Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎Arrantza jertsean «finning» izeneko praktika hori mehatxu larria da marrazo baliabideentzat, eta, kasu askotan, desagertzeko arriskuan dago, Europako exekutiboak komunikatu batean azaltzen baitu. Hamabost urteetako arrantza ministroek aztertu duten proposamenak esan nahi du erregelamendu bat onartu behar dela erkidegoko ur guztietan eta Europako flota guztian «finning» egitea debekatzeko, baita Europar Batasunetik kanpoko kaletan (EB) arrantzan egiten duenean ere. Hegaletik aurrera espeziea identifikatzeko zailtasuna dela eta, erregeen araudiak marrazoak ez ezik, elasmobrankioa (arraiak, kimerak edo torpedoz) ere erauzten jarraituko luke.
2005
‎9 Erregistratzaileek zuzeneko komunikazioa izan behar dute erregelamendu honen 398 c) artikuluak aipatu finka eta eskubideen Aurkibide Nagusi Informatizatuarekin, horren edukiari buruzko informazioa lortzeko, bertako artxiboetan eskatzailearen identitatea eta eskabidearen arrazoiak agerraraziz.
‎Norbait erregistratzaile izendatzen denetan, pertsona horrek ordaindu behar du Erregelamenduak zehaztutako fidantza, karguaz jabetu ahal izateko.
‎Legearen bederatzigarren artikuluak aipatu inskripzio luzeek jaso behar dituzte erregelamendu honek horietako bakoitzarentzat ezarritako betekizun bereziak; inskripziook hurrengo erregelen arabera egin behar dira:
‎Espainiak itsasoz bestaldean zituen antzinako probintzietan aplikatutako Erregelamenduak indarrean zirauen 1915eko abuztuaren 5az geroztik; erregelamendu horrek legearen titulu berdinak jaso zituen, legean azaldutako izendazio eta hurrenkerari eutsiz, eta azra formal huts horretan, Administrazioatergai dugun Erregelamenduak ere plan berbera erabili du, horretara hagitz errazten delako legearen eta erregelamenduaren arteko alderaketa. Esanguren beste erregelamendu batzuetan erabilitako berrikuntza sartu da, alegia, gai berari buruzko artikuluetan oharrak jartzea bazterreko idazpuru edo epigrafeen bidez, horien kontsulta errazteko.
2006
‎Artikuluaren 6 atalean in fine dagoen klausulak dioenez, produktu eta zerbitzu horien publizitatea garatzeko xedea duten erregelamenduak gauzatzerakoan honako hauen iritzia kontuan izango da: agentzia, iragarle, eta kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteen iritzia; eta horrek araudiaren sistematizazio eta sailkapenean eragina izan dezake (De la Cuesta, 1995:
2007
‎1 Lan agintaritza eskudunak erakunde kudeatzaile edo laguntzaile interesdunari eta Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari komunikatuko dizkie bere eskumenengatik ezagutzen dituen egitateak, egitate horiek eragina dutenean erregelamendu honetan ezarri betebeharrak betetzeko. Lan agintaritzak egintza horiek komunikatuko ditu, ofizioz har daitezen erakunde horien guztien, eta Gizarte Segurantzaren araubideen aplikazio esparrura bildutako pertsonen eskubideak bermatzeko neurriak.
‎Ondorio moduan, eskumen printzipioari erreparatu behar diogu gai zehatz bat arautzeko eskubidea nork duen jakiteko (hori Konstituzioak, autonomia erkidegoetako estatutuek eta «konstituziotasun bloke» izenekoaren gainerako arauek esango digute, guztiak Konstituzio Auzitegiak interpretatuta). Zein antolamendu aplikatu behar dugun dakigunean, hau da, Estatukoa edo autonomia erkidego batekoa, antolamendu horren barruan hierarkia printzipioa aplikatu dugu (legezko arauek lehentasuna dute erregelamenduen gainetik, etab.). Behin printzipio horiek aplikatuta, bi arau homologoren artean gatazka planteatzen bada (jo dezagun eskumena Estatuarena dela, Estatuaren bi arauk lerrun bera dutela, adibidez, bi lege arrunt direla; orduan, horiek interpretatzen eta integratzen ahalegindu dugu, biak bateragarri eginez. Hori ezinezkoa balitz, geroko arauak aurrekoa indargabetzen duela ulertu da).
‎...zitako gai jakin batzuk Parlamentuak onetsitako legeen bidez arautu behar dira, bai lege arrunten bidez (gogoan izan, adibidez, Konstituzioaren I. tituluko II. kapituluaren bigarren ataleko eskubide eta askatasunak), bai lege organikoen bidez (adibidez, Konstituzioaren I. tituluko II. kapituluaren lehenengo ataleko oinarrizko eskubide eta askatasunak, autonomia estatutuak, etab.). Horrek esan nahi du erregelamendu bat Konstituzioak lege arruntari edo lege organikoari erreserbatutako esparruan sartzen bada, deuseza dela lege erreserbaren printzipioa urratzeagatik, azken batean, legezkotasun printzipioa urratzeagatik.
2008
‎1 Erregistratzaileak kalifikatu behar ditu erregelamendu honen 6 artikuluan aipatu gaiak.
2012
‎Artikuluaren 2 atalean in fine dagoen klausulak dioenez, produktu eta zerbitzu horien publizitatea garatzeko xedea duten erregelamenduak gauzatzerakoan honako hauen iritzia kontuan izango da: agentzia, iragarle, eta kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteen iritzia; eta horrek araudiaren sistematizazio eta sailkapenean eragina izan dezake (De la Cuesta, 1995:
2023
‎Batzuetan, legeak erregelamendura igortzen du prestazioaren oinarrizko osagaien zenbait alde edo xehetasunen zehaztapena, eta aukera hori doktrinak ere onartzen du. Kasu horretan ez da lege erreserbaren printzipiorik hausten, legeak berak argiro zehaztu behar baititu erregelamenduak izan beharreko mugak. Arazoa, ordea, bestelakoa da:
‎Prozedura Administrazioak ofizioz edo interesdunaren ekimenez has daiteke. Bigarren kasuan, interesdunak idazkia aurkeztu behar du Erregelamenduen 2 Artikuluak zehaztutako betekizunekin (eskatzailearen identifikazioa, egoitza, lekua eta eguna, eta itzulketarako kontu korrontea, besteak beste); idazki hori organo ebazleari bidaliko zaio (Arabako Erregelamenduak Tributu administrazioari dio). Idazkiarekin batera, itzulketarako eskubidea frogatzeko agiriak eta frogak eramango dira, baita ordainketaren ziurtagiria ere, edo ordaindu izanaren datu guztien aipamena (eguna, lekua eta kopurua) ordainketa aurkitu ahal izateko.
‎1985ean TAOL onetsi zen eta horretan toki ogasunen inguruko oinarrizko arauketa txikia egiten zuen, baina garrantzi handikoa (105 artikulutik 116 artikulura): finantza nahikotasunaren eta toki autonomiaren printzipioak berresten ziren, ordenantza fiskalen sistema ezartzen zen toki erakundeek zuten erregelamendu lerruneko arauak egiteko ahala indartuz, aurrekontu jardueraren nondik norakoa ezartzen zen eta toki erakundeak Estatuaren kontabilitate publikoaren sisteman barneratzen zuen, kontrolaren betebeharrak zehazten ziren, etab... Horrekin batera apirilaren 18ko 781/ 1986 Legegintzazko Errege Dekretua onetsi zen, indarrean zeuden Toki Araubideko Xedapenak jasotzen zuen Testu Bateratua sor...
‎Arabako eta Bizkaiako foru arauek TOLTBk 53.8 artikuluan zehazten den informazio betebeha berdina ezartzen dute honako formularen bitartez: " Titulu honetan araututako eragiketen gainean Arabako Foru Aldundiaren organo eskudunek ezagutza izan behar dute erregelamendu bidez ezartzen den moduan" 633 eta" Kapitulu honetan araututako eragiketen gainean Bizkaiko Foru Aldundiaren organo eskudunek ezagutza izan behar dute erregelamendu bidez ezartzen den moduan" 634.
‎Arabako eta Bizkaiako foru arauek TOLTBk 53.8 artikuluan zehazten den informazio betebeha berdina ezartzen dute honako formularen bitartez: " Titulu honetan araututako eragiketen gainean Arabako Foru Aldundiaren organo eskudunek ezagutza izan behar dute erregelamendu bidez ezartzen den moduan" 633 eta" Kapitulu honetan araututako eragiketen gainean Bizkaiko Foru Aldundiaren organo eskudunek ezagutza izan behar dute erregelamendu bidez ezartzen den moduan" 634.
‎Horretarako, lege lerruneko arauak behar dira eta toki erakundeek ez dute horretarako gaitasuna, nahiz eta 133.2 artikuluan adierazten den ezarpenak ez duela esanahi berdina toki ogasunentzako. Hori horrela, lege xedapenek toki erakundeek egin ahal dituzten erregelamendu lerruneko xedapenak modu oso handian baldintzatuko dituzte. Muga fina dago autonomiaren eta lege erreserbaren inguruan eta gai honetan lehen adierazitako KAren 19/ 1987 epaiak zera esaten du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia