Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 95

2000
‎Garrantzi handia du bizibide dituzten antzezlanak arrakastatsu suertatzeak, baina, tamalez, ez da beti hala izaten, eta Sarean bertan sarbidea duten antzezlan batzuek ez dituzte aurreikuspenak betetzen. Era berean, garrantzi handia du erakunde publikoen laguntzak. Nagusia Eusko Jaurlaritzak urtero ematen duena da, Sarea osatuta, dirulaguntzaz gain hainbat antzokitara iritsi ahal izatea bermatzen duena.
2001
‎Zuzenean edo erakunde artekariaren bidez eskabidea aurkeztu ondoren, adoptatzaile izateko egokitasun agiria egin behar du erakunde publikoak.
2003
‎Auzitegi Goreneko Bigarren Aretoa ohiko moduan eratuko da, eta ahozko ikustaldira dei egingo die alderdi errekurtsogileari eta, edozein kasutan, Fiskaltzari; ikustaldi horretan, entzungo ditu egiten diren alegazioak, eta txostena eska diezaioke aurkaratutako ebazpena zein epaitegik eman eta horrexen jurisdikzio lurraldean adingabeak babestu edo eraldatzeko ardura duen erakunde publikoari, eta, hala denean, ebazpena betearazteko ardura zein erakundek izan eta horrexeri. Jarraian, kasazio epaia emango du, Prozedura Kriminalaren Legean aipatutako modu eta ondorioekin.
‎kanpaina4.Abenduaren hasieran, Juan San Martin Euskaltzaindiako idazkariak artikulu gogor bat kaleratu zuen euskararen aldeko taldeek, bereziki EHEk, egindako lana gaitzetsiz eta euskararen aldeko plangintzan erakunde publikoek izan beharreko lehentasuna defendatuz5 Antza, urtebete lehenago, 1979an, Euskaltzaindiak egindako barne jardunaldian San Martinek honako hau defendatu zuen: Akademiak zenbait gauza utzi behar zituen erakunde publikoen eskuetan, tituluak ematea eta alfabetatze/ euskalduntzea adibidez. Izan ere, azken esparru horren kasuan, Euskaltzaindiak ezin zituen onartu egiten eta esaten ari ziren bidegabekeriak6.
2005
‎Erabiltzaileek eskatu eta kexak azaltzeko aukera dute. Interesdunak kopia bat utziko du bidaia agentzian, eta jatorrizkoa kontsumoaren ardura duten erakunde publikoei helarazteaz arduratuko da. Baina, gainera, erreklamazio bat egin nahi duten kontsumitzaileek auzitegi arrunten bidea ere badute, eta, jakina, Kontsumoko Arbitraje Batzordeetara jotzeko aukera ere bai.
2006
‎Albert Pierrepoint ez zen funtzionarioa izan bere osaba Harry bezala; ia esan genezake langile autonomoa zela, bere kontura egiten zuela lan. Horrek, nire ustez, balio berezia ematen dio Albert Pierrepointen bizitza eredugarriari, bere eginkizuna eta langintza herriarekiko betebehar batean oinarrituta egonik ere, ez baitzuen erakunde publiko baten babesean jartzeko eskatu, eta bokazioz betetako militantziaz egin baitzuen beti. Eta hori asko da, jakinik, gainera, ez zela langintza hura bizitzeko adina ematen duten horietakoa, ziurtasunik gabeko ofizioa zela –inoiz ezin jakin zenbat bezero izango zituen urtean–; halaz eta guztiz, horretatik bizi ezinik beste langintza osagarri batean lan egin behar izanik ere, bereari eutsi zion hainbeste urtez.
2007
‎Azken osagai horrek berrikuntza garrantzitsuak ditu: estatu sozialari bermea ematen dio burokratizazioaren eta teknokraziaren aurrean, herritarren parte hartzea sustatzen da gizarte erakundeen eginkizunetan (Gizarte Segurantza, bizi kalitatean edo ongizate orokorrean zuzeneko eragina duten erakunde publikoak, etab.), jarduera politiko edo legegilean (erreferenduma, herritarren legegintza ekimena, etab.); alderdi politikoei, sindikatuei, enpresaburuen elkarteei, etab. beren beregi eskatzen zaie barne egitura eta funtzionamendu demokratikoak izateko, «hirugarren belaunaldiko» eskubide izenekoak aitortzen dira (osasuna babesteko eskubidea, ingurumenerako eskubidea, kulturarako eskub...
‎Iaz, 36 herrialdetako 4.472 haur adoptatu zituzten Espainian, eta nazioarteko adopzioan lehen postuetan dago. Adopzioa kudeatzen duten entitateek behar den informazio eta aholkularitza guztia eskaintzen dute Adopzio espedientea hasteko, beharrezkoa da eskumena duen erakunde publiko batera jotzea. Lan eta Gizarte Gaietako Ministerioak horretarako akreditatutako entitateak ditu erregistratuta.
2008
‎Ez naiz aditu bat, gure prozesua –eta lagun on batzuena– besterik ez dut ezagutzen, nazio bakoitzak bere legeak zein xehetasunak ditu, eta Txinarako balio duenak ez du zertan balio Etiopiarako. Informazioa nahi duenak erakunde publikoetara jotzea dauka eta han jakinaraziko diote zer egin behar duen haur bat adoptatzeko. Adop  zioaren munduan dabiltzan elkarteek ere behar den informazioa ematen dute, bai eta Interneteko sarean barreiaturik dauden adop  zioari buruzko orrialdeek ere.
2009
‎Momentu horretan, harreman egituratu bat mantentzen zuten gobernuarekin, aipatu dugun politika ekonomikoaren esparru zehatz batean: kapitalaren eta lanaren arteko enpresa barneko gatazka bideratzeko asmoa zuen erakunde publikoen esku hartzeak.
‎Oro har, enpresa handiek askoz aukera gehiago dituzte erakunde publikoetan eragina duten influentzia tresnei heltzeko (komunikabideak, hauteskundekanpainen finantziazioa, iritzi publikoaren sortzaileak diren fundazioak?). Horren ondorioz, aukera asko dituzte enpresa handiek Estatuaren jarduera beraien zerbitzura jartzeko.
‎Erregioen industria politikak lantzeko orduan, jakina, berebiziko garrantzia du bertan parte hartu behar duten erakunde publikoen aginpideen banaketak. Gehienetan, erakunde publiko asko daude inplikaturik politika horietan.
‎–Bizkaiko Foru Aldundiko langilea naiz, eta uste dut erakunde publikoak egiten ari diren politika salatzeko modukoa dela. Krisia gainditzeko neurri gehienak aberatsen mesedetan eta langileen kaltean hartu ditu Administrazioak.
‎–Frantzian ere egon nintzen bizitzen, eta ahalegina egin nuen, Frantziako Gizarte Segurantzak ebakuntza bere gain har zezan?. Baina ordurako zerbitzu hori utzia zuen erakunde publikoak. –Urte asko daramatzat honetan, eta nazka nazka eginda nago?, aitortu du Mu, izek.
‎Galdera anitz aztertu nahi ditu ABk, bereziki, ez baitakite hauteskunde horiek zer egoera instituzionaletan eginen diren. Frantziako Legebiltzarrak udazken honetan aztertu beharra du erakunde publikoen erreforma. –Etorkizunean, eskualdeek zer eskumen ukanen dute?
2010
‎AENAk azaldu duenez, Erresuma Baturako 103 hegaldi, Irlandarako 10 eta Herbeheretarako 27 hegaldi ez dira aterako. Dena dela, 14:00etarako egoera normaldu egingo dela uste du erakunde publikoak.
‎Edonola ere, beste kapitulu batean aztertu dugunez, kontu handiz ibili behar dute erakunde publikoek industri politika lantzeko orduan, lehia babesteko politikaren arrazoiak erabiliz, horrelako elkarlan prozesuak galarazteko edo oztopatzeko. Batez ere, antzeko helburua lortzeko asmoz gauzatzen diren enpresen edo erosketak galarazten ez diren bitartean, enpresa berdinen arteko elkarlan hitzarmenak oztopatzea zentzugabekeria hutsa izango litzateke; horrelako kontraesanen ondorioz sortzen diren desoreka eta bidegabekeriak oso kontuan hartu lituzkete gobernuek eta legebiltzarrek (Adams eta Brock, 2004).
‎Azkenik, klusterren ereduan, eskualdeko industri politikaren ikuspegitik, eskualdeko industri politikaren beste arloetan azaltzen den arazo berbera ikusten dugu: eskualdeko ekonomian eragiteko aukera duten erakunde publiko guztien indarrak eta ekimenak integratu behar izatea eskualdeko industri politikak landu eta gauzatzeko orduan (Raines, 2001).
‎Irizpide hori estuegia da ziur asko. Erregioen industri politika ez da zertan landu, erabaki eta gauzatu erregioan bertan eskualdeko bertako ardura duten erakunde publikoetan. Askotan, estatu mailako erakundeek egiten dute hori dena, herrialdeko erregio guztientzat, nahiz eta erregio horietan berezko egituraketa politikorik ez egon.
‎Erregioen industri politikak lantzeko orduan, jakina, berebiziko garrantzia du bertan parte hartu behar duten erakunde publikoen aginpideen banaketak. Gehienetan, erakunde publiko asko daude inplikaturik politika horietan.
‎40 Horrekin loturik, komeni da kontuan hartzea behin baino gehiagotan lurralde bateko industri politika landu eta onartzeko orduan, ez dutela horretan parte hartzen lurralde horretan eskumenak dituzten erakunde publiko guztiek. Printzipioz, lurralde bateko industri politika lantzeko orduan, eskumenak dituzten erakunde publiko guztiak bil daitezke, lan partekatua egiteko asmoz.
‎40 Horrekin loturik, komeni da kontuan hartzea behin baino gehiagotan lurralde bateko industri politika landu eta onartzeko orduan, ez dutela horretan parte hartzen lurralde horretan eskumenak dituzten erakunde publiko guztiek. Printzipioz, lurralde bateko industri politika lantzeko orduan, eskumenak dituzten erakunde publiko guztiak bil daitezke, lan partekatua egiteko asmoz. Baina hori ez da gehienetan gertatzen dena.
‎Hau da, muga zergen bidez lortzen diren sarrera publikoen ondorioz, aukerak dituzte erakunde publikoek bai gastuak handitzeko, bai eta beste sarrera batzuk murrizteko ere.
‎Zigorrak ez dira handiak izan alde batetik eta, bestetik, antitrust erakundeen baliabideak ere ez dira izan behar bezain handiak. Bestaldetik, politika hauek kudeatu behar zituzten erakunde publikoek aurrekontu handiagoak behar zituzten ziur asko.
‎Bestaldetik, etengabeko zalantza sortu ohi da ere pertsonen osasuna eta segurtasuna hobetzeko orduan noraino ailegatu behar duten erakunde publikoek, eta zein erritmotan, erabakitzeko orduan.
‎Lehenengo taldean, mendekotasun egoeran edo arriskuan dauden pertsonak, familiakoak eta/ edo zaintzaileak (esku hartzeko programak) eta mendekotasun egoeran edo ureztapenean dauden eta zentroko erabiltzaile diren pertsonekin lan egiten duten erakundeak sartzen dira. Bigarren taldean, zentro publiko eta pribatuak, profesionalen elkarteak, ikasketa zentroak, administrazioak eta informazioa, aholkularitza edo prestakuntza nahi duten erakunde publikoak nabarmentzen dira, besteak beste.
2011
‎Zeregin horretan ari gara hilabete hauetan eta laster batean gure hausnarketa instituzioetako arduradunekin partekatu ahal izango dugu. Baina argi dugu aurrera egiteko ezinbestekoa dugula erakunde publikoen laguntza handiagoa, eta hori ari gara aldarrikatzen une honetan.Gaur egungo erakunde publikoen dinamikak ez du asko laguntzen bide horretan, eta ezin dugu isilik geratu ikusten dugunean euskarazko hedabideen sektoreak ez duela erakunde publikoen 2012ko aurrekontu proposamenetan behar eta merezi duen trataera jasoko, ustez denen begietara sektore ezinbesteko eta estrategikoa iza... Horregatik, erakundeei publikoki eskatzen diegu gaiaren garrantzia kontuan hartzeko eta aurrekontuak ahalik eta gehien egokitzeko, partidak handituz.
‎Zeregin horretan ari gara hilabete hauetan eta laster batean gure hausnarketa instituzioetako arduradunekin partekatu ahal izango dugu. Baina argi dugu aurrera egiteko ezinbestekoa dugula erakunde publikoen laguntza handiagoa, eta hori ari gara aldarrikatzen une honetan.Gaur egungo erakunde publikoen dinamikak ez du asko laguntzen bide horretan, eta ezin dugu isilik geratu ikusten dugunean euskarazko hedabideen sektoreak ez duela erakunde publikoen 2012ko aurrekontu proposamenetan behar eta merezi duen trataera jasoko, ustez denen begietara sektore ezinbesteko eta estrategikoa izan arren. Horregatik, erakundeei publikoki eskatzen diegu gaiaren garrantzia kontuan hartzeko eta aurrekontuak ahalik eta gehien egokitzeko, partidak handituz.
‎liburutegia, mahaiak, aulkiak... Iluntzean, argi sorgailu bat ere jarri zuten, gauean eraispen lanekin jarraitzeko.«Lotsaren eguna da gaur», adierazi zuen Errekaldeberriz auzo elkarteak; «Errekaldeko, Bilboko, Euskal Herriko eta munduko milaka pertsonak lotsa sentitzen dugu, herritarren interesak defendatu nahi izan ez dituzten erakunde publikoengatik, dirudun porrokatu batzuen espekulazio goseari makurtu zaizkion instituzioengatik». Gordin eta zintzo mintzatu ziren bizilagunak, ohar baten bidez:
‎Horrez gain, bere zaintzapean edo tutoretzapean adingabeak dituen erakunde publikoak haien egoeraren berri eman die gurasoei, tutoreei edo zaintzaileei, baldin eta ebazpen judizial batek ez badu debekatzen.
‎–Lan arriskuak prebenitzeari buruzko arauen berri izatea, eta prebentzio neurriak urratzeak dakartzan erantzukizun eta isunez jabetzea.. Prebentzio arloan eskumenak dituzten erakunde publikoak sailkatzea, eta haien funtzioak zein diren jakitea.. Prebentzio eta babes arloan indarrean dauden arauak kontsultatzea eta txertatzea, eta langileen eta enpresarien eskubide eta betebeharrak zein diren jakitea, baita lan arriskuen arloko babes eta prebentzio neurriak ere.. Babes eta prebentzio neurriak aplikatu eta errespetatzearren, trebakuntzaren garrantzia balioestea, arrisk...
‎Zeregin horretan ari gara hilabete hauetan, eta laster batean gure hausnarketa instituzioetako arduradunekin partekatu ahal izango dugu. Baina argi dugu aurrera egiteko ezinbestekoa dugula erakunde publikoen laguntza handiagoa, eta hori ari gara aldarrikatzen une honetan.
‎Gaur egungo erakunde publikoen dinamikak ez du asko laguntzen bide horretan, eta ezin dugu isilik geratu ikusten dugunean euskarazko hedabideen sektoreak ez duela erakunde publikoen 2012ko aurrekontu proposamenetan behar eta merezi duen trataera jasoko, ustez denen begietara sektore ezinbesteko eta estrategikoa izan arren. Horregatik, erakundeei publikoki eskatzen diegu gaiaren garrantzia kontuan hartzeko eta aurrekontuak ahalik eta gehien egokitzeko, diru sailak handituz.
‎Zeregin horretan ari gara hilabete hauetan eta laster batean gure hausnarketa instituzioetako arduradunekin partekatu ahal izango dugu. Baina argi dugu aurrera egiteko ezinbestekoa dugula erakunde publikoen laguntza handiagoa, eta hori ari gara aldarrikatzen une honetan.
2012
‎Era berean, lanegun batetik bestera langileak 12 orduko atsedenaldia izan behar du. Lege berria ezarri izanak esan nahi du erakunde publikoek etxeko langileen egoera gainbegiratzen dutela. Ez.
‎4 Laneko arriskuen prebentzioarekin lotura duten erakunde publikoak identifikatzea..
‎Euskal kultur eragileak gehiago babestu behar dira. Kantariek, bertsolariek, antzezleek, zinemagileek edo idazleek ikusi behar dute erakunde publikoek eurenlana baloratzen dutela, diru-laguntzak emanez, ekoizten dituzten produktuakpromozionatuz, euren iritzi eta beharrizanak kontuan hartuz, eta ekimen kulturalaksustatuz eta bultzatuz.
‎Egoera hau Europan gertatzen denaren isla besterik ez da, zeren, kide diren Estatu guztietarako komunitateko direktibak berak diren arren, arlo honetan eskumena duten erakunde publikoen artean, hondakinen kudeaketari dagokionez, aldaketa esanguratsuak ikusten dira (Hondakinen kudeaketari buruzko legedi komunitarioa aplikatzeko (COM (2009) 633) Batzordearen Txostena)
‎Auto elektrikoaren bidez ere zabalduko da. Alde horretatik, fotolinera horietan interes handiena duten erakunde publikoak edo ibilgailu kopuru konstantea duten enpresa handiak dira, eta erabilera zabaltzeko lehen bultzada eman dezaketenak. Fotolineren beste proiektu batzuk Lanzaroteko Merkataritza Ganberako Enpresa Berrikuntzarako Zentroak, Kanariar Uharteetan, fotolinera bat du udatik.
2013
‎Segur aski bai. Urte hartan bertan ziotson Nemesio Etxanizek Andima Ibinagabeitiari, Arrue bezalako karlista euskaltzaleak beharrezkoak zituztela erakunde publikoetatik laguntzak lortzeko. Zegaman, 1960an, Zumalakarregiren heriotzaren 125 urteurrenaren ospakizunean parte hartu zuen hizlari gisa A. Arruek.
‎2.5 Unitatean zehar ikusi dugun bezala, turismoa garatzeko ardura duten erakunde publiko ugari daude. Probintzietan, gobernua_________________ ren esku dago, eta_________________ izeneko erakunde batzuk sortzen dira.
‎Lehentasun hori taktikoa izan da neurri handi batean. Eraitsi nahi duzun erakunde publiko bati ezin diozu lehentasuna aitortu, eta hortik kanpora dauden erakundeak ‘zureago’ sentitzen dituzu, horien eta agintarien artean sortzen diren gorabeherekin tentsio politikoa elikatuz bide batez.
‎Momentuz galde dezagun: ze zentraltasun edo albokotasun dute erakunde publikoek eta gizarte erakundeek euskararen komunitatearen gidaritzan?
2014
‎Literaturiak ez du erakunde publikoetako diru sarrerarik. Aurtengo edizioan, ekitaldietan parte hartuko duten sortzaileen ordaina eta baliabide teknikoak estaltzeko lain emango du Zarauzko Udalak.
‎merkatua oso txikia da, eta euskaratik eta euskaraz sorturiko edukiak zabaltzeko negozioa ez da errentagarria egungo negozio eredua aplikatuz behintzat. Horrek euskara bultzatzeko konpromiso publikoa duten erakunde publikoen babesaren beharrean kokatzen gaitu, eta gure autofinantzaketa gaitasuna mugatu egiten du negozioa dibertsifikatu ezean.
2015
‎Labakarekin batera, eskualdeko beste hiru politikarik osatuko dute batzordea: Nekane Iribar Zarauzko zinegotziak, Josetxo Mendizabal Zestoako alkateak eta Manuel Labaka Beizamako zinegotziak.Zein dira Uemaren oinarriak eta helburuak agintaldirako. Euskararen normalizazio bidean motor papera izateko bokazioa duen erakunde publikoa da Uema, eta hori landuko dugu. Euskal Herriko udalerririk euskaldunen arteko sarea osatzen jarraituko dugu, herri horiek euskaldunak izaten jarrai dezaten, eta Euskal Herri euskalduna eraikitzeko ekarpena egin dezaten.Erakunde bat izan arren, herritarrengana iristeko lanketa egin duzue, ezta. Uemak udaletatik herrira nahi du salto egin, horretan ari gara.
‎Iñako Gurrutxagak berriz, uste du erakunde publikoek gaur egun EITB taldearen esku uzten dutela industria hau bultzatzeko zeregina," baina gu ez gara iristen, guk ere emaitza batzuk eman behar ditugulako, ezin dugu guk nahiko genukeen guztia inbertitu. Beraz, benetako industria garatu nahi bada, beste inplikazio bat eman behar da beste maila batzuetan", gaineratu du.
‎Horrek oso informazio adierazgarri emango die osasun arloko profesionalei herritarrek elikatzeko dituzten ohituren inguruan, erraztu egingo du eskumena duten erakunde publikoek ekintza konkretuak abian jartzea eta lagungarria izango da herritarrak jabetu daitezen nutrizioa zein garrantzitsua den osasunarentzat.
2016
‎Auzoan senideek beti izan dute babes handia. Baina uste dut erakunde publikoek aitortza hori egitea urrats handia dela.
‎Elite ekonomikoak monopolizaturik zuen erakunde publikoen kontrola azken aldian, ez denen onerako, euren interesetarako baizik haren bidez egindako harreman sareak zituzten zeharkako diru iturri. Akabo herri batzarrak edo udaletxe irekiak, kito demokrazia zuzena.
‎Ekimen pribatuetan, Jazar edo duela gutxi desagertu den Dormitaleria 54 bezalako gune interesgarri bakan batzuk sortu dira, baina oso mugimendu apala dago, oso zaila delako mantentzea. Artistek dirua behar dute halako ekimen pribatuetan mugitzeko, horregatik uste dugu erakunde publikoek bermatu behar dutela. Artista gazteen sariak urtero banatu nahi ditugu, adibidez, baina halako artista gazteak lortzea oso zaila da ez bazaie formakuntzarako eta lanerako aukerarik ematen.
‎Edota kontziente bagara, berdin zaigula».Edota ez gara konturatzen euskarazko telebista publiko sendo eta kalitatezkoa ezinbestekoa dela euskarak etorkizunik izango badu, telebista baita oraindik ere herritarrok gehien erabiltzen dugun hedabidea, egunero egunero hiru orduz gora kontsumitzen duguna batez beste, Interneten eta irratiaren gainetik, eta paperezko hedabideen oso gainetik.Erdarazko askotariko hedabideen eraginak ez ditu kezkatzen ikastetxeetako eta euskaltegietako irakasle eta arduradunak? Edota euskarazko zerbitzua bermatu behar luketen erakunde publikoetakoak. Nola ikasiko dute euskara ganoraz ikasleek nahiz langile publikoek, erdara hutsez (edo ia) elikatzen badira. Eta galdera da:
‎Kirol taldeen eta kirol ekitaldi esanguratsuen babesletzaren bidez, enpresek aukera izango dute erakunde publiko ezberdinetako arduradunengana iristeko (Mediavilla, 2000). Izan ere, entzute handiko kirol taldeen oihartzuna baliatu izan ohi dute erakunde publikoetako ordezkariek haien sona handitzeko. Hala, enpresa babesleek, kirol talde horiengan daukaten eraginak horretarako bide emanda eta kirol talde horren ekitaldiak baliatuta, konfiantza erlazioak garatzeko parada aproposa izango dute erakundeetako arduradunekin (Smith et al., 2008).
‎Estatuko talde gehienak diru-laguntza publikoetatik bizi dira. Guk ere badugu erakunde publikoen laguntza, bai Bilboko Udalarena bai Bizkaiko Foru Aldundiarena, Bidaideak dugu sponsor nagusi bezala, eta enpresen laguntza ere badugu. Ura ematen digute batzuk denboraldi osorako, logela bat hotel batean beste batzuk.
2017
‎Lehen ildoari begira, zalantzak sor tzen dira: suposatzen da EEPren rola litekeela bere baitako lurralde erakundeen esku menen aplikazioa zaintzea; ez ote da hori gidaritza duen erakunde publikoaren fun tzioa?
‎Baina kalitatezko irakaskuntza sistemak plantan eman bitartean, baitezpadakoa da orain arteko oztopoak behin betiko gainditzea. Ikastoletan inbertsioak egin nahi dituzten erakunde publikoei horretarako ahala eman behar zaie. Irakasle postu kopuruaz, gelen irekitzeaz... eta abar errazkiago kudeatzeko, Ipar Euskal Herrirako ikuskari bat izendatu behar da.
2018
‎Espainiako Gobernuak, Eusko Jaurlaritzak eta hiru Aldundiek Kontzertu Ekonomikoa berritzeko akordioa sinatu dute Ogasun Ministerioan. " Pozik gaude, arduraren erakusgarri da, eskuduntza batzuk dituen erakunde publikoa da", azpimarratu du. Akordioa da garrantzitsuena politikan, gaineratuz, eta elkarren arteko lan giroa atxikiko dela azpimarratu du.
‎Beraz, argi dago euskara biziberritzeko ardura duten erakunde publikoek eta gizarte eragileek harreman sareak trinkotzeko neurriak sustatzen jarraitu dutela, euskaldunok gure eguneroko bizimoduan euskara normaltasunez erabiltzeko gero eta aukera gehiago izan ditzagun eta, horrela, euskaraz hitz egiteko erraztasuna hobetu dezagun. Asmo horrekin, indartu beharreko oinarri oinarrizko bideetako bat euskararen familia bidezko transmisioarena da.
‎aitortzarena. Ez dutela erakunde publikoen partetik aitortua sentitu urteetan egin duten lan eskerga. Hori aldatzen hasia dela uste dute.
‎Zeintzuk dira eta nolako ezaugarriak dituzte Gipuzkoan herriko errealitate soziolinguistikoa eraldatu nahi duten erakunde publikoen, gizarte eragileen eta herritarren arteko lankidetza esperientzia egokienek?
‎Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza dago, batetik, hau da: euskararen normalizazioaren ardura duen erakunde publiko gorena. Euskararen kontseilua dago bestetik, gutxi asko, euskararen aldeko herri mugimenduaren bozgorailu nazional nagusia.
‎hizkuntzaren inguruko hankaren bat puztuegia, besteren bat sendo samar, eta zeharo ahulduta gainerako guztia (jatorrizko" Jagon" hura, batik bat). Eskertzekoa Patxi Saezen iradokizuna, batez ere erakusten duen sentsibilitateagatik, baina, ezin da ahaztu Euskararen iraupena ziurtatu behar dutenak erakunde publikoak direla, haiena baita erantzukizuna: hizkuntz eskubideak bermatzeko erantzukizuna, planifikatzeko eratzukizuna, neurriak eta aurrekontuak bideratzekoa, erabakiak betearaztekoa, sariztatzekoa, zigortzekoa...
‎Duela hiru urte, Osakidetzak lau haizetara aurkeztu zuen Debagoieneko ospitale eta osasun zerbitzuetarako II. Euskara Plana. Zerbitzua euskalduntzen joateko konpromiso irmoa plazatu zuen erakunde publikoak eta itxaropentsu hartu genuen, urratsak emateko borondatearen zantzu batzuk ikusi genituelako. Euskara teknikariaren dedikazioa igo zen, Euskara Batzordea abian jarri... Lankidetzazko dinamika bati ere ekin genion, halaber, euskara teknikariarekin eskuz esku eta bertako sindikatuaren eta Euskara batzordearen babesean.
‎–Gizartea prest dago, baina gidaritza falta da?, laburbildu du Itziar Gomezek. Eta hor ezinbestekotzat dute erakunde publikoen inplikazioa. Udalena, batez ere.
2019
‎Ez naiz aditu bat, gure prozesua eta lagun on batzuena besterik ez dut ezagutzen, nazio bakoitzak bere legeak zein zehetasunak ditu eta Txinarako balio duenak ez du zertan balio Etiopiarako. Informazioa nahi duenak erakunde publikoetara jotzea dauka eta han jakinaraziko diote zer egin behar duen haur bat adoptatzeko. Adopzioaren munduan dabiltzan elkarteek ere behar den informazioa ematen dute, bai eta interneteko sarean barreiaturik dauden adopzioari buruzko orrialdeek ere.
2020
‎" Software libreak gure herrian duen gihar enpresarial eta sozialarekin, harrigarria da hor inbertitu beharrean, nola ari garen kontrako bidea egiten, transnazionalei emanez diru publikoa". Bermeotarrak argi du erakunde publikoetatik burujabetza teknologikoa eta software librea bultza behar direla, hori dela bide bakarra burujabe izan nahi duen herri batentzat. Horren ordez, neoliberalismoaren doktrina enpresa pribatuen alde zerbitzu publikoak murriztea eta pribatizatzea dela ulertuz gero, erakunde publikoetatik interneten jabe diren multinazionalak oinarrizko zerbitzu guztien jabe eginaraztea pribatizazioaren logikarekin bat datorren erabaki politikoa dela ikus daiteke.
‎Adimen artifizialak lagunduko ote digu bide hori ustiatzen? Ba al ditugu erakunde publikoak lidergoarekin gai hauetan, industria 4.0 tik harago. Agian nazio algoritmiko gisa, unea iritsi zaigu, trena hartzeko (galdu baino lehen!) (Calzada 2018a, 2018b).
‎Horregatik diote ongizate erregimenen inguruko ikerketa guztiek pribatizazioak, mozkinen arabera funtzionatzen duen heinean, ez duela ongizatea lehentasun, etekinak baizik. Horren harira, berebizikoa da kontuan hartzea zaintza ez dela zahartzaroan behar dugun zerbait, zaintza ez da salbuespen bat, gaixo zaudenean behar duzun laguntza moduko bat, zaintza da bizitzaren zutabe, jaiotzatik hiltzen garen arte; hortaz, bizitza erdigunean jartzeak esan nahi du zaintzak, bizitza osoan zehar behar dugun elikagai material eta psikologiko gisa, ziurtatuta egon behar duela erakunde publikoetatik, eta horretarako, erakundeetako, enpresetako eta antolakunde mota guztietako praktikak goitik behera aldatu behar direla.
‎Hortaz, merkantilizazioak aurrera egin du, eta desmerkantilizazioa emakumeen (familien) eta erakunde publikoen esku dagoenez, ongizatea lortzea (kolektiboki kapital sozial, kultural, ekonomiko eta sinbolikoa lortzea) geroz eta zailagoa da, hain zuzen ere, erakunde publikoen pribatizazioa dela eta (Goikoetxea, 2017b). Erakunde publikoen pribatizazioak esan nahi du erakunde publikoek ezin dutela desfamiliarizazio handirik eragin, horrek gastu publikoaren handitzea ekarri luke eta datuek diote arlo guztietan ari dela murrizten gastu publikoa: hezkuntzan, osasungintzan, gizarte babesean eta oro har berdintasunarekin zerikusia duten politika publikoetan.
‎Hori egiteko, gure erregimenak duen (des) merkantilizazio eta batez ere (des) familiarizaio maila kontuan hartuko dugu. Merkantilizazio maila merkatuarekiko dugun dependentzia maila da, bizitzeko gure lan indarra saldu behar dugu sistema kapitalistetan, baina, herrialdearen arabera eta batez ere herrialdeak dituen erakunde publikoen arabera, dependentzia hori handia edo txikia (goa) izan daiteke?. Familiarizazio mailak, emakumeek gizonen baliabideekiko duten dependentzia maila neurtzen du, aurrerago azalduko dugun moduan.
‎Estatuaren edo erakunde publikoen gizarte barneraketa hori integrala baldin bada, orduan, lan indarra saldu ezin duen horrek bizi kalitate duina izango du, eta, beraz, bizitzaren merkantilizazio maila murriztuko du eta estatu edo ongizate erregimen horren desmerkantilizazio maila handia dela esango dugu. Aldiz, bizi kalitate on bat lortzeko lan indarra ezinbestean saldu behar badu norbanakoak, gizarte horrek duen merkantilizazio maila handia dela esango dugu eta gizarte horrek dituen erakunde publikoen gaitasuna ongizatea bermatzeko murritza.
‎TTIPI TTAPA aldizkariaren eta ERRAN.EUS webgunearen zuzendaritzak eta TOKIKOMen Administrazio Kontseiluak, herritarren arteko komunikazio tresna eraginkorra izateko eta zerbitzu publikoa betetzeko funtzioa betetzeko bokaziotik, eta gertuko komunitatearekiko konpromisotik, bere egiten dute salbuespenezko egoera honetan herritarrak zehatz eta garaiz informatuta mantentzeko zeregina, eta krisi egoeratik ateratzen laguntzeko ekarpena egiteko borondate irmoa azaldu nahi dute. Hori dela eta, eskura dituzten baliabideak paratu nahi dituzte erakunde publikoen zerbitzura, zabaldu behar dituzten zerbitzu publikoko mezuak herritarrei helarazten laguntzeko.
‎* Eskumena duten erakunde publikoek momentu bakoitzean ezartzen dituzten osasun eta segurtasun neurriak beteko dira beti. Pandemia kontrolatuta eta gaindituta dagoen arte, ez dugu erlaxatu behar.
‎TOKIKOMen Administrazio Kontseiluak, herritarren arteko komunikazio tresna eraginkorra izateko eta zerbitzu publikoa betetzeko funtzioa betetzeko bokaziotik, eta gertuko komunitatearekiko konpromisotik, bere egiten du salbuespenezko egoera honetan herritarrak zehatz eta garaiz informatuta mantentzeko zeregina, eta krisi egoeratik irteten laguntzeko ekarpena egiteko borondate irmoa azaldu nahi du. Hori dela eta, eskura dituen baliabideak jarri nahi ditu erakunde publikoen zerbitzura, zabaldu behar dituzten zerbitzu publikoko mezuak herritarrei helarazten laguntzeko.
‎Zera eskatzen dugu: #EzUtziInorAtzean, horretarako, herri ahulenekin dugun konpromiso solidarioaren garrantzia eta beharra berrestea eskatzen dugu, eta horrek esan nahi du erakunde publikoek nazioarteko lankidetza eta elkartasun politikei eustea.
‎Afrikaren Aldeko Taldean dihardugunok zera eskatzen dugu: #EzUtziInorAtzean, afrikar kontinenteko biztanleria barne, eta, horretarako, herri ahulenekin dugun konpromiso solidarioaren garrantzia eta beharra berrestea eskatzen dugu, eta horrek esan nahi du erakunde publikoek nazioarteko lankidetza eta elkartasun politikei eustea.
‎Ikuspegi eraginkor batetik, OCACVk kooperazioa bilatzen du uraren kudeaketan eskuduntzak dituzten erakunde publikoen eta herritarren artean. Zentzu horretan, Behatokia zabalik dago bere helburuak partekatzen dituzten Valentziako irabazi asmorik gabeko eta uraren erabilera pribaturako interesekin loturarik ez duten erakunde guztientzat, balio demokratikoekiko errespetuan.
2021
‎Biodibertsitatearen dekolonizazioa da Europa barruan bertan ere. Jada hasiak dira kalapitak, alde batetik daudela ustez biodibertsitatea handitzeko lur eremuak erosi eta basati utzi nahi dituzten erakunde publiko eta pribatuak eta, bestetik, aspalditik paisaia horiek moldatuz bizi diren laborariak. Ala esan genuke gatazka dela" naturaren zati direla ahantzi duten kolono kaletarren eta naturan txertatuta bizi ziren baserritar indigenen artean"?
‎Egiten diren inkestetan ere, EHU da gizarteak hobekien baloratzen duen erakundea, edo erakundeetako bat. Eta espero dut erakunde publikoek EHUren aldeko apustua handitzea.
2022
‎Bertan, nabarmendu dute hainbat arrotako urak glifosato herbizidaz kutsatuta daudela —substantzia hori da erreketako uretan gehien aurkitu dutena—, baina azaldu dute kutsaduraren arriskua ezin dela zehaztu substantzia bakoitzaren arriskua aztertuz bakarrik; substantziak nahasita daudenez, horien arriskua handitu egin daiteke.Uraren kutsaduraren ondorioez ere ohartarazi dute txostenean: «Lurrazaleko eta lurpeko uren kutsadura kimikoak ondorio larriak ditu, ez bakarrik uretako ekosistemetan, baizik eta ingurumen, fauna, flora eta giza osasun osoan».Salatu dute erakunde publikoek ibaietako kutsaduraren erantzukizuna dutela: «Jasotako datuek agerian uzten dute kudeaketan hutsuneak daudela.
‎Hizkuntzaren biziberritzea beharrezkoa dugu, baina eremu hain zabala hunkitzea zaila da». Diru laguntza guti dute erakunde publikoetatik: 180.000 euro urtean, 22 departamendu eta bi eskualde hunkiturik.
‎Konstituzio eskubide bat da elikadura; alta, laguntza elkarte sarea da bermatzen duena. Hazkurri Bankuan ere argi dute erakunde publikoek haien esku uzten dutela lan hori.
‎Horretarako baina, ezinbestekoa da euskarazko komunikabideen ekosistema egonkortzeaz eta sendotzeaz gain, errealitate berrira egokitu eta hobetzen joatea. Egokitzapen hori berrikuntzaren bidez egin behar du euskarazko komunikabideen sektoreak eta eraldaketa prozesu saihestezin horretan ezinbestekoa dute erakunde publikoen laguntza, beste sektore asko ere jasotzen ari direna.
‎Euskarazko komunikabideek bultzada sendoagoa behar dute erakunde publikoen aldetik
‎Horretaz gain, langile klasetik nator, klase kontzientzia nabarmena daukat eta agerian jartzen saiatzen naizen gauza bat da. Txikitan, irakaslea edo medikua izan gura nuen, ikasle ona bainintzen, baina ez nuen lortu, guztien puta bilakatu nindutelako; guztiena diot, putak ez garelako proxenetenak, Estatuaren eta beste alde batera begiratzea nahiago duten erakunde publikoen biktimak ere garelako. Ekintza edo omisioagatik abandonatzen gaituzte, eta esaten dute nahi dugulako gaudela hor sartuta.
2023
‎2020an ere, gaixoak laguntzeko ehun milioi euroren funtsa sortzea proposatu zuten Kongresuan, baina ez zuten onartu. Beraz, ez dute erakunde publikoen laguntzarik.
‎Edo, zehazkiago, zure eskaria ez da beti ondo aterako, eta kalte ordaina jasoko duzu. Kalean erortzeagatik lesionatzen bazara, eskubidea duzu «erantzukizuna duen erakunde publikoaren aurrean erreklamatzeko eta Administrazioaren ondare erantzukizunagatiko kalte ordaina jasotzeko», dio Antonia Cortés abokatuak. Izan ere, legeak horrela adierazten du:
‎6 Eta arartekoa? Herritarrak uste badu erakunde publiko batek bere eskubideren bat urratu duela, Arartekoarengana jo dezake. garrantzitsua! Herri Defendatzaileari administrazio baten jardueraren berri emateko, beharrezkoa da aldez aurretik administrazio horren erreklamazioa egitea.
‎Talde moduan, euskarazko egunkari bakarraren kudeatzaile moduan, ardura handia daukagu eginkizun horretan, eta asmatu behar dugu errealitate berrira egokitzen eta hobetzen, eraginkorrago izaten, berrikuntzaren bidetik. Saihestu ezin den eraldaketa prozesu horretan ezinbestekoa dugu erakunde publikoen laguntza handiagoa, beste sektore asko ere jasotzen ari direna; areago, gure komunitatearen babesa eta engaiamendua handitzea ere ezinbesteko izango zaigu hurrengo urteetan, aurrera egingo badugu.
‎Adingabeak sare sozialetan gehiegi jartzearen ondorioz, haien intimitaterako eta norberaren irudirako eskubideak urra daitezkeela nabarmendu du Monrealek. Adingabeen gehiegizko esposizioa gainbegiratzeko eskumena duen erakunde publikoa fiskaltza dela zehaztu du gero: «Zehazki, Adingabeen Fiskaltza.
‎Hala, Etxegarairekin hitz egiten hasi dira, alokairu kontratu bat izenpetu ahal izateko. Behin eta berriz adierazi dute asmoa dutela erakunde publikoek Aturri bazterrerako duten proiektua gauzatu bitartean bertan gelditzeko. «Ez ditugu obrak oztopatuko», errepikatu dute gaur ere.
‎Bestetara iristeko garraio publikoa erabiltzera bultzatu nahi dute erakunde publikoek aurten ere. Iaz izandako gabeziak kontuan hartuta, zerbitzua azkarki indartzeko erabakia hartu dute.
‎Ekintza amaituta, manifestazio jendetsua egin zuten hurrengo egunean Bilbon bertan. Mugimenduak bost urte daramatza 1.080 euroko gutxieneko pentsioa aldarrikatzen, eta, adierazi dutenez, lehen hordagoa bota dute erakunde publikoen ezezkoaren aurrean; gehiago botako dituzte.
‎Aurreko atalean aipaturiko progresibitate printzipioak muga zehatza du: konfiskaezintasuna (EKren 31.1 art.). Orokorrean, konfiskazioak esan nahi du erakunde publikoek norbanakoen ondasunak eskuratzen dituztela, horren truk inolako kontraprestaziorik eman gabe. Horrela, zergak ordaindu behar direnez ezelako kontraprestaziorik jaso gabe, uler daiteke zerga guztiak konfiskagarriak direla.
‎Beste alde batetik, Lurralde administrazioen nortasun juridiko bakarra hautsi egin da, lurralde erakunde publiko baten menpe nortasun juridiko lokabea duten erakunde publiko ezberdinak sortu dira eta. Administrazioak bere menpeko erakunde lokabeak hirugarrenak izango bailiran tratatzen ditu, horiekin harreman independenteak izanez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia