Emaitzak: 6
2014 | ||
Bada, baiezta dezakegu (aurrez uste genuen moduan) honelako tokietan ere kode aldaketa badela, bai gaztetxo eta baita ez hain gaztetxo direnen artean ere (aurreko atalean agertzen direnak aztertutakoen artetik aukeratutako batzuk besterik ez dira). Ordizia eta Zaldibiako gazteen kode aldaketa aztertu zutenean ateratako ondorioetako bat ekarriko dut hona, | gure ikerketarako ere baliagarria baita. Honela zioen" Euskal Herrian agertu ez eta Goierrin gertatu den kode alternantzia motarik ez dugu atzeman. | |
2017 | ||
Soziolinguistikan ere bereizten dira hiru motibazio nagusi, eta | gure ikerketan ere agertu dira. Batetik, motibazio identitarioak daude. | |
2019 | ||
Aurreko ikerketek erakutsi dutenaren arabera, nerabeek haurrekbaino denbora gehiago ematen dute multimedia ekintza sedentarioetan (Marques et al., 2018; MielgoAyuso et al., 2017). | Gure ikerketan ere, bi urteko tartea duten gazteen kasuan, nerabeak sedentarioagobihurtzen zirela deskribatu zen. | |
2020 | ||
Horrek erakusten du etorkinak beren seme alabak gizarte berrian eta eskola eremuan integratzearen aldekoak direla (Arartekoa 2003). | Gure ikerketan ere hala gertatzen da: gurasoen gehiengo batek, beren hizkuntza eta kultura transmititzeaz gain, beren seme alabak D eta ereduetan eskolatu dituzte, horrek aukera emango baitie harrera herriko bi hizkuntzak ezagutzeko. | |
Teoriaren atalean irakurri ahal izan dugu emakumezkoek hitanoa gutxiago erabiltzen dutela gizonezkoek baino, eta emakumezkoei hika gutxiago egiten zaiela gizonezkoei baino (Alberdi, 1993; Aranguren, 2012; Azpeitiko Euskara Patronatua, 2012; Alberdi Zumeta, 2019). | Gure ikerketak ere norabide bereko datuak azaleratu ditu: hitanoaren erabileran desberdintasun handiak daude emakumezkoen eta gizonezkoen artean, bai senideen artean egiten den horretan eta bai lagunartean egiten den horretan, betiere emakumezkoenak izanik daturik baxuenak. | |
2021 | ||
«Beste herrialde batzuetan egin diren ikerketek erakutsi dute elkarrizketak ama hizkuntzan egitean hobeto diagnostikatzen direla pazienteak. | Gure ikerketak ere erakutsiko du elkarrizketa psikiatrikoak euskaraz egitean diagnostiko hobeak egiten direla». |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
uriola.eus | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
gu ikerketa | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
gu ikerketa ere | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |