2006
|
|
Publizitate subjektuei buruz eman dugun kontzeptu juridikoaren arabera, publizitatearen teknikari, agente eta profesionalak ez dira publizitate subjektu juridikoakblizitate subjektuentzat lan egin ohi
|
duten
pertsona fisikoak (Santaella, 2003: 146).
|
2007
|
|
Eskariak egiteko eskubidearen titularren esparru subjektiboa adiera zabalean zehazten da. Bada, ulertu behar da eskubide hori
|
dutela
pertsona fisikoek nahiz juridikoek, euren naziotasuna kontuan hartu gabe. Azken buruan, eskubide hori interes legitimoak defendatzeko bidea da, eta eskubide horren bidez herritarrek zeregin publikoetan parte har dezakete, banaka nahiz modu kolektiboan.
|
|
Onura horiek inoiz ezin izango dira banatu elkartekideen artean, ez horien ezkontideen edo antzeko maitasun harremanez eurekin bizi diren pertsonen artean, ez elkartekideen ahaideen artean. Halaber, onura horiek ezin izango zaizkie dohainik laga irabazteko asmoa
|
duten
pertsona fisiko zein juridikoei.
|
|
e) Gaiaren inguruan zuzeneko interesa
|
duen
pertsona fisiko edo juridikoarekin zerbitzu harremanak dituztenean, edo azken bi urteetan, edozein inguruabar edo tokitan, edozein motatako lanbide zerbitzuak eman dizkiotenean pertsona fisiko edo juridiko horri.
|
|
Europar Batasuneko estatu kideetan naziotasuna
|
duten
pertsona fisikoak, juridikoak eta bestelako erakundeak, Europako Esparru Ekonomikoan jatorria dutenak, eta lehen aipatu estatuetako herritarrentzat zein araubide ezarri eta araubide hori hedatzeko nazioarteko hitzarmenen bat sinatuta duten estatuetakoak.
|
|
Amaitzeko, ez da ahaztu behar Europar Batasunaren barruan eta Batasuneko herritartasunari dagokionez, Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Agiriko 44 artikuluaren eta EETren 21 eta 194 artikuluen arabera, Europar Batasuneko herritar guztiek, eta Europar Batasuneko estatu kide batean gizarte egoitza
|
duten
pertsona fisiko edo juridiko guztiek eskubidea dutela bakarka edo beste herritar edo pertsona batzuekin batera, zuzeneko eragina duen eta Europako Erkidegoaren esparrukoa den gai baten inguruko eskari bat Europako Parlamentuari aurkezteko (hau da, gai hauen inguruan: Europako herritartasuna, ingurumena, kontsumitzailearen babesa, pertsonen, ondasunen eta zerbitzuen joan etorri askea, barruko merkatua, lana eta gizarte politika, kualifikazio profesionalen aitorpena, etab.). Horretarako, Europako Parlamentuaren Erregelamenduak prozedura berezia ezarri du, 191 artikuluan eta hurrengoetan arautua.
|
|
Arautegian ezarritakoaren arabera, Europako Parlamentuak Herri Defendatzaile bat izendatzen du Parlamentua hautatu ondoren legegintzaldi osorako, eta horren agintaldia berriztagarria da. Herri Defendatzaileak eskumena du Europar Batasuneko edozein herritarren edo estatu kide batean bizi edo gizarte egoitza bertan
|
duen
pertsona fisiko edo juridikoaren erreklamazioak jasotzeko, Europako Erkidegoko erakunde edo organoen administrazio makurrari lotutako kasuen inguruan. Auzitegi Nagusiko eta Lehen Auzialdiko Auzitegia kenduta, horiek euren jurisdikzio eginkizunak gauzatzen dituztenean?, Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Agiriaren 43 artikuluan ezarritakoari jarraituz.
|
|
Atal honetan, demanda indibidualei erreparatuko diegu. Hitzarmenaren 34 artikuluaren arabera, hitzarmenean edo horren protokoloetan aitortutako eskubideak Itungile Gorenek urratu dituztela uste duten eta euren burua biktimatzat
|
duten
pertsona fisikoek, gobernuz kanpoko erakundeek edo partikularren taldeek Estrasburgoko Auzitegira jo dezakete, betiere, aurretik, jatorriko estatuan errekurtsoak egiteko bide guztiak agortu badituzte, behin betiko barne ebazpenaren datatik sei hilabeteko epean (35.1 art.). Hiru epaileko batzorde batek, aho batez, demanda indibidual bat onartezina dela adieraz dezake, ebazpen hori hartzeko azterke...
|
|
Hori dela eta, finantzaketa publikoaren iturriez gain, ekarpen pribatuak ere arautzen dira. Horiek Herri Administrazioekin kontraturik ez
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoengandik jaso behar dira, publikoak izan behar dira (hau da, ekarpen anonimoak debekatzen dira), eta muga jakin batzuk errespetatu behar dituzte. Izan ere, finantzaketa formula moduan erabateko liberalizazioaren eredua onartuko balitz, zalantzan jarri ahal izango litzateke beti erabaki politiko jakin batean finantzaketa iturri jakin batetik iritsitako ekarpenak izandako eragina, eta hori alderdi politikoen konstituzio eginkizunaren aurkakoa izango litzateke, herri nahia bideratzen duten erakundeak diren neurrian.
|
|
Konpromisoa EAEn kokatuta dagoela kontsideratuko da bizitza asegurua egiterakoan kontratatzaileak bere ohiko egoitza EAEn
|
badu
pertsona fisikoaren kasuan; eta pertsona juridikoaren kasuan, sozietate egoitza edo sukurtsalarena EAEn badu, hemen gauzatuko da konpromisoa eta beraz, ordaindu ere. Beste kasu batzuetan, aseguru edo kapitalizazioaren konpromisoa EAEn gauzatzen dela kontsideratuko da, kontratatzaileak bere jarduera ekonomikoa EAEtik burutzen badu eta beraz, dagokion Foru Ogasunari ordainduko dio.
|
|
Konpromisoa Nafarroan kokatuta dagoela kontsideratuko da bizitza asegurua egiterakoan kontratatzaileak bere ohiko egoitza Nafarroan
|
badu
pertsona fisikoaren kasuan; eta pertsona juridikoaren kasuan, sozietate egoitza edo sukurtsalarena Nafarroan badu, hemen gauzatuko da konpromisoa eta beraz, ordaindu ere. Beste kasu batzuetan, aseguru edo kapitalizazioaren konpromisoa Nafarroan gauzatzen dela kontsideratuko da, kontratatzaileak bere jarduera ekonomikoa Nafarroatik burutzen badu eta beraz, Foru Ogasunari ordainduko dio.
|
|
Kasu honetan, bi eratara egingo da: alde batetik, enplegatzaile batekin lan harreman mugagabea
|
duten
pertsona fisikoen langabezia estaliko da, eta, bestetik, autonomo, funtzionario edo aldi baterako langileentzat, aldi baterako ezintasun egoeran hileko kuotak ordainduko direla bermatzen baita. Hileko kuota maximoa 1.600 eurokoa da hipoteka maileguetarako, eta 900 eurokoa mailegu pertsonaletarako.
|
|
haurtzaindegiak familia kargak dituzten emakumeen haurrak sartzeko lehentasuna dutenak, eta diru-laguntzak emakume ezkongabeentzat, alargunentzat edo seme alabak dituztenentzat. Oinarrizko beharrak asetzeko baliabide ekonomiko nahikorik ez
|
duten
pertsona fisikoentzako edo familia unitateentzako aparteko laguntzak azpimarratzen ditu Madrilgo Erkidegoak. Bestalde, EAEn, Bizkaiko Foru Aldundiak laguntza orokorrak eskaintzen ditu udalen bidez; Errioxan, aldiz, ez da familia mota horretarako berariazko programarik aurreikusten, udalen bidez kudeatzen dituzte laguntza orokorrak.
|
2008
|
|
Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, solidaritate beste kasu bat ere jaso da. Ekonomi jarduera edo ustiapena garatzeko behar diren aktiboak eta enpresa antolaketa pertsona fisiko edo juridiko batzuen artean banatuta badago itxurari begira baina euren gaineko kontrol eragingarria bakarra bada, hots, enpresaren egoera osoa ezkutatzen bada zenbait erakunde eratuz, eta modu horretara tributu zorren ordainketa saihesten bada, orduan aktiboak eta enpresa antolaketa
|
dituzten
pertsona fisiko eta juridiko ezberdinek modu solidarioan tributu zor osoaren gainean erantzungo dute aktibo horiekin eta, hala denean, ekonomi jarduera edo ustiapenetik erator daitezkeen zehapenen gainean ere bai. Kontrol eragingarri hori badagoela uste da ondarean edo sozietate kapitalean %25eko partaidetza edo hori baino handiagoa dutenean, zuzenean nahiz zeharka.
|
|
Horren arabera, kenkariaren gehieneko oinarria zergaldi bakoitzean Enpresa Berria Sozietate Mugatuaren partaidetzak harpidetzen diren egunera arte gordailatutako kopuruen %15 izango da, eta gehienez ere 9.015 euroko kenkari oinarria izango du urtean, lau urteko epean. Beste gordailu mota batzuek ez bezala, gordailua eratu eta hurrengo lau urteetan enpresa berria sortzeko asmoa
|
duten
pertsona fisikoek baino ezin dute sinatu. Produktu honen desgrabazio fiskalaz baliatu behar dutenek titular gisa agertu behar dute gordailuari lotutako kontu korronte batean.
|
|
Beraz, legeak ez du inor kontratatzera behartzen eta komunitateko bizilagunen erabaki bati erantzuten dio. Legeak ez du behartzen administratzaile bat kontratatzera, eta ez dio erantzuten auzokoen erabaki bati Artikulu berak aurrerago gehitzen du administratzaile kargua edozein jabek bete ahal izango duela, bai eta funtzio horiek betetzeko behar adinako kualifikazio profesionala eta legez onartua
|
duten
pertsona fisikoek ere. Korporazioak eta bestelako pertsona juridikoak ere izan daitezke.
|
2009
|
|
Bestalde, Jose Luis Rodriguez Zapatero Espainiako Gobernuko presidenteak ziurtatu duenez, Exekutiboak ez
|
du
pertsona fisikoen errentaren gaineko zergak (PFEZ) ukitzeko asmorik egiten ari diren zergen berrikusketan, eta laneko errentak babestu egingo dira.
|
|
sustapenak, opariak, hobeto ordaindutako tarteak, bezero berrientzat, etab. BBKk, adibidez, “Lotura gordailuaren” alde egin du, hiru hilabetez %5eko UTBa bermatzen baitu. Epe finkoko produktua da, eta ez du azken errentagarritasuna murriztu dezakeen komisiorik edo inolako gasturik; erakunde jaulkitzailearekin lotura jakin batzuk
|
dituzten
pertsona fisikoek soilik kontrata dezakete (kontu korrontea edo aurrezki libreta, zordunketa edo kreditu txartela, nomina helbideratuta, pentsioa edo autonomoen gizarte aseguruak). Gainera, harpidedunak ekarpen bat egin behar du pentsio plan batera, edo bizi edo etxe aseguru baten prima ordaindu.
|
|
60.000 euro bitarte eskaintzen ditu, eta gabezia epea, eragiketaren arabera, eta haren baldintza ekonomikoak aurreko proposamenekoak bezalakoak dira. Mikrokredituek finantziazio txikiagoa eskaintzen dute, baina baldintza hobeak dituzte Bermerik eta kreditu historialik ez izan arren, autoenpleguko proiektu bati ekiteko finantzaketa behar
|
duten
pertsona fisikoak, profesional gisa edo mikroenpresa bat sortuz, Caja Canariasen kredituez balia daitezke. Negozioek baldintza hauek bete behar dituzte:
|
|
Sistema horrek onurak dakarzkie langileei eta enpresei, tresna horretan langileak leialtzeko eta sustatzeko konpentsazio formula bat ikusten baitute, bai eta haiei eusteko ere, lehiakideek eskain diezaiekeenaren aurrean. Hala ere, batzuk zalantzak
|
dituzte
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) ematen zaien tratamenduari buruz. Zenbateko eragina du gauzazko diru horrek langileen errentaren aitorpenean?
|
|
Sektore horiek, guztira, lehen hiruhilekoan porrotean edo ordainketa etenduran deklaratu ziren lau enpresatik hiru bildu zituzten. Guztira, 981 enpresa, urtarriletik martxora bitartean lehiaketan sartu zirenen %72, 2, erantzukizun mugatuko sozietateak ziren, %254, 2ko igoera izan zutenak 2008ko epe berarekin alderatuta; 297, berriz, sozietate anonimoak ziren(+ %330, 4), eta 60, berriz, enpresa jarduera
|
zuten
pertsona fisikoak ziren, 2008ko lehen hiruhilekoa baino sei aldiz handiagoa. Zifrak komunitateka Lehiaketan 200 familia izan ziren urtarriletik martxora bitartean, 2008ko lehen hiruhilekoan baino %203 gehiago.
|
2010
|
|
Edozein pertsonak, interesdunak ezdiren arren. Beraz, interes hutsa
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoekbaliatu dezakete.
|
|
Baina nola gaitzen da pertsona bat bitartekari izateko? R 15 Code de Procédure Pénale Procureur de la Républiqueren artikuluarekin bat, gaitua izan nahi
|
duen
pertsona fisikoak edo juridikoak eskaera fiskalaren() edo Fiskal Nagusiaren (Procureur General) aurrean aurkeztu behar du, Lehenengo Auzialdiko Auzitegiaren (Tribunal de Grande Instance) eskuduntza eremuan edo Apelazio Auzitegiaren eskuduntza eremuan aritu nahi duen kontuan hartuta. Gaikuntza eskatzen duena elkarte bat bada, beste dokumentu batzuekin batera67, bitartekaritza funtzioak beteko dituzten pertsona fisikoen zerrenda aurkeztu behar da.
|
2011
|
|
Delitu horietan pertsona juridikoek Gizarte Segurantzarekin zorra metatu ondoren, kotizatzeko betebeharra ez betetzeagatik, enpresaren izena aldatu edo enpresaren deskapitalizazioa eragiten dute ondare elementuak horretarako sortutako beste merkataritza elementu batzuetara aldatuz, kasu gehienetan testaferroekin; beraz, zorduna kaudimengabezia egoeran geratzen da. Gainera, hutsegite horretan sartzen dira kotizatzeko betebeharra sistematikoki betetzen ez
|
duten
pertsona fisikoak, eta Gizarte Segurantzak premiamendu prozedura hasi duela dakitenean, beren ondasunen salmenta saldu edo simulatzen dute, eta horrek kaudimengabezia egoeran uzten du zorduna. Dokumentu faltsifikazioak Gehien errepikatzen den beste delitu bat kotizazio dokumentuak faltsutzea da.
|
|
Hala ere, zenbait arrazoirengatik, Konkurtso Legea ez da kontsumitzaileen legea. Alde batetik, nahikoa da adieraztea merkataritza epaitegietan irekitako 1.300 hartzekodun lehiaketatik 250 baino ez direla enpresa jarduera
|
duten
pertsona fisikoak. Hipoteka zorrak espresuki baztertuta daude konkurtso prozesuetan Horrelako prozesu judizial baten kostuak azaltzen du, neurri batean, arazoa, 12.000 euro inguru baita.
|
2012
|
|
Publizitate subjektuei buruz eman dugun kontzeptu juridikoaren arabera, publizitatearen teknikari, agente eta profesionalak ez dira publizitate subjektu juridikoak PLOrentzat; hau da, ikuspegi juridikotik ez dira eskubide eta obligazioen titularrak; aitzitik, beren kasa lan egiten duten profesionalak izango dira normalean publizitate subjektuentzat lan egin ohi
|
duten
pertsona fisikoak (Santaella, 2003: 146).
|
|
Gizarte Segurantzarekin zor bat heredatzea 1,8 1,8 Legeak ezartzen du kotizatzeko betebeharra bete behar dutela eta Gizarte Segurantzaren gainerako baliabideak ordaindu behar
|
dituztela
pertsona fisiko edo juridikoek edo nortasunik gabeko erakundeek, baldin eta arauok beren diru sarrera egiteko betebeharra ezartzen badute eta, gainera, horien erantzule solidario, subsidiario edo mortis causa oinordekoak badira. Herentzia onartzen dutenetik, oinordekoek beren artean erantzungo dute zorraren ordainketaren artean Esto significa que si una persona (un autónomo, un empresario…) tiene una deuda con la Seguridad Social (por no haber hecho frente a sus cotizaciones, a las de sus empleados, etc.) y en el momento de fallecer no la ha abonado, serán sus herederos los encargados de hacerlo.
|
|
Titularrak Espainiako lurraldean bizi diren pertsona fisikoak badira eta jarduera ekonomiko bat garatzen badute eta beren kontabilitatea Merkataritza Kodean xedatutakoaren arabera eramaten badute, eta kontuetako informazioa beren zenbakiaren, kreditu erakundearen eta irekita dauden sukurtsalaren arabera erregistratuta badago. Egoitza Espainian
|
duten
pertsona fisikoen, juridikoen eta gainerako entitateen kontuak, Espainian helbideratutako kreditu erakundeetan atzerrian irekita badaude. Salbuespen hori gertatzen da, baldin eta kontu horiek titularrek aitortu behar badituzte, uztailaren 27ko 1065/ 2007 Errege Dekretuaren 37 artikuluan aurreikusitakoaren arabera, betiere kontua kokatuta dagoen herrialdeko araudiaren arabera deklaratu badira.
|
|
Titularrak pertsona juridikoak eta Espainiako lurraldean egoitza duten gainerako entitateak direnean, edo Espainian egoiliarrak ez direnen establezimendu iraunkorrak direnean, beren kontabilitatean indibidualki eta modu egokian identifikatuak badira ondasunak. Ondasun higiezinak lurralde espainiarrean egoitza
|
duten
pertsona fisikoen jabetzakoak badira eta jarduera ekonomiko bat garatzen badute eta kontabilitatea badute, Merkataritza Kodearekin bat etorriz, eta kontabilitate agiri indibidualizatuak eta ondo identifikatuak erregistratuta badaude.
|
2014
|
|
Batzuen eta besteen motibazioa berdina da: dirua azkar lortzea. Likidezia urgentea behar
|
duten
pertsona fisikoek eta enpresa txiki eta ertainetako autonomo edo enpresaburu batzuek dute horretarako aukera. Azalpena, sektoreko zuzendari batek dioen bezala, honetan datza:
|
2015
|
|
Abenduaren 22an, Gabonetako loteriaren zozketa egin ondoren, Gordoko irabazleek kopuru hori jasoko dute. Baina ez osorik, %20ko atxikipena aplikatu behar
|
baitute
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ). 2012 urtearen amaiera arte, zergak ordaindu behar zituzten, bai eskudirutan, bai komunikabide programen bidez edo zozketa bat antolatzen zuten enpresen programen bidez. Baina 2013an loteriako sarien gaineko zerga aplikatzen hasi zen eta, neurria aldi baterako zerbait zela iragarri bazen ere, aurten hirugarrena izango da dagoeneko 2.500 eurotik gorako sariek zergak ordaindu dituzte.
|
2016
|
|
a) Zerga eginbeharrak bete behar
|
dituzten
pertsona fisikoak edo juridikoak eta entitateak dira zergapekoak.
|
|
–Aduana zorra ordaindu behar
|
duten
pertsona fisikoak edo juridikoak eta entitateak, produktua inportatu den unean sortu bada zerga.
|
|
e) Inportazioak badira, aduana zerga ordaintzeko betebeharra
|
duten
pertsona fisikoek edo juridikoek eta entitateek ordaindu behar dute zerga.
|
2017
|
|
Zenbait baldintza beteta, erantzukizun mugatua
|
duen
pertsona fisikoa da, irabazi as moarekin jarduera ekonomikoa edo profesionala gauzatzen duena ohikotasunez, berak zuzenean, bere kontura eta beste pertsona baten zuzendaritza eta antolaketa eremutik kanpo, eduki edo ez besteren konturako langileak.
|
|
Eskubidea edo interes legitimoa
|
duten
pertsona fisikoak edo juridikoak.
|
|
Pertsona batek eskubideak eta betebeharrak erabiltzeko edo gauzatzeko duen aukera da. Adminis trazio publikoen aurrean jarduteko gaitasuna honako hauek izango dute: Arau zibilen arabera jarduteko gaitasuna
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoek.Adingabeek, beren eskubideez baliatzeko eta interesen alde egiteko, ordenamendu juridikoaren arabera hori gurasorik edo tutorerik gabe egin dezaketen kasuetan (jarduteko gaitasun zibila). Adibidez, ikasle adingabe batek botoa eman dezake ikastetxe bateko eskola kontseiluko hautes kundeetan.
|
|
Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergak (PFEZ) izan lukeharmonizatu litzatekeen hirugarren zerga. Zerga horren subjektuak sarreraapal eta erdi mailakoak
|
dituzten
pertsona fisikoak dira, eta haien aitorpena atxikitadago jarduera gauzatzen duten herrialdeetan; azken finean, haiek ordaindutakoPFEZaren bidez lortuko da sarrera publikoen zati handi bat, garrantzitsuena ezbada. Bien bitartean, sarrera handienak dituzten pertsona fisikoak, aberatsak alegia, beren errentak desbideratzeko lanabes ugari dituzte, ezagunenak SICAVak direlarik.Finantza lanabes horien bidez, berorien jabeek saihesten dute ogasun publikoaridagokien zerga kopurua ordaintzea.
|
|
Zerga horren subjektuak sarreraapal eta erdi mailakoak dituzten pertsona fisikoak dira, eta haien aitorpena atxikitadago jarduera gauzatzen duten herrialdeetan; azken finean, haiek ordaindutakoPFEZaren bidez lortuko da sarrera publikoen zati handi bat, garrantzitsuena ezbada. Bien bitartean, sarrera handienak
|
dituzten
pertsona fisikoak, aberatsak alegia, beren errentak desbideratzeko lanabes ugari dituzte, ezagunenak SICAVak direlarik.Finantza lanabes horien bidez, berorien jabeek saihesten dute ogasun publikoaridagokien zerga kopurua ordaintzea. Lanabes berezi horiek eratzen ere Luxenburgoherrialde trebea da eta paradisu fiskal gisa funtzionatzen du.
|
2018
|
|
Izan ere, adin mugak urratu egiten du Euskadiko Kirol Federazioen 16/ 2006 dekretuaren 41 artikulua. Horren arabera," lehiaketek irekiak izan dute lizentzia
|
duten
pertsona fisiko eta juridiko guztientzat, inolako bereizketarik onartu gabe".
|
2019
|
|
1 Kontuak atzerrian Atzerriko herrialde batean kontuak dituztenek jakin behar
|
dute
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan (PFEZ) «mundu mailan lortzen diren etekin eta irabaziengatik tributatu behar dela, sorkuntza herrialdea edozein dela ere», azaldu du Fernando Jiménezek, Aureko bazkide fiskalak. Etekina beste herrialde batean ere zergapetzen bada, «muga batzuekin aplika daiteke, muga jakin batzuekin, PFEzaren kuotan nazioarteko ezarpen bikoitzagatiko kenkaria, zergapetze bikoitz hori ezabatzeko edo arintzeko», gehitzen du.
|
2021
|
|
dirua azkar lortzea. Likidezia urgentea behar
|
duten
pertsona fisikoek, autonomo batzuek edo enpresa txiki eta ertainetako enpresaburu batzuek egiten dute hori. Horren azalpena, sektoreko zuzendari batek adierazten duen bezala, enpresaburu txiki eta ertaina da garai hauetan zailtasun gehien dituena:
|
|
Diru-laguntza Elgoibarren lantokia
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoek, sozietate zibilek eta elkarteek jaso ahal izango dute, betiere DLOren 13.2 artikuluan ezartzen diren debekuetatik bat bera ere ez badute. Kontratuko diren pertsonek Elgoibarren erroldatuta egon dute, gutxienez 2020ko urtarrilaren 1etik, langabezian eta Lanbiden enplegu eskatzaile gisa izena emanda egon dute.
|
2022
|
|
Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren ‘Krisi ekonomikoaren ondorioak organo judizialetan’ txostenaren arabera. Guztira, 10.006 enpresa jarduerarik ez
|
duten
pertsona fisikoek aurkeztutako lehiaketei dagozkie. Lehiatzaile horiek% 45,6ko hazkundea izan dute 2020 urtearen aldean, eta% 96,7koa 2019 urtearen aldean.Gainerakoak pertsona juridikoak (5.374) eta pertsona fisiko enpresariak (3.512) dira.
|
|
Joan den urtearen amaieran, doktoretza prestatzen ari zen ikerlari talde batek jakin zuen Arabari, Bizkaiari eta Gipuzkoari eragiten dien 33/ 2013 foru arauaren arabera ez
|
zutela
pertsona fisikoen errentaren gaineko zerga (PFEZ) ordaindu beharrik. Ikerlariek horren berri izan zutenean, erreklamazioak jarri zituzten hiru lurraldeetako ogasunetan, bederatzi urtez PFEZa ordaindu zutelako.
|
2023
|
|
Bigarren arau haustea, ostera, jarduera ekonomikorik egiten ez
|
duten
pertsona fisikoek egoitza fiskala zein den edo haren aldaketarik egon den jakinarazteko eginbeharra ez betetzea da. Jarduera ekonomikorik eginez gero, arau haustea izango litzateke errolda aitorpena ez aurkezteagatik eta goian aipatu bezala zigortuko litzateke.
|
|
(e) Gaiaren inguruan zuzeneko interesa
|
duen
pertsona fisiko edo juridikoarekin zerbitzu harremanak dituztenean, edo azken bi urteetan, edozein inguruabar edo tokitan, edozein motatako lanbide zerbitzuak eman dizkiotenean pertsona fisiko edo juridiko horri.
|