Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.852

2000
‎Guk taldea bukatua ere, guk gihaurek hazia erein genuen antzina, eta gero han hemenka landatu ditugu landareak. Hazi haiek loratzen ari dira gure ustez. Beste batzuk gure fruituak biltzen eta lantzen ari dira jada.
‎Filosofo katedradun zegamarrarentzat ez dago zalantzarik krisi batean gaudela. Historiaren arabera eraikitzen ditugu gure uste eta sinisteak, baina Jainko baten beharra du gaur egungo gizakiak ere, Jainko horri beste izen batzuk ematen dizkiogun arren: Ilustrazioa, demokrazia...
‎Bestetik, zenbait natur parkeren benetako helburua ez da oso garbia, kasu batzutan turismoa edo basogintzari ematen zaio lehentasuna. Esate baterako, Aralargo natur parkean zeresan asko eman duen urbanismo plan bat dago Lareon, eta gure ustez, hau ez da bateragarria parkearen benetako helburuekin.
‎Edozein modutan, egiazko planak egin behar dira. Adibidez, gure ustez, gaur egun ingurune babestuetan planak egiteko metodologia ez da gure gustukoa. Lehendabizi, Foru Aldundiek planak aurkezten dituzte eta ondoren alegazioen txanda irekitzen da, eta gure ustez honi buelta eman litzaioke.
‎Adibidez, gure ustez, gaur egun ingurune babestuetan planak egiteko metodologia ez da gure gustukoa. Lehendabizi, Foru Aldundiek planak aurkezten dituzte eta ondoren alegazioen txanda irekitzen da, eta gure ustez honi buelta eman litzaioke. Alegia, zeresana duten guztiak bildu mahai batean, basozale, mendizale, nekazari, ekologista, administrazioa eta plan bat egin denen artean.
‎HALA ERE, gure ustez Nafarroako gizartea, oro har, euskararen alde dago eta datuak ditugulako esaten dugu. Nabarmenenak matrikulazio datuak dira, baina ez bakarrak.
‎Oraingoan, udal kudeaketa ereduak eskaini di tzakegu, PPrenak baino askoz demokratikoagoak, integratzaileagoak eta sozialagoak. Gure ustez, dagoeneko arabar abertzaleen exijentzia da, bere gain hartu nahi duenarentzat erronka, eta EH, zalantzarik ez, dagokion papera hartzeko prest egon badago
‎Lorategi perfektoegiez purrustaka aritu nintzaizun aurreko astean eta gustukoak zeintzuk ditudan ere azaldu... Landare eta animalien etxeratzea eta gure ustez bezatze eta otzantzea aspaldiko neolitikokoa omen. Benetako premiak lotuko zituen, garai hartan, gizakiak eta naturak.
‎Hori ezin daiteke arrazoia izan. Gure ustez ETAk ez du egiten behar bezalako azterketarik datu fidagarriak ez dituelako.
‎Beraz, desobedientzia zibilarekin edo gabe, berdin jardun beharra dago. Deskalifikatu zena, ordea, Eusko Jaurlaritza osoa izan zen, eta aldi berean Aretoak eztabaida politikoan parte hartu zuen, gauza erabat desegokia gure ustez. Epaileok ez dugu eztabaida politikoan parte hartu behar.
‎Aipaturiko bigarren artikuluan zehaztu egiten du samurtasuneranzko itzuli horren zentzua: Sarrionandiaren Marinel zaharrak liburuaren aipamena egitean zera azpimarratzen du" Bai lehen liburuko poemak aukeratzerakoan; bai berauetan eginiko aldaketetan; bai poema berrien egituraketa kaskarragoa eta hizkerarekiko arreta txikiagoan; bai berauetako askoren tonu mikatz eta garratzean, askok kartzelako esperientziaren islapen zuzenegia (guztiz ulergarria baina gure ustetan lan poetikoarentzat kaltegarri suertatzen zena) sumatu genuen, baita nolabaiteko desbiderapena arestiko poetikaz ere." (3 or.) Horregatik da, bada, bere ustez, oraingo liburu hau Sarrionandiaren samurtasunaren berreskuraketa.
‎Hala ere, estilo aniztasuna nabaria da. Gure ustez, bada nolabaiteko gradazioa (edertasunetik gordintasunera), hasieran amaieran baino irudi ederragoak baitarabiltza (beti ere errealitate mingotsarekin kontrastea sortzeko): ametsetako hondartzak, gau izartsuak, naturaren aipamen etengabea, sinestesiak Bestalde, ipuin gehienetan errepikatzen diren irudiak ere badira:
‎" Nere kezketako bat izan da hitzak soberan ez izatea, esaldi, hitz eta narrazio egokiak erabiltzea". (Elizondo, Edurne: Egunkaria VII) Gure ustetan, baita lortu ere.
‎Mikelen oraina eta Dionisosen iragana. Aitzitik, gure ustetan, ez da batere argia bigarren plano horrek eleberrian betetzen duen lekua. Antza denez, Dionisosen jokaera ulertzeko giltza azaldu nahian dabil, baina, horretarako beharrezkoa izango litzatekeen pertsonaiaren barne munduan sakontzeko ahaleginik ez du egiten.
‎Horrelakoetan irakurketa galtzen da. ETAko mintegiaren pasarteak, esate baterako, gure ustez, luzeegia izateaz gain, galga jartzen dio eleberriaren erritmoari. Ezin esan gauza bera Igantzik Parisen ezagututako sexu harremanei dagokienez.
‎Argumentuak hartu eta miatu, horixe da, gure ustez, filosofia praktikoa: praktikoaden filosofia.
‎Filosofiak praktikoa izan behar badu, integratzailea izan behar du. Sintesiabilatzea da filosofia praktikoaren zeregina, gure ustez. Horregatik, erabiliko dugunmetodologia, gai bakoitzari lotzen zaizkion hainbat matrize hartu eta diskurtso bateratuan bilduko dituena izango da.
‎Nazioarte mailan euskal nortasunaren ikurra izan daitezkeen kirol selekzioek izan duten garapena eta bidean aurkitzen dituzten oztopoak jaso ditugu. Horrela, gure ustez, nahiko nabarmen ondoriozta daiteke, kirol munduan euskal selekzioek jasaten duten betoek nagusiki izaera eta jatorripolitikoa dutela.
Gure ustez, monetaren eta burujabetasun nazionalaren arteko erlazioaren ikuspegitik, oso garrantzitsua da homogeneizazio monetarioaren esanahi teoriko praktikoa. Moneta berarekin ordaintzen diren eragiketek espazio monetario bat osatzendutela azpimarratu nahi dugu.
‎Zer gertatzen da, ordea, lurralde modura, gaur egun daukan ordezkaritza instituzionalarekin, Nafarroak proiektuan parte ez hartzea erabakitzen badu? Bada, gure ustez, kasu horretan, eskubidea lurraldearena izatetik herritarrena izatera pasatzen da. Egon daitezke60.000 nafar estruktura berri horretan parte hartu nahi dutenak, nahizgehiengoak parte hartu nahi ez izan, eta etorkizunezko egituraketa horretan herritarhoriek eskubidea eduki lukete parte hartu ahal izateko.
‎Aurrez aurre ditugun estatuekin, nahiko gauza zailada hori. Dena den, gure ustez, horrelako prozesu batek ez dauka atzerapausorik.Garai batean euskal herritar askok esan zuten Euskal Herrian zeuden eskola nazionalak ez zituztela begi onez ikusten, eta beren ikastola propioak antolatu zituzten.Urteak pasatu dira, eta marko arrotz batetik datozen erakundeek subentzionatu egiten dituzte ikastolak gaur egun. Bide praktikoen bitartez ematen diren pausoak, berehorretan geldit... Bai Madril eta bai Paris guk hartutako erabakiak errespetatzera behartu behar genituzke.
‎Markel Olano (EAJ PNV): Garai batean, estatuek errepresioa erabiltzenzuten horrelakoei aurre egiteko, baina orain, gure ustez, estatu berrien inkorporazioaren dinamikan murgildurik dago Europa. Beraz, gure herriaren gehiengoa egiten dugun proiektu politikoaren atzean demokratikoki ipintzea lortzen badugu, guere joan gintezke ate joka Europara.
‎Eskubide bat bermatzeko, lehenik, eskubidea lortu behar da. Hor dago gaur egungo gatazka gainditzeko gakoa.Eskubidea lortzeko, gure ustez, gaur egungo arazo nagusia Gobernu espainiarrarenjarrera da. Izan ere, eskubidea lortzeko, negoziazio politikoa egon behar da, etanegoziazio politiko horrek abertzaleen arteko akordioa eskatzen du, Gobernu espainiarrari planteamendu bateratua egin diezaiogun.
‎Erkidego Autonomoan, berriz, bai Legebiltzarra eta bai Gobernua Erkidegoko populazioaren zati batek onartu zituen beregaraian. Ba, gure ustez, autodeterminazio eskubidearen lorpenean eta aplikazioan, Eusko Legebiltzarrak eta Euskal Gobernuak zeresan handia izan lukete.Eusko Legebiltzarrean dagoen abertzaleen gehiengoak ados jarri luke, gauregun onartuta dagoen erakunde horrek aberrigintzan eta euskal nazioan sakontzenlagunduko duten legeak egin ditzan. Eta Nafarroako Legebiltzarrari dagokionez, beste gehiengo abertzale bat posible balitz, bere garaian egin zen kooperazio organoa egin litzateke.
‎Hori litzateke, beraz, alderdi politikoen bidetik egin beharrekoa. Gainera, gure ustez, norberak gauza lezakeen planteamendua herriari eskaini litzaioke, lehenago aipatu ditudan herriko sektore horiei?, aztertzekoeta jorratzen joateko. Bi lan horiek paraleloan joango lirateke, eta definizio lanaosatuko lukete.
‎eztabaida ez da estatuak ezarria, psikoanalisiaren freudiar identitatetik aldentzearen ondorioa baizik. Gure ustez, eragiketa analitikoaren ahalbidea analistaren arbuio batean bakarrik oinarritzen da, hots, identifikazioaren botereak erabiltzearen arbuioan. Hizki larriz idatzitako Bestearen lekua hartzen duen heinean, subjektuakbere sufrimendua zuzentzen dion Beste horren kokagunea hartzen duen neurrian, analistak hortxe egiten dio uko nagusi izateari.
Gure ustez, aipamen berezia merezi du gai honi buruz egindako lanak. Perls enaekarpen handia izan zen psikoterapiarako.
Gure ustez, Anzieu ren aipamen batek. Psikodrama analitikoa haur etanerabeengan, delakoan ezin hobeto laburbildu du, ondoren adierazi nahi duguna.Psikodrama analitikoaren praktikari dagokionez,(...), gaixoari bera izaten ahalbidetuko dion egoera sortzea; egoera horretan (sentsazioak, afektuak, fantasiak, identifikazioak, proiekzioak, defentsa mekanismoekin egituratutako desirak) sentitzerabultzatuko duten esperientziak bizitzeko proposatzea; sinbolizazioko lan psikikoaeginaraztea, sentitutakoaren zentzua eta irispidea ezagutu dezan.
Gure ustez, ikuspuntu psikoanalitikotik, psikodramak duen alderdi interesgarriena, dramatizazioak edo eszenak bere egile eta partaideekiko ahalbidetzen duenirakurketa da. Azken finean, hori bihurtuko da transferentzia eta erresistentzienberariazko eremu psikodrama analitikoarentzat, gaiaren aukeratzetik hasi etadramatizazioaren jarduera eta ondorengo komentarioetara iritziz.
Gure ustez, dramatizazioan hori, subjektuaren barne taldearen proiekzioarenbidez, proiekzioaren mekanismoarekin lotuta dago, hau da, bere barne pertsonaiakberen arteko loturekin eta subjektuari dagokionez, hala nola, pertsonaia horiek etaberen arteko loturek subjektuarentzat duten esanahiaren proiekzioarekin.
‎O. Donell ek planteatutakoa, gure ustez Pichon Riviere ren ideietan (1977) oinarritzen da, eta azken honen arabera termino transferentzialetan taldea osoeremu aberatsa da honako hiru arrazoi hauengatik:
‎Gerta liteke, halaber, herriaren kokapena eta haize mota bat ez etortzea. Horigertatzen da, gure ustez, nabarniz aize haize izenarekin. Errigoitin hegoaldeko haizeaizendatzeko jaso da (ego aize eta goiko aize izenekin batera), baina Mendatanekialdekoa izendatzeko.
‎Har dezagun JosuAmezaga ren iritzia, diogunaren lekuko: . Edozelan ere, azpimarratu dugun bezalaxeTxillardegiren aportazio handienetako bat, gure ustez, hizkuntzaren gorabeherakgizarteko botere harremanen eremuan kokatzean datza. Hizkuntzen erabilera politikoamahai gainera ekarriz, hizkuntza ezezik kulturaren eremu osoa gizarteko dinamikanulertu beharra nabarmentz.en zaigu.
‎Hau esatera garamatzan arrazoia hauxe da: gure ustez, behin baino gehiagotan aipatu dugun Esteva rekin bat eginez. Estatuaren azken helburua uniformazioa da, monokulturalismoa, hori batasun ideiaren garaipen gisa ulertu behar delarik.
‎Ez genuke aipatu gabe utzi nahi, gure ustez garrantzi handia duen gai honen beste alde bat. Estatuak badu zer esanik oso eztabaidagarria den gaiaren inguruan, alegia, erabilpen publikorako hizkuntzaren ahozko adierazpenaren eta hizkuntza idatziaren gaian.
‎Espainian aldarrikatu zen lehengo konstituzioa dugu 1812koa. Gure ustez, honen inguruan egin litzatekeen irakurketak, zuzenean bat egingo luke Estatu Nazioa sortzeko nahiaren analisiarekin. Hau da, goreneko lege koadroa sortzeko gertakariak eta kontuan hartu behar da, hori Estatuaren antolakuntza juridiko politikoaren oinarria dela Nazioa gorpuzteko beharrari erantzun zion, eta honek berekin hezkuntza alorrean Estatuaren ekarri zuen.
‎Hain zehatzak ziren aginduek, gure ustez, oso adierazgarria zen egoeraren aurrean jartzen gaituzte; gainera, zehaztasun hori eskola pribatuei legean eskaintzen zitzaien arreta eskasarekin konparatzen badugu (bigarren mailako zentro pribatuekin gertatzen ez zen bezala), diagnosi interesgarria egiteko moduan aurkituko gara. Alde batetik, legeak horrelako minimoak ezartzeak populazioaren hezkuntza arloko baldintza penagarriak zeintzuk ziren adierazten du (ikusi besterik ez dago, garai horretako analfabetismo tasak); bestalde, zentro pribatuak bete behar zituzten baldintza ez oso zorrotzek212 (zer esan Elizarenak baldin baziren213) derrigorrezkoa zen oinarrizko eskolaratzearen erronkari erantzuteko Estatuak zuen ahulezia (ezina esango genuke) erakusten dute eta ez dezagun ahaztu, gobernu berak ezarritako derrigorrezkotasunaz ari garela; azkenik, nahiz eta esandakoa nabarmena izan, ezin da ukatu jokamolde hark zuen penetrazio nahia erabatekoa zenik, horretarako behin eta berriro aipatu dugun administrazio egituraz baliatu zelarik.
‎Horrela, hamaika erreforma eta araudi izan arren, Moyano legeak jasotzen zituen oinarrizko printzipioek indarrean iraun zuten eta, oro har, antolakuntza egiturak mantendu ziren: epaimahaiak, azterketak eta, gure ustez, gero ikusiko dugunez, eragin handia izango zuen oposizioen zentralizazioak. Baina ez zen ez hori maila profesionalera mugatzen zen kontrol sistema; Irakasle eskolak, oposizio sistema eta hezkuntza arloko administrazio egituraren barruan kokatzen zen egitura burokratiko eta funtzionarialaren antolakuntzarekin, Moyano legeak irakasleria Estatuaren zerbitzura jartzeko bidea eskaini zuen, eta Estatuak benetan bere kontrolpean jarri zuenetik aurrera (hau ez da XX. mendearen hasiera arte gertatuko240),, nazioaren?
‎Ez litzateke ezinezkoa izango gauzak nola gertatu ziren zehatz mehatz adieraztea, kronologia deitzen den hori eskrupulosoki errespetatuz, saihesbideak ekidinez, oroimenak eskaintzen dizkizun hutsuneak eta babesak alde batera utziz; ez litzateke, ez, batere zaila izango, eta agian horrela jokatu litza  teke, erarik zuhurrenean ez ezik ortodoxoenean ere. ...ezer esango, irakurle zolia ez iraintzearren batik bat, barkatuko zaigu xehetasun kronologikoetan ezen ez oroimenak agintzen dizkigun pasarteetan nahiz gertakarietan, edota istorioaren garapenarekin (eta egiarekin, beraz) zerikusirik izan zezakeen txikikerietan estuegi ibili ez bagara; eta ez, esan bezala, estu ibiltzea bereziki nekosoa gerta zitekeelako, baizik eta estutasun horretatik askatzeak, gure ustetan, bizitasun pixka bat ekarriko liokeelako aditzera eman nahi den kontakizunari.
‎Asko eskertuko din egia kontatzea, ikusiko dun; gainera, baietz azkenean hi anima  tzea lortu. Gure zaharrek asko sofritu diten, guk uste baino gehiago zakiten. Bestalde, ez ahantzi hori baino berri txarragoak badirela eta, edozein gauza baino gehiago, hi ongi ikusi nahi hauela...
‎Ez auzunean ez harago, ez zen Polikarporen ondorengorik geratzen; guztiak hilak edo batek daki nora alde eginak ziren. Bakarrik bizi zen amonari guk uste baino ezinbestekoagoa zitzaion katuaren laguntasuna, zeren harrezkero lo kuluxkak egiteari utzi, eta, laster, gutxien espero genuenean, betiko loak hartu baitzuen.
‎Horren adibiderik nabarmenenak talde etniko, erlijioso eta nazionalak dira. Talde hauek izango lirateke, gure ustez, babes kulturalerako hautagairik egokienak. Hemen interesatzen zaigun ikuspuntutik, kultura orohartzaile bat baino gehiago dauden gizarte multinazionaletan jarriko dugu arreta.
‎Oinordetzak arautzen dituen kode zibilaren zatia ez da, gure ustez, esangurarik laburrena duena.
Gure ustez nabarmena da ezagutzaren oinarriztapenaren arazoa egi irizpidearen auzia besterik ez dela. ‘Protokolo proposizio’ terminoa, zalantzarik gabe, hasieran bere bitartez proposizio batzuk seinalatzeko onartu zen, hauen egiaz baliatuz, beste proposizioen egia neurtzeak, haga bat bailitzan, posible izan bailuke.100
‎Gutako asko sozialistak ginen —ni ere bai— Baina gure jarduera filosofikoa gure helburu politikoetatik bereizita nahi genuen mantendu. Gure ustez, logika —logika aplikatua barne—, ezagutzaren teoria, hizkuntzaren analisia eta zientziaren metodologia, zientzia bera bezala, neutroak ziren helburu praktikoekiko, horiek gizabanakoentzat moralak edo gizartearentzat politikoak izan.31
‎" Gutxiago mugituko balitz, atseginagoa izango litzateke niretzat": ...beste helburu baterako bitarteko bat; eta eztabaidatzen dugunean ea kontrabaxuak" balio duen", ez dugula auzi psikologikorik eztabaidatzen, hau da, Fisikan bezalaxe, non ez dugun ere gai psikologikorik eztabaidatzen; egiten saiatzen ari garena kontrabaxua" ideal batera" hurbiltzea dela, kopiatzen saiatzen ari garen ideala gure aurrean izan ez arren; bilatzen duguna erakusteko, gure ustez" erabat egokia" den beste melodia bat seinala genezakeela. Esan zuenez, ikerketa estetikoetan" zergatizko konexioak ez dira interesgarriak, baina Psikologian, aitzitik, hauek besterik ez zaizkigu interesatzen".
2001
‎Beti dago prozesu bat eta gainera, gure ustez, jaiotako parametroetan dago, horretan ez dago aldaketarik.
‎Badakit jendeak nahiko angustiarekin jarraitzen duela gai hori eta, beraz, guri berdin zaigula esatea friboloa litzateke. Gure ustez eztabaida ez da lehendakari autonomista eta lehendakari espainiar baten arteko hautua, guk eztabaida betiko tokira eramango dugu: Estatutua ala marko demokratiko berri bat?
‎Eta erabakia horren arabera hartuko dugu. Gobernu soberanista posible da, gure ustez EAJk, EAk eta EHk berriz ere gehiengo osoa izango dutelako. Baina horretarako borondatea behar da.
‎PPk eta PSOEk une honetan itun bat egin dute, baina guk ez dugu albora tzen hauteskunde ostean EAJk berriz PSOErekin egitea. Gure ustez, EAJk PPk eta PSOEk sinatutako itun horren puntu guztiak sinatuko lituzke. Itunaren hamar puntuak dira eskandaluzkoak, ez sarreran egindako aipamenak.
‎Bazuen, halere, aitortu gabeko okerren bat gordea, eta hura ere plazaratzeko asmoz zen. " Gure ustez kritika egin behar baldin bazaigu, sakontasun ezaren kritika egin behar zaigu. Gai eder asko atera arren, ez dute batasun bat, linea bat, eduki".
‎Dena erretzen dute, eta akabo. Guk uste dugu hori azkenean ardora iristen dela eta ez dugu inoiz erabiltzen. Bestalde abono organikoak erabiltzen ditugu, zortez inguruan ardi asko baitago.
‎Aldi berean auzo, lantegi, eskola eta bulegoetan geure klase erakundea eraikitzen dugularik. Gure ustez, komunistarik gabe Herri Batasunaren edukina hutsik geratzen da.
‎Herri honetako gatazka egoera gainditzeko eta aurrerapausoak ematen hasteko, nazionalistek eta ez nazionalistek osatu behar dute gobernu berria gure ustez. Azkeneko hauteskunde kanpainan, egundo esan ez duguna esan genuen, hau da, Gasteizko gobernua EAJ EA, PSE eta EBren artean osatu behar dela; gobernu hori egokiena delakoan.
‎Zintzoki eta baikorki, Euskal Herri osoarentzat lan egin nahi dugu. Zentzu eraikikorra landu nahi dugu Euskal Herriarentzat, eta gaur batzuentzat ez baldin bada mementoa, guk uste dugu.
‎" Guk uste genuen, zure jatorria eta heziketa zela medio, burges, atzerakoi, herriaren etsaia zinela. Oker geunden.
‎Desobedientzia zibila tresna bat da eta guk indarkeria ezaren estrategiaren barruan kokatzen dugu. Gurean asko militarismoaren aurkako mundutik gatoz eta biolentziarik gabeko estrategian, gure ustez desobedientzia zibila da eraginkorrena, kanpaina zabalak eta sakonak egin daitezkeelako eta jendearen atxikimendua lor daitekeelako.
‎ZUZEN. Gure ustez ere tresna bat da eta gure filosofia honakoa: gu geu izan behar dugu eta izate nahi horretan beti topatzen duzu ohitura bat, lege bat edo zu zeu izatea eragozten dizun zerbait, eta hor agertzen da desobedientzia zibila; enfrentamendua sortu beharrean, guk oztopoa gainditzen dugu eta aurrera jarraitzen dugu.
‎Orduan, ari zarenean, uneren batean ikusten duzu norbaitek oztopoa jartzen dizula. Gure ustez saiatu behar da oztopoa jartzen dizunaren hizkuntzan ez erortzen eta pentsatu den eskema aurrera eramaten.
‎Gu hasi ginenean, espirituz hori sinesten genuen, han eta hemen arituko ziren talde txikien filosofian. Gero, bi urteko balantzea egitean zera ikusi genuen, jende askok buzo zuria jantzi eta solidarioen izenean gure ustez solidarioen filosofian ez datozen gauzak egin direla. Desobedientzia zibila arau batzuen barruan kokatzen da eta hor giza eskubideekiko begirune osoz aritu behar da.
‎Enpresa honen talde editoriala «Baigura Communication» da: «Ez dugu editorialik eginen ordea. Kazetari bati ez dagokio zer den on eta zer den txar esatea, gure ustez. Horren ardura hemengo gizartearen eragileei utzi nahi diegu».
‎M. MARTORELL. Dena den, badira beste era bateko taldeak, erreformista eta moderatutzat jo ditzakegunak, eta hauen helburua ere boterea hartzea da, eta Jainkoa herrialde bateko gizon emakumeek egin dezaketenaren gainetik dagoen sistema politikoa eraiki nahi dute. Dena den, lurraldeak eta zonak bereizi lirateke, gizarte musulmanak guk uste eta ikusten dituguna baino desberdinagoak baitira elkarren artean. Gizarte musulman askotan herritarrek oso arazo ekonomiko handiak dituzte eta ez dut uste beren ardura nagusiena gizarte islamiarra eraikitzeko boterea hartzea denik.
‎Sailkapen hau dugu,, kritika estrukturalistaren eremuan hedatuena eta onartuena. Alabaina, gure ustez, badago bertan zenbait iluntasun. Esate baterako, barru fokalizazioaz ari garenean, zer adierazi nahi dugu zehazki?:
‎Alabaina, gure ustez, bada Ene Jesus aipaturiko nobela edo narrazio horietaz bereizten duen ezaugarri bat: etengabe idazketa bera zalantzan jartzearena, hain justu.
Gure ustez, ikasleen interesa ez da, gehienetan behintzat, testu espezializatuak sortzea, testu idatziak gehienbat?, baizik eta orain arte landu dituen testu motetan trebetasun maila hobetzea, bere hizkera eta gaitasun komunikatiboansakontzea, eta, seguruenik, kasu askotan behintzat, euskal komunitatean integratuzjoatea.
‎a. Gure ustez kutxaren kontra bigarrenez jo duenean hautsi ditu saihetsak.
Gure ustez, bi dira komunikazioan eragiten duten elementuak: nola komunikatzen den eta zer komunikatzen den.
‎Ezdago testu pururik; izatez, testuak era nahasian agertzen zaizkigu, eta bertan dagohizkuntza bidezko komunikazioaren arlorik zailena. Gure ustez, ikasleari aukeraeskaini behar diogu bere burua prestatzeko, hau da, gaitasun komunikatiboaeskuratzeko; eta hori helburuak ondo isolatzen baditugu soilik lortuko dugu, geroarretaz, patxadaz eta sakontasunez lantzeko. Baina, era berean, aukera eskainibehar diogu ikasleari arlo sortzailea landu dezan, eta zatika landutakoak bere beharkomunikatiboen arabera ager ditzan, aldez aurretikako inolako irizpiderik gabe, irizpide bakarra komunikazioa bera izanik.
Gure uste apalean, kasu hauek asko badira ere, ez genuke ezer aurreratukoñabardura hauek klasean lantzea proposatuko bagenu, neurri handi batez ikas prozesua amaigabea litzatekeelako. Bestalde, deskribatzen ikasi duenak deskribatzeko helburu soilarekin deskriba dezake berdin berdin, bestelako helburu bat baduere.
‎Diskurtsoen azterketa egin ondoren, bakoitzari dagozkionedukiak zehaztu genituen, eta unitateak sortu genituen. Unitate horiek zortzi urratsetan banatu ditugu, gure ustez 800 ordu nahikoa izan daitezkeelako, baldintzanormaletan aritzen den ikastalde batentzat, ondo euskalduntzeko. Arestian aipaturiko diskurtsoen azpisailkapenak sortzen zituen zikloak urrats desberdinetan kokatzeko momentuan, helburuen arteko oreka lortzea ezinbestekoa da, urratsbakoitzak bere baitan duen lan kopurua antzekoa izan dadin.
‎Faseak definitzeko momentuan erabilitako zutabe nagusiak, lortu beharrekohelburuak eta lan honetan parte hartu dugun irakasleon esperientzia izan dira.Osotara, gure ustez, lau fase nagusi daude, A, B, C eta D izenez bataiatu ditugunak.
‎Azterketa ebaluazioaren ardatza ezin izan zitekeela ikusi genuen, eta alternatiba bat bilatu behar geniola, azterketen ordez, beste bide bat bilatuz. Gure ustez, eguneroko jardueran arreta jarri behar genuen, ikasleen aurrerapena neurtzeko etahorren inguruko informazioa aurkitzeko. Bagenekien hori guztia ebaluatzeko gureikuspuntua baino ez izatea ez zela nahikoa, ikasleei ere eman behar geniela aukeraberen iritziak kanporatzeko eta autoebaluazioa egiteko.
‎Badirudigaur egun bereizketa hau ere eztabaidatik kanpo geratu dela. Gure ustez, ordea, irakatsi eta ikasteko prozesuan sortzen diren arazo askoren iturria hortxe dago.Baina ez da hau gai honi heltzeko momentua, eta segi dezagun aurrera.
‎Badirudi hizkuntzaguztiek dutela erabakiak, sentipenak, aginduak eta emateko gune bat.Gazteleraz cabeza, corazon, mente, gana, alma eta horrelakoak erabiltzen dira.Horietako zein da gure gogoa, ordea? Horietako bat ere ez, gure ustez.
‎Edozein planteamendutan bezalaxe, gurean ere, ustejakin eta zehatz batzuekin jokatzen dugu. Gure uste sendoak, mugagabekozalantzetan sustraituak dira.
‎Aurrez esandakoaren ildotik, gure ustea da txikitatik hasita, ikasleak irakaslearen estilora egokitzen ahalegin handiak egiten dituela ikas prozesuan.Alderantziz ere gertatzen dela jakin arren, irakasle/ ikasleen ratioa ikusita, sarritan ezinezkotzat jotzen da eskoletan irakaslea ikasle bakoitzarenestilora moldatzea. Gehientsuenetan alderantziz gertatzen dela esateraausartzen gara.
‎1969tik (Messick) aztergai bihurtu dakontzeptu hori, eta hainbat aditu horretan ari dira harrezkero. Gure ustez, Keefe k (1988) proposatzen duen definizioa da egokiena:
‎Carl Rogers-ek (1975) zioen, ikasten, moldatzen eta aldatzen ikasi duena delagizaki hezitua. Zer da, gure ustez, ikasten ikastea?
‎Lehenengo adierari dagokionez, guk geuk nahiago genuke auto-ikaskuntza etaautonomia kontzeptuak ondo bereiztea. Gure ustez, akatsa da autonomia etaauto ikaskuntza sinonimotzat hartzea. Ikasleak metodo baten edota tutore baten, aginduak?
‎Ona izango litzateke, gure ustez, liburu, artikulu eta perfumegileen artean sarri aipatzen diren hamar onenetarikoen zerrenda, beraien argazkiak eta usainen ezaugarriak ematea, nahiz sailkapen hori erabat subjektiboa dela azpimarratu behar den; halaber, sailkapen hori egiten duenaren arabera, beste perfume batzuk ager daitezke, era berean. Azken finean horretan datza perfume eta usainen magia.
‎Larderia ematen ziguten. Gure artean uste handia zegoen, haserretuz gero, kristauei begia ateratzen zietela.
‎podÃa o hubiera podido entrar. Gure ustez, erderazko podÃa entrar eta hubiera podido entrar ez dira berdin. Beren artekoa aundia dala deritzaigu".
‎Beren artekoa aundia dala deritzaigu". Gure ustez ere, horrelaxe da. Baina nekerik gabe egiazta daiteke –nekerik gabe, gramatika jakite enpiriko bat denez gero, testuetatik atera behar dena, ez inoren burutik– euskarazko sar zitekeen (ziteken hori berbera duzu, laburtua izatea)  erdaraz podÃa, pudo, habÃa podido, hubiera podido entrar itzul daitekeela, batere bereizkuntzarik gabe.
‎Gainetik eta gaingiroki neurtzen genuen guk, esaldien axalean ager zitezkeen erdaratikako hitz eta esaeren, azken hauek txit bigarren mailako zirelarik, arabera. Gure ustez, ordea, egiazko garbitasuna eta ez alegiazkoa sakonago zegoen (Chomsky argitara baino lehenago ari ginen), jatortasunaren osinean ezkutatua. Hitzei dagokienez, beraz, garbia da jatorra dena, euskaldunek (literatur mailaz ari ginen batik bat) erabili dutena nondik ere nahikoa den.
‎Bere baitatik ontzen zituenak aski ez zirela, laster ikusi genuen zenbatetarainokoa izan zen bere eragina eta gidaritza Lizardi bihotzekoaren harrigarrizko loraldi labur hartan. Elkarri  loturik geneuzkan adiskide bion izenak eta, Lizardi behar baino lehenago galdu genuenean, Orixegan landaturik gelditu ziren gure usteak, itxaropenak eta ametsak.
‎Halaz guztiz ere, irakurlegai bakoitza errugabe agertzen baldin bada ere, banan banan hartuz gero, ez da horrenbestez esan euskal irakurleok erabat errudun –eta errudun larri, gainera– ez garenik. Nolanahi ere, irakurgairen bat zailtzat jotzen dugunean, esan behar genuke ere norentzat den zail, gure ustean. Gerta baitaiteke, eta maiz gertatzen baita, zailtasun horren hobena idazlearena ez izatea.
‎Ba ote da geure burua adiskide minez inguraturik ikustea bezain gauza ederrik? Gainera, gure ustez, edozein belar pila ez da meta, ezta han hemendikako idazlan sorta ere aldizkaria. Horrenbestean esan, beraz.
‎–Begira; gure ustez, beharrezkoa da kritika edozein herri ongi gobernatutan, harako Cervantesek aipatzen zuen lanbide hura bezala. Eta intsentsu ontziari eragitea ez da kritika.
‎Baina ez Leturiak ez Txillardegik ez gaurko nornahik ez dezake entzungor egin. Bizibeharra eta ezinbizia aurrean ditugu, ezin ditzakegu besterik gabe guregana usteak, sinesteak, bizibideak, ohiturazkoak direlako bakarrik, zehatz eta astiro esaminatu gabe.
‎Hondarraren hondarrean, ordea, beste zerbaitengatik agian: euskal idazleak, gure kulturaren ispilu garden eta distiratsu behar zuketenak, ez zitzaizkigulako iruditzen, haien berririk inoiz heltzen bazen gure aditzera bide zuzenez nahiz okerrez, gure usteen neurriko mailakoak. Arloteak, exkaxak, gogaikarri xamarrak ere bai, agertzen zitzaizkigun; ez gure izena, hain maite dugun izen ona, edertzeko eta hedatzeko dinakoak.
‎Lehengo eta oraingo Euskal Herrian barrena abiatzen bagara, okerrenean jarriaz beti galduan gabiltzala uste dugularik, berehala kontura  tzen gara zerbaitetaz, harriturik eta ia zoramenean: bere mehar murri  tzean ez dela guk uste genuen bezain urria, muga zabalagoak dituela bere ezerezean, eta inoiz entzun ez genituen aberastasun ezkutuak ere bai. Euskal literaturaren soroan bertan, eta horretaz ari gara hemen bestetaz baino areago, badira zenbait eliz liburu eder, prosaz nahiz hitz neurtuz, eta, tarteka eta bakanka, eliz liburuak ez diren irakurgai atseginak ere bai:
‎Baina ez Leturiak ez X k ez gaurko nornahik ez dezake entzungor egin. Bizibeharra eta ezinbizia aurrean ditugu, ezin ditzakegu besterik gabe guregana usteak, sinesteak, bizibideak, ohiturazkoak direlako bakarrik, zehatz eta astiro esaminatu gabe.
‎Halarik ere, hedabide horien iritzi ildoari heltzen badiogu, alderdi nazionalisten aurrean mimetismo handiegiaz jokatu zutela, bakearen gaian berezko diskurtsorik ez balute bezala ari zirela, suma zitekeen. Arlo horretan, beste gizarte instantzia batzuetatik sortu ziren ekimenek ere (elizak" Denon Artean, Bakea Denontzat" izenpean bultzatu zuen kanpaina izan zen garrantzitsuena, baina baziren gehiago), ez zuten, guk uste, hedabide hauetan informazio mailan behar luketen protagonismoa, eta bigarren mailako gertaera eta argudiotzat hartu ziren, indar politikoen sektore batetik zetozenak sendotzen zirelarik.
‎Bi biotan, bistan da, kontrakarreko jokaerak eta iritziak, batzuen eta besteen pentsamoldeak biltzen dituztenak. Arazoa, nolanahi ere, bi bion uztardura nola egokituho rretan egongo litzateke gure ustez, bi erronka horiek erro errotik loturik baitaude euskararen biziraupen prozesuan.
‎Bistan da horrek ekarri behar duela, besteak beste, zabalago jokatzea. Horren harira, txalotzekoak dira, gure ustez, bestelako ekimenak. Horien artean aldarrikatu behar Euskal Idazleen Elkartekoa, euskarazko prosa zientifikoan aurreratzeko asmoarena.
‎Feynman en erantzuna hipotesi atomikoa da, gauza guztiak atomoez eginak daudela, geratu gabe etengabe higitzen aridi ren partikulak, elkar erakarriz banatzen direnean, baina elkar aldaratuz metatu nahi direnean. Beraz, hipotesi atomikoan oinarrituta, hiru dira, gure ustez, XX. mendeanZientzia ren eta Te knologia ren alorrean mugak zabaldu dituzten lorpenak. Hiru hitzekin sintetizatuko ditugu: atomo a, geneaetabi ta.
‎Kantek —norbaitek bai? — ez dio erantzun zuzenik ematen gizakiaren izaerari buruzko galdera honi eta beste erantzun luzapenezko hau ipintzen dio aurretik: ‘azter dezagun lehenbizi azterlariaren aztergaitasuna’ Gure ustez, ordea, Kanten galdera benetako funtsezko galderatik ihesa da, bigarrengo mailako galdera da. Zuzen edo oker —irakurleak epai beza—, gu erantzun zuzena ematen saiatzen ari gara oinarrizko galderari.
‎Adibidez, zure emazteari gogo betez musutxo bat ematen badiozu, hori egitea maitatzea da gure ustez; eta besterik gabe, ongi egitea. Baina Kanten ustez, egiten ez baduzu zure legea/ beharra betetzeko asmotan, ez da ongi morala, morala ez denez.
2002
‎Dena den, aukera politikorako askatasuna eta adierazpen askatasuna oinarrizkoak dira bai demokrazian, bai elkarrizketarako eta baita bake prozesurako ere. Edozein eratan, guk uste dugu irtenbideek denboran sostengarriak izan behar dutela eta ez bat batekoak. Aztertu litzateke hau sostengarria den ala ez.
‎Hori da erronka, baina kontsentsuak gaur egun seguruenik ez dira edukietan oinarrituko, printzipio eta prozeduretan baizik. Gure ustez, badago eremu komun bat Euskal Herrian, alderdi guztiek har dezaketena abiapuntu gisa, eta jakina, arazo politikoari heldu behar dio; hau da, gizarte anitz batek bere etorkizuna definitzeko unean zein printzipio eta zein prozeduretan oinarritzen den. Hor dago koxka.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu 2.852 (18,77)
Lehen forma
gure 1.486 (9,78)
Gure 930 (6,12)
guk 269 (1,77)
Guk 146 (0,96)
Gure artean 2 (0,01)
guregana 2 (0,01)
gurera 2 (0,01)
guri buruzko 2 (0,01)
gutaz 2 (0,01)
GUK 1 (0,01)
Gure aldetik 1 (0,01)
Gure aurrekoek 1 (0,01)
Gure baitan 1 (0,01)
Gure inguruan 1 (0,01)
gu 1 (0,01)
gure aldeko 1 (0,01)
gure aldetik 1 (0,01)
gure artean 1 (0,01)
gure arteko 1 (0,01)
gurearekin 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 315 (2,07)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 290 (1,91)
Berria 256 (1,69)
ELKAR 191 (1,26)
Argia 187 (1,23)
Euskaltzaindia - Liburuak 172 (1,13)
Alberdania 144 (0,95)
Jakin 136 (0,90)
Uztaro 119 (0,78)
Pamiela 76 (0,50)
Labayru 59 (0,39)
Consumer 54 (0,36)
goiena.eus 51 (0,34)
Maiatz liburuak 47 (0,31)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 46 (0,30)
Hitza 44 (0,29)
Urola kostako GUKA 43 (0,28)
Kondaira 32 (0,21)
Susa 31 (0,20)
Booktegi 31 (0,20)
Herria - Euskal astekaria 30 (0,20)
Uztarria 29 (0,19)
Jakin liburuak 26 (0,17)
EITB - Sarea 23 (0,15)
aiurri.eus 22 (0,14)
Txintxarri 22 (0,14)
Euskaltzaindia - EHU 21 (0,14)
Guaixe 21 (0,14)
hiruka 21 (0,14)
Open Data Euskadi 20 (0,13)
Karkara 19 (0,13)
Zarauzko hitza 17 (0,11)
Karmel aldizkaria 16 (0,11)
Ikaselkar 16 (0,11)
aiaraldea.eus 14 (0,09)
Anboto 14 (0,09)
LANEKI 13 (0,09)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 13 (0,09)
alea.eus 13 (0,09)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 13 (0,09)
Noaua 12 (0,08)
Goenkale 10 (0,07)
barren.eus 10 (0,07)
Euskalerria irratia 10 (0,07)
Maxixatzen 9 (0,06)
ETB dokumentalak 8 (0,05)
uriola.eus 8 (0,05)
Erlea 7 (0,05)
HABE 7 (0,05)
erran.eus 7 (0,05)
aikor.eus 7 (0,05)
Karmel Argitaletxea 6 (0,04)
Aldiri 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 6 (0,04)
Bertsolari aldizkaria 6 (0,04)
Aizu! 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 3 (0,02)
Osagaiz 3 (0,02)
plaentxia.eus 3 (0,02)
IVAP 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
JADO aldizkaria 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Orain 1 (0,01)
begitu.eus 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu uste ukan 242 (1,59)
gu uste baino 88 (0,58)
gu uste ez 34 (0,22)
gu uste apal 29 (0,19)
gu uste oso 13 (0,09)
gu uste behintzat 12 (0,08)
gu uste bezala 8 (0,05)
gu uste ere 8 (0,05)
gu uste hori 8 (0,05)
gu uste gu 7 (0,05)
gu uste hau 7 (0,05)
gu uste bi 6 (0,04)
gu uste egoki 6 (0,04)
gu uste euskara 6 (0,04)
gu uste guzti 6 (0,04)
gu uste on 6 (0,04)
gu uste bezain 5 (0,03)
gu uste egia 5 (0,03)
gu uste garrantzitsu 5 (0,03)
gu uste lan 5 (0,03)
gu uste merezi 5 (0,03)
gu uste sare 5 (0,03)
gu uste sendo 5 (0,03)
gu uste zer 5 (0,03)
gu uste argi 4 (0,03)
gu uste asko 4 (0,03)
gu uste bederen 4 (0,03)
gu uste ezinbesteko 4 (0,03)
gu uste hura 4 (0,03)
gu uste kontu 4 (0,03)
gu uste udal 4 (0,03)
gu uste administrazio 3 (0,02)
gu uste bai 3 (0,02)
gu uste bat 3 (0,02)
gu uste bera 3 (0,02)
gu uste berretsi 3 (0,02)
gu uste erdi 3 (0,02)
gu uste eredu 3 (0,02)
gu uste funtsezko 3 (0,02)
gu uste inor 3 (0,02)
gu uste itxaropentsu 3 (0,02)
gu uste komenigarri 3 (0,02)
gu uste aipagarri 2 (0,01)
gu uste analisi 2 (0,01)
gu uste arazo 2 (0,01)
gu uste arlo 2 (0,01)
gu uste arrazoi 2 (0,01)
gu uste aukera 2 (0,01)
gu uste baño 2 (0,01)
gu uste behar 2 (0,01)
gu uste beharrezko 2 (0,01)
gu uste berebiziko 2 (0,01)
gu uste bete 2 (0,01)
gu uste bidezko 2 (0,01)
gu uste diru 2 (0,01)
gu uste egiazko 2 (0,01)
gu uste egile 2 (0,01)
gu uste egin 2 (0,01)
gu uste egungo 2 (0,01)
gu uste elementu 2 (0,01)
gu uste era 2 (0,01)
gu uste erabilera 2 (0,01)
gu uste eraginkor 2 (0,01)
gu uste erantzun 2 (0,01)
gu uste eskakizun 2 (0,01)
gu uste estatu 2 (0,01)
gu uste etorkizun 2 (0,01)
gu uste euskaldun 2 (0,01)
gu uste garrantzi 2 (0,01)
gu uste gauza 2 (0,01)
gu uste gizarte 2 (0,01)
gu uste gogoeta 2 (0,01)
gu uste herri 2 (0,01)
gu uste herritar 2 (0,01)
gu uste hiztun 2 (0,01)
gu uste hor 2 (0,01)
gu uste horiek 2 (0,01)
gu uste indar 2 (0,01)
gu uste interesgarri 2 (0,01)
gu uste iragan 2 (0,01)
gu uste irizpide 2 (0,01)
gu uste itzulpen 2 (0,01)
gu uste izeneko 2 (0,01)
gu uste ja 2 (0,01)
gu uste jokatu 2 (0,01)
gu uste kalitate 2 (0,01)
gu uste Nafarroa 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia