2001
|
|
Gardner eta Clement ek (1990), ondorengo alderdiak azpimarratzean batez ere, azkenekomaila aztertzen dute: ...stiko objektiboa); b) ikuspegi soziodidaktikoa (gurasoen eta irakasleen rola); c) elebitasunaren edo eleaniztasunaren garapenaren teoria ezberdinak (naturala/ formala, aditiboa/ sustraktiboa, eta abar; d) taldearteko ukipenariburuzko teoriak (hizkuntz erabilera eta komunikazioa); e) ikuspegi soziopertzeptiboa (bizitasun etnolinguistiko subjektiboa, identitate etnolinguistikoa eta akulturazioa); f)
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia.
|
2011
|
|
Aracilen arabera, hezitzaileek, hizkuntza pairatzen dugun arazotzat eduki beharrean, ulertu beharreko gaitzat hartzen saiatu lukete. hezkuntzan soziolinguistika lantzeko egiten ziren" kulturaeta jolas jarduerak" eskasegiak iruditzen zitzaizkion. Bestalde, hitzarekiko interesa, hezkuntza eramaile den aldetik, eta hizkuntza, ikasgai oinarrizkoagoa den aldetik, lotzea berebizikoa zela pentsatzen zuen. egilearen esanetan,
|
hizkuntza
erabileraren garrantzia ikusteko nahitaezkoa zen bi gai kontuan izatea; ez bakarrik hizkuntza erabiltzeko modua (kontu horrek azken ehun urteotako hizkuntzaren defendatzaileak itsutu ditu), baita hizkuntza erabiltzea bera ere, bere izatean eta izate horren baldintzetan, egituraz eta funtsaz gramatikariak arduratzen baitziren. hain zuzen ere, bere ustez, hizkuntza deskribatu baino gehiago kokatu e... Adibide bat jartzearren, Nova Cançó katalanaren iraultza soziolinguistikoa modu berezi batean aztertu beharreko fenomenoetariko bat izango litzateke.
|
2012
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso
|
|
Enara Belloso – Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren normalizazioan, Barakaldon adaxkak Sortzen aisia Taldeko umeak (6 urte bitartekoak) ume hauek askotan euren artean euskaraz aritzen dira, baina gaztelaniara jotzeko joera handia daukate; batez ere, eurak bakarrik jolasten ari direnean (begiraleei beti euskaraz egiten diete). esan daiteke, euskaraz jolastea aisia taldeko kontua bakarrik dela, Adaxkakeko ekintza...
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso gazteen hizkuntza erabileran eragiten duten faktoreen azterketa orokorra
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso kuntzatan ari direla ere, gazte sentiaraziko dituen hizkuntza sortu behar dute. hizkera hori kalitatezkoa izateko, ordea, euskarazko iturrietatik eta euskal kulturaren erreferenteetatik sortu litzateke.
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso
|
|
Enara Belloso – Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren normalizazioan, Barakaldon hizkuntza gaitasunari begiratzen badiogu, hiriaren proportzioan gutxiengoa bada ere, 17.000 biztanle euskaldunei buruz ari gara, kopuru garrantzitsua benetan. hasierako ataleko grafikoetan ikus daitekeenez, ikasturtean gazte barakaldarren %28, 08k d ereduan ikasi zuen, %49, 47k ereduan eta% 22,48k A ereduan. d eredua bada, horrelako ... Faktore honek ere erabileran eragiten du askotan, ikasten ari direnek lotsa sentitzen baitute euskaraz ondo dakitenekiko.
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren normalizazioan, Barakaldon1
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso
|
|
Enara Belloso – Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren normalizazioan, Barakaldon
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso
|
|
Enara Belloso – Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren normalizazioan, Barakaldon euskararen egoera Barakaldoko irakaskuntzan
|
|
Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren ormalizazioan, Barakaldon – Enara Belloso
|
|
Barakaldo bezalako eremu diglosikoetan, hizkuntzak ikur bihurtzen dira: hizkuntza bakoitza irudi zehatz eta funtzio bati lotua egon ohi da. horrexegatik, erabilera bultzatzeko hizkuntza horren ikurrek legiEnara Belloso – Ahozko
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia hizkuntzaren normalizazioan, Barakaldon timoak izan behar dute, irudi eta funtzio legitimoei lotuak egongo direnak. Bada, hizkuntza baten ospea edo prestigioa betetzen dituen hizkuntza funtzioei loturik doakio, Barakaldon prestigiodun funtzio guztiak edo gehienak gaztelaniak betetzen ditu, euskara bigarren mailan geratzen delarik.
|
2013
|
|
Eman euskara elkarri da aurtengo edizioaren leloa. Hitzon bidez, euskara “kohesiorako tresna” eta “elkarbizitzarako gakoa” dela aldarrikatu nahi dute, eta
|
hizkuntzaren
erabileraren garrantzia nabarmendu. Hori dela eta, euskalduntzen eta alfabetatzen ari diren ikasleei egin diete omenaldia.
|