2000
|
|
Baina orduan ez dugu ulertzen zergatik jartzen duten EAJ erdigunean, batzuek zein besteek. EHk bere proposamen politikoa du eta
|
guk
gurea; une honetan proposamenhorietan baliteke lehentasunezko gairik izatekotan abertzaletasunarena izatea, baina Arnaldo Otegi eta Rafa Diezi nik entzun diet beste esparru batean, beren aukerarik logikoena alderdi sozialista litzatekeela.
|
|
bigarrena gehiago. Baina hori kontuan hartu gabe
|
guk
gure bidea egin behar dugu, guri balio digulako. Modaren puntan egoteaz arduratzen ez dena bakarrik egon daiteke, oharkabean, biharko modaren puntan.
|
|
Hizkuntza guztiak dira errespetagarriak eta normalena da
|
gu
guretik joatea, besteak errespetatuz eta gurea errespetaraziz.
|
|
Kasu batzuetan, nirean alegia, txikitatik eskainiez zidatena eta urteak pasatu ahala deskubritu dudana erdiesteko. Herri bat bezala, beste herriak munduan zehar saiatzen diren gisan, aske izateko eta
|
gurean
guk erabakitzeko. Iruditzen zait bizitza, pertsonarena, indibiduala dela, norberarena, bereziadela.
|
|
Berriro diogu hizkuntza/ nazioa ekuazioa ez dela nazionalismo guztiei luza dakiekeena; baina
|
gure
gure saio honen testuinguruan testuinguruan erabilgarri izango zaigu, hizkuntza nazioaren ezaugarri definitzaile bilakatuko den heinean. Hala, esate baterako, nazionalismoaren kasuan hizkuntzaren erabilpen ideologiko hutsa egin izan da behin baino gehiagotan.
|
|
ZULAIKA, Joseba
|
Gu
gu Guggenheim. Eromenaren laudoriotan. 77/ 78 zk. (1993), 131 Artearen amodioagatik:
|
|
ZULAIKA, Joseba
|
Gu
gu Guggenheim. Eromenaren laudoriotan. 77/ 78 zk. (1993), 131 Artearen amodioagatik:
|
|
" Gogoratzen al haiz", galdetu zion bere lagunari Lupok," Henrik zer esan zigun? Denek lana izateko,
|
guk
gurean ordu gutxiago sartu behar genuela". " Bai", esan zuen Belek," hori nik lehendabizikoz berari aditu nion.
|
2001
|
|
Proletargoaz hitz egiteko garaia ere etorriko ahal zait. Baina euskeraren hil ala biziko kinka estu hau benetan larria dugunez, ez dezakegu, inolaz ere, denborarik gal. Zenbait prolema, arrunta izan daiteke mundu zabalean, baina euskararen prolema euskaldunoi bakarrik dagokigu,
|
gure
gurea da, nahiz eta Europa oso baten kultura zati nabari izan, ez dugu ta kanpotiko laguntzarik".
|
|
Zerbaitetan sinesten duzu eta eskubide batzuen alde ari zara lanean, eta aritze horretan etor daitekeena zureganatzeko prest zaude. Inora goazenean,
|
guk
gurea mahaigaineratzen dugu eta kito, ez diogu aurrekoari zer pentsatzen duen galdetzen, hortik aurrera bakoitzak pentsa dezala eskubide horren inguruan burura datorkiona. Guk desobedientziaren eremuan ekintza zuzena praktikatzen dugu, eta ekintzak eskubideari buruzko aldarrikapena egiteko edo eskubide hori gauzatzeko izaten dira, hasieran sinbolikoki eta gizartea horretarako prest dagoenean, modu praktikoan.
|
|
Hemen beste gauza bat esan nahi nizueke eta hau ez da nik asmatua, liburu ezagun batean zabaldua dago, baina uste dut komeni dela horrelako gauzak aipatzen diren baino gehiagotan aipatzea. Aspaldi esan zuen aita Donostiak
|
gure artean
gure juntek (eta berriz ere foruetara nator) ez zutela liburu eta izkribu kontuan inolako eskurik, esku osoa korrejidoreak zuela. Bera Iztuetaz ari zen eta Gipuzkoaz.
|
|
Bada eztabaida franko, borroka ere bai, euskal hitz altxorrari buruz: hor dabiltza, izan ere, gureak, gureganatuak (hauek ere
|
gure
gure dira, gureganatze hori zinetan eta benetan burutua dagoen heinean), eta gureganatzekoak batik bat, gureganatzeko bidean direnak eta omen direnak, horietan baitago, bestetan baino areago, sesiobidea.
|
|
Maiz irakur  tzen baditugu, ustekabean ikasiko dugu haien jokabidea, haien teknika osoa. Eta adi adi bagagozkie, laster hautemango dugu gaur hegoaldekoago iruditzen zaizkigun ohiturak
|
gure
gure genituela. Agurtuko ote genuke gaur emakume bat, Etxepareren hitzekin
|
|
beharriz eta entzutez, Benveniste baztertuz gero, ez naiz inoren ikasle izan. Ez nuke, ordea, egia osoa esango âeta, egia esatekotan, egia osoa zor duguâ hemen aitortuko ez banu zenbateraino lagundu ninduten arrotz zirelako irakasleek, batez ere âJulio Caro Baroja,
|
gure
gurea dugulakoan, ez dut aipa  tzenâ elkarren hagitz adiskide ez ziren José Vallejok eta Antonio Tovar-ek. Eta arrotz horiek beti jakin dute zenbait" euskaldunek" oraindik ez dakiena:
|
|
Hainbestean –erantzun zuen Ugatzak– Oraingo ideia da prozesuari aurre egiten utzi nahi ez dizkioten gizarte taldeak dinamika konstituiente batean sartzea, zeinean, prozesuaren bultzatzaile aktiboak izango ez badira ere, ez baitira erabat prozesuaren aurkakoak izango, indiferenteak izango dira prozesuarekiko, edo ez,
|
guk
gure borrokaren indarraz prozesuari ematen ahal diogun edukia eta bultzadaren arabera, ahaztuz, bidenabar, orain bost urte prozesuaren guztiz aurkakoak zirela, baina ahaztu gabe agian oraintxe bertan prozesuaren alde jartzen ari direla, edo beharbada ez erabat prozesuaren alde baina bai dinamika prekonstituiente, edo rekonstituiente batean sartzeko moduan. Ez al da hala, lagunak?
|
2002
|
|
Horietatik 600ek beste batzar bat osatzen dute eta Udalbiltza beraiek direla diote. Ni ez naiz sartuko orain gatazkan beste biltzar batekin, guk argi dugu zer nahi dugun, zein den egoera eta
|
gu
gure bidea jorratzera goaz.
|
|
Hori garbi daukagu.
|
Guk
gure bidea dugu eta eztabaidatzeko prest gaude. PPk eta PSOEk aurka egingo dute, Batasunak ere aurka egiten badu, bertan behera botako dizkigute proposamen guztiak.
|
|
Hemengo pentsamoldearekin doan jende asko kexatu egiten da, zer zikina den hango dena, zer miseria jaten duten… Bertako jendea mespretxatzen dute, eta klase ezberdintasunak jartzen dituzte elkarbizitzan.
|
Guk
gutako bat gehiago bezala hartzen ditugu.
|
|
" F" ta" H" doakabeak, zoribakoak bere, gureak ditugu;
|
gure
gureak aspaldion. Ez dira euskaldun guztiak sudur luzeak.
|
|
Baina zuk ez dakizu zer den soldaduko kontu hori, orain ez baitzaituztete etxetik adinik hoberenean ateratzen, kaki kolorean jantzi eta metraileta bat hartzera bortxatzen. Hori ez da oraingo kontua, eta amaitzen hasi zen
|
guk
gure beharrak bete genituenean armadako aitzindariekin, gure ondotik etorritako zu bezalako gazteak kuarteletara joan beharrean etxean gelditzen hasi zirelako. Egunonen kontuarekin ari nintzen.
|
|
Zuri idatzirik ere, ez dakit irakurriko dituzun lerro hauek. Zeren uste baitut, nahiz agian ez naizen batere zuzen, ez duzula
|
guk
gure garaian irakurtzen genuen adina irakurtzen. Zuk, guk zure denboretan ez bezala, eskura baitituzu ordenagailuak eta sakelako telefonoak:
|
|
Honen lekuko ditut niri neuri gertatutako zenbait pasadizo. Gogoan dut nola 1997an, unibertsitateko errektore nintzela, Korrika izeneko lasterketan eraman nuen lekukoa zati batean, Bilboko Zazpi Kaleetan, Euskaltzaindiaren izenean, zu bezalako gazteak nituela inguruan, batzuk praka motzetan, besteak kirol arropetan, eta gehienak
|
guk
gure garaian erabiltzen ez genituen bezalako apaingarriekin. Korrika [18] da euskararen sinbolo bat (gero mintzatuko naiz sinboloez), antropologo batzuek erlijioek agintzen duten beilarekin lotu izan dutena.
|
|
Oraingoz badiozue zuen belaunaldian, hori pentsatu nahi dut behintzat, begikotasuna eta agian maitasuna ere, baina gehienentzat, oroz gain, etxean eta ikastetxeetan ikasteko esaten dizueten zerbait dateke, geletatik atera bezain laster erdarara jotzeko joera handia erakusten baituzue. Ez dut esango zuek
|
guk
gure garaian latina nola hartzen genuen, orduan bezalatsu hartzen duzuenik, orduan ez baikenuen, esaterako, telebista katerik latinez, eta goenkalekoen abenturak ikustea Zesarrek idatzirik utzi zizkigunak irakurtzea baino jostagarriago delako, baina ez dakit benetan oso urrun zaudeten, batzuk bederen. Zinez, euskara gero eta urrunago ikusten dut zuen eguneroko kezketatik.
|
2003
|
|
Handi mandi horiek ere ez dira hemen hain handi mandi. Estatuak ezezkoa emango balu ere,
|
guk
gure bidean jarraitu genuke. Baina behin herriaren hautu librea era nabarmenean adierazita, herri demokratiko guztietara joan dugu horren berri ematera eta babesa eskatzera, edota horrekin batera desobedientzi modu propioak landu ditugu.
|
|
Baina nola esan daiteke 18 hilabetetan justizia propioa izango dugula? Gero
|
guri
gure proposamenak irrealak direla esaten zaigu?
|
|
Epe motzera elkarlanean aritzea espero dut eta ez bakarrik hauteskunde mailan, baizik eta gizarte esparruko lanetan ere.
|
Guk
gure aliantzak ez ditugu soilik hauteskundeetara mugatu nahi, askoz zabalagoak izan behar dute. Guretzat, maila instituzionaleko nahiz gizarte mailako lanek maila bereko garrantzia daukate
|
|
Erabakiari aurkeztu izan dizkiogun helegiteak ebazten diren bitartean ez dezatela inolako neurririk hartu planteatu nahi diegu.
|
Guk
gurea egin dezakegu, baina besterik ez.
|
|
Gazteari esfortzu proba bat egiten ez badiozu, ezin duzu ziurtatu gazte hori kirola egiteko gai den ala ez. Eta
|
guk
gure mediku azterketetan proba hori egiten dugu. Zer lortzen duzu?
|
|
Plastikozko aizto gehiegi airean egiten den eskaintzari erreparatzeko. Gaixoak
|
gu
gure gaitza ortodoxian zegoela uste genuenok! Heterodoxiari egunak eta asteak doazkio ustez axolarik ez duten gaietan, Top zerrendetaz eta auzoaren bizio ezkutuetaz berriketan.
|
|
E" zaitez joan zu, ez e" izu erreseu gure ezp" ozu.
|
Guk
gure dogun guztixen erreseuko dogu!... Holakorik esatie be!...
|
|
" Erruki hutsa dogu Jauna, errukia ta maitasuna", entzun dogu salmo kanta honetan. Horixe da
|
guretzat
gure Jaungoikoa: errukia ta maitasuna.
|
|
|
Gure
gureak diren sinesmenetan eragina izan lezakeen beste zeinahi gai bezala tratatu beharra dago hau ere, baina harrigarria da kristau fededun diren batzuk, aitzitik, ikerkuntza mota honen alde agertu izana: horrelaxe gertatzen da Erresuma Batuan, adibidez, ikerkuntzaren aldeko txostenak Oxfordeko apezpikuaren abala baitu.
|
|
Baina tamalez, nahikoa izan da iritzi sorta horretan ETAren inguruko aipamen txikiena egin izana (alde batera edo bestera), pareko trintxeratik iritzi osoa deskalifikatzeko. Eta besterik ez dugu behar, Egunkariaitxi duten honetan,
|
guk
gure arteko lubakiak sakontzea!
|
|
Kalan arrainik ez dagoenean legez. Orduan
|
guk
gure karelera hurreratzeko keinua egin genion, baina kea! Buelta eta etxerantz egin zuen.
|
2004
|
|
Gure apustua jendeari azaldu eta inplikazioa eskatzeko.
|
Guk
gure irakurketa osoa azaldu genuen eta sektore gehienek bat egin zuten.
|
|
Bai. Baina premisa bat behar dugu
|
guk
gure proposamena, Eusko Jaurlaritzak Ibarretxe Plana edota ezker abertzaleak independentziaren proposamena aurkeztu baino lehen. Aurrera egiteko, lehendabizi, zein balore eta prozedura erabiliko ditugun adostu behar dugu elkarrekin.
|
|
Badugu bi aldeen artean ezberdintasun bat, lehen lehenik onartu behar duguna.
|
Guk
gure aldetik eta zuek zuen aldetik ere bai. Konparazione, azken 30 urteetan, guk gure haurrak euskaraz mintzarazteko indar guztia eman behar izan dugu ikastolak sortzeko, atxikitzeko eta euskara salbatzeko.
|
|
Guk gure aldetik eta zuek zuen aldetik ere bai. Konparazione, azken 30 urteetan,
|
guk
gure haurrak euskaraz mintzarazteko indar guztia eman behar izan dugu ikastolak sortzeko, atxikitzeko eta euskara salbatzeko. Eta zuek horiek guztiak bazenituzten »Aitzpea eta Xabierren irribarreak».
|
|
Hori da gure belaunaldia egiteko gai izan ez dena. Ez da urte haiek urte haiek zirelako, gehiago da
|
gu
gure gurasoei abestera joaten garelako. Eta gure gurasoek nahikoa egin dute gu hezten orain gu agoantatzen jarraitzeko.
|
|
Konpainia txikiekin lan egin dugu eta gure kabuz ibili gara beti. Musikari dagokionez, ez diogu
|
guk
gure buruari etiketarik jarriko, proposamen bat luzatzen dugu eta jendeak balora dezala. Egia da kontzertuetan ez garela momentuko abeslariaren ohiko showen aldekoak, baina horrek ez du esan nahi ez dugunik ezer transmititzen, alderantziz.
|
|
Estatuko mintzaleku politikoak triunfalismoan murgildu dira.
|
Guk
gure kanpainan segitzen dugu, elkarrizketaren ideiaren beharrari eutsi behar diogu, bereziki Madrilera begira. Operazioak ETAn zer eragin izan duen ezagutzea klabea da, eta hori ezagutzeko denbora apur bat dugu, baita egungo osagarri politiko estrategikoek »oso interesgarriak direnak» indarrean segituko ote duten ezagutzeko ere.
|
|
Guk nahi ez duguna da beste bat etorri kanpotik eta guri barre egitea, eta gu beldurrak egotea besteeri barre egiteko. Dudarik ez
|
guk
gure umorea daukagula, eta ez nolanahikoa gainera, oso fina! Gure arazoa da, euskaldunoi negargura daukagunean, edo barregurea berdin, antzeman egiten zaigula aurpegian.
|
|
Oso ezaguna ez baldin bazara eta mundu guztian agertu ez baldin bazara, ez zara ezer. Baina zer egingo dugu, hori pentsatzen duenak halaxe jarraitu dezala, eta
|
guk
gurea egingo dugu, xume xume, ahal den bezala.
|
|
Egia esan, ez da hitz etsikorra: ?
|
Guk
gure nortasuna behar den modernizazio eta dotoretasunarekin zabaldu egiten badugu inoiz baino ulertuagoak izan gaitezke globalizazioaren mundu honetan?. 152
|
|
|
Gu
gu gu...
|
|
Gu
|
gu
gu...
|
|
dira, ekonomia eragiten dutenak baina era bereanekonomiak determinatuak direnak. Garrantzitsuena hemen ez dira beste agenteekindugun erlazioaren berezitasunak, ohiko zientzia ekonomikoan bezala,
|
guk
gure buruan edo gure izakian intererlazio horren bidez autoeraikitzen dugun nortasuna baizik. Navarroren El holograma social laneko portadan, hori erakusten duen GordonPasken irudia dator:
|
|
duela zazpi urte, nire lagun baten emaztea hil zen zuri sortzea emanez, zure aitak, tristurak joa, gurekin utzi zintuen. Ordutik,
|
guk
gure biho tzean zuretzat leku bat atzeman dugu eta zuk gu zure egiazko burrasoak bagina bezala maitatu behar gaituzul
|
|
Subjektuak, beraz, askea izan behar du ezagutu ahal izateko, ez du kokapen finko batetik inguruan zer gertatzen den behatzen, baizik eta ekiten du, esperimentuak egiten ditu, eta horrela zehazten du ekimen horietan agertzen zaionaren ezagutza. Gauzak euren baitan direna ezin da ezagutu, edo hobe esanda, hori ezin daiteke gure objektua izan, gehienez ere Jainko batena;
|
guk
gure ezagumenaren bidez ezagutzen dugu gure ezagumenak biltzen dituen baldintzen arabera agertzen zaiguna. Gauzak euren baitan zer ote diren galdetzea zozokeria da, ispiluaren aurrean begiak itxita jarri eta ispiluan zer itxura daukadan asmatu nahian ibili izatea.
|
|
Betiko borroka bagenuen
|
gure artean
gure antzerkia kanpokoa zela eta, eta berea bertako gaiei buruzkoa, eta horrela egin zituen, esate baterako, Bizi garratza alde batetik, eta Mendu zaharrak, bestetik, guk liburu batean bildu genituenak.
|
|
Tira, horrela utziko dugu
|
guk
gure lantxoa. Bere eta guzti, garbi dago bide zahar batzuk itxi eta berriak ireki dituela Descartesek, eta gero beste batzuk berak irekitako zirriztutik sartuko direla eta haiek sakonduko dituztela, batzuk onartuz, beste batzuk garatuz eta beste batzuk arbuiatuz..., baina hori da filosofiaren bide bihurria.
|
|
" Hi, gu ez gaituk lapurrak!
|
Guk
gure kabuz antolatu genian jaialdia, eta hau duk kontsegitu dugun dirua. Gu ez gaituk lapurrak!" esan zion Azkunderi.
|
|
"
|
Guk
gurea: gu, baso mutilak...
|
2005
|
|
Trespass horrek Gure Aita otoitza dakarkigu gogora: " Barkatu gure zorrak,
|
guk
gure zordunei barkatzen diegunez gero". Baina egilea ez da barkatzean zentratu, zorretan baino.
|
|
Eta osatu duten ibilaldia, 1980an, Ibilaldiaren bigarren aldian egin zuten legez, Abadiñora arte iritsiko da. Hain justu
|
guk
gure ibilbidea hasiko dugun lekutik oso gertu. Astola auzora iritsiko da Ibilaldia 05, Abadiñoko futbol zelaia eta estalkidun igerilekuak dauden auzora, bai eta Durangaldeko historia zaintzeaz arduratzen den Gerediaga elkartea hartzen duen Astola etxera ere.
|
|
Biologia, geologia, geografia... nik beti hala erraten dut zeren eta alde batetik «s» eta bestetik «j», dios, horiek dira frantseskeriak eta espainolkeriak! Beraz, gauden
|
gu
gurean, eta ez da hain latz edo hain neke «g» erratea. Eta hori da bakarrik duguna, ez dut uste besterik baden.
|
|
Noraino eraman dezakete herri hau subiranotasun maila ezberdinek?
|
Guk
gure liburuari «subiranotasunak» jarri diogu izenburuan, subiranotasun bat baino gehiago baitago auzitan. Subiranotasun horien artean itun bat egin da, elkarren errespetuz.
|
|
Jada pelikula ez da gurea, ekoiztetxearena da.
|
Guk
gure lana egin genuen, gidoia idatzi, zuzendu ahalik eta ondoen eta handik aurrera... Ez daukagu ezer orain eta berehala hasi dugu zer edo zer egiten, bestela...
|
|
Barkatzea da gehienik aipatu duen maitasunaren adarra. " Barkatu gure zorrak,
|
guk
gure zordun direnei barkatzen diegunaz geroz." (Mt 6,12) Ba ote liteke mundu honetan, hau bezain hedatua den erranaldi bakar bat, giristino guziek egun oroz errepikatzen baitute. Jesusen otoitza baita hau.
|
|
Baina argi dago
|
guk
gure inguruko jendearekin egiten ditugun gauzak beti izango direla merkatuan kontsumitzeko eskaintzen dizkigutenak baino positibo, sortzaile eta aberasgarriagoak.
|
|
Zuzendaritzan gaudenok, gehienok, hamar urtetik gora daramatzagu.
|
Guk
gure uste onenean egiten ditugu gauzak, baina jende berri bat sartuz gero kontuak egiteko era eta aldatu egingo lirateke, gauza berriak sartuko lituzkete. Gu haiei laguntzeko prest gaude, inguruan izango gaituzte.
|
|
Baionatik at. Eta baldintza zorrotz honekin: zer gerta ere,
|
gure artekoa
gure arteko egongo zela hil arte.
|
|
Nafarroatik idazten dut, uler bedi. Entzuten dut, gero eta gehiago, euskal kulturaren mundua mundu txiki eta endogamikoa dela,
|
guk
guretzako bakarrik sortua, ingurugiro xume batetik harago erabat ezezaguna. Eta, gainera, hori larriena, ez dugula ahaleginik egiten ezagut gaitzaten.
|
|
azken atal honetan, Humboldten obrari buruzko literatura biltzen dugu, eta baita bere hainbat testuren gaztelaniazko zein euskarazko itzulpen batzuk ere. Bibliografia honetan, esan bezala,
|
guk
gure idazlanean erabili eta aipatu ditugun lanak jasotzen dira funtsean, baina egia da baita ere, kasuren batean edo, aipatzen ditugula esanguratsuak diren beste obra batzuk.
|
2006
|
|
Ez. Bada, jarri gaitezen gu haien lekuan, eta joan gaitezen
|
gu
gure herritik. Jende guztiak maite du bere lurra.
|
|
Guk ez ditugu gure mugak ipintzen, guri mugak ipintzen dizkigute kanpotik.
|
Guk
gure teoria hartzen dugu eta gure teoria hain da diziplina anitzekoa, feminismoarekin edonora jo ahal duzula: ekonomia aldera, edonora...
|
|
Gure amak drama bat zuen etxean, eta ongi oroitzen naiz hark nola tratatzen zuen. Geroztik ni beti saiatzen naiz Don Ramon medikuaren giza alde hura nire egiten,
|
guk
gure espezialitatea baitugu, oso teknologia sofistikatuarekin egiten baitugu lan, baina ez badugu pazientearekin denborarik galtzen, ez badiogu esplikatzen zer duen, ez badiogu behar duen goxotasuna ematen, ez gara mediku onak izango. Medikuaren alde humanoa hil ala bizikoa da askotan.
|
|
Wilmak ez dauka esklusibitaterik. Euskal Herritik kanpo kontzertuak lortzen lagunduko digu, baina
|
guk
gure kabuz ere emanaldiak hitzartuko ditugu.
|
|
Kanpotarrak errepidetik datoz, batzuk hondartzetan geratzen dira eta egunerokoaren berri ematen diegu. Dena den atzerritarrak zein euskal herritarrak egoten dira eguzkitan, legezkoa eta zilegia da,
|
guk
gure senideen eskubideak urratuak direla gogorarazten diegu, preso batzuek eguzkia hartzeko eskubidea dutela, zigorra bete baitute. Aurtengo uda berezia izan da, ez baitu ekarri espero genuen aldaketa, edo ekarri badu okerrekoa izan da.
|
|
Aiora Renteria Zea Mays taldeko kantariak Deiari esanak: «Bakoitzak bere negozioari begiratzen dio,
|
guk
gure musikari eta diskoetxeek euren beharrizanei. Negozio honen barnean, musikaria da beti azkenengo katebegia, baina eskerrak musikariak erromantikoak garen(...) Diskoetxeek gaur egun duten politika bakarra mantentzea da eta behar duten guztia egingo dute hori lortzeko:
|
|
Kubak eutsi egin dio bere sistemari, Venezuela gogor ari da, Bolivia hor dago, eta orain Nikaragua azaltzea positiboa da alde horretatik. Zerbait egiten bada ongi etorria, baina
|
guk
gure bizitza pertsonalean sufritu genuen hauen kaxkarkeria, eta beraz normala da dena eszeptizismo puntu batez ikustea.
|
|
Euskal produktua, bere ezpaleko produktuekin lehiatzeaz gain, beste batzuekin ere lehiatzen da, euskaraz irakurtzen duenak gutxienez beste hizkuntza batean ere irakurtzen badakielako.
|
Guk
gure erosleari eskatzen dioguna da Planeta argitaletxeak bere erosleari eskatzen dionaren gainean %20 gehiago. Berez beste hizkuntzetan ere kultur kontsumitzailea den bezeroari zuzentzen gatzaizkio.
|
|
H. M. de San Vicente.
|
Guk
gure proiektu hau desio baten ibilbidearekin parekatu izan dugu, amets baten gauzatze bidearekin, eta desio horrek bilakatu gaitu nomada.
|
|
Produktu hau duela gutxi aurkeztu zuten eta bertoko produktua da. Kalitateko produktua da,
|
gure
gurea. Maneatzeko aukera ugari ematen dizkigu, zein baino zein gozoagoa.
|
|
munduko gertaeren zentzua aurki dezakegula, baina, berau ez dela aurkitzen ikerkuntza baten emaitza bidez (ikerlana on ona bada ere), baizik eta mundua sortzeko gai izanik;, kosmobisioak? inondik ere ezin daitezkeela izan jakintza enpirikoan emaniko aurrerapauso baten emaitza eta, horrenbestez, indartsu mugitzen gaituzten ideal gorenak bidean aurrera doazela, soil soilik eta garai guzti guztietan, beste ideal batzuekin borrokan (eta beste ideal horiek beste pertsona batzuentzat
|
gureak
guretzat bezain sakratuak dira) (Weber, 1982: 46).
|
|
Eta momentuan bakarrik Margeren ahotik aterako zenaz arduratzen nintzen. Zer goaitatzen ote zuten
|
gugandik
gure gidoigileek. Azkenean, Marge mintzatu zen, baina aldi hartan bere bisaia ilunago eta urrunago zirudien.
|
|
Ulertzen dugu beldurra izatea, baina ez gu horrela gorrotatzea.
|
Gu
gurea defendatzen besterik ez gara ari."
|
|
Besteak beste ikasle berrien etorrerak geletako antolamendu, metodologia, hizkuntzen trataera... kolokan jarri dizkigulako, zenbait hutsune agerian utziz eta krisi beldur ikarak eta mamuak sorraraziz. Baina, krisia aldaketarako abagune bezala harturik,
|
guk
gure eskola erantzuna hobetzeko bideari ekin diogu. Hemen bada, egindako ibilbidea.
|
|
|
Guk
gure lana egiten genuen. Ordurako, Txillardegi eta gainerakoak hasita zeuden ETArekin...
|
|
Ordurako, Txillardegi eta gainerakoak hasita zeuden ETArekin... Jose Antonio Agirre ere bizi zen, PNV ere bazen, baina
|
guk
gure lana egiten genuen, ez besterik. Antzerkia egin behar zela?
|
|
Teknologia eta berrikuntzaren goren puntuan gaudela uste dugu eta! –, baina gurea zaharra irudituko zaien bezala bi mila urte barru biziko direnei. B gozatu zen pentsatuz, une batez, Platonek edo Aristotelesek, haiek ere, gaurkotasunaren eta berritasunaren paradigmatzat edukiko zituztela euren buruak,
|
guk
gureak ditugun bezainbeste; eta bi mila urte barrukoek ere guri errukiz eta konmiserazioz begiratuko digutela, gure panoplia teknologiko zaharkituaren, gure uste barregarrien, gure kezka ulertezinen berri izatean, guk orain greziar zaharrei begiratzen diegun bezala medikuntzan izainak erabiltzen zituztela jakitean, edo beren erretorikari buruzko kezken berri dakigunean, esaterako....
|
|
Hortxe egon dira, lehen lehenengotik zuhaitz baten parean, baina guk ikusi ez, hain deigarri egin zaizkigun adar multzoak. Salabardoa, guk Mundakan txistea deritzoguna, edo gakoa,
|
gurean
gure uretakoak arrantzatzeko erabiltzen direnen berdinak dira izokina arrantzatzeko erabiltzen direnak.
|
2007
|
|
|
Guk
gure bidea jarraitu dugu, baina agian moda batzuek on egin digute eta ikusle euskaldunak gero eta rock and rolleroagoak dira, hori kamisetetan ikusten da.
|
|
Jende asko zegoen bakoitzak esaten zuena gogor defendatzeko prest, eta hor ez zegoen negoziaziorik.
|
Gu
gure argumentuekin joan ginen eta haiek esan ziguten: " Oso ondo, ikusiko dugu hemendik zer har dezakegun".
|
|
Esaterako, ezker abertzaleko zenbait pertsonaren ustez eragin dugu, nik uste ordea, bake prozesua ondo finkatuta badago, eta aipatu dudan esparru sozial horretako herritarrek benetan uste badute biolentzia terroristak ez duela politikan lekurik, epaileen erabakiek are gutxiago eragingo dute. Epaileok ez gaude bake prozesuan,
|
gu
gure lanean ari gara. Erabakiak hartzen ditugu, baina ez gara pentsatzen ari erabaki hau edo hura onuragarria edo kaltegarria ote den prozesuarentzat.
|
|
Gaur egun jendeak protesta handia egiten du, baina oso zaila da bereiztea… Edozeinek jarri ditzake gandorra edo rastak, baina dagoeneko ez da pertsonala.
|
Guk
gure kamisetak, txapak, kontzertuak egiten genituen; diskoei balio handiagoa ematen genien… gaur egun, edozein lekutan eskura daitezke. Ez genuen onartzen esaten zigutena, baina eraiki egiten genuen.
|
|
Ni ez nau horrek batere hunkitzen, ez zait axola,
|
gu
gure burbuilan sartuak gaude, eta apustua beste mundu bat da. Hasieran jende askok eta edozeinek deitzen zidan jakiteko" gaur zenbat aukera dituzu irabazteko?".
|
|
Birjaiokundean (Erasmo) edo klasizismo frantsesean ez bezala, orain ez da estudiatzen mundu grekoa probetxamendu artekogabe eskolastiko baterako asmoz geure estilo ariketetan edo gure drametan (ereduak berdintzeko), ezpada beren arroztasun ezusteko, imitaezinean dira ereduzkoak: haiek beren baitatik egin zutena,
|
guk
gure baitatik egiteko; ez haiek gurekin berdintzeko (gu haiekin berdintzen garela esanez), baizik haiei beraiek izaten lagatzeko, arrotz eta zoragarri, errepikaezin?, eta gu ere geu izateko. Greziaren miresgarria da herri indibidualitate batena, zeinek ere bere barnearo primitibotik epopeia, mitoa, artea, tragedia, filosofia ekoizten duen.
|
|
poesien bere iruzkina: sortzetik beretik bakoitzak gure daimon pertsonala dakargu, izaera, karaktere haustezina?,
|
gure
gure guztiz indibiduala, eta gure herriak guri emana, ezerk diguna borratu232 Norbanakoaren eta nazioaren oposiziorik ez233 Aitzitik. Kasuren batean, izpiritu nazionalak?
|
|
gure eginek ez dute baliorik, praktikan ez dira gureak, haurtzaroko traumarenak baizik, edo partaide garen klasearenak, eta gutako bakoitzaren nia transmisore soila izatera murriztua gelditzen da. Historia indar batzuen historia bilakatzen da, gu geu haien baitan desagerraraziz, eta
|
gurekin
gure balioak, hots, hau edo hura egitera garamatzan gure arrazoia. Horrela, egintza baten gure arrazoia (subjektiboa) eta egintzaren beraren arrazoia (objektiboa) etenik gelditzen dira eta zerikusirik gabe; are, egintzaren zin zinezko arrazoia, objektiboa, gure ukazioa da?
|
|
Lauron mingaina askatuz joan zen halabeharrez. Orduan esan ziguten Québecekoak zirela, Beaumont izeneko herrixka batekoak, eta
|
guk
gure jatorriaren berri eman genienean, oso informatuta zeudela ikusi genuen, bai horixe; guk Québeci buruz genekiena baino askoz gehiago zekiten haiek gure hiri ezdeusari buruz. Argazki bat erakutsi ziguten:
|
|
Eta atzeratzea arriskutsua da beti. ... Dena den,
|
guk
gure bidaia ezin dugu hasi karibuak abiatzen ez badira. Itxaron egin dugu ba.
|
|
Autonomistes Séparatistes. Hein batean, gure chokhoan bekhaitzgorik gabe,
|
Gureak
Gure nahi ditugu, bertzerik ez232
|
|
Oxobi:
|
Gureak
Gure, Gure> Herria, 1938ko uztaila iraila, 204 orr.
|
|
Biarnon ere, mendiz auzo garelakotz, gure puska biltzen ari direla, diote; hango chedea bethi:
|
gurea
gure, bertzeena erdizka! 539.
|
|
|
Guk
gure bulegoan berezitasun bat daukagu. Zortziehun abokatutatik ehunakziodunak dira, bulegoaren jabeak.
|
|
Autobus batek 20 urte iraun dezake. Etadenbora horretan,
|
guk
gure autobusak nondik nora dabiltzan jakin behar dugu, edozer dela ere, erantzun bat eman behar dugulako.
|
|
Eta
|
guk
gure baitan pentsatzen genuen: «Jakingo balute nola egiten dugun lan! Jakingo balute ez bati eta ez besteari ez zaiola gustatzen ateratzen duguna...». Beraz, zerbait ondo egiten ari garela dirudi.
|
|
Kasu batzuetan, nirean, adibidez, txikitatik eskainiez zidatena eta urteak pasatu ahala deskubritu dudana erdiesteko. Herri gisa, besteherriak munduan zehar saiatzen diren gisan, aske izateko eta
|
gurean
guk erabakitzeko. Iruditzen zait bizitza, pertsonarena, indibiduala dela, norberarena, berezia dela.Pertsonen multzotan ere batzuek berezitasun bat dutela sentitzen dute, hizkuntzadela, sentipenak direla, elkarkidetasunean bizi-nahia dutelako azken finean.Lehentasuna ematen diote horrela bizitzeari, munduan dauden beste onuren aurrean.Askatasuna deitzen da hori nazioartean, pertsonen artean bezala.
|
|
geurekabuz gauzak egiten uztea.
|
Gure
gu horren potentzialitateak nonbait izugarriak izanbehar du. Izan behar du nioen; izan ere, ez baitago batere garbi, ikusiak ikusita, totalitarismoari erantzuteko gaitasun ahalmen hori non arraio dagoen gaur egun.
|