburu duten erakundeek elkarlanean aritu lukete benetan eraginkorrak izatera begira. Eragileen sarea osatzen horri begirako adibide bat da, hainbat Udalerritan modu batera edo bestera garatu izan dena eta adibide zehatz batekin aurkeztu nahi izan dudana.
‎Eragileen sarea osatzen. Haur eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera bideratutako eredu baten azalpena – Iñaki Eizmendi
‎gurasoak, irakasleak, hezitzaileak (eskola orduz kanpoko jardueretakoak) eta haurrak/ gazteak beraiek. Haurren eta gazteen hizkuntza ohituretan eragitera begira, zuzeneko eragile hauen jarrera aktiboak bilatu eta landu behar dira, horiek garatzea izan daiteke hizkuntza sozializazioan euskarari bide emateko lehentasunezko ardatzetako bat. Ondorengo irudian azaltzen da ideia hori.
2016
‎" Dudarik ez dago, zaurgarrienak herri txikiak dira. Batetik, herri txiki euskaldun horien inguruko herri handiak, ia beti, erdaldunagoak direlako; bestetik, biztanle gutxi direlako, eta bertara joandako erdaldunak gutxi izanda ere eragin handia dutelako kopuruetan; eta, azkenik, euskaraz ez dakien jendea etortzeak herritarren hizkuntza ohituretan eragin handia duelako".
‎Gazteen hizkuntza ohituretan eragiten duten beste bi leku garrantzitsu: familia eta kuadrilla.
‎Eusliek, haurren hizkuntza ohituretan eragiteko
‎Egitasmoak Eusliek kanpainak gurasoen jarreran eragin nahi du, haiek seme alabendako eredu bihurtuz. Haurren hizkuntza ohituretan eragiteko, beraz, gurasoen jarrera eta jokabidea abiapuntua izan da. Gurasoek haien artean dituzten hizkuntza ohituretan eragiteak ere badakar egitasmoak.
‎Haurren hizkuntza ohituretan eragiteko, beraz, gurasoen jarrera eta jokabidea abiapuntua izan da. Gurasoek haien artean dituzten hizkuntza ohituretan eragiteak ere badakar egitasmoak. Eta ez soilik egitasmoa martxan den bitartean, ondoren ere.
2017
‎–Euskaraldiak batu egingo gaitu 2018an eta 2019an zehar. Euskaltzaindiaren mendeurrena ospatuko dugun garai bertsuan anbizio handiko proiektu hau izango dugu martxan euskararen lurralde osoan, hizkuntza ohituretan eragiteko eta erabilerari bultzada bat emateko asmoz?.
‎Besteak beste, Bingen Zupiria Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak adierazi du Euskaraldiak batu egingo gaituela 2018an eta 2019an zehar. . Euskaltzaindiaren mendeurrena ospatuko dugun garai bertsuan anbizio handiko proiektu hau izango dugu martxan euskararen lurralde osoan, hizkuntza ohituretan eragiteko eta erabilerari bultzada bat emateko asmoz?, azaldu du Zupiriak. –Euskaltzaindiarekin batera azpimarratu du sailburuak, gure herriko instituzio nagusiak izango gara ekimen honetan:
‎Donostiako Barriola zentroan (EHU) euskalgintzako 120 eragile bildu dira Euskaltzaleen Topaguneak eta Eusko Jaurlaritzak elkarlanean aurkeztu duten 11 egun euskaraz ekimenaren inguruan lan mintegia burutzeko. Topaketaren helburua," euskarazko hizkuntza praktikak bultzatu eta hizkuntza ohituretan eragitea xede duen proposamena azaldu eta elkarlanean gakoak eztabaidatzea" izan da, ekimena martxan jarri eta herrietan lanean hasi ahal izateko. Antolatzaileen hitzetan," erabat aberasgarria" izan den jardunaldiak," esperientziak bildu, ezagutarazi eta elkarlanak probestu duen eztabaidaren bitartez, ekimena martxan jartzeko abiapuntua eskaini du" euskararen erabileran eragitea helburu duen lan ildoaren eskutik.
‎Donostiako Bagera elkarteko Aitziber Gurutzeagak eta Idoia Trenorrek Egia auzoko esperientzia azaldu dute eta Nola egin dute? Hizkuntza ohituretan eragiteko esperientzien bilduma liburua aurkeztu dute. Azken bi urteetan 10 herritan egin diren aktibazio ekintzen esperientziak jaso dituzte lehen liburu horretan.
‎" Nola egin dute? Hizkuntza ohituretan eragiteko esperientzien bilduma" liburua aurkeztu du, Donostian, Bagera elkarteak. Liburuak herritarren hizkuntza ohituretan eragin eta euskararen erabilera sustatzeko hainbat tokitako esperientziak biltzen ditu, eta proiektuaren helburu nagusia da gisa bereko xedeak plantan ezarri nahi dituzten elkarte eta mugimenduek oinarri bat izatea.
‎Hizkuntza ohituretan eragiteko esperientzien bilduma" liburua aurkeztu du, Donostian, Bagera elkarteak. Liburuak herritarren hizkuntza ohituretan eragin eta euskararen erabilera sustatzeko hainbat tokitako esperientziak biltzen ditu, eta proiektuaren helburu nagusia da gisa bereko xedeak plantan ezarri nahi dituzten elkarte eta mugimenduek oinarri bat izatea. Bilduma osatzeko hamar ekimen aztertu eta bildu dituzte, horietarik sei Gipuzkoan eramanak Añorga, Astigarraga, Egia, Hernani, Lasarte Oria, Donostiako Piratak.
2018
‎Egitasmoaren aurkezpen ekitaldian hala adierazi zuten antolatzaileek: " Gazte garaian harreman berri asko egiten dira eta oso garrantzitsua da harreman horietako hizkuntza ohituretan eragitea". EuskarAbenturak hiztun gazteen hizkuntza aktibazioan eragin nahi du, horixe du xede nagusia Euskaraldiaren urtearekin (ustekabean) bat egin duen egitasmoak.
‎Unanue Zudupe, Aitor (2006). Administrazioko atal elebidunetako langileen hizkuntza ohituretan eragiteko plana. Lasarte Oria.
‎Bat azpimarratzearren, ahobiziek betetako koaderno horiei darien baikortasuna izan daiteke. Logikoa izan daiteke iritzi baikorra izatea ondo samar atera den edozein esperientziaren ondoren, baina uste dut intentsitate hori izan duen eta eguneroko hizkuntza ohituretan eragitea helburu izan duen praktika soziolinguistiko eraldatzaile baten ondoren emandakoa izan den iritzia izanik, oso dela baloratzekoa.
‎Arlo honetan ere aldea nabaria da, beraz. Kontuan hartzen badugu lanean eta eskolan egunero pasatzen dugun ordu kopurua, pentsatzekoa da eguneroko gainerako hizkuntza ohituretan eragina izango duela.
‎Baietz 40 egun euskaraz!" ekimen sozialaren inguruko ikerketalana. Ekimen horren helburu nagusia hizkuntza ohituretan eragitea eta aldaketak sortzea izan zenez, esperientzia ezin estrategikoagoa bihurtu zen. Eta, besteak beste, hala ulertuta Euskal Herri mailan abian jarri da 2018ko udazkenean burutuko den Euskaraldia programa.
‎Gaur egun, lan munduko harremanak pertsonen arteko harreman intimoenetarako eta hurbilekoenetarako zubi izaten dira. Lan harreman horietan sortutako hizkuntza ohiturek eragin betea dute lankideen arteko bikote harremanetan eta, elkarbizitzarako pausoa emanez gero, baita etxeko hizkuntza ohituretan ere.
‎Gaur egun, lan munduko harremanak pertsonen arteko harreman intimoenetarako eta hurbilekoenetarako zubi izaten dira. Lan harreman horietan sortutako hizkuntza ohiturek eragin betea dute lankideen arteko bikote harremanean eta, elkarbitzitzarako pausoa emanez gero, baita etxeko hizkuntza ohituretan ere.
‎Gaur egun, lan munduko harremanak pertsonen arteko harreman intimoenetarako eta hurbilekoenetarako zubi izaten dira. Lan harreman horietan sortutako hizkuntza ohiturek eragin betea dute lankideen arteko bikote harremanean eta elkarbitzitzarako pausoa emanez gero, baita etxeko hizkuntza ohituretan ere.
‎Gaur egun, lan munduko harremanak pertsonen arteko harreman intimoenetarako eta hurbilekoenetarako zubi izaten dira. Lan harreman horietan sortutako hizkuntza ohiturek eragin betea dute lankideen arteko bikote harremanean eta elkarbitzitzarako pausoa emanez gero, baita etxeko hizkuntza ohituretan ere.
‎Euskal Herriko hainbat euskaltzale elkartek urteetan zehar landu duten Euskarak 365 egun lan ildoaren baitan kokatzen da eta bi mugarri izanen ditu. Batetik, euskal hiztunen hizkuntza ohituretan eragitea eta beren harreman sareetan euskara gehiago erabiltzea izanen da 2018ko azaroa eta abendua bitartean eginen den “Euskaraldia 11 egun euskaraz” ekimenaren helburua.
‎" Hizkuntza ohituretan eragitea du helburu Euskaraldiak eta egin behar du pedagogia sozial handia. Parekoak hitz erdi esaten badigu gazteleraz automatikoki pasatzen gara hizkuntza horretara.
‎EuskarAbenturako kide den Irati Labaienek adierazi bezala, adin tarte hori da, batez ere" gauzak aurkitzen eta heldutasunean definituko gaituzten esperientziak bizitzen ditugun momentua. Gainera gazte garaian harreman berri asko egiten dira eta oso garrantzitsua da harreman horietako hizkuntza ohituretan eragitea".
‎Urtero moduan, eta Euskal Herri osoko musika eskolek bezala, Musikalean ekimena antolatu du Zumartek; kalejira lehenik eta segidan Sutegin kontzertua.Euskaraldia hasi bezperatan egokitu da aurtengo edizioa. Une ezin egokiagoa, Zumartek euskararen erabilera areagotu eta hizkuntz ohituretan eragin nahi duen 11 eguneko ekimenari ekarpena egiteko. Kasu honetan, musikaz giroturiko ekarpena noski.Uxue Alberdik Euskaraldiaren harira sortutako 12 bertsoetatik lau hautatu, musikatu eta abestekoak zituzten hilaren 21eko hitzorduan.
‎Azaroaren 23tik abenduaren 3ra arte izango da abian Euskaraldia Euskal Herri osoko ehunka udalerritan. Ekimen honen helburua da hizkuntza ohituretan eragitea euskararen erabilera eta hiztunen aktibazioa bultzatzeko. Funtsean, Euskaraldiaren xedea da 11 egunez euskara era aktiboagoan erabiltzea ariketa horrek 12 egunetik aurrera eragina izan dezan.
‎Euskara ardatzera ekartzeaz gain, euskaldunon %100 erdalduna dela oroitarazteko balio izan du Euskaraldiak. Hizkuntza ohituretan eragitea nork bere burua ispiluaren aurrean miatzea da: ipurmasailetako ileak amorruz erauztea, aldakako orezta zehatz aztertzea, eta ezkutatutakoak erakusten dugunak baino fidelago agertzen gaituela onartzea.
2019
‎erronkaren informea, 2018 https://www.hernani.eus/documents/ 497182/ 4005584/ Euskara+ ari+ du+ emaitzaren+ txostena/ 0 e7764c0 79af 6ca0 81e0b40ba2e0 [Azken kontsulta 2019/10/02]. Bagera donostiako Euskaltzaleen Elkartea. 2017 Nola egin dute?. hizkuntza ohituretan eragiteko esperientzien bilduma: Agurain, Aiaraldea, Añorga, Arrigorriaga, Astigarraga, Egia, hernani, Lasarte, piratak eta Trapagaran.
‎Nola egin dute? Hizkuntza ohituretan eragiteko esperientzien bilduma. Bagera.
‎TELP edo Taller d' espai ling?, stic personal Gemma Sangin, s eta Ferran Suay psikologoek sorturiko metodologia da, ohiko hizkuntza gatazkak arrakastaz kudeatzeko, hizkuntza ohituretan eragiteko eta norbere hizkuntzari eroso eusteko.
‎Datu orokorrak ikusita, euskalgintza herritarra eta administrazio publikoa bat datoz datuetatik eratorritako diagnostikoan: euskararen erabilera areagotzeko hizkuntza ohituretan eragiteko beharra dago.
‎2020ko udazkenean egingo da bigarren ariketa soziala eta bi ardatz izango ditu: herritarren arteko hizkuntza ohituretan eragitea (2018ko edizioa bezala) eta entitateen funtzionamenduan euskararen erabilera babesteko neurriak bultzatzea.
‎" Gazte gehienek ez dute horrelako informaziorik izaten", diote.Hortik aparte, lidergoaren ezaugarriak ere lantzen dituzte: enpatia, atsegina izatea, besteekiko begirunea, baikorra izatea eta koherentzia.Haien artean badaude euskaraz egiten duten lider naturalak, horien jarrera, hizkuntza lidergoa indartu egiten dute, ondo ari direla erakutsiz, besteengan hizkuntza ohituretan eragina izan dezaten. Besteekin ere, klabe positiboan aritzen gara beti, inoiz ez diegu esango ez direnik ondo ari.
‎• Zergatik da garrantzitsua hizkuntza ohituretan eragitea. Ohiturak normalean ez dira modu kontziente batean sortzen, eta hori da hizkuntza batean edo bestean berba egiterakoan ere gertatzen zaiguna. Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar.
‎Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar. Ahize AEK k DBHko gaztetxoekin lanketa egiteko eusLiderrak tailerra sortu zuenean, argi izan zuen hizkuntza ohituretan eragitean dagoela gakoa, eta hizkuntza portaerak aldatzea baino, eraginkorragoa dela hizkuntza ohitura berriak eraikitzea. " Ez diegu gaztetxoei galdetzen' zergatik egiten duzu gaztelaniaz?', horren ordez, aurrerantzean euskaraz egiteko aukerei erreparatuko diegu".
2020
‎batetik, aurrekoan bezala, norbanako moduan ahobizi edo belarriprest rolekin. Eta, bestetik, taldeetan hizkuntza ohituretan eragiteko asmoz, ahobizi eta belarriprest rolekin parte hartzeaz gain, talde moduan jarduteko ariguneak antolatuz, euskaraz aritzeko espazioak, alegia.
‎Euskararen erabilera sostengatzeko ariketa sozial masiboa dugu Euskaraldia, euskara ulertzen duten hiztunen arteko ahozko hizkuntza ohituretan eragiteko sortua.
‎2018ko azaroaren 23tik abenduaren 4ra egin zen lehen Euskaraldia. Edizio hartan Euskal Herriko txoko askotan ahobizi eta belarriprest moduan herritar asko aritu ziren hizkuntza ohituretan eragiteko asmoz. Rol eta hizkuntza portaera horien gainean egindako ikerketek emaitza baliotsuak utzi dituzte epe luzekoa den gizarte aldaketa honi ekiteko.
‎Itxialditik Euskaraldira ariketa hasiko da bihar: konfinamendua baliatuz, etxeko hizkuntza ohituretan eragiteko helburua du. Erabileraren geldialdia agerien dagoen lekuetako bat da etxea.
‎“Bestela, ia oharkabean, gero eta joera handiagoa dago erdaretara jotzeko”. Bide horretan, hizkuntza ohituretan eragiteko ekimen aparta iruditzen zaio Euskaraldia.
‎Txapa janzteak eragin biderkatzailea baitu. Euskaraldiak hizkuntza ohituretan eragiteaz aparte, parte hartu edo ez, norberaren hizkuntza ohituren inguruan pentsatzera bulkatzen du. Euskararendako arnasaldi handi bat da garai hau.
‎Hirugarren fasea izango da luzeena, zazpi egunetakoa, eta egunero bideo bat aterako dugu ideia batekin: egunero etxean egingarria den zerbait euskaraz proposatuko dugu, eta horrekin jendearen hizkuntza ohituran eragin nahiko genuke. Azkenik, maiatzaren 3an, egitasmoa amaitzeko, sormenarekin eta bizipena partekatzearekin zerikusia duen zerbait egin nahi dugu.Jolas moduan antolatu duzue.
‎Garaiotako beste ekimen guztiak bezala, COVID eragindako egoerak baldintzatuta dator Euskaraldiaren bigarren edizioa ere. Hala ere," helburua parte hartzaileen hizkuntza ohituretan eragitea eta bakoitzaren harreman sareetan euskara gehiago erabiltzea dela kontuan hartuta", antolatzaileek ariketan parte hartzera animatu nahi dituzte" euskara ulertzeko eta euskaraz aritzeko gai" diren herritarrak. Bakoitzaren harreman sareetan —" etxean, lanean, komertzioetan, lagunartean edo Internet bidezko harremanetan" —" hizkuntza praktikak aztertzeko, euskara gehiago erabiltzeko aukera baliatzeko eta ariketan parte hartzeko deia" egin dute Euskaraldiaren sustatzaileek.
‎Egitasmoaren helburu nagusia euskararen erabilera haztea da, herritarren hizkuntza ohituretan eraginez.
‎Euskaraldiaren helburu nagusia euskararen erabilera haztea da, herritarren hizkuntza ohituretan eraginez. Gainera, aurten norbanako bezala (ahobizi edo belarriprest izanez) parte hartzeko aukeraz gain, taldean parte hartzeko aukera ere izango da arigune en bidez.
2021
‎Euskararen erabileraren aldeko hizkuntza ideologia zehatz batetik abiatuta, horren aldeko nolabaiteko hizkuntza plangintza bat gauzatzen saiatzen ziren. Gero, kirol erritualaren bidez, solidaritateeta pertenentzia sentimenduak aktibatzen ziren, eta oinarri horietan euskara egoteak kirolari gazteen hizkuntza ohituretan eragina zuelakoan gaude.
‎Honi lotuta ulertu behar da 2018an eta 2020an Euskal Herrian egin den" Euskaraldia" 2 ekimena. Euskaraldia hiztunak aktibatzeko3 helburuarekin abiatu zen (Topalabea 2020, 19), eta, funtsean, herritarren arteko ohiko hizkuntza ohituretan eragitea izan du helburu egindako bi urtetan. Zehazki hizkuntza ohitura batzuk aldatu eta hauek arau sozial berri bihurtu nahi izan dira.
‎Euskal hiztunen aktibazioa indartzea, hizkuntza ohituretan eragitea eta erabilera indartzeko jarrerak areagotzea helburu duen programa sinatu du Topaguneak Nafarroako Gobernuarekin, 130.000 euroko hitzarmena. Oskar Zapata Euskaltzaleen Topagunearen Nafarroako zuzendariarekin solastatu gara elkartearen aurtengo asmoen inguruan.
‎“Gehiengoaren adostasunik gabe ezin da abiatu”. Metodologiaren ardatza, berriz, euslea da, euskaraz egiteko erraztasun eta joera handiena daukan taldekidea, gainerakoen hizkuntza ohituretan eragingo duena. Taldekideek eurek aukeratu behar izaten dituzte euren taldetik ze bik beteko duten eusle funtzioa.
‎Helduen hizkuntza ohituretan eragiteko ariketa sozial honetan honako urratsak egitea proposatuko du Euskaltzaleen Topaguneak:
‎Dindaia fundazioak dituen jardun lerroak azaldu ostean, Parkean euskaraz programaren gainean aritu zen. 0 urte arteko haurrei eta haien gurasoei zuzendua da eta familiarteko hizkuntza ohituretan eragitea du helburu, “familia euskaldunak ahalduntzeaz eta sarea sortzeaz gainera”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia