2002
|
|
Arrantza jertsean «finning» izeneko praktika hori mehatxu larria da marrazo baliabideentzat, eta, kasu askotan, desagertzeko arriskuan dago, Europako exekutiboak komunikatu batean azaltzen baitu. Hamabost urteetako arrantza ministroek aztertu duten proposamenak esan nahi
|
du
erregelamendu bat onartu behar dela erkidegoko ur guztietan eta Europako flota guztian «finning» egitea debekatzeko, baita Europar Batasunetik kanpoko kaletan (EB) arrantzan egiten duenean ere. Hegaletik aurrera espeziea identifikatzeko zailtasuna dela eta, erregeen araudiak marrazoak ez ezik, elasmobrankioa (arraiak, kimerak edo torpedoz) ere erauzten jarraituko luke.
|
2005
|
|
9 Erregistratzaileek zuzeneko komunikazioa izan behar
|
dute
erregelamendu honen 398 c) artikuluak aipatu finka eta eskubideen Aurkibide Nagusi Informatizatuarekin, horren edukiari buruzko informazioa lortzeko, bertako artxiboetan eskatzailearen identitatea eta eskabidearen arrazoiak agerraraziz.
|
|
Norbait erregistratzaile izendatzen denetan, pertsona horrek ordaindu behar
|
du
Erregelamenduak zehaztutako fidantza, karguaz jabetu ahal izateko.
|
|
Legearen bederatzigarren artikuluak aipatu inskripzio luzeek jaso behar
|
dituzte
erregelamendu honek horietako bakoitzarentzat ezarritako betekizun bereziak; inskripziook hurrengo erregelen arabera egin behar dira:
|
|
Espainiak itsasoz bestaldean zituen antzinako probintzietan aplikatutako Erregelamenduak indarrean zirauen 1915eko abuztuaren 5az geroztik; erregelamendu horrek legearen titulu berdinak jaso zituen, legean azaldutako izendazio eta hurrenkerari eutsiz, eta azra formal huts horretan, Administrazioatergai
|
dugun
Erregelamenduak ere plan berbera erabili du, horretara hagitz errazten delako legearen eta erregelamenduaren arteko alderaketa. Esanguren beste erregelamendu batzuetan erabilitako berrikuntza sartu da, alegia, gai berari buruzko artikuluetan oharrak jartzea bazterreko idazpuru edo epigrafeen bidez, horien kontsulta errazteko.
|
2006
|
|
Artikuluaren 6 atalean in fine dagoen klausulak dioenez, produktu eta zerbitzu horien publizitatea garatzeko xedea
|
duten
erregelamenduak gauzatzerakoan honako hauen iritzia kontuan izango da: agentzia, iragarle, eta kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteen iritzia; eta horrek araudiaren sistematizazio eta sailkapenean eragina izan dezake (De la Cuesta, 1995:
|
2007
|
|
1 Lan agintaritza eskudunak erakunde kudeatzaile edo laguntzaile interesdunari eta Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari komunikatuko dizkie bere eskumenengatik ezagutzen dituen egitateak, egitate horiek eragina
|
dutenean
erregelamendu honetan ezarri betebeharrak betetzeko. Lan agintaritzak egintza horiek komunikatuko ditu, ofizioz har daitezen erakunde horien guztien, eta Gizarte Segurantzaren araubideen aplikazio esparrura bildutako pertsonen eskubideak bermatzeko neurriak.
|
|
Ondorio moduan, eskumen printzipioari erreparatu behar diogu gai zehatz bat arautzeko eskubidea nork duen jakiteko (hori Konstituzioak, autonomia erkidegoetako estatutuek eta «konstituziotasun bloke» izenekoaren gainerako arauek esango digute, guztiak Konstituzio Auzitegiak interpretatuta). Zein antolamendu aplikatu behar dugun dakigunean, hau da, Estatukoa edo autonomia erkidego batekoa, antolamendu horren barruan hierarkia printzipioa aplikatu dugu (legezko arauek lehentasuna
|
dute
erregelamenduen gainetik, etab.). Behin printzipio horiek aplikatuta, bi arau homologoren artean gatazka planteatzen bada (jo dezagun eskumena Estatuarena dela, Estatuaren bi arauk lerrun bera dutela, adibidez, bi lege arrunt direla; orduan, horiek interpretatzen eta integratzen ahalegindu dugu, biak bateragarri eginez. Hori ezinezkoa balitz, geroko arauak aurrekoa indargabetzen duela ulertu da).
|
|
...zitako gai jakin batzuk Parlamentuak onetsitako legeen bidez arautu behar dira, bai lege arrunten bidez (gogoan izan, adibidez, Konstituzioaren I. tituluko II. kapituluaren bigarren ataleko eskubide eta askatasunak), bai lege organikoen bidez (adibidez, Konstituzioaren I. tituluko II. kapituluaren lehenengo ataleko oinarrizko eskubide eta askatasunak, autonomia estatutuak, etab.). Horrek esan nahi
|
du
erregelamendu bat Konstituzioak lege arruntari edo lege organikoari erreserbatutako esparruan sartzen bada, deuseza dela lege erreserbaren printzipioa urratzeagatik, azken batean, legezkotasun printzipioa urratzeagatik.
|
2008
|
|
1 Erregistratzaileak kalifikatu behar
|
ditu
erregelamendu honen 6 artikuluan aipatu gaiak.
|
2012
|
|
Artikuluaren 2 atalean in fine dagoen klausulak dioenez, produktu eta zerbitzu horien publizitatea garatzeko xedea
|
duten
erregelamenduak gauzatzerakoan honako hauen iritzia kontuan izango da: agentzia, iragarle, eta kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteen iritzia; eta horrek araudiaren sistematizazio eta sailkapenean eragina izan dezake (De la Cuesta, 1995:
|
2023
|
|
Batzuetan, legeak erregelamendura igortzen du prestazioaren oinarrizko osagaien zenbait alde edo xehetasunen zehaztapena, eta aukera hori doktrinak ere onartzen du. Kasu horretan ez da lege erreserbaren printzipiorik hausten, legeak berak argiro zehaztu behar
|
baititu
erregelamenduak izan beharreko mugak. Arazoa, ordea, bestelakoa da:
|
|
Prozedura Administrazioak ofizioz edo interesdunaren ekimenez has daiteke. Bigarren kasuan, interesdunak idazkia aurkeztu behar
|
du
Erregelamenduen 2 Artikuluak zehaztutako betekizunekin (eskatzailearen identifikazioa, egoitza, lekua eta eguna, eta itzulketarako kontu korrontea, besteak beste); idazki hori organo ebazleari bidaliko zaio (Arabako Erregelamenduak Tributu administrazioari dio). Idazkiarekin batera, itzulketarako eskubidea frogatzeko agiriak eta frogak eramango dira, baita ordainketaren ziurtagiria ere, edo ordaindu izanaren datu guztien aipamena (eguna, lekua eta kopurua) ordainketa aurkitu ahal izateko.
|
|
1985ean TAOL onetsi zen eta horretan toki ogasunen inguruko oinarrizko arauketa txikia egiten zuen, baina garrantzi handikoa (105 artikulutik 116 artikulura): finantza nahikotasunaren eta toki autonomiaren printzipioak berresten ziren, ordenantza fiskalen sistema ezartzen zen toki erakundeek
|
zuten
erregelamendu lerruneko arauak egiteko ahala indartuz, aurrekontu jardueraren nondik norakoa ezartzen zen eta toki erakundeak Estatuaren kontabilitate publikoaren sisteman barneratzen zuen, kontrolaren betebeharrak zehazten ziren, etab... Horrekin batera apirilaren 18ko 781/ 1986 Legegintzazko Errege Dekretua onetsi zen, indarrean zeuden Toki Araubideko Xedapenak jasotzen zuen Testu Bateratua sor...
|
|
Arabako eta Bizkaiako foru arauek TOLTBk 53.8 artikuluan zehazten den informazio betebeha berdina ezartzen dute honako formularen bitartez: " Titulu honetan araututako eragiketen gainean Arabako Foru Aldundiaren organo eskudunek ezagutza izan behar
|
dute
erregelamendu bidez ezartzen den moduan" 633 eta" Kapitulu honetan araututako eragiketen gainean Bizkaiko Foru Aldundiaren organo eskudunek ezagutza izan behar dute erregelamendu bidez ezartzen den moduan" 634.
|
|
Arabako eta Bizkaiako foru arauek TOLTBk 53.8 artikuluan zehazten den informazio betebeha berdina ezartzen dute honako formularen bitartez: " Titulu honetan araututako eragiketen gainean Arabako Foru Aldundiaren organo eskudunek ezagutza izan behar dute erregelamendu bidez ezartzen den moduan" 633 eta" Kapitulu honetan araututako eragiketen gainean Bizkaiko Foru Aldundiaren organo eskudunek ezagutza izan behar
|
dute
erregelamendu bidez ezartzen den moduan" 634.
|
|
Horretarako, lege lerruneko arauak behar dira eta toki erakundeek ez dute horretarako gaitasuna, nahiz eta 133.2 artikuluan adierazten den ezarpenak ez duela esanahi berdina toki ogasunentzako. Hori horrela, lege xedapenek toki erakundeek egin ahal
|
dituzten
erregelamendu lerruneko xedapenak modu oso handian baldintzatuko dituzte. Muga fina dago autonomiaren eta lege erreserbaren inguruan eta gai honetan lehen adierazitako KAren 19/ 1987 epaiak zera esaten du:
|