2008
|
|
prestazioaren osotasuna, prestazioaren identifikazioa eta prestazioa zuzenean eskatzeko modukoa izatea. Beste hitz batzuez esanik, zergadun solidario bakoitzak zor
|
du
tributu zor osoa, eta Administrazioak euretariko edozeini eska diezaioke tributuaren zenbateko osoa.
|
2023
|
|
Autolikidazioaren kasuan, tributu betebeharpekoak berak zerga egitatea eta horren osagaiak gertatu direla aitortzeaz gain, tributu zorra zenbatzen du eta zorra ordaintzen du. Aitorpenaren kasuan, ostera, tributu betebeharpekoak zerga egitatea eta horren osagaiak Administrazioari aitortzen dizkio, baina azken horrek zenbatu behar
|
du
tributu zorra likidazioaren bitartez, eta gero likidazio hori betebeharpekoari jakinaraziko dio zorraren ordainketa egin dezan. Artikuluaren tipoa, bada, azken kasu horri buruzkoa da.
|
|
Beste hitzekin esateko, zorra behar bezala likidatzeko aurretiaz zor hori egiaztatu eta ikertu behar da; horrenbestez, ahal horietako baten preskripzioa beste ahalekin lotuta egon litzateke. Laugarren urtetik aurrera (edo bost urtetik aurrera, Araban), Administrazioak ezin
|
badu
tributu zorra likidatu, delitu fiskala salatu ezik, orduan lituzke zor hori zehazteko egitateak egiaztatu eta ikertu. Hala ere, ez da hori legegilearen aukera izan; kontrara, administrazio ahalak zabaldu ditu preskribatutako zorrak (eta iraungitako zorrak, Bizkaian) ikertu eta egiaztatzeko.
|
|
Kontrakoa ezinezkoa izango litzatekeelako, tributu betebeharpekoaren ahalmena ez da iraungitzen, hots, itzulketak edo berreskurapenak eskatzeko eta lortzeko ahalmena. Administrazioak
|
duen
tributu zorra zehazteko ahala, ordea, iraungitzen da (baita zehapenak jartzeko ahala ere, gero ikusiko dugunez). Hala ere, gerta daiteke preskripzio epearen barruan betebeharpekoak zor ez den sarrera itzultzeko eskatzea, preskripzioa behin baino gehiagotan geldiarazi delako, eta Administrazioak itzulketaren kopurua ezin zehaztea kasuan kasuko likidazioaren bitartez, tributu zorra zehazteko bere ahala iraungi delako.
|
|
Ildo horretatik, eta hobeto ulertzeko, lehenespena nola dabilen azaldu behar
|
dugu
tributu zorra beste eskubide errealekin edo beste kreditu eskubideekin batera gertatzen denean.
|
|
Frogari dagokionez Bizkaiko TFAOk jaso duenez, baldin eta konpentsatutako edo konpentsatzeko dauden oinarriak edo kuotak edota aplikatutako edo aplikatzeko dauden kenkariak sortu ziren zergaldiei begira Administrazioak iraungita edo preskribituta
|
badu
tributu zorra, zor horren jatorria eta zenbatekoa zehazteko ahala, edota halako zergaldiotan konpentsazio, aplikazioa eta itzulketa horiek egiteko eskubidea sortzeko beharrezko egitateak gertatzen direla jasoz gero, orduan, oinarri, kuota eta kenkariok egiaztatzeko, oinarri, kuota eta kenkari horiek jaso zireneko likidazioak edo autolikidazioak erakutsi dira, bai eta kontabilitatea eta behar dire... Baieztapen horiek lotu behar ditugu Administrazioak ikertzeko eta egiaztatzeko duen ahalaren egikaritzaren preskriba ezintasunarekin, baita preskribatu edo iraungi diren zergaldietan ere, TFAOren 64.1 artikuluak aipatu bezala.
|
|
Hau da betiko eta ohiko arrazoia. Likidazioa behar bezala jakinarazi ez bada, betebeharpekoak ez du bere garaian izapide egokia izan likidazioaren aurka egiteko, eta ondorioz, babesik gabe egongo litzateke, premiamendu probidentziaren aurka jar daitezkeen errekurtso nahiz erreklamazioetan ezin
|
dituelako
tributu zorra zehazteko arazoak eztabaidatu. Kasu honetan, konponbidea da probidentzia deuseza dela adieraztea eta jarduketak atzera eramango dira likidazioa jakinarazi behar zen uneraino, bere eskubideari komenigarriak zaizkion alegazioak egiteko epea emanez. d) Likidazioa deuseztatzea.
|
|
Eta hori guztia proportzionaltasun printzipioaren arabera. Zerga bilketako prozeduraren testuinguruan, proportzionaltasunak esan nahi
|
du
tributu zorraren zenbatekoaren eta zorra ordaintzeko enbargatutako zordunaren ondasunen arteko oreka egon behar dela. Edo bestela esanda, enbargatutako ondasunak nahikoak izan behar dira premiamenduaren zenbatekoa estaltzeko baina bidegabe gainditu barik.
|
|
Gipuzkoako Lurralde Historikoaren Zerga bilketako Erregelamendua onetsi duen abuztuaren 2ko 38/ 2006 Foru Dekretuaren 1 artikuluak ezarritakoari eta lurralde erkideko Zerga bilketako Erregelamendu Orokorra onetsi duen uztailaren 29ko 939/ 2005 Errege Dekretuaren 2 artikuluari jarraiki, Ogasun publikoaren zerga bilketa honela defini daiteke: ordaintzeko beharra duenak kitatu behar
|
dituen
tributu zorrak, tributu zehapenak eta izaera publikoko gainera baliabideak kobratzea helburutzat duen administrazio eginkizuna da. Esangura berean, baina idazketa zertxobait ezberdinarekin ari dira Arabako Lurralde Historikoaren Zerga bilketako Erregelamendu Orokorra onetsi duen
|
|
Ez da hori gertatzen, aldiz, jarduera azkendu eta sozietatearen nortasun juridikoa desegiten denean. Halakoetan, sozietatearen bazkide edo partaideak horren oinordeko bihurtzen dira, tributu zorrari begira. c) Orobat, konkurtso prozeduretako administratzaileak eta sozietate zein erakundeetako likidatzaileak erantzule subsidiarioak dira orokorrean, konkurtso egoeran sartu aurretik subjektu pasiboak
|
zituen
tributu zorren gainean. Erantzule izateko, gainera, tributu zorra ordaintzeke egon behar da administratzaileen zabarkeria edo gaitzusteagatik.
|