2007
|
|
Izan ere,, estatu laguntza? baldin bada zerga tasa apalagoa ordaindu behar
|
dutelako
Foru Arau hauen eremupean dauden elkarteek eta susmo hori baldin badute arau hauek, berauek onesten dituzten Euskal Erakundeek, orduan, zalantzetatik irteteko, Europako Batzordeari galdetu behar omen liokete argibideak jasotzeko. Eta jakina, honelako galderarik ez dute egin Foru Aldundiek.
|
2008
|
|
Lurralde Historiko bakoitzaren Batzar Nagusiek onetsi behar
|
dituzte
foru arauak, baina Espainiako antolamendu juridikoan, arauok ez dute lege lerrunik. Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da:
|
2021
|
|
Gentza Alamillo alkateak eskerrak eman dizkie Aiarako Kuadrillako ordezkariei eta Aiaraldea Komunikabideari azaldu dio zein izango den prozedura hemendik aurrera: " Alde batetik, Arabako Batzar Nagusiek aldatu behar
|
dute
foru araua, eta Laudiotik Aiarara igaroko da eskumen hori. Bestetik, kuadrillak berak ezarri behar ditu eraikinak izango dituen beharrak.
|
2023
|
|
Foru araua 2015ekoa da. Bizkaian estatuko legediak dioena bete balitz, 2015ean esan behar
|
zuten
foru arauak ez duela betetzen, baina inork ez zuen esan ezer, ez duelako bete behar. Ez du zentzurik, ez bada estrategia politikoagatik.
|
|
Lege organiko hori Konstituzioarekin bat datorrela esan du Konstituzio Auzitegiak ekainaren 23ko 118/ 2016 emandako epaian; baina, edu berean, adierazpen horren esparrua eta mugak finkatu ditu: " Mugatu ere, batetik, Konstituzio Auzitegiaren bosgarren xedapen gehigarri berriak Konstituzio Auzitegiak egin beharreko kontrolaren objektua mugatu da Batzar Nagusiek emandako foru arauei begira; ez
|
ditu
foru arau guztiak kontrolatuko, ezpada foru arau mota zehatz batekoak, hots, izaera fiskalekoak soilik, eta horien artean, Euskadiko Autonomia Estatutuaren 41.2.a) artikuluak aitortutako eskumenak erabilita eman izan diren foru arauak, hau da, euren lurraldean tributu araubidea mantendu, ezarri eta arautzeko foru arauak Estatuko zergen antolaketa orokorra aintzat hartuta (3 ZO)" 2....
|
|
Lurralde Historiko bakoitzaren batzar nagusiek onetsi behar
|
dituzte
foru arauak, baina Espainiako antolamendu juridikoan, arauok ez dute lege lerrunik. Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da:
|
|
Gainera, zergaduna beti izan behar da de iure zergaduna, eta ez de facto zergaduna. Gainerako subjektuekin gertatu bezala, horrek esan nahi
|
du
foru arauak (edo legeak) bakarrik zehaztu ahal duela zergaduna nor den.
|
|
Aurrekontu aldaketei dagokionez, gauza berdina errepikatu dugu. Kontuan izan behar
|
dugu
foru arauen aurrekontu araubideetan eta TOLTBn aurrekontu aldaketa ezberdinen modalitateak ezberdinak direla edo, hobeto esateko, izendapen ezberdina daukatela. Aurrekontuaren aldaketa ezberdinen gaineko informazioa ere Foru Aldundiei bidali behar zaie.
|
|
Pasa den mendeko laurogeita hamargarren hamarkadaren hasieran Lurralde Historikoek toki erakundeen gaineko aurrekontu araubidea garatu zuten eta beharrezkoak
|
zituzten
foru arauak onetsi zituzten (Arabako Lurralde Historikoaren Toki erakundeen Aurrekontuei buruzko martxoaren 25eko 9/ 1991 Foru Araua, Bizkaiako Lurralde Historikoaren Toki erakundeen Aurrekontuei buruzko martxoaren 21eko 2/ 1991 Foru Araua eta Gipuzkoako Lurralde Historikoaren Toki erakundeen Aurrekontuei buruzko otsailaren 26ko 4/ 1991 Foru Araua). Arau horiek auziperatu egin ziren eta gaia AGera heldu zen.
|