2008
|
|
Horren ondorioz, testuinguru publikoetan edo, besterik gabe, gaztelaniadunen aurrean pertsona batek euskara erabiltzea gizabide txarrekotzat edo jokabide baztertzailetzat hartzen da. Gizarte balio horrek eta beste batzuek (adibidez,
|
hizkuntza
komunikatzeko tresna baino ez dela, axola duen bakarra elkar ulertzea dela, euskaraz hitz egitea txokokeria edo kosmopolitanismo falta modu bat dela) hiztunek beren hizkuntzan hitz egiteko aukera murrizten dute (betiere, beren hizkuntza ez bada gaztelania) Jakina den moduan, baldintzapenaren paradigmari jarraiki, jokabide bat sistematikoki zigortzen bada, jokabide hori izateko aukera murriztu egi...
|
|
Beste zerbait izango gara, baina ez euskaldunak. Entziklopedietan
|
hizkuntzak
komunikatzeko tresnak direla jartzen du, baina hori baino lehen bada beste zerbait. Izan ere, isilik gaudenean ere hizkuntza erabiltzen dugu; entziklopedietako definizioak ez du balio uharte batean bakarrik zaudenerako.
|
2009
|
|
Komunitateak hizkuntzan duen eragina eta aldi berean hizkuntzak komunitatean duena ikertu du Marques de Lozoya saria eskuratu zuen Euskara, comunidad e identidad tesian. Betiere,
|
hizkuntza
komunikatzeko tresna soil bat baino gehiago, sortzeko tresna dela kontuan izanik. Horretarako, bada, bi lan egin behar izan zituen lehendabizi:
|
2011
|
|
Nahiz eta izugarrizko kontzientziarekin etorri seguru asko harri kozkor handi batekin egingo dute topo, baina agian hori bideratzeko armak edukiko dituzte. Baina
|
hizkuntza
komunikatzeko tresnatzat bakarrik duenak... Euskaldunak lan mundura sartzeak ez du esan nahi ezinbestean aldaketa eragingo dutenik.
|
|
Mendebaldeko gizarteetako ikuspegia hartuta, eta oraindik eta zehatzago, ikuspegi hori gure inguruko hezkuntza sistemetara mugatzen badugu, ikusiko dugu hizkuntza handien irakaskuntzan eta ikaskuntzan hiru alor edo helburu nagusi sartu izan direla: lehena,
|
hizkuntza
komunikatzeko tresna den ikuspegiari lotuta, ahozko zein idatzizko testuen ekoizpen eta ulermenaren irakaskuntza eta ikaskuntza. Bigarrena, komunikazioaren, hizkuntzaren sistemaren eta hizkuntzaren erabileraren funtzionamenduarekiko hausnarketa eta jakintza.
|
2013
|
|
Ez da normala hizkuntza batengatik jendeak negar egitea. Ez genuen adostu
|
hizkuntza
komunikatzeko tresna hutsa dela ala. Aspaldi sentitzen ez nuen emozioak mozkortu nau.
|
2015
|
|
Orain arte euskararekiko indiferentzia erakutsi dutenek hizkuntzari ematen dioten zentzu pragmatiko eta funtzional hutsa gainditu lukete.
|
Hizkuntza
komunikatzeko tresna gisa ulertzen dute, eta, hortaz, efikaziaren arabera neurtzen dute. Teorikoki ez dago zertaz kexatu jarrera horretan.
|
|
–
|
Hizkuntzak
komunikatzeko tresna besterik ez dira.
|
2016
|
|
t
|
Hizkuntzak
komunikatzeko tresna besterik ez dira.
|
2023
|
|
Bestalde, euskara normaltasunez eta harrotasunez bizitzeko apustua egin nahi dugunok barkamena eskatzen ibili behar izatearen sentsazioa erauzi genuke.
|
Hizkuntzak
komunikatzeko tresna dira, ados, baina norberaren bizitzan zentzu zabalagoa hartzen dute, eta horrek ere aberasten du hain garrantzitsua iruditzen zaidan aniztasuna. Zenbatek eskertu dioten amari euskararen transmisioaren gidari izatea, edo euskara ere jakin gabe, eskutik euskal eskolara eramatea, Aitor Mendiluze bertsolariak finalaren agurrean abestu zuen moduan (haren kasuan, bertso eskolara zeraman amak).
|
|
Ezaguna denez,
|
hizkuntzak
komunikatzeko tresna ez ezik, munduari begiratzeko era bat ere badira (Martí et al. 2005, 39). Gure pentsaera moldatzen dute, baita errealitatea nola ulertzen dugun eta besteekin eta gure inguruarekin nola erlazionatzen garen ere (Ignace 2015, 6; Moreno Fernández 1998, 191).
|
|
|
Hizkuntzak
komunikatzeko tresna ez ezik, munduari begiratzeko era bat ere badira. Geure hizkuntzak gure identitate kulturala ematen digu; nor garen azaltzen digu.
|