Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 726

2000
‎Baina orduan ez dugu ulertzen zergatik jartzen duten EAJ erdigunean, batzuek zein besteek. EHk bere proposamen politikoa du eta guk gurea; une honetan proposamenhorietan baliteke lehentasunezko gairik izatekotan abertzaletasunarena izatea, baina Arnaldo Otegi eta Rafa Diezi nik entzun diet beste esparru batean, beren aukerarik logikoena alderdi sozialista litzatekeela.
‎bigarrena gehiago. Baina hori kontuan hartu gabe guk gure bidea egin behar dugu, guri balio digulako. Modaren puntan egoteaz arduratzen ez dena bakarrik egon daiteke, oharkabean, biharko modaren puntan.
‎Hizkuntza guztiak dira errespetagarriak eta normalena da gu guretik joatea, besteak errespetatuz eta gurea errespetaraziz.
‎Kasu batzuetan, nirean alegia, txikitatik eskainiez zidatena eta urteak pasatu ahala deskubritu dudana erdiesteko. Herri bat bezala, beste herriak munduan zehar saiatzen diren gisan, aske izateko eta gurean guk erabakitzeko. Iruditzen zait bizitza, pertsonarena, indibiduala dela, norberarena, bereziadela.
‎Berriro diogu hizkuntza/ nazioa ekuazioa ez dela nazionalismo guztiei luza dakiekeena; baina gure gure saio honen testuinguruan testuinguruan erabilgarri izango zaigu, hizkuntza nazioaren ezaugarri definitzaile bilakatuko den heinean. Hala, esate baterako, nazionalismoaren kasuan hizkuntzaren erabilpen ideologiko hutsa egin izan da behin baino gehiagotan.
‎ZULAIKA, Joseba Gu gu Guggenheim. Eromenaren laudoriotan. 77/ 78 zk. (1993), 131 Artearen amodioagatik:
‎ZULAIKA, Joseba Gu gu Guggenheim. Eromenaren laudoriotan. 77/ 78 zk. (1993), 131 Artearen amodioagatik:
‎" Gogoratzen al haiz", galdetu zion bere lagunari Lupok," Henrik zer esan zigun? Denek lana izateko, guk gurean ordu gutxiago sartu behar genuela". " Bai", esan zuen Belek," hori nik lehendabizikoz berari aditu nion.
2001
‎Proletargoaz hitz egiteko garaia ere etorriko ahal zait. Baina euskeraren hil ala biziko kinka estu hau benetan larria dugunez, ez dezakegu, inolaz ere, denborarik gal. Zenbait prolema, arrunta izan daiteke mundu zabalean, baina euskararen prolema euskaldunoi bakarrik dagokigu, gure gurea da, nahiz eta Europa oso baten kultura zati nabari izan, ez dugu ta kanpotiko laguntzarik".
‎Zerbaitetan sinesten duzu eta eskubide batzuen alde ari zara lanean, eta aritze horretan etor daitekeena zureganatzeko prest zaude. Inora goazenean, guk gurea mahaigaineratzen dugu eta kito, ez diogu aurrekoari zer pentsatzen duen galdetzen, hortik aurrera bakoitzak pentsa dezala eskubide horren inguruan burura datorkiona. Guk desobedientziaren eremuan ekintza zuzena praktikatzen dugu, eta ekintzak eskubideari buruzko aldarrikapena egiteko edo eskubide hori gauzatzeko izaten dira, hasieran sinbolikoki eta gizartea horretarako prest dagoenean, modu praktikoan.
‎Hemen beste gauza bat esan nahi nizueke eta hau ez da nik asmatua, liburu ezagun batean zabaldua dago, baina uste dut komeni dela horrelako gauzak aipatzen diren baino gehiagotan aipatzea. Aspaldi esan zuen aita Donostiak gure artean gure juntek (eta berriz ere foruetara nator) ez zutela liburu eta izkribu kontuan inolako eskurik, esku osoa korrejidoreak zuela. Bera Iztuetaz ari zen eta Gipuzkoaz.
‎Bada eztabaida franko, borroka ere bai, euskal hitz altxorrari buruz: hor dabiltza, izan ere, gureak, gureganatuak (hauek ere gure gure dira, gureganatze hori zinetan eta benetan burutua dagoen heinean), eta gureganatzekoak batik bat, gureganatzeko bidean direnak eta omen direnak, horietan baitago, bestetan baino areago, sesiobidea.
‎Maiz irakur  tzen baditugu, ustekabean ikasiko dugu haien jokabidea, haien teknika osoa. Eta adi adi bagagozkie, laster hautemango dugu gaur hegoaldekoago iruditzen zaizkigun ohiturak gure gure genituela. Agurtuko ote genuke gaur emakume bat, Etxepareren hitzekin
‎beharriz eta entzutez, Benveniste baztertuz gero, ez naiz inoren ikasle izan. Ez nuke, ordea, egia osoa esango –eta, egia esatekotan, egia osoa zor dugu– hemen aitortuko ez banu zenbateraino lagundu ninduten arrotz zirelako irakasleek, batez ere –Julio Caro Baroja, gure gurea dugulakoan, ez dut aipa  tzen– elkarren hagitz adiskide ez ziren José Vallejok eta Antonio Tovar-ek. Eta arrotz horiek beti jakin dute zenbait" euskaldunek" oraindik ez dakiena:
‎Hainbestean –erantzun zuen Ugatzak– Oraingo ideia da prozesuari aurre egiten utzi nahi ez dizkioten gizarte taldeak dinamika konstituiente batean sartzea, zeinean, prozesuaren bultzatzaile aktiboak izango ez badira ere, ez baitira erabat prozesuaren aurkakoak izango, indiferenteak izango dira prozesuarekiko, edo ez, guk gure borrokaren indarraz prozesuari ematen ahal diogun edukia eta bultzadaren arabera, ahaztuz, bidenabar, orain bost urte prozesuaren guztiz aurkakoak zirela, baina ahaztu gabe agian oraintxe bertan prozesuaren alde jartzen ari direla, edo beharbada ez erabat prozesuaren alde baina bai dinamika prekonstituiente, edo rekonstituiente batean sartzeko moduan. Ez al da hala, lagunak?
2002
‎Horietatik 600ek beste batzar bat osatzen dute eta Udalbiltza beraiek direla diote. Ni ez naiz sartuko orain gatazkan beste biltzar batekin, guk argi dugu zer nahi dugun, zein den egoera eta gu gure bidea jorratzera goaz.
‎Hori garbi daukagu. Guk gure bidea dugu eta eztabaidatzeko prest gaude. PPk eta PSOEk aurka egingo dute, Batasunak ere aurka egiten badu, bertan behera botako dizkigute proposamen guztiak.
‎Hemengo pentsamoldearekin doan jende asko kexatu egiten da, zer zikina den hango dena, zer miseria jaten duten… Bertako jendea mespretxatzen dute, eta klase ezberdintasunak jartzen dituzte elkarbizitzan. Guk gutako bat gehiago bezala hartzen ditugu.
‎" F" ta" H" doakabeak, zoribakoak bere, gureak ditugu; gure gureak aspaldion. Ez dira euskaldun guztiak sudur luzeak.
‎Baina zuk ez dakizu zer den soldaduko kontu hori, orain ez baitzaituztete etxetik adinik hoberenean ateratzen, kaki kolorean jantzi eta metraileta bat hartzera bortxatzen. Hori ez da oraingo kontua, eta amaitzen hasi zen guk gure beharrak bete genituenean armadako aitzindariekin, gure ondotik etorritako zu bezalako gazteak kuarteletara joan beharrean etxean gelditzen hasi zirelako. Egunonen kontuarekin ari nintzen.
‎Zuri idatzirik ere, ez dakit irakurriko dituzun lerro hauek. Zeren uste baitut, nahiz agian ez naizen batere zuzen, ez duzula guk gure garaian irakurtzen genuen adina irakurtzen. Zuk, guk zure denboretan ez bezala, eskura baitituzu ordenagailuak eta sakelako telefonoak:
‎Honen lekuko ditut niri neuri gertatutako zenbait pasadizo. Gogoan dut nola 1997an, unibertsitateko errektore nintzela, Korrika izeneko lasterketan eraman nuen lekukoa zati batean, Bilboko Zazpi Kaleetan, Euskaltzaindiaren izenean, zu bezalako gazteak nituela inguruan, batzuk praka motzetan, besteak kirol arropetan, eta gehienak guk gure garaian erabiltzen ez genituen bezalako apaingarriekin. Korrika [18] da euskararen sinbolo bat (gero mintzatuko naiz sinboloez), antropologo batzuek erlijioek agintzen duten beilarekin lotu izan dutena.
‎Oraingoz badiozue zuen belaunaldian, hori pentsatu nahi dut behintzat, begikotasuna eta agian maitasuna ere, baina gehienentzat, oroz gain, etxean eta ikastetxeetan ikasteko esaten dizueten zerbait dateke, geletatik atera bezain laster erdarara jotzeko joera handia erakusten baituzue. Ez dut esango zuek guk gure garaian latina nola hartzen genuen, orduan bezalatsu hartzen duzuenik, orduan ez baikenuen, esaterako, telebista katerik latinez, eta goenkalekoen abenturak ikustea Zesarrek idatzirik utzi zizkigunak irakurtzea baino jostagarriago delako, baina ez dakit benetan oso urrun zaudeten, batzuk bederen. Zinez, euskara gero eta urrunago ikusten dut zuen eguneroko kezketatik.
2003
‎Handi mandi horiek ere ez dira hemen hain handi mandi. Estatuak ezezkoa emango balu ere, guk gure bidean jarraitu genuke. Baina behin herriaren hautu librea era nabarmenean adierazita, herri demokratiko guztietara joan dugu horren berri ematera eta babesa eskatzera, edota horrekin batera desobedientzi modu propioak landu ditugu.
‎Baina nola esan daiteke 18 hilabetetan justizia propioa izango dugula? Gero guri gure proposamenak irrealak direla esaten zaigu?
‎Epe motzera elkarlanean aritzea espero dut eta ez bakarrik hauteskunde mailan, baizik eta gizarte esparruko lanetan ere. Guk gure aliantzak ez ditugu soilik hauteskundeetara mugatu nahi, askoz zabalagoak izan behar dute. Guretzat, maila instituzionaleko nahiz gizarte mailako lanek maila bereko garrantzia daukate
‎Erabakiari aurkeztu izan dizkiogun helegiteak ebazten diren bitartean ez dezatela inolako neurririk hartu planteatu nahi diegu. Guk gurea egin dezakegu, baina besterik ez.
‎Gazteari esfortzu proba bat egiten ez badiozu, ezin duzu ziurtatu gazte hori kirola egiteko gai den ala ez. Eta guk gure mediku azterketetan proba hori egiten dugu. Zer lortzen duzu?
‎Plastikozko aizto gehiegi airean egiten den eskaintzari erreparatzeko. Gaixoak gu gure gaitza ortodoxian zegoela uste genuenok! Heterodoxiari egunak eta asteak doazkio ustez axolarik ez duten gaietan, Top zerrendetaz eta auzoaren bizio ezkutuetaz berriketan.
‎E" zaitez joan zu, ez e" izu erreseu gure ezp" ozu. Guk gure dogun guztixen erreseuko dogu!... Holakorik esatie be!...
‎" Erruki hutsa dogu Jauna, errukia ta maitasuna", entzun dogu salmo kanta honetan. Horixe da guretzat gure Jaungoikoa: errukia ta maitasuna.
Gure gureak diren sinesmenetan eragina izan lezakeen beste zeinahi gai bezala tratatu beharra dago hau ere, baina harrigarria da kristau fededun diren batzuk, aitzitik, ikerkuntza mota honen alde agertu izana: horrelaxe gertatzen da Erresuma Batuan, adibidez, ikerkuntzaren aldeko txostenak Oxfordeko apezpikuaren abala baitu.
‎Baina tamalez, nahikoa izan da iritzi sorta horretan ETAren inguruko aipamen txikiena egin izana (alde batera edo bestera), pareko trintxeratik iritzi osoa deskalifikatzeko. Eta besterik ez dugu behar, Egunkariaitxi duten honetan, guk gure arteko lubakiak sakontzea!
‎Kalan arrainik ez dagoenean legez. Orduan guk gure karelera hurreratzeko keinua egin genion, baina kea! Buelta eta etxerantz egin zuen.
2004
‎Gure apustua jendeari azaldu eta inplikazioa eskatzeko. Guk gure irakurketa osoa azaldu genuen eta sektore gehienek bat egin zuten.
‎Bai. Baina premisa bat behar dugu guk gure proposamena, Eusko Jaurlaritzak Ibarretxe Plana edota ezker abertzaleak independentziaren proposamena aurkeztu baino lehen. Aurrera egiteko, lehendabizi, zein balore eta prozedura erabiliko ditugun adostu behar dugu elkarrekin.
‎Badugu bi aldeen artean ezberdintasun bat, lehen lehenik onartu behar duguna. Guk gure aldetik eta zuek zuen aldetik ere bai. Konparazione, azken 30 urteetan, guk gure haurrak euskaraz mintzarazteko indar guztia eman behar izan dugu ikastolak sortzeko, atxikitzeko eta euskara salbatzeko.
‎Guk gure aldetik eta zuek zuen aldetik ere bai. Konparazione, azken 30 urteetan, guk gure haurrak euskaraz mintzarazteko indar guztia eman behar izan dugu ikastolak sortzeko, atxikitzeko eta euskara salbatzeko. Eta zuek horiek guztiak bazenituzten »Aitzpea eta Xabierren irribarreak».
‎Hori da gure belaunaldia egiteko gai izan ez dena. Ez da urte haiek urte haiek zirelako, gehiago da gu gure gurasoei abestera joaten garelako. Eta gure gurasoek nahikoa egin dute gu hezten orain gu agoantatzen jarraitzeko.
‎Konpainia txikiekin lan egin dugu eta gure kabuz ibili gara beti. Musikari dagokionez, ez diogu guk gure buruari etiketarik jarriko, proposamen bat luzatzen dugu eta jendeak balora dezala. Egia da kontzertuetan ez garela momentuko abeslariaren ohiko showen aldekoak, baina horrek ez du esan nahi ez dugunik ezer transmititzen, alderantziz.
‎Estatuko mintzaleku politikoak triunfalismoan murgildu dira. Guk gure kanpainan segitzen dugu, elkarrizketaren ideiaren beharrari eutsi behar diogu, bereziki Madrilera begira. Operazioak ETAn zer eragin izan duen ezagutzea klabea da, eta hori ezagutzeko denbora apur bat dugu, baita egungo osagarri politiko estrategikoek »oso interesgarriak direnak» indarrean segituko ote duten ezagutzeko ere.
‎Guk nahi ez duguna da beste bat etorri kanpotik eta guri barre egitea, eta gu beldurrak egotea besteeri barre egiteko. Dudarik ez guk gure umorea daukagula, eta ez nolanahikoa gainera, oso fina! Gure arazoa da, euskaldunoi negargura daukagunean, edo barregurea berdin, antzeman egiten zaigula aurpegian.
‎Oso ezaguna ez baldin bazara eta mundu guztian agertu ez baldin bazara, ez zara ezer. Baina zer egingo dugu, hori pentsatzen duenak halaxe jarraitu dezala, eta guk gurea egingo dugu, xume xume, ahal den bezala.
‎Egia esan, ez da hitz etsikorra: ? Guk gure nortasuna behar den modernizazio eta dotoretasunarekin zabaldu egiten badugu inoiz baino ulertuagoak izan gaitezke globalizazioaren mundu honetan?. 152
Gu gu gu...
‎Gu gu gu...
‎dira, ekonomia eragiten dutenak baina era bereanekonomiak determinatuak direnak. Garrantzitsuena hemen ez dira beste agenteekindugun erlazioaren berezitasunak, ohiko zientzia ekonomikoan bezala, guk gure buruan edo gure izakian intererlazio horren bidez autoeraikitzen dugun nortasuna baizik. Navarroren El holograma social laneko portadan, hori erakusten duen GordonPasken irudia dator:
‎duela zazpi urte, nire lagun baten emaztea hil zen zuri sortzea emanez, zure aitak, tristurak joa, gurekin utzi zintuen. Ordutik, guk gure biho­ tzean zuretzat leku bat atzeman dugu eta zuk gu zure egiazko burrasoak bagina bezala maitatu behar gaituzul
‎Subjektuak, beraz, askea izan behar du ezagutu ahal izateko, ez du kokapen finko batetik inguruan zer gertatzen den behatzen, baizik eta ekiten du, esperimentuak egiten ditu, eta horrela zehazten du ekimen horietan agertzen zaionaren ezagutza. Gauzak euren baitan direna ezin da ezagutu, edo hobe esanda, hori ezin daiteke gure objektua izan, gehienez ere Jainko batena; guk gure ezagumenaren bidez ezagutzen dugu gure ezagumenak biltzen dituen baldintzen arabera agertzen zaiguna. Gauzak euren baitan zer ote diren galdetzea zozokeria da, ispiluaren aurrean begiak itxita jarri eta ispiluan zer itxura daukadan asmatu nahian ibili izatea.
‎Betiko borroka bagenuen gure artean gure antzerkia kanpokoa zela eta, eta berea bertako gaiei buruzkoa, eta horrela egin zituen, esate baterako, Bizi garratza alde batetik, eta Mendu zaharrak, bestetik, guk liburu batean bildu genituenak.
‎Tira, horrela utziko dugu guk gure lantxoa. Bere eta guzti, garbi dago bide zahar batzuk itxi eta berriak ireki dituela Descartesek, eta gero beste batzuk berak irekitako zirriztutik sartuko direla eta haiek sakonduko dituztela, batzuk onartuz, beste batzuk garatuz eta beste batzuk arbuiatuz..., baina hori da filosofiaren bide bihurria.
‎" Hi, gu ez gaituk lapurrak! Guk gure kabuz antolatu genian jaialdia, eta hau duk kontsegitu dugun dirua. Gu ez gaituk lapurrak!" esan zion Azkunderi.
‎" Guk gurea: gu, baso mutilak...
2005
‎Trespass horrek Gure Aita otoitza dakarkigu gogora: " Barkatu gure zorrak, guk gure zordunei barkatzen diegunez gero". Baina egilea ez da barkatzean zentratu, zorretan baino.
‎Eta osatu duten ibilaldia, 1980an, Ibilaldiaren bigarren aldian egin zuten legez, Abadiñora arte iritsiko da. Hain justu guk gure ibilbidea hasiko dugun lekutik oso gertu. Astola auzora iritsiko da Ibilaldia 05, Abadiñoko futbol zelaia eta estalkidun igerilekuak dauden auzora, bai eta Durangaldeko historia zaintzeaz arduratzen den Gerediaga elkartea hartzen duen Astola etxera ere.
‎Biologia, geologia, geografia... nik beti hala erraten dut zeren eta alde batetik «s» eta bestetik «j», dios, horiek dira frantseskeriak eta espainolkeriak! Beraz, gauden gu gurean, eta ez da hain latz edo hain neke «g» erratea. Eta hori da bakarrik duguna, ez dut uste besterik baden.
‎Noraino eraman dezakete herri hau subiranotasun maila ezberdinek? Guk gure liburuari «subiranotasunak» jarri diogu izenburuan, subiranotasun bat baino gehiago baitago auzitan. Subiranotasun horien artean itun bat egin da, elkarren errespetuz.
‎Jada pelikula ez da gurea, ekoiztetxearena da. Guk gure lana egin genuen, gidoia idatzi, zuzendu ahalik eta ondoen eta handik aurrera... Ez daukagu ezer orain eta berehala hasi dugu zer edo zer egiten, bestela...
‎Barkatzea da gehienik aipatu duen maitasunaren adarra. " Barkatu gure zorrak, guk gure zordun direnei barkatzen diegunaz geroz." (Mt 6,12) Ba ote liteke mundu honetan, hau bezain hedatua den erranaldi bakar bat, giristino guziek egun oroz errepikatzen baitute. Jesusen otoitza baita hau.
‎Baina argi dago guk gure inguruko jendearekin egiten ditugun gauzak beti izango direla merkatuan kontsumitzeko eskaintzen dizkigutenak baino positibo, sortzaile eta aberasgarriagoak.
‎Zuzendaritzan gaudenok, gehienok, hamar urtetik gora daramatzagu. Guk gure uste onenean egiten ditugu gauzak, baina jende berri bat sartuz gero kontuak egiteko era eta aldatu egingo lirateke, gauza berriak sartuko lituzkete. Gu haiei laguntzeko prest gaude, inguruan izango gaituzte.
‎Baionatik at. Eta baldintza zorrotz honekin: zer gerta ere, gure artekoa gure arteko egongo zela hil arte.
‎Nafarroatik idazten dut, uler bedi. Entzuten dut, gero eta gehiago, euskal kulturaren mundua mundu txiki eta endogamikoa dela, guk guretzako bakarrik sortua, ingurugiro xume batetik harago erabat ezezaguna. Eta, gainera, hori larriena, ez dugula ahaleginik egiten ezagut gaitzaten.
‎azken atal honetan, Humboldten obrari buruzko literatura biltzen dugu, eta baita bere hainbat testuren gaztelaniazko zein euskarazko itzulpen batzuk ere. Bibliografia honetan, esan bezala, guk gure idazlanean erabili eta aipatu ditugun lanak jasotzen dira funtsean, baina egia da baita ere, kasuren batean edo, aipatzen ditugula esanguratsuak diren beste obra batzuk.
2006
‎Ez. Bada, jarri gaitezen gu haien lekuan, eta joan gaitezen gu gure herritik. Jende guztiak maite du bere lurra.
‎Guk ez ditugu gure mugak ipintzen, guri mugak ipintzen dizkigute kanpotik. Guk gure teoria hartzen dugu eta gure teoria hain da diziplina anitzekoa, feminismoarekin edonora jo ahal duzula: ekonomia aldera, edonora...
‎Gure amak drama bat zuen etxean, eta ongi oroitzen naiz hark nola tratatzen zuen. Geroztik ni beti saiatzen naiz Don Ramon medikuaren giza alde hura nire egiten, guk gure espezialitatea baitugu, oso teknologia sofistikatuarekin egiten baitugu lan, baina ez badugu pazientearekin denborarik galtzen, ez badiogu esplikatzen zer duen, ez badiogu behar duen goxotasuna ematen, ez gara mediku onak izango. Medikuaren alde humanoa hil ala bizikoa da askotan.
‎Wilmak ez dauka esklusibitaterik. Euskal Herritik kanpo kontzertuak lortzen lagunduko digu, baina guk gure kabuz ere emanaldiak hitzartuko ditugu.
‎Kanpotarrak errepidetik datoz, batzuk hondartzetan geratzen dira eta egunerokoaren berri ematen diegu. Dena den atzerritarrak zein euskal herritarrak egoten dira eguzkitan, legezkoa eta zilegia da, guk gure senideen eskubideak urratuak direla gogorarazten diegu, preso batzuek eguzkia hartzeko eskubidea dutela, zigorra bete baitute. Aurtengo uda berezia izan da, ez baitu ekarri espero genuen aldaketa, edo ekarri badu okerrekoa izan da.
‎Aiora Renteria Zea Mays taldeko kantariak Deiari esanak: «Bakoitzak bere negozioari begiratzen dio, guk gure musikari eta diskoetxeek euren beharrizanei. Negozio honen barnean, musikaria da beti azkenengo katebegia, baina eskerrak musikariak erromantikoak garen(...) Diskoetxeek gaur egun duten politika bakarra mantentzea da eta behar duten guztia egingo dute hori lortzeko:
‎Kubak eutsi egin dio bere sistemari, Venezuela gogor ari da, Bolivia hor dago, eta orain Nikaragua azaltzea positiboa da alde horretatik. Zerbait egiten bada ongi etorria, baina guk gure bizitza pertsonalean sufritu genuen hauen kaxkarkeria, eta beraz normala da dena eszeptizismo puntu batez ikustea.
‎Euskal produktua, bere ezpaleko produktuekin lehiatzeaz gain, beste batzuekin ere lehiatzen da, euskaraz irakurtzen duenak gutxienez beste hizkuntza batean ere irakurtzen badakielako. Guk gure erosleari eskatzen dioguna da Planeta argitaletxeak bere erosleari eskatzen dionaren gainean %20 gehiago. Berez beste hizkuntzetan ere kultur kontsumitzailea den bezeroari zuzentzen gatzaizkio.
‎H. M. de San Vicente. Guk gure proiektu hau desio baten ibilbidearekin parekatu izan dugu, amets baten gauzatze bidearekin, eta desio horrek bilakatu gaitu nomada.
‎Produktu hau duela gutxi aurkeztu zuten eta bertoko produktua da. Kalitateko produktua da, gure gurea. Maneatzeko aukera ugari ematen dizkigu, zein baino zein gozoagoa.
‎munduko gertaeren zentzua aurki dezakegula, baina, berau ez dela aurkitzen ikerkuntza baten emaitza bidez (ikerlana on ona bada ere), baizik eta mundua sortzeko gai izanik;, kosmobisioak? inondik ere ezin daitezkeela izan jakintza enpirikoan emaniko aurrerapauso baten emaitza eta, horrenbestez, indartsu mugitzen gaituzten ideal gorenak bidean aurrera doazela, soil soilik eta garai guzti guztietan, beste ideal batzuekin borrokan (eta beste ideal horiek beste pertsona batzuentzat gureak guretzat bezain sakratuak dira) (Weber, 1982: 46).
‎Eta momentuan bakarrik Margeren ahotik aterako zenaz arduratzen nintzen. Zer goaitatzen ote zuten gugandik gure gidoigileek. Azkenean, Marge mintzatu zen, baina aldi hartan bere bisaia ilunago eta urrunago zirudien.
‎Ulertzen dugu beldurra izatea, baina ez gu horrela gorrotatzea. Gu gurea defendatzen besterik ez gara ari."
‎Besteak beste ikasle berrien etorrerak geletako antolamendu, metodologia, hizkuntzen trataera... kolokan jarri dizkigulako, zenbait hutsune agerian utziz eta krisi beldur ikarak eta mamuak sorraraziz. Baina, krisia aldaketarako abagune bezala harturik, guk gure eskola erantzuna hobetzeko bideari ekin diogu. Hemen bada, egindako ibilbidea.
Guk gure lana egiten genuen. Ordurako, Txillardegi eta gainerakoak hasita zeuden ETArekin...
‎Ordurako, Txillardegi eta gainerakoak hasita zeuden ETArekin... Jose Antonio Agirre ere bizi zen, PNV ere bazen, baina guk gure lana egiten genuen, ez besterik. Antzerkia egin behar zela?
‎Teknologia eta berrikuntzaren goren puntuan gaudela uste dugu eta! –, baina gurea zaharra irudituko zaien bezala bi mila urte barru biziko direnei. B gozatu zen pentsatuz, une batez, Platonek edo Aristotelesek, haiek ere, gaurkotasunaren eta berritasunaren paradigmatzat edukiko zituztela euren buruak, guk gureak ditugun bezainbeste; eta bi mila urte barrukoek ere guri errukiz eta konmiserazioz begiratuko digutela, gure panoplia teknologiko zaharkituaren, gure uste barregarrien, gure kezka ulertezinen berri izatean, guk orain greziar zaharrei begiratzen diegun bezala medikuntzan izainak erabiltzen zituztela jakitean, edo beren erretorikari buruzko kezken berri dakigunean, esaterako....
‎Hortxe egon dira, lehen lehenengotik zuhaitz baten parean, baina guk ikusi ez, hain deigarri egin zaizkigun adar multzoak. Salabardoa, guk Mundakan txistea deritzoguna, edo gakoa, gurean gure uretakoak arrantzatzeko erabiltzen direnen berdinak dira izokina arrantzatzeko erabiltzen direnak.
2007
Guk gure bidea jarraitu dugu, baina agian moda batzuek on egin digute eta ikusle euskaldunak gero eta rock and rolleroagoak dira, hori kamisetetan ikusten da.
‎Jende asko zegoen bakoitzak esaten zuena gogor defendatzeko prest, eta hor ez zegoen negoziaziorik. Gu gure argumentuekin joan ginen eta haiek esan ziguten: " Oso ondo, ikusiko dugu hemendik zer har dezakegun".
‎Esaterako, ezker abertzaleko zenbait pertsonaren ustez eragin dugu, nik uste ordea, bake prozesua ondo finkatuta badago, eta aipatu dudan esparru sozial horretako herritarrek benetan uste badute biolentzia terroristak ez duela politikan lekurik, epaileen erabakiek are gutxiago eragingo dute. Epaileok ez gaude bake prozesuan, gu gure lanean ari gara. Erabakiak hartzen ditugu, baina ez gara pentsatzen ari erabaki hau edo hura onuragarria edo kaltegarria ote den prozesuarentzat.
‎Gaur egun jendeak protesta handia egiten du, baina oso zaila da bereiztea… Edozeinek jarri ditzake gandorra edo rastak, baina dagoeneko ez da pertsonala. Guk gure kamisetak, txapak, kontzertuak egiten genituen; diskoei balio handiagoa ematen genien… gaur egun, edozein lekutan eskura daitezke. Ez genuen onartzen esaten zigutena, baina eraiki egiten genuen.
‎Ni ez nau horrek batere hunkitzen, ez zait axola, gu gure burbuilan sartuak gaude, eta apustua beste mundu bat da. Hasieran jende askok eta edozeinek deitzen zidan jakiteko" gaur zenbat aukera dituzu irabazteko?".
‎Birjaiokundean (Erasmo) edo klasizismo frantsesean ez bezala, orain ez da estudiatzen mundu grekoa probetxamendu artekogabe eskolastiko baterako asmoz geure estilo ariketetan edo gure drametan (ereduak berdintzeko), ezpada beren arroztasun ezusteko, imitaezinean dira ereduzkoak: haiek beren baitatik egin zutena, guk gure baitatik egiteko; ez haiek gurekin berdintzeko (gu haiekin berdintzen garela esanez), baizik haiei beraiek izaten lagatzeko, arrotz eta zoragarri, errepikaezin?, eta gu ere geu izateko. Greziaren miresgarria da herri indibidualitate batena, zeinek ere bere barnearo primitibotik epopeia, mitoa, artea, tragedia, filosofia ekoizten duen.
‎poesien bere iruzkina: sortzetik beretik bakoitzak gure daimon pertsonala dakargu, izaera, karaktere haustezina?, gure gure guztiz indibiduala, eta gure herriak guri emana, ezerk diguna borratu232 Norbanakoaren eta nazioaren oposiziorik ez233 Aitzitik. Kasuren batean, izpiritu nazionalak?
‎gure eginek ez dute baliorik, praktikan ez dira gureak, haurtzaroko traumarenak baizik, edo partaide garen klasearenak, eta gutako bakoitzaren nia transmisore soila izatera murriztua gelditzen da. Historia indar batzuen historia bilakatzen da, gu geu haien baitan desagerraraziz, eta gurekin gure balioak, hots, hau edo hura egitera garamatzan gure arrazoia. Horrela, egintza baten gure arrazoia (subjektiboa) eta egintzaren beraren arrazoia (objektiboa) etenik gelditzen dira eta zerikusirik gabe; are, egintzaren zin zinezko arrazoia, objektiboa, gure ukazioa da?
‎Lauron mingaina askatuz joan zen halabeharrez. Orduan esan ziguten Québecekoak zirela, Beaumont izeneko herrixka batekoak, eta guk gure jatorriaren berri eman genienean, oso informatuta zeudela ikusi genuen, bai horixe; guk Québeci buruz genekiena baino askoz gehiago zekiten haiek gure hiri ezdeusari buruz. Argazki bat erakutsi ziguten:
‎Eta atzeratzea arriskutsua da beti. ... Dena den, guk gure bidaia ezin dugu hasi karibuak abiatzen ez badira. Itxaron egin dugu ba.
‎Autonomistes Séparatistes. Hein batean, gure chokhoan bekhaitzgorik gabe, Gureak Gure nahi ditugu, bertzerik ez232
‎Oxobi: Gureak Gure, Gure> Herria, 1938ko uztaila iraila, 204 orr.
‎Biarnon ere, mendiz auzo garelakotz, gure puska biltzen ari direla, diote; hango chedea bethi: gurea gure, bertzeena erdizka! 539.
Guk gure bulegoan berezitasun bat daukagu. Zortziehun abokatutatik ehunakziodunak dira, bulegoaren jabeak.
‎Autobus batek 20 urte iraun dezake. Etadenbora horretan, guk gure autobusak nondik nora dabiltzan jakin behar dugu, edozer dela ere, erantzun bat eman behar dugulako.
‎Eta guk gure baitan pentsatzen genuen: «Jakingo balute nola egiten dugun lan! Jakingo balute ez bati eta ez besteari ez zaiola gustatzen ateratzen duguna...». Beraz, zerbait ondo egiten ari garela dirudi.
‎Kasu batzuetan, nirean, adibidez, txikitatik eskainiez zidatena eta urteak pasatu ahala deskubritu dudana erdiesteko. Herri gisa, besteherriak munduan zehar saiatzen diren gisan, aske izateko eta gurean guk erabakitzeko. Iruditzen zait bizitza, pertsonarena, indibiduala dela, norberarena, berezia dela.Pertsonen multzotan ere batzuek berezitasun bat dutela sentitzen dute, hizkuntzadela, sentipenak direla, elkarkidetasunean bizi-nahia dutelako azken finean.Lehentasuna ematen diote horrela bizitzeari, munduan dauden beste onuren aurrean.Askatasuna deitzen da hori nazioartean, pertsonen artean bezala.
‎geurekabuz gauzak egiten uztea. Gure gu horren potentzialitateak nonbait izugarriak izanbehar du. Izan behar du nioen; izan ere, ez baitago batere garbi, ikusiak ikusita, totalitarismoari erantzuteko gaitasun ahalmen hori non arraio dagoen gaur egun.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
guk 281 (1,85)
Guk 161 (1,06)
gu 85 (0,56)
gure 71 (0,47)
Gu 25 (0,16)
Gure 12 (0,08)
guri 12 (0,08)
Gureak 9 (0,06)
guretzat 7 (0,05)
gurekin 6 (0,04)
gurean 5 (0,03)
gure artean 4 (0,03)
gure artekoa 4 (0,03)
Gure artekoa 3 (0,02)
Gure aldetik 2 (0,01)
Gurea 2 (0,01)
Gutaz 2 (0,01)
gugandik 2 (0,01)
gure baitan 2 (0,01)
gure inguruan 2 (0,01)
gurea 2 (0,01)
gureak 2 (0,01)
gureaz 2 (0,01)
guretzako 2 (0,01)
guri buruz 2 (0,01)
gutaz 2 (0,01)
Gure artean 1 (0,01)
Gure aurrekoentzat 1 (0,01)
Gurekin 1 (0,01)
Guretzat 1 (0,01)
Guri buruz 1 (0,01)
gu-a 1 (0,01)
gugan 1 (0,01)
guganaino 1 (0,01)
gure artera 1 (0,01)
gure aurrekoez 1 (0,01)
gure barrenean 1 (0,01)
gure bidez 1 (0,01)
gure gainean 1 (0,01)
gure gainetik 1 (0,01)
gure lekukoei 1 (0,01)
guregandik 1 (0,01)
guretako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu gu lan 30 (0,20)
gu gu egin 29 (0,19)
gu gu buru 18 (0,12)
gu gu bide 17 (0,11)
gu gu ukan 13 (0,09)
gu gu zordun 12 (0,08)
gu gu herri 9 (0,06)
gu gu hizkuntza 8 (0,05)
gu gu garai 7 (0,05)
gu gu bizitza 6 (0,04)
gu gu historia 6 (0,04)
gu gu behar 5 (0,03)
gu gu borroka 5 (0,03)
gu gu egon 5 (0,03)
gu gu ekarpen 5 (0,03)
gu gu erabaki 5 (0,03)
gu gu ez 5 (0,03)
gu gu joko 5 (0,03)
gu gu kabu 5 (0,03)
gu gu zer 5 (0,03)
gu gu ere 4 (0,03)
gu gu musika 4 (0,03)
gu gu aita 3 (0,02)
gu gu begiratu 3 (0,02)
gu gu eduki 3 (0,02)
gu gu eman 3 (0,02)
gu gu geratu 3 (0,02)
gu gu geu 3 (0,02)
gu gu guraso 3 (0,02)
gu gu guzti 3 (0,02)
gu gu haur 3 (0,02)
gu gu helburu 3 (0,02)
gu gu iragan 3 (0,02)
gu gu kontzeptu 3 (0,02)
gu gu nahi 3 (0,02)
gu gu nortasun 3 (0,02)
gu gu proposamen 3 (0,02)
gu gu aldarrikatu 2 (0,01)
gu gu ale 2 (0,01)
gu gu aletxo 2 (0,01)
gu gu ari 2 (0,01)
gu gu aukera 2 (0,01)
gu gu aurre 2 (0,01)
gu gu azaldu 2 (0,01)
gu gu babestu 2 (0,01)
gu gu baino 2 (0,01)
gu gu bakarrik 2 (0,01)
gu gu begi 2 (0,01)
gu gu berezitasun 2 (0,01)
gu gu bezain 2 (0,01)
gu gu bezalaxe 2 (0,01)
gu gu defendatu 2 (0,01)
gu gu egokitu 2 (0,01)
gu gu ekimen 2 (0,01)
gu gu era 2 (0,01)
gu gu eskola 2 (0,01)
gu gu esku 2 (0,01)
gu gu eskubide 2 (0,01)
gu gu etorkizun 2 (0,01)
gu gu etxe 2 (0,01)
gu gu gu 2 (0,01)
gu gu Guggenheim 2 (0,01)
gu gu hori 2 (0,01)
gu gu hura 2 (0,01)
gu gu ibilbide 2 (0,01)
gu gu ikastetxe 2 (0,01)
gu gu irakurketa 2 (0,01)
gu gu jardun 2 (0,01)
gu gu jende 2 (0,01)
gu gu kudeatu 2 (0,01)
gu gu kultura 2 (0,01)
gu gu leku 2 (0,01)
gu gu lur 2 (0,01)
gu gu lurralde 2 (0,01)
gu gu makulu 2 (0,01)
gu gu modu 2 (0,01)
gu gu mundu 2 (0,01)
gu gu omen 2 (0,01)
gu gu on 2 (0,01)
gu gu parte 2 (0,01)
gu gu pentsatu 2 (0,01)
gu gu posizio 2 (0,01)
gu gu programa 2 (0,01)
gu gu seme 2 (0,01)
gu gu senide 2 (0,01)
gu gu sentitu 2 (0,01)
gu gu talde 2 (0,01)
gu gu txo 2 (0,01)
gu gu uste 2 (0,01)
gu gu webgune 2 (0,01)
gu gu zaindu 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia