Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 103

2001
‎Aurki han bizitzen jartzeko asmoa omen zuten biek. Arantxak, ikaslea izaki, ez zuen diru sarrera handirik baina, Tasiok jakin ahal izan zuenez, altzariak jartzen lagundu omen zuen gurasoek emandako diruarekin.
2002
‎Elikagaien Segurtasunerako Programa Berezia (PESA) PESA siglek Elikagaien Segurtasunerako Programa Berezia identifikatzen dute. FAOren ekimen bat da, eta elikagai urritasuna duten diru sarrera txikiko herrialdeetan segurtasun hori bereziki sustatzen du. Izan ere, elikadura segurtasuna dago pertsona guztiek behar adina elikagai kaltegabe eta elikagarri eskura dituztenean, bizitza aktiboa eta osasuntsua izateko elikagaiei dagokienez dituzten beharrak eta lehentasunak asetzeko.
2006
‎Ordaintzeko gaitasun nahikoa. Maizterrak hautatu nahi duen etxebizitzak ez du izan behar bertan bizi behar dutenen diru sarreren %30 baino gehiago. Ordaintzeko gaitasun hori agiri bidez justifikatu da, indarrean dagoen lan kontratu baten bidez edo bestelako loturen baten bidez, ordaintzeko gaitasuna egiaztatzeko.
2007
‎Ez daukagu legeak egiteko indarrik. Ez dugu diru sarrera propiorik, Norvegiako Gobernuak ematen digun diruaren menpe gaude. Garrantzitsuena falta zaigu:
2008
‎Adin talde horretako pertsonek ez dute diru sarrera handirik izaten, oro har, baina aurreztu zaleak dira oso Espainian,% 47k diote diruaren zati bat etorkizuneko beharretarako gordetzen dutela, eta, beraz, talde erakargarria da banku eta kutxentzat.
‎Desamortizazio prozesuaren inguruan, burutu ziren salmentei buruz datu zehatzik ez dugun arren, 1797an udalak zituen diru sarreretatik propioei zegokiena% 12koa izatea adierazgarria da, saldutako lurren kopurua benetan esanguratsua izan zela ondorioztatzeko orduan. Propioen sarreren gutxitzea, kontsumo gaiei ezarritako zergarekin bete behar izan zen, eta zentzu horretan klase ezinduenak izan ziren pairatzaileak.
‎Arazoak bezeroen kudeaketan: " Free lance" diseinatzaileak bezero zorro bat sortu behar du, lan hori erregularizatu behar du diru sarrera nahikoa lortzeko (gailur asko dituelako) eta kobratzeko. Hala, bezero batzuek uste dute pertsona bakar batek ezin izango duela neurri jakin bateko proiekturik atera.
‎Hala, etxebizitza librea %3, 8 garestitu zen 2008ko lehen hiruhilekoan, metro koadro bakoitzeko 2.101,4 eurokoa baitzen, azken hamarkadako mailarik baxuena, Etxebizitza Ministerioaren arabera. Hala ere, familiek oraindik ere etxebizitza ordaintzeko erabili behar dituzte diru sarrera gehienak. Eskura ditugun azken datuen arabera (2007koak), etxebizitzen erosketa finantzatzeko familiek egiten duten ahalegina errenta gordin erabilgarriaren %46, 2koa da, 2006ko ekitaldiaren amaieran baino 3,5 puntu gehiago, serie historiko osoko zifrarik altuena.
‎Baina min ematen du bezero leial bat galtzeko. Eta guk, hil horretako 20 edo 30 euroren truke, sinestarazi nahi dizugu enpresak hilero espero dituen diru sarrera finkoak direla, eta aurreikuspenetan kontuan hartzen direla (urtean gutxienez 240 euro). Aspaldian, egoera are okerrago zegoen.
2009
‎Ziurgabetasun horrek sufriarazi egin diezaioke gorabeherak eta aldaketak atsegin ez dituen pertsonari, eta seguru sentitu nahian, dirua zorrotz kontrolatzera jo dezake, eta xuhurkerian erori (halakoetan berdin du diru sarrera handiak edo txikiak izan).
‎lehiaketa publiko askotara sartzeko, beharrezkoa da zenbait baldintza sozial betetzea, eta horien artean ezgaituak laneratzeak bereizten ditu lehiakideetatik. Hori dela eta, mota horretako langileak kontratatzen dituzten enpresek aukera handiagoa dute diru sarrera handiagoak izateko. Minusbaliatuak Gizarteratzeari buruzko Legearen arabera, 50 langile baino gehiago dituzten enpresa guztiek langile ezgaituen% 2 izan behar dute.
‎Gurutze Gorriaren datuen arabera, horrek, batez ere, etorkinei, gizarte arazoak dituzten emakumeei eta adineko pertsonei eragiten die, “ahulenei”, alegia. Buletina lau hilean behin eguneratuko da, eta horren arabera, inkestatutakoen %29k hilean 500 euro baino gutxiagoko diru sarrerak ditu, eta %20k ez du diru sarrerarik. “Hau da, %49 muturreko pobrezian dago”.
‎Lehentasunezko babesa izateko eskubidea duten onuradunen hainbat kategoria bereizten dira, laguntza eskuratzeko lehentasuna dutenak: Errentan hartzeko OAEAP halako 1,5 duten diru sarrerak dituzten familia unitateak. Etxebizitzarako lehen sarbidea.
‎Besta sostengatzen dut egonen da idatzirik, eta horien bidez lortuko den dirua, defizita estaltzeko baliatuko da. . Herriko Etxeak ez du diru sarrerarik bestetan, eta ez da normala, harrabotsa eta eragozpenak pairatzeaz gain, herritarrek beren sakelatik ordaintzea bestetako aurrekontua, adierazi zuen Grenetek.
‎Udaletxeko diru kutxa hutsik dago, ez du diru sarrerarik, nabaria da.
2010
‎Ekialdeko Europako aldaketa politikoaren osteko pribatizazio prozesu batzuetan erabili da prozedura hau. Prozedura honek ez du diru sarrera handirik sortzen gobernuarentzat baina bidezko prozedura izan daiteke pribatizatu nahi den enpresa esku pribatu konkretuetan uzteko beste prozeduren aurrean nolabaiteko mesfidantza dagoenean, ustelkeria arrazoiengatik edo.
‎Horrela ikusten dituzte zenbait aurre erretiroko akordio. Baliabide ekonomiko gutxien dituzten adinekoen kasuan, Helpage Internationalek gogorarazi du ez dutela erretiroa hartzeko aukerarik ere, “gutxik baitute diru sarrera erregularrak edo pentsioak eskuratzeko aukera”. Azken horiek gero eta gehiago onartzen dira adinekoen bizimodu gisa eta hirugarren adinekoen pobrezia murrizteko, baina 70 herrialde baino gehixeagok (batez besteko diru sarreren erdiak baino gehiagok) dute gizarte pentsio mota bat.
‎Bakoitzak emantzipatzeko oinarrizko errenta eska dezake. Kasu guztietan, urteko diru sarrera gordinak 22.000 eurotik beherakoak dituen diru sarrera erregularra izan behar dute. Alokairurako diru-laguntza ondare irabazitzat hartzen da, eta gainerako errenta orokorrarekin tributatu behar du.
‎Aldea ia ez da iristen euro batzuetara, baina elikagaietarako edo sendagaietarako sarbidea geldiarazteko adina txanpon dira. Pobreziaren lerroa Oinarrizko beharrak asetzeko pertsona edo familia batek behar dituen diru sarrerak dira pobreziaren edo gutxieneko bizitzaren lerroa. Hala ere, ez dago pobreziaren lerro unibertsalik; beraz, helburua da herrialde guztiek puntu berean finkatzea, kalkuluak konparagarriak izan daitezen.
‎Ez dute lanik, alargun pentsioa oso eskasa dute edo gizarte laguntzei esker bizi dira. %46, 7k badituzte diru sarrera propioak, baina kasu gehienetan aldi baterako lana edo lanaldi partzialak dituzte, eta soldata apalak. Lan prekarietatea sufritzen dute, eta pobreziaren mugan bizi dira gehienak.
‎Lehendakariorde eta Ogasun eta Herri Administrazio sailburu gisa, Ibarretxek ordenetan jarri behar zituen diru sarrerak, gastua kontrolatu behar zuen, aurrekontua egin eta administrazio publikoa modernizatu. Euskal Administrazio osoko buru zen, defizitik gabeko egoerarantz eraman behar zuen herria, Batasun Ekonomiko eta Monetarioa lortu ahal izateko Bruselak markatutako konbergentziarako oinarriak jarri.
‎Argi dago horiei soilik zerga puntu bat edo bi igotzeak ez duela diru sarreren eta gastuen arteko oreka lortzeko balio, baina abiapuntu bat bada. Gaur arte garatu den ongizate mailari eustea helburua bada, presio fiskala igotzea ezinbesteko urratsa izango da.
‎Bizkaiko 25 eta 30 urte arteko gazteen %78, 9k gurasoen etxea uzteko gogoa dute, baina %23, 6 besterik ez dira gurasoen etxea utzi eta beren kasa bizi. Adin tarte horretan direnen hiru laurdenek diote etxebizitzek prezio garestiegiak dituztela, eta %55ek ez dutela diru sarrerarik; hirutik batek erosotasuna aipatzen du gurasoen etxetik ez irteteko.
2011
‎Legeztatzea, edo gutxienez, elkartearen ikasgunean errekonozimendu ofiziala edukitzea oso garrantzitsua zen diru-laguntzak eskuratzeari begira eta euskaraeskolen antolaketari begira. Elkarteek ez zuten diru sarrera propiorik, eta batzuek fakultateko diru-laguntzak jaso zituzten (adibidez, Medikuntza Fakultateko LEKTak) (Hainbat egile, 1977: 132), atzerapenez izan bazen ere.
2012
‎Beste adibide bat eman du Mazkiaranek: «Andre batek eta haren seme alabek jaso nahi badute diru sarrerak bermatzeko errenta, eta aita beren herrialdean baldin badago, egiaztatu behar dute ez dutela handik dirurik jasotzen». Nazioarteko diplomazia tartean sartzen da halakoetan, eta «oso oso izapide konplexuak» izaten direla esan du Mazkiaranek.
‎Iruzurraren kontrako neurrien artean sartu du langabezia saria jasotzen duten langabeak gizartearen alde lanean jartzeko asmoa. Lanbidek horixe egin nahi du diru sarrerak bermatzeko errenta jasotzen dutenekin. Huts egiteak Langile bat hainbat egunetan lanera ez joateagatik kaleratzeko, langileak huts egindako egunak hartuko dira aintzat, ez langile guztien batez bestekoa.
‎Hala ere, helburuarekin zerikusirik ez duten baldintzak eskatzen zaizkie: hain juxtu, arreta gehiago du aurrekari penalak dituenak, ziurrenik baldintza okerragoetan bizi delako eta osasun arazo handiagoak izan ditzakeelako; diru sarrerena ere zentzugabea da, etorkin ilegala bada ez duelako diru sarrera deklaraturik izango; eta urtebetez erroldatuta izateko eskaera argudiatzeko diote bestela edozein erroldatuko dela Nafarroan, baina ez diot zentzu handirik ikusten, lehen aipatu moduan etorkinek oro har gutxi kontsumitzen dituztelako baliabideak.
‎Fiskaltzak irekitako ikerketaz hitz egin du buruzagi sozialistak, izan ere, Melchor Gil Bizkaiko PSE EEko idazkariorde eta lehendakariaren koinatuak diru sarrerak justifikatzeko dokumentuak eman ditu, Kantabrian, Castro Urdialesen, txalet bat erosteko zituen diru sarreren datuekin.
‎Alvaro Miranda Nafarroako Gobernuko bigarren presidenteordea eta Ekonomia eta Ogasun kontseilariak lege proiektuaren alde hitz egin du. Esandakoaren arabera, atzeraldiak eragin nabarmena du diru sarrera publikoetan eta Nafarroako zerga bilketa% 13,5 murriztu dela azpimarratu du. Ondorioz, ahalik eta azkarren egin behar zaio aurre egoerari.
‎Asturiaseko taldeak espero ez zituen diru sarrerak jaso ditu. Salbazioa lortzeko beharrezkoak ziren 1.905.000 eurotatik, 1.143.000 eurora jaitsi da kopurua, eta helburua lortuta dago.
‎Kide guztiek langabezian egon dute eta ez dute diru sarrera gehigarririk hipoteka ordaintzeko.
‎Horrelakoa da Espainiako pobrezia energetikoa Irudia: jocelyn durston Brenda Boardman ikertzaile britainiarrak arazo hori definitu zuen 1991n, eta azaltzen du etxe batek “erregai pobrezia” edo “energia pobrezia” bizi duela diru sarreren %10arekin energia zerbitzu egokiak (batez ere berokuntza) ordaindu ezin baditu. Energia pobreziak urtean 2.300 eta 9.300 heriotza goiztiar eragingo lituzke Espainian.
‎Lortutako kapitala, erretiratu ondoren dituzten diru sarrerak edo dirua jasotzeko modua dira pentsio plana erreskatatzeko baloratu beharreko faktoreak.
‎bizitza aldatzeko ordua Irudia: mihai9 radu Kide guztiak langabezian dituzten familiek (ia aurreko urtean baino 313.000 gehiago) ez dute diru sarrerarik edo ia ez dituzte langabezia aseguruek ematen dituzten euro urriak edo instantzia hori agortu dutenei ematen zaizkien laguntza urriak. Horri epe laburreko lana aurkitzeko aukera txikiak gehitzen bazaizkio, eta egungo krisi egoeran, egoera horretan ikusten diren etxeko ekonomien ikuspegia ez da oso pozgarria.
‎Ordainketa finkoak alde batera utzita, zenbait partida ahal den neurrian gorde behar dira, hala nola osasuna, elikadura, hezkuntza edo prestakuntza eta garapen profesionala. Aurrezki plan bat abiarazteak esan nahi du diru sarreren ehuneko bat horretarako erreserbatu behar dela. Ehuneko hori premia une batean edo ustekabeko gastuen aurrean erabil daiteke.
2013
‎Hiruen uztarketak zehaztuko du norbanakoaren posizio sozio-ekonomikoa, gerora deitu zaion bezala. Esaterako, sindikatuko lider batek agian ez du diru sarrera handirik izango, baina botere eskalan posizio altuagoa izango du sarrera berdintsuak dituen beste pertsona batek baino. Gaur egun eskema hori hartzen da oinarri eta denboran aldatzen joan diren beste elementu batzuk gehitzen zaizkio, lan mota, prestakuntza eta hezkuntza maila adibidez.
‎Gini Koefizientea da horietako bat. " 0" litzateke berdintasun perfektua (etxebizitza guztiek diru sarrera kopuru bera dute) eta" 1" desberdintasun perfektua (etxebizitza bakarrak ditu diru sarrera guztiak). Balio hain estuetan mugitzen denez, ehunen bateko aldea esanguratsua da.
‎Gobernuek benetan jendartearen zerbitzura egon nahi badute horretarako jaso zituzten botoak ezin dute Kapitalaren aginduetara egon, ikusi dugun bezala, gaixotasunak, suizidioak eta lantegietan heriotzak eragiten dituelako. Hori eragozteko, gobernuek erreformak egin lituzkete gehien dutenengandik diru sarrera gehiago eskuratzeko. Jendarteari iruzur egingo ez dion erreforma fiskalari ekin, enplegu duina sortzen lagundu eta herritarren ongizatea mantendu.
‎Haien ustetan, diru sarrera handiagoak izan ditzake Jaurlaritzak aipatutako neurriak abian jarriko balitu. Hala, Lopezek uste du diru sarreren atala berriro kalkulatuz gero ez legokeela zertan murrizketarik egin, eta horretarako zerga sistemaren erreforma berehala egitea proposatu du sozialisten buruak. Autogobernuaren alde Urkullu Ajuria Eneara iritsi zenetik ehun egun bete dira, eta gobernua «geldiunean» dagoela salatu du, halaber, Lopezek.
‎Diru horretatik 1.860 milioi enpresen finantzaketa errazteko bermeak dira (620 milioi urteko). Zerga erreformari esker Jaurlaritzak espero duen diru sarreren hazkundetik erdia gehituko zaio: 550 milioi.
‎Azaldu duenez, alderdiaren nazio mailako kontabilitate datuak dira, hots, txosten horretan PPk Espainia mailan dituen diru sarrerak, egoitza guztien gastuak eta parlamentari guztien gaineko datuak ikus daitezke.
‎Zuen izaerak ez dira inondik ere desberdinak. Hain zaudete biok besteen nahiari begira, ezin izango baituzue inoiz ezer erabaki; hain lauak, zerbitzari guztiek iruzur egingo baitizuete; eta hain eskuzabalak, beti gaindituko baitituzue zuen diru sarrerak.
‎Krisiak joera hori areagotu egin du, eta desberdintasun tasak handitu egin dira pertsona aberatsenen aldean: batez besteko diru sarrerak errenta txikienak dituztenen diru sarrerak baino zazpi aldiz handiagoak dira. Foessa 2013 txostenak zuri beltzeko argazkia erakusten du, desberdintasuna inoiz baino gehiago areagotzea “.
‎Herrialde pobreenetako batzuetan, elikagaien% 80 ere ekoizten dute, baina lurraren gaineko eskubideak «are ahulagoak» dira. Jabe portzentajeak oso txikiak dira, eta lurra kentzen diete, eta zuzeneko eragina dute diru sarrerak lortzeko eta beren burua behar bestekoak izateko dituzten aukerei dagokienez; gainera, haien familiei eta, bereziki, haurrei eragiten die. Urari dagokionez, 3.000 milioi pertsona bizi dira ur eskaria hornidura ahalmena baino askoz handiagoa den eremuetan.
‎Pobrezia Desagerrarazteko Nazioarteko Eguna ez da ospatzen. Mila milioi pertsona baino gehiagok ezin dute goserik egin mundu osoan; ez dute diru sarrerarik, osasun arreta, etxe bat, ez dute ikasten, ez lan egiten, ez egiten, baina, hala ere, pobrezia mugaren azpitik daude. Arreta erakartzeko, laguntza eskatzeko eta eskaintzeko eguna da.
‎Lana aurkitzea da milioika pertsonaren kezka nagusia. Lan bat izateak esan nahi du diru sarrerak sortzea eta oinarrizko beharrak betetzea, beste gastu batzuei aurre egiteaz gain. Baina denak ez dira egoera beretik abiatzen.
2014
‎Baina laguntza jaso ahal izateko, bete beharreko baldintza batzuk daude: familiak hilero duen diru sarrera kontuan hartzen da, eta Zornotzan erroldatuta egotea nahitaezkoa da, adibidez. Hileroko banaketa antolatzerako orduan umeen beharrak asetzeari “arreta berezia” ipintzen dio ASAk:
‎2009 eta 2013 urteen artean, 44,3 milioi euro eman zizkion Nafarroako Gobernuak Tasubinsari; dituen diru sarreren %36 Kontuen Ganberaren arabera, baina, enplegu zerbitzuak emandako laguntzen %13 ez ziren egoki kudeatu: " Era ezegokian banatu ziren edo ez ziren aurreikusitako ekintzetarako erabili".
‎Pobrezia energetikoa murrizteko neurriak Adituen esanean, arazo hori murrizteko neurri nagusietako bat da kaltetutako etxeen energia birgaitze egokia. Hala ere, sufritzen duten pertsonek dute diru sarrera gutxien, eta ezin dute beharrezko inbertsioa egin. Horretarako, ACAko adituen arabera, Estatuko energia birgaikuntzarako programa bat bultzatu litzateke, autonomia erkidegoen laguntzarekin, kaltetutako etxeei lehentasuna emango diena.
‎Intereseko gestio forma hau ez da ona udalarendako: «aldiro Udala enpresaren galeren edota irabazien parte egiten du, kasu honetan galeren% 20 bere gain harraraziz, eta enpresak dituen diru sarreren% 3 ere ordain­du behar du. Azkenenengo 4 urteotan 90.000 euro inguru urtero».
‎Eusko Jaurlaritzak argi utzi duenez, “Euskadin, behar ekonomikoko egoera duten pertsona guztiek dute Diru sarrerak Bermatzeko Errenta edo Etxebizitzaren Prestazio Osagarria jasotzeko eskubidea, beren jatorria gorabehera, baldin eta hiru urtez bizi eta erroldatuta egoteko betekizuna betetzen badute”.
2015
‎Hor kanpora joandakoek bidaltzen dituzten diruak kontuan hartu behar dira, zeren Kuban bere garrantzia baitu horrek. Uste dut diru sarreren ezberdintasunak kalte egin ziola berdintasunaren ideiari. Hori konpontzen saiatu gara.
‎Eskumen banaketa horri jarraituz, Auzitegi Gorenak era orokor batean esan du autonomia erkidegoek ezin izango dituztela aparteko orduen kotizazioen errekarguak ezarri, ez enpresen inskripzio, afiliazio, alta eta bajak burutu, ezta kuoten bilketa ere. Dena den, Estatuak kuoten bilketan eta zatikatzean eskumen baztertzailea izateak ez du esan nahi Estatuak ezin duenik diru sarrera horien bilketa autonomia erkidegoen esku utzi. Hori bai, autonomia erkidegoak berehala jarri ditu Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Orokorraren esku, eta, horrela, autonomia erkidegoak Estatuko diru sarrerekin gelditzea oztopatzen da (Lopera, 2011:
2016
‎Oso albiste ona dugu hau, zalantzarik gabe. Bakoitzaren etxea uste ez genuen diru sarrera bat izaten dugunean pozten garen bezalaxe, gaur Udalean pozik egoteko arrazoia dugu. Izan ere, Azpeitiak 147.031 euro gehiago jasoko ditu Foru Aldunditik, Udalen Finatzaziorako Foru Funtsaren 2015eko likidazioa egin ondoren.
‎Iruditzen zait diru horrekin bultza dezakegula hirugarren adineko pertsonentzat pentsatutako parke bat, gimnasia egiteko tresnak izango dituena, eta Soreasu erreferentziazko kulturgune izatearen alde ere egin dezakegula. Bi proposamen horiek, besteak beste, defenditu zituen gure udal taldeak 2016rako aurrekontuak eztabaidatu zirenean, eta orain, espero ez genuen diru sarrera bat etorri zaigunean, horiek gauzatzea planteatu dezakegu.
‎Urtero 750 milioi eurotik gorako fakturazioa duten konpainiak daude behartuta, Europako Batasunekoak edo kanpokoak diren axola gabe.2 Zenbat dira? EBren arabera, 6.000 enpresa inguru daude egoera horretan, eta nazioarteko korporazio handiek dituzten diru sarreren %90 ordezkatzen dute.3 Zer egin dute publiko. Urtero zazpi datu zehatz jakinarazi dituzte:
‎Gogoan izan behar dugu, hala ere, familia askok ez dutela diru sarrerarik, eta egoera horretan ez daiteke aurreztu.
‎Etxe polit bat badu hiri erdian, eta auto onak ditu. Dituen diru sarrerak zeintzuk diren jakinez gero, anitzek nahi luke bere postua. Desio lezakeen dena zuen eskura...
‎5 Nondik ateratzen ditu Europar Batasunak aurrera egiteko behar dituen diru sarrerak?
‎Analisi ildo horren arabera, bizitza ona edukitzeko eskakizunak aldatu egin dira. Nahikoak ez diren prestakuntza edo errekurtso kulturalak ez dituztenek diru sarrera eskasak, langabezia edo prekarietatea betirako jasango dituzte. Hori dela-eta, bizitza osoa baldintza dezaketen tranpak ekiditeko bideak eskaini lirateke.
‎Zergatik gertatzen da hori? Zerga Agentziak erregistratuta dituen diru sarrera gehiago lortu badira, zenbateko handiagoa ordaindu da. Aitzitik, kenkariak bakarrik aplikatu behar badira edo erregistratu gabeko sarrerak baino handiagoak badira, Ogasunak dirua itzuli du.
‎33.000 lagun inguruk jasoko dute, hemendik aurrera errenta hori, egun baino 3.000 lagunek gehiagok. Errenta eskatzen dutenek egiaztatu dute ez dutela diru sarrera eta ondasun nahikorik. Ez zaie eskatuko bizitzeko lege baimenik, baina Nafarroan bi urte bizitzen ari direla erakutsi dute.
‎Lanik gabe, bai. Gainera, familia haietako askok pentsio hori dute diru sarrera bakarra”. Gerenteak Josefina Arregi klinikak Sakanari eskaintzen dion zerbitzua nabarmendu du:
2017
‎Pertsona bakoitzak batez beste dituen diru sarrerak kontuan hartuz ere, Euskal Autonomia Erkidegoa ageri da denen buruan.
‎Ikus daitekeen bezala, etxeak oraindik ez dira iritsi krisiaren aurretik zituzten diru sarrerak izatera.
‎Batzuentzat zortekoak gara erretiroa hartua dugunok, pentsioa bermatuta dugulako, baina nik, badaezpada, oraindik aurrezten jarraitzen dut ahal dudan heinean. Niretzat ekonomian urrezko araua da gastuak gutxitzea; gobernuek eta esaten dutenean zergak handitu behar dituztela diru sarrerak handitzeko, beti esaten dut hobe luketela gastuak murriztea. Gu semeei ere beti saiatu izan gara diruari erreparatu egin behar zaiola erakusten.
‎227.000 barne desplazarik baino gehiagok, gutxienez 17.000 pertsonak, Iparraldeko eta Lanao hegoaldeko Lanaoko osasun instalazioak dituzten aldi baterako ebakuazio zentro batzuetan babestu behar izan dute. Ebakuatutako familien% 70ek ez dute diru sarrerarik, eta laguntza humanitarioaren mende daude. Kalkuluen arabera, 3.700 inguru harrapa daitezke gatazkatik.
‎Sorkuntza Bekatik jasotako laguntza ezinbestekoa izan da diskoa grabatzerako orduan, ikasleak garelako eta ez dugulako diru sarrerarik. Bekarik gabe izugarrizko esfortzua egin genuke diskoa kaleratu ahal izateko.
2018
‎Baliteke bankuekin ez ordaintzeak ez izatea, baina etxeko zerbitzuen operadoreekin (argia, gasa edo ura) zorrik ez izateko nahikoa izango da. 2 Ez duzu diru sarrera erregularrik. Hilero soldata erregularrik ez ematea kreditu lerroari buruzko eskaera bat ez onartzeko adina izango da.
‎Hala ere, teknologiak asko lagun dezake behatzeko eta erregistratzeko modu azkar eta eraginkorrean. Era berean, oso erabilgarria izan daiteke pertsona bakoitzak nahi dituen diru sarreren eta gastuen arteko oreka mantentzeko eta orekatzeko. Nola egin?
‎Pentsio duinak lortzeko bidean, eskaera ugari ditu egiteko ELA sindikatuak. Izan ere, pentsionistek dituzten diru sarrera txikiak ez dira egun bat batean sortutako arazo. Atzetik dator. 2010ean lehen erreforma onartu zuen PPren Gobernuak.
2019
‎Pertsona fisikoa nabeen jabea balitz, zerga PFEZren Legeak definitzen duen higiezinen errenten egozpenak ordainduko luke, higiezinaren katastro balioari ehuneko bat (%1, 1 edo %2) aplikatuz zenbatetsita. Hau da, kasu honetan titularrak diru sarrerarik lortzen ez badu ere —kontrakoa baizik, kontrakoa—, Legeak uste du diru sarrera bat lortzen duela, presuntziozkoa, zerga ordainketari dagokiona, eta gastuak kendu ezin dituena. Nabe horiek sozietate batekoak badira, ez da ondasun higiezinen errentarik egotziko eta, beraz, entitateak ez du etekinik sortuko tributazioaren pean.
‎Baina, zorionez, erakunde potolo horrek egoerari aurre egiteko errezetak ere proposatzen ditu. Horien artean, errenta baxuen eta ertainen soldatak igotzea, emakumeen parte hartzea handitzea lan munduan eta haien soldatak handitzea, errenta baxuen eta ertainen karga fiskala murriztea, lan egonkorrik ez dutenen diru sarrerak bermatzea, etxebizitza, hezkuntza eta osasunerako sarbide duina izatea... Aurreko egoerara eraman gaituzten berdinek egoera horretatik nola atera gaitezkeen esaten digute.
2020
‎Arrazoia, oso sinplea: gure datuak iragaziz gero eta norbaitek gure “plastikokoetara” sartuz gero, kontu nagusi horretan ditugun diru sarrera guztiak erabil ditzake. Hori dela eta, onena da bigarren mailako kontu korronte bat izatea, denbora jakin batean gastatu nahi dugun dirua soilik sartuko duen beste txartel batekin.
‎Tira, guri, eta askori. Autonomo askok ezin dute negozioa ireki, eta, ez baduzu diru sarrerarik, kostata ordainduko duzu errenta».
‎Kanpainaren kudeaketa Gure Laguntza www.gure.laguntza.eus ren bidez egingo da. Enpresa eta erabiltzaileentzako doako plataforma da, probintzian jada martxan dagoena, Arabako enpresek eta saltokiek eskaintzen dituzten produktuak eta zerbitzuak ikusarazteko, etapa honetan laguntzeko, ezin baitute diru sarrerarik izan, baina oraindik ere gastuak dituzte, berriro ireki ahal izango direla bermatzeko. Horrela, kontsumitzaileak establezimendu bakoitzaren bonuak erosi ahal izango ditu Gure Laguntzaren bitartez 2020ko apirilaren 30etik izakinak amaitu arte edo alarma egoera amaitu arte, APILLek epea luzatzea erabakitzen ez badu behintzat.
2021
‎Horregatik daude isilarazita: ez dute diru sarrerarik sortzen, ez dutelako behar ileorde, protesi edota bestelako arropa berezirik gustura egoteko. Dena den, erosi nahi izanda ere, zailtasunak dituzte euren gorputz titi bakarretara egokitzen diren jantziak topatzeko; bainujantzi eta bularretakoak, kasu.
‎osoko kideena (full members) eta kide elkartuena (associate members). Egun, kideen kuotak dira NPLDk dituen diru sarrera bakarrak. Beraz, horien arabera antolatzen dira urteko aurrekontua eta urteko lan programa.
‎Lan hauengatik irabazten duzuna aitortu behar da? Oker, profesional askok uste dute diru sarrera horiek ez direla Ogasunari aitortu behar, ezta Gizarte Segurantzan alta eman ere, oso txikiak badira. Hala ere, nahitaezkoa da alta ematea Gizarte Segurantzan eta Ogasunean, beti, eta bereziki, jarduera hori diru sarreren iturri bakarra denean.
‎Kutxabank Araskirentzat denboraldi «zaila» izan da aurtengoa arlo ekonomikoan, Iratxe Rodriguez presidenteak dioenez: «Batetik, zalerik gabe jokatu dugu, eta horrek eragin handia du diru sarreretan. Bestetik, harrobiko neskak ere ezin izan dira lehiatu, eta askok utzi egin dute.
‎«Lanean hasteko, hori bakarrik zegoen, eta hortik hasi behar genuen». Gainera, Getariako klubak ez zituen beste talde batzuek zituzten diru sarrerak; fitxaketak egiteko ez zuten nahiko diru. Beraz, lortutako liga hiru urte hauen «saria» dela azpimarratu du getariarrak.
‎Ekarpena eta kupoa kalkulatzeko metodologia konplexua da, eta bertan konpentsazio batzuk zehazten dira, foru ogasunek ez dituzten diru sarrera batzuk dituelako estatuak, eta haien zati bat ere badagokielako bi erkidegoei. Horrekin batera, Espainiak bere gastu publikoaren zati bat defizit bidez finantzatzen du, eta ez litzateke bidezkoa ekarpenean eta kupoan hori aintzat ez hartzea.
‎Kasu honetan, batez ere konfinamendu garaian, emakume gehienek ezin izan dute lanik egin. Emakume hauentzako, lanik ez egiteak esan nahi du diru sarreren zenbatekoa zero izango dela. Horrez gain, bakardadea aipatu behar da, edota etxebizitza prekarioak.
‎hiru alaba eta biloba batekin bizi zen alarguna. Lau emakumeak langabezian zeuden eta ez zuten diru sarrera jakinik. Emakume bat bakarrik bizi zen senarra psikiatrikoan sartu zutelako38 Beste emakume bat ere bakarrik bizi zen bere alabarekin, eta honen diru sarrerei esker bizi ziren biak.
2022
‎Txinako soldatak batez beste %7 edo %8 igo dira azken urteotan, eta askoz gehiago hazi behar dute aurrerantzean, arlo sozialari begirako inbertsio publikoa bezalaxe. Txinan argi dute garapen eredua aldatu behar dela, eta horrek esan nahi du diru sarrerak hobetu behar dituztela, baita arlo soziala, ingurumenekoa eta teknologikoa ere.
‎Diru sarrera bat aurkitu duzu zure kontuan, eta ez duzu ezagutzen transferentzia Medidas de seguridad. Izan bedi atzean zero bat baino gehiago edo euro gutxi batzuk dituen zenbatekoa, zure erakundearekin harremanetan jarri behar duzu diru sarrera nork egin duen ikertzeko, eta zuretzat ez bada, dirua itzultzeko. . Artikulu honetan azaldu dugun bezala, akatsa hainbat inguruabarren ondorio izan daiteke, transferentziaren agindu emaileak edo bere bankuak egin dezake… Baina zure aldetik jarduteko modu bakarra dago:
‎Beste akats mota bat ere badago, kontrakoa gerta daitekeena: ez duzu espero zenuen diru sarrera jasoko. Baliteke dirua dagoeneko itxita duzun kontu batean sartzea.
‎Euskal Herrian, musikariek zuzenekoetan lortu ohi dituzte diru sarrera nagusienak, eta justu alor hori eten du pandemiak, batez ere.
‎defizita, zorra, igotzen ez diren soldatak eta inflazioa». Akademiko australiarraren arabera, gobernu berriak «ezingo du askorik egin prezioen, aurrekontu defizitaren eta zorraren inguruan; izan ere, konpromisoa hartua du diru sarrera handiak dituztenei gobernuak ezarritako zergen murrizketa handiak babesteko».
‎Bizkaian zazpi teknifikazio zentro jartzeko asmoa ere iragarri du. Arlo ekonomikoan, lau urtean kontuak «orekatu» nahi ditu, eta San Mames eta Lezama erabili nahi ditu diru sarrerak handitzeko.
‎Zentzu horretan, migrazio arrakasta finkatze iraunkorrarekin lotuta egongo litzateke, eta etxera itzultzearen porrotarekin, teoria ekonomiko neoklasikoarekin bat datorrena (Sjastaad, 1963; Constant eta Massey, 2002). Teoria horren arabera, itzulerako migrazioa kostu onura erabakia da, eta etorkinek bertan geratzea edo itzultzea erabakitzen dute, bizitzan zehar espero dituzten diru sarrera garbiak maximizatzeko.
2023
‎Al Jazeera telebista katea zenbait errefuxiatuk bizi duten egoeraren lekuko izan da; besteak beste, Rahela Begum 40 urteko emakume baten adierazpenak jaso ditu: «Ez dugu diru sarrerarik, eta janari errazioak murriztu dizkigute». Haur txiki bat dauka alboan, gaixorik.
‎Hala, batetik, orain arte erabilitako teknologia sorta «sinplifikatu» nahi dute; eta, bestetik, osagai kopurua ere murriztu nahi dute. «Bezero gisa erosten ditugun osagaiak dira, eta batzuetan ez dugu asmatu, haietako batzuekin ez dugulako diru sarrerarik lortu». Horri loturik, haize errotek ahalik eta iraupen ziklo handiena izatea dute helburu.
‎Aldagai horietako batzuk finkatuta daude dagoeneko; adibidez, gaur egun ditugun diru sarrerak eta behar dugun aurrezkia osatu arte gelditzen zaigun denbora. Beste aldagai batzuen gainean, ordea, erabakiak hartu ditugu, hala nola zenbateko diru sarrerak eskuratu nahi ditugun erretiroa hartu ondoren eta nola inbertitu behar den metatzen ari garen aurrezkia.
‎Eguerdiko ezkilak hurbildu artean, xeheki begiratu ditu Théodoreren hilabeteroko agiriak: bazituen diru sarrerak, haren pentsiotik; eguneroko zenbait gastu ere, eta, bereziki, sarrerak baino irteera handiagoak beste banku kontu batera. Hilabetean 8.000 euro.
‎Langileari oporraldian ez zaizkio murriztu behar bere lanaldi arruntean jaso ohi dituen diru sarrerak; bestela, oporrei uko egingo lieke [ikusi 2006ko martxoaren 16ko EBAE, C/ 04 eta C/ 04 pilatutako gaiak; 2007ko urtarrilaren 26ko (4284/ 2005 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa; 2007ko urriaren 3ko (2083/ 2006 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
‎Administrazioei eta gobernu maila ezberdinei izaera ekonomikoko duten funtzioak eta eskumenak emateak agente ezberdinen artean baliabideen banaketari buruzko arazoa ekartzen du. Horregatik, gai honetan planteatzen zaigun lehenengo galdera da gobernu maila ezberdin horiek erabili behar dituzten diru sarrerak berezkoak dituzten tresnetatik etorri behar diren edo ez, eta zein mailatan. Galdera horren erantzunak markatzen du gobernu zentralaren eta deszentralizatutako gobernu maila ezberdinen arteko lotura.
‎Beraz, toki erakundeek bakarrik arautuko dituzte zerga izaerako baliabideak lege lerruneko arauek erregelamendu lerruneko arau baten bitartez garatzeko berariazko baimena ematen dutenean. Toki ogasunek ezin dituzte diru sarrera iturri atipikoak erabili, lege lerruneko arauak egiteko gaitasunik ez dutelako. Pentsa dezakegu, esate baterako, egituratu den tributu sisteman:
‎ETELk toki autonomiaren printzipioa modu oso baten ulertzen du eta jarduteko autonomia behar bezala garatzeko beharrezko finantzazioa behar duela daki. Horretarako, toki erakundeek behar dituen diru sarrerak baldintzatu barik egon behar dira. GALDEANO LARIZGOITIAk eta ZURUTUZA MUJIKAk adierazten duten moduan:
‎Bestetik, toki erakundeen finantzazioan propioak dituzten diru sarrerez gain, indar handia daukate itundutako eta itundu gabeko zergetan parte hartzea, zorpetzea eta ondarearen kudeaketa. Ez da finantza zaintzarako teknika, baina lurralde istorikoekin hitz egin beharreko zerbait da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 17 (0,11)
dituen 13 (0,09)
dute 12 (0,08)
dituzten 7 (0,05)
zituen 4 (0,03)
dituzte 3 (0,02)
dugu 3 (0,02)
dutela 3 (0,02)
duten 3 (0,02)
baitute 2 (0,01)
ditu 2 (0,01)
ditugun 2 (0,01)
duela 2 (0,01)
duen 2 (0,01)
dugulako 2 (0,01)
dutenen 2 (0,01)
duzu 2 (0,01)
genuen 2 (0,01)
zituzten 2 (0,01)
zuen 2 (0,01)
zuten 2 (0,01)
Dituen 1 (0,01)
badituzte 1 (0,01)
badute 1 (0,01)
baduzu 1 (0,01)
bazituen 1 (0,01)
dituztela 1 (0,01)
dituztenek 1 (0,01)
dituztenen 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
duenik 1 (0,01)
dut 1 (0,01)
dutenengandik 1 (0,01)
zenuen 1 (0,01)
zuenez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 35 (0,23)
Berria 19 (0,13)
ELKAR 7 (0,05)
Argia 7 (0,05)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 7 (0,05)
EITB - Sarea 4 (0,03)
Uztaro 4 (0,03)
UEU 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia