Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.058

2000
‎. Estreinaldia martxo aldera egitea espero dute estatu osoan; Euskal Herrikoa baina, bereziki zainduko dute. Horren harira, euskarazko bertsioa ere izango du, Txemi Arratibel ataundarrak egina.
‎Hauek trantsizio berri bat gauzatu nahi zutela esan ziguten; instituzioetan parte hartuz. ETA eta bere ingurua ohartu zen ezin zuela estatua garaitu. Orain, estrategia horretatik irten beharrean dabiltza.
‎Egia da. Sozialistok argitasun gehiagoz zehaztu behar dugu estatu eredua. Batez ere, gure estatuaren ideia ongi komunikatu behar dugu, herritarrek ezagut dezaten guk zer ulertzen dugun estatu nazionalanitzaren ideiaz.
‎Hortik aurrera, lasaitasunarekin lan egin nezakeela ohartu nintzen, baina ez zen aldaketarik gertatu, nik ez nuelako nahi izan. Ez dut luzemetrai bat egin nahi, ez dut Estatu Batuetara joan nahi, ez dut enpresa handi batean lan egin nahi... horregatik, ez dut Goya gehiagorik nahi. Asko dira zinean aritu nahi dutenak baina nik laburrak egitea da dudan helburu bakarra eta ikasten jarraitzea.
‎Europa instituzionala nahiz soziala erabakiko da Nizan. Biziki garrantzitsua da Miarritzeko kontragailurran azaltzea zein Europa eraiki nahi duten estatuetatik. Abenduko gailurra berant izan liteke erreakzionatzeko.
‎Azaroan behikiaren salmenta %30 jaitsi zen. Kate honek 38 saltoki ditu estatuan. Berean da salmenta gutxienik apaldu eta Iparraldeko erosleek badute zerikusia honetan.
‎Astekari honen argitalpen elkarteak, Les Editionsde la Semainek, La Semaine des Landes eta La Semaine des Pyrenees ere sortu zituen.Astekari honek hamabost pertsona darabiltza eta tokian tokiko korrespondentzia sarenahiko sendo batez, jada etekinak ateratzen ari da. Azken hamarkada osoan ikusi ahalizan dugu estatuko lurralde osoan asteko prentsaren garapen fenomeno hau enpresaertainen itxurapean (10 eta 49 langile bitartekoak). Tokiko Asteroko Prentsaren (Presse Hebdomadaire Locale) arrakastak laster batean erakarri zituen EskualdekoEguneroko Prentsaren (Presse Quotidienne Regionale) gutiziak, lehia guztiakdesagerrarazteaz eta bere jarduera sektoreak dibertsifikatzeaz arrangura zirelako, irakurleriaren pilaketa eta higadurari hobeto aurre egiteko.
‎gure herria, inperioen hondar hauen aldean, konstituzionalismoaren proiektu politikoa berme osoz aurrera eraman dezakeensubjektu politikoa delako. Argi geratzen ari baita, gatazka nazionalak bere baitanmantentzen dituzten estatuek nekez gaindi ditzaketela zuzenbidearen filosofiarenazpian erortzen diren teoria nagusiak eraikitzeko erabiltzen diren irizpideak. Egitura (beraz, konstrukto) politiko hauek ez baitaude citizenship delakoan oinarriturik.
‎Bitxia bada ere, beren identitatearen alde barruko eta kanpoko sustapen sutsuaegiten duten estatuek, aldi berean,, nazionalismo zimeldutzat, jotzen dituzte estatugabekoek berenak babesteko egiten dituzten ahaleginak.
‎Joseba Permach (EH): Aurrez aurre ditugun estatuekin, nahiko gauza zailada hori. Dena den, gure ustez, horrelako prozesu batek ez dauka atzerapausorik.Garai batean euskal herritar askok esan zuten Euskal Herrian zeuden eskola nazionalak ez zituztela begi onez ikusten, eta beren ikastola propioak antolatu zituzten.Urteak pasatu dira, eta marko arrotz batetik datozen erakundeek subentzionatu egiten dituzte ikastolak gaur egun. Bide praktikoen bitartez ematen diren pausoak, berehorretan gelditzen dira.
‎Herritartasuna bi mailatan finkatzen da: maila ekonomikoan, herritar bakoitzak baditu Estatuarekiko betebeharrak (zerga kontuak) etaeskubideak ere (Estatutik jaso ohi den gizarte asegurantza, hezkuntza, bideak etahorrelakoak). Herritartasunaren bigarren dimentsioa politikoa da; alegia, norberakomunitate baten partaide sentitzen da eta hori hauteskundeen bitartez gauzatzendu.
‎deitua moldatu zen, M. Cabanellas Jenerala buru zuela. Franco-k ez zuen Estatu Gobernuen Gidaritza 1936ko urriaren1ean baizik hartu, eta artean ere Gobernu Taldea ez zen Gobernu,. Junta Tecnica delEstado, zeritzan bat baino (Sole Tura 1971:
‎Halaber, etniak noraezekoa du nazioaren sostengua, abertzaletasunarenbarne kohesiorik gabe historian barrena datorren oinarri etnokulturalak nazionalismoaren aroan zer eginik ez daukalako. Eta, azkenik, baina ez azken, nazioak behar beharrezkoa du estatuaren sostengua, nazio identitatearen elementuak gizarte harremanen sarean Estatuaren esku bakarrik dauden botere eskumenei esker hezurmamitzen direlako.
‎Hemen koka genitzakeen nazioek egoera bereziari egin diote aurre: alde batetik, besteek ez bezala, ez dute Estaturik eta, beraz, ezta honek martxan jartzen duen Hobsbawn ek aipatutako ingeniaritza ideologikoa ere; bestalde, Estatu horien barruan sortzen diren heinean, Estatu nazioak irensten duen nazioak etsai nagusia izango du Estatua, hil ala biziko borrokan, nazio batek (Estatu nazioak alegia) bestea ukatzen baitu22 Beste era batera esanda, eta hezkuntzaren arloan kokaturik, Estaturik ez duen nazio...
‎eta, bestetik gutxiengoen nazionalismoa, askapen politikoa eta kulturalaren alde borrokatzen direnak? (askapen nazionala nahi duten horiek lirateke benetako mugimendu nazionalistak; baina horietako batzuek ez dute Estatu berri bat sortu nahi, eta, beraz, sailkapena motz geratuko litzateke).
‎Zeregin honetan, berehala antzeman daitekeen bezala, irakasleriak duen protagonismoa begien bistakoa da. Alde honetatik, Guizot legea abiapuntutzat har daitekeelarik, XIX. mendean irakasleriari buruzko legediaren bilakaerak erakusten du, irakasleak duen Estatuarekiko identitatea nola sortu eta eraiki den. Estatuak hori gauzatzeko duen asmoak, bat egiten du zuzenean lanbide horren lan baldintzen hobetzearekin; eta hori egia bihur dadin, Estatuak ahalegin guztiak egingo ditu.
‎Azken finean, modernizatze prozesuak berekin dakarren aldaketak kultur identitatearen oinarrietan eragin nabarmena izan behar duela pentsatu behar da55, eta, lehen ikusi dugun legez, kultur identitatea funtsezko zutabea dugu Estatu Nazioa eraikitzerakoan (dakigun bezala, hizkuntzaren eta kulturaren batasunek Estatuaren jarduera errazten dute; eta ez dagoenean, helburu bilakatzen dira). Beharbada, adibide batek hori ulertzeko errazbidea eskainiko digu.
‎Hala ere, eta hemen dator arazoaren kakoa, frantsesak bazuen Estatua, eta frantsesa Estatu horren, hizkuntza nazionala, zen hain zuzen.
‎Izan ere, oso gatazkatsua izan zen epealdi hartan, Estatu liberala ezarri zen. Egia da, lehenengo urteek ez zutela Estatu absolutuaren politikaren aldetik funtsezko aldaketarik ekarri, baina, esan dugunez, aurrera aterako ziren administrazio mailako erreformak liberalen politika boterea lortu bezain pronto erraztuko zuten pausotzat hartu behar dira. Hezkuntzaren arloari dagokionez, hezkuntza sistemak hurrengo urteetan bizi izan zuen nolabaiteko modernizatzea mota honetako izan zela esan daiteke:
‎Gure iritziz, hemen azpimarratu litzatekeen errealitatea honako hau dugu: aipatutako ezaugarriak zituen Estatuak, kontrolaturiko sarearen sorrerari ekin nahi zion, sare hori guztiz funtsezkoa zelarik,, batasun nazionala, gauzatzeko oinarrizkoa zen Estatuaren praxi politikoaren isla zen neurrian.
‎Eta zein da adoktrinatzaile zeregina bete nahi duen Estatuaren helburu politikoa?: Labur esanda, Antzinako Erregimenarekiko lotura hautsi eta Estatu berria eraikitzea.
‎Ez diogu zuzenean heldu, garai honetan (mende osoan esango genuke) nagusienetarikoa izan zen irakaskuntza askatasunaren arazoari, baina honekin lotura estua zuen Estatuaren aldetik bultzatzen ari zen hezkuntza alorreko monopolioaren gaia islatzen saiatu gara. Azken finean, irakaskuntza askatasunaren arazoa nahitaez hezkuntza sistema nazionalaren eraikitze prozesuak osatzen zuen testuinguruan ulertu behar dela uste dugu.
‎Ez dugu uste, eta hemen bat egiten dugu Gellner ekin Kedourie k dioenaren aurka, nazionalismoak nazionalismo espainiarrak kasu honetan (edota Estatuaren nazionalismoak, nahi izanez gero) homogeneitate hori inposatzen zuenik. Aldiz, gure iritziz, homogeneitearena gizarte berri hori eraikitzeko nahiak zekarren edo sortzen zuen beharra zen; baina homogeneitate horrek nazionalismo moduan azalduz bukatu zuen, nazioarena baitzen modernotze prozesuan behar zuen Estatu motaren Estatu Nazioa zutabe ideologiko legitimatzaile nagusia. Zentzu horretan, zentralizatu eta uniformea zen hezkuntza sistema nazionalak funtsezko zeregina bete zuen, erabat monolitikoa zen hezkuntza sistemak ahalbideratu baitzituen gizarte modernoaren eraikitze baldintzak.
‎Urtarrilean, egunero, batez beste, 29.286 lagunek bisitatzen zuten on line gune hau. Horrek esan nahi du Estatu espainiarrean gehien bisitatua izan den hirugarrena izan dela, El Pais Digital eta El Mundo ren atzetik. Egunkari digital honek paperezko euskarrian erabiliko den informazioa ere sortzen du.
‎Lizentziatura ikasketak bost urte besterik ez baditu Estatu espainiarrean, begi bistakoa da gure lanean espeBiblinleka zializazio ezberdinek ekarri dituzten onurak. Horrela, zentroen kudeaketan, dokumentazio espezialduan, informazioaren teknologian, erakundeetako dokumentazioaren kudeaketan, ikerketan eta irakaskuntzan bereziki formatutako profesionalak gehitu ditugu gure lanean.
‎Ebatzi beharra dago, edozein modutan bada ere, auzia bukatu beharra baitago. Alderdiak euren artean adostasun batera iristeko gauza ez badira, zer egin behar du Estatuak. Gai guztietarako legeak ematea ezina dela eta, alderdioi eskaini egiten die magistratu publikoa, halako arbitro ongitsu eta alderdigabea; horren ebatziak eragozten du haien arteko borroka eta onuragarriago gertatzen zaie alderdiei ebatzi hori auzi luzexka baino, horren ondorioak eta bukaerak aurreikustezinak baitira.
2001
‎lokal interesgarriak ditugu, estudio onak, diskoetxeek badakite mugitzen... Euskal musika independientea da, ez dugu estatu frantses eta espainiarraren inolako menpekotasunik. Arazorik handienak bi estatu hauetan dauzkagu, baina hortik kanpo argi eta garbi euskaldun onartzen gaituzte.
‎Suerte handi bat izan da, ni ez nintzen sekula horren bila joan. Los Angelesko casting agentzia batek 5 pertsona jarriak zituen estatu osoa arakatzen, AT&T; telefono konpainiak bere iragarkirako nahi zuen jiteko gizona bilatzeko. 267 elkarrizketa eginak zituzten ordurako, tartean Hollywoodeko aktoreei ere bai, eta ez zuten oraindik gizon hori harrapatzen.
‎Hala eta guztiz ere, Hagako Ituna sinatu ez duen estatu batean egin delako, nazioarteko adopzioa soila bada ere, Erregistro Zibilean inskribatu behar ote da umea?
‎Begietako kolore gogokoena nahiko bat etorri ohi da norberak duenarekin; hala ere, gizonezkoek emakumeak begi urdinak izatea nahiago duela uste dute estatuko emakume gehienek.
‎‘Ez duzu Estatu Batuetara etorri nahi? ’ galdetuko du ofizialak bere urre armazoiko betaurrekoak erantziz. ‘Harrigarria da, latino guztiek nahi dute Estatu Batuetara etorri... ’
‎‘Ez duzu Estatu Batuetara etorri nahi? ’ galdetuko du ofizialak bere urre armazoiko betaurrekoak erantziz. ‘Harrigarria da, latino guztiek nahi dute Estatu Batuetara etorri... ’
‎Baina egia horrek hain egiazko ez den beste puntua zeraman ondotik: etsai dugu Estatua, besteak ditugu, beraz, lagun eta laguntzaile. Hori, salbuespen guztiak salbu, gezurra zela, ordea, guztiok dakigu, bai haurrek, bai gurasoek:
‎Hirugarrenik, egunkarien hedakuntza maila oso apala duen Estatu honetan, irudiari eta" informazio multzoaren" aniztasunari erreparatu zien bereziki enpresak, informazioa  ren kalitatea alde batera utzirik, irakurle gehiago irabaziko bazuen. Azkenaldi honetan, %3, 5 gehiago saltzen da egunoroko prentsa.
‎Esan bezala, hizkuntza gutxituen gaineko eskumenak dituzten estatuek ez dute berebiziko kemenik jartzen eta ez dira zinez inplikatzen hizkuntza horien alde; ez orain artekoan, ezta aurrera begirako asmotan ere. Horregatik, Hizkuntzen Europako Egunean hartutako jarrera geldoa da haien axolagabekeriaren adierazlerik hoberena.
2002
‎Zerrenda luzeegia, zalantzarik gabe, bere kontu eta kemenaren fruitu bakarrik izateko. Izebergaren gailurra da Garzon, eta ur azpian dira haren jarduera xaxatu eta laudoriotu duten Estatuaren hainbat esparru, horien artean PPren Gobernua nagusi. Baina bere instrukzioak, halaber, etenbako danbatekoak jaso ditu Entzutegi Nazionaleko 4 Salaren aldetik eta bere jarduna eta protagonismoa gero eta zalantzazkoagoa da justizia administrazioaren zenbait guneren begietara.
‎Alde batetik, ekonomian eta nazioartean, zalantza eta duda muda etengabea; beste aldetik, ekonomiaren beraren galgatzea edo atzeraldia. Ordurako aurreikusia zuten Estatu Batuek, hemengo enpresen bezero garrantzitsuenetakoak, %32 gutxiago kontsumituko zuela 2002 urtean, eta egitate horrek gogor erasango ziela. Orain, denboraren joanean, frogatzen ari dira orduko aurreikuspenak, hau da, askoz gutxiago ari dira saltzen hango merkatuan (hemengo sektoreko esportazioen %9 egiten zuten oraintsu arte).
‎Alegia, galdera hau da: ba al dute estatuek petroliontzidia epe laburrean berritu ahal izateko ahalmen ekonomikorik. Ez, ikusten ari denez.
‎Bigarren egoitza erostea ere geroz eta ohikoago bihurtzen ari da (Espainia da, proportzioz, horrelakoak gehien dituen estatu europarra): Espainiako Estatistika Institutuak eginiko azken zentsuak adierazten duenez, bigarren egoitzakotzat 2 milioi etxebizitza baino gehiago daude inskribaturik.
‎c) Bestalde, BEZaren doikuntzengatik diru kopuruen transferentzia batzukegiten ditu Estatuak bi erkidegoetan. Aduanetako BEZaren kasuanadibidez, Estatuak biltzen ditu zergak, baina horien parte bat EAEri etaNFEari dagokienez, doikuntzak egin behar izaten dituzte.
‎Gaur ez da estatu bat aldarrikatzea historiaren atzetik ibiltzea. Estatu berri bat, izatekotan, iraganekoa eta gainditua zukeen historian oinarriak dituzten estatuei egingo litzaiekeen trabatxoa da. Edo gaur egungo Europar Batasunari, estatu nazio independenteen Europari.
‎Izan ere, gobernabilitate kontzentzuatua axioma nagusitzat duten gizarteetan, errepresentazio demokratikoa bera ere, gehiegizkoa? izanik, jendearen kontrola helburu (1) eta politikaren monopolioa bitarteko (2) ditu Estatuak (bortizkeria behar denean soilik erabiltzen da, Francoren azken faseetan sortutako, gutxieneko bortxaren ideia, kasu), gizartetik jaio daitekeena kaltegarritzat joz.
‎...stela gura baldin badute, ez dute zertan euskarazko kultura kontsumitu Euskal Herrian bizitzeko (ez bakarrik gazte lania eta frantsesa hor daudelako, ezpada arabieraz ere bizi daitezkeelako Euskal Herrian bertan, Herri Arabiarretako hedabide erraldoien jaurtipen kulturalei esker, eta, horrela, beste kolektibo batzuk ingelesez, errusieraz, nahiz italieraz bizi daitezke, hizkuntza horiek ofizialtzat dituzten estatuetan fisikoki bizi gabe?).
‎Berez, eremu urriko hizkuntzak estatu hizkuntza ez direnak edo gehientsuenak dira. Hala ere, atal honetara ekarri gura izan dira, familia linguistiko berekoak izanik, onarpen ofizialik ez duten estatu hizkuntzen kide diren horiek, zeintzuek lurralde eta eremu txikietan erabiltzen baitira. Frantziako kasua paradigmatikoa da.
‎Ikuspuntu orokor horretatik abiatuta, funtzionalistek aspaldi idatzia dute estatu autoritarioetako hedabideak gizarte osoaren kontrolerako erreminta eta instrumentu zuzenak direla.
‎Elite tradizionalak dira estatu erakundeetan ondoen kokatutako elementuak, eta horiek diktatzen dituzte legeak eta arauak denentzat, gizarte komunikazio publikoarentzat zein pribatuarentzat. Araudi orokorra errespetatzen ez dutenen kontra, zigor neurriak ezarten dituzte estatuek eta administrazioek. Estatuek eta administrazioek diote zein diren joko zelaiko araubide nagusiak.
‎Margot Wallstrom Europako Ingurumen komisarioak G8aren bileraren azken prentsaurrekoan esan zuen tristea izango litzatekeela Kanadak Protokoloari atxikitzea ez onartzea. Emisioen deskontua Dirudienez, Kanadak EBren kontzesio garrantzitsuak lortu zituen bere basoetako karbono dioxidoa (CO2) xurgatzeko paperari dagokionez, Protokoloa betetzeko, orain nahi du Estatu Batuetara egiten dituen energia esportazioek ere emisioak deskontatzea. Wallstromen arabera, proposamen berri horrek erabat aldatuko luke Protokolo osoa, eta, beraz, ez da onargarria.
‎Elikagaien kontrolari dagokionez, azkena martxoaren 4koa da. “Batzordearen Gomendioa” figura juridikoa du estatu kideentzat, eta kontrol errepikatuak egitera eta hautematen dituzten irregulartasunen berri ematera bultzatzen ditu. Zerrenda honetan, giza kontsumorako elikagaiak eta arreta gehien jarri behar zaien pentsuen osagaiak laburbiltzen dira:
‎Paradoxikoki, gure ustez, hezkuntzaren erpin horretan aurki dezakegu euskaldunokirtenbidetariko bat, gradu osteko titulazioetan alegia. Batetik, malguagoak dira ez baitute Estatuaren galbahetik igaro behar; bestetik, dauzkagun formazio beharrei eurei erantzuteko propio diseinaturik izan daitezke. Edozein unibertsitatek eskain ditzake titulazio horiek.
‎– Uste duzu Estatu Batuek Espainiako erregimena sostengatuko dutela?
2003
‎Finean, «bai» edo «ez» baten artean deliberatzen baita. Ez badugu estatua eta honen administrazioa gure alde, Iparraldean behintzat, zaila izanen dugu. Horregatik ni ez naiz batere motibatua.
‎Hori egiteak Espainiako Estatuari desafio zuzen bat egitea esan nahi du. Zuk uste duzu Estatuak permitituko duela. Nik firmatzen dut, nik gustura egingo nuke, baina...
‎Gizarte batek estatua galtzen duenean, Liberian ikusi dugun bezala, liskar eta hilketa izugarriak gertatzen dira. Ez dut estaturik gabeko gerorik ikusten, nahiz eta estatuak gero eta egokitzapen gehiago behar izan, ez dut beste biderik ikusten. Estatuaren ondoan erakunde publikoek botere gehiago hartu behar dutela?
‎Ez dugu hori guk bakarrik eskatzen. Jabetu behar dugu estatu eraso batean aurrean gaudela eta horrek estatu defentsak, estatu estrategiak eskatzen dituela. Badakit zaila dela, baina modu bat bideratu eta egituratu behar da berriro gerta ez dadin.
‎Frantziako Iraultza hastean, Lapurdiko foruak alferrik babestu ondoren, euskal departamendu baten alde agertu ziren Uztaritzeko Garat bi anaiak. Haiekin ados zeuden gure beste hamar deputatuak, iparraldeko hiru lurraldeetatik bakoitzak lau ordezkari baitzituen Estatu Orokorretan: beraz denetara hamabi hautetsi.
‎Aberri bezala bizi dena estatu bezala garatzea, bidezko aukeretako bat da, baina ez da derrigorrezkoa, batik bat «plurinazionalak» diren gizarteetan. Dena den, horrelako gizarte batetako ardura politikoa duen estatuak, gizartekide den denen aukera nazionalei dagozkien eskubideak zaindu lituzke, gizabidez jokatzekotan.
‎ETAren indarkeriazko jarduerak ibilbide hori oztopatzen du, bortxakeriaz erasotzen baitu Euskal Herriaren politikagintza, nahiz eta Euskal Herriak bere kontra atera duen hitza behin eta berriz. Euskal Herrian bidezkoa izan nahi duen estatuak beti hartu du kontuan, ezin duela jokatu nazionalki gizarte homogeneoa eta bateratua bailitzan. Eta horrelako homogeneizazioa lortzeko estatuaren indarra erabiltzea ere »edozein delarik ere erabiltzailea» indarkeriazko jokabidea onartzea da.
‎Europako Batzordeak plazaratutako datuen arabera, Espainia da Europar Batasunean arrantzan lanpostu gehien (132.631) dituen estatua.
‎Eta galdegin geniolarik zorioneko bere Europa berri hartan zer bilakatuko ziren estatuen arteko mugak, ihardetsi zigun: Historiak utzi zauriak dituzue estatu muga horiek, baina, denborarekin sendatuko dira zauri horiek ere.
‎Orduz geroz, badakigu zein zaila den beren subiranotasuna kostarik kosta zaindu nahi duten estatu handi ala tipien eragozpenak gainditzea. Bizkitartean, aitzinamendu ohargarriak egin dira iragan mende erdian, hala nola, Nazio Batuen Erakundeak onartu dituelarik 1966ko bi Hitzarmenak, edo aurten 2003ko uztailean lanean hasiko delarik Nazioarteko Gorte Penala.
‎Beste arazorik izan dezakegu ordea, bortizkeriak zer egiteko duen estatu barnean galdatzen badiogu gure buruari. Hausnarketak Bortizkeriaz (1907) idatzi zuen Georges Sorelek eta erran zuen izigarri ilun egon direla orain arte bortizkeriaren arazoak.
‎Merkantzien garraioari buruzko kontu horretan azpimarratzekoa da Italiak, Estatu espainiarrak12 eta Alemaniak linea mistoak dituzten arren Estatu frantsesakez duela halakorik, hots soilik bidaiarientzat egokitutakoa dago hauen AHT sarea.Horrek AHTaren sare espainiarrak merkantzien garraiorako izan dezakeenbaliagarritasuna izugarri mugatzen du, Iberia Penintsulatik kontinentera ateratzekoorduan abiadura handiko saretik at geratu bailitzateke.
‎Lortu nahi den adostasuna lortzeko, ezinbestekoa da lurzoru gehiago eskaintzea eta etxebizitza babestua sustatzea, liberalizazioaren eta esku hartze publikoaren arteko oreka ia utopikoa bilatzen den bitartean. Orain arte, Madrilen etxebizitzen arduradun nazionalen eta autonomikoen lehen goi bilera egin eta hilabetera, akordioa nahiko zaila da, alderdi garrantzitsuei dagokienez Gobernuak eta oposizioko lehen alderdiak funtsezko elementua baitute estatuko edozein konpromisotan. Lehenengoa merkatua liberalizatzea da, 1998an onartutako Lurzoruaren Legearen helburu nagusia.
‎Gehiegizko abiadurak ez du Estatua" puntu beltzetan" duen erantzukizunetik salbuesten, Gorenaren arabera.
‎Beraz, Espainian berariazko legeria duenez, “hartziduraren ondoren pasteurizatutako jogurta” izena “ezin hobeto” erabil daiteke. Horixe adierazi du gaur goizean Miguel Arias Cañete Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura ministroak, eta gogorarazi du Codex Alimentariuseko Batzordeak baimena ematen diela arau berezi bat duten estatu kideei arau hori mantentzen jarraitzeko. “Hori dela eta, Europar Batasuneko araudia aldatzen ez den bitartean, ez dugu aldatuko Espainiako legeria, Europar Batasuneko Zuzenbidearekin eta Codex ekin berarekin bat datorrena, zeinak aukera ematen baitu nekazaritzako legeria nazionalak edukitzeko, ezin baita gutxiago izan”, esan zuen Arias Cañetek.
‎Azkenik, ikertzaileek zehaztu dute Europako klimaren iragarpena bereziki zaila dela. Jakina da, adibidez, “El Niño” itsaslasterrak eragin erabakigarria duela Estatu Batuetako kliman, eta Golkoko itsaslasterrak Europako kliman duen eragina, berriz, askoz zailagoa dela frogatzea.
‎Egunotan prestatzen ari da hasieran aipatutako Fronte Popularreren bertsio berria, hain zuzen ere eta ironikoki, Popularrak –boterean hain sendo instalatu den eskuina, argibiderik behar duenarentzat Estatuko gobernutik kanporatzeko. Inkesta baikorrenetan ere, Mariano Raxoi-ren garaipena aurreikusten da Martxoak 7ko hauteskundeetan.
‎Ez dute Estatuen aurka oldartzeko arrazoirik?
‎Horregatik dut afera honen oinarria hain ongi ulertzen. Ez duzue Estatuei oldartzeko neholako arrazoirik beraz. Aitzakia soilak, menturaz?
‎Eskubide nagusiak zangopila  tzen dituzuenean. Estatuaren indarraren aitzinean baizik ez zarete plegatzen, horrela zuentzat Estatu arrotz zapaltzailea premiazkoa zaizue. Ondorioz, zuetariko inor ez da Estatutik kanpo izaten ahal.
‎Ez da inola ere erraza izanen, baina horixe da egin beharreko bidea Europan askatasuna eta elkarren arteko erre spetua nahi izanez gero. Estatuek barneko herri eta kulturenahotsei kasu egin behar diete, eta Batasunak, bere aldetik, prozesu bat bultzatu luke herriek Europari atxikipen zuzena erakusteko (desiratzen ez dituzten estatuen eragina saihestuz) eta folklorizatzeko zorian dauden kultura historikoek euren giza balioak berreskura ditzaten; eta gauza jakina da folklorizatzearen ondotik heriotza datorrela.
‎Hortaz, Zuzenbide kanonikoan ezin daitekeenez ezer egon erregela horren aurka, denbora gaiei buruzko lege kanonikoak printzipio horrekin bateratu behar dira; hori errazena da, haien aplikazioa gaingiroki aztertu ondoren. ..., edota erlijioa, zina, konbentzioen erabilpena elizari nahiz eliza gizabanakoei begira, edo antzeko autuak aipatzen direnean; erregela horietarik batzuk aita santuen erantzunak baino ez direla, eurei egindako kontsulten erantzunak, hain zuzen; eta, azken buruan, erregelaren bat denbora erregela hutsa izanez gero, ezin daitekeela horretara ulertu, ezpada Aita Santua aldi berean denbora printzetzat duten estatu pontifizioetako mendekoentzat ezarritako erregela bezala. Muga horietatik kanpo, printzeek emandako agintea bakarrik dute erregelok, eta mendekoek ere horiek erabiltzea onartzen da.
2004
‎Aurrerantzean, Egunkaria irekitzeko borroka judizialki eraman dela arrazoitzen du Jon Alemanek: «Diario Madridek egin zuen bezala, epaiketa bat eraman behar genuke estatuaren eta justizi boterearen kontra. Hori hemendik urte askotara izanen da, baina bide bat da, irabaziz gero indemnizazioa kobratzeko, gutxienez.
‎Sosegu handia dugu Konstituzioaren 8 artikuluari buruzko debate lasaia burutzeko eta alderdi nazionalista guztiekin elkarrizketa sakona gauzatzeko. Alderdi nazionalistek leku izan behar dute Estatuaren proiektu artikulatuan eta Estatu Federalaren proiektuan. Estatu Federala gauzatzeko, berriz, Senatuaren erreforma litzateke, Estatu Federalean sortu daitezkeen konflikto politikoak konpondu ahal izateko.
‎Nik uste dut urrunen iritsi gintezkeen lekura iritsi ginela. Kontuan izan aurrez aurre genuela Estatuko betiko mentalitate jakobinoa, ezkerreko sektoretan ere oso errotuta zegoena, eta gertu, zain, indar erreakzionario dezente. Zoritxarrez ez genuen erabaki, behar bezala, lurraldetasunaren auzian.
‎Espainiako Estatuarekin bizikidetasuna gauzatzeko ditugun arazoak konpontzeko Estatutu Proposamena aurkeztu dugu. Javier Madrazorekin eta gura duenarekin estatu ereduari buruz eztabaidatzeko prest nago. Baina, ez gaitezen berriz ere «kafe denontzat» lemarekin hasi.
‎(...) Naziotasuna herritartasunarekin identifikatzeak ez ditu beti ondorio berak. Askatzailea izango da etorkinen eskubideak bermatzeko eta normaltzeko naziotasun finkatu eta argia duen estatu batean. Berriz, nazio minorizatuak dituen estatu unitario batean, naziotasuna eta herritartasuna gauza bera direla esatea minorizatuen eskubideak zanpatzeko beste modu bat da.
‎Askatzailea izango da etorkinen eskubideak bermatzeko eta normaltzeko naziotasun finkatu eta argia duen estatu batean. Berriz, nazio minorizatuak dituen estatu unitario batean, naziotasuna eta herritartasuna gauza bera direla esatea minorizatuen eskubideak zanpatzeko beste modu bat da. Onar dezagun demokrazia dela gatazka konpontzeko bidea, baina ez dezagun ahantz arazoa nazio desberdinen artekoa dela?. 8
‎Berez ikaragarrizko erabakia da hartu behar izan dutena: kultura demokratikoaren zentzu ñimiñorik erakusten ez duen Estatuaren errapetik edoskitzen duenarentzat ez baita txantxetako afera. Eskertuak gaude beraz gure aldetik, minduraren osagarrietan zeuden ezaugarri batzuk behintzat irentsi ez dituztelako.
‎Eraispen etniko nazionalen historia. Ez gara ari noski nazio nortasun bakarra duten Estatuez, hauek, izan ere, naziotasunaren arlo honetan bederen, demokratikoak baitira. Estatuaren izaera demokratikoak munduaren aniztasun nazional eta kulturala babesten duen bitartean, bestearen izaera totalitarioa bere enbor etnikoko ez diren herri nortasunen hiltegi bilakatzen da.
‎Ñabardurak ba ote du ordea nik eman nahi diodan garrantzirik? Alegia, erregimen politikoaren kontzeptuak adierazi nahi duenetik Estatu adigaira dagoen tarte semantikoak eta teorikoak horrenbesteko eragina ote du gure pentsamenduan eta jokabidean. Ez nahitaez.
‎Hori gorabehera, ordea, oraingoz iruzkintxo bat besterik ez irakurri berri dugun aipuaz den bezainbatean: gizarte harremanen elkarrekintza eremu ilunetan nik nahigo dut Estatu boterearen kontzeptua abiapuntutzat hartu, aipuan zetorren Estatu aparatuen ideiaren ordez. Azken honen izaera zurrunak ez baitu haren malgutasun teorikorik eskaintzen giza eta gizarte harremanen zer nolakoez jabetzeko orduan.
‎2004ko martxoaren 4an, Antonio Tizzano abokatu nagusiak C/ 02 gaiari buruzko ondorioak aurkeztu zituen Europako Erkidegoetako Justizia Auzitegian, Land Nordrhein Westfalen eta Denkavit Futtermittel GmbH enpresaren artean. Auzitan amaitu den gai polemikoa animalientzako pentsuetan bitaminaren eduki baimenduari eragiten diona besterik ez da, izan ere, onartutako gehieneko kopuruak alde handiak zituen estatu kide batzuen artean, eta batentzat legezko produktutzat har zitekeena, beste batean, kontrakoa zen. Orain, auzia Europako Erkidegoetako Justizia Auzitegiaren esku dago.
‎Orain, auzia Europako Erkidegoetako Justizia Auzitegiaren esku dago. Auzitegi horrek erabaki behar du estatu batek beste batean onartzen dena merkaturatzeko muga jartzea arau haustea ote den, EBn salgaien zirkulazio askearen eta Europar Batasuneko zuzenbidearen printzipioari jarraiki. Oraingoz, abokatu nagusiak proposatu du Alemaniako Auzitegiari erantzutea bere lurraldeko agintariek hartutako neurria, bitaminaren edukiaren ondorioz legez beste estatu kide batean sortutako animalientzako pentsu osagarri bat merkaturatzea debekatzen duena, ez datorrela bat Europar Batasuneko zuzenbidearekin.
‎Lege hori oporren bueltan hasiko da eztabaidatzen, eta datorren udaberrian egongo da indarrean. Sevillak azaldu zuenez, zergak kudeatzeko Zerga Agentzia zentrala duen Estatuak ezin du ukatu autonomiek beren zergak kudeatzeko gauza bera egin behar dutenik, zergak eta arauak biltzeko eskumena dutenentzat. “Zerga partekatuen egungo ereduan, nola ez dute parte hartuko beren zergen kudeaketan? ”, galdetu zuen Sevillak, eta azpimarratu zuen eskualde agentzien eredua hobea izango dela herritarrentzat eta “ez hain politizatua”.
‎Orain, emandako dosia gutxitzen saiatzen dira, osasunean eragin handia izan dezakeen maila eta aplikazio terapeutikoak zein diren ikusteko. Ikerketak 270.000 euroko diru-laguntza du Estatuan, eta José Antonio González Correa Farmakologiako irakasleak ere parte hartzen du. Malagako Genosa I+ D enpresarekin lankidetzan egiten da, hidroxitirosola ekoizten baitu eta prozedura patentea baitu.
‎Era berean, fabrikatzaileen eskarietako bat beteko du, motorren salmentak 11 kilowatteko gehienezko potentziarekin eta 0,11 kilowatt/ kilogramo baino handiagoa ez den potentzia/ pisu erlazioarekin behera egin duela ikusi baitute. Bestalde, Europar Batasunekoak (EB) ez diren herrialdeetako edo baimenak trukatzeko akordiorik ez duten estatuetako gidari profesionalen kontratazioa errazte aldera, Erregelamenduak aukera emango die titularrei gidabaimena espainieraz aldatzeko, proba teoriko bat gainditu ondoren, Espainian sei hilabete baino gehiago bizi den enpresa batek kontratatu dituela eta arau hauste larri edo oso larriengatik aurrekari kaltegarririk ez dutela egiaztatu ondoren. Lege erreformaren beste berrikuntzetako bat da automatikoki aldatzen diren ibilgailuetarako bakarrik den gidabaimena lortzeko aukera onartzen dela.
‎Tarifei dagokienez, FACUAk nabarmentzen du telefono finko batetik baino hamaika aldiz garestiagoa dela mugikor batetik deitzea. “Hain zuzen, mugikor bat duen estatuko dei batek AEBetara finko batetik deitzea baino gehiago balio du. edo EBko herrialdeak, baina gero eta gehiago dira linea finkoei baja ematen dieten kontsumitzaileak; askotan, uste okerra da hileko kuota bat aurrezteak tarifa desberdintasunak konpentsatzen dituela”, azaldu du. Kaleetan eta establezimenduetan dauden kabinetatik deitzea ere askoz merkeagoa da, baina biztanleriaren ehuneko handi batek gutxiago erabiltzen du.
‎Estatuaren abokatuak presoen senideei dirulaguntzak ematea adosten duten udal akordioen baliogabetasuna lortu nahi zuen. Bestalde, errekurtsoa aurkezteko, Getxo Udalak ez zuen estatuaren abokatua legitimotzat hartzen eta gainera auzia epetik kanpo aurkeztu zuela argudiatu zuen. Era berean, dirulaguntza horiek emateko eskuduntza aldarrikatzen zuten udal arguradunek.
‎Kantek Rousseau jarraituz jatorrizko hitzarmeneanjartzen du estatuaren oinarria, baina zentzu ezberdina ematen dio oinarritze horri. Rousseaurentzat hori natur egoera idilikotik erorketa baten ondorio besterik ez denean, Kantentzat berriz norabide egokian doan erabat beharrezko urratsa da.
‎1. Euskal telebistek ezin dute estatu mailan sortzen ari den mugimendu globalaren abstrakzioa egin. Hau da, telebista lokalen esparruaren inguruan komunikazio talde handiak ari dira biltzen.
2005
‎Estatu bateko egunkari nazionala bazara agian bai, baina bestela nekez. Gu Euskal Herriko egunkari nazionala gara, baina arazoa da ez dugula estaturik, beraz haientzat erregionalak gara. Beraz, batzuetan, baten batekin kontaktatzeko beste erremediorik ez badago, ez dut arazorik beste bat naizela esateko, jakina, gero beraiei benetan nor naizen esaten diet, eta batzuetan pikutara bidaltzen naute.
‎Estatuak sekula baino irudi errepresiboagoa du eta Konstituzio honek ez du estatuen desagerpenaren aldeko inolako keinurik egiten; alderantziz, Mendez de Vigok estatu eta hiriei buruz hitz egin behar dela esan zuen lehengoan parlamentuan, eta ez herrien Europari buruz. Konstituzioak estatuaren garrantzia areagotzen du eta inork ez du hori ukatuko testuaren arabera.
‎Hasteko, printzipio bezala esan dezaket niretzat estatuetan oinarritutako nazioarteko erakunde bat ez dela akasduna, okerra edo arbuiagarria bakar bakarrik estatuetan oinarritutakoa delako. Nik uste dut estatuetan oinarritutako erakunde askok balio handia dutela munduan eta beharrezkoak direla, eta egongo ez balira, sortu egin liratekeela, Nazio Batuen Erakundea edo Europako Kontseilua, esate baterako. Europako Batasuna uste dut hor kokatzen dela.
‎EAJ PSOEren balizko akordio baten baitan funtsezkoa litzateke PSOEk bultzatu nahi duen estatu ereduaren erreforma. Gernikako Estatutuaren erreforma eremu horretan kokatuko lukete alderdi biek, eta bide batez jeltzaleek beste indar bat eman ahal izango liokete Zapateroren Gobernuari.
‎Presio politiko hori Gobernuz Kanpoko Erakundeen egiteko bat da, edo izan luke, GKEen presentziak ez baitu Estatuek gizarte politiketan duten erantzukizuna ezabatzen. Lankidetzaren filosofia aldaketa prozesu honetan, dena den, beste hiru dira indartu behar diren oinarri nagusiak.
‎Herri bat existitzen ahal da estaturik gabe? Hizkuntza batek bizirauten ahal du estaturik gabe. Herria hizkuntza ote da?».
‎Itsukeria litzateke gure aldetik uste izatea garai erasokorrenak ez direla berriz gertatuko. Baina bestela ere, hizkuntzaren normalizazioak behar dituen neurri erabakigarrienak hartzeko eta gure herriaren interes sozial, ekonomiko, kultural eta politiko orokorrak aurrera ateratzeko behar dugu estatua.
‎Ze gizakiak, printzipioz, estatuaren kontra joateko era legitimo posible bat izan behar du beti, ze bestela deklaratu dugu estatuaren esklabo edozein kasutarako. Beraz, ez dut esaten noiz, baina printzipioz biolentziak legitimoa izan behar du estatuaren kontra ere. Pertsona delako lehenengo eta ez estatua.
‎–Euskal independentismoaren aldeko politikagintzan klase politiko nazionalista protagonismoa hartuz doan heinean bakarrik joanen da desagertuz borroka armatuaren izateko arrazoia?. Are gehiago, Iztuetak. Europa Batuaren eraikuntza horretan, gatazkaren ataka irekita aurkitzen da, batetik, xedetzat superestatua eraikitzea duen Estatu nazioaren eta, bestetik, botere estatuek erregio hutsak izatera kondenaturik dauzkaten Estaturik gabeko nazio etnikoen artean, moduan planteatzen duen arazoa,, abertzaleen familiak politika amankomun koherente, garden eta ekintzaile baten inguruan elkartu beste erremediorik ez du?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 179 (1,18)
duen 118 (0,78)
duten 112 (0,74)
dute 89 (0,59)
dugu 55 (0,36)
zuen 53 (0,35)
dituzten 49 (0,32)
ditu 43 (0,28)
zuten 34 (0,22)
dituen 33 (0,22)
dut 22 (0,14)
dituzte 21 (0,14)
duela 18 (0,12)
dutela 13 (0,09)
zuela 12 (0,08)
zituen 11 (0,07)
baitu 10 (0,07)
ditugu 10 (0,07)
dugun 9 (0,06)
dituela 8 (0,05)
dituztela 8 (0,05)
ditut 7 (0,05)
zituzten 7 (0,05)
ditugun 6 (0,04)
badu 5 (0,03)
dutelako 5 (0,03)
duzu 5 (0,03)
duzue 5 (0,03)
zutela 5 (0,03)
badute 4 (0,03)
bazuen 4 (0,03)
genuela 4 (0,03)
luke 4 (0,03)
baditu 3 (0,02)
badituzte 3 (0,02)
baitute 3 (0,02)
baitzituen 3 (0,02)
duelako 3 (0,02)
duena 3 (0,02)
dutenak 3 (0,02)
gaituzten 3 (0,02)
zituela 3 (0,02)
DUTEN 2 (0,01)
badugu 2 (0,01)
baititu 2 (0,01)
baitzuen 2 (0,01)
duenaren 2 (0,01)
duenarentzat 2 (0,01)
dugula 2 (0,01)
duk 2 (0,01)
dutenik 2 (0,01)
genuke 2 (0,01)
lukeen 2 (0,01)
zutelako 2 (0,01)
Bazuen 1 (0,01)
baditugu 1 (0,01)
baduela 1 (0,01)
baduen 1 (0,01)
badugula 1 (0,01)
bagenuela 1 (0,01)
bainuke 1 (0,01)
baitituzte 1 (0,01)
bazituela 1 (0,01)
dituelako 1 (0,01)
dituena 1 (0,01)
dituenak 1 (0,01)
dituztelako 1 (0,01)
dituzten arren 1 (0,01)
dituzu 1 (0,01)
dituzue 1 (0,01)
duenarekin 1 (0,01)
duenetik 1 (0,01)
duenez 1 (0,01)
duguna 1 (0,01)
dutena 1 (0,01)
dutenari 1 (0,01)
dutenei 1 (0,01)
dutenek 1 (0,01)
dutenentzako 1 (0,01)
dutenentzat 1 (0,01)
duzun 1 (0,01)
genituzkeela 1 (0,01)
genuen 1 (0,01)
gintuen 1 (0,01)
hau 1 (0,01)
lituzkeen 1 (0,01)
lituzkete 1 (0,01)
lukeela 1 (0,01)
lukete 1 (0,01)
ukanen 1 (0,01)
zuena 1 (0,01)
zuentzat 1 (0,01)
zutenik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan estatu batu 82 (0,54)
ukan estatu bat 51 (0,34)
ukan estatu kide 50 (0,33)
ukan estatu nazio 15 (0,10)
ukan estatu maila 14 (0,09)
ukan estatu laguntza 13 (0,09)
ukan estatu berri 11 (0,07)
ukan estatu espainiar 11 (0,07)
ukan estatu ez 11 (0,07)
ukan estatu demokratiko 9 (0,06)
ukan estatu hori 9 (0,06)
ukan estatu lurralde 9 (0,06)
ukan estatu alderdi 8 (0,05)
ukan estatu botere 8 (0,05)
ukan estatu eman 7 (0,05)
ukan estatu kolpe 7 (0,05)
ukan estatu propio 7 (0,05)
ukan estatu bera 6 (0,04)
ukan estatu ere 6 (0,04)
ukan estatu eredu 6 (0,04)
ukan estatu hizkuntza 6 (0,04)
ukan estatu muga 6 (0,04)
ukan estatu oso 6 (0,04)
ukan estatu administrazio 5 (0,03)
ukan estatu aparatu 5 (0,03)
ukan estatu egin 5 (0,03)
ukan estatu independente 5 (0,03)
ukan estatu ordezkari 5 (0,03)
ukan estatu aurrekontu 4 (0,03)
ukan estatu baldintza 4 (0,03)
ukan estatu batzuk 4 (0,03)
ukan estatu egitura 4 (0,03)
ukan estatu espainol 4 (0,03)
ukan estatu ezin 4 (0,03)
ukan estatu federal 4 (0,03)
ukan estatu gobernu 4 (0,03)
ukan estatu lagundu 4 (0,03)
ukan estatu modu 4 (0,03)
ukan estatu palestinar 4 (0,03)
ukan estatu sortu 4 (0,03)
ukan estatu abokatu 3 (0,02)
ukan estatu afrikar 3 (0,02)
ukan estatu agintari 3 (0,02)
ukan estatu aurre 3 (0,02)
ukan estatu bakoitz 3 (0,02)
ukan estatu behar 3 (0,02)
ukan estatu bultzatu 3 (0,02)
ukan estatu erabaki 3 (0,02)
ukan estatu eremu 3 (0,02)
ukan estatu euskaldun 3 (0,02)
ukan estatu finantza 3 (0,02)
ukan estatu frantses 3 (0,02)
ukan estatu handi 3 (0,02)
ukan estatu herri 3 (0,02)
ukan estatu horiek 3 (0,02)
ukan estatu itun 3 (0,02)
ukan estatu Kontseilua 3 (0,02)
ukan estatu lege 3 (0,02)
ukan estatu moderno 3 (0,02)
ukan estatu mota 3 (0,02)
ukan estatu segurtasun 3 (0,02)
ukan estatu ukan 3 (0,02)
ukan estatu zentral 3 (0,02)
ukan estatu antidemokratiko 2 (0,01)
ukan estatu arau 2 (0,01)
ukan estatu asko 2 (0,01)
ukan estatu autorregulazio 2 (0,01)
ukan estatu banku 2 (0,01)
ukan estatu beste 2 (0,01)
ukan estatu bi 2 (0,01)
ukan estatu biktima 2 (0,01)
ukan estatu borrokatu 2 (0,01)
ukan estatu boteretsu 2 (0,01)
ukan estatu egon 2 (0,01)
ukan estatu ekonomia 2 (0,01)
ukan estatu erabateko 2 (0,01)
ukan estatu eraiki 2 (0,01)
ukan estatu erakunde 2 (0,01)
ukan estatu erkidego 2 (0,01)
ukan estatu eskaini 2 (0,01)
ukan estatu estolda 2 (0,01)
ukan estatu eurak 2 (0,01)
ukan estatu euskal 2 (0,01)
ukan estatu ezetz 2 (0,01)
ukan estatu finantzatu 2 (0,01)
ukan estatu gehien 2 (0,01)
ukan estatu gero 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia