Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Diskurtsoetan, albiste zatiak bainoez genituen erabili, esataria aldez aurretik prestatutako testua irakurtzen zebilelagenekien kasuetan. Halatan, kontestua bat dator gure lanaren helburuarekin (testuenirakurketa automatikoa). Gainera, testuak eman egin zitzaizkigun, eta horrela, azterketarako seinaleen etiketazioa erraztu egin zen.
‎Adibide bat besterik izan nahi ez zuen bidaia luze samar honek5, telegrafikoki azaltzeko ahalegin guztiak egin arren, gure lanaren helburua gaindituko lukeen atearen aurrean jartzen gaitu. Baina, teorien garrantzia gutxietsi gabe, uste dugu, edozein fenomeno sozial eta politikorekin gertatzen den bezala, nazionalismoarena guztiz historikoa dela eta bere errealitate dinamikoan aztertu behar dela; izan ere, nazio hitzaren esanahiak historian zehar izan duen aldaketa ikusi besterik ez dago6 (teoriak alde horretatik soilik izango zaizkigu baliagarri).
‎Nola labur ditzakegu gure eguneroko lanak sare honetan? Gure lanaren helburu nagusia, interesgarria eta kalitatezkoa den ezagueradun informazioa sortu eta integratzea da, beti ere erabiltzailearekiko interaktibitatea pizteko bitartekoa izango delarik, webguneak etengabe eguneratu eta dinamizatuko direlarik, eta, beti ere komunikazio egoki baten mesedetan, erabiltzaileak identifikatuak izango direlarik.
2007
‎Liburu honetan, bada, eragile juridikoak eskura ditu lege politiko nagusiak, hain zuzen ere, egunero gizarte gaietan sekulako pisua dutenak. Gure lanaren helburua, bilduma honetako beste testuetan bezalaxe, lanabes egokia eta oinarrizkoa ematea izan da, euskara eremu juridiko politikoan erabiltzeko, eta, bide batez, zuzenbidearen munduan gero eta ozenago izan dadin euskaldunon zeregina.
2009
‎Beste teoriko batzuen esanetan, ordea, aldagai soziokulturala da denetan garrantzitsuena, eta ikaskuntza etagizarteratze prozesuen bitartez gizon eta emakumeek beren mundu emozionalamodu ezberdinean eraikiko eta erabiliko lukete, naturak hala zehazten ez badu ere.Azkenik, badira beste hainbat teoria soziobiologiko generoen arteko ezberdintasunak ulertu ahal izateko faktore biologikoak zein soziokulturalak kontuan hartubehar direla diotenak. Ez da gure lanaren helburua teoria hauek aztertu eta elkarrenarteko eztabaidan zentratzea, eztabaida interesgarria bada ere, guk hemendik aurrera faktore sozialak eta ikaskuntzakoak izango ditugu kontuak, berauek generoarekin zerikusi handiagoa baitute aldagai biologikoek baino, sexuen arteko ezberdintasunaz hitz egingo bagenu beste kontu bat litzake. Hala, bada, hemendik aurrera gizarteratze prozesuan gurasoek eta ingurumenak aukeratzen dituzten heziketajarraibideak ikertuko ditugu, baita sexu bakoitzari gizarteak bidaltzen dizkionmezuak ere.
2010
‎Horiekin txertatzen da zelulan, fusioa gertatzen da, eta poro bat zabaltzen du. Gure lanaren helburua da hau ulertzea, batez ere txertaketa eta fusioa.
2012
‎Nolanahi den, bestelako korronteak ere badira fraseologian, zeinetan abiadura terminoari funtzio lexiko jakin bat aplikatzeak moteldu aditza lortzera eramaten gaituen. Horixe da, hain zuzen, lan honetan hartu dugun ikuspuntua, ez hainbeste arrazoi teorikoengatik, gure lanaren helburua batez ere praktikoa delako baizik.
2013
‎une honetan aurkezten da egitasmoa eta azken helburu komunikatiboa. Gure lanetan helburu komunikatibo errealak proposatu dira: Lehen Hezkuntzako ikasleei ipuina kontatzea, ikastetxeko webgunean zintzilikatua izango den debate bat grabatzea, eskualdeko telebistan ikusi ahal izango den errezeta baten azalpena grabatzea, eta abar.
‎Rémy Cazalsen taldeak dio soldaduek gerla ez zutela beren borondatez egin, ez zutela gerla egitea «onartu», baizik eta ez zutela beste hauturik eta gerla egitera «behartu» izan zituztela. Gure lanaren helburua ez da izan jakitea ea euskaldunek gerla egitea onartu zuten ala behartuak sentitu ziren. Guk jakin nahi dugu Eskualduna ren jarrera bi teoria horietatik zeinetara hurbiltzen den gehien.
‎Sabino Aranaren arauei maila metriko formalean, eta maila semantikoan trenaren figurari, hizkuntza poetikoaren iradokizun mailari eta sentimentalismoaren kontrolari. Gure lanaren helburua da azterketa horretan oinarrituz poetaren obra bere testuinguruan eta literaturaren historian fidagarritasunez kokatzea, eta, azkenean, Antonio Arrutiren poesiaren irakurketa interpretatzailea egitea.
2014
‎Eta, hain zuzen ere, ildo horretan kokatzen da gure azterlana. Alegia, gure lanaren helburu nagusia da aztertzea zenbateraino diren baliokide euskarazko birformulatzaile esplikatibo nagusiak (alegia, erran nahi baita, hau da, hots) eta agerian uztea, kidetasun pragmatikoak gorabehera, ez dagoela erabateko baliokidetasunik birformulatzaile horien artean.
2015
‎Krisialdi ekonomikoari buruz ari naiz. Eguneroko gure lanean helbururik garrantzitsuena krisialdiak jota inor bide ertzean ez uztea izan da.
‎Hala ere, sistemarenkonplexutasuna dela eta, proteina hauetako askoren mekanismo zehatza ez da oraindik ondo ezagutzen; horien artean aurkitzen da lan honen aztergai den BOK proteina. Gure lanaren helburu nagusia, BCL2familiako kide den BOK proteinaren mekanismo molekularren ezagutzan aurrerapausuak ematea da.Zehazki, (i) BOK proteinak ingurune zelularrean duen kokapena aztertu eta (ii) zelulan betetzen d (it) uenfuntzio (ar) en inguruko ezagutza zehatzagoa lortzea.
Gure lanaren helburua hainbat antioxidatzailek behe kolikuloko neuronetan eta entzumen bidearenelektrofisiologian duen eragina ikustea izan da, HI baten ondorioz gertatzen diren entzumen bidekokalteak murriztu ahal izateko 7 egunetako arratoietan. Honetarako, Resberatrola, DHA, Melatonina etaNikotina erabili ditugu antioxidatzaile bezala eta hainbat froga histologiko, elektrofisiologiko zeinmolekularren bitartez kaltea nolakoa izan den eta kalteak murriztu diren edo ez aztertzen saiatu gara.
‎Itzalaldi analogikoaren atarian kokatzen da ikerketa hau, aztertzeko ikus entzunezkoendigitalizazioak zer nolako aldaketak eragin dituen nerabearen kontsumo ohituretan. Dena den, nerabearen bakarkako kontsumoa aztertzeaz harago, gure lanaren helburua da ikertzeanerabearen eta lagun taldearen artean gertatzen diren harremanak, ikus entzunezko produktueninguruan sortzen direnak.
2017
‎Berezitasun horien adibide argia eskizofrenia da. Gure lanaren helburua zera da: eskizofreniadun gaixo elebidunetan azterketa psikopatologikoa ama hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan egitean topatu diren ezberdintasunak landu dituzten ikerketak identifikatu eta emaitzak laburbiltzea.
‎Beraz, eta aipatu dugun moduan, hizkuntzak osasun mentalaren azterketan duen garrantzia susma dezakegun arren, gaixo elebidunen hizkuntza aukerak artatze psikiatrikoan duen eragina ikertu duten argitalpenak gutxi dira. Gure lanaren helburua da gaixo eskizofreniko elebidunetan sintoma psikotikoen azterketa ama hizkuntza eta bigarren hizkuntza erabiliz egin diren ikerketak identifikatu eta emaitzak laburbiltzea.
2018
‎Denok dakigu baserriko bizitza hor dagoela, baina asko jota, Merkatu plazan tomate batzuk erosten ditugu, eta ez dugu hortik haratago pentsatzen. Jendeak bizitza hau zer den jakitea da gure lanaren helburua. Izugarrizko balioa daukate elkarrizketa hauek, euskal baserritarren azken urteak baitira hauek.
2019
‎3) Erran beharrik ez dago zer garrantzia duen lehenbiziko aldiz hizkuntza baten historia osoa eskura izateak; baina, hau ez da gure lanaren helburua izan. Hala ere, gauza bat biziki azpimarratu nahi dugu:
‎gure aztarnategian, geruzaz geruza, hondoko zolaren sedimentuetara joatea; horretarako, hasiera batean behintzat, aditz laguntzailearen taula erabiliko dugu lagungarri gisa eta gero gerokoak. Baina, gure lanaren helburuarekin batera egin behar duguna hauxe da:
‎Azken batean gure lanaren helburu behinena da ahoskeraren garrantzia aldarrikatzea; ez dadin izan azterketetarako eskatzen den zerbait bakarrik. Gogora gaitezen, bestalde, askotan araurik gabe eta" natural" ateratzen zaigun horrek erdaren eraginari atea irekiago uzten diola.
2022
Gure lanaren helburu nagusiak honako hauek dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia