Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.655

2013
‎Iruzkindu nahi dugun liburua duela berrogei urte baino gehiago argitaratua zen, Estatu Batuetan, eta 1979an frantsesera itzuli bazen ere, badut errezeloa gaur egun ez dela oso ezaguna gure artean . Neuk ere ez nuen haren arrastorik harik eta, berriki, John Elliott historialari ingelesak gomendatua ikusi nuen arte.
‎Lehenengo eta behin, Historian ageriko eragina eduki duen emakume gutxi horietako bat da; bigarrenik, erlijioarekin lotutako arazoak dira haren bizitzaren giltza nagusia eta, hirugarrenik, haren jarduera eremua funtsean Frantzia bada ere, nafar auziak, alegia, Aragoiko erregeak 1512tik aurrera gauzatu zuen erresuma zaharraren okupazioak eta zatiketak, okupatutako zatia Gaztelako koroari lotu ziolarik, berebiziko garrantzia du erregina Joanaren bizitzan, Frantziaren historian eta, baten bati harrigarria irudituko bazaio ere, baita Europako historian ere. Beraz, emakumetasuna, protestantismoa eta Nafarroaren zatiketa( gure artean arrunki konkista edo anexioa deitzen dena); ez da dudarik hiru osagaiok interes handia pizten dutela gaur egungo euskaldunen artean.
‎Zeren honez gero irakurle bipila konturatu da gure Joana Albret ez zela izan, inola ere, erresuma txiki (ñimiño esatea ere ez da esajerazioa, hori baitzen egiazki haren kontrolpeko Nafarroa Beherea) eta marjinal baten monarka indarge eta barregarria; aitzitik, lehen lehen mailako agente politikoa izan zen XVI. mende erdialdeko Europan. Eta hori lau ezaugarriri esker:
‎Frantzian finean zapuztua geratu bazen ere, berebiziko garrantzia izan zuen Ingalaterraren eta Eskoziaren historian eta, ondorioz, Estatu Batuetakoan (Herbehereetan, Suitzan edo Galesen izan zuen garrantzia gutxietsi gabe); Max Weberen tesi ezagunak, bestalde, ez du inongo iruzkinik behar. Bada, gure protagonista ez zen izan soilik Jean Calvinen ikasle eta jarraitzailea, baizik eta hark sortutako mugimenduaren buru nagusietakoa, mugimendua erpinean egon zen garaian. Izan ere, Frantzian bederen, mugimenduaren oinarri sozial nagusia hirietako artisau eta merkatarien artean kausitzen zen, horri gehitu behar zaizkiolarik noble ugarien artean sortu zuen interesa, behe mailatik hasita errege familiara iritsi arte.
‎hori kakotx artean emateko, hots, xelebrekeriatzat hartuz. Nafar auzia, jakina, gatazka diplomatiko hutsa da haren begietan, ondorio praktikorik apenas izan zuena; gure egileak inoiz ez du Nafarroako Erresuma oso seriotzat hartzen (paradoxikoa bada ere). Roelker andrea amerikarra eta protestantea da, baina garbi dago frantses ikuspuntu jakobinoa goitik behera bereganatua duela, naturaltasun osoz.
‎Azkenik, Madril eta Zaragozan unibertsitate ikasketak egiten ari ziren ikasle talde batentzat Gabiriako pasiotarren ikastetxe ohian antolatutako lehen euskal barnetegia ere aipatu beharra dut Juan San Martin eta biok orduan Gipuzkoan gobernadore zibila zen Oltra Moltó jaunari bisita egin eta baimena eskatuta. Manzanas polizia-burua erailtzeak salbuespen egoera ekarri zuen eta horrek eten zuen gure lehen ahalegin hura.
‎Hamarkada honen erdi aldera ordenagailua gure artean agertzeak, eta haren garapenak, ekarpen kalkulaezina egin zion euskararen munduari, lana errazteko ez ezik testuaren kalitatea hobetzeko ere bai, zuzentzaile ortografikoari esker. Hori guztia laster etorriko zen, ordenagailuz lagunduriko itzulpengintzaren hasiera baizik izan ez zena.
‎Hiztegiak eta Corpusak, Gramatika, Dialektologia, Onomastika, Literatura, Arauak, Euskararen sustapena, argitalpenen bertsio elektronikoak, eta, azkenik, Jagonet galde erantzunak zalantzak argitzeko Euskaltzaindiaren zerbitzua. Ondo gogoan dut Miren Azkaratek eta biok zenbat aldiz errepikatu behar izan genuen Jagon Sailetik Euskaltzaindiak Interneterako jauzia eman behar zuela, bai eta beste hizkuntza batzuetan garai bertsuan sortzen ari ziren testuen corpusak gurean ere egitea ezinbestekoa zela, nahiz eta ekimen hori nik nahi baino gehiago berandutu zen.
‎Xuxenortografia zuzentzaileak, Euskalbareta zenbait Corpusen ekarpenez ari naiz, nabarmen haziz doan euskarazkoez aipatzearren. Gure hizkuntza baino hiztun gehiago dituztenen aurretik goaz zerrendan, oraindik nabarmen hobetu eta aberastu beharrean bagaude ere. Wikipedia
‎Bai Euskarari Ziurtagiria etaEuskararen Behatokia, eta hurrengo urteetan euskararen baitan kontzientzia berpiztuz eta nabarmen eraginez. Hizkuntzaren oinarrizko eraikuntza landu ahala, gero eta garbiago ikusi da testu egokiak prestatzeko eman beharreko pausoak zein diren, batez ere inguruko erdaren eraginpean ari den gure idazkuntzan, eta ildo horretatik etorri dira P. Esnalena bezalako ekarpenak. Testu antolatzaileak.
‎Erabilera estrategikoa (2011), gramatikaren eremuak utzi eta estilistikaren zelaiak hasten direnetan behar beharrezkoak direnak teknologia berriek zalapartaka idaztera bultzatzen gaituzten aroan. Horrelako gomendioak eta ezagutzak idazle on askok garai guztietan erakutsi badituzte ere, milaka pertsona bere buruan estandarizatzen eta normalizatzen ari den hizkuntza batean eskolatzeak, eta gaurko bizimoduak testuak idaztea eta jendaurrean eraginkortasunez hitz egitea askori eskatzen dion garaiotan, inoiz baino hobeki txertatzen dira gure aurrerabide neketsuan. Beraz, gramatikaren mugetatik harago, estilistikaren alorrean ekarpenak egiteak ibilbide oso bat biribiltzea esan nahi du, herri literaturaren azterlanarekin eta Esnalen erabilera estrategikoko bi ekarpenekin, azkenik, B. Atxagak maisuki gidatzen duen Erlea aldizkariarekin galdorra ezarriz.
‎Berriki galdu dugun eta seguru asko euskara batuaren alde beste inork baino ekarpen handiagoa egin duen Txillardegiri omenaldi xume gisa, Huntaz etaHartaz (1976) saiakeran zioen harako hura gogorarazi nahiko nuke: ...r eta gaitasunak ahalbidetu nauten neurrian, eta orain neure 66 urteren gaindegitik atzera begiratzean harridura sentitzen dut euskararekin batera egin dudan ibilbidea begiestean, adiskide sentitzen ditut egiteko bikain horretan bidaide izan ditudan guztiak eta azken aldi honetan, Huhezi Garabideren eskutikAbia Yala edo Hego Amerikako, hizkuntza gutxituen ordezkariei euskara batu eta gaurkotzearen gure esperientzia nolakoa izan den azaltzeko aukera izan dut, eta horretan jarraituko dut ahal dudan bitartean gure harridura eta poza beste batzuengan ere loratu dadin. Nire belaunaldiko askok, gutxi gorabehera antzera ikusten dugu euskararen ibilbide hau, baina badira gerora etorri diren beste belaunaldi batzuk, euskara batuaren baitan jaio direnak, eta batez ere horiei begira idatzi ditut lerro hauek nondik gatozen jakin dezaten eta guztion ahaleginarekin geroan noraino irits gintezkeen suma dezaten.
‎Berriki galdu dugun eta seguru asko euskara batuaren alde beste inork baino ekarpen handiagoa egin duen Txillardegiri omenaldi xume gisa, Huntaz etaHartaz (1976) saiakeran zioen harako hura gogorarazi nahiko nuke: ...a sentitzen dut euskararekin batera egin dudan ibilbidea begiestean, adiskide sentitzen ditut egiteko bikain horretan bidaide izan ditudan guztiak eta azken aldi honetan, Huhezi Garabideren eskutikAbia Yala edo Hego Amerikako, hizkuntza gutxituen ordezkariei euskara batu eta gaurkotzearen gure esperientzia nolakoa izan den azaltzeko aukera izan dut, eta horretan jarraituko dut ahal dudan bitartean gure harridura eta poza beste batzuengan ere loratu dadin. Nire belaunaldiko askok, gutxi gorabehera antzera ikusten dugu euskararen ibilbide hau, baina badira gerora etorri diren beste belaunaldi batzuk, euskara batuaren baitan jaio direnak, eta batez ere horiei begira idatzi ditut lerro hauek nondik gatozen jakin dezaten eta guztion ahaleginarekin geroan noraino irits gintezkeen suma dezaten.
‎Lehenik nahi nuke eskertu Deustuko Unibertsitateko errektoreordea, Roberto San Salvador jauna, egin digun harreraren gatik, utzi duelakotz guretzat gela eder hau. Eskerrik beroenak doaz ere goiz honetako mintzalariei:
Guk , euskaldunok, badakigu Euskal Herriak duen altxorrik nagusiena euskara dela, gure arbasoek sortua historiaurrean eta geroztik erabilia bere tokia zainduz, indoeuropar hizkuntzen kontra borrokatuz.
‎Guk, euskaldunok, badakigu Euskal Herriak duen altxorrik nagusiena euskara dela, gure arbasoek sortua historiaurrean eta geroztik erabilia bere tokia zainduz, indoeuropar hizkuntzen kontra borrokatuz.
‎–nun dago gure lanbasa??
gure barrakatxak, barriz.
‎Ai, gure herriko kaigana,
‎ta dino: . Haxe, gurea –.
‎Halako egun baten, gure amak Eskolapean eukan dendan agertu jakun Eusebio. Dendari laguntzaile ibilten nintzan oporretan, ordu pare bat egunero, bainu-jantzien eta arropa meheen sasoian.
gure ibar eta mendietan direanen antzekoa.
‎hango uragaz beterik beti gure edarra piloa.
‎Orduak jo ebanean, etxera lagundu eustan. Gure atariak burdinazko hesi baltza eukan, ate orri bi, maratilagaz ireki eta ixtekoak. Bera alde batean eta ni bestean egon ginen, antzinako korteju kontuetan neska mutilak egon ohi ziran lez.
gure nahitasun berri hau bedi
gure alkarmin on egartiak
‎ezotu begi gure amesa
Gure atarikoak ez ziran izan maitakeria kontuak, ezta hurrik ere, Errepublikaren garaian euskal literaturak ezaguturiko pizkundeari buruzkoak baino: Orixe zala, Lauaxeta zala, Lizardi zala, Loramendi zala?
‎Orixe zala, Lauaxeta zala, Lizardi zala, Loramendi zala? Aldi bakan haretan entzungo ebazan, estrainekoz eta atzenekoz, gure etxeko behebarruak halako izenak, eta baita be 1936ko ekaineko Sanpedroetan Lekeition antolatu zala VII. Olerti Eguna, Azkue aita semeak omentzeko.
‎ta areagotzen orain gure soin bihurra.
‎hekien antzora gu maiz intzirika.
‎Zergaitik gure hizkerea
‎ta ez neurtu guk
‎eta horra hor gure neke
‎Era berean, azpijokoan aritu zen Nemesio Etxaniz edo On Manuel Lekuona bezalako jeltzaleen aurka, haien merituak ezkutatzen eta haien jarduera publiko euskaltzalea oztopatzen. Alde biei erreparatu gabe, Antonio Arrueren jardueraren irudi faltsua gera liteke gure kultur memorian. Eta bidegabea litzateke!
‎Poetan ametsak kabian bertan sakailtzeko asmatu duten ezpata gaizto bat. Orrela beartu nai ditute gure poeta euskaldunak garaiko ezer ere ez idaztera. Argi ikusi da ori Iparragirre' ren batzaldian.
‎Beaz alper lan ori utzite, obe dugu gere bidetik euskera goi mailatara iasotzen ekin, bakoitzak bere almenaren neurriak. Gero ere, literatura guztietan bezela, gurean idazlan garaiok izkera eta erria bera ere goraltxatuko dute? (1953 VIII).
‎–batzaldirako bertsuak errikoi bear zutela, bertsularien ariora taiutuak. Auxe da gero, gure olerkarien egak moztu bearra! Zer dala ta bertsularien ariora egiñak?
Gurean , zentsuraren zoko moko ezkutuak arakatzen eta argitara ateratzen lan gehien egin duena J.M. Torrealdai dugu. Zer dio Torrealdaik Antonio Arruez:
‎–Emen aurki Donosti' ra bizi izatera joatekoa naiz; ta an, J.l. [Jainkoa lagun] ezer al ba det, aztartu bear det jendea. Gure jokaerarik egikorrena, Amigos del País bazkunaren itzalpean lan egitea izango genuke. Orrela baimenak errezago iritxi genezazke.
‎Orrela baimenak errezago iritxi genezazke. Gañera, karlista euskalzale batzuek gurekin artzea, mesede genuke. Aldundiko Lendakaria, Caballero, ta Arrue' tar Antonio, lege-gizona, ortarako egokiak izango ditugula, uste det.?
‎–Zuek, orko euskaldunen iguiña dezue... Guk , zer esango ote degu, emengo EUSKALTZAINDI' ko zenbait jauntxoei buruz?... Nere zorioneko METODOA ba dakizue noiztik dabillen erditu eziñik. Emen dira zezenak!
‎Oien lana auxe besterik ezta: gure gizaldiak euskerari eragin dion aurrerapena, ondatzea. Ba al dakizu Arrue' tar Antonio, (Asteasu' ko Beltza du lendik gaitz izena), nolako setati dabillen nere Metodo ori aurrera pasa ez dedin?
‎Ta eztakizu, errietatik nola ibilli dan jendea, txartel eske barrura sartu nairik. Baiña Centro de Atracción y Turismo' a ta gure Arrue ta abar ziran tartean, eta egundoko zikinkeria izan da txartel kontu orretan. Takillan txartelik ez; eta sarrera guziak ixilpean saltzen ari izan dira.
‎Horrelako gauzetan zaila da epaiketa batean balioa izango zuketen frogak aurkeztea, baina, guretzat , Nemesio Etxanizen lekukotasuna sinesgarritasun osokoa da, are gehiago hasieran batere aurkakotasunik gabe eta aldekotasunez onartu baitzuen haren izendapena, eta zenbait poema itzuliren hitzaurregile ere hortxe nonbait izan baitzuen.
‎Alde biei erreparatu gabe, on gaitzei kasu eman gabe, Antonio Arrueren jardueraren irudi faltsua gera liteke gure kultur memorian. Eta bidegabea litzateke!
‎Subjektuak, objektuak, eragileak, hartzaileak, laguntzaileak ala aurkariak diren zehazteko, hain zuzen ere. Guri , ikuspegi feministatik begiratuta, subjektuak interesatzen zaizkigu, kontakizunean nagusitzen diren protagonistak, eta, kasu honetan, emakumezkoak. Interesgarria da kritika feministatik egiten den ahalegina subjektuak deseraikitze aldera.
‎Virginia Woolfek (2005), berriz, oso lan zaila ikusten zuen seme alabak edukitzea eta aldi berean idaztea. Gurean , adibidez, Lourdes Oñederrak (Urkiza, 2006: 272) aitortzen du seme alabak edukitzeari uko egin diola bere lanbidean aurrera egin ahal izateko eta askatasuna izateko.
‎ama langileak, ama helduak, ezkontza erakundetik kanpo sorturiko amak, ama lesbianak eta ama bakarrak. Amatasun eredu horiek guk ere aurkitu ditugu Urretabizkaiaren iruditerian.
‎Irudikapen horiek ideia, sinesmen eta esanahi multzoen osaketa dira; mundua esplikatzen dute, eta adibiderik esanguratsuenak estereotipoetan, gorputz metaforetan eta ereduetan aurkituko ditugu. Ereduek, ordea, irudikatzeaz gain, karga handia hartzen dute, gure jarrerek nolakoak izan behar duten esaten baitigute.
Gure idazle garaikideetan, zahartzaroa gai inportantea bilakatzen ari da: batzuek, sasoi horretara iristen ari direlako eta horri buruz gogoeta egin beharra dutelako; beste batzuek, historiari begiratu bat emateko beharra sentitzen dutelako, historia hurbilari, Espainiako gerrari, eta, hartara, nahitaez adinean oso aurreratutako literatur pertsonaien premian aurkitzen direlako.
‎Eta, epilogo gisa, hausnar bat: bizitzak gurekin zer egin duen galdetzea baino, ez ote den egokiago guk zer egin dugun bizitzarekin pentsatzea. (Galarraga,:
‎Eta, epilogo gisa, hausnar bat: bizitzak gurekin zer egin duen galdetzea baino, ez ote den egokiago guk zer egin dugun bizitzarekin pentsatzea. (Galarraga,:
‎Eta egia da nazionalismoaren haritik oso nobela gutxitan topatu direla emakume aktibistak, armak hartu eta borroka armatuan sartu direnak. Guk hiru topatu ditugu: Bernardo Atxagaren Zeru horiek, Laura Mintegiren Nerea eta bioketa esku artean dugun Koaderno gorria.
‎Olaziregik esaten duen bezala (1999), 80ko hamarkadan euskal literaturan izan zen ipuingintzaren boom aren barruan kokatu behar dugu liburu hau. Tenore hartan, gure ipuingintzan nagusiki Ipar Amerikako errealismo zikina eta Hego Amerikako errealismo magikoa sartzen ari zirela, Urretabizkaiak bestelako kontaketa bat ekarri zuen gurera: barne kontaketa.
‎Olaziregik esaten duen bezala (1999), 80ko hamarkadan euskal literaturan izan zen ipuingintzaren boom aren barruan kokatu behar dugu liburu hau. Tenore hartan, gure ipuingintzan nagusiki Ipar Amerikako errealismo zikina eta Hego Amerikako errealismo magikoa sartzen ari zirela, Urretabizkaiak bestelako kontaketa bat ekarri zuen gurera : barne kontaketa.
‎Ori naiko ez dala kalean anima galdu. Kaletik datozen soñuk ez dira gure oituerantzat atsegin?. Eredugarria ez den pertsonaia landa girotik kanpo kokatzean, Erkiagak bat egiten du tradizio honekin:
‎Lehorreratzen ginen bakoitzean supermerkatuetan egiten genituen erosketak. Edozelan ere, gure dieta arraina izaten zen nagusiki, eta gero arroza eta pasta [«Haizeak eta olatuek atzerantz eraman gintuzten bizpahiru egunez», IBAI MARURI,]
Gure arazoa azaldu genien, baina, jakina, haiek ezin zuten ezer egin; gure aparatuak, behintzat, ez zien interferentziarik egiten berenari. Edonola ere, ez ginen gehiago hartaz arduratu:
‎Gure arazoa azaldu genien, baina, jakina, haiek ezin zuten ezer egin; gure aparatuak, behintzat, ez zien interferentziarik egiten berenari. Edonola ere, ez ginen gehiago hartaz arduratu:
‎Azken urteotan berriz ere eztabaidagai bihurtu den eta pil pilean dagoen ikerlerro batean kokatzen da gure lan hau. Diskurtso markatzaileez dihardugu artikulu honetan:
‎birformulatzaile esplikatiboak (alegia, hau da, hots?). Bestalde, aztergai hori diskurtso juridikoaren azterketarekin uztartu dugu gure ikerlanean.
‎Bi helburu nagusi ditu gure ikerlanak: a) birformulatzaile esplikatiboak aldagai edo parametrotzat harturik eta jomugan diskurtso juridikoko bi testu mota (lege testuak eta testu akademikoak) izanik, egiaztatzea ea ba ote dagoen nolabaiteko korrelaziorik testu motaren eta birformulatzaileen erabileren artean; b) deskribatzea eta azaltzea nola eta zer eginkizun diskurtsibotarako erabiltzen diren birformulatzaile esplikatiboak lege testuetan eta zuzenbideko testu akademikoetan, eta erabilerok hizkera orokorrekoekin alderatzea, bai kuantitatiboki eta bai kualitatiboki.
‎Beraz, diskurtsoaren azterketari eta aldakortasunari lotuta dago gure lana. Izan ere, nahikoa arrazoizkoa dirudi pentsatzeak testu motak (gure kasuan, lege testuak vs testu akademikoak) nolabait baldintzatu dezakeela diskurtso markatzaileen erabilera, bai kantitateari, bai nolakotasunari dagokienez (Loureda eta Acín, 2010:
‎Beraz, diskurtsoaren azterketari eta aldakortasunari lotuta dago gure lana. Izan ere, nahikoa arrazoizkoa dirudi pentsatzeak testu motak( gure kasuan, lege testuak vs testu akademikoak) nolabait baldintzatu dezakeela diskurtso markatzaileen erabilera, bai kantitateari, bai nolakotasunari dagokienez (Loureda eta Acín, 2010: 38; Larringan, 2007:
‎Orobat azpimarratu da zer nolako garrantzia duten markatzaileek testuaren, arkitekturan?. Baina gure artean ez da behar beste azpimarratu, gure iritziz, diskurtso markatzaileei buruzko ikerketa teorikoek aspalditik nabarmendu duten ideia bat (Blakemore, 2002; Martín Zorraquino eta Portolés, 1999: 4057; Martí Sánchez, 2011:
‎Orobat azpimarratu da zer nolako garrantzia duten markatzaileek testuaren, arkitekturan?. Baina gure artean ez da behar beste azpimarratu, gure iritziz, diskurtso markatzaileei buruzko ikerketa teorikoek aspalditik nabarmendu duten ideia bat (Blakemore, 2002; Martín Zorraquino eta Portolés, 1999: 4057; Martí Sánchez, 2011:
‎Izan ere, orain ari dira sortzen eta finkatzen euskarazko hizkera juridikoan hizkuntza usadio eta tradizio diskurtsiboak, eta alderdi horretatik ezin emankorragoa izan daiteke diskurtso markatzaileen azterketa. Egia esan, Andres Urrutiaren lan bat (Urrutia, 2008) dago gure ikerlanaren abiaburuan, han esaten baitu Urrutiak (2008: 537). Kode Zibila testura mugaturik bere azterketa?
‎Alde horretatik esan daiteke birformulatzaileak diskurtsoaren hariaz eta norabideaz hobeto jabetzeko bide seinale moduko batzuk direla: gure adibidean, bigarren enuntziatuaren hasieran mugarri gisa agertzen den alegia birformulatzaileak, azalpenezko birformulatzailea baita, argiro adierazten dio hartzaileari ondoren nolabaiteko azalpena edo berrinterpretazioa datorrela.
‎[EITB dokumentalak: . Animaliak gure antzeko?]
‎[EITB dokumentalak: . Animaliak gure antzeko?]
‎Eta sarri askotan halako paralelismo funtzional bat (eta are sintaktikoa ere) egon ohi da birformulakizunaren eta birformulazioaren artean (lapidatu dute/ hots, harrika hil): paralelismo funtzional horrek, bestalde, badu zerikusia informazio egiturarekin, eskuarki birformulakizuneko mintzagai bera iruzkintzera baitator atal birformulatzailea( gure testuan, adibidez, galdera berari erantzuten diote bi enuntziatuek: Zer egin dute/ diote?).
‎Daukagun gene arruntenetako bat alderantzizko trasnskriptasa proteina egiten duena da; eta proteina horrek, guk dakigula, ez die batere onurarik egiten gizakiei. Hain zuzen, gizakien sisteman oharkabean sartzeko aukera ematen die erretrobirusei (adibidez, GIBari).
‎Hain zuzen, gizakien sisteman oharkabean sartzeko aukera ematen die erretrobirusei (adibidez, GIBari). Bestelaesanda, gure gorputzak energia asko samar gastatzen du guri mesederik egiten ez digun proteina bat ekoizteko, eta proteina horrek, batzuetan, ondo izorratzen gaitu. Gure gorputzak ez du aukerarik:
‎Hain zuzen, gizakien sisteman oharkabean sartzeko aukera ematen die erretrobirusei (adibidez, GIBari). Bestelaesanda, gure gorputzak energia asko samar gastatzen du guri mesederik egiten ez digun proteina bat ekoizteko, eta proteina horrek, batzuetan, ondo izorratzen gaitu. Gure gorputzak ez du aukerarik:
‎Bestelaesanda, gure gorputzak energia asko samar gastatzen du guri mesederik egiten ez digun proteina bat ekoizteko, eta proteina horrek, batzuetan, ondo izorratzen gaitu. Gure gorputzak ez du aukerarik: proteina hori egin egin behar du, geneek agintzen dutelako.
‎Corpusari dagokionez, eskerrak eman behar dizkiogu lehenik Ametzagaiña I+G+ b taldeko Josu Landari, corpusa arakatzeko tresna ezin hobea, eta gure beharretara egokitua, sortu eta ikertaldearen eskura jarri duelako; orobat eskertu behar diogu UPV/EHUko Euskara Institutuaren zuzendari Pello Salabururi (http://www.ei.ehu.es), Institutuaren corpusak gure zerbitzura jarri dituelako (ZIO, Pentsamenduaren Klasikoak, Ereduzko Prosa Dinamikoa eta Goenkale).
‎Corpusari dagokionez, eskerrak eman behar dizkiogu lehenik Ametzagaiña I+G+ b taldeko Josu Landari, corpusa arakatzeko tresna ezin hobea, eta gure beharretara egokitua? sortu eta ikertaldearen eskura jarri duelako; orobat eskertu behar diogu UPV/EHUko Euskara Institutuaren zuzendari Pello Salabururi (http://www.ei.ehu.es), Institutuaren corpusak gure zerbitzura jarri dituelako (ZIO, Pentsamenduaren Klasikoak, Ereduzko Prosa Dinamikoa eta Goenkale). UPV/EHUko Euskara Zerbitzuaren zuzendari Jesus Mari Makazagari eskertu behar diogu, halaber, EHUko ikasliburu itzuliak gure eskura jarri izana.
‎sortu eta ikertaldearen eskura jarri duelako; orobat eskertu behar diogu UPV/EHUko Euskara Institutuaren zuzendari Pello Salabururi (http://www.ei.ehu.es), Institutuaren corpusak gure zerbitzura jarri dituelako (ZIO, Pentsamenduaren Klasikoak, Ereduzko Prosa Dinamikoa eta Goenkale). UPV/EHUko Euskara Zerbitzuaren zuzendari Jesus Mari Makazagari eskertu behar diogu, halaber, EHUko ikasliburu itzuliak gure eskura jarri izana. EITBrekiko lankidetzari esker eta, zehazki, Asier Larrinagaren bitartekotzari esker eskuratu dugu ETBko dokumentalen corpusa.
Guk ere datorren urtean ez dugu Erkiagaren oroimenez ezer egingo, baina aurten bai, eta hori aprobetxatu behar dugu, bai gogora ekartzeko, lehen esan dudan moduan, bai gizartera ekartzeko. Izan ere, nire ikasle garaian ez genuen halako idazleen lanik irakurri karreran zehar, ez dakit gaur egun ikasgaietan aipatzen den, baina gaurko ekitaldia izango da horretarako akuilua.
‎Idazten hasteko arrazoietako bat euskara erabiltzea da, gure hizkuntza zabaldu eta landu behar da. Gogoan hartu Eguna, euskarazko lehenengo egunkarian ere ibili zela kazetari.
‎Hizkeran, irudi sinbolistak erabiltzeko saioaz gainera, euskaran bertan sartutako berrikuntzak ageri agerian dauzkate batzuek eta besteek. Giro horretan kokatu behar dugu gure idazlea.
‎Norberaren herriak, harenganako zaletasun eta maitasuna zabaldu beharrak ez dauka neurririk. Eta aberriari lotuta dago gehien gehienetan euskara, gure hizkuntza, berak hain maite eta hainbeste landu zuena. Eusko, euskal, euskera berbak sarri sarri aurkituko ditu irakurleak testuotan.
‎Eta behin ama denean, orduan doinua sublimea egiten da, samurtasun eta goraipamenez josita. Ama hitzaren parean ipintzeko den hitzik ez dugu gure lurraren gainean.
‎Ordura arte beste inon jasota ez zegoena hor aurkituko dugu, eta adibidea sarri sarri Erkiagaren idatzietatik aterata. Bazekien Aita Lino Akesolok gure idazlearen zehaztasunaren berri, bere hiztegirako lanean ibili zenean. Euskal Herri osoko euskara moduak, eredu zahar eta berrietako ezaugarriak, denetarik darabil Erkiagak.
‎–Horrez gainera, hizkuntzarekin olgetaria da, berba jokoak egin, soinuen antzekotasunaz zentzumenak gozatu, adierazkortasunari bidea eman, horrek guztiak bere lekua dauka gure idazlearen olerkietan. Lekeitioko berbeta ondo sendo errotuta dauka eta behin ere ez dio uko egiten.
‎Aipatu unibertsal horiek euskarari ere ez zaizkio arrotz, eta linguistikak onartzen duenaren arabera, hiru motatakoak izan daitezke: substantiboak (kategoria mailakoak), formalak (hizkuntz arauekin erlazionatuak, alde edo moldez, gure alorrekoak) eta inplikaziozkoak (hizkuntzaren ezaugarrien artean gertatzen direnak).
Gure Aita ceruëtan aicena,
Gure eguneco oguia
‎Eta barka ietzaguc gure bekatuac,
Gure Aita ceruëtan aicena
Gure eguneko oguia iguc egun.
‎Eta barka ietzaguc gure bekatuac,
‎Aita gurea zeruetan zaudena,
‎gala nola guk barkatzen baiteiztegu gu zor gituztenei.
‎gala nola guk barkatzen baiteiztegu gu zor gituztenei.
Gure aita zerietan zaudena,
‎Eman ezazu egun gure eguneko ogia.
‎Barkha zkiautzu gure zorrak,
Guk zor gituztener barkhatzen tuun bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu 1.655 (10,90)
Lehen forma
gure 774 (5,10)
Gure 222 (1,46)
guk 146 (0,96)
gurea 67 (0,44)
gu 62 (0,41)
Guk 56 (0,37)
gure artean 52 (0,34)
gurean 35 (0,23)
Gu 26 (0,17)
guretzat 26 (0,17)
gure arteko 21 (0,14)
gurekin 13 (0,09)
gureak 10 (0,07)
guri 10 (0,07)
Gurean 9 (0,06)
gurera 9 (0,06)
GURE 8 (0,05)
gure inguruko 7 (0,05)
gugana 6 (0,04)
guretzako 6 (0,04)
Gurea 5 (0,03)
Guri 5 (0,03)
gure inguruan 5 (0,03)
Gure artean 4 (0,03)
gugandik 4 (0,03)
guretako 4 (0,03)
Gutako 3 (0,02)
gure alde 3 (0,02)
gure aurreko 3 (0,02)
gure baitan 3 (0,02)
gurearekin 3 (0,02)
gurekiko 3 (0,02)
Gure inguruko 2 (0,01)
Gurera 2 (0,01)
Guretzat 2 (0,01)
guganaino 2 (0,01)
gure artera 2 (0,01)
gure aurrekoek 2 (0,01)
gurearen 2 (0,01)
gureganaino 2 (0,01)
gutako 2 (0,01)
gutariko 2 (0,01)
Gugana 1 (0,01)
Gugandik 1 (0,01)
Gure aldetik 1 (0,01)
Gure arteko 1 (0,01)
Gure inguruan 1 (0,01)
Gurekin 1 (0,01)
Guri esker 1 (0,01)
gugan 1 (0,01)
guganik 1 (0,01)
gure aldean 1 (0,01)
gure aldetik 1 (0,01)
gure arterako 1 (0,01)
gure aurrekoak 1 (0,01)
gure aurrekoari 1 (0,01)
gure aurretik 1 (0,01)
gure esku 1 (0,01)
gure gainean 1 (0,01)
gure lekuko 1 (0,01)
gurearen inguruan 1 (0,01)
gurearentzat 1 (0,01)
gureari 1 (0,01)
gureetarik 1 (0,01)
guregana 1 (0,01)
gureganik 1 (0,01)
guretik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gu uste 46 (0,30)
gu hizkuntza 33 (0,22)
gu Herria 29 (0,19)
gu euskara 25 (0,16)
gu ikerketa 25 (0,16)
gu ez 24 (0,16)
gu lan 24 (0,16)
gu kasu 21 (0,14)
gu ere 20 (0,13)
gu aita 19 (0,13)
gu elizbarruti 18 (0,12)
gu egin 17 (0,11)
gu jakin 15 (0,10)
gu lur 14 (0,09)
gu zor 14 (0,09)
gu herri 13 (0,09)
gu gazte 10 (0,07)
gu literatura 10 (0,07)
gu eguneroko 9 (0,06)
gu geu 9 (0,06)
gu kultura 9 (0,06)
gu aztergai 8 (0,05)
gu euskaldun 8 (0,05)
gu garai 8 (0,05)
gu komunitate 8 (0,05)
gu lurralde 8 (0,05)
gu corpus 7 (0,05)
gu gizarte 7 (0,05)
gu gu 7 (0,05)
gu hipotesi 7 (0,05)
gu historia 7 (0,05)
gu antzeko 6 (0,04)
gu asmo 6 (0,04)
gu baino 6 (0,04)
gu beste 6 (0,04)
gu bi 6 (0,04)
gu bizi 6 (0,04)
gu euskal 6 (0,04)
gu hitz 6 (0,04)
gu iritzi 6 (0,04)
gu ukan 6 (0,04)
gu azken 5 (0,03)
gu bezalako 5 (0,03)
gu bigarren 5 (0,03)
gu datu 5 (0,03)
gu egoera 5 (0,03)
gu erdal 5 (0,03)
gu eskubide 5 (0,03)
gu esparru 5 (0,03)
gu garun 5 (0,03)
gu gorputz 5 (0,03)
gu gramatika 5 (0,03)
gu hori 5 (0,03)
gu idazle 5 (0,03)
gu iturri 5 (0,03)
gu solaskide 5 (0,03)
gu testu 5 (0,03)
gu Jesus 4 (0,03)
gu aliatu 4 (0,03)
gu asaba 4 (0,03)
gu azterketa 4 (0,03)
gu bakoitz 4 (0,03)
gu barkatu 4 (0,03)
gu belarri 4 (0,03)
gu bizitza 4 (0,03)
gu egon 4 (0,03)
gu egun 4 (0,03)
gu ekarri 4 (0,03)
gu esku 4 (0,03)
gu etsai 4 (0,03)
gu gaurko 4 (0,03)
gu gustu 4 (0,03)
gu helburu 4 (0,03)
gu herritar 4 (0,03)
gu irabazi 4 (0,03)
gu iragan 4 (0,03)
gu iritsi 4 (0,03)
gu itzulpen 4 (0,03)
gu landu 4 (0,03)
gu meza 4 (0,03)
gu tradizio 4 (0,03)
gu zentsura 4 (0,03)
gu Mikel 3 (0,02)
gu ahalegin 3 (0,02)
gu alor 3 (0,02)
gu ama 3 (0,02)
gu amore 3 (0,02)
gu arbaso 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
gu lan hau 10 (0,07)
gu euskara egin 5 (0,03)
gu ez ukan 5 (0,03)
gu Herria aldizkari 5 (0,03)
gu ikerketa gehien 5 (0,03)
gu erdal komunitate 4 (0,03)
gu iturri testu 4 (0,03)
gu meza liburu 4 (0,03)
gu bigarren hizkuntza 3 (0,02)
gu eguneroko bizitza 3 (0,02)
gu elizbarruti gotzain 3 (0,02)
gu elizbarruti liturgia 3 (0,02)
gu ere ez 3 (0,02)
gu euskal herri 3 (0,02)
gu euskaldun komunitate 3 (0,02)
gu euskara jarraitu 3 (0,02)
gu gramatika tradizio 3 (0,02)
gu hitz itzultzaile 3 (0,02)
gu Jesus maite 3 (0,02)
gu kasu orotariko 3 (0,02)
gu lan helburu 3 (0,02)
gu literatura historia 3 (0,02)
gu aita otoitz 2 (0,01)
gu aita zeru 2 (0,01)
gu azken mende 2 (0,01)
gu beste hizkuntza 2 (0,01)
gu beste komunitate 2 (0,01)
gu bezalako literatura 2 (0,01)
gu bi onartu 2 (0,01)
gu datu erakutsi 2 (0,01)
gu egin lan 2 (0,01)
gu egoera gutxitu 2 (0,01)
gu esku jarri 2 (0,01)
gu eskubide hori 2 (0,01)
gu euskal identitate 2 (0,01)
gu euskara errazki 2 (0,01)
gu garai lehen 2 (0,01)
gu gaurko gizarte 2 (0,01)
gu geu ez 2 (0,01)
gu hizkuntza bizi 2 (0,01)
gu hizkuntza landu 2 (0,01)
gu hizkuntza politika 2 (0,01)
gu ikerketa helburu 2 (0,01)
gu kultura memoria 2 (0,01)
gu lan esparru 2 (0,01)
gu literatura aurrerapauso 2 (0,01)
gu lur euskara 2 (0,01)
gu lur gu 2 (0,01)
gu uste ez 2 (0,01)
gu ahalegin makal 1 (0,01)
gu aita bera 1 (0,01)
gu aita bizartegi 1 (0,01)
gu aita ez 1 (0,01)
gu aita lehenagotik 1 (0,01)
gu aita zeria 1 (0,01)
gu aliatu gisa 1 (0,01)
gu aliatu lehen 1 (0,01)
gu aliatu natural 1 (0,01)
gu alor egoera 1 (0,01)
gu alor sartu 1 (0,01)
gu ama aditu 1 (0,01)
gu ama eskolapean 1 (0,01)
gu ama otto 1 (0,01)
gu amore erre 1 (0,01)
gu antzeko subalternitate 1 (0,01)
gu antzeko zerbait 1 (0,01)
gu arbaso euskara 1 (0,01)
gu arbaso sortu 1 (0,01)
gu asmo aspalditik 1 (0,01)
gu asmo lehen 1 (0,01)
gu aztergai direlako 1 (0,01)
gu aztergai egon 1 (0,01)
gu aztergai esparru 1 (0,01)
gu aztergai ezaugarri 1 (0,01)
gu aztergai utzi 1 (0,01)
gu azterketa ahal 1 (0,01)
gu azterketa eleberri 1 (0,01)
gu azterketa hondar 1 (0,01)
gu azterketa soziolinguistiko 1 (0,01)
gu baino asko 1 (0,01)
gu baino erraz 1 (0,01)
gu baino gehiago 1 (0,01)
gu baino hobe 1 (0,01)
gu baino lehenago 1 (0,01)
gu baino sen 1 (0,01)
gu bakoitz aldi 1 (0,01)
gu bakoitz bihurtu 1 (0,01)
gu bakoitz pentsamolde 1 (0,01)
gu bakoitz zernahi 1 (0,01)
gu belarri entzun 1 (0,01)
gu belarri ez 1 (0,01)
gu belarri hitz 1 (0,01)
gu beste bi 1 (0,01)
gu beste gabe 1 (0,01)
gu bezalako herri 1 (0,01)
gu bezalako hizkuntza 1 (0,01)
gu bezalako komunitate 1 (0,01)
gu bi bat 1 (0,01)
gu bi sortu 1 (0,01)
gu bi urte 1 (0,01)
gu bigarren gerla 1 (0,01)
gu bigarren hautatu 1 (0,01)
gu bizi den 1 (0,01)
gu bizi parte 1 (0,01)
gu bizitza erabat 1 (0,01)
gu bizitza esparru 1 (0,01)
gu corpus ez 1 (0,01)
gu corpus forma 1 (0,01)
gu corpus gelditu 1 (0,01)
gu corpus konparatu 1 (0,01)
gu datu hurbilpen 1 (0,01)
gu egin azterketa 1 (0,01)
gu egin ikerketa 1 (0,01)
gu egin letra 1 (0,01)
gu egin zuzenketa 1 (0,01)
gu egoera erreakzionario 1 (0,01)
gu egoera irtenbide 1 (0,01)
gu egoera soziolinguistiko 1 (0,01)
gu egon Labayru 1 (0,01)
gu egon ulertu 1 (0,01)
gu egun gizarte 1 (0,01)
gu egun iritsi 1 (0,01)
gu eguneroko jardun 1 (0,01)
gu eguneroko ogi 1 (0,01)
gu eguneroko ohitura 1 (0,01)
gu ekarri ezan 1 (0,01)
gu ekarri obra 1 (0,01)
gu elizbarruti abade 1 (0,01)
gu elizbarruti aipamen 1 (0,01)
gu elizbarruti behar 1 (0,01)
gu elizbarruti erabili 1 (0,01)
gu elizbarruti ezagun 1 (0,01)
gu elizbarruti gorpuztu 1 (0,01)
gu elizbarruti jaio 1 (0,01)
gu elizbarruti parrokia 1 (0,01)
gu elizbarruti zaindari 1 (0,01)
gu ere ahoskera 1 (0,01)
gu ere aspaldi 1 (0,01)
gu ere aurkitu 1 (0,01)
gu ere datorren 1 (0,01)
gu ere egin 1 (0,01)
gu ere eroso 1 (0,01)
gu ere euskal 1 (0,01)
gu ere gazte 1 (0,01)
gu ere gu 1 (0,01)
gu ere horrela 1 (0,01)
gu ere ikasi 1 (0,01)
gu ere indar 1 (0,01)
gu ere lasaitasun 1 (0,01)
gu ere Mikel 1 (0,01)
gu ere ondo 1 (0,01)
gu ere prentsa 1 (0,01)
gu esku paratu 1 (0,01)
gu esku utzi 1 (0,01)
gu eskubide bermatu 1 (0,01)
gu eskubide erdal 1 (0,01)
gu eskubide gauzatu 1 (0,01)
gu esparru ekarri 1 (0,01)
gu esparru hau 1 (0,01)
gu esparru mugatu 1 (0,01)
gu etsai etsai 1 (0,01)
gu etsai lagundu 1 (0,01)
gu etsai orojale 1 (0,01)
gu etsai zuzen 1 (0,01)
gu euskal elizbarruti 1 (0,01)
gu euskaldun berri 1 (0,01)
gu euskaldun ere 1 (0,01)
gu euskaldun inguru 1 (0,01)
gu euskara areago 1 (0,01)
gu euskara atzizki 1 (0,01)
gu euskara azken 1 (0,01)
gu euskara bizikidetza 1 (0,01)
gu euskara ere 1 (0,01)
gu euskara euskara 1 (0,01)
gu euskara izen 1 (0,01)
gu euskara jardun 1 (0,01)
gu euskara maite 1 (0,01)
gu euskara ulertu 1 (0,01)
gu euskara zuzendu 1 (0,01)
gu ez eduki 1 (0,01)
gu ez egon 1 (0,01)
gu ez ulertu 1 (0,01)
gu garai arrotz 1 (0,01)
gu garai erromatar 1 (0,01)
gu garai hauek 1 (0,01)
gu garai hurbildu 1 (0,01)
gu garai sortu 1 (0,01)
gu garai soziohistoriko 1 (0,01)
gu garun funtzionamendu 1 (0,01)
gu garun gorde 1 (0,01)
gu garun ordenagailu 1 (0,01)
gu gaurko asmo 1 (0,01)
gu gazte euskaltzale 1 (0,01)
gu gazte euskara 1 (0,01)
gu gazte pertzepzio 1 (0,01)
gu gazte sektore 1 (0,01)
gu geu ere 1 (0,01)
gu geu esan 1 (0,01)
gu geu uste 1 (0,01)
gu gizarte denbora 1 (0,01)
gu gizarte erdaldun 1 (0,01)
gu gizarte gainerako 1 (0,01)
gu gorputz antena 1 (0,01)
gu gorputz betiko 1 (0,01)
gu gorputz energia 1 (0,01)
gu gorputz ez 1 (0,01)
gu gorputz tinkatu 1 (0,01)
gu gramatika errotu 1 (0,01)
gu gramatika ondo 1 (0,01)
gu gu aurkitu 1 (0,01)
gu gu eskubide 1 (0,01)
gu gu espainol 1 (0,01)
gu gu hizkuntza 1 (0,01)
gu gu ukan 1 (0,01)
gu gu zor 1 (0,01)
gu helburu ez 1 (0,01)
gu helburu hizkuntza 1 (0,01)
gu helburu hurrago 1 (0,01)
gu helburu Ondarroa 1 (0,01)
gu herri analfabeto 1 (0,01)
gu herri ebanjelizatzaile 1 (0,01)
gu herri euskara 1 (0,01)
gu herri finkatu 1 (0,01)
gu herri hizketa 1 (0,01)
gu herri kai 1 (0,01)
gu herri sabel 1 (0,01)
gu herri zenbat 1 (0,01)
gu Herria almanaka 1 (0,01)
gu Herria anitz 1 (0,01)
gu Herria argitaratu 1 (0,01)
gu Herria astekari 1 (0,01)
gu Herria hilabetekari 1 (0,01)
gu Herria partaide 1 (0,01)
gu Herria parte 1 (0,01)
gu Herria sortu 1 (0,01)
gu Herria sortzaile 1 (0,01)
gu herritar asko 1 (0,01)
gu herritar ulermen 1 (0,01)
gu hipotesi batu 1 (0,01)
gu hipotesi bete 1 (0,01)
gu hipotesi galdetu 1 (0,01)
gu hipotesi hauxe 1 (0,01)
gu hipotesi honako 1 (0,01)
gu hipotesi itzuli 1 (0,01)
gu historia berreskuratu 1 (0,01)
gu historia historia 1 (0,01)
gu historia hizkuntza 1 (0,01)
gu historia lotu 1 (0,01)
gu hitz hausnartu 1 (0,01)
gu hitz itzuli 1 (0,01)
gu hizkuntza aberastasun 1 (0,01)
gu hizkuntza alor 1 (0,01)
gu hizkuntza baino 1 (0,01)
gu hizkuntza bakar 1 (0,01)
gu hizkuntza berriztatu 1 (0,01)
gu hizkuntza diakronia 1 (0,01)
gu hizkuntza ere 1 (0,01)
gu hizkuntza harreman 1 (0,01)
gu hizkuntza hondamen 1 (0,01)
gu hizkuntza ikasi 1 (0,01)
gu hizkuntza istorio 1 (0,01)
gu hizkuntza jakin 1 (0,01)
gu hizkuntza kalte 1 (0,01)
gu hizkuntza maila 1 (0,01)
gu hizkuntza nortasun 1 (0,01)
gu hizkuntza zabaldu 1 (0,01)
gu hizkuntza zaharkeria 1 (0,01)
gu hizkuntza zilo 1 (0,01)
gu hori egin 1 (0,01)
gu hori gustuko 1 (0,01)
gu hori horrela 1 (0,01)
gu hori jarraitu 1 (0,01)
gu hori mantso 1 (0,01)
gu idazle garaikide 1 (0,01)
gu idazle itzulpen 1 (0,01)
gu idazle olerki 1 (0,01)
gu idazle zehaztasun 1 (0,01)
gu ikerketa abiapuntu 1 (0,01)
gu ikerketa aditu 1 (0,01)
gu ikerketa ageri 1 (0,01)
gu ikerketa azaldu 1 (0,01)
gu ikerketa bat 1 (0,01)
gu ikerketa datu 1 (0,01)
gu ikerketa ere 1 (0,01)
gu ikerketa gutxi 1 (0,01)
gu ikerketa guzti 1 (0,01)
gu ikerketa jaso 1 (0,01)
gu ikerketa landu 1 (0,01)
gu ikerketa lehengai 1 (0,01)
gu ikerketa parte 1 (0,01)
gu ikerketa unibertso 1 (0,01)
gu ikerketa xume 1 (0,01)
gu irabazi begira 1 (0,01)
gu iragan historiko 1 (0,01)
gu iragan identitate 1 (0,01)
gu iragan ongi 1 (0,01)
gu iritsi ikasle 1 (0,01)
gu iritzi egile 1 (0,01)
gu iturri nagusi 1 (0,01)
gu itzulpen historia 1 (0,01)
gu itzulpen testu 1 (0,01)
gu jakin bakar 1 (0,01)
gu jakin bat 1 (0,01)
gu jakin behintzat 1 (0,01)
gu jakin min 1 (0,01)
gu kasu aditz 1 (0,01)
gu kasu aipagai 1 (0,01)
gu kasu aplikatu 1 (0,01)
gu kasu bezala 1 (0,01)
gu kasu ere 1 (0,01)
gu kasu galiera 1 (0,01)
gu kasu handi 1 (0,01)
gu kasu hizkera 1 (0,01)
gu kasu joera 1 (0,01)
gu kasu nolabaiteko 1 (0,01)
gu komunitate biziraun 1 (0,01)
gu komunitate definitu 1 (0,01)
gu komunitate erdaldun 1 (0,01)
gu komunitate etorkizuneko 1 (0,01)
gu komunitate hurbildu 1 (0,01)
gu komunitate mugatu 1 (0,01)
gu kultura begirada 1 (0,01)
gu kultura beti 1 (0,01)
gu kultura ingurune 1 (0,01)
gu kultura iraun 1 (0,01)
gu kultura kanta 1 (0,01)
gu kultura parte 1 (0,01)
gu kultura zutabe 1 (0,01)
gu lan amaitu 1 (0,01)
gu lan laguntza 1 (0,01)
gu lan muga 1 (0,01)
gu lan muin 1 (0,01)
gu lan paralelo 1 (0,01)
gu landu Eustat 1 (0,01)
gu literatura aberastasun 1 (0,01)
gu literatura ezaugarri 1 (0,01)
gu literatura Jon 1 (0,01)
gu literatura sistema 1 (0,01)
gu lur erdal 1 (0,01)
gu lur ere 1 (0,01)
gu lur komunitate 1 (0,01)
gu lurralde berriro 1 (0,01)
gu lurralde egoera 1 (0,01)
gu lurralde ere 1 (0,01)
gu lurralde ikerketa 1 (0,01)
gu lurralde nahiko 1 (0,01)
gu lurralde nolabaiteko 1 (0,01)
gu Mikel Zarate 1 (0,01)
gu solaskide erdara 1 (0,01)
gu solaskide euskaldundu 1 (0,01)
gu solaskide euskara 1 (0,01)
gu solaskide ondo 1 (0,01)
gu testu sinatzaile 1 (0,01)
gu tradizio eragin 1 (0,01)
gu tradizio globalizazio 1 (0,01)
gu tradizio idazle 1 (0,01)
gu tradizio kasu 1 (0,01)
gu ukan argitaratu 1 (0,01)
gu ukan euskara 1 (0,01)
gu ukan lehen 1 (0,01)
gu ukan onura 1 (0,01)
gu ukan zor 1 (0,01)
gu uste % 1 (0,01)
gu uste behar 1 (0,01)
gu uste berri 1 (0,01)
gu uste bezain 1 (0,01)
gu uste egoki 1 (0,01)
gu uste eskaera 1 (0,01)
gu uste euskaldun 1 (0,01)
gu uste hilabete 1 (0,01)
gu uste jokabide 1 (0,01)
gu uste nor 1 (0,01)
gu uste perspektiba 1 (0,01)
gu uste proiektu 1 (0,01)
gu uste tegi 1 (0,01)
gu zentsura alderdi 1 (0,01)
gu zentsura deitu 1 (0,01)
gu zentsura ikerketa 1 (0,01)
gu zentsura ukan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia