Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2009
‎Begoña Ibarrolak, psikologo eta adimen emozionalean adituak, emozioek gizakion portaeretan berebiziko garrantzia dutela dio; zenbait emoziok ongi egoten laguntzen digutela eta beste batzuek elkarbizitza oztopatzen eta pertsonen arteko harremanetan arazoak sortzen dituztela (Ibarrola, 2009). Beraz, gure helburua hizkuntza portaeretan eragitea bada, emozioen alderdia aintzat hartzen saiatu behar dugula uste dugu. Hortaz, ez al genuke kontuan hartu hizkuntza normalizazioan gabiltzanok hizkuntzaren inguruan demagun gurasoei, sortzen zaizkien emozioak?
2012
‎" Ikusten dutena da gurasoek euren artean eta dendetan erdaraz eta beraiei euskaraz" (M1). Horrek haurren hizkuntza portaerei eragiten diela garbi ikusten du eskolako zuzendariak:
‎1970 hamarkadetan herrian gizarte bizitza, plaza eta haurren jostaldiak erdaraz izaten ziren. etxeko euskaldunak ziren haurrak erdararen arau sozialera doitu eta erdaraz hasi ziren beren adinkideekin eta, zenbait kasutan, etxeko helduekin ere. Beraz, eskolak Iruritako haurren hizkuntza portaerei eragin zien, haurren sozializazio harreman eszentrikoak (hau da, adinkideen artekoak: anaia arreben, lehengusu lehengusinen, ikaskideen, lagunen eta halakoen artekoak) ez ezik, zenbaitetan belaunaldien arteko harremanak ere erdarara mintzaldarazten:
2013
‎Asanbladak euskaraz funtzionatzen du nagusiki eta, horri esker, euskararen gunetzat jotzen dute. Are gehiago, beste gazte batzuen hizkuntza portaeran eragin positiboa izaten duelakoan ere badaude.
2014
‎Laburpena: Euskararen ezagutzatik erabilerarako tartea kezka iturri dugun honetan, gero eta nabariagoa da gazteen hizkuntza portaeretan eragiteko hobeto ulertu behar ditugula hizkuntza portaerak berak dituen inplikazioak, besteak beste, gazteen beraien identitatearen eraikuntzari dagokionez. Lan honetan, Baionako Bernat Etxepare lizeoko bertso eskolako kideen diskurtsoak aztertu ditut, identitatearen eraikuntzan eta hizkuntza portaeran bertso eskolak berak izan dezakeen eragina aztertzeko.
‎Hiztun belaunaldi berriei buruzko azterketek honako hau utzi digute agerian: ezagutzatik erabilerarako tarte hori gainditu nahi bada, hiztun eleaniztunen hizkuntza portaeretan eragiten duten faktoreetan sakonki arakatu beharra dagoela. Izan ere, beharbada ez dugu bere sakontasunean ulertzen gazte eleaniztun horientzat hizkuntza hautatuak suposatzen duen erronka, bereziki haien identitate hautuei begira.
‎Lave eta Wengerek (1991) erabili zuten lehen aldiz JK kontzeptua, eta hamarkada bat geroago berrartu zuten Eckert eta McConnell Ginetek hizkuntzei buruzko ikerketarako (Estatu Batuetako High School ikasleen hizkuntza erabilera aztertzeko, hain zuzen) (Eckert 2001; Eckert & McHiztun belaunaldi berriei buruzko azterketek honako hau utzi digute agerian: ezagutzatik erabilerarako tarte hori gainditu nahi bada, hiztun eleaniztunen hizkuntza portaeretan eragiten duten faktoreetan sakonki arakatu beharra dagoela.
‎Ez zaie ageri, ziurgabetasun linguistikoaren zantzurik. Haatik, ezagutzaz haratago, badira hizkuntza portaeran eragiten duten beste faktore batzuk, nagusiki, motibazio izanarazleari lotuak.
‎BEn antzeko zerbait gertatzen dela dirudi, euskararen erabilerari dagokionez: lehendik motorra martxan baldin badago, BEk hizkuntza portaeran eragingo du.
‎BEn antzeko zerbait gertatzen dela dirudi, euskararen erabilerari dagokionez: lehendik motorra martxan baldin badago, BEk hizkuntza portaeran eragingo du.
2018
‎Jarraian, kontzeptu horiek eta beraien arteko loturak aletuko ditugu. Hasteko eta behin, aktibazio hitzak mugimenduarekin eta ekimen kolektiboa martxan jartzearekin du lotura, alegia, gure kasuan hizkuntza portaeran eragin nahi duen ekimen, mugimendu edo prozesu kolektiboarekin.
‎• Egiako euskaraz bizi nahi dugulako ekimenean hizkuntza portaeretan eragiteko alderdi psikosozialean oinarritutako TELPa jaso zuten (Ferran Suay eta Gemma Sanginés). Hori ardatz hartuta, aholkuen liburuxka egin zuten.
2019
Hizkuntza portaeretan eragitea helburu: 2016an Agurainen «75 ordu euskaraz» eta 2018an Lautadan «11 egun euskaraz»
2021
‎Orain bizitza uneei barik euskararen aktibazioa eta eraldaketa ahalbideratzen duten espazioetan jarri nahi dugu arreta, espazioaren kontzeptuak, hiztunaren hautu eta erantzukizun indibidualetan argia ipini ordez, talde hautu eta erantzukizunetan ipintzea ahalbideratzen digulako. Hiztunek gizarte harremanak espazio jakinetan dituzte, espazio jakinetan sentitzen dira seguru, ala ez, eta espazio jakinetan izan ditzakete sozializazio berriak eta euren hizkuntza praktiketan aurrera pausuak eman; gainera, subjektibotasunean, hau da, hiztun bezala sentitzen diren eran, aldaketak izan ditzakete eta horrek euren hizkuntza portaeran eragin. Zentzu horretan, espazioak berebiziko garrantzia dauka mudantza prozesuetan.
‎' Haurren aurrean helduok heldu'. Helburua da hizkuntza portaeretan eragitea eta euskarari lehentasuna ematea umeen erreferente diren helduen artean.
‎Umeen hurbileko helduen arteko hizkuntza portaerari eragiteko sentiberatze eta kontzientziatze saio parte hartzailea antolatu dute' Haurren aurrean, helduak heldu' ekimearen sustatzaileek Elgoibarren. Paula Kasares adituak gidatuko du saioa.
‎Besteak beste, bistaratu nahi dute helduek ere badutela zeresana, eta zeregina, euskararen erabileran aurrepausoak emateko orduan. Hasteko, umeen hurbileko helduen arteko hizkuntza portaerari eragiteko sentiberatze eta kontzientziatze saio parte hartzailea antolatu dute azaroaren 9rako, martitzena. Aita Agirre kulturguneko areto nagusian izango da, 17:00etan hasita.
‎Baina nahi beste luzatu daiteke. Topagunetik azaldu dutenez, “umeen erreferente eta gertuko diren helduen arteko hizkuntza portaeretan eragitea eta euskararen erabilera areagotzea da helburua. Baina ez haurrei hitz egiterakoan, baizik eta helduak beraien artean hitz egiten dutenean”.
‎Hasteko, goizean eta arratsaldean helduentzako Unibertso paraleloak EspcapeRooma egongo da Altzagako gaztetxokoan (10:00: 30) eta Josu Murueta kultur etxean (16:40: 00). Ondoren, Paula Kasaresek helduen eta umeen arteko hurbilketarako hizkuntza portaerei eragiteko sentiberatze eta kontzientziatze saioa eskainiko du; Altzagako gaztetxokoan izango da, 17:30ean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia