Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Baina ez gara koitaduak ere, noski, eta badakigujardun idatzia ezinbestekoa den gizarte modernoan euskarak zer nolako erropenadaukan esparru horietako komunikazio idatzian. Horrenbestez, ehuneko apal horiek ere ez dira gure egoera soziolinguistikoaren eta identitate zoriaren adierazpenzuzen eta gardenak. Horregatik, euskaldungoaren edo euskalduntasunaren egoeraez da makurra, makurra baino okerragoa da; iraungipenaren atarian dago euskalizatearen nortasun historikoa
2008
‎Emaitzetara joanez, honakoa azpimarra daiteke: (1) teoriaren garrantzia frogatzen da gure arteko egoera soziolinguistikoa eta psikosoziolinguistikoa ulertzeko; (2) gure ukipen egoera nahiko egoera kaskarra da euskararen inguruan, gatazkatsua, EAEko ikasle unibertsitarioen artean behintzat, (3) gatazka handiagoa da komunitate menderatzailean, komunitate menderatuan baino.
2011
‎Zergatik ez erabili diglosia izenondo egoki batez lagunduta, beharbada gure egoera soziolinguistikoa izendatzeko, egoera hori elebitasun desorekatu gisa ulertzen dugunean, bitasun desorekatu gisa ulertzen dugunean?
‎gainera diglosiaren adiera hori baztertu eta terminoaren hasierako adierara murriztuz gero, hizkuntza gutxituen egungo egoera soziolinguistiko kezkagarriak deskribatzeko beste termino bat asmatu da? gure egoera soziolinguistikoaz hitz egin ahal izateko diglosiaren jatorrizko esanahi teorikotik kanpo aritu bagenu, beste termino berri bat asmatu genuke euskararen kasurako, c) Are gehiago, hizkuntzen hizkuntza guztien, lexiko zati baten gaurko esanahia kasu askotan nabarmen aldendu da jatorrizko esanahitik, kontzeptu horiek herritarrak, jasoak edo zientifikoa izan. zergatik errefusatu, beraz, hain hedatuta dagoen diglosiaren oraingo adiera berri hori?
‎2) Lehenago esan bezala, diglosia izenondo edo termino konposatu egoki batez laguntzea gure egoera soziolinguistikoa izendatzeko; zer moduz, adibidez, honako hau: Hizkuntza gutxituen diglosia erabiliko bagenu?
‎Alternatiba hau proposatzen du Iñakik, erdibide gisa: " zergatik ez erabili diglosia(...) gure egoera soziolinguistikoa izendatzeko?". hiruzpalau ohar erantsi nahi nizkioke Iñakik zentzuz eta tentuz aldeztu duen ikuspegi horri: a) egia da hitz tekniko asko neurri batean edo bestean polisemiko dela.
2015
‎Jabetu behar dugu esku artean zer daukagun, zertan garen onak, eta hori esportatu. Tabakalerak ere izango du oihartzun handia nazioartean, eta hori ere izan dadila gure egoera soziolinguistikoa ezagutzera emateko. Erronka handienetakoa gazteen hizkuntza ohituretan egon daitekeela dirudi.
2016
‎ez dute aukeratzen A itunpekoa. Bestetik, zer dakite gure egoera soziolinguistikoaz. Jatorri berekoak doazen tokietara goaz, eta gurpil zoro bat da hori».
‎Erabileran, ordea, erlazioak garrantzi handiagoa du; beste norbaitekin edo hainbatekin hitz egiten dugu, eta, beraz, nolabaiteko adostasun bat egon behar du. Nire ustez, gure egoera soziolinguistikoan hori kontuan hartzeak garrantzi handia du: erabilera ez da hautu pertsonala soilik».
‎Ez dugu inondik esan nahi 1995etik aurrera. EAEn batez ere 2000 urtetik aurrera? jaso dugun hirugarren etorkin uholdea, Espainiaz kanpo jaiotakoak eta hauen ondorengoak, ez direnik besteok adinako herritar, edota eraginik ez dutenik gure egoera soziolinguistikoan, ze, handia dute, kopuruetatik bertatik hasita ere?, edota populazio sektore hauekin euskalduntze lan berezirik egin behar ez dugunik, edota egiten ari ez garenik. Bai ordea, populazio sektore hau berezia dela gure ikuspuntu soziolinguistikotik, eta hala daukagula ezaugarritu beharra, berarekin egin beharreko dugun ezinbesteko tratamendu soziolinguistikoak, modu eta baliabide bereziak behar (bide) dituelakoan, propioak eta desberdinak, bertakoagoa edo deitzen ari garen populazioaren inguruan daramagunaren aldean.
2018
‎Gogoetak gogoeta, gure egoera soziolinguistikoan, euskararen erabilera probabilitatezko fenomeno gisa definitu dugu. Hizkuntza gutxituaren erabilera probabilitatezko banaketaren arabera azal daiteke, beraz.
2019
‎Labur bilduz. diskutigarria da definizio operatiboen finkapeneta aplikazio lana. diskutigarria bai, baina ez baztertzekoa: gure egoera soziolinguistikoaren benetako argi ilunetara hurbiltzeko balio du. hurbilketa saioa da lan hori, bere muga nabarmenekin. horrela izanik ere, ba al du inork galtzarbean Iñakirena baino emaitza fidagarriagorik, duenak ager beza.
‎Nota ona bai, baina ez du ia inoren deirik jaso, ordea. Eta notarik onena ia inork lagun gisa nahi ez duen gaixo/ gizajo batek jaso badu, eta lagun gehien lortzen dituzten mezuei oso gutxik eman badiete notarik altuena, garbi dago zerbait errebisatu beharrean gaudela, gure egoera soziolinguistikoan irizpide hauek ez baitira ez zuzenak, ez jatorrak eta are gutxiago egokiak.
Gure egoera soziolinguistikoa ulertzeko eta ohiko gertaera linguistikoak interpretatu ahal izateko oinarrizko klabeak eskaini behar dira: zergatik hitz egiten dugun hitz egiten dugun bezala, batuaren eta euskalkiaren arteko harremanak, beren euskara motaren aurrean hainbatek izan ditzakeen erreakzioen aurreko prebentzio lana, etab. Helburu honekin landu genituen, sarean doan erabili eta eskura daitezkeen. Hizkuntzen mundua eta euskara deskubrituz?
2023
‎Besterik da zein neurritan dagoen egitasmo hori estrategia global baten baitan. Gure egoera soziolinguistiko prekarioan apustu eraginkorra izan dadin, beste hainbat bide indartu ditugu aldi berean: sektoreko profesionalak formatzeko euskarazko ikastaroak; sorkuntza, itzulpena eta bikoizketa handitzeko finantzaketa; zinemetan eta bestelako plataformetan euskararen presentzia bermatzeko laguntza eta arauak; euskarazko ekoizpenak ezagutarazteko jaialdi eta kanpainak...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia