Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.870

2023
‎Lege organiko hori Konstituzioarekin bat datorrela esan du Konstituzio Auzitegiak ekainaren 23ko 118/ 2016 emandako epaian; baina, edu berean, adierazpen horren esparrua eta mugak finkatu ditu: " Mugatu ere, batetik, Konstituzio Auzitegiaren bosgarren xedapen gehigarri berriak Konstituzio Auzitegiak egin beharreko kontrolaren objektua mugatu da Batzar Nagusiek emandako foru arauei begira; ez ditu foru arau guztiak kontrolatuko, ezpada foru arau mota zehatz batekoak, hots, izaera fiskalekoak soilik, eta horien artean, Euskadiko Autonomia Estatutuaren 41.2.a) artikuluak aitortutako eskumenak erabilita eman izan diren foru arauak, hau da, euren lurraldean tributu araubidea mantendu, ezarri eta arautzeko foru arauak Estatuko zergen antolaketa orokorra aintzat hartuta (3 ZO)" 2.
‎2 Ildo horretatik, 2017ko azaroaren 14ko Konstituzio Auzitegiaren Autoak (Errek. 3438/ 2017) ezarri duenez, Tributuen Foru Arau Orokorra jurisdikzio konstituzionalaren esparrutik kanpo geratu da, Arau Orokorrak tributu zehatzik arautzen ez duelako . Hala ere, Auzitegiaren erabaki hori eztabaidatsua izan da Auzitegiaren kide batzuk boto partikularra eman baitzuten. antzeko figura, Zerga alorreko Presazko Foru Dekretu Araua izena zuena, baina gero ere erabili zen tributuen arloan uztailaren 12ko 6/ 2005 Foru arauaren 14 artikuluan oinarrituta.
‎Ildo bertsutik, erregelamenduak ezin uki dezake legeari erreserbaturiko gairik. Erregelamenduen berezko edukia da legearen betearazpen eta garapena; hortaz, hierarkiak ezarritako mugak ezin dituenez gainditu, erregelamenduak forma, kudeaketa eta prozedurei buruzko gaiak jorratuko ditu. Zerga nagusiei begiratuz gero, zerga bakoitzak izango du bere Legea edo bere Foru Araua, baina aldi berean, halako araua erregelamendu baten bidez osatuko da:
‎Batzuetan, legeak erregelamendura igortzen du prestazioaren oinarrizko osagaien zenbait alde edo xehetasunen zehaztapena, eta aukera hori doktrinak ere onartzen du. Kasu horretan ez da lege erreserbaren printzipiorik hausten, legeak berak argiro zehaztu behar baititu erregelamenduak izan beharreko mugak. Arazoa, ordea, bestelakoa da:
‎legeak ezarritako muga nahiz baldintzak bete arren, karga tasaren ezarpen edo aldarazpena erregelamendu bidez egin ote daiteke? Aukera hori Toki ogasunaren kasuan bakarrik onar daiteke, toki erakundeen autonomia errespetatu ahal izateko; horrela, Estatuak ezarri behar ditu toki tributuen oinarrizko osagaiak eta, gero, toki erakundeei dagokie karga tasa edo, tributua hautazkoa denetan, tributua bera ezartzea.
‎Labur bilduz, Finantza zuzenbideko idatzizko iturri nagusiak pareko egitura dute lurralde erkidean eta foru lurraldeetan, eta modu grafikoan honela adieraz daitezke:
‎Toki administrazioan, ahalmen arau-emailea toki ordenantzen bitartez gauzatzen da; hala ere, toki korporazioek ahalmen legegilerik ez dutenez , ordenantzek Estatuaren edo, hala denean, autonomia erkidegoen legeetan nahiz foru ogasunen arauetan izan behar dute oinarri edo eskuespena. Lurralde erkidean ordenantza fiskalak arautzen dituen Estatuko Legea martxoaren 5eko 2/ 2004 Legegintzazko Errege Dekretua da, Toki Ogasunak arautzeko Legearen testu bategina onetsi zuela.
‎Toki administrazioan, ahalmen arau-emailea toki ordenantzen bitartez gauzatzen da; hala ere, toki korporazioek ahalmen legegilerik ez dutenez, ordenantzek Estatuaren edo, hala denean, autonomia erkidegoen legeetan nahiz foru ogasunen arauetan izan behar dute oinarri edo eskuespena. Lurralde erkidean ordenantza fiskalak arautzen dituen Estatuko Legea martxoaren 5eko 2/ 2004 Legegintzazko Errege Dekretua da, Toki Ogasunak arautzeko Legearen testu bategina onetsi zuela.
‎Toki zergen kasuan, egoera bi azalarazten dira: a) toki erakundeentzat tributuaren ezarpena hautazkoa denean, ordenantzak tributuaren oinarrizko osagaiak xedatu behar ditu , baina Toki Ogasunaren Legearen edo Foru Arauaren mugen barruan; b) tributuak derrigorrak izanik, toki erakundeek horien zenbatekoa aldarazteko aukera dutenean, ordenantzak tributuaren zenbatekoa kalkulatzeko osagaiak arautuko ditu, baldin eta toki erakundeek ahalmen hori erabili nahi badute.
‎Toki zergen kasuan, egoera bi azalarazten dira: a) toki erakundeentzat tributuaren ezarpena hautazkoa denean, ordenantzak tributuaren oinarrizko osagaiak xedatu behar ditu, baina Toki Ogasunaren Legearen edo Foru Arauaren mugen barruan; b) tributuak derrigorrak izanik, toki erakundeek horien zenbatekoa aldarazteko aukera dutenean , ordenantzak tributuaren zenbatekoa kalkulatzeko osagaiak arautuko ditu, baldin eta toki erakundeek ahalmen hori erabili nahi badute.
‎Toki zergen kasuan, egoera bi azalarazten dira: ...rakundeentzat tributuaren ezarpena hautazkoa denean, ordenantzak tributuaren oinarrizko osagaiak xedatu behar ditu, baina Toki Ogasunaren Legearen edo Foru Arauaren mugen barruan; b) tributuak derrigorrak izanik, toki erakundeek horien zenbatekoa aldarazteko aukera dutenean, ordenantzak tributuaren zenbatekoa kalkulatzeko osagaiak arautuko ditu, baldin eta toki erakundeek ahalmen hori erabili nahi badute .
‎Horrezaz aparte, Tributu zuzenbidean badago ohituraren aplikazioa oztopatzen duen eragozpena: legeak duen erabateko nagusitasuna, legearen kasuan dena baitago idatziz araututa. Egin eginean ere, lege erreserbaren printzipioak eta Finantza administrazioa lotzen duen legezkotasun printzipioak modu nabarian oztopatzen dute ohitura Finantza zuzenbidearen iturri izatea.
‎Jurisprudentziak badu bere garrantzia. Izatez, Auzitegi Gorenaren jurisprudentzia ez da Zuzenbidearen iturri, baina antolamendu juridikoaren zatia da, eta batzuetan, berezkoa duen eginkizuna gaindituz, jurisprudentziak antolamendu bera aldaraz dezake.
‎Jurisprudentziak badu bere garrantzia. Izatez, Auzitegi Gorenaren jurisprudentzia ez da Zuzenbidearen iturri, baina antolamendu juridikoaren zatia da, eta batzuetan, berezkoa duen eginkizuna gaindituz, jurisprudentziak antolamendu bera aldaraz dezake. Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentziak emaniko interpretazio irizpideak, aldiz, garrantzitsuagoak dira legeen gainetik ezartzen direlako.
‎Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentziak emaniko interpretazio irizpideak, aldiz, garrantzitsuagoak dira legeen gainetik ezartzen direlako. Azkenik, Nazio Entzutegia aipatu behar da, horrek gai batzuetan eskumen esklusiboa duelako , eta Autonomia erkidegoetako Auzitegi Nagusiak ere, kasazio errekurtsoak ebazten dituztelako kopuruak txikiak direnean.
‎Hala ere, administratuarentzat interesgarria da oso arauaren zalantzazko interpretazioaren kasuan Administrazioaren irizpidea ezagutu daitekeelako; horiek horrela, betebeharpekoak bere jarrera Administrazioaren irizpidera egokituz gero, lasaitasun apurra izango du bere egintzen ondorioei begira. Horregatik, administrazio doktrina argitaratu behar da eta Zuzenbideko iturrien antzeko zabalkundea izan behar du .
‎Beste alde batetik, administrazio aurre kasua (administrazio organoak bere erabakian aplikatutako irizpidea) eta Administrazioaren eginerak ditugu . Horiek ere ez dira Zuzenbidearen iturri, baina oso eragingarriak izan daitezke zergadunaren berme gisa.
‎Administrazio auzitegi horien ebazpenak nahiz kontsultei emaniko erantzunak, bi biak, aldizka argitaratzen dira guztiok horien berri izan dezagun, Tributu administrazioaren webgunean. Nolanahi den ere, ebazpen nahiz erantzunok badute zelanbaiteko balio juridikoa, Ogasun publikoak legea nola interpretatzen duen erakusten baitute.
‎Amaitzeko, zirkularrak edo jarraibideak ditugu . Zirkularren edo jarraibideen bitartez administrazio egintzak ematen dira.
‎Agindu interpretatzaileekin gertatu aldera, zirkularrak eta jarraibideak lotesleak dira hierarkiari begira mendeko organoentzat eta ez Ogasun Ministerioko edo Foru Ogasun Saileko organo guztientzat. Adibidez, Bizkaiko Foru Aldundiaren Ogasun eta Finantzen Sailak jarraibideak erabili ohi ditu , Ogasuneko Zuzendari Nagusiak emanda. Ohikoena eta ezagunena urtero martxo edo apirila aldera Ogasuneko web orrian argitaratu ohi dena da, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kanpainan erabiliko diren irizpideak finkatuz3.
‎Tributuen arloko printzipioetarik batzuek konstituzio lerruna dute , Konstituzioak beren beregi aipatzen dituelako (EKren 31 art.), edo doktrinak eta jurisprudentziak horrela deritzelako. Printzipio horiek benetako aginduak dira tributu legegilearentzat.
‎TFAOen 2 artikuluak (eta TLOren 3 Artikuluak) tributu sistema antolatzeko eta berau aplikatzeko printzipioak bereizten ditu. Horrela, tributu sistema antolatzeko printzipioak dira tributuak ordaindu behar dituzten pertsonen ekonomia ahalbidea, eta orokortasuna, berdintasuna, progresibitatea, konfiskaezintasuna, 3 Ogasuneko Zuzendaritzaren bidez, Arabako Foru Aldundiak ere, urtero Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kanpaina hasi aurretik antzeko jarraibideak argitaratzen ditu. Gipuzkoak, bere aldetik, ez du halako tresnarik erabili.
‎Tributu sistema aplikatzeko printzipioak dira, ostera, proportziotasuna, eragingarritasuna, formazko betebeharrak betetzeagatik izandako zeharkako kostuak mugatzea eta tributu betebeharpekoaren eskubide eta bermeak errespetatzea. Une honetan guk nabarmendu nahi ditugu tributu sistema antolatzeko printzipioak legegilearen aukerak mugatzen dituztelako tributu arauak sortzeko eta onesteko orduan.
‎Horrekin batera, EKren 31.1 artikuluak xedatu du guztiok lagundu behar dugula gastu publikoei aurre egiten, bakoitzak bere ekonomia ahalbidearen arabera, eta progresibitate eta berdintasunaren printzipioak oinarri dituen tributu sistema zuzenaren bitartez; sistema hori ez da inoiz konfiskagarria izango. Eta 31 artikulu horrek 3 atalean jarraitzen duenez, izaera publikoko prestazio pertsonalak edo ondare prestazioak legearen arabera, ez bestela, ezarri ahal izango dira.
‎Ekonomia ahalbidearen printzipioa da Konstituzioak 31.1 artikuluan ezartzen dituen printzipioetarik bat. Artikulu horrek dionez," guztiok lagundu behar dugu gastu publikoei aurre egitean, bakoitzak bere ekonomia ahalbidearen arabera...". Legeria arruntari helduta, TFAOen 2 artikuluak (eta TLOren 3 art.ak) ere gauza bera ezartzen du:
‎Legeria arruntari helduta, TFAOen 2 artikuluak (eta TLOren 3 art.ak) ere gauza bera ezartzen du: " Tributuak antolatzeko oinarri izan behar da, tributuok ordaindu behar dituztenen ekonomia ahalbidea".
‎Orokorrean, ekonomia ahalbidearen printzipiotik honako bi printzipio hauek ondorioztatzen dira: ahalbide hori duten guztiek ordaindu behar dituzte tributuak (orokortasun printzipioa) eta ekonomia ahalbide bera dutenek zati berbera ordaindu behar dute (berdintasun printzipioa).
‎Orokorrean, ekonomia ahalbidearen printzipiotik honako bi printzipio hauek ondorioztatzen dira: ahalbide hori duten guztiek ordaindu behar dituzte tributuak (orokortasun printzipioa) eta ekonomia ahalbide bera dutenek zati berbera ordaindu behar dute (berdintasun printzipioa).
‎Orokorrean, ekonomia ahalbidearen printzipiotik honako bi printzipio hauek ondorioztatzen dira: ahalbide hori duten guztiek ordaindu behar dituzte tributuak (orokortasun printzipioa) eta ekonomia ahalbide bera dutenek zati berbera ordaindu behar dute (berdintasun printzipioa).
‎Orokorrean, ekonomia ahalbidearen printzipiotik honako bi printzipio hauek ondorioztatzen dira: ahalbide hori duten guztiek ordaindu behar dituzte tributuak (orokortasun printzipioa) eta ekonomia ahalbide bera dutenek zati berbera ordaindu behar dute (berdintasun printzipioa).
‎Horrela, tributuak bat datoz ekonomia ahalbidearen printzipioarekin, tributuengatik ordaindu beharrekoa betebeharpekoaren ondare, errenta edo gastuen arabera ezartzen bada. Aitzitik, ordaintze kuota zehazten denean adin, sexu, erlijio edo egoera zibilaren ariora, tributua Konstituzioaren aurkakoa izango da, ekonomia ahalbiderik erakusten ez duen inguruabarraren gainean eratu baita. Laburbilduz, tributuak ezartzean legegileak ekonomia ahalbidea azalarazten duen inguruabarra hartu behar du kontuan (errenta edo diru sarreren bat jasotzea, ondarea edukitzea, ondasunak eskuratzea...), eta tributu betebeharpeko bakoitzaren tributu zama ahalbide horren arabera moldatu behar du.
‎Aitzitik, ordaintze kuota zehazten denean adin, sexu, erlijio edo egoera zibilaren ariora, tributua Konstituzioaren aurkakoa izango da, ekonomia ahalbiderik erakusten ez duen inguruabarraren gainean eratu baita. Laburbilduz, tributuak ezartzean legegileak ekonomia ahalbidea azalarazten duen inguruabarra hartu behar du kontuan (errenta edo diru sarreren bat jasotzea, ondarea edukitzea, ondasunak eskuratzea...), eta tributu betebeharpeko bakoitzaren tributu zama ahalbide horren arabera moldatu behar du. Horiek horrela, Konstituzio Auzitegiak Hiri Lurren Balio gehikuntzaren gaineko Zerga Konstituzioaren aurkakoa dela adierazi zuen, ekonomia ahalbiderik ez zegoenean ere zerga kobratzen zelako (26/ 2017, 37/ 2017 eta 59/ 2017 KAE), eta gero berriro adierazi zuen Konstituzioaren aurkakoa zela tributu zorra zehazteko sistema ez zetorrelako bat zergadunaren benetako ekonomia ahalbidearekin (182/ 2021 KAE).
‎Aitzitik, ordaintze kuota zehazten denean adin, sexu, erlijio edo egoera zibilaren ariora, tributua Konstituzioaren aurkakoa izango da, ekonomia ahalbiderik erakusten ez duen inguruabarraren gainean eratu baita. Laburbilduz, tributuak ezartzean legegileak ekonomia ahalbidea azalarazten duen inguruabarra hartu behar du kontuan (errenta edo diru sarreren bat jasotzea, ondarea edukitzea, ondasunak eskuratzea...), eta tributu betebeharpeko bakoitzaren tributu zama ahalbide horren arabera moldatu behar du . Horiek horrela, Konstituzio Auzitegiak Hiri Lurren Balio gehikuntzaren gaineko Zerga Konstituzioaren aurkakoa dela adierazi zuen, ekonomia ahalbiderik ez zegoenean ere zerga kobratzen zelako (26/ 2017, 37/ 2017 eta 59/ 2017 KAE), eta gero berriro adierazi zuen Konstituzioaren aurkakoa zela tributu zorra zehazteko sistema ez zetorrelako bat zergadunaren benetako ekonomia ahalbidearekin (182/ 2021 KAE).
‎Horrenbestez, ekonomia ahalbidea zama fiskala banatzeko irizpide nagusia da. Tributuak nork ordaindu behar dituen adierazten digu ahalbide horrek, hau da, ekonomia ahalbidearen titularrak nortzuk diren eta, ahalbide horren neurriaren arabera, zenbat ordaindu behar duten.
‎Horrenbestez, ekonomia ahalbidea zama fiskala banatzeko irizpide nagusia da. Tributuak nork ordaindu behar dituen adierazten digu ahalbide horrek, hau da, ekonomia ahalbidearen titularrak nortzuk diren eta, ahalbide horren neurriaren arabera, zenbat ordaindu behar duten .
‎Guztiarekin ere, ñabardura batzuk egin behar ditugu printzipio horren inguruan:
‎3) Ahalbide printzipioak desbideraketak izan ditzake ez baita printzipio absolutua, baina norabide bakarreko desbideraketak izan daitezke, hain zuzen, ahalbidea duenak berari dagokiona baino gutxiago ordaintzea (salbuespen eta hobariak). Kasu horietan, tributua helburu estrafiskalak lortzeko erabiltzen da eta, tributu hori bidezkoa izan dadin, Konstituzioarekin bat etorri behar da gainerako aldeetan.
‎4) Ekonomia ahalbideak mugatzen du baliokidetasun printzipioaren aplikazioa. Oinarrizko zerbitzuak erabiltzeko tasak ordaindu behar badira, ezin daitezke oinarrizko zerbitzuaren erabilera horretatik kanpo gelditu tasa ordaintzeko ekonomia ahalbiderik ez duten subjektuak.
‎Konstituzioak berak jaso du ñabardura hori: guztiok ordaindu behar ditugu zergak, baina bakoitzak ahal duen neurrian, hots, subjektu pasiboaren ekonomia ahalbidea kontuan hartuta. " Guztiok" adierazmolde horretara Estatuko eta atzerriko zergadunak biltzen dira, zergadun horiek pertsona fisiko zein juridikoak izan, egoiliarrak izan ala ez.
‎Konstituzioak berak jaso du ñabardura hori: guztiok ordaindu behar ditugu zergak, baina bakoitzak ahal duen neurrian, hots, subjektu pasiboaren ekonomia ahalbidea kontuan hartuta. " Guztiok" adierazmolde horretara Estatuko eta atzerriko zergadunak biltzen dira, zergadun horiek pertsona fisiko zein juridikoak izan, egoiliarrak izan ala ez.
‎Artikulu horietan aipaturiko berdintasunaren arabera, berdinak direnek tributu kuota bera ordaindu behar dute eta desberdinek, aldiz, kuota desberdina. Orokortasunaren kasuan gertatzen zen moduan, berdina izateak ere zuzeneko zerikusia dauka ekonomia ahalbidearekin.
‎Orokortasunaren kasuan gertatzen zen moduan, berdina izateak ere zuzeneko zerikusia dauka ekonomia ahalbidearekin. Berdintasun printzipioaren aplikazioak ezin ekar dezake tratamendu bera ematea egoera desberdinetan dauden edo ekonomia ahalbide desberdina duten pertsonentzat. Haatik, berdintasun formal horren ordez, berdintasun materiala hartu behar da abiapuntutzat; horrek esan nahi du tributuen alorrean norbanakoen errentak eta egoera ekonomikoa aintzat hartu behar direla, baita bestelako arrazoiak ere (egokitasuna, gizarte justizia, guztion onura).
‎Berdintasun printzipioaren aplikazioak ezin ekar dezake tratamendu bera ematea egoera desberdinetan dauden edo ekonomia ahalbide desberdina duten pertsonentzat. Haatik, berdintasun formal horren ordez, berdintasun materiala hartu behar da abiapuntutzat; horrek esan nahi du tributuen alorrean norbanakoen errentak eta egoera ekonomikoa aintzat hartu behar direla, baita bestelako arrazoiak ere (egokitasuna, gizarte justizia, guztion onura).
‎Baina, horrez landara, berdintasunaren eskakizuna tributu bakoitzean ere aplikatu behar da. Tributu batek ezin du arrazoirik gabeko edo debekaturiko bereizkeriarik egin, alegia, tributuaren egiturarekin bat ez datorren bereizkeriarik. Tratamendu desberdina irizpide objektibo eta arrazoizkoetan oinarrituz gero, berdintasun printzipioarekin bat dator hiru baldintza betez gero:
‎Konstituzioaren 1, 14 eta 31 artikuluetan ez ezik, berdintasun printzipioa 139.1 artikuluan ere aipatzen da. Horren arabera, espainiar guztiek eskubide eta betebehar berberak izan behar dituzte Estatuko lurraldeko edozein tokitan. Manu horrek benetako esangura ematen dio tributuen arloko berdintasun printzipioari, baina interpretazio arazoak ekar ditzake:
‎Manu horrek benetako esangura ematen dio tributuen arloko berdintasun printzipioari, baina interpretazio arazoak ekar ditzake: artikulu horrek ez du esan nahi ekonomia ahalbide bera duten subjektuek tributu kuota berbera ordaindu behar dutenik lurralde osoan. Hori lurralde erakundeen autonomiaren aurka jotzea izango litzateke, eta Konstituzioaren printzipio batek ezin dezake beste bat urratu.
‎Manu horrek benetako esangura ematen dio tributuen arloko berdintasun printzipioari, baina interpretazio arazoak ekar ditzake: artikulu horrek ez du esan nahi ekonomia ahalbide bera duten subjektuek tributu kuota berbera ordaindu behar dutenik lurralde osoan. Hori lurralde erakundeen autonomiaren aurka jotzea izango litzateke, eta Konstituzioaren printzipio batek ezin dezake beste bat urratu.
‎Hori lurralde erakundeen autonomiaren aurka jotzea izango litzateke, eta Konstituzioaren printzipio batek ezin dezake beste bat urratu. Izan ere, 139.1 artikulu horren ariora, autonomia erkidego bakoitzeko erakunde eskudunak, zergak ezartzean, ezin du bereizkeria larririk sortarazi beste autonomia erkidegoetan egindakoarekin konparatuz.
‎Ekonomia ahalbidearen printzipioari ekinez, ahalbide handiagoa duen pertsonak zergetan gehiago ordaindu behar du, ahalbide txikiagoa duenak baino. Eskakizun hori zerga proportzionalekin ere bete daiteke, berbarako, karga tasa bakarreko zergekin.
‎Ekonomia ahalbidearen printzipioari ekinez, ahalbide handiagoa duen pertsonak zergetan gehiago ordaindu behar du , ahalbide txikiagoa duenak baino. Eskakizun hori zerga proportzionalekin ere bete daiteke, berbarako, karga tasa bakarreko zergekin.
‎Ekonomia ahalbidearen printzipioari ekinez, ahalbide handiagoa duen pertsonak zergetan gehiago ordaindu behar du, ahalbide txikiagoa duenak baino. Eskakizun hori zerga proportzionalekin ere bete daiteke, berbarako, karga tasa bakarreko zergekin.
‎Eskakizun hori zerga proportzionalekin ere bete daiteke, berbarako, karga tasa bakarreko zergekin. Progresibitateak, alabaina, urrunago joan nahi du . Zerga progresiboetan, proportzionaletan bezala, ordaindu beharreko kuota gero eta handiagoa da zerga oinarria handitzen den heinean; baina horrez gain, karga tasa ere gorantz doa, zerga oinarriaren arabera.
‎Ikus daitekeenez, ahalbide handiago duen pertsonak zerga handiagoa ordaintzen du, karga tasa berdina izanik (100 irabazten duenak 20 ordaindu behar du, eta 20ko aldea du 200 irabazten duenarekin).
‎Ikus daitekeenez, ahalbide handiago duen pertsonak zerga handiagoa ordaintzen du, karga tasa berdina izanik (100 irabazten duenak 20 ordaindu behar du , eta 20ko aldea du 200 irabazten duenarekin).
‎Ikus daitekeenez, ahalbide handiago duen pertsonak zerga handiagoa ordaintzen du, karga tasa berdina izanik (100 irabazten duenak 20 ordaindu behar du, eta 20ko aldea du 200 irabazten duenarekin).
‎Kasu honetan, ekonomia ahalbide handiagoa duen pertsonak gehiago ordaintzen du honako bi arrazoiengatik: batetik, zerga oinarri handiagoa du; bestetik, karga tasa ere handiagoa da.
‎Kasu honetan, ekonomia ahalbide handiagoa duen pertsonak gehiago ordaintzen du honako bi arrazoiengatik: batetik, zerga oinarri handiagoa du ; bestetik, karga tasa ere handiagoa da.
‎Aurreko atalean aipaturiko progresibitate printzipioak muga zehatza du : konfiskaezintasuna (EKren 31.1 art.). Orokorrean, konfiskazioak esan nahi du erakunde publikoek norbanakoen ondasunak eskuratzen dituztela, horren truk inolako kontraprestaziorik eman gabe.
‎Ildo horretatik, ikusi apirilaren 27ko 7/ 2021 Errege Lege dekretuaren zioen azalpena, lege dekretuaren bidez 2017/ 2455 eta 2019/ 1995 zuzentarauak barneko antolamendura sartzen direla (Balio Erantsiaren gaineko Zergan urrutiko ondasunen salmenten eta zerbitzu emateen gaineko betebehar batzuei buruzkoak). artean, bai legegintza eskumenak, baita kudeaketaren ingurukoak ere. Azken finean, Konstituzioak aldarrikatutako autonomia dela bide, lurralde bakoitzak bere tributuen sistema ezartzeko aukera du , muga batzuk errespetatuz gero. Ekonomia Itunaren sistemako euskal erakundeak Lurralde Historiko bakoitzarenak dira; horrela, Foru Aldundiek tributuak aplikatzen dituzte eta Batzar Nagusiek tributu arauketa ezarri eta eguneratzen dute, historian zehar gertatu izan den moduan, eta Eusko Legebiltzarrak duen zeregina aintzat hartuta koordinaziorako, harmonizaziorako eta elkar lanerako.
‎Azken finean, Konstituzioak aldarrikatutako autonomia dela bide, lurralde bakoitzak bere tributuen sistema ezartzeko aukera du, muga batzuk errespetatuz gero. Ekonomia Itunaren sistemako euskal erakundeak Lurralde Historiko bakoitzarenak dira; horrela, Foru Aldundiek tributuak aplikatzen dituzte eta Batzar Nagusiek tributu arauketa ezarri eta eguneratzen dute, historian zehar gertatu izan den moduan, eta Eusko Legebiltzarrak duen zeregina aintzat hartuta koordinaziorako, harmonizaziorako eta elkar lanerako. Ondore praktikoei begira, beraz, esan daiteke bost lurralde fiskal daudela:
‎Lege horien izaera juridikoari dagokionez, ituna zein hitzarmena lege arruntak ez ezik, itundutako legeak ere badira, hots, lege horiek aldatzeko, prozedura berezia behar da. Ildo bertsutik, alderdi guztien adostasuna behar beharrezkoa da Ituna edo Hitzarmena eraldatzeko, hau da, alderdietarik batek ezin ditu bere kabuz legeok aldarazi.
‎Lege hori eraldatu zen, abenduaren 17ko 58/ 2003 Tributuen Lege Orokorraren bidez, azken hori gaurdaino heldu zaiguna. Legeak 271 artikulu ditu zazpi titulutan banatuta: xedapen orokorrak, tributuak, tributuen aplikazioa, ahalmen zehatzailea, berrikuspena administrazio bidean, tributuen aplikazioa Ogasun publikoaren aurkako delituetan eta Estatu laguntzak berreskuratzea.
‎Konstituzioaren 86.1 artikulua zergak ordaintzeko eginbeharrarekin lotu behar da (31.1 artikulua); beraz, ezin daiteke lege dekretuz xedatu eginbehar horren oinarrizko edukia, baina onargarria izango litzateke, adibidez, lege dekretuz zerga baten tarifa inflazioari egokitzea. Bestela esateko, Lege dekretuak banan banan aztertu behar dira, bertan ezarritako neurriek zergak ordaintzeko eginbeharrean duten eragina modu orokorrean aztertzeko: unean uneko aldaketak dakartzaten neurriak (alegia, norainoko mugatua izanik, subjektu ukituen tributu zama osoa modu esanguratsuan aldatzen ez duten neurriak) Konstituzioaren araberakoak dira; gainerako guztiak, ordea, ez.
‎Lurralde Historiko bakoitzaren batzar nagusiek onetsi behar dituzte foru arauak, baina Espainiako antolamendu juridikoan, arauok ez dute lege lerrunik. Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da:
‎Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da: alde batetik, batzar nagusiek onetsi behar dituzte arauok eta, dakigunez, batzar nagusiak herriaren subiranotasunaren ordezkariak dira; hortaz, Parlamentuak legeak onetsi behar dituen bezala, batzar nagusiek foru arauak onesten dituzte. Horiek horrela, tributuak arautzen dituzten arauak ez dira Eusko Legebiltzarreko legeak, ezpada Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako batzar nagusiek emandako arauak.
‎Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da: alde batetik, batzar nagusiek onetsi behar dituzte arauok eta, dakigunez, batzar nagusiak herriaren subiranotasunaren ordezkariak dira; hortaz, Parlamentuak legeak onetsi behar dituen bezala, batzar nagusiek foru arauak onesten dituzte. Horiek horrela, tributuak arautzen dituzten arauak ez dira Eusko Legebiltzarreko legeak, ezpada Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako batzar nagusiek emandako arauak.
‎Aurreko atalean aipaturiko progresibitate printzipioak muga zehatza du: konfiskaezintasuna (EKren 31.1 art.). Orokorrean, konfiskazioak esan nahi du erakunde publikoek norbanakoen ondasunak eskuratzen dituztela, horren truk inolako kontraprestaziorik eman gabe. Horrela, zergak ordaindu behar direnez ezelako kontraprestaziorik jaso gabe, uler daiteke zerga guztiak konfiskagarriak direla.
‎Argi dago Konstituzioaren 31.1 artikuluak aipatzen duen konfiskazioa ezin dela horrela interpretatu. Konfiskazioa lotu behar da jarauntsia eskuratzeko eskubidearekin eta jabetza pribaturako eskubidearekin (EKren 33 art.). Horren ildotik, zergek jabetza pribaturako eskubidea edo jarauntsia eskuratzeko eskubidea muga dezakete, baina ezin dituzte eskubideok ezabatu, inolako kontraprestaziorik eman gabe. Konfiskaezintasunaren printzipioak debekatzen ditu jabetza eskubidearen funtsezko edukiari tributuen bitartez eginiko erasoak (berbarako, aurreztu eta inbertitzeko ahalbidea kentzea).
‎Konfiskaezintasun printzipoak balio ideologikoa edo politikoa du , balio juridikoaren gainetik. PALAO TABOADAk eta beste autore batzuek esan dutenez, printzipio hori berdin aplikatu litzateke Konstituzioaren 31 artikuluan egongo ez balitz ere, baldin eta legeak ezarritako tributuak ondore konfiskagarriak sortuko balitu edo jabetzarako eskubidea ezabatuko balu, kasu horietan 33 artikuluaren aurkakoa izango bailitzateke.
‎Edozein kasutan ere, zergak ondore konfiskagarriak dituen ala ez aztertzeko, ikusi behar da kasuan kasuko subjektuak duen ekonomia ahalbidea; bestela esanik, zergak ezin dio pertsona bati kendu horrek bizitzeko behar duen gutxienekoa (%50eko karga tasa konfiskagarria izan zitekeen lanbideen arteko gutxieneko alokairua kobratzen duenarentzat, baina ez errenta altua duen pertsonarentzat5). Horren harira, lurralde erkideko PFEZren arauketa bizitzeko behar den gutxienekoa ezarri da; horren arabera, zergak ordaintzeko betebeharretik at geratu dira, gizakiak bere beharrizanik funtsezkoenak asetzeko behar dituen ondasun eta errentak.
‎Edozein kasutan ere, zergak ondore konfiskagarriak dituen ala ez aztertzeko, ikusi behar da kasuan kasuko subjektuak duen ekonomia ahalbidea; bestela esanik, zergak ezin dio pertsona bati kendu horrek bizitzeko behar duen gutxienekoa (%50eko karga tasa konfiskagarria izan zitekeen lanbideen arteko gutxieneko alokairua kobratzen duenarentzat, baina ez errenta altua duen pertsonarentzat5). Horren harira, lurralde erkideko PFEZren arauketa bizitzeko behar den gutxienekoa ezarri da; horren arabera, zergak ordaintzeko betebeharretik at geratu dira, gizakiak bere beharrizanik funtsezkoenak asetzeko behar dituen ondasun eta errentak.
‎Edozein kasutan ere, zergak ondore konfiskagarriak dituen ala ez aztertzeko, ikusi behar da kasuan kasuko subjektuak duen ekonomia ahalbidea; bestela esanik, zergak ezin dio pertsona bati kendu horrek bizitzeko behar duen gutxienekoa (%50eko karga tasa konfiskagarria izan zitekeen lanbideen arteko gutxieneko alokairua kobratzen duenarentzat, baina ez errenta altua duen pertsonarentzat5). Horren harira, lurralde erkideko PFEZren arauketa bizitzeko behar den gutxienekoa ezarri da; horren arabera, zergak ordaintzeko betebeharretik at geratu dira, gizakiak bere beharrizanik funtsezkoenak asetzeko behar dituen ondasun eta errentak.
‎Edozein kasutan ere, zergak ondore konfiskagarriak dituen ala ez aztertzeko, ikusi behar da kasuan kasuko subjektuak duen ekonomia ahalbidea; bestela esanik, zergak ezin dio pertsona bati kendu horrek bizitzeko behar duen gutxienekoa (%50eko karga tasa konfiskagarria izan zitekeen lanbideen arteko gutxieneko alokairua kobratzen duenarentzat, baina ez errenta altua duen pertsonarentzat5). Horren harira, lurralde erkideko PFEZren arauketa bizitzeko behar den gutxienekoa ezarri da; horren arabera, zergak ordaintzeko betebeharretik at geratu dira, gizakiak bere beharrizanik funtsezkoenak asetzeko behar dituen ondasun eta errentak.
‎Edozein kasutan ere, zergak ondore konfiskagarriak dituen ala ez aztertzeko, ikusi behar da kasuan kasuko subjektuak duen ekonomia ahalbidea; bestela esanik, zergak ezin dio pertsona bati kendu horrek bizitzeko behar duen gutxienekoa (%50eko karga tasa konfiskagarria izan zitekeen lanbideen arteko gutxieneko alokairua kobratzen duenarentzat, baina ez errenta altua duen pertsonarentzat5). Horren harira, lurralde erkideko PFEZren arauketa bizitzeko behar den gutxienekoa ezarri da; horren arabera, zergak ordaintzeko betebeharretik at geratu dira, gizakiak bere beharrizanik funtsezkoenak asetzeko behar dituen ondasun eta errentak.
‎5 Esangura horretan, 1999ko uztailaren 10eko Auzitegi Gorenaren Epaian (Errek. 126/ 1998) ezarri zenez, PFEZren lanbide jardueren etekinen gaineko atxikipen tasa %15etik %20ra igotzeak ondorio konfiskagarriak izango lituzke, etekin txikienak zituzten zergadunen Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kuota gainditzen zen neurrian.
‎6 Horiek horrela, urriaren 31ko 126/ 2019 epaian Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, Hiri lurreko Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren tributu kuotak lurra eskualdatzean benetan lortutako irabazia gainditzen badu, zerga hori bidegabea da ekonomia ahalbidearen eta konfiskaezintasunaren printzipioen aurkakoa delako, hots, ez dagoen errenta baten gainean ezartzen delako. Bi printzipio horiek, hurrenez hurren, tributuaren legitimazio eta muga bezala jardun behar dute edozein kasutan.
‎Horiek horrela, tributuak sortzeko orduan legeak muga batzuk errespetatu behar ditu . Konstituzioak 87.3 artikuluan beren beregi baztertu du tributu legeak herriaren ekimenez aldatzeko aukera.
‎Zeintzuk dira legearen bidez edo foru arau bidez ezarri beharreko aldeak? Zehatz esateko, foru arauak ezarri behar ditu tributua ordaintzeko eginbeharra sortzen duten kasuak (zerga egitatea), tributuak nork ordaindu behar dituen (subjektu pasiboak) eta zenbat ordaindu behar den (oinarria, karga tasa eta kuota). Horiez gain, preskripzioeta iraungitze epea ere oinarrizko osagaia da.
‎Zeintzuk dira legearen bidez edo foru arau bidez ezarri beharreko aldeak? Zehatz esateko, foru arauak ezarri behar ditu tributua ordaintzeko eginbeharra sortzen duten kasuak (zerga egitatea), tributuak nork ordaindu behar dituen (subjektu pasiboak) eta zenbat ordaindu behar den (oinarria, karga tasa eta kuota). Horiez gain, preskripzioeta iraungitze epea ere oinarrizko osagaia da.
‎Horiez gain, preskripzioeta iraungitze epea ere oinarrizko osagaia da. Edu berean, foru arauz onartu behar dira zergadunak bere estatutuan Administrazioari begira dituen eskubide, berme eta betebeharrak (eskubideok mugatzeko erregelak, batez ere).
‎Aldi berean, zerga egitateak garrantzi handiagoa hartzen du, tributua legitimatzen duen egitezko kasua delako. Horrenbestez, zerga egitateak barneratu behar ditu ekonomia ahalbidearen zein justiziaren irizpideak; irizpide horiei esker, legegileak prestazioa ezar dezake, norbanakoak egitatea gauzatu duenean. Tributua da legean oinarritutako betebehar edo eginbeharra, azken horrek ordaintze ahalbidearen printzipioa errespetatu behar duela; hortik, ordea, ezin ondoriozta daiteke ekonomia ahalbidea zerga egitatearen karia denik.
‎Horrenbestez, zerga egitateak barneratu behar ditu ekonomia ahalbidearen zein justiziaren irizpideak; irizpide horiei esker, legegileak prestazioa ezar dezake, norbanakoak egitatea gauzatu duenean. Tributua da legean oinarritutako betebehar edo eginbeharra, azken horrek ordaintze ahalbidearen printzipioa errespetatu behar duela ; hortik, ordea, ezin ondoriozta daiteke ekonomia ahalbidea zerga egitatearen karia denik. Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea justifikatzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera.
‎Tributua da legean oinarritutako betebehar edo eginbeharra, azken horrek ordaintze ahalbidearen printzipioa errespetatu behar duela; hortik, ordea, ezin ondoriozta daiteke ekonomia ahalbidea zerga egitatearen karia denik. Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea justifikatzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera. Egin eginean ere, sarrera hori lor daiteke osorik ala zati batezzerga egitatea gauzatzeaz batera, geroago (likidazio egintza burutu ostean), edota aurretiaz (PFEZn bezala, atxikipen eta zatikako ordainketak direla bide).
‎Zerga egitateak beti du izaera juridikoa, ez ekonomikoa. Zerga egitatea arauaren emaitza baino ez da; horrek esan nahi du egitate zehatz bat zerga egitate bihurtzen dela arau juridiko tributarioaren egitezko kasua denean, hots, tipifikatzen denean.
‎Zerga egitateak beti du izaera juridikoa, ez ekonomikoa. Zerga egitatea arauaren emaitza baino ez da; horrek esan nahi du egitate zehatz bat zerga egitate bihurtzen dela arau juridiko tributarioaren egitezko kasua denean, hots, tipifikatzen denean. Bestelako gauza da legegileak zerga egitate bihurtzen duen egitezko kasua errealitate ekonomikoa izatea (adib., diru sarrera bat), edo aurretiaz juridikoa den egitatea izatea (esaterako, egintza edo negozio juridikoa).
‎Zerga egitateak garrantzi handia du , tributuak identifikatu edo egituratzeko. Tributuen arteko ezberdintasuna ez datza tributuek kargatzen duten ekonomia ahalbidean, ezpada tributuen arau ezberdinek ezarritako egitezko kasuan.
‎Zerga egitatean osagai subjektiboa eta osagai objektiboa bereiz daitezke. Osagai subjektiboak zerga egitatearen egilea zehazten du, hau da, legearen arabera osagai objektiboarekin harreman bereziak dituen pertsona. Eskuarki, egitezko kasutik bertatik atera dezakegu pertsona hori nor den.
‎Eskuarki, egitezko kasutik bertatik atera dezakegu pertsona hori nor den. Beste batzuetan, ordea, zerga egitatea gauzatzean pertsona bat baino gehiago pilatzen dira garrantzi eta eragin berarekin, eta ez da erraza zergaduna nor den zehaztea (berbarako, salerosketa gauzatzean, legeak zehaztu behar du nor den zergaduna, eroslea, saltzailea edo beste edonor).
‎Ezaugarri hori ageri agerian geratzen da zergaren legeak bere irizpide bereziak erabiltzen dituenean osagai subjektiboa zehazteko, Zuzenbide pribatu edota substantiboaren irizpideak bazter utzita. Ulerbidez, PFEZren kasuan, zergadunak etekin batzuk lortzearen ondorioz, zerga ordaindu behar duela ezartzen du lege fiskalak, nahiz eta Zuzenbide pribatuaren ikuspegitik etekin horiek lortu ez; horrela gertatzen da gardentasun fiskalpeko sozietateen mozkinekin, sozietatearen bazkideen urteko errentari egozten baitzaizkio mozkinak, horiek banatu ala ez.
‎Zergak zerga egitatearen osagai subjektiboaren arabera sailka daitezke. Horrela, zerga pertsonalak eta zerga errealak ditugu . Zerga pertsonaletan, subjektu jakin bat aipatzen da, zerga egitatea osatu ahal izateko.
‎Horrek kalifikatzen du tributua eta, gehienetan, ekonomia ahalbidearen agerpena dakar (esaterako, errenta, ondarea edo gastua da). Ildo horretatik, zerga egitatea orokorra (bere barruan legeak berariaz aipatzen ez dituen kasuak hartzen dituenean) edo berezia izan daiteke (legeak ezarritako kasuak bakarrik hartzen dituenean).
‎Tradizioari ekinez, zerga egitateak beti barneratu behar ditu legezko jokabideak edo egitateak; kontrara, legearen aurkako jokabideak zigortzeko delituak zein zehapenak daude. Aduanetako zergen esparruan, alabaina, hori ez da hain argia.
‎Hortaz, aduanetako zergen zerga egitatea izan daiteke armen trafikoa, pornografiako materialen trafikoa edo babesturiko animalien larruaren trafikoa, eta halako egitateak gauzatuz gero, tributu zorra ordaindu litzateke. Tributu zuzenbideak baditu beste gune gris batzuk ere, esaterako, errentaren gaineko zergetan jaso ohi diren ondare gehikuntzak justifikatu gabekoak, halakoetan sasoi batean aitortu ez ziren errentak zergaren menpe jartzen dira, errenton jatorria gorabehera.
‎Horren ildotik, subjektu pasiboa zein Administrazioren menpe dagoen jakin dezakegu. Nazioarte mailan, legeak esan behar du zerga egitatea non gauzatu den, horren arabera Espainiako legea noiz aplikatu behar den jakiteko (erabiltzen diren irizpideak: lurraldetasuna eta ohiko egoiliarra izatea).
‎Gehienetan, zerga egitatea osatzen duten osagai guzti guztiak gauzatzen direnean gertatzen da sortzapena. Hala ere, une hori ez da beti erraz zehaztekoa, eta halakoetan, tributu arauak sortzapenaren une zehatz hori finkatu behar du .
‎Istantekoen kasuan, tributua ahitzen da zerga egitatea gauzatzen denean, eta hori beti gertatzen da une jakin batean (eskritura egiten denean, pertsona hiltzen denean.). Aldizkako tributuen zerga egitatea, ostera, denboran zehar luzatzen da, batzuetan, jarraian gauzatu, eta besteetan berriro gauzatzeko joera duelako (ondarearen titulartasuna, errentak lortzea, ur homidura...). Kasu horietan, ez dago zerga egitatea gauzatu dela zehazteko une jakinik, etengabe gauzatzen ari delako zerga egitatea.
‎Bestela esanda, zerga egitatea une jakinean gertatuko da, eta legeak aginduta, une hori sortzapenarekin bat dator. Sortzapenak tributu betebeharraren sorrera dakar, hots, zerga ordaintzeko betebeharra; eginkizun horretaz gain, sortzapenak denbora erreferentzia moduan ere balio du , aplikatu beharreko legea zehazteko, bai eta segurtasun juridikoarekin lotutako beste zeregin batzuetarako ere. Sortzapena gertatu baino lehen, ez dago betebehar izaerako loturarik, ez eta hartzekodun zein zordun moduko egoera juridiko subjektiborik ere, eta ez dago zorrik ere.
‎Bigarrena, salbuespen araua, aurreko arauaren ondorioak ezerezean uzten dituena, zerga egitatea gauzatuta ere ez baita tributurik ordaindu behar. Bestela esanda, subjektu batzuk zerga egitatea burutu arren, ez dute tributua ordaintzen edota zerga egitatearen barruko kasu batzuk arauak berak salbuesten ditu. Salbuespenaren ikusmolde hori negatiboa da, salbuespen arauak zerga egitatearen araua mugatzen baitu nahiz eta azken horrek ekonomia ahalbidearen agerpena jaso.
‎Ikusmolde hori oso kritikatua izan denez, azken urteotan beste teoria bat zabaldu da eta, horren ariora, salbuespena ezartzen duen arauak zerga egitatea ere definitu behar du , kargaturiko egitatea ezartzen duen arauarekin batera. Gaur egun autore batzuentzat, salbuespen arauak lehen zuen salbuespenezko izaera galdu du, hau da, tributua ezabatzeko izaera hura; gaur egungo tributu sistemaren helburuak lortzeko tresna bihurtu da.
‎Ikusmolde hori oso kritikatua izan denez, azken urteotan beste teoria bat zabaldu da eta, horren ariora, salbuespena ezartzen duen arauak zerga egitatea ere definitu behar du, kargaturiko egitatea ezartzen duen arauarekin batera. Gaur egun autore batzuentzat, salbuespen arauak lehen zuen salbuespenezko izaera galdu du, hau da, tributua ezabatzeko izaera hura; gaur egungo tributu sistemaren helburuak lortzeko tresna bihurtu da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 3.870 (25,48)
Lehen forma
du 588 (3,87)
duen 428 (2,82)
duten 387 (2,55)
dute 317 (2,09)
dituzten 218 (1,44)
dugu 218 (1,44)
ditu 214 (1,41)
dituen 174 (1,15)
badu 135 (0,89)
dituzte 115 (0,76)
zuen 92 (0,61)
duela 86 (0,57)
badute 76 (0,50)
ditugu 60 (0,39)
dutela 60 (0,39)
duenean 57 (0,38)
zuten 43 (0,28)
dutenean 41 (0,27)
baditu 38 (0,25)
zituen 38 (0,25)
duena 36 (0,24)
dutenak 33 (0,22)
badituzte 29 (0,19)
duelako 28 (0,18)
dutelako 21 (0,14)
zituzten 20 (0,13)
dituztela 18 (0,12)
dituenean 17 (0,11)
dituztenak 17 (0,11)
dituela 16 (0,11)
duenak 16 (0,11)
dituelako 9 (0,06)
dituena 8 (0,05)
dituztenean 8 (0,05)
duenez 8 (0,05)
dugun 8 (0,05)
dutenez 8 (0,05)
zuela 8 (0,05)
dutena 7 (0,05)
dutenik 7 (0,05)
dituztelako 6 (0,04)
baitu 5 (0,03)
dituztenek 5 (0,03)
dutenek 5 (0,03)
dutenen 5 (0,03)
zutela 5 (0,03)
duenari 4 (0,03)
dugula 4 (0,03)
dutenei 4 (0,03)
zuelako 4 (0,03)
baduela 3 (0,02)
baititu 3 (0,02)
bazuen 3 (0,02)
bazuten 3 (0,02)
dituenak 3 (0,02)
duenaren 3 (0,02)
duten bezala 3 (0,02)
zuenean 3 (0,02)
zutelako 3 (0,02)
zutenak 3 (0,02)
Badute 2 (0,01)
DITUZTEN 2 (0,01)
DUTEN 2 (0,01)
badugu 2 (0,01)
baitute 2 (0,01)
dituenaren 2 (0,01)
dituenez 2 (0,01)
ditugula 2 (0,01)
ditugun 2 (0,01)
dituztenei 2 (0,01)
dituztenen 2 (0,01)
duelarik 2 (0,01)
duenarekin 2 (0,01)
duenetik 2 (0,01)
dugunez 2 (0,01)
dut 2 (0,01)
duten bitartean 2 (0,01)
dutenekin 2 (0,01)
dutenen arabera 2 (0,01)
dutenetan 2 (0,01)
dutenez gero 2 (0,01)
zituela 2 (0,01)
zuenak 2 (0,01)
Baditu 1 (0,01)
baduenean 1 (0,01)
baduzu 1 (0,01)
baitituzte 1 (0,01)
baitugu 1 (0,01)
baitzuten 1 (0,01)
bazituen 1 (0,01)
bazituzten 1 (0,01)
bazukeen 1 (0,01)
dituelarik 1 (0,01)
dituenen 1 (0,01)
dituenetan 1 (0,01)
dituenetatik 1 (0,01)
dituenik 1 (0,01)
ditugunak 1 (0,01)
ditugunez 1 (0,01)
ditut 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan langile 77 (0,51)
ukan toki 58 (0,38)
ukan eskuma 53 (0,35)
ukan tributu 48 (0,32)
ukan eskubide 43 (0,28)
ukan administrazio 38 (0,25)
ukan lan 36 (0,24)
ukan pertsona 34 (0,22)
ukan organo 33 (0,22)
ukan ere 32 (0,21)
ukan enpresa 31 (0,20)
ukan garrantzi 31 (0,20)
ukan bera 29 (0,19)
ukan eragin 28 (0,18)
ukan subjektu 28 (0,18)
ukan beste 25 (0,16)
ukan finantza 24 (0,16)
ukan erakunde 23 (0,15)
ukan sindikatu 23 (0,15)
ukan gai 22 (0,14)
ukan interes 21 (0,14)
ukan arau 20 (0,13)
ukan autonomia 20 (0,13)
ukan harreman 20 (0,13)
ukan lurralde 20 (0,13)
ukan betebehar 18 (0,12)
ukan partaidetza 18 (0,12)
ukan estatu 17 (0,11)
ukan kontu 17 (0,11)
ukan baliabide 16 (0,11)
ukan aurrekontu 15 (0,10)
ukan gaitasun 15 (0,10)
ukan jarduera 15 (0,10)
ukan gastu 14 (0,09)
ukan informazio 14 (0,09)
ukan kasu 14 (0,09)
ukan enpresaburu 13 (0,09)
ukan foru 13 (0,09)
ukan helburu 12 (0,08)
ukan horiek 12 (0,08)
ukan lantoki 12 (0,08)
ukan lege 12 (0,08)
ukan zerga 12 (0,08)
ukan zor 12 (0,08)
ukan ahal 11 (0,07)
ukan ahalmen 11 (0,07)
ukan betebeharpeko 11 (0,07)
ukan datu 11 (0,07)
ukan egoera 11 (0,07)
ukan hori 11 (0,07)
ukan inolako 11 (0,07)
ukan ondasun 11 (0,07)
ukan udal 11 (0,07)
ukan adierazi 10 (0,07)
ukan izaera 10 (0,07)
ukan kontratu 10 (0,07)
ukan muga 10 (0,07)
ukan printzipio 10 (0,07)
ukan ekonomia 9 (0,06)
ukan hitzarmen 9 (0,06)
ukan likidazio 9 (0,06)
ukan oinarri 9 (0,06)
ukan ondorio 9 (0,06)
ukan alokairu 8 (0,05)
ukan berezko 8 (0,05)
ukan eginkizun 8 (0,05)
ukan erabaki 8 (0,05)
ukan gainditu 8 (0,05)
ukan guzti 8 (0,05)
ukan baldintza 7 (0,05)
ukan diru 7 (0,05)
ukan epe 7 (0,05)
ukan ezer 7 (0,05)
ukan gutxieneko 7 (0,05)
ukan kontrol 7 (0,05)
ukan kreditu 7 (0,05)
ukan lotura 7 (0,05)
ukan ordezkaritza 7 (0,05)
ukan arrazoi 6 (0,04)
ukan askatasun 6 (0,04)
ukan bereizkeria 6 (0,04)
ukan berezitasun 6 (0,04)
ukan ebazpen 6 (0,04)
ukan edozein 6 (0,04)
ukan erregelamendu 6 (0,04)
ukan eurak 6 (0,04)
ukan gainerako 6 (0,04)
ukan hiru 6 (0,04)
Konbinazioak (3 lema)
ukan toki erakunde 37 (0,24)
ukan autonomia erkidego 13 (0,09)
ukan finantza zaintza 12 (0,08)
ukan langile lege 10 (0,07)
ukan subjektu pasibo 10 (0,07)
ukan tributu zor 9 (0,06)
ukan diru sarrera 7 (0,05)
ukan lan kontratu 7 (0,05)
ukan toki autonomia 7 (0,05)
ukan gaitasun kontratu 6 (0,04)
ukan lan harreman 6 (0,04)
ukan lantoki langile 6 (0,04)
ukan ahal egikaritu 5 (0,03)
ukan foru aldundi 5 (0,03)
ukan foru arau 5 (0,03)
ukan kasu kasu 5 (0,03)
ukan langile eskubide 5 (0,03)
ukan lurralde erkide 5 (0,03)
ukan partaidetza finantza 5 (0,03)
ukan subjektu tributu 5 (0,03)
ukan toki administrazio 5 (0,03)
ukan toki ogasun 5 (0,03)
ukan administrazio publiko 4 (0,03)
ukan aurrekontu egonkortasun 4 (0,03)
ukan bera garrantzi 4 (0,03)
ukan ekonomia ahalbide 4 (0,03)
ukan eskuma garatu 4 (0,03)
ukan estatu laguntza 4 (0,03)
ukan ezer esan 4 (0,03)
ukan finantza erakunde 4 (0,03)
ukan interes gai 4 (0,03)
ukan interes garatu 4 (0,03)
ukan langile kasu 4 (0,03)
ukan langile ordezkari 4 (0,03)
ukan lurralde historiko 4 (0,03)
ukan ondasun higiezin 4 (0,03)
ukan ondorio arindu 4 (0,03)
ukan tributu betebehar 4 (0,03)
ukan baliabide ekonomiko 3 (0,02)
ukan bereizkeria larri 3 (0,02)
ukan beste lan 3 (0,02)
ukan betebehar hori 3 (0,02)
ukan edozein kasu 3 (0,02)
ukan ekonomia itun 3 (0,02)
ukan enpresa kontseilari 3 (0,02)
ukan enpresa ukan 3 (0,02)
ukan eskubide hori 3 (0,02)
ukan eskuma egikaritu 3 (0,02)
ukan eskuma egikaritza 3 (0,02)
ukan estatu lurralde 3 (0,02)
ukan garrantzi juridiko 3 (0,02)
ukan hitzarmen kolektibo 3 (0,02)
ukan informazio guzti 3 (0,02)
ukan interes kudeatu 3 (0,02)
ukan kreditu eragiketa 3 (0,02)
ukan lan esku 3 (0,02)
ukan lan zerbitzu 3 (0,02)
ukan langile ezin 3 (0,02)
ukan lege hori 3 (0,02)
ukan lurralde oso 3 (0,02)
ukan organo eskudun 3 (0,02)
ukan printzipio hori 3 (0,02)
ukan tributu izaera 3 (0,02)
ukan zerga egitate 3 (0,02)
ukan administrazio aurretiazko 2 (0,01)
ukan administrazio egin 2 (0,01)
ukan administrazio txosten 2 (0,01)
ukan ahalmen egikaritu 2 (0,01)
ukan arau bat 2 (0,01)
ukan arau fiskal 2 (0,01)
ukan bera auzitegi 2 (0,01)
ukan bera egon 2 (0,01)
ukan bereizkeria sortu 2 (0,01)
ukan berezko eskuma 2 (0,01)
ukan berezko ukan 2 (0,01)
ukan beste alderdi 2 (0,01)
ukan beste edozein 2 (0,01)
ukan beste zerga 2 (0,01)
ukan betebehar bera 2 (0,01)
ukan datu isilpe 2 (0,01)
ukan ebazpen eman 2 (0,01)
ukan enpresaburu elkarte 2 (0,01)
ukan epe hori 2 (0,01)
ukan eragin kontu 2 (0,01)
ukan erakunde egon 2 (0,01)
ukan erakunde publiko 2 (0,01)
ukan erakunde toki 2 (0,01)
ukan erregelamendu bide 2 (0,01)
ukan erregelamendu lerrun 2 (0,01)
ukan eskubide guzti 2 (0,01)
ukan eskubide tributu 2 (0,01)
ukan eskuma esparru 2 (0,01)
ukan eskuma finantza 2 (0,01)
ukan eskuma kalte 2 (0,01)
ukan estatu finantza 2 (0,01)
ukan finantza autonomia 2 (0,01)
ukan foru lurralde 2 (0,01)
ukan gai aztertu 2 (0,01)
ukan gai parte 2 (0,01)
ukan gai zerrenda 2 (0,01)
ukan gastu publiko 2 (0,01)
ukan gutxieneko eduki 2 (0,01)
ukan harreman esparru 2 (0,01)
ukan harreman horiek 2 (0,01)
ukan helburu bete 2 (0,01)
ukan helburu ez 2 (0,01)
ukan hiru herrialde 2 (0,01)
ukan informazio betebehar 2 (0,01)
ukan interes publiko 2 (0,01)
ukan izaera bikoitz 2 (0,01)
ukan kasu batzuk 2 (0,01)
ukan lan baldintza 2 (0,01)
ukan lan egin 2 (0,01)
ukan lan zuzenbide 2 (0,01)
ukan langile bat 2 (0,01)
ukan langile egiaztatu 2 (0,01)
ukan langile guzti 2 (0,01)
ukan langile hori 2 (0,01)
ukan lurralde erakunde 2 (0,01)
ukan partaidetza banatu 2 (0,01)
ukan pertsona fisiko 2 (0,01)
ukan pertsona zerga 2 (0,01)
ukan sindikatu ordezkaritza 2 (0,01)
ukan subjektu egin 2 (0,01)
ukan tributu alor 2 (0,01)
ukan tributu kasu 2 (0,01)
ukan tributu ordaindu 2 (0,01)
ukan tributu sistema 2 (0,01)
ukan zor publiko 2 (0,01)
ukan administrazio arlo 1 (0,01)
ukan administrazio begira 1 (0,01)
ukan administrazio behartu 1 (0,01)
ukan administrazio bera 1 (0,01)
ukan administrazio bete 1 (0,01)
ukan administrazio bidali 1 (0,01)
ukan administrazio eginkizun 1 (0,01)
ukan administrazio egintza 1 (0,01)
ukan administrazio egoera 1 (0,01)
ukan administrazio erregistro 1 (0,01)
ukan administrazio eskubide 1 (0,01)
ukan administrazio gai 1 (0,01)
ukan administrazio harreman 1 (0,01)
ukan administrazio ikertu 1 (0,01)
ukan administrazio izaera 1 (0,01)
ukan administrazio jarduketa 1 (0,01)
ukan administrazio lurralde 1 (0,01)
ukan administrazio organo 1 (0,01)
ukan administrazio zaintza 1 (0,01)
ukan ahal begira 1 (0,01)
ukan ahal egikaritza 1 (0,01)
ukan ahal iraungi 1 (0,01)
ukan ahal preskribatu 1 (0,01)
ukan ahal preskripzio 1 (0,01)
ukan ahalmen arauemaile 1 (0,01)
ukan ahalmen areagotu 1 (0,01)
ukan ahalmen erabilera 1 (0,01)
ukan ahalmen ere 1 (0,01)
ukan alokairu batezbesteko 1 (0,01)
ukan alokairu betebehar 1 (0,01)
ukan alokairu erdi 1 (0,01)
ukan alokairu izaera 1 (0,01)
ukan alokairu kontzeptu 1 (0,01)
ukan alokairu ordaindu 1 (0,01)
ukan arau aldatu 1 (0,01)
ukan arau baliogabetu 1 (0,01)
ukan arau eman 1 (0,01)
ukan arau ezarri 1 (0,01)
ukan arau guzti 1 (0,01)
ukan arau hautsi 1 (0,01)
ukan arau indarraldi 1 (0,01)
ukan arau inplizitu 1 (0,01)
ukan arau juridiko 1 (0,01)
ukan arau testu 1 (0,01)
ukan arrazoi egon 1 (0,01)
ukan arrazoi legitimo 1 (0,01)
ukan arrazoi objektibo 1 (0,01)
ukan arrazoi oinarritu 1 (0,01)
ukan askatasun hori 1 (0,01)
ukan askatasun lan 1 (0,01)
ukan askatasun sindikatu 1 (0,01)
ukan aurrekontu araubide 1 (0,01)
ukan aurrekontu aurreikusi 1 (0,01)
ukan aurrekontu ezer 1 (0,01)
ukan aurrekontu lege 1 (0,01)
ukan aurrekontu likidatu 1 (0,01)
ukan aurrekontu likidazio 1 (0,01)
ukan aurrekontu n 1 (0,01)
ukan aurrekontu onespen 1 (0,01)
ukan aurrekontu ordainketa 1 (0,01)
ukan aurrekontu oreka 1 (0,01)
ukan autonomia ekonomiko 1 (0,01)
ukan autonomia errespetatu 1 (0,01)
ukan autonomia hori 1 (0,01)
ukan autonomia maila 1 (0,01)
ukan baldintza aurretiaz 1 (0,01)
ukan baldintza baino 1 (0,01)
ukan baldintza gorabehera 1 (0,01)
ukan baldintza penagarri 1 (0,01)
ukan baliabide aipatu 1 (0,01)
ukan baliabide bermatu 1 (0,01)
ukan baliabide ere 1 (0,01)
ukan baliabide ezarri 1 (0,01)
ukan baliabide ezberdin 1 (0,01)
ukan baliabide garrantzitsu 1 (0,01)
ukan baliabide izaera 1 (0,01)
ukan baliabide lortu 1 (0,01)
ukan baliabide nahiko 1 (0,01)
ukan baliabide zerrenda 1 (0,01)
ukan bera abokatu 1 (0,01)
ukan bera ario 1 (0,01)
ukan bera arrisku 1 (0,01)
ukan bera aurkeztu 1 (0,01)
ukan bera baita 1 (0,01)
ukan bera banatzaile 1 (0,01)
ukan bera eginbehar 1 (0,01)
ukan bera egoitza 1 (0,01)
ukan bera enpresa 1 (0,01)
ukan bera eragozpen 1 (0,01)
ukan bera esparru 1 (0,01)
ukan bera garai 1 (0,01)
ukan bera interes 1 (0,01)
ukan bera iritzi 1 (0,01)
ukan bera irudi 1 (0,01)
ukan bera kabu 1 (0,01)
ukan bera langile 1 (0,01)
ukan bera ogasun 1 (0,01)
ukan bera sorburu 1 (0,01)
ukan bera xede 1 (0,01)
ukan berezitasun bat 1 (0,01)
ukan berezitasun tributu 1 (0,01)
ukan berezko baliabide 1 (0,01)
ukan berezko interes 1 (0,01)
ukan berezko lantoki 1 (0,01)
ukan berezko nukleo 1 (0,01)
ukan beste autonomia 1 (0,01)
ukan beste eginbehar 1 (0,01)
ukan beste enpresa 1 (0,01)
ukan beste enpresaburu 1 (0,01)
ukan beste ezer 1 (0,01)
ukan beste ezkontide 1 (0,01)
ukan beste gauza 1 (0,01)
ukan beste graduazio 1 (0,01)
ukan beste gune 1 (0,01)
ukan beste interes 1 (0,01)
ukan beste izen 1 (0,01)
ukan beste kreditu 1 (0,01)
ukan beste lankide 1 (0,01)
ukan beste ordainketa 1 (0,01)
ukan beste tributu 1 (0,01)
ukan beste zergadun 1 (0,01)
ukan betebehar aurre 1 (0,01)
ukan betebehar bertan 1 (0,01)
ukan betebehar egitezko 1 (0,01)
ukan betebehar gehien 1 (0,01)
ukan betebehar multzo 1 (0,01)
ukan betebehar zehaztu 1 (0,01)
ukan betebeharpeko autolikidazio 1 (0,01)
ukan betebeharpeko egoera 1 (0,01)
ukan betebeharpeko esan 1 (0,01)
ukan datu komunikatu 1 (0,01)
ukan datu oinarritu 1 (0,01)
ukan datu pribatu 1 (0,01)
ukan ebazpen barne 1 (0,01)
ukan ebazpen bete 1 (0,01)
ukan ebazpen kontrol 1 (0,01)
ukan edozein bide 1 (0,01)
ukan edozein eskubide 1 (0,01)
ukan edozein interesdun 1 (0,01)
ukan eginkizun argitzaile 1 (0,01)
ukan eginkizun bete 1 (0,01)
ukan eginkizun gainditu 1 (0,01)
ukan eginkizun lanbide 1 (0,01)
ukan egoera babestu 1 (0,01)
ukan egoera bera 1 (0,01)
ukan egoera datu 1 (0,01)
ukan egoera edota 1 (0,01)
ukan egoera hori 1 (0,01)
ukan egoera ikusi 1 (0,01)
ukan egoera on 1 (0,01)
ukan egoera subjektibo 1 (0,01)
ukan ekonomia izaera 1 (0,01)
ukan ekonomia mendekotasun 1 (0,01)
ukan enpresa artista 1 (0,01)
ukan enpresa azpiegitura 1 (0,01)
ukan enpresa bat 1 (0,01)
ukan enpresa baterako 1 (0,01)
ukan enpresa berriro 1 (0,01)
ukan enpresa ekimen 1 (0,01)
ukan enpresa erabiltzaile 1 (0,01)
ukan enpresa erosi 1 (0,01)
ukan enpresa goi 1 (0,01)
ukan enpresa hori 1 (0,01)
ukan enpresa inolako 1 (0,01)
ukan enpresa kontrata 1 (0,01)
ukan enpresa kontratatu 1 (0,01)
ukan enpresa lekualdaketa 1 (0,01)
ukan enpresa sozietate 1 (0,01)
ukan enpresa txiki 1 (0,01)
ukan enpresa zati 1 (0,01)
ukan enpresa zerbitzu 1 (0,01)
ukan enpresaburu ardura 1 (0,01)
ukan enpresaburu batzorde 1 (0,01)
ukan enpresaburu begira 1 (0,01)
ukan enpresaburu desberdin 1 (0,01)
ukan enpresaburu eginbehar 1 (0,01)
ukan enpresaburu hori 1 (0,01)
ukan enpresaburu idatzi 1 (0,01)
ukan enpresaburu kreditu 1 (0,01)
ukan enpresaburu lagatzaile 1 (0,01)
ukan enpresaburu lan 1 (0,01)
ukan epe eman 1 (0,01)
ukan epe labur 1 (0,01)
ukan epe luze 1 (0,01)
ukan epe zehaztu 1 (0,01)
ukan erabaki azaldu 1 (0,01)
ukan erabaki baino 1 (0,01)
ukan erabaki eurak 1 (0,01)
ukan erabaki gaitasun 1 (0,01)
ukan erabaki jakinarazi 1 (0,01)
ukan erabaki mamitu 1 (0,01)
ukan erabaki une 1 (0,01)
ukan eragin aberastasun 1 (0,01)
ukan eragin baldintzatu 1 (0,01)
ukan eragin begira 1 (0,01)
ukan eragin betearazle 1 (0,01)
ukan eragin betebehar 1 (0,01)
ukan eragin ez 1 (0,01)
ukan eragin garrantzitsu 1 (0,01)
ukan eragin gidatu 1 (0,01)
ukan eragin handi 1 (0,01)
ukan eragin harreman 1 (0,01)
ukan eragin hau 1 (0,01)
ukan eragin hitz 1 (0,01)
ukan eragin hurrengo 1 (0,01)
ukan eragin kupo 1 (0,01)
ukan eragin modu 1 (0,01)
ukan eragin uztail 1 (0,01)
ukan erakunde askatasun 1 (0,01)
ukan erakunde baimendu 1 (0,01)
ukan erakunde bat 1 (0,01)
ukan erakunde berme 1 (0,01)
ukan erakunde bezala 1 (0,01)
ukan erakunde gisa 1 (0,01)
ukan erakunde guzti 1 (0,01)
ukan erakunde hori 1 (0,01)
ukan erakunde horiek 1 (0,01)
ukan erakunde mota 1 (0,01)
ukan erakunde sortu 1 (0,01)
ukan ere argi 1 (0,01)
ukan ere aurrekontu 1 (0,01)
ukan ere gauza 1 (0,01)
ukan ere kreditu 1 (0,01)
ukan eskubide aurka 1 (0,01)
ukan eskubide bat 1 (0,01)
ukan eskubide bera 1 (0,01)
ukan eskubide berberak 1 (0,01)
ukan eskubide egon 1 (0,01)
ukan eskubide eragingarri 1 (0,01)
ukan eskubide eurak 1 (0,01)
ukan eskubide ezabatu 1 (0,01)
ukan eskubide gaueko 1 (0,01)
ukan eskubide iraupen 1 (0,01)
ukan eskubide irizpide 1 (0,01)
ukan eskubide komeni izan 1 (0,01)
ukan eskubide likidatu 1 (0,01)
ukan eskubide urratu 1 (0,01)
ukan eskubide urteko 1 (0,01)
ukan eskubide ziurtatu 1 (0,01)
ukan eskuma aitortu 1 (0,01)
ukan eskuma amankomun 1 (0,01)
ukan eskuma baino 1 (0,01)
ukan eskuma bera 1 (0,01)
ukan eskuma berretsi 1 (0,01)
ukan eskuma bikoiztu 1 (0,01)
ukan eskuma elkar 1 (0,01)
ukan eskuma erabilera 1 (0,01)
ukan eskuma erabili 1 (0,01)
ukan eskuma errepaso 1 (0,01)
ukan eskuma errespetatu 1 (0,01)
ukan eskuma errespetu 1 (0,01)
ukan eskuma esklusibo 1 (0,01)
ukan eskuma estaldura 1 (0,01)
ukan eskuma gutxieneko 1 (0,01)
ukan eskuma hedadura 1 (0,01)
ukan eskuma indartu 1 (0,01)
ukan eskuma izaera 1 (0,01)
ukan eskuma jarraitu 1 (0,01)
ukan eskuma koordinazio 1 (0,01)
ukan eskuma lan 1 (0,01)
ukan eskuma sortu 1 (0,01)
ukan eskuma toki 1 (0,01)
ukan eskuma zehazki 1 (0,01)
ukan eskuma zehaztasun 1 (0,01)
ukan eskuma zorrotz 1 (0,01)
ukan estatu begira 1 (0,01)
ukan estatu berdin 1 (0,01)
ukan estatu bi 1 (0,01)
ukan estatu euskal 1 (0,01)
ukan estatu kide 1 (0,01)
ukan eurak autonomia 1 (0,01)
ukan eurak baliabide 1 (0,01)
ukan eurak bazkide 1 (0,01)
ukan eurak hornitzaile 1 (0,01)
ukan eurak irizpen 1 (0,01)
ukan eurak lanpostu 1 (0,01)
ukan ezer berri 1 (0,01)
ukan ezer jaso 1 (0,01)
ukan ezer kontu 1 (0,01)
ukan finantza ahalmen 1 (0,01)
ukan finantza arlo 1 (0,01)
ukan finantza eragiketa 1 (0,01)
ukan finantza jarduera 1 (0,01)
ukan finantza tutoretza 1 (0,01)
ukan finantza zor 1 (0,01)
ukan foru auzitegi 1 (0,01)
ukan gai arautu 1 (0,01)
ukan gai ere 1 (0,01)
ukan gai eurak 1 (0,01)
ukan gai hau 1 (0,01)
ukan gai horiek 1 (0,01)
ukan gai jorratu 1 (0,01)
ukan gai katalogo 1 (0,01)
ukan gai propio 1 (0,01)
ukan gainditu berankortasun 1 (0,01)
ukan gainditu europar 1 (0,01)
ukan gainditu kirolari 1 (0,01)
ukan gainditu lanaldi 1 (0,01)
ukan gainditu langile 1 (0,01)
ukan gainerako antolamendu 1 (0,01)
ukan gainerako dokumentazio 1 (0,01)
ukan gainerako ekintza 1 (0,01)
ukan gainerako elementu 1 (0,01)
ukan gainerako lurralde 1 (0,01)
ukan gainerako prestazio 1 (0,01)
ukan gaitasun aztertu 1 (0,01)
ukan gaitasun baliabide 1 (0,01)
ukan gaitasun erregela 1 (0,01)
ukan gaitasun juridiko 1 (0,01)
ukan gaitasun kalte 1 (0,01)
ukan gaitasun mintzatu 1 (0,01)
ukan gaitasun ukan 1 (0,01)
ukan garrantzi aintzat 1 (0,01)
ukan garrantzi aipatu 1 (0,01)
ukan garrantzi aitortu 1 (0,01)
ukan garrantzi alderdi 1 (0,01)
ukan garrantzi argiro 1 (0,01)
ukan garrantzi atzerapen 1 (0,01)
ukan garrantzi azaldu 1 (0,01)
ukan garrantzi bikoitz 1 (0,01)
ukan garrantzi ekonomiko 1 (0,01)
ukan garrantzi enpresa 1 (0,01)
ukan garrantzi ere 1 (0,01)
ukan garrantzi gehitu 1 (0,01)
ukan garrantzi handi 1 (0,01)
ukan garrantzi ikusi 1 (0,01)
ukan garrantzi informazio 1 (0,01)
ukan garrantzi jarraitu 1 (0,01)
ukan garrantzi markatu 1 (0,01)
ukan garrantzi modu 1 (0,01)
ukan garrantzi tributu 1 (0,01)
ukan garrantzi zerbitzu 1 (0,01)
ukan gastu autonomia 1 (0,01)
ukan gastu behar 1 (0,01)
ukan gastu diruzaintza 1 (0,01)
ukan gastu gauzatu 1 (0,01)
ukan gastu kopuru 1 (0,01)
ukan gastu mugatu 1 (0,01)
ukan gastu oreka 1 (0,01)
ukan gastu orokor 1 (0,01)
ukan gutxieneko aldi 1 (0,01)
ukan gutxieneko muga 1 (0,01)
ukan gutxieneko portzentaje 1 (0,01)
ukan gutxieneko zerbitzu 1 (0,01)
ukan guzti artean 1 (0,01)
ukan guzti berdintasun 1 (0,01)
ukan guzti eman 1 (0,01)
ukan guzti ere 1 (0,01)
ukan guzti hil 1 (0,01)
ukan guzti kaudimengabe 1 (0,01)
ukan guzti ordaindu 1 (0,01)
ukan harreman arautu 1 (0,01)
ukan harreman bezain 1 (0,01)
ukan harreman doktrina 1 (0,01)
ukan harreman egoera 1 (0,01)
ukan harreman egon 1 (0,01)
ukan harreman ere 1 (0,01)
ukan harreman guzti 1 (0,01)
ukan harreman juridiko 1 (0,01)
ukan harreman sistema 1 (0,01)
ukan harreman sortu 1 (0,01)
ukan helburu betebehar 1 (0,01)
ukan helburu fiskal 1 (0,01)
ukan helburu hirukoitz 1 (0,01)
ukan helburu lurralde 1 (0,01)
ukan hiru atunontzi 1 (0,01)
ukan hiru hileko 1 (0,01)
ukan hiru lurralde 1 (0,01)
ukan hiru zerga 1 (0,01)
ukan hitzarmen aplikazio 1 (0,01)
ukan hitzarmen ez 1 (0,01)
ukan hitzarmen horiek 1 (0,01)
ukan hitzarmen indar 1 (0,01)
ukan hitzarmen sinatu 1 (0,01)
ukan hitzarmen toki 1 (0,01)
ukan hori aldarazi 1 (0,01)
ukan hori egiaztatu 1 (0,01)
ukan hori erantzukizun 1 (0,01)
ukan hori gaitasun 1 (0,01)
ukan hori horrela 1 (0,01)
ukan hori itun 1 (0,01)
ukan hori nazioarteko 1 (0,01)
ukan horiek autonomia 1 (0,01)
ukan horiek ofizio 1 (0,01)
ukan horiek zehaztu 1 (0,01)
ukan horiek zenbateko 1 (0,01)
ukan informazio arteko 1 (0,01)
ukan informazio asko 1 (0,01)
ukan informazio edota 1 (0,01)
ukan informazio ekonomiko 1 (0,01)
ukan informazio eman 1 (0,01)
ukan informazio erraztu 1 (0,01)
ukan informazio gorde 1 (0,01)
ukan informazio hori 1 (0,01)
ukan informazio hura 1 (0,01)
ukan inolako agindu 1 (0,01)
ukan inolako autolikidazio 1 (0,01)
ukan inolako autonomia 1 (0,01)
ukan inolako aztarna 1 (0,01)
ukan inolako eragin 1 (0,01)
ukan inolako erregela 1 (0,01)
ukan inolako kalte 1 (0,01)
ukan inolako kontrol 1 (0,01)
ukan inolako lege 1 (0,01)
ukan inolako ondore 1 (0,01)
ukan inolako zaintza 1 (0,01)
ukan interes aurre 1 (0,01)
ukan interes bilatu 1 (0,01)
ukan interes defentsa 1 (0,01)
ukan interes egituratu 1 (0,01)
ukan interes esku 1 (0,01)
ukan interes esparru 1 (0,01)
ukan interes kudeaketa 1 (0,01)
ukan izaera ekonomiko 1 (0,01)
ukan izaera eratzaile 1 (0,01)
ukan izaera esklusibo 1 (0,01)
ukan izaera finalista 1 (0,01)
ukan izaera jarraitu 1 (0,01)
ukan izaera juridiko 1 (0,01)
ukan izaera pertsonal 1 (0,01)
ukan izaera profesional 1 (0,01)
ukan jarduera antzeko 1 (0,01)
ukan jarduera behin 1 (0,01)
ukan jarduera ekonomiko 1 (0,01)
ukan jarduera eremu 1 (0,01)
ukan jarduera esparru 1 (0,01)
ukan jarduera gauzatu 1 (0,01)
ukan jarduera guzti 1 (0,01)
ukan jarduera hori 1 (0,01)
ukan jarduera horiek 1 (0,01)
ukan jarduera izaera 1 (0,01)
ukan jarduera zehatz 1 (0,01)
ukan kasu berezi 1 (0,01)
ukan kasu egin 1 (0,01)
ukan kasu hartu 1 (0,01)
ukan kontratu baldintza 1 (0,01)
ukan kontratu berak 1 (0,01)
ukan kontratu berri 1 (0,01)
ukan kontratu finantza 1 (0,01)
ukan kontratu harremanetan 1 (0,01)
ukan kontratu hori 1 (0,01)
ukan kontratu indarraldi 1 (0,01)
ukan kontratu kasu 1 (0,01)
ukan kontratu lotura 1 (0,01)
ukan kontrol aurrekontu 1 (0,01)
ukan kontrol eginkizun 1 (0,01)
ukan kontrol hori 1 (0,01)
ukan kontrol neurri 1 (0,01)
ukan kontrol oinarri 1 (0,01)
ukan kontrol tresna 1 (0,01)
ukan kontu auzitegi 1 (0,01)
ukan kontu hartu 1 (0,01)
ukan kontu hartzaile 1 (0,01)
ukan kontu informazio 1 (0,01)
ukan kontu jaso 1 (0,01)
ukan kontu ordainketa 1 (0,01)
ukan kreditu eurak 1 (0,01)
ukan kreditu zein 1 (0,01)
ukan lan arautegi 1 (0,01)
ukan lan eragin 1 (0,01)
ukan lan esparru 1 (0,01)
ukan lan gauzatu 1 (0,01)
ukan lan iturri 1 (0,01)
ukan lan jurisprudentzia 1 (0,01)
ukan lan kontratazio 1 (0,01)
ukan lan oinarri 1 (0,01)
ukan lan prestazio 1 (0,01)
ukan lan zabaltasun 1 (0,01)
ukan langile artean 1 (0,01)
ukan langile autonomo 1 (0,01)
ukan langile azken 1 (0,01)
ukan langile baino 1 (0,01)
ukan langile bakoitz 1 (0,01)
ukan langile baldintza 1 (0,01)
ukan langile barne 1 (0,01)
ukan langile beharrizan 1 (0,01)
ukan langile bera 1 (0,01)
ukan langile enpresa 1 (0,01)
ukan langile enpresaburu 1 (0,01)
ukan langile erabili 1 (0,01)
ukan langile eskuratu 1 (0,01)
ukan langile ezgaitasun 1 (0,01)
ukan langile finko 1 (0,01)
ukan langile gauzatu 1 (0,01)
ukan langile hautatu 1 (0,01)
ukan langile horiek 1 (0,01)
ukan langile idazkari 1 (0,01)
ukan langile iraupen 1 (0,01)
ukan langile justifikatu 1 (0,01)
ukan langile komunikatu 1 (0,01)
ukan langile kontratu 1 (0,01)
ukan langile lan 1 (0,01)
ukan langile lortu 1 (0,01)
ukan langile noiz 1 (0,01)
ukan langile ordeztu 1 (0,01)
ukan langile plantilla 1 (0,01)
ukan langile zuzeneko 1 (0,01)
ukan lantoki bakoitz 1 (0,01)
ukan lantoki Málaga 1 (0,01)
ukan lege agindu 1 (0,01)
ukan lege aitortu 1 (0,01)
ukan lege bat 1 (0,01)
ukan lege berezi 1 (0,01)
ukan lege berreskuratu 1 (0,01)
ukan lege konstituzio 1 (0,01)
ukan lege organiko 1 (0,01)
ukan lege zerga 1 (0,01)
ukan likidazio estatu 1 (0,01)
ukan likidazio informazio 1 (0,01)
ukan likidazio jaso 1 (0,01)
ukan likidazio kopia 1 (0,01)
ukan likidazio prozedura 1 (0,01)
ukan likidazio toki 1 (0,01)
ukan lotura edozein 1 (0,01)
ukan lotura juridiko 1 (0,01)
ukan lotura titulu 1 (0,01)
ukan lurralde administrazio 1 (0,01)
ukan lurralde antolaketa 1 (0,01)
ukan lurralde botere 1 (0,01)
ukan lurralde esparru 1 (0,01)
ukan lurralde hori 1 (0,01)
ukan lurralde nazional 1 (0,01)
ukan muga adierazle 1 (0,01)
ukan muga adierazpen 1 (0,01)
ukan muga eduki 1 (0,01)
ukan muga garrantzitsu 1 (0,01)
ukan muga hauek 1 (0,01)
ukan muga kontu 1 (0,01)
ukan muga zorrotz 1 (0,01)
ukan oinarri historiko 1 (0,01)
ukan oinarri modu 1 (0,01)
ukan ondasun besterendu 1 (0,01)
ukan ondasun egon 1 (0,01)
ukan ondasun eskualdatu 1 (0,01)
ukan ondasun titulartasun 1 (0,01)
ukan ondasun xedatu 1 (0,01)
ukan ondorio ezarri 1 (0,01)
ukan ondorio malgutu 1 (0,01)
ukan ondorio ordaindu 1 (0,01)
ukan ondorio praktiko 1 (0,01)
ukan ordezkaritza ahalmen 1 (0,01)
ukan ordezkaritza arrunt 1 (0,01)
ukan ordezkaritza hori 1 (0,01)
ukan ordezkaritza nahiko 1 (0,01)
ukan ordezkaritza zehaztu 1 (0,01)
ukan ordezkaritza zein 1 (0,01)
ukan organo aldeko 1 (0,01)
ukan organo arabera 1 (0,01)
ukan organo bat 1 (0,01)
ukan organo batzuetan 1 (0,01)
ukan organo betearazle 1 (0,01)
ukan organo egon 1 (0,01)
ukan organo eman 1 (0,01)
ukan organo erregistro 1 (0,01)
ukan organo espediente 1 (0,01)
ukan organo gauzatu 1 (0,01)
ukan organo hartu 1 (0,01)
ukan organo hausnarketa 1 (0,01)
ukan organo jurisdikzional 1 (0,01)
ukan organo kontrolatzaile 1 (0,01)
ukan organo mugatu 1 (0,01)
ukan organo nagusi 1 (0,01)
ukan organo proposatu 1 (0,01)
ukan organo prozedura 1 (0,01)
ukan organo sailkapen 1 (0,01)
ukan organo txosten 1 (0,01)
ukan organo zehaztu 1 (0,01)
ukan organo zein 1 (0,01)
ukan partaidetza aitortu 1 (0,01)
ukan partaidetza egon 1 (0,01)
ukan partaidetza elikatu 1 (0,01)
ukan partaidetza enpresa 1 (0,01)
ukan partaidetza foru 1 (0,01)
ukan partaidetza gehiengo 1 (0,01)
ukan partaidetza mugatu 1 (0,01)
ukan pertsona alda 1 (0,01)
ukan pertsona autonomia 1 (0,01)
ukan pertsona bat 1 (0,01)
ukan pertsona benetan 1 (0,01)
ukan pertsona ekonomia 1 (0,01)
ukan pertsona ere 1 (0,01)
ukan pertsona eurak 1 (0,01)
ukan pertsona gaitasun 1 (0,01)
ukan pertsona gehiago 1 (0,01)
ukan pertsona kasu 1 (0,01)
ukan pertsona lan 1 (0,01)
ukan pertsona nahiz 1 (0,01)
ukan pertsona zein 1 (0,01)
ukan printzipio arautzaile 1 (0,01)
ukan printzipio bat 1 (0,01)
ukan printzipio errespetatu 1 (0,01)
ukan printzipio ezarri 1 (0,01)
ukan printzipio horiek 1 (0,01)
ukan sindikatu aho 1 (0,01)
ukan sindikatu askatasun 1 (0,01)
ukan sindikatu atal 1 (0,01)
ukan sindikatu aurretiazko 1 (0,01)
ukan sindikatu baino 1 (0,01)
ukan sindikatu bat 1 (0,01)
ukan sindikatu eskuorde 1 (0,01)
ukan sindikatu ezin 1 (0,01)
ukan sindikatu oro 1 (0,01)
ukan sindikatu parte 1 (0,01)
ukan sindikatu sindikatu 1 (0,01)
ukan sindikatu sustatu 1 (0,01)
ukan subjektu adierazi 1 (0,01)
ukan subjektu ahalmen 1 (0,01)
ukan subjektu alderatu 1 (0,01)
ukan subjektu bakar 1 (0,01)
ukan subjektu batzuk 1 (0,01)
ukan subjektu begira 1 (0,01)
ukan subjektu negozio 1 (0,01)
ukan toki araubide 1 (0,01)
ukan toki aurrekontu 1 (0,01)
ukan toki gaindiko 1 (0,01)
ukan toki tributu 1 (0,01)
ukan tributu administrazio 1 (0,01)
ukan tributu aitorpen 1 (0,01)
ukan tributu aplikatu 1 (0,01)
ukan tributu arauketa 1 (0,01)
ukan tributu bakoitz 1 (0,01)
ukan tributu baliabide 1 (0,01)
ukan tributu definizio 1 (0,01)
ukan tributu egiaztatu 1 (0,01)
ukan tributu eutsi 1 (0,01)
ukan tributu ezarri 1 (0,01)
ukan tributu kategoria 1 (0,01)
ukan tributu kontzeptu 1 (0,01)
ukan tributu kreditu 1 (0,01)
ukan tributu lege 1 (0,01)
ukan tributu likidazio 1 (0,01)
ukan tributu multzo 1 (0,01)
ukan tributu ordainketa 1 (0,01)
ukan tributu prestazio 1 (0,01)
ukan tributu zehapen 1 (0,01)
ukan udal araubide 1 (0,01)
ukan udal ezin 1 (0,01)
ukan udal finantza 1 (0,01)
ukan udal gehien 1 (0,01)
ukan udal hartu 1 (0,01)
ukan udal jarduera 1 (0,01)
ukan udal kontu 1 (0,01)
ukan udal obra 1 (0,01)
ukan udal onartu 1 (0,01)
ukan udal tributu 1 (0,01)
ukan zerga administrazio 1 (0,01)
ukan zerga baita 1 (0,01)
ukan zerga diru 1 (0,01)
ukan zerga halako 1 (0,01)
ukan zerga ondasun 1 (0,01)
ukan zor azkendu 1 (0,01)
ukan zor birfinantzatu 1 (0,01)
ukan zor egotzi 1 (0,01)
ukan zor eskatu 1 (0,01)
ukan zor ez 1 (0,01)
ukan zor jaulki 1 (0,01)
ukan zor kobratu 1 (0,01)
ukan zor kontu 1 (0,01)
ukan zor ordaindu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia