2004
|
|
Hori dela eta, Alemaniako agintari eskudunek, kasu honetan, Ipar Renania Westfaliako Landaren Elikadura eta Ehizarako Lurralde Bulegoak, zehaztu zuten 1991n enpresak ezin zuela Alemaniara inportatu. Denkavit sozietateak, 1993an, aitorpen ekintza bat jarri zuen abian gai horren gainean eskumena
|
duen
administrazio organoaren aurrean, Alemanian inportatzeko eta Estatu horretan produktua libreki merkaturatzeko zilegitzat jo zedin eskatzeko, Herbehereetan baimenduta zegoen bitaminaren edukiarekin, eta beste pentsu batzuekin nahasteko erabiltzen zen, batetik zazpirako proportzioan, eta hori guztia, tratamendu askearen printzipioaren babesean. Demanda ezetsi egin zen, eta erabaki horren aurka gora jotzeko errekurtsoa jarri zen, errekurtsoa onetsi zuen organo gorenaren aurrean.
|
2006
|
|
Datu pertsonalak lagatzea eta, hala badagokio, hirugarren herrialdeei aurreikusten zaizkien datu transferentziak. Fitxategiaren ardura
|
duten
administrazioetako organoak. Sartzeko, zuzentzeko, ezabatzeko eta aurka egiteko eskubideak erabil daitezkeen zerbitzuak edo unitateak.
|
2007
|
|
Espediente zehatzailearen izapideak egiteko ardura
|
duten
administrazio organo eskudunek kasuan kasuko proposamena egingo diote agintari ebazleari.
|
|
Herritarren kexetan ez ezik, hedabideetan zabaldu diren albisteetan ere oinarritu da Arartekoa salaketa horretarako, Telekomunikazioen Merkatuko Batzorde Nazionalak egiaztatu baitu “Espainian banda zabalaren hazkunde eskasa (Internet ADSL) ”. “ADSL lineen erabilera ahalik eta herritar gehienengana zabaltzea gai horretan eskumena
|
duten
administrazio organoek eta merkatuan dauden operadoreek hasitako eginkizuna izan behar da”, baina kexek eta berriek Arartekoari pentsarazten diote “ez direla horretarako beharrezko elementuak jartzen ari”. Enrique Múgicak zuzendutako erakundeak Gobernuari galdetu dio ea ADSL bidezko Interneteko konexioa zerbitzu unibertsaltzat hartuko duen, eta oraindik ez du erantzunik jaso.
|
2008
|
|
Kontuak gordailutzean, elkarrekiko berme sozietateek urtero aurkeztu behar
|
dute
administrazio organoak emandako ziurtagiria Merkataritzako Erregistroan; ziurtagiri horrek sinadura legitimatuak izan behar ditu, eta bertan aipatuko da zein den sozietate kapitalaren benetako zenbatekoa, ekitaldia ixtean. Erregistroan kontuak noiz aurkeztu eta ziurtagiria, gehienez, hilabete lehenago egin daiteke.
|
|
Kontuak gordailutzean, ondasun higigarrietako inbertsio sozietateek, kapital aldakorrekoak direnek, urtero aurkeztu behar
|
dute
administrazio organoak emandako ziurtagiria Merkataritzako Erregistroan; ziurtagiri horrek izan behar ditu notarioak legitimatutako sinadurak, eta bertan aipatuko da zein den sozietate kapitalaren benetako zenbatekoa, ekitaldia ixtean. Erregistroan kontuak noiz aurkeztu eta ziurtagiria, gehienez, hilabete lehenago egin daiteke.
|
|
Kontsultak erantzuteko eskumena, berriz, honakoei dagokie: tributu xedapenak sortu, proposatu edo interpretatzeko ekimena
|
duten
Administrazio organoei.
|
2011
|
|
Datuak egiaztatzeko eta ikuskatzeko prozedura hasten denean. Hala ere, erreklamazio ekonomiko administratiboko errekurtsoa aurkez daiteke, erreklamatu beharreko egintza eman
|
duen
administrazio organoari zuzendua. Epea hilabetekoa da, inpugnatutako egintza jakinarazi eta biharamunetik hasita.
|
2012
|
|
Eskari bat edo gehiago biltzen dituen dokumentua da. Eskaerak jomugan
|
duen
administrazio organoak jardutea sustatzeko helburua dute eskari horiek, betiere eskatzaileak, eskubide subjektibo batean edo interes legitimo batean oinarrituta, adierazitako nahia edo nahiak betetzeko.
|
|
Idazkiaren edukian inpugnatzen den egintza agertu behar da. Horretarako, egintza eman
|
duen
administrazio organoa, espediente zenbakia eta zenbatekoa aipatu behar dira. Azkenik, alegazioak eta frogak jaso eta epaimahaiak azter ditzan egokitzat jotzen diren agiriak aurkeztu dira.
|
2017
|
|
Egintza eta xedapenak aurkaratzeko prozeduretan (administrazio errekurtsoak), isiltasunak balio ezeslea izango duen horietan. Hala eta guztiz ere, gora jotzeko errekurtsoa epea igarotzeagatik eskaera bat administrazio isiltasunez ezetsi iza naren aurka jarria bada, baietsitzat joko da ebazpen epea heldutakoan eskumena
|
duen
administrazio organoak errekurtsoari buruzko ebazpen espresua eman eta jakinarazi ezean.
|
|
Gora jotzeko errekurtsoa epea igarotzeagatik eskaera bat administrazio isiltasunez ezetsi izanaren aurka jarria bada, baietsitzat joko da ebazpen epea heldutakoan eskumena
|
duen
administrazio organoak ebazpen espresua eman eta jakinarazi ezean.
|
|
– Hierarkian goragokorik ez
|
duten
administrazio organoen ebazpenek, baldin eta legeren batean aurkakorik ezartzen ez bada.
|
2023
|
|
" kontrolatutako erakundearen barneko antolakuntzan eta egituraketan sarturik dagoen organo batek gauzatzen duenean, kontrolatzen duenaren eta kontrolaren objektua den pertsonaren artean mendetasun organikoa dagoenean..." 242 Barneko kontrol hori legalitate kontrola da, bai, baina ez bakarrik. Toki administrazioetan lan egiteko nazio gaitasuna izaera duten toki administrazioetako funtzionario horiek gauzatzen duten kontrolak, egintzen gaineko aurretiazko legalitate kontrola izateaz gain, bestelako izaera ere izan dezake, zein eta denbora tarte jakin batean erabakitzeko ahalmena
|
duten
administrazio organoek hartzen dituzten erabakien inguruko eraginkortasun kontrola243 Esanahi horretan APArisi Aparisik esaten duenari jarraituz, barneko kontrolaren inguruan hurrengoa adieraz daiteke: Barneko kontrolak kontu hartze funtzioaren artean eta kontrol finantzarioaren artean bereizten du.
|