2003
|
|
Gaztela eta Leongo Juntak “landa inguruneko osasun arreta hurbiltzeko eta hobetzeko” hartutako konpromisoen esparruan, Osasun sailburu César Antonek dekretu berri bat aurkeztu zuen atzo prentsaurrekoan, Erkidegoan botikinak baimentzeko prozedura, baldintzak eta funtzionamendu araubidea ezartzen dituena. Osasun establezimenduak, osasun arreta bermatuta ez dutela uste
|
duten
toki administrazioek eska ditzaketenak, edo Batzordeko osasun agintaritzaren ekimenez, hurbilen dagoen farmazia bulegoari lotuta egongo dira. Farmazia bulego hori farmaziako profesional batek hartuko du eta bertan egongo da.
|
2008
|
|
Badira haien eguneroko lanean, eta, bidenabar, ematen duten zerbitzuan, euskara txertatu nahi
|
duten
toki administrazioak Nafarroan, eta horretarako plan bat egin. Alabaina, ez dago Nafarroako legediari egokitutako eredurik plan horiek egin ahal izateko.
|
2009
|
|
Aipaturiko 6.700 bat hizkuntza bizi horietatik %3 baino ez daude Europan kokatuta. Erdia baino gehiago dira galtzeko arrisku bizian, ez
|
baitute
tokirik administrazioan, hezkuntzan eta hedabideetan. Hiztun kopuruari dagokionez, honako hauek dira lehen hamar hizkuntzak:
|
2012
|
|
hiri bakoitzeko eskumen bat Hiri barruko zarataren babesa udalen eskumena da. Horrek esan nahi
|
du
toki administrazioek neurtu, kontrolatu eta kudeatu behar dutela herritarrek udalerrian jasaten duten zarata maila. Haiek zaintzen dituzte, Europako zuzentarauei, nazioko eta eskualdeko legeriari eta OMEren aholkuei jarraiki, entzumen mugak, besteak beste, hiriko eremu bakoitzean baimendutako lapurrek eragindakoak.
|
2016
|
|
«Euskara ofiziala den eremuko administrazio publiko gehienetan, gazteleraz egiten da ia dena. Era berean, ez luke inongo oztoporik egon gehiengo euskalduna
|
duten
toki administrazioetan lan hizkuntza euskara izateko, betiere kanpo erabileran inor ez bada diskriminatzen. Errealitatean, ordea, ez da horrela, eta, euskarak eraginkortasun eta efektu juridikoak izateko, gaztelania eduki behar izan du ondoan».
|
2023
|
|
«Hori bermatzea oso zaila da Estatuak Administrazio Publikoaren Institutu Nazionalaren bidez igorritako poltsen bidez», erantsi du Gobernantza Publikoko Sailak, ohar bidez. Epai honek ere euskal autogobernua «higatzen» duela esan du Garamendik, eta defendatu du Jaurlaritzak «ahalmena»
|
duela
toki administrazioko idazkarien, kontu hartzaileen eta idazkari kontu hartzaileen kidegoak kontratatzeko.
|
|
batzuk lurralde izaera izango dute, udalerria, probintzia edota irlak bezalaxe, baina baita eskualdeak eta metropoli eremuak ere (Kontuan izan ebhar dugu Euskadiko Toki erakundeei buruzko Legeak ere bestelako toki erakundeak aipatzen dituela); beste batzuk izaera instituzionala izango dute, mankomunitateak eta erakunde autonomoak, esate baterako. Udalerria baino txikiagoak diren erakundeak ere kontuan izan behar dira eta ohituran oinarritutakoak ere (Lurralde Elkargoak, Asocioak, etab.). Horregatik, BALLESTEROS FERNANDEZek esaten duen bezala, legeek nahiago
|
dute
toki administrazioan barneratzen diren erakundeak esamoldea toki administrazioa esamoldea baino13 Horren harira, deigarria izan zen 2006ko Tokiko Gobernu eta Administrazioari buruzko Legearen aurreproiektuak zioen azalpenean bere helburuaren inguruan honakoa adierazten zuen: " udalerrien, probintzien eta uharteen oinarrizko araubide juridikoa arautzea, beharrezko toki erakunde gisa, eta gainerako lurraldeedo funtzio erakundeak arautzea" 14.
|
|
• Ajuste plana
|
duten
toki administrazioek hiruhilabete bakoitzaren lehenengo hamabostaldia igaro aurretik honako informazioa bidali dute (HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 10 art.): Jasotako abal publikoak eta kontratatutako eragiketak edo kreditulerroak. Merkataritza zorra, kreditu erakundeekin sinatutako kontratuak barne. Eragiketak eratorriekin. Beste edozein pasibo kontingente. Egikaritze egutegian edo doikuntza planean... a) Aurrekontuaren exekuzio egoeraren hiruhilekoko laburpena. b) Planean aurreikusitako diru sarreren eta gastuen neurriak gauzatzea. c) Informazio xehetasunak planean jasotako aurreikuspenekin alderatzea.
|
|
" kontrolatutako erakundearen barneko antolakuntzan eta egituraketan sarturik dagoen organo batek gauzatzen duenean, kontrolatzen duenaren eta kontrolaren objektua den pertsonaren artean mendetasun organikoa dagoenean..." 242 Barneko kontrol hori legalitate kontrola da, bai, baina ez bakarrik. Toki administrazioetan lan egiteko nazio gaitasuna izaera
|
duten
toki administrazioetako funtzionario horiek gauzatzen duten kontrolak, egintzen gaineko aurretiazko legalitate kontrola izateaz gain, bestelako izaera ere izan dezake, zein eta denbora tarte jakin batean erabakitzeko ahalmena duten administrazio organoek hartzen dituzten erabakien inguruko eraginkortasun kontrola243 Esanahi horretan APArisi Aparisik esaten duenari jarraituz, barneko kontrolaren i... Barneko kontrolak kontu hartze funtzioaren artean eta kontrol finantzarioaren artean bereizten du.
|
|
idazkaritza funtzioak (fede publikoa eta derrigorrezko lege aholkularitzako funtzioak jasotzen dituena), aurrekontuaren kudeaketa eta kudeaketa ekonomiko finantzarioaren barneko kontrola eta fiskalizazioa, kontabilitatea, diruzaintza eta diru bilketa. Funtzio horiek izaera berezia
|
duten
toki administrazioko funtzionario berezi batzuen gain jausten dira: nazio gaitasun izaera duten toki administrazioko funtzionarioak (NGFak).
|
|
Funtzio horiek izaera berezia duten toki administrazioko funtzionario berezi batzuen gain jausten dira: nazio gaitasun izaera
|
duten
toki administrazioko funtzionarioak (NGFak).
|